Montako pyörää teillä on käytössänne?

Anonyymi-ap

Minulla on kaksi pyörää:
-maantiepyörä, joka on kuntoiluväline aurinkoisille kesäpäiville
-hybridi, jolla poljen kaikki muut asiointi- ja hupimatkat
Romupyöriä ei tarvitse listata.

17

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maantiepyörä, hiilikuitu 8,5 kg fiilistelyyn ja lenkkeilyyn js sähköavusteinen maasturi johon vaihdettu paremmin rullaavat kapeat kumit ja matalammsn ajoasennon tanko työmatkoihin.

    • Anonyymi

      Kolme pyörää, gravel, maastopyörä ja halpa "terassipyörä".

    • Anonyymi

      Nykyään riittää onneksi yksi pyörä. Maantiellä 30 mm leveät maantierenkaat ja maaston puolella 40 mm leveät maastorenkaat. On mukavampi ostaa hyviä renkaita, kun ei tarvitse tehdä sitä moneen pyörään. Kesällä ajetaan maantiellä ja syksyllä maaston puolella latupohjia ja metsäteitä. Onneksi gravel pyörä on keksitty.

    • Aivan liikaahan noita on, etenkin kun ajo-aikaa on rajallisesti
      Kaikki sähköavausteisia

      Täysjousto maasturi (hiilikuiturunko, 140/150mm jousitus)
      https://aijaa.com/bMJmQ3

      Fätti etujousituksella XT osaa yms.
      https://aijaa.com/cZn9Lw

      Hiilikuiturunkoinen, hyvälaatuisilla osilla ole "kevytsähkis" (paino alle 16kg)
      https://aijaa.com/jioO7f

      Etujousitettu XC pyörä nopeaan polkuajoon, kasannut itse pelkkä runko lähtokohtana (Fox Factory 32 keula, XT osaa, nelimäntajarrut, navigaattori-ajotietokone yms.)
      https://aijaa.com/8LfsDO

      Retki/seikkailupyörä tupla-akulla (eli isolla akkukapasiteetilla) ja myös hyvin pitkältä itse kasattuna pelkkä runko lähtökohtana (ostettu poliisihuutokaupasta ja rakennettu lähes uusiksi, vain runko, moottori, kammet, stemmi ja ohjaustanko alkuperäisestä pyörästä).
      https://aijaa.com/s4zKkn

      Käyttöpyörä jokapäiväiseen "tarvekäyttöön", mutta voi mennä myös helpoille petsäreiteillä pistyäytymään (alkuperäisestä päivitetty keula, jarrut, ajotietokone, yms.)
      https://aijaa.com/5jbv1e

      Gravel Speksattu Trekin maantiepyörä Fazuan tekniikalla
      https://aijaa.com/ZoC2iI

      Eli voisi varmaan sanoa että ajamisen lisäksi tulee harrastettua myös noita pyöriä (ja onhan niihin iso määrä euroja tietysti palanutkin, vaikka kahta lukuunottamatta ostettu käytettyinä/rakenneltu itse)

      • Anonyymi

        rentoa. ei tarvitte ressata lihasten väsymisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        rentoa. ei tarvitte ressata lihasten väsymisestä.

        Päinvastoin, huomaa ettei kommentoijalla ole kauheasti kokemusta noista sähköavusteisista.

        Kun katsoo allekirjoittaneen pyörävalikoimaa, niin varmastikkin jokainen huomaa että mielenkiintoni on pitkälti tuolla maasto-ajon puolella.
        Ja tuo maastossa ajaminen poikkeaa kohtuullisen paljon maantiellä/kadulla ajamisesta, se on haastavammassa maastossa koko kehon yhteistyötä vaativa suoritus eikä vain jalkojen ja hapenkuljetuselimistön (jos katsoo vaikkapa ammatti maantiepyöräilijöitä, niin suhteessa heidän yläkahonsa on selkeän "alikehittynyt" alavartaloon verrattuna).
        Sähköavustuksella on mahdollista säädellä tuota asiaa avustustasoja vaihtelemalla, että koko keho "väsyy" yhtäaikaa ja nöin ollen hyvä maastolenkki on erinomainen kuntoiluärsyke koko keholle.
        Mutta nämä on asioita joita tajuaa vasta kuin itse koittaa kyseistä lajia (sähköavusteinen maastopyöräily) ja miettii sen jälkeen onko oikeassa vaiko ei.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Päinvastoin, huomaa ettei kommentoijalla ole kauheasti kokemusta noista sähköavusteisista.

        Kun katsoo allekirjoittaneen pyörävalikoimaa, niin varmastikkin jokainen huomaa että mielenkiintoni on pitkälti tuolla maasto-ajon puolella.
        Ja tuo maastossa ajaminen poikkeaa kohtuullisen paljon maantiellä/kadulla ajamisesta, se on haastavammassa maastossa koko kehon yhteistyötä vaativa suoritus eikä vain jalkojen ja hapenkuljetuselimistön (jos katsoo vaikkapa ammatti maantiepyöräilijöitä, niin suhteessa heidän yläkahonsa on selkeän "alikehittynyt" alavartaloon verrattuna).
        Sähköavustuksella on mahdollista säädellä tuota asiaa avustustasoja vaihtelemalla, että koko keho "väsyy" yhtäaikaa ja nöin ollen hyvä maastolenkki on erinomainen kuntoiluärsyke koko keholle.
        Mutta nämä on asioita joita tajuaa vasta kuin itse koittaa kyseistä lajia (sähköavusteinen maastopyöräily) ja miettii sen jälkeen onko oikeassa vaiko ei.

        Santtu laskettelee sähköpolkupyörällä, ei kun muunneltua totuutta. Maantiepolkupyöräily on taatusti raskaampaa kokovartalolle kuin sähköavusteinen maastopolkupyöräily. Nimittäin nousuja tulee jo kahdeksankympin matkalle kilometreissä mitattuna paljon enemmän kuin sähköpolkuoyörällä maastolenkillä. Rasittavuutta voi lisätä polkemalla ainoastaan omavoimaisella 1x11 vaihteisella cyclocrossilla. Jos aikoo pitää tasaista vauhtia yllä on jyrkimmät ponnisteltava putkelta silloin. Näin toimien olen sotkenut 11000-kilometriä vuodessa, nykyään määrän jäädessä noin 6000-kilometriin vuositasolla mitattuna. Semmoinen on todellista kokovartalohumppaa jos aikoo pitää keskituntinopeuden edes kahdenkymmenenviiden paremmalla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Santtu laskettelee sähköpolkupyörällä, ei kun muunneltua totuutta. Maantiepolkupyöräily on taatusti raskaampaa kokovartalolle kuin sähköavusteinen maastopolkupyöräily. Nimittäin nousuja tulee jo kahdeksankympin matkalle kilometreissä mitattuna paljon enemmän kuin sähköpolkuoyörällä maastolenkillä. Rasittavuutta voi lisätä polkemalla ainoastaan omavoimaisella 1x11 vaihteisella cyclocrossilla. Jos aikoo pitää tasaista vauhtia yllä on jyrkimmät ponnisteltava putkelta silloin. Näin toimien olen sotkenut 11000-kilometriä vuodessa, nykyään määrän jäädessä noin 6000-kilometriin vuositasolla mitattuna. Semmoinen on todellista kokovartalohumppaa jos aikoo pitää keskituntinopeuden edes kahdenkymmenenviiden paremmalla puolella.

        Ei kun maastopyöräily on taatusti enemmän koko vartaloa rasittavaa kuin maantiepyöräily. Kokemusta on molemmista. Maantiepyöräilijän kannattaakin kehittää vartalon voimaa pyöräilemällä myös maastossa. Kokeilepa taivutella 20 kiloista sähköpyörää kivikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun maastopyöräily on taatusti enemmän koko vartaloa rasittavaa kuin maantiepyöräily. Kokemusta on molemmista. Maantiepyöräilijän kannattaakin kehittää vartalon voimaa pyöräilemällä myös maastossa. Kokeilepa taivutella 20 kiloista sähköpyörää kivikossa.

        Tuohon vartalon voiman kehittämiseen on parempiakin konsteja kuin sämpylänsyöjien sähköpyöräily. Ihme fabuloissa fantasioitte mopojenne kanssa.


    • Anonyymi

      1 .polkupyörä.Sinusta kenties romupyörä? Mutta se ei minua haittaa.Sillä en ole kenelekkään velkaa tietyn näköisestä ulkonäöstäni tai polkupyörästä.Kerostalon pihasta pyöräni varastetti vuosi 1999.Ostin kerätyskeskus kotimaisen naisten pyörän 2000. Hyvin toimii ja sen tarve on kevät-kesä -viellä elokuu.Poljen sillä itä Helsingin meren rannalle .Päivässä kilometrejä tulee noin 12-15.Lisäksi minulla on jalat joilla kävelen.Eniten pyörä tiet ovat kauhuja nämä sähköpyörillä kaahavat jotka eivät välitä muista rauhalisista pyöräilijöistä tai jalankulkioista kuin rinta rinnan on kävely ja pyörä tiet.Sama asia sähköpotku laudoilla liikkujat.

      • Anonyymi

        Samoilla mennään täällä Ilomantsin Hattuvaaran korvissa, paitsi näitä nykynyssykän romupyörinä pitäminä mankeleita on 3 kpl ja nyt taas kaikki ajokuntoisia.

        Ja postilootalla on taas tänään käyty, sorateitä 68 km sateessa ja viimassa. Alkokin oli auki.

        Loppuviikosta Asikkalaan, Kalevan Kisojen jälkeen Jyväskylään rallitouhua katsomaan.

        Tätä on oikea pyöräily, siinä akkumulaattorimoottorin saa unohtaa.


      • Anonyymi

        Romupyörällä tarkoitin ajokelvottomia romuja/varaosapyöriä. En vanhoja laadukkaita arkipyöriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla mennään täällä Ilomantsin Hattuvaaran korvissa, paitsi näitä nykynyssykän romupyörinä pitäminä mankeleita on 3 kpl ja nyt taas kaikki ajokuntoisia.

        Ja postilootalla on taas tänään käyty, sorateitä 68 km sateessa ja viimassa. Alkokin oli auki.

        Loppuviikosta Asikkalaan, Kalevan Kisojen jälkeen Jyväskylään rallitouhua katsomaan.

        Tätä on oikea pyöräily, siinä akkumulaattorimoottorin saa unohtaa.

        Sunnuntaisin sontaa polkea kun ei saa alkosta pottua.

        Kolme pyörää löytyy minulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla mennään täällä Ilomantsin Hattuvaaran korvissa, paitsi näitä nykynyssykän romupyörinä pitäminä mankeleita on 3 kpl ja nyt taas kaikki ajokuntoisia.

        Ja postilootalla on taas tänään käyty, sorateitä 68 km sateessa ja viimassa. Alkokin oli auki.

        Loppuviikosta Asikkalaan, Kalevan Kisojen jälkeen Jyväskylään rallitouhua katsomaan.

        Tätä on oikea pyöräily, siinä akkumulaattorimoottorin saa unohtaa.

        Se on hyvä että joku pystyy helposti määrittelemään mitä on "oikea pyöräily", pitää oikein hattua nostaa henkilölle joka en noin viisas (taikka sitten hyvin suppeakatseinen).


    • Anonyymi

      Luultavasti Ilomantsin miehen pyöriä ei tarvitse edes HELLsingissä lukita, päinvastoin, pyörävarkaat lähtee karkuun, kun näkevät ne.

    • Anonyymi

      Sulan kelin työmatka/retkipyörä ja talven liukkaille nastarenkaallinen maastopyörä.

      Lähialueella asiointiin pari vanhaa romua joiden rahallinen arvo vähäinen, ei kirpaise taloudellisesti juuri lainkaan mikäli joku konna ne kähveltää.

    • Anonyymi

      Maastopyörä, maantiepyörä, gravelpyörä ja koukkupyörä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3738
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3030
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      275
      2809
    4. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1935
    5. 225
      1504
    6. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

      Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1119
    8. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1097
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

      Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1014
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

      Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe