kompa juttu:

älykäs kommari?!

Ihminen voi olla näistä kolmesta ominaisuudesta vain kahta kerrallaan -mutta ei koskaan näitä kaikkia kolmea:

-kommunisti
-rehellinen
-älykäs

Eli:

-jos ihminen on kommunisti ja rehellinen -hän ei ole älykäs
-jos ihminen on kommunisti ja älykäs -hän ei ole rehellinen
-jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole kommunisti

Näin on.

12

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.i.ruskeepaa

      -jos ihminen on yrittäjä ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on yrittäjä ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole yrittäjä


      -jos ihminen on nationalisti ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on nationalisti ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole nationalisti


      -jos ihminen on uskovainen ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on uskovainen ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole uskovainen


      -jos ihminen on ennakkoluuloinen ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on ennakkoluuloinen ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole ennakkoluuloinen


      -jos ihminen on yksivaltias ja rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen on yksinvaltias ja älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen on rehellinen ja älykäs -hän ei ole yksinvaltias


      -jos ihminen ei ole oikeudenmukainen eikä rehellinen -hän ei ole älykäs
      -jos ihminen ei ole oikeudenmukainen eikä älykäs -hän ei ole rehellinen
      -jos ihminen ei ole rehellinen eikä älykäs -hän ei ole oikeudenmukainen

      Tämä yksinkertainen matemaattinen kaava käy millä tahansa muuttujalla, joka edustaa jakoa ja erottelua johonkin toiseen nähden

      • dem

        Nationalistit ovat hienoja ihmisiä. Samaa ei voi sanoa kommunisteista...


      • t.i.ruskeepaa
        dem kirjoitti:

        Nationalistit ovat hienoja ihmisiä. Samaa ei voi sanoa kommunisteista...

        Siitäkö huolimatta, että nationalistit eivät ole rehellisiä?


      • Kalle

        Kyllähän niitä kieliopillisesti oikeaoppisia suomenkielisiä lauseita voidaan koota vaikka tietokoneella, joka on ohjelmoitu tähän tarkoitukseen. Mutta vaatii tiettyä älykkyyttä ja kokemusta ennenkuin lauseiden asiasisältö on myös järkevä. No kyllähän se sokea kanakin joskus jyvän löytää ja tietokone voi luoda järkevän lauseen.

        Esimerkiksi tietokone voisi laatia seuraavan lauseen :
        "Jos ihminen on kommunisti ja kiihkomielinen - hän ei ole muiden mielipiteitä hyväksyvä"

        /Kalle, joka ei ole pitkän elämänsä aikana tavannut yhtään älykästä ja rehellistä ... Tai olkoon nyt...


      • Kurre_Orava

        Mitn ihmeessä joku voi olla noin tyhmä ja kade.... :D


      • t.i.ruskeepaa
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Mitn ihmeessä joku voi olla noin tyhmä ja kade.... :D

        minulle mitään merkitystä.


    • Kuinka monta mainitsemistasi kriteereistä itse täytät???
      vom

      • Kalle

        Kaksi, ja yhdessä me täytetään varmaankin kaikki kolme.

        /Kalle, joka täyttää kaksi kriteeriä


      • Sakari Vaara Köyliöstä
        Kalle kirjoitti:

        Kaksi, ja yhdessä me täytetään varmaankin kaikki kolme.

        /Kalle, joka täyttää kaksi kriteeriä

        Miten olisi näin, nyt kalle ja muut vain toista voi olla!!

        -Kapitalisti
        -Älykäs

        Eli jos olet älykäs ET ole kapitalisti ja jos olet kapitalisti ET ole älykäs!!!


      • Kalle
        Sakari Vaara Köyliöstä kirjoitti:

        Miten olisi näin, nyt kalle ja muut vain toista voi olla!!

        -Kapitalisti
        -Älykäs

        Eli jos olet älykäs ET ole kapitalisti ja jos olet kapitalisti ET ole älykäs!!!

        Ilokseen Kalle huomaa keskustelun kommunistipalstalla saavuttavan asiaan kuuluvan henkisen tason.

        /Kalle


      • Sakari Vaara Köyliöstä
        Kalle kirjoitti:

        Ilokseen Kalle huomaa keskustelun kommunistipalstalla saavuttavan asiaan kuuluvan henkisen tason.

        /Kalle

        Kyllä vain kalle ja nimerkin "Sakari Vaara Köyliöstä" takaa löytyy tuttuakin tutumpi henkilö... joka Yhteiskunta/Kommunismi palstalla on kanssasi saanut hyvät keskustelut aikaan....


    • herra

      ..aloitteleville Wittgensteineille: menkää itteenne. Kirjoittakaa oma Tractatus aiheesta ja lähettäkää se ruskeepäälle, joka voi sensuroida sen sitten aiheettomana ja liian tylsänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe