Miten saada dynamotakavalo taas toimimaan?

Anonyymi-ap

Vanhasta pyörästäni pimeni pullodynamolla toimiva takavalo yllättäen, ja syynä siihen oli selkeästi polttimon palaminen, koska se oli täysin mustunut, kun sen irti otin. Laitoin sitten tilalle ehjän polttimon, mutta sekään ei tahdo nyt toimia.

Voisikohan vika olla, että takavalo ei saa tarpeeksi maata lokasuojasta, vai onkohan johdon pää huonosti lampun pesässä, että se ei saa virtaa? Vai voisikohan uusikin polttimo olla kaikesta huolimatta viallinen? En ole vielä ehtinyt sitä paristolla testaamaan. Otin sen uuden polttimon etuvalon sisältä, jossa oli kaksi varalamppua etu ja takavalolle. Luulen, ettei siinä isoa vikaa ole, kun ne valot on ihan vasta pyöräliikkeessä asennettu paikalleen, ja takavalon johtokin vedetty rungon sisästä.

Ja jos joku ihmettelee, että miksi en laita paristokäyttöistä takavaloa, niin olen halunnut säilyttää nykyisin harvinaisessa vanhassa pyörässäni ajanmukaiset valot.

9

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uuden valaisimen polttimoineenko asensivat liikkeessä vai onko kyseessä joku vanha hehkulankapolttimoilla varustettu valaisin? Ihmettelin vain kun kirjoitit valaisimen sisältävän varapolttimoita, nykyisissä ledilampuissa tuskin sellaisia on.

• Anonyymi

Siis molemmat, etu ja takavalo ovat vanhoja hehkupolttimovalaisimia. Takavalokin on se pyörän alkuperäinen takavalo/heijastin -yhdistelmä. Pyöräliikkeessä laittoivat ne johdotukset etu ja takavaloille. Ja siinä etulampussa on tosiaan sisällä kaksi varahehkua, kun sen aukaisee.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🔞 ­N­y­m­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#179480374

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

RomuRetroilu päättyy usein marssiin jätelavalle ja siitä uusi marssi pyöräliikkeeseen.

• Anonyymi

Eiköhän toimivuuden pysty todentamaan itse jollakin yleismittarilla. Katsoo mittarin avulla, tuleeko jännite perille saakka, kun rengasta pyörittää dynamo kytkettynä päälle.

• Anonyymi

Polttimon kanta ja takavalaisimen kontaktipinta hapettunut tai muuta epäpuhtautta?

• Anonyymi

Tyhmänä sähköstä ymmärtämättömänä kysyn, mitä vaikuttaa polttimon väärä teho? Muistini mukaan etuvalolle tarkoitetuissa oli watteja enemmän kuin takana. Jos etuvalon varapolttimon laittaa taakse, jaksaako dynamo kuitenkin jotenkin himmeästi pyörittää molempia?

• Anonyymi

Siis siinä etulampun sisässä oli kaksi varapolttimoa, etu ja takavalolle, ja sen takavalolle tarkoitetun otin siitä ja laitoin paikalleen. Se takavalon polttimo on selkeästi pienempi kuin etuvalon polttimo, joten ei siinä voi erehtyä, ja laittaa etuvalon polttimoa takavaloon.

• Anonyymi

Lisää maadoituksia. Ruosteinen runko johtaa huonosti virtaa. Entisajan pullodynamoissa oli vain yksi johto ja runko toimi toisena johtimena.

Nykyajan hub nymamoissa on kaksi vaihejohtoa valaisimille, eli ovat toimintavarmoja.🚲

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2216
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      351
      1485
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1473
    4. 209
      1428
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1121
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      29
      891
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe