Eli siis eilen alkoi kesken työpäivää toimistolla nenästä puskea verta. Ainoa mitä tein, oli hieraisin käkätintä hiukan ulkopinnasta kun sitä sisältä kutitteli eikä nyt siinä kesken palaverin oikein tuntunut asialliselta tunkea sormiaan toiseen räkäränniin kaivostöihin. Ei sitä suihkuamalla tullut, mutta tiputti tasaista tahtia pari tippaa sekunnissa. Eikä se perkele meinannut ottaa loppuakseen ja piti päästä palaverista jo maailmallekin, keskelle ns. asiakasrajapintaa häärimään, itse autoillen. No se kuitenkin asettui, jäi siihen ja aattelin että case closed, shit happens.
Vaan kun ei. Sama homma tänään, mutta ilman että tein yhtään mitään. Nakuttelin kaikessa rauhassa selvitystä iltapäivän proggiksen haistahuilu-lopputuloksesta, johon tosin samalla kehittelin aiemmin aiottua paremman ratkaisun. Yhtäkkiä sitä vaan alkoi tipottelemaan ja juuri ehdin pompata jaloilleni ettei näppis/pöytä/housut+paita veressä. Saatana. Taas sunttia käkättimeen ja selälleen lattialle. Alkaa vähän risomaan. No sekin meni sitten ohi, kollega jo ehdotteli että hän voi hoitaa ajamiset, mutta sehän nyt ei ainakaan käy, prkl.
No sitten tulin kotiin ja hoitelin kotiasioita ja muuta tässä, pyörin ja sähläsin, kyykin ja nousin jne., ei mitään. Istahdin alas, aloin lueksimaan päivän uutisia ja asetuttuani kunnolla mittailin verenpaineet pariin otteeseen, ei mitään poikkeavaa niissä. Nokka alkoi ns. nuhamuotoisesti hiukan valuttelemaan ja niin sanotusti niistin niitä takaisinpäin, niin kas perkele kun se alkoi taas suihkimaan sitä punaista. No meni sitten ohi, vaihtelin ekan kymmenen minuuttia niitä suntteja parin minuutin välein, kunnes äkkäsin runtata vinkuleluni pyykkipojalla ruttuun siinä samalla. Alkaa ottamaan jo pannuun.
En tajua, mikä on muuttunut yhtäkkiä. Kun mikään ei ole muuttunut. Viimeksi tuulenhalkojani no oma-aloitteisesti harrastanut moista joskus alle 10-vuotiaana, sen jälkeen teininä vain ne pari kertaa kun sitä piti itse mennä johonkin kolhimaan rajummin. Voi sanoa, että varmaan 35 vuotta eikä mitään verenvuotoa ja nyt sitten parissa päivässä senkin edestä.
Nimimerkki Työnnänkö hehkuvat kekäleet sieraimiini, stana?
Jännä homma, vasta tässä iässä alkoi menkat ja vieläpä nenästä
58
391
Vastaukset
- Anonyymi
Googlesta tuonkin syy selviää.
No eipä ole vielä selvinnyt. Ainoa mitä tuli keksittyä oli ikääntyminen ja kelit. Tosin vuosi sitten helteillä ei ollut mitään ongelmaa. Se vähän yllättää, ettei nuo ole osuneet tilanteisiin joissa vaikkapa kyykkii/konttii tovin ja sitten pomppaa nopeasti ylös, se ei yllättäisi mainittavammin. No jos tämä skeida jatkuu, niin lääkäri saa tutkia ja hutkia, sitä odotellessa tarttee jokunen päivä välttää nenän käyttöä kaikin tavoin.
- Anonyymi
Onko aplla kestokuivat/karstoittuneet sieraimet. Itselläni on ja erään kerran erehdyin kaivuri hommaan mistä seurasi välitön vuoto. Katkeamaton puolenpikkusormen paksuinen noro ensin toisesta ja kun tuo sain tukittua, niin tuppo saman tien märkä ja aloitti vuodon myös toisesta sieraimesta. Vajaa kymmenen mintsaa, ennenkuin loppui ja vessa näytti siltä, kuin olisi puukotettu. Viikon aikana useita kertoja mutta onneksi silloin, kun olin aina kotona. Tämän jälkeen opin jättämään klyyvarin rauhaan. Eihän sitä sormea ole sinne tarkoitettukaan. Erään kerran oli pakko kiskoa ulkovaatteet jo varuiksi päälle vuodon aikana, jos olisi soittanut lanssin. Olisi ollut jo vaatteiden etumusta ja oman auton kojelaudasto märkinä. Tuolla verenpaineellakaan en huomannut vaikutusta asiaan.
Kiitos. Ei ole ainakaan tätä ennen olleet kuivat/karstoittuneet, niin siksi en oikein tuohonkaan osaa yhdistää. Toki en nuorene yhtään vaan päinvastoin, niin kaikkea jännää oman fysiikan osalta tullennee jatkuvasti enemmän ja enemmän eteen.
Kuvauksesi omista oireista kyllä kuulostaa samalta, tosin ei ihan norona tullut, sellaista parion-kolmen tipan sekuntitahtia kiivaimmillaan. Mutta joo, paikat tosiaa näytti siltä kuin joku olisi teurastettu ja yksi kollega eilen jo totesikin neukkarin lattiaa vilkaistessaan, että parempi istua, laittakaas se edellinen esitys ruudulle, häntä vähän huippaa.
Olen kyllä noita kaivoskäytäviä aika surutta toisinaan kuokkinut, mutta nyt ei ole sitäkään äskettäin tapahtunut yhtään. Eikä siinä puuhassa ole aiemminkaan saatu punaista puroa aikaiseksi, joskus jonnekin sen verran kynnellä osunut että saa sormenpään punoittamaan, ei muuta.
- Anonyymi
Lekuri vois juottaa suonen kiinni.
Jotain sellaista tarttee varmaan kehitellä jos tämä ei asetu eikä mitään selkeää loogista syytä tunnu löytyvän. Johan sitä tässä iässä voisi useimmat suonet muutenkin tulpata.
Käytätkö aspiriinia tai muita veren hyytyiseen vaikuttavia lääkkeitä?
Onko allergioita?En ja ei. Sepä se tässä onkin kun mikään ilmeinen syy ei liity tähän. Joten luultavasti ikääntymisellä on jotain tekemistä tämän kanssa, se on ainoa jonkinlainen selvä muuttuja kuviossa, olkoonkin että verrattain hidas sellainen.
randombypasser kirjoitti:
En ja ei. Sepä se tässä onkin kun mikään ilmeinen syy ei liity tähän. Joten luultavasti ikääntymisellä on jotain tekemistä tämän kanssa, se on ainoa jonkinlainen selvä muuttuja kuviossa, olkoonkin että verrattain hidas sellainen.
Kannattaa tutkituttaa, sillä ongelmaan voi liittyä melko harvinaisia, mutta vakavia sairauksia.
buddy-love kirjoitti:
Kannattaa tutkituttaa, sillä ongelmaan voi liittyä melko harvinaisia, mutta vakavia sairauksia.
Niin, mikä vaan on mahdollista, etenkin ikääntyessä. Tosin en usko että tähän liittyisi mitään poikkeuksellista, mutta jos tämä ei viikossa asetu, kun vältän ystäväni sanoin "muutaman päivän käyttämästä nenääni mitenkään", niin sitten jossain on vikaa, isompaa vikaa.
- Anonyymi
Jos oli hurja erektio kerrankin.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Älä h.lvetti. lääkäri?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Jep, hyvä kun vastasit hänelle! Lääkärissä käynti olisi suotavaa ja luultavasti saa myös käskyn käydä labrassa. Jos noissa tutkimuksissa mitään vakavampaa, ei ilmene, niin alvariinsa vuotava verisuoni ilmeisesti poltetaan kiinni ja vanhuudenvaiva on sillä ohitse .
- Anonyymi
Palstalla päivystää lääkäri ilmaiseksi yötä päivää?
Miksei pidä edes yksityisvastaanottoa? - Anonyymi
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00306
Verenpaineen kävisin mittaamassa terkan aulassa… muuten tuskin on vaarallista, jos ei ala toistua. Liittyy todennäköisesti flunssaan.
T. CitMulla on varsin hyvä painemittari jolla olen seuraillut painetta säännöllisen epäsäännöllisesti yli kolme vuotta, kas kun oli aikanaan hieman koholla ja päätettiin lääkitä, johtuen suvun rasituksista. Paineet on pysyneet samoina sen kaksi ja puoli vuotta, joten paine yksin ei ole syypää, mutta ikääntyminen siihen yhdistettynä voisi ollakin.
Sitkeä alkukesän flunssahan tuossa oli kyllä, sen nelisen viikkoa, mutta sekin jäi suunnilleen juhannukseen ja oireili lähinnä lievällä lämmöllä sekä vmäisenä yskänä, toki nuhailua oli lämmön myötä hieman myös.
Ilmastointi voi kuivattaa limakalvoja, niin rakennuksissa kuin autoillessakin. A-vitamiinitippoja nokkaan hieraisten voi limakalvot paremmin.
Jos kyseessä olisi jokin hyytymistekijöiden vajaus, verenvuototauti, niin verta huljuaisi enemmän ja usein. Tulisi myös herkästi mustelmia ja verenpurkaumia. Tiedän tämän 47 vuoden kokemuksella kertoa.
Kaikki kipulääkkeet missä on asetyysalisyylia on kielletty verenvuotoon taipuvilta ja parasetamoli on ainoa turvallinen kipulääke.
Ehkä mekaaninen aivastus, yskäisypaine, kaivelu, niistäminen saa nokan valumaan tai kolhaisu. Flunssa. Myös kalkkeutuneet verisuonet.
Tsemiä. 👍Huitale kirjoitti:
Asetyyli.. Mihin ne kirjaimet tipahtelee. 😅
Niin ja selinmakuuta kandee välttää, kun nenä vuotaa verta. Istu mielummin. Valuu turhaan vaan nieluun verta ja vatsaan, tulee vielä ällö olokin verestä vatsassa.
Kylmä niskassa oli joskus kikka ja, ett antaa nenän valua kunnes tulee paksumpi hyytymä klöntti nenästä. Vaikka käsienpesualtaan yllä.
Hyytymän jälkeen vuoto loppuu, jos normaalia vuotoa ilman hyytymishäikkiä.Huitale kirjoitti:
Niin ja selinmakuuta kandee välttää, kun nenä vuotaa verta. Istu mielummin. Valuu turhaan vaan nieluun verta ja vatsaan, tulee vielä ällö olokin verestä vatsassa.
Kylmä niskassa oli joskus kikka ja, ett antaa nenän valua kunnes tulee paksumpi hyytymä klöntti nenästä. Vaikka käsienpesualtaan yllä.
Hyytymän jälkeen vuoto loppuu, jos normaalia vuotoa ilman hyytymishäikkiä.Ja huolehdi, että saat ruoastasi K-vitamiinia! 🙂
Hmmm, toi oli hyvä. Ilmastointi tosiaan töissä hyperaktiivisena joka hiton paikassa, vaikka autossa sitä suitsinkin, kun noi niskat ei ole tykänneet viimasta kymmeneen vuoteen.
Kyllä toi punainen tuote hyvin hyytyy, niin mitään noin hurjaa ei ole kyseessä.
Kipulääkkeitä harrastan harvoin, välillä menee vuosikin ilman mitään, just meni sen pari vuotta mitä nyt vihdoin ton ranteen takia tartti hiukan jo ibumaxia nakertaakin.
Mekaanista rasitusta ei ole ollut viikkoihin eikä sairastelua, niin panisin tuon ikääntymisen ja/tai kuivamisen piikkiin. Ärsyttävä paskahan tämä on.
Kiitos 😁Huitale kirjoitti:
Asetyyli.. Mihin ne kirjaimet tipahtelee. 😅
Se voiskin toimia paremmin 😂
Huitale kirjoitti:
Hyytymän jälkeen vuoto loppuu, jos normaalia vuotoa ilman hyytymishäikkiä.Ei se mua haittaa, se on ihan tuttu joskaa ei mieluisin maku, mutta ei ala ällöttään tai mitään sellaista.
Kylmä niskassa tai naamalla nokan ympärillä on yksi ihan toimiva setti, mutta tuntuu paskamaiselta. Kyllä noita hiton hyytymäklönttejä on tiputeltu viimepäivinä ihan ilman kylmän apujakin.Huitale kirjoitti:
Ja huolehdi, että saat ruoastasi K-vitamiinia! 🙂
K-vitamiinia (K-eskikalja) saan kyllä kesällä riittävästi 😂
K-vitamiinia (K-eskikalja) saan kyllä kesällä riittävästi 😂
Pinaattia, parsaa, vihreää luonnosta vaikkapa sammalta sitten kaatokännissä metsän poikki oikaistessa. 😂
Ei se mua haittaa, se on ihan tuttu joskaa ei mieluisin maku, mutta ei ala ällöttään tai mitään sellaista.
Kylmä niskassa tai naamalla nokan ympärillä on yksi ihan toimiva setti, mutta tuntuu paskamaiselta. Kyllä noita hiton hyytymäklönttejä on tiputeltu viimepäivinä ihan ilman kylmän apujakin.Ok. Muistan penskana miten koulun terkka valutti verta lavuaarin yllä nokastani. Joka alkoi tunnilla usein verta huljuamaan ja kun hyytymä tuli nenästä, sain lähteä altaalta pois. Kyllä se toimi, mutta tuntui, että verta tippui kauan ja paljon.
Mulla vuosi lapsena usein nenä. Liekö siksi, kun söin paljon kipulääkkeitä migreeniin, sitä asetyylisalisyyliä sisältävää.
On tehty käsivarresta myös verenvuoto testi, arpikin muistona. Liittyy verenvuototautiin johon äiti sairastui minua odottaessaan. Ja perinnöllisyyttä tutkittiin ja poissuljettiin.
Mulla ei ole kyseistä tautia, eikä ole perinnöllinen meillä. Von Willebrandt olis periytyvä. ITP taasen ei. Siinä omat solut tuhoaa omia. Aika vakavia juttuja pahimmoillaan, kun veri ei hyydy ilman useampaa Cyklokapronia.Huitale kirjoitti:
Ok. Muistan penskana miten koulun terkka valutti verta lavuaarin yllä nokastani. Joka alkoi tunnilla usein verta huljuamaan ja kun hyytymä tuli nenästä, sain lähteä altaalta pois. Kyllä se toimi, mutta tuntui, että verta tippui kauan ja paljon.
Mulla vuosi lapsena usein nenä. Liekö siksi, kun söin paljon kipulääkkeitä migreeniin, sitä asetyylisalisyyliä sisältävää.
On tehty käsivarresta myös verenvuoto testi, arpikin muistona. Liittyy verenvuototautiin johon äiti sairastui minua odottaessaan. Ja perinnöllisyyttä tutkittiin ja poissuljettiin.
Mulla ei ole kyseistä tautia, eikä ole perinnöllinen meillä. Von Willebrandt olis periytyvä. ITP taasen ei. Siinä omat solut tuhoaa omia. Aika vakavia juttuja pahimmoillaan, kun veri ei hyydy ilman useampaa Cyklokapronia.Joskus lähdettiin sairaalaan mutsin kanssa, kun verta huljusi kyynelkanavista, nenästä, kaikkialta muualta paitsi korvista. Eikä hyytynyt. Olikin tajuton jo veren hukasta sairaalaan päästyään ja vietyi pitkään sairaalassa verta saaden.
Pernan poisto voi auttaa, hällä ei auttanut.
Kun on elänyt ikänsä tälläisessä jännitystarinassa perheenjäsenen kanssa, voisi sanoa että jännää on myös riittänyt.Huitale kirjoitti:
Joskus lähdettiin sairaalaan mutsin kanssa, kun verta huljusi kyynelkanavista, nenästä, kaikkialta muualta paitsi korvista. Eikä hyytynyt. Olikin tajuton jo veren hukasta sairaalaan päästyään ja vietyi pitkään sairaalassa verta saaden.
Pernan poisto voi auttaa, hällä ei auttanut.
Kun on elänyt ikänsä tälläisessä jännitystarinassa perheenjäsenen kanssa, voisi sanoa että jännää on myös riittänyt.Yksi syy miksi perehdyn sairauksiin ja tiedän aika paljon nämä omat ja perheen moninaiset sairaudet.
Huitale kirjoitti:
Pinaattia, parsaa, vihreää luonnosta vaikkapa sammalta sitten kaatokännissä metsän poikki oikaistessa. 😂
Njääh, syön monipuolisemmin sitten talvella, kesällä ei ole mainittavasti ruokahalua ja siihenkin vähään kyllä kuuluu kasvikset, joskin eivät taida ihan enemmistönä olla kun leipää ei lasketa.
Huitale kirjoitti:
Yksi syy miksi perehdyn sairauksiin ja tiedän aika paljon nämä omat ja perheen moninaiset sairaudet.
Aatelissukujen vaivoja, toisin on minun kaltaisillani torpparien jälkeläisillä 😁
Aatelissukujen vaivoja, toisin on minun kaltaisillani torpparien jälkeläisillä 😁
Äitini tosin ei ole aatelissukua. 😄
Njääh, syön monipuolisemmin sitten talvella, kesällä ei ole mainittavasti ruokahalua ja siihenkin vähään kyllä kuuluu kasvikset, joskin eivät taida ihan enemmistönä olla kun leipää ei lasketa.
Kasvisruoka on hyvää. Ensin maistuu ällölle, mutta kun tottuu niin namskis.
Huitale kirjoitti:
Äitini tosin ei ole aatelissukua. 😄
No aatelissukua hänkin silti on, jos naimisiin ehti 😁
Huitale kirjoitti:
Kasvisruoka on hyvää. Ensin maistuu ällölle, mutta kun tottuu niin namskis.
Onhan se, kyse on vain siitä mitä kaikkea sotkee keskenään ja/tai miten maustaa. Mutta ei mulla sen kanssa ole ongelmaa, enin osa tekemistäni ruoista sisältää reippaasti kasviksia ja ehkä noin neljänneksen lihaa, painossa mitattuna. Menee jo aika lähelle lääkärinkin märkää päiväunta, vaikken olekaan sille sitä kertonut. Vielä 😂
No aatelissukua hänkin silti on, jos naimisiin ehti 😁
Aivan. 🤪
Onhan nuo ollu naimisissa jo 52 vuotta keskenään, min pappa och min mamma.randombypasser kirjoitti:
Onhan se, kyse on vain siitä mitä kaikkea sotkee keskenään ja/tai miten maustaa. Mutta ei mulla sen kanssa ole ongelmaa, enin osa tekemistäni ruoista sisältää reippaasti kasviksia ja ehkä noin neljänneksen lihaa, painossa mitattuna. Menee jo aika lähelle lääkärinkin märkää päiväunta, vaikken olekaan sille sitä kertonut. Vielä 😂
Mitä lihaa popsotat? 🙃
Huitale kirjoitti:
Mitä lihaa popsotat? 🙃
Nauta, sika yleensä ruoissa lihaproteiinina, lohi myös, riistoja en ole jaksanut muutamaan vuoteen hankiskella ja tutut metsämiehetkin ovat jo panneet pyssyt narikkaan 😁
Onko tullut syötyä normisti, vai onko jäänyt syömiset vähille?
Mä joskus oon huomannut, että jos on tullut syötyä vähän kehnosti ja mitä sattuu, niin sitten voi helposti valua verta nokasta. Tosin mulla ei pitkään kestä se valuuttelu, riittää kun kylmällä veden alla pitää räkäviisaria hetken ja turistaa kunnolla. Sit ei ronki sitä, niin taas mennään, mutta ruokapöytään. :o)- Anonyymi
Entä oikeat menkkasi vai onko sen aika jo ohi eli vaihdevuodet olleet jo kauan sitten
Anonyymi kirjoitti:
Entä oikeat menkkasi vai onko sen aika jo ohi eli vaihdevuodet olleet jo kauan sitten
No onneksi ei ole ikinä ollut menkkoja... Voi kyllä johtua sukupuolielimistä... pitäis kuuleman mukaan olla erilaiset värkit siihen touhuun.
No mä syön vuoden ympäri mitä ja miten sattuu, maha määrää, ei kello, mutta yleensä kyllä ihan monipuolisia aterioita. Kesäisin en ole koskaan syönyt kovin hyvin, joskin ihan terveellisesti sen mitä syön, mulla toi valo ja lämpö tekee sen ettei tule nälkä ennen kuin myöhään illasta. Tänäänkin duunissa kollega pakotti lounaalle kun itse "nälkiintyi", mutta ei mulla ollut mitään käsitystäkään nälän tunteesta. Toki sitä ruokaa upposi, ettei se kurkkuun jäänyt, mutta ei ollut ns. tarvetta sille vielä silloin.
No mä syön vuoden ympäri mitä ja miten sattuu, maha määrää, ei kello, mutta yleensä kyllä ihan monipuolisia aterioita. Kesäisin en ole koskaan syönyt kovin hyvin, joskin ihan terveellisesti sen mitä syön, mulla toi valo ja lämpö tekee sen ettei tule nälkä ennen kuin myöhään illasta. Tänäänkin duunissa kollega pakotti lounaalle kun itse "nälkiintyi", mutta ei mulla ollut mitään käsitystäkään nälän tunteesta. Toki sitä ruokaa upposi, ettei se kurkkuun jäänyt, mutta ei ollut ns. tarvetta sille vielä silloin.
No juuri toi, että varmaan veressä ei ole joku mikälie hemoglobiini kohillaan, kun ei syö.
Mäkin oon aamusta hiton huono syömään ja sitten kun teen jotain enemmän, se nälkä häviääkin, tai ei muista vaan syödä ja sit voi olla riskinä, että nokasta voi vuotaa verta.Disseisback kirjoitti:
No juuri toi, että varmaan veressä ei ole joku mikälie hemoglobiini kohillaan, kun ei syö.
Mäkin oon aamusta hiton huono syömään ja sitten kun teen jotain enemmän, se nälkä häviääkin, tai ei muista vaan syödä ja sit voi olla riskinä, että nokasta voi vuotaa verta.Vallan mahdollista kyllä. Tosin ikä siihenkin liittyy, kun ei ole ikinä ennen moista esiintynyt ja yhtä paska olen kesäisin ollut syömään koko ikäni.
Vallan mahdollista kyllä. Tosin ikä siihenkin liittyy, kun ei ole ikinä ennen moista esiintynyt ja yhtä paska olen kesäisin ollut syömään koko ikäni.
No höh...tosin hyvä vasikkakin elää juomalla. 😄
Disseisback kirjoitti:
No höh...tosin hyvä vasikkakin elää juomalla. 😄
Tosin taidan juoda liian vähän... Siis muuta kuin vettä ja kahvia, niitä menee pirukseen 😂
Tosin taidan juoda liian vähän... Siis muuta kuin vettä ja kahvia, niitä menee pirukseen 😂
No sit syömään ja juomaan väkisin... joko alkaa nokka olemaan turskamasta verta. 😁
Disseisback kirjoitti:
No sit syömään ja juomaan väkisin... joko alkaa nokka olemaan turskamasta verta. 😁
No jaa, eiköhän tota olutta tule ihan riittävästi juotua. Kahvinjuonti on vähennyt ittestään viimeiset pari-kolme vuotta, mutta vettä menee edelleen hitosti joka päivä, mutta se on ollut sitä aina, nopea metabolismi ilmeisesti.
- Anonyymi
Se on senkka nenästä..
Itsellä nuorena valutteli joskus flunssan yhteydessä kun tuli paljon niistettyä. Itsellä auttoi kun vuodon alettua niistin käytävän tyhjäksi ja painoin nenän sivuista sieraimet päin väliseinää.
Käytännössä siis se millä se on laitettu alulle niin sillä se myös loppui. Saman ohje saatiin myös kätilöltä kun lapsi ei vielä ollut halukas syntymään.Mulla ei ole sitten alakouluiän tullut verta nenästä oma-aloitteisesti, niin pääsi vähän yllättämään. Teini-iän jälkeen sitä ei ole muutenkaan sieltä tullut.
Toon kätilön vinkin olen kuullut ystäviltä myös, on tosiaan ollut toimiva ohje 😁
- Anonyymi
Eikö sulla aikaisemmin oo ollu menkkoja?
Näin miesoletettuna niitä yleensäkin on harvemmin, ellei juuri nenää lueta mukaan kuvioon.
Oletkos mökillä saunonut viime aikoina kovasti? Joskus kuuma saattaa edesauttaa nenäverenvuototaipumusta. Toki toisaalta ilmastointi/kuiva huoneilma.
Jos kohtauksen yllättäessä on pakastin lähellä, kaiva sieltä pari jääpalaa suuhusi, paina ne kitalakeen ja imeskele niitä.Eipä ole juuri tullut mökillä käytyä ja viimeksi en jaksanut saunaa lämmitellä kun meni pihahommissa aina liki yötä myöten, riitti kun sai huuhdella ittensä kädenlämpöisellä vedellä.
En taida noita jääpaloja jaksaa, eiköhän jääkaappikylmä olut aja saman asian 😂
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747