Kiire tuntuu olevan lähes jokaisella polkijalla. Miksi sitä vauhtia ei voida yhtään hidastaa, jos tiellä tulee jokin este, joka täytyy ohittaa? Menettääkö siinä sen kovan kilpapyöräilijäegon vai mistä on kyse? Muutkin ajoneuvot joutuvat noudattamaan sääntöjä, niin miksi tämä ei pyöräilijöitä koske?
Onko pyöräilijöille niin kamalaa, jos vauhtia täytyy hidastaa hetkeksi?
78
674
Vastaukset
- Anonyymi
Sama havainto täällä
Autotkin väistää suojatietä ylittävää jalankulkijaa hidastamalla pysähtumällä
Mitä tekee trikoo pelle
Ei huomioi ollenkaan hän on kunigad - Anonyymi
Rinnan ajavat pyöräilijät ärsyttää. Ja rinnan kävelijät, joilla koirat laukkaa mukamas vapaina narun päässä.
- Anonyymi
Sähköpyöräilijöillä tuntuu olevan kiire, koko ajan pitää paahtaa täysillä ja vallata egolleen (jota siis sähköpyörällä kovasti yritetään pönkittää) se kevyen liikenteenväylä ajamalla keskellä.
Onneksi itsellä kippurasarvi sopivalla geometrialla, jäävät taakse.- Anonyymi
Haha! "Mä oon nopeampi kuin sä ja mun isi on nopeempi kuin sun isi".
Kenen ego tässä olikaan se iso?
- Anonyymi
Nopeusmittari keskinopes sen takii
- Anonyymi
Ego ei liity asiaan millään tavalla. Jos pyörällä ollaan liikkeellä kunnon kohotus mielellä, niin silloin sitä vauhtia nyt vaan on.
Tienlaidassa tietysti yleensä mennään sitä kovempaa vauhtia, mutta eihän sekään kaikille kelpaa, vaan pyörätielle pitäisi mennä muiden kiusaksi. Ei ole siis mitenkään hyvä.- Anonyymi
Et sinä voi alkaa vaarantamaan muuta liikennettä torpedoiluillasi. Jos kuntoasi haluat kohottaa hetkeäkään hidastamatta, niin sitten menet salille tai hoidat kuntopyöräilysi metsäteillä. Vilkas kaupunkitie on sellainen, että esteitä saattaa tulla, jonka vuoksi vauhtia on hidastettava. Spede.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä voi alkaa vaarantamaan muuta liikennettä torpedoiluillasi. Jos kuntoasi haluat kohottaa hetkeäkään hidastamatta, niin sitten menet salille tai hoidat kuntopyöräilysi metsäteillä. Vilkas kaupunkitie on sellainen, että esteitä saattaa tulla, jonka vuoksi vauhtia on hidastettava. Spede.
Jep, sähköpyörät pientareelle!
- Anonyymi
Keskinopeus mennee pilalle stravassa
- Anonyymi
Jos omistaa 5000€ hiilikuitu kilpurin niin silloinhan on oikeus käyttäytyä ihan miten itseään huvittaa,,eiku.
- Anonyymi
Eilen hiilari spandexin kanssa kisaa ja itse sähkiksellä peesissä. Vauhtia parhaimmillaan ei ollut kuin n. 42km/h suoralla, mutta alamäessä mentiin jo 50km/h. Mutta pyörätielle tupsahtaneet hidasteet raivostuttivat aivan oikeasti. Soitettiin kelloa vähintään 100m ennen kohtaamista ja huudettiin kuin hullut, mutta ei mitään vaikutusta. Lautailijat pyöri laidasta laitaan räpläten kännykkää kuulokkeet korvissa kuurona samoin rakkien ulkoiluttajat. Aja siinä sitten kisaa, nyt ymmärrän paremmin spandexien tuskaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen hiilari spandexin kanssa kisaa ja itse sähkiksellä peesissä. Vauhtia parhaimmillaan ei ollut kuin n. 42km/h suoralla, mutta alamäessä mentiin jo 50km/h. Mutta pyörätielle tupsahtaneet hidasteet raivostuttivat aivan oikeasti. Soitettiin kelloa vähintään 100m ennen kohtaamista ja huudettiin kuin hullut, mutta ei mitään vaikutusta. Lautailijat pyöri laidasta laitaan räpläten kännykkää kuulokkeet korvissa kuurona samoin rakkien ulkoiluttajat. Aja siinä sitten kisaa, nyt ymmärrän paremmin spandexien tuskaa :D
Sanokoot vihaajat mitä hyvänsä mutta turvallisempaa on ajaa autotiellä kuin kevleillä jos noilla nopeuksilla edetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanokoot vihaajat mitä hyvänsä mutta turvallisempaa on ajaa autotiellä kuin kevleillä jos noilla nopeuksilla edetään.
Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivaksi. Tieliikennelaki tähän velvoittaa. Jos ajaa yhteiskäyttöisellä väylällä, jossa liikkuu myös jalankulkijoita, niin on velvollinen ajamaan hitaampaa.
Tieliikennelaki velvoittaa myös ajamaan sillä kevyenliikenteen väylällä, jos sellainen kulkee vieressä. Vain tietyissä tilanteissa sallitaan ajaminen ajoradalla siitä kevyenliikenteen väylästä huolimatta. Jos on tarkoitus ajaa lujaa tai harjoitella, niin sitten ajetaan hitaammin kevyenliikenteen väyliä pitkin sellaiselle tieosuudelle, jossa voi harjoitella lujaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivaksi. Tieliikennelaki tähän velvoittaa. Jos ajaa yhteiskäyttöisellä väylällä, jossa liikkuu myös jalankulkijoita, niin on velvollinen ajamaan hitaampaa.
Tieliikennelaki velvoittaa myös ajamaan sillä kevyenliikenteen väylällä, jos sellainen kulkee vieressä. Vain tietyissä tilanteissa sallitaan ajaminen ajoradalla siitä kevyenliikenteen väylästä huolimatta. Jos on tarkoitus ajaa lujaa tai harjoitella, niin sitten ajetaan hitaammin kevyenliikenteen väyliä pitkin sellaiselle tieosuudelle, jossa voi harjoitella lujaa.Missä on sellaisia kevlejä joissa ei liiku koirankusettajia+muita palloilijoita ,ei missään, ja jos puhutaan pääkaupungin näkökulmasta niin kyllä siellä on autoteitä missä posottaa niin kovaa kuin kintuista pääsee,ei tarvii missään kevleillä väistellä zombiena liikkuvia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on sellaisia kevlejä joissa ei liiku koirankusettajia muita palloilijoita ,ei missään, ja jos puhutaan pääkaupungin näkökulmasta niin kyllä siellä on autoteitä missä posottaa niin kovaa kuin kintuista pääsee,ei tarvii missään kevleillä väistellä zombiena liikkuvia ihmisiä.
"Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."
Tuossa tilanteessa saa pyöräillä ajoradalla, vaikka vieressä kulkee pyörätie. Toinen tilanne on, jos kevyenliikenteen väylä on täysin ajokelvoton. Muuten pyöräilijä on velvollinen pyöräilemään sillä kevyenliikenteen väylällä ja sopivalla tilannenopeudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."
Tuossa tilanteessa saa pyöräillä ajoradalla, vaikka vieressä kulkee pyörätie. Toinen tilanne on, jos kevyenliikenteen väylä on täysin ajokelvoton. Muuten pyöräilijä on velvollinen pyöräilemään sillä kevyenliikenteen väylällä ja sopivalla tilannenopeudella.Itse ajelen aina autotiellä maantiepyörällä vaikka kevli menisi kummalla puolella tahansa, lukemattomia kertoja virkavaltaa tullut vastaan ja mennyt ohi koskaan eivät mitään sano eli ehkä he tulkitsevat lakia eri tavalla kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajelen aina autotiellä maantiepyörällä vaikka kevli menisi kummalla puolella tahansa, lukemattomia kertoja virkavaltaa tullut vastaan ja mennyt ohi koskaan eivät mitään sano eli ehkä he tulkitsevat lakia eri tavalla kuin sinä.
Eivät poliisitkaan ole välttämättä aina perillä ihan kaikista asioista, vaikka heidän kuuluisi olla. Katsovat kenties asioita myös joskus läpi sormien. Näin ei kuitenkaan toivoisi olevan pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden liikennerikkomusten suhteen, vaan pitäisi puuttua rikkomuksiin. Laittomuuden raja ei myöskään mene siinä, että jaetaanko sakkoja vaiko ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät poliisitkaan ole välttämättä aina perillä ihan kaikista asioista, vaikka heidän kuuluisi olla. Katsovat kenties asioita myös joskus läpi sormien. Näin ei kuitenkaan toivoisi olevan pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden liikennerikkomusten suhteen, vaan pitäisi puuttua rikkomuksiin. Laittomuuden raja ei myöskään mene siinä, että jaetaanko sakkoja vaiko ei.
Kyllä ne poliisit kuule on tuossa asiassa perillä asioista he osaavat vain käyttää ns.maalaisjärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivaksi. Tieliikennelaki tähän velvoittaa. Jos ajaa yhteiskäyttöisellä väylällä, jossa liikkuu myös jalankulkijoita, niin on velvollinen ajamaan hitaampaa.
Tieliikennelaki velvoittaa myös ajamaan sillä kevyenliikenteen väylällä, jos sellainen kulkee vieressä. Vain tietyissä tilanteissa sallitaan ajaminen ajoradalla siitä kevyenliikenteen väylästä huolimatta. Jos on tarkoitus ajaa lujaa tai harjoitella, niin sitten ajetaan hitaammin kevyenliikenteen väyliä pitkin sellaiselle tieosuudelle, jossa voi harjoitella lujaa.Eli jos autoilija ei voi turvallisesti ohittaa pyöräilijää heti hänet saavutettuaan, tulee hänen sovittaa nopeutensa tilanteeseen sopivaksi ja odottaa turvallista ohitusmahdollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos autoilija ei voi turvallisesti ohittaa pyöräilijää heti hänet saavutettuaan, tulee hänen sovittaa nopeutensa tilanteeseen sopivaksi ja odottaa turvallista ohitusmahdollisuutta.
Kyllä. Juuri noin se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen hiilari spandexin kanssa kisaa ja itse sähkiksellä peesissä. Vauhtia parhaimmillaan ei ollut kuin n. 42km/h suoralla, mutta alamäessä mentiin jo 50km/h. Mutta pyörätielle tupsahtaneet hidasteet raivostuttivat aivan oikeasti. Soitettiin kelloa vähintään 100m ennen kohtaamista ja huudettiin kuin hullut, mutta ei mitään vaikutusta. Lautailijat pyöri laidasta laitaan räpläten kännykkää kuulokkeet korvissa kuurona samoin rakkien ulkoiluttajat. Aja siinä sitten kisaa, nyt ymmärrän paremmin spandexien tuskaa :D
Kilvanajo ei kuulu normaaliliikenteeseen. sitä varten on erilaisia kilpapyöräilylajeja ja kisoja olemassa. Kaaos ja anarkia seuraisi jos kaikki käyttäytyisivät kuin pajaiset kakarat yleisessä liikenneympäristössä, hyi hävetkää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilvanajo ei kuulu normaaliliikenteeseen. sitä varten on erilaisia kilpapyöräilylajeja ja kisoja olemassa. Kaaos ja anarkia seuraisi jos kaikki käyttäytyisivät kuin pajaiset kakarat yleisessä liikenneympäristössä, hyi hävetkää!
Noinhan se on. Liikennesäännöt ovat olemassa myös siksi, että jokainen toimii samalla ennakoitavalla tavalla. Näin ei tule yllätyksiä eri toimintamallien vuoksi. Se vasta vaarallista on, kun joku sooloilee ja tekee mitä huvittaa. Ei kukaan tiedä, mitä sellainen tyyppi aikoo tehdä. Tämän selkeän logiikan ymmärtää, jos korvien välissä on muutakin, kuin pelkkä tuulitunneli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos autoilija ei voi turvallisesti ohittaa pyöräilijää heti hänet saavutettuaan, tulee hänen sovittaa nopeutensa tilanteeseen sopivaksi ja odottaa turvallista ohitusmahdollisuutta.
Entäs jos niitä ajaa kaksi rinnan vaikka on yksi kaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos niitä ajaa kaksi rinnan vaikka on yksi kaista
Autossakin istutaan usein rinnakkain
- Anonyymi
Ihimiset pitää luuserina jos vauhtia on alle 40 km tunnissa.
- Anonyymi
Luuserit vaan provoilee täällä, kun ei ole edes kesällä parempaa tekemistä. Surullista.
- Anonyymi
Autolla 120kmh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuserit vaan provoilee täällä, kun ei ole edes kesällä parempaa tekemistä. Surullista.
Olen samaa mieltä ja lopetankin näiden etupäässä turhien julkaisujen lukemiset jotta ehdin enemmän pyöräillä Suomen lyhyessä kesässä!
- Anonyymi
Pierasen ohiajaessa maantiepyöräilijän sähköpyörälläni
- Anonyymi
Et pääse ohi.
- Anonyymi
Eiks sulla ole ollut jo kauan noita ongelmia suolistossa? Nyt ne näyttää siirtyneen myös päähän.
- Anonyymi
Mun neliveto ybeis maasturissa on 222hv
- Anonyymi
Ei ole kamala asia ja niin kuuluukin liikennetilanteiden mukaan toimia.
- Anonyymi
Mun neliveto hybrid maasturissa on 222 hv
- Anonyymi
Läskit valittaa kellä ei pyörä kule.
- Anonyymi
Minun pyöräni ei kulje yhtään, ellen itse lihasvoimin laita sitä kulkemaan.
- Anonyymi
Niille on sähkölaitteet...
- Anonyymi
Välillä tulee paikkoja, että suojatielle on mahdotonta päästä muuten kuin astelemalla pyörätielle. Johan sieltä heti iskee jostain tyhjyydestä leikkikilpapyöräilijä ajaen täysiä siitä ahtaimmasta väliköstä, josta vain pääsee. Olisi jo aika saada ajokorttipakko polkupyöräilyynkin.
- Anonyymi
Ei ajokortti lopulta mitään merkitse. Autoilijatkin törttöilevät päivittäin, vaikka ajokortti on valtaosalla hankittuna.
- Anonyymi
Ei jaksa pysähdellä ja ylittää tietä puolelta toiselle lukkopolkimilla. Turvallisempaa pyöräillä ajoradalla.
- Anonyymi
Jos vieressä kulkee pyörätie, niin turha sitten mussuttaa sakosta, jos virkavalta päättää tilanteessa sakon antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vieressä kulkee pyörätie, niin turha sitten mussuttaa sakosta, jos virkavalta päättää tilanteessa sakon antaa.
Pyörätietä pitää käyttää vain jos se on samalla puolella. Lukkopolkimien vuoksi tien ylitys vuarallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörätietä pitää käyttää vain jos se on samalla puolella. Lukkopolkimien vuoksi tien ylitys vuarallista.
Mahdollisesti vaarallista. Ei se välttämättä aina ole. Jos pystyt perustelemaan asian tilanteessa, niin sitten asia on noin. Tosin jos se kevyenliikenteen väylä on kuitenkin samalla puolella, niin siellä kuuluu pyöräillä, eikä ajoradalla. Pyöräilijän halu ajaa lujaa ei vaikuta tippaakaan. Silloin pitää ajaa pyörätiellä (kevyenliikenteen väylällä) ja lisäksi sopivalla tilannenopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollisesti vaarallista. Ei se välttämättä aina ole. Jos pystyt perustelemaan asian tilanteessa, niin sitten asia on noin. Tosin jos se kevyenliikenteen väylä on kuitenkin samalla puolella, niin siellä kuuluu pyöräillä, eikä ajoradalla. Pyöräilijän halu ajaa lujaa ei vaikuta tippaakaan. Silloin pitää ajaa pyörätiellä (kevyenliikenteen väylällä) ja lisäksi sopivalla tilannenopeudella.
Laki mahdollistaa pyöräilyn ajoradalla myös silloin, kun pyörätie on kaistojen oikealla puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki mahdollistaa pyöräilyn ajoradalla myös silloin, kun pyörätie on kaistojen oikealla puolella.
Ei mahdollista, muutoin kuin poikkeustilassa. Tieliikennelaissa asiasta määrätään näin:
"Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."
Toinen ajoradalla ajamisen mahdollistava asia on jo käsitelty, eli: "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."
Laita sitten se lakikohta näkyville, joka mielestäsi mahdollista väittämäsi asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mahdollista, muutoin kuin poikkeustilassa. Tieliikennelaissa asiasta määrätään näin:
"Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."
Toinen ajoradalla ajamisen mahdollistava asia on jo käsitelty, eli: "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."
Laita sitten se lakikohta näkyville, joka mielestäsi mahdollista väittämäsi asian.Juuri tuo sen mahdollistaa. Jos pyöräilijä on sitä mieltä, että olosuhteet täyttävä lain vaatimuksen, niin hän voi ajaa ajoradalla. Kukaan muu ei sitä päätöstä hänen puolestaan tee. Jos joku muu on asiasta eri mieltä ja haluaa puuttua siihen, niin voi soittaa 112.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo sen mahdollistaa. Jos pyöräilijä on sitä mieltä, että olosuhteet täyttävä lain vaatimuksen, niin hän voi ajaa ajoradalla. Kukaan muu ei sitä päätöstä hänen puolestaan tee. Jos joku muu on asiasta eri mieltä ja haluaa puuttua siihen, niin voi soittaa 112.
Eli melkoinen olosuhde pitää olla, että pyöräily kevyenliikenteen väylällä ei onnistu. Lisäksi on kyse tilapäisesti tapahtuvasta ajosta, eli ei joka päivä, vaan vain sen hetken, kun tilanne on ns. päällä. Siitä ei myöskään saa aiheutua vaaraa eikä huomattavaa haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mahdollista, muutoin kuin poikkeustilassa. Tieliikennelaissa asiasta määrätään näin:
"Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."
Toinen ajoradalla ajamisen mahdollistava asia on jo käsitelty, eli: "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."
Laita sitten se lakikohta näkyville, joka mielestäsi mahdollista väittämäsi asian.Jos pyörätie liikennemerkki näkyy ja väylää voidaan käyttää, niin pääsääntö on siinä tilanteissa, että pitää pyöräillä sillä pyörätiellä. Pyörätie liikennemerkki: Merkillä osoitetaan pyörätie, jota polkupyöräilijän on käytettävä ajaessaan asianomaiseen suuntaan. Poikkeukset tuohon ovat sitten nuo, jotka mainitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli melkoinen olosuhde pitää olla, että pyöräily kevyenliikenteen väylällä ei onnistu. Lisäksi on kyse tilapäisesti tapahtuvasta ajosta, eli ei joka päivä, vaan vain sen hetken, kun tilanne on ns. päällä. Siitä ei myöskään saa aiheutua vaaraa eikä huomattavaa haittaa.
Välillä ne olosuhteet onkin melkoiset. Vaaraa ja huomattavaa haittaa on aika vaikea aiheuttaa ajamalla pyörällä ajoradan oikeassa reunassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä ne olosuhteet onkin melkoiset. Vaaraa ja huomattavaa haittaa on aika vaikea aiheuttaa ajamalla pyörällä ajoradan oikeassa reunassa.
Riippuu täysin tilanteesta, eli liikenteen määrästä, kaistojen leveydestä yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin tilanteesta, eli liikenteen määrästä, kaistojen leveydestä yms.
Juuri noin. Kukaan ei millään keskustelupalstalla pysty julistamaan kaiken kattavaa totuutta asiasta, koska jokainen tilanne on omanlaisensa. Päätöksen siitä, missä ajaa, tekee jokainen itse sen kyseisen tilanteen perusteella.
- Anonyymi
Eipä täällä peräkylillä juuri pollareita näy. Ajamme polkupyörää autotiellä niin paljon kuin huvittaa.
- Anonyymi
Asennevammainen on sellainen henkilö, joka ei kykenen noudattamaan liikennesääntöjä ilman, että joku poliisi on jatkuvasti valvomassa tai kyttäämässä.
- Anonyymi
Pari päivää sitten kun Biden oli lähdössä ja tiet suljettu, myös pyörätiet niin annas kun yks sankari sukkahousuissa tulee 30km/h väkijoukon keskeltä, meinaa ajaa ensi lapsia päin, sitten meinaa kaatua kun ei osaa jarruttaa, kiukuttelee kaikille mennessään ja lopuksi juuri ja juuri saa pysäytettyä pyöränsä konstaapelin eteen ja mitä tekee, alkaa kiukuttelemaan vielä sillekin. Raivopäissään kantaa pyörän sivuun ja istuu maahan kauhean puhinan saattelemana.
Niin tyypillinen, täysin muista piittaamaton ja itsekäs nahka-Niilo kuin olla ja voi. Kaikki samanlaisia reikäpäitä pilaamassa koko pyöräilykulttuurin.- Anonyymi
Näitä täydellisiä riittää.
- Anonyymi
Keksitty tarina alkaen siitä kun polki kolmeakymppiä väkijoukkoon..
- Anonyymi
Keksitty tarina P-kirjaimesta alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksitty tarina alkaen siitä kun polki kolmeakymppiä väkijoukkoon..
Kiitos tiedosta, kai se sitten oli vain unta.
- Anonyymi
Maantiepyöräilijöitä on kiva kiusata sähköfillarilla
- Anonyymi
Sähköpyöräilijöitä on kiva kiusata mopedilla
- Anonyymi
Niitä rassukoita on kiusattu koko lapsuus, ei niitä enää raaski. Tulloo muuten taas paha mieli niille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä rassukoita on kiusattu koko lapsuus, ei niitä enää raaski. Tulloo muuten taas paha mieli niille.
Kiusaajat ovat mulkeroita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpyöräilijöitä on kiva kiusata mopedilla
Eikö olisi paljon mukavampi ja sujuvampi liikenne, kun kukaan ei kiusaisi muita tienkäyttäjiä? Jättäkää miehinen egonne kotiin ja käyttäkää yleisiä teitä vastuullisesti ja keskittykää siinä ajamisessanne siihen mihin se ajoneuvo on tarkoitettu, eli päästä turvallisesti paikasta toiseen. Liikenne ei ole keskenkasvuisten tasolle jääneiden uhittelupaikka.
- Anonyymi
Sähköfillareita on kiva kiusata maantiepyöräily. Ajan vain ohi ja sähköfillari jää jututtamaan 25km/h 😁💪
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköfillareita on kiva kiusata maantiepyöräily. Ajan vain ohi ja sähköfillari jää jututtamaan 25km/h 😁💪
Kiva ohitella 45km/h kulkevia sähkäreitä ja mopedeja.
- Anonyymi
Löysää, löysää on sähköfillarointi. Vatulointia... Ja vaikka sähköfillaristi onnistuisi jostain sattuman oikusta ohittamaan maantiepyöräilijän, on syytä ymmärtää ettei hän tee sitä sellaisenaan itse (sic), eikä se ole hänen ansiotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpyöräilijöitä on kiva kiusata mopedilla
Näitä kaikkia on kiva kiusata 35m rekalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä kaikkia on kiva kiusata 35m rekalla.
Kiusaaja on mulkero.
- Anonyymi
Mun sähköpyörästä on rajottimet poistettu
- Anonyymi
Maantiepyöräilijä hoipertaa viimisillä voimillaan pelle trikoissaa kun ajan puku päällä ja kravatti vain heiluu ohi
- Anonyymi
kravatti heiluu ohi? paljonko olet ottanut?
- Anonyymi
Mitään en oo ottanu! Mitään en oo ottanu!
- Anonyymi
On kamalaa. Melkein ajoin toisen pyöräilijän perään kun jouduin jarruttamaan. Vaarallista!
- Anonyymi
Juu. Kilpapyöräilijä ei voi hidastaa, keskinopeus kärsii.
- Anonyymi
Jos pyöräilee rinnakkain, mitä pitää tehdä, ettei hyvä juttu jää kesken?
- Anonyymi
Ei kai nyt ilmaista vauhtia hidasteta turhan takia.
- Anonyymi
Ei turhan takia, vaan liikennetilanteiden ja liikennesääntöjen vuoksi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014