Miten nainen käyttäytyy kun rakkaus on kuollut?

Anonyymi-ap

Yritän saada selvyyttä mitä avioliitossa tapahtuu. Vaimo ei sano mitään. Meillä on lapsia ja lapsien osalta arki rullaa hyvin. Jos rakkaus on kuollut, miten vaimo kohtelee miestään?

Minkälaista on arki on? Välttelyä, riitelyä turhasta, yksin tekemistä?
Minkälaista on seksielämä? Seksiä kun vaimo haluaa vain seksiä vain harvoin ja ei haluta nähdä toista?
Kotityöt, osallistuuko vaimo vai jääkö ne miehelle?
Vaimon oma hyvinvointi? Keskittyykö kaverisuhteisiin, omaan kauneuteen, liikuntaan?

Kaikki tuntuu menevän kuin oppikirjojen mukaan vaimolla olisi salasuhde. Missään ei kerrota miten nainen käyttäytyy, kun rakkaus on kuollut. Pettämisen merkit täyttyy vahvasti, mutta vaimo kieltää pettämisen.

Haluaisin vastauksia ylläolevaan vaiheeseen, en siihen miksi olen vielä naimisissa. Toive on että saisin vaimon takaisin missä nyt henkisesti onkaan.

13

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johtuisiko siitä, että ei ole olemassakaan mitään "naisen käytöstä". On olemassa vain eri naisyksilöiden erilaisia käytösmalleja.

      • Anonyymi

        Vaimollasi on salasuhde. Kaikki merkit viittaa siihen. Olen itse kokenut saman.


    • Anonyymi

      Riippuu kuule niin täysin siitä naisesta. Jos sanon itsestäni, että "miten nainen käyttäytyy, kun rakkaus on kuollut", niin nainen lähtee. Niin kauan kun rakkautta vielä on olemassa, vaikka kuinka vähänkin, niin yritän. Siten jos rakkaus oikeasti loppuu, niin se oli siinä ja jos niin käy, niin ei ole mitään mahdollisuutta enää saada minua takaisin.

    • Anonyymi

      Kyllä varmaan on samankaltaista käytöstä. Olen käynyt läpi netistä: mistä tietää, että nainen pettää tai mistä tunnistaa pettävän naisen...
      Näitä monella sivustolla on jopa psykologien kertomia käytösmalleja ja niille selityksiä. Niin vaan vaimoon osuu aika moni niistä, suurin osa

      Törmäsin myös sivustoon parisuhteiden sielunelämää tutkiessani, että avioliitotkin menevät nykyään hyvin pitkälle tietyn kaavan mukaan. Lapsiluvunntultua täyteen, naiset lähtevät etsimään itseään ja haluat kokes itsensä taas naiseksi. Monesti tämä johtaa ulkopuolisiin ihastumisiin ja pettämisiin.

      Vaimo täyttää niin monet pettämisen merkit, että haluaisin jostain syystä vielä uskoa, että syy olisi jokin muu kuin pettäminen.

      Seksielämä on lähinnä sitä, että saan pakkeja ja sitten kun sitä on, se on lusikassa nopeasti nyt. Ei suutelua, ei mitään muuta. Seksiä käytännössä kaksi minuuttia kuukaudessa, kaksi kertaa minuuttimunaa. En minä tätä halua. Haluan rakastella, mutta tuo on mitä saan.
      Vaimon kanssa ei voi jutella, kun hän välttelee. Yksi väärä sana niin hän suuttuu. En haluaisi erota vaan saada vaimon takaisin. Kaikki ympärillä on paremmin kuin suurimmalla osalla pariskunnista ja vaimo ei näe sitä.
      Riidat tyhjästä on yksi pettämisen merkki.
      Liikunnan aloitus on yksi pettämisen merkki.
      Seksielämän muutos on yksi pettämisen merkki
      Vaimosta on tullut etäinen, on yksi pettämisen merkki.
      Vaimo on hajamielinen ja ei kuule kun sille puhutaan, on muissa maailmoissa, on yksi pettämisen merkki.
      Menee eri aikaan nukkumaan, on yksi pettämisen merkki.
      Kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä, on yksi pettämisen merkki.
      Oman miehen kehut ärsyttävät, on yksi pettämisen merkki.
      Näitä on vaikka kuinka paljon. Kaikki muutokset tullet parin viime vuoden aikana.
      Siksi mietin, että voiko nainen käyttäytyä näin samalla tavalla kuin pettävä nainen, jos rakkaus on kuollut?

      • Anonyymi

        Mitä tuota sitten pohtimaan? Sähän olet päättänyt jo mistä itse uskot olevan kyse. Vaimosi sanomiset eivät sitä muuta, sinähän kerroit hänen kiistäneen (tai siis, ettei hän myönnä ja tuo sanavalintakin kertoo selkeästi, että sinä olet jo päättänyt mitä uskot). Sinä et selvästikään huolisi vaimoltasi muunlaista keskustelua, kuin sen "myöntämisen", eli mitään keskustelua ei oikeasti ole mitään mahdollisuutta saada aikaiseksi. Siinä myös luultavasti on yksi iso syy ongelmiinne.

        Koska et usko vaimosikaan sanaan, niin ei kukaan muukaan kykene sinua mistään muusta vakuuttamaan, kuin minkä olet jo päättäänyt. Ei kukaan kykene saamaan sinua edes miettimään mitään muuta mahdollisuutta. Sähän olet jo etsinyt "faktat", jotka tukevat sinun johtopäätöstäsi ja uskot vain niihin. Kun joku tulee tähän tukemaan päätelmiäsi, niin huomaat ne ja uskot niihin, mutta muuta et suostu ajattelemaan, vaikka kuka ja mitä sanoisi.

        p.s. Myös syytöksiin kyllästynyt nainen käyttäytyy varsin samoin. Tämän voin sanoa ihan omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Koskaan en ole pettänyt, mutta mustasukkaisen miehen syytökset saivat minussa aikaan juuri tuollaista käytöstä mitä vaimollasi kuvaat. En halunnut hänen lähelleen, enkä taatusti seksiä hänen kanssaan. en halunnut jutella hänen kanssaan, mitä vatun hyötyä siitä olisi ollut. Liikuin paljon enemmän kuin aiemmin, pääsin pois kotoa sillä varjolla. Olin etäinen, enkä muuta halunnutkaan kuin olla etäinen. Oikeastaan aivan kaikki nuo "pettämisen merkit" menevät just pressiis kohdilleen, kun en vaan enää jaksanut kuunnella eksääni ja hänen mustasukkaisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuota sitten pohtimaan? Sähän olet päättänyt jo mistä itse uskot olevan kyse. Vaimosi sanomiset eivät sitä muuta, sinähän kerroit hänen kiistäneen (tai siis, ettei hän myönnä ja tuo sanavalintakin kertoo selkeästi, että sinä olet jo päättänyt mitä uskot). Sinä et selvästikään huolisi vaimoltasi muunlaista keskustelua, kuin sen "myöntämisen", eli mitään keskustelua ei oikeasti ole mitään mahdollisuutta saada aikaiseksi. Siinä myös luultavasti on yksi iso syy ongelmiinne.

        Koska et usko vaimosikaan sanaan, niin ei kukaan muukaan kykene sinua mistään muusta vakuuttamaan, kuin minkä olet jo päättäänyt. Ei kukaan kykene saamaan sinua edes miettimään mitään muuta mahdollisuutta. Sähän olet jo etsinyt "faktat", jotka tukevat sinun johtopäätöstäsi ja uskot vain niihin. Kun joku tulee tähän tukemaan päätelmiäsi, niin huomaat ne ja uskot niihin, mutta muuta et suostu ajattelemaan, vaikka kuka ja mitä sanoisi.

        p.s. Myös syytöksiin kyllästynyt nainen käyttäytyy varsin samoin. Tämän voin sanoa ihan omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Koskaan en ole pettänyt, mutta mustasukkaisen miehen syytökset saivat minussa aikaan juuri tuollaista käytöstä mitä vaimollasi kuvaat. En halunnut hänen lähelleen, enkä taatusti seksiä hänen kanssaan. en halunnut jutella hänen kanssaan, mitä vatun hyötyä siitä olisi ollut. Liikuin paljon enemmän kuin aiemmin, pääsin pois kotoa sillä varjolla. Olin etäinen, enkä muuta halunnutkaan kuin olla etäinen. Oikeastaan aivan kaikki nuo "pettämisen merkit" menevät just pressiis kohdilleen, kun en vaan enää jaksanut kuunnella eksääni ja hänen mustasukkaisuuttaan.

        En käyttäytynyt mustasukkaisesti, vasta jälkikäteen kun kaikki on jo tapahtunut. Kun syytin vaimoa pettämisestä, alkoi avioliiton seksirikkain jakso.

        Ehkä tavallaan tiedän, että hän on pettänyt. En ehkä halua uskoa sitä, koska pettämistä on ehkä paljon tai pitkä suhde. Siksi kirjoituksesta paistaa asia läpi.

        Ehkä aivot suojelee, etten romahda täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käyttäytynyt mustasukkaisesti, vasta jälkikäteen kun kaikki on jo tapahtunut. Kun syytin vaimoa pettämisestä, alkoi avioliiton seksirikkain jakso.

        Ehkä tavallaan tiedän, että hän on pettänyt. En ehkä halua uskoa sitä, koska pettämistä on ehkä paljon tai pitkä suhde. Siksi kirjoituksesta paistaa asia läpi.

        Ehkä aivot suojelee, etten romahda täysin.

        Eli kuten sanoin, niin olet jo päättänyt ja tulkinnut kahvinporoista. Mitä sä turhaan edes vaivaudut siis muka aiheesta keskustelemaan? Ei sinulla ole mitään todellista halua millekään muulle, kuin saada teoriasi vahvistettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuten sanoin, niin olet jo päättänyt ja tulkinnut kahvinporoista. Mitä sä turhaan edes vaivaudut siis muka aiheesta keskustelemaan? Ei sinulla ole mitään todellista halua millekään muulle, kuin saada teoriasi vahvistettua.

        Ai niin ja kyse ei ole moitteesta, vaan yksinkertaisesta toteamuksesta. Sinun kannattaa olla itsellesi rehellinen. Ei sinulle kelpaa mikänä muu lopputulema, kuin se että vaimosi on pettänyt. Kaiken muun pohtiminen on ihan turhaa, jollet ensiksi selvitä itse itsellesi miksi noin on.


    • Anonyymi

      Mies jåttää naisen vain toisen naisen takia / nainen jättää miehen itsensä takia


      FAKTA

      Teet siis jotain väärin
      Ja tämä nainen ei viitsi siitä enää puhua

      • Anonyymi

        "Mies jåttää naisen vain toisen naisen takia / nainen jättää miehen itsensä takia"

        Ei se nyt aina noin mene. Kun erosin aikoinaan ensimmäisestä vaimostani, ei minulla ollut uutta suhdetta katsottuna valmiiksi. Kun toinen vaimoni halusi erota minusta, hänellä oli jo valmiina uusi suhde joka oli salasuhteen ollut jo pidemmän aikaa. Vaimo tuli kylläpä takaisin koska uusi suhde oli menettänyt hohteensa kun ei nähty salassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mies jåttää naisen vain toisen naisen takia / nainen jättää miehen itsensä takia"

        Ei se nyt aina noin mene. Kun erosin aikoinaan ensimmäisestä vaimostani, ei minulla ollut uutta suhdetta katsottuna valmiiksi. Kun toinen vaimoni halusi erota minusta, hänellä oli jo valmiina uusi suhde joka oli salasuhteen ollut jo pidemmän aikaa. Vaimo tuli kylläpä takaisin koska uusi suhde oli menettänyt hohteensa kun ei nähty salassa...

        Ja otit takaisin? 😂


    • Anonyymi

      Siis mikä on ongelma? Sekö, että epäilet vaimosi pettävän koska hänhän on kieltänyt asian. ELi ongelma on ilmeisesti korvien välissäsi.

      Ja väite, ettei "missään kerrota pettämisen merkkejä" on aika hutera, avaappa vaikka joku naisten lehti tai vastaava....

      • Anonyymi

        No pariterapeutti arveli myös minun olevan "hullu" että pettäminen on vain minun korvien välissä.

        Vaimon käytös muuttui monella tapaa. Kun syytin pettämisestä kaiki viimeisen neljän vuoden aikana tulleet käytösmuutokset hävisivät.

        Pettämisen merkit löytyy monesta paikasta. Jos rakkaus on kuollut, niitä merkkejä ei ole. Yksi vastaus täällä oli, että vaimo lähtee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe