Kuinka hyvinä pidätte itseänne toisen iän arvaamisessa?

Kaikki eivät todellakaan näytä ikäiseltään, saattaa olla huomattavasti nuorempi tai vanhempi.

26

526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mielellään arvaile, vaan kysyn ikää. Äkkiä arvaa päin lepikkoa. Oon monesti arvioinut jonkun vanhemmaksi mitä hän edes on. Joten en osaa.

• Anonyymi

huitale on 74 kuvassa

• Anonyymi kirjoitti:

huitale on 74 kuvassa

Melkein oikein. 😛

Kuvassa oon 34 v. Kurppaikäinen kyllä siis jo. 😬

• Keskinkertaisena. Jos ikä kiinnostaa, mutta ei ole tarpeen sitä kysyä, niin yleensä pääsee jäljille katsomalla käsiä/kämmenselkiä, silmien ympärystää, otsaa, kaulaa ja leukapieliä.

• Anonyymi

Toljake 60 v ✌️

• Anonyymi

Yleensä arvaan toisten iän vanhemmaksi kuin ovatkaan.

• Ihminen keskimäärin näkee peilistä itsensä 15v sitten ja arvioi myös muita kultaisien muistojen perusteella. Täälläkin olen ihmetellyt kun ikäisekseen hyvässä kunnossa olevia keski-ikäisiä pidetään keskuteluissa tavallisempaa vanhemman näköisenä. Kuitenkin jos menee kadulle, kauppaan, baariin tai harrastukseen, keskimääräinen totuus ei ole lähellekään noita paremmin säilyneitä. Botox-henmot ja ryppynsä kiristäneet ovat tietysti oma lukunsa. Kaukaa näyttää nuorelta, mutta läheltä ei ilmekään värähdä. 😆

Itse olen realisti, niin omakuvan kuin muiden suhteen. Ehkä siksi ettei ulkonäkö merkitse.

• Vaikeaa. Ihmiset ovat nykyään kovin nuorekkaita. On parasta, etten yritä arvata kenenkään ikää. En halua loukata ketään.

• Anonyymi

En pidä tapanani arvailla kenenkään ikää, kunben ole työssä, jossa pitäisi. Yleensä ikä (varsinkin tarkka ikä) on mulle varsin yhdentekevä asia, enkä uhraa aika sen pohtimiseen.

• En kiinnitä moisiin asioihin juurikaan huomiota. Minulle kerrotaan ikä, jos kyseistä henkilöä se sattuu itseään kiinnostamaan yleensä. Harvemmin olen kiinnostunut aiheesta.

Minä tunnen monenikäisiä ihmisiä ja se riittää. Ikä on kuin onkin vain numero. Toki se jotakin kertoo koetusta elämästä, mutta pääpiirteiltään en välitä koko asiasta.

Ja en todellakaan katso koskaan ihmistä miettien sitä minkä ikäinen hän on.

• Minä kiinnitin heti ensitreffeillä huomioni takamukseesi, siitä lähtien olen ollut hullaantuneena siihen

• pujotteIija kirjoitti:

Minä kiinnitin heti ensitreffeillä huomioni takamukseesi, siitä lähtien olen ollut hullaantuneena siihen

Jaa, vai niin. Minulla on kuin onkin kohtuullinen takamus. Sellainen ladon ovi.. heh. No makunsa kullakin.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Jaa, vai niin. Minulla on kuin onkin kohtuullinen takamus. Sellainen ladon ovi.. heh. No makunsa kullakin.

Erittäin pienen ladon. Nyt saunaan

• pujotteIija kirjoitti:

Erittäin pienen ladon. Nyt saunaan

Hyvii löylyjä.. mä lähden leikkaamaan poitsun parran..

• Anonyymi

Olen jo niin vanha, että pidän arvailuja tarpeettomana. Sinun iäksi arvelen silti alle tai yli 40. Kun ihminen täyttää 50 voisivat sukulaismummut päivitellä kerran vuodessa "voi, voi, oletpa sinä taas vanhentunut", jos olisivat vielä hengissä. Ei silti haittaa, jos joku pysyy ikäistään nuoremman näköisenä :)

• Pitää paikkansa, erityisesti jos kokolailla ohimennen vilkaisee, sanotaan 45-55 niin miehillä kuin naisilla saattaa samassa ikäluokissa olla todella rajuja eroja

• Anonyymi

Minä olen 79v mutta näytän puolta nuoremmalta.

🦄

• Anonyymi

On se karmea se hetki kun havahtuu omakuvaansa peilistä ja toteaa muuttuneensa ihan muutaman vuoden sisällä selvästi vanhemmaksi.

Tuohon voi suhtautua monella eri tavalla, voi kohauttaa hartioitaan hyväksyen vuosien vierimisen, voi yrittää pumpata itsensä täyteen vitamiineja ja ottaa botoxit, parhaat rasvat naamaan, tai sitten kieltää sen totuuden joka peilistä heijastuu.

Ihmisille tulee aika jolloin parin vuoden aikana tosiaan "aikuistuu" enemmän mitä itse toivoisi.

Apua, kuka tuo on, mene pois...juoksee takaisin sänkyyn ja laittaa pään tyynyn alle.
      Herätessä kaikki on peremmin.

AV

• Enpä tiiä. En oo vielä pettynyt ikääntymiseeni. Mua ei niin paljon ole tuo pintani ikinä kiinnostanut, että ottaisin siitä slaagia tai murhetta.

😄

Vesi riittää voiteeksi.

• No juu.. öö kasvoista on vaikeampi nähdä.. kämmenselkää on enemmän tullut katseltua. Varsinkin jos mietin, että hitto tuo näyttää aika nuorelta. Tietenkin jo vähän juonteista voi jotain arvailla. Mutta sitten taas, kun myös ne elämäntavat vaikuttaa siihen miltä me näytämme.. niin nekin voi antaa vanhentavan vaikutelman.

• Anonyymi

Totta. Kyl se arviointikyky oman iän karttuessa harjaantuu. Sitä voi vähän opiskellakin. Joidenkin kohdalla pitää kiinnittää huomiota myös muuhunkin kuin kasvoihin.

• Anonyymi

Ei tartte pitää henkkareita mukana, kun ostaa oluttaa tai käy alkossa, kun on tää kokoparta naamalla.

• Anonyymi

Wanhojen naisten iän arvioiminen on tullut hankalaksi koska mediassa on päivittäin esillä niin paljon wanhoja julkkismummoja jotka on kirurgisesti ja monilla muilla keinoilla muokattu epänormaalin näköisiksi.

• Keskinkertaisena. Hyvin harvoin tulee eteen tilanteita, että arvailua edes olisi tarpeen tehdä.

• Anonyymi

Läskit vyötäröllä ja naamalla tekevät viisikymppisestä 70-vuotiaan. Miesten kohdalla päälaelle edennyt otsakalju vahvistaa ikääntymisen vaikutelmaa.
      Odottaisin viisikymppiseltä urheilullisuutta, mutta monille urheilu tuntuu olevan parasta sohvalta katsottuna.

• Anonyymi

Minulta voisi odottaa seksillisyyttä ja erotiikallisuutta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1760
    2. 107
      1241
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1101
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1009
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      54
      920
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      910
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      878
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      73
      767
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      749
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      739
    Aihe