Rajoitettu ymmärrys kontekstista: Vaikka TE pelle voi käsitellä suuria henkilömääriä, niin hän ei käsitä kokonaisuuksia ja jää vaille syvällistä ymmärrystä tilanteen kontekstista. Todellisuudessa hän ei käsitä mistä on kysymys ja toistaa oppimaansa näytelmää työnteosta. Tämä johtaa virheellisiin tai epäloogisiin vastauksiin useimmissa tilanteissa.
Puutteellinen tai virheellinen koulutus: TE pelleä koulutetaan suurella määrällä eri viranomaisten epäselviä ristikkäisiä ja päällekkäisiä ohjeistuksia ja sääntöjä. Useimmat niistä eivät perustu lakiin, vaan toimiston totuttuihin rutiineihin. Koulutus on puutteellista ja virheellistä, joka vaikuttaa TE pellen suorituskykyyn ja johtaa väärinymmärryksiin. Usein ollaan tilanteessa, jossa hän ei tiedä miksi toimii jollakin tavoin tai jättää toimimatta.
Vastausten epäselvyys: TE pelle tuottaa vastauksia, jotka ovat epäselviä tai eivät vastaa kysymykseen. Tämä johtuu siitä, että TE pellen kanta pohjautuu yleiseen toimiston toimintatapaan ja siellä omaksuttuihin virheellisiin toimintamalleihin.
Puutteellinen empatiakyky: TE pellellä ei ole empatiakykyä, mikä tarkoittaa sitä, että hän ei ymmärrä tai tunne ihmisten tunteita tai tarpeita samalla tavalla kuin normaaleissa vastuullisissa yhteisöissä työskentelevät ja elävät ihmiset.
Luovuuden ja abstraktin ajattelun puute: TE pelle voi olla hyvä toistuvissa kerran opituissa tehtävissä ja tiettyjen toimintamallien seuraamisessa. Hän esim. kykenee toistamaan saman lauseen vuodesta toiseen kaikille tapaamilleen asiakkaille, samalla tavoin yhä uudelleen, mutta on rajallinen luovuuden ja abstraktin ajattelun suhteen, jotka ovat vastuullista työtä tekevien ihmisten vahvuuksia.
Eniten näkyvillä olevat TE pellejen tyhmyyden syyt
14
352
Vastaukset
- Anonyymi
Alisuoriutuminen aiheuttaa koko organisaation maineen ja luotettavuuden heikentymisen, jota ei saa korjattua vuosikausiin.
Kun työntekijä laiminlyö toistuvasti työtehtäviään tai työnantajan ohjeita, puhutaan piittaamattomuudesta. Osaamattomuus sen sijaan tarkoittaa sitä, että työntekijä ei suoriudu annetuista tehtävistä.
Osaamattomuus aiheuttaa törkeitä virheitä, omien toimien peittelyä, tehtävien laiminlyöntiä jne. Osaamattomuutta voidaan korjata koulutuksella. Kaikkien kohdalla se ei ole mahdollista, jos kapasiteetti ei riitä vastaanottamaan koulutusta.
Piittaamattomuus on räikeimmillään laiskuutta, töiden välttelyä, omatoimisuuden puutetta ja työntekijän osaamistasoon verrattuna huonoa työnjälkeä. Lievimmillään se on lipsumista työnlaadussa ja myöhästelyinä aikatauluista.- Anonyymi
TE toimiston henkilökunta on valtakunnallinen häpeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja asiakkaat vielä suurempi häpeä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He kohtelevat työttömiä työnhakijoita ikäänkuin he eivät olisi normaaleja terveitä työkykyisiä ja -haluisin ihmisiä, ja vaativat heitä kohtelemaan iutseään ikäänkuin he itse olisivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He kohtelevat työttömiä työnhakijoita ikäänkuin he eivät olisi normaaleja terveitä työkykyisiä ja -haluisin ihmisiä, ja vaativat heitä kohtelemaan iutseään ikäänkuin he itse olisivat.
Narsistinen käytöshäiriö tekee ihmisen harhaiseksi, joka on TE palvelusväen yleinen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettehän te ole normaaleja, miksi te-virkailijan pitäisi sinua sellaisena kohdella. Ei muuta kun kuntouttavaan vaan opettelemaan elämän perusasioita
- Anonyymi
Niin. TE-pelle on siis ymmärtämätön, empatia-kyvytön, järjetön toistolaite, joka on ohjelmoitu väärin. Koneella voisi heidät korvata.
- Anonyymi
Mikä vain vanha nauhuri korvaisi heidät. Nauhuri voisi toistaa samoja typeriä tarpeettomia kysymyksiä.
- Anonyymi
Miksi TE palvelijat ovat syöneet itsensä sairaiksi? Onko kyse psyykkeen häiriöistä?
- Anonyymi
Aloitus on kaikin puolin totta, valitettavasti.
- Anonyymi
Tämä on niin totta: "eri viranomaisten epäselviä ristikkäisiä ja päällekkäisiä ohjeistuksia ja sääntöjä. Useimmat niistä eivät perustu lakiin, vaan toimiston totuttuihin rutiineihin."
- Anonyymi
Suosittelen että TE-ihmiset jalkautuisivat tekemään kotikäyntejä työttömien luona.
Tutustumassa tilanteisiin. Kotikäyntien avulla työttömän tilannekuva selviää paljon paremmin kuin pelkillä puhelinsoitoilla tai netin välityksellä. Kun todellinen tilannekuva on osapuillensa selvillä silloin korjaaviin toimenpiteisiin on helpompi ryhtyä, Siinä innovatiivinen käytännön lähestymistapa työttömien ongelmiin. Runsaasti jätesäkkejä ja siiivousvälineitä mukaan ja jätelava pihaan.- Anonyymi
Eihän te pelle kykene kävelemään kuin jääkaapille hakemaan pullaa ja kaljaa.
- Anonyymi
kyllä on aloittajalla energiaa tyhjänpaskan jauhamiseen päivittäin , essistäkö sitä virtaa piisaa vai essosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076