Vapaa-ajan asunnossa pysyvästi

Anonyymi-ap

Lompolossa ja Järvellä asuvat pysyvästi ympäri vuoden kaava-alueella, jossa on vain vapaa-ajan asuntoja.

Pitäisikö tuolla alkaa jakaa syytteitä ja sakkoja ?

Ei muuta kuin asemalle vaan, junantuomat tulee muuttaa myös junanviemiksi !

30

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ookkos pöslö kyllä voi asua suksi desantti venäjälle

    • Anonyymi

      Näitä riittää oliko se yli 300 kpl... kunta kuitenkin voi hyvin.

    • Anonyymi

      Olisko aikamoinen katteus sattunu mieleen aloittajalla ?? Pitäkää hyvät ihimiset huoli omista asioista ja antakaa muitten olla. Ei nekkään tuu teitä neuvomaan miten pitää olla.

    • Anonyymi

      Kyllä maassa laki kaikille löytyy

    • Anonyymi

      Löytyy tietenkin mutta kuva viitsii olla noin lapsellinen, että puuttuu tuollaiseen.
      Kateus on paha asia ja siitähän kaikki johtuu. Vanha vaiva.

      • Anonyymi

        Liekkö kateus. Maa- ja rakennuslaki s lausuu selvästi että vapaa ajan asunto on ns. mökkeilyä varten . Siellä ei saa asua jatkuvasti. Suomessa noudatetaan lakia. Outoa on että nämä Lain rikkojat sallivat itselleen rikoksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekkö kateus. Maa- ja rakennuslaki s lausuu selvästi että vapaa ajan asunto on ns. mökkeilyä varten . Siellä ei saa asua jatkuvasti. Suomessa noudatetaan lakia. Outoa on että nämä Lain rikkojat sallivat itselleen rikoksen.

        Mutta se valvonta kuuluu viranomaisille eikä kyttäreille ja kateellisille typeryksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekkö kateus. Maa- ja rakennuslaki s lausuu selvästi että vapaa ajan asunto on ns. mökkeilyä varten . Siellä ei saa asua jatkuvasti. Suomessa noudatetaan lakia. Outoa on että nämä Lain rikkojat sallivat itselleen rikoksen.

        Voi helvetti että suomen kansa on tyhmää ja suomessa keksitään lakeja estämään ihmisten vapautta. Ruotsissa saat asua mökissäsi jos niin haluat ja olet myös vakinaisena asukkaana kirjoilla siinä jos niin itse haluat. Minulla on itselläkin nyt tilanne se että haluan muuttaa mökilleni ja vähän laajentaa sitä eli muutta sinne vakinaiseksi asukkaaksi. Taso tulee olemaan samaa luokkaa kuin vakinaiseen asumiseen tarvitaan joskin pinta-ala on pienempi koska asujia tulee olemaan vain kaksi. Olen jo tömännyt suomen pyrokratiaan ja täysin paska lakeihin jotka eivät ole tarkoitusten mukaisia. Ne estävät myös ihmisten vapautta mistä suomalaiset näyttävät edelleen pitävän ja joka nähtiin kun pyssymiehet vahtivat länsirajaa korona aikana suomen kiurujen ym kaakattaessa kuin vaaraa tulee lännestä. Tosi virusasiantuntijoita. Olisi aika alkaa suomessa muuttaa käsityksiä ja näkemyksiä. Näin myös tehtäisiin elämä helpommaksi kaikille ja uusia asukkaita tulisi kuntiin, moni hyvätuloinen 60 muuttaisi takaisin esim kotimaahan. Ikävä vaan että niin vitun kallisarvoinen se kotimaa ei ole että enää kestää kaikkea suomen byrokratiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helvetti että suomen kansa on tyhmää ja suomessa keksitään lakeja estämään ihmisten vapautta. Ruotsissa saat asua mökissäsi jos niin haluat ja olet myös vakinaisena asukkaana kirjoilla siinä jos niin itse haluat. Minulla on itselläkin nyt tilanne se että haluan muuttaa mökilleni ja vähän laajentaa sitä eli muutta sinne vakinaiseksi asukkaaksi. Taso tulee olemaan samaa luokkaa kuin vakinaiseen asumiseen tarvitaan joskin pinta-ala on pienempi koska asujia tulee olemaan vain kaksi. Olen jo tömännyt suomen pyrokratiaan ja täysin paska lakeihin jotka eivät ole tarkoitusten mukaisia. Ne estävät myös ihmisten vapautta mistä suomalaiset näyttävät edelleen pitävän ja joka nähtiin kun pyssymiehet vahtivat länsirajaa korona aikana suomen kiurujen ym kaakattaessa kuin vaaraa tulee lännestä. Tosi virusasiantuntijoita. Olisi aika alkaa suomessa muuttaa käsityksiä ja näkemyksiä. Näin myös tehtäisiin elämä helpommaksi kaikille ja uusia asukkaita tulisi kuntiin, moni hyvätuloinen 60 muuttaisi takaisin esim kotimaahan. Ikävä vaan että niin vitun kallisarvoinen se kotimaa ei ole että enää kestää kaikkea suomen byrokratiaa.

        No menipä se tunteisiin. Laki on oikeusvaltion periaate. Sama laki koskee asumista ja ympäristöä. sillä tarkoitan että joku etelän hamppuparta huutaa suojelun perään kuns amalla itse asuu laittomasti mökillä.. polttaen javiemällä roskat johokin. esim kunnan jäteastiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se valvonta kuuluu viranomaisille eikä kyttäreille ja kateellisille typeryksille.

        Kolarissa valvonta rovaniemellä ympäristö osastoa ja kolarin edustajan konitohtori...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No menipä se tunteisiin. Laki on oikeusvaltion periaate. Sama laki koskee asumista ja ympäristöä. sillä tarkoitan että joku etelän hamppuparta huutaa suojelun perään kuns amalla itse asuu laittomasti mökillä.. polttaen javiemällä roskat johokin. esim kunnan jäteastiaan

        Et varmaan ole käsittänyt että on olemassa typeriä ja ihmisten elämää hyvin paljon rajoittavia lakeja. Normaali kansalainen kärsii niistä eniten ja huonot lait pitäisi muuttaa viipymättä. 99% mökille muutavia ovat normaali kansalaisia. Lait eivät ole raamattuun kirjoitettuja ja raamatunkin sanomaa on muutettu aikakauden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan ole käsittänyt että on olemassa typeriä ja ihmisten elämää hyvin paljon rajoittavia lakeja. Normaali kansalainen kärsii niistä eniten ja huonot lait pitäisi muuttaa viipymättä. 99% mökille muutavia ovat normaali kansalaisia. Lait eivät ole raamattuun kirjoitettuja ja raamatunkin sanomaa on muutettu aikakauden mukaan.

        voi voi kyllä oikeusperiaatten mukaan lakeja pitää noudattaa. Lompolon tumma kansa vaeltaa olla noudattamatta niitä . Sen huomaa ... Ei sitä ja mulle tätä... Näillä lailla on tarkoitus ohjata Lunna maankäyttöä' ja elämän suuntausta... Onhan tämä tosi raskas asia esim. Koulu toimelle ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi kyllä oikeusperiaatten mukaan lakeja pitää noudattaa. Lompolon tumma kansa vaeltaa olla noudattamatta niitä . Sen huomaa ... Ei sitä ja mulle tätä... Näillä lailla on tarkoitus ohjata Lunna maankäyttöä' ja elämän suuntausta... Onhan tämä tosi raskas asia esim. Koulu toimelle ...

        Asuin kerran suomessa joitakin vuosia ja naapurimaa otti vastaan koululaisen eli poikani ja järjesti jopa taksikyydin kouluun ja kotiin. Muutin sitten vähän myöhemmin tähän positiivisesti ajettelevaan maahan jossa poikani on kolmekymmentä vuotta nyt toiminut ison firman omistajana ja suurena veronmaksajana. Suomen puolella pohdittiin mitä tälle ongelma lapselle joka muuttanut suomeen pitäisi tehdä, makssakin niin paljon ...............
        Takapajula on tämä suomen maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuin kerran suomessa joitakin vuosia ja naapurimaa otti vastaan koululaisen eli poikani ja järjesti jopa taksikyydin kouluun ja kotiin. Muutin sitten vähän myöhemmin tähän positiivisesti ajettelevaan maahan jossa poikani on kolmekymmentä vuotta nyt toiminut ison firman omistajana ja suurena veronmaksajana. Suomen puolella pohdittiin mitä tälle ongelma lapselle joka muuttanut suomeen pitäisi tehdä, makssakin niin paljon ...............
        Takapajula on tämä suomen maa.

        makssakin ??

        ONKO SINULLA MYÖS MAKSAONGELMA, NO, SE EI PARANE HELPOLLA VENÄJÄLLÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuin kerran suomessa joitakin vuosia ja naapurimaa otti vastaan koululaisen eli poikani ja järjesti jopa taksikyydin kouluun ja kotiin. Muutin sitten vähän myöhemmin tähän positiivisesti ajettelevaan maahan jossa poikani on kolmekymmentä vuotta nyt toiminut ison firman omistajana ja suurena veronmaksajana. Suomen puolella pohdittiin mitä tälle ongelma lapselle joka muuttanut suomeen pitäisi tehdä, makssakin niin paljon ...............
        Takapajula on tämä suomen maa.

        Eli tervetuloa tunturiin mökkeille asumaan kaikille järjestetään ilmainen koulu ja kouluruokailu. tänä vuonna sata ja toisena vuonna sata muuttaa pois. eli raskasta on kunta taloudelle saati muutenkin .. Ja ihan oikeasti kuka meistä on ison firman pomo tulevaisuudessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tervetuloa tunturiin mökkeille asumaan kaikille järjestetään ilmainen koulu ja kouluruokailu. tänä vuonna sata ja toisena vuonna sata muuttaa pois. eli raskasta on kunta taloudelle saati muutenkin .. Ja ihan oikeasti kuka meistä on ison firman pomo tulevaisuudessa...

        Mökille asumaan jos itse niin päättää ja vakinaiseksi asukkaaksi kuntaan. Näin tulee verorahoja ja maksajia. Automaattissti alkaa myös kehitys mennä siten eteenpäin kunnissa. Ne jotkaa valittaa ja marisee ovat yleensä itse valtion ja kunnan tuilla eläviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökille asumaan jos itse niin päättää ja vakinaiseksi asukkaaksi kuntaan. Näin tulee verorahoja ja maksajia. Automaattissti alkaa myös kehitys mennä siten eteenpäin kunnissa. Ne jotkaa valittaa ja marisee ovat yleensä itse valtion ja kunnan tuilla eläviä.

        Kolariisa ollaan jo eletty kolkyt vuotta matkailun ehdoilla. Kunta kyntää syvällä ja kunta on päättäjien näköinen.


    • Anonyymi

      Aivan mahtava juttu asua perheen kanssa täällä tunturissa. Mökki on aika uusi ja parempi talo kuin meillä etelässä. Tultiin tänne keväällä ja sille hauska juttu viettää pari vuotta sapattia täällä. Lapsille järjestyi koulu ja hoitopaikat hienosti. Itse olemme työttöminä nyt ja etelän kämppä laitoimme vuokralle... Hyvin pärjätään ja voimme tässä katsoa pari vuotta tuntureita.... On täällä niin ihanaa asua ja olla. Kirjoille jäimme etelään niin voi noita matkakuluja vähennellä paremmin...

      • Anonyymi

        Ja sitten sä heräsit kerrostalon vuokrakaksioista ja kaikki olikin ihanaa toiveunta. Vaimokin oli jo mennyt siivoushommiin siihen naapurissa olevaan vanhainkotiin. Itse olitkin iltaturissa ja voit höpötellä täällä ja kiusata muita. Lapsiahan teillä ei edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten sä heräsit kerrostalon vuokrakaksioista ja kaikki olikin ihanaa toiveunta. Vaimokin oli jo mennyt siivoushommiin siihen naapurissa olevaan vanhainkotiin. Itse olitkin iltaturissa ja voit höpötellä täällä ja kiusata muita. Lapsiahan teillä ei edes ole.

        Ei suinkaan nytkin katson tunturimaisemaa. Lapset viety hoitoon ja me tässä ajateltiin tänää käväistä tunturin päällä. On niin mahtavaa olla täällä kunta hoitaa ja valtiolta ja kassasta saapi rahat pois. Asumistukea ei taida kuitenkaa saada.


      • Anonyymi

        Hyvä hyvä.


    • Anonyymi

      Taas joku kateellinen aloitti tämän aloituksen. Mitä hel.... se sinua haittaa missä kukin asuu ja miksi ?

    • Anonyymi

      Jos ne olisivat ympärivuotiseen käyttöön luvitettu ! Tulisi kunnan järjestää tarvitaessa koulukyytiä ym palveluita vaki asuntoa varten . Joten oliko hyvä vai huono kunnan osalta ?

    • Anonyymi

      Kyllä kunnalta saa kyydin. Pitää olla vain oikea laine todistus että tarvitsee kyydin. Hoitopaikkakin tuli ja mikä parasta itse voi samoilla tuntureilla ...

    • Anonyymi

      Kaikesta ne etelänpellet haaveilee

      • Anonyymi

        Emme me haaveile. Täällä ollaan. Tule katsomaan meitä tänne tunturiin. Kyllä Kolarin kunta osaa järjestää kaiken . Valtio hyväksyy ja jopa suosii tämmöistä mökkeilyä asumista. Lapset päivähoidossa. Meillä täällä asfaltoitu tie valoilla. Ja tunturi vieressä . Maksatus kassasta toimii. Kyllä kuule on ihanaa olla sapatti vapaalla pari vuotta.


    • Anonyymi

      Oon täällä oikeassa lapissa ylempänä enkä viitsi teidän asfaltteja ja päiväkoteja tulla kattomaan. Kun tuollai vaahtoaa asiasta ei oikeasti muualla kun haaveissa ja unissa.. Sellaisia etelänpellet on. Päivä kaudet vaan kirjottelee täällä ja kertoo olevansa tunturissa.

      • Anonyymi

        Kyllä täällä Lapissa tarvitaan todella muuttaa ihmisten asenteita. Positiivisuus jo lapsesta asti jatkuu sitten myös vanhemmalla iällä. Ei tarvitse marista ja asetella itselle eikä muille kaikenlaisia esteitä. Ei saa tehdä sitä tai tätä. Kyllä noissa rakennuslaissa olisi paljon muutettavaa samoin kuin siinä ketkä hyväksytään kirjoille kuntaan. Eihän se nyt voi olla niin että pieni pierukerho pyörii vain kunnissa. Olen sataprosettisen varma että näin myös kehitys kunnissa muuttuu paremmaksi, eikä paikkakunnat näivety.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo on kuule aivan ihka aito kolarilainen pälli joka leikkii jotaki netissä… valot päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo on kuule aivan ihka aito kolarilainen pälli joka leikkii jotaki netissä… valot päälle

        Suomessa ei kannatte ihmetellä ja kauhistella esim. Iranin, Afganistanin .........jne.... ihmisiä koskevia kieltoja. Kyllä Suomessakin osataan, eri paikkakunnilla on vielä näitä ns. poliiseja jotka vahtaa mitä saa tehdä ja mitä ei. Minihameet ovat vielä monessa kunnassa lapisssa pahasta, hiuksia ei saa leikata, naisten pyöräily katsotaan tralla ajoksi , nuuskaa ei saa tuoda suomeem vaikka ehkä 10% kansasta käyttää sitä jne.........televisiokin oli pitkään suoraan h...stä. Seksiin liittyvät asiat ovat maton alla piilossa.....Kyllä suomalaisten kallo on sisältä pesty aika totaalisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe