miten kannattaisi itse pestä pyörä sekä paljonko pääkaupunki seudulla maksaa pyörän pesettäminen ja missä sen voi teetättää?
pyörän pesu?
6
2918
Vastaukset
- MTB
Ota ämpärillinen vettä ja laita sinne Fairyä. Tämän jalkeen peset rätillä ja/tai harjalla (vanha tiskiharja käy) pyörän läpikotaisin. Vaihtajat ja kettinki kannattaa pestä harjalla. Jos kettinki on hyvin likainen, irroita se ja pese se kunnolla. Tärpätti tai diesel käyvät. Jos käytät tärpättiä muista öljytä ketju erityisen hyvin. Kiekot (siis vanteet) voit irrottaa pesua varten ja takapakka kannattaa putsata huolella. Tähän voit käyttää jotain liuotinta, alkoholia tai tärpättiä. Yleensä kaikki lika lähtee Fairyllä, joten kokeile ensin sitä ennen kuin siirryt vahvempiin aineisiin. Pesun jälkeen huuhtele pyörä kunnolla. ÄLÄ missään tapauksessa käytä PAINEPESURIA!!! Sillä pilaat kaikki pyörän laakerit. Puutarhaletku käy. Lopuksi pyörä täytyy kuivata ja öljytä kunnolla.
- Kalle
Painepesurin käyttö kielletään ohjeissa. Pyörien laakereissa on kunnon laitteissa tiivisteet, stefat, jotka estävät veden pääsyn laakereihin.
Painepesu saattaa siis olla käypä ratkaisu, kunhan ei ruiskuta kovalla paineella ihan akselien päähän.
Minä en suosittele, kerron vaan mikä toimii minulla. - MTB
Kalle kirjoitti:
Painepesurin käyttö kielletään ohjeissa. Pyörien laakereissa on kunnon laitteissa tiivisteet, stefat, jotka estävät veden pääsyn laakereihin.
Painepesu saattaa siis olla käypä ratkaisu, kunhan ei ruiskuta kovalla paineella ihan akselien päähän.
Minä en suosittele, kerron vaan mikä toimii minulla.Ei ne tiivisteet suojaa vedeltä jos painepesuria käytät ja ohjainlaakeriin se menee ihan varmasti.
- Pyörähullu
MTB kirjoitti:
Ei ne tiivisteet suojaa vedeltä jos painepesuria käytät ja ohjainlaakeriin se menee ihan varmasti.
Älä pese fairylla, koska se himmentää maalipinnan ennenpitkää, vaikka puhdistaakin. Nykyajan luontoystävlliset vesliliukoiset pesuaineet ovat hyviä.
- sopii
Pyörähullu kirjoitti:
Älä pese fairylla, koska se himmentää maalipinnan ennenpitkää, vaikka puhdistaakin. Nykyajan luontoystävlliset vesliliukoiset pesuaineet ovat hyviä.
pyöränkin pesuun..
- Kalle
MTB kirjoitti:
Ei ne tiivisteet suojaa vedeltä jos painepesuria käytät ja ohjainlaakeriin se menee ihan varmasti.
Joka paikkaan ei kannata ruiskuttaa painepesurilla, mutta sillä saa kätevästi paksuimmat pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061222
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37924Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40900- 102878
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r74646- 34606
Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s59603- 52546