Täällä ukkostaa

En pidä ukonilmasta.
Ukonilmalla minun päätäni särkee ja muutenkin minua väsyttää.

Lapsena olen pelästynyt salamaniskua kotini viereiseen taloon. Sekin ikävä muisto tulee mieleen ukonilmalla, jos olen yksin kotona.

Kuinka sinä suhtaudut ukonilmaan? Neutraalisti, vai herättääkö se sinussa joitakin tunteita?

73

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidän ukkosilmasta ja salamoinneista.
      Siinä on jotain todellista voimaa mitä ei voi hallita.

      AV

      • Tuo on sellainen asenne, jota en ole varmaan koskaan kokenut, enkä siksi oikein ymmärrä.

        Kuinka voi pitää sellaisesta, mitä ei voi hallita?
        En pidä kontrollin menettämisestäkään.🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on sellainen asenne, jota en ole varmaan koskaan kokenut, enkä siksi oikein ymmärrä.

        Kuinka voi pitää sellaisesta, mitä ei voi hallita?
        En pidä kontrollin menettämisestäkään.🙂

        Pidän siitä, jopa seksissä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidän siitä, jopa seksissä:)

        AV

        No jaa.. - Ehkä silloin tosiaan en voi täysin nauttia ilman, että päästän irti kontrollista, mutta tosiasiassa saatan joutua työstämään sitä, koska en pidä kontrollin menettämisestä.
        - Ei ole siis mitenkään itsestään selvää.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No jaa.. - Ehkä silloin tosiaan en voi täysin nauttia ilman, että päästän irti kontrollista, mutta tosiasiassa saatan joutua työstämään sitä, koska en pidä kontrollin menettämisestä.
        - Ei ole siis mitenkään itsestään selvää.

        Tämä on sinulle sopiva:)
        https://www.youtube.com/watch?v=6nzinzAMxtI

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän siitä, jopa seksissä:)

        AV

        Öljypulloelostelija iskee jälleen 😂


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­y­­­m­­f­o­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17950475R

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sinkut -palstalla ukkostaa. Ui ui ui.

      • Ukonilmalla ei pitäisi mennä uimaan.


    • Anonyymi

      Ukkonen kuin kekkonen, tai salamamies.

      Oikeasti kyllä oli itselläni vähän pelottavaa hammaslääkärien luona kun jotain juurijujttia ja sellaistakin, puudutukset kyllä ok.

      • Onneksi nykyään osataan hyvin huomioida hammaslääkäripelkokin. 👍


    • Anonyymi

      Täälläkin ukkostaa. Just alkoi jyrähtelyt taivaalla.

      • Täällä itse asiassa taitaa mennä jo vähän ohi. - Ei tullut ihan päälle. 👍


    • Anonyymi

      Ai! Rakastan ukon ilmaa! Toivon ja odotan sitä,mutta aina saa pettyä. Lapsuudessa oli mahtavia ukonilmoja. Mentiin ulos raesateeseen kun salamoi ja räiskyi. Istuin traktorissa katsomassa lumoutuneena luonnon voimien mahtavaa voimaa! Täälä rannikolla ei ole kunnon ukonilmoja🙁💩

      • Anonyymi

        Ja se peltikattoon ropiseva sade! Ai niitä hetkiä. Makeimmat unet sai silloin. Niin täydellisen turvallinen olo,kun ulkona ropisee ja olet lämpimässä katon alla peittoon kietoutuneena. Ah, 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se peltikattoon ropiseva sade! Ai niitä hetkiä. Makeimmat unet sai silloin. Niin täydellisen turvallinen olo,kun ulkona ropisee ja olet lämpimässä katon alla peittoon kietoutuneena. Ah, 💩

        Tasainen sateen ropina kattoon on minustakin ihan ok, kunhan siihen ei liity jyrinää ja salamoita 😁


    • Anonyymi

      niimpä niin on ukonj ilma ja on akan ilma...

      Kumpi pahempi**=?

      • Niin? Millainen on akan ilma?
        - Sataa kuin Esterin per cee stä, vai?
        Ei se nyt niin paha ole.


    • Mulle ukonilma on yhtä juhlaa, ollut aina, vaikka alle kouluikäisenä se vielä pelottikin. Sitten luin ukonilman tieteestä ja lopetin pelkäämisen, juhlat alkoivat 🥳

      Joskus tulee niskasta alkava jomotus ja pään jumputus ukkosen alla, jos se painostava ilma kestää pidempään, mutta muuten ei tule mitään.

      Xena, sun kohdalla se ei ole ihmekään että päätäsi särkee, 257cm pitkänä se kuuluu asiaan ja nyt siis tiedät miltä ukkosenjohdattimista tuntuu 😂

      • Anonyymi

        Tulipa mieleen juttu joka kerrottiin lapsuudessa,tositapahtuma muuten. Oli miehet heinäpellolla töissä. Alkoi ukkostaa. Sellainen jumalan vastainen mies veti reteesti piipun esiin istui pellonreunaan ja uhosi että laitas nyt jumala piippuun tuli. Jotenkin näin,en muista sanatarkkaan. No,salama iski,ja ukko kuoli sillä salaman lyönnillä. Piippu löytyi kaukana pellolta. Ja yhä kärysi. 💩


      • No nimenomaan 🤭
        Tiedätkös, osaan kyllä toimia myös maadoittajana 😉👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa mieleen juttu joka kerrottiin lapsuudessa,tositapahtuma muuten. Oli miehet heinäpellolla töissä. Alkoi ukkostaa. Sellainen jumalan vastainen mies veti reteesti piipun esiin istui pellonreunaan ja uhosi että laitas nyt jumala piippuun tuli. Jotenkin näin,en muista sanatarkkaan. No,salama iski,ja ukko kuoli sillä salaman lyönnillä. Piippu löytyi kaukana pellolta. Ja yhä kärysi. 💩

        Minä muistan kuulleeni, kuinka ukkonen iski ja niityllä olleet lehmät kuolivat, mutta kumisaappaissa siellä kävellyt ihminen selvisi hengissä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä muistan kuulleeni, kuinka ukkonen iski ja niityllä olleet lehmät kuolivat, mutta kumisaappaissa siellä kävellyt ihminen selvisi hengissä.

        Tulee mieleen myös vakava sähköisku, josta kuulin joskus ensiapukurssilla. Tosin se sähkö oli peräisin ihan työmaalta.

        Mies käveli itse sairaalaan, eikä hänellä näkynyt kuin johdattimen reiät kahdessa sormessa, mutta hän tuli sairaalasta ilman käsiä ulos. Sähkö oli polttanut lihan ihan mössöksi ja kädet piti amputoida.


    • Anonyymi

      Jos talossa on ukkosenjohdatin, niin se suojaa taloa vahingoilta, mikäli salama siihen sattuu iskemään. Se ei nyt ole mikään 100%:n suojaus kuitenkaan. Jotkut lähtevät autoon istumaan ukonilmalla.

      En pelkää itse ukkosta, muistan kun lapsena kävin uimassa lyhyen ajan kun oli ukonilma päällä, satoi kaatamalla. Se oli ehkä hieman jännittävää.

      T. Lidl-mies

      • Jos olen kotona, tai tiedän ukkosen olevan tulossa poissa ollessani, irrotan kyllä kaikki mahdolliset töpselit seinästä. 🙂

        Olen myös käynyt autossa istumassa ukkosella, etenkin mökkiolosuhteissa 👍


    • Anonyymi

      Xenan kannattaa rakentaa itselleen faradayn häkki ja mennä ukonilmalla sinne. Kait sekin toisi jotain turvallisuuden tunnetta. Älä Xena jatka lukemista...

      Salamoissa on niin suurista jännitteistä kyse, ettei Faradayn häkki (esim. auto peltikuorineen) käytännössä juurikaan suojaa. Toki suojaa jonkin verran.

      Jotkut ennenwanhaan luulivat, että auton suojaus perustuu renkaiden kumeen, joka eristää. Niin miettikääpä puun eristävyyttä. Silti salamat iskevät puihin, että pölinä käy. Jo pelkkä ilma on hyvä eriste. Silti salamat lyövät välillä maahan.

      Koska Xena kuitenkin luit tänne asti niin lohdutan, että suurin osa salamoista iskee pilvestä pilveen.

      >simiti<

      • Ikävää olla noin ennalta arvattavissa 🙈😂


    • Anonyymi

      Jos ei ymmärrä mitä jännittävää on salamoissa ja ukkosissa, niin silloin on pimppihousut ja pikkuhousit kakassa.

      • No pääseehän sitä kotona vaikka vessaan pelkäämään..


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No pääseehän sitä kotona vaikka vessaan pelkäämään..

        Ilmeisesti tarpeiden tekojaankin pitäisi välttää salamoidessa.

        ----Sisällä

        • Pysy kaukana kaikesta, joka on kytketty pistorasiaan: televisiot, tietokoneet, langalliset puhelimet. Älä yritä irrottaa tällaista laitetta aktiivisen ukkosmyrskyn aikana. Kaukosäätimen tai matkapuhelimen käyttö on OK.

        • Pysy kaukana putkistosta, sillä sähkö voi kulkeutua putkia ja liittimiä pitkin. Älä mene suihkuun tai käytä hanaa. Ei ole ennenkuulumatonta, että wc räjähtää ukkosmyrskyn aikana.

        • Pysy kaukana ikkunoista ja ulko-ovista.

        • Älä makaa betonilattialla tai nojaa betoniseinää vasten, sillä näillä pinnoilla on metallitankoja.


        • Tuo lemmikkieläimet sisään. Koirankopat eivät ole riittävä suoja salamoilta, ja metalliaitojen ja ketjujen läheisyys on riskitekijä.

        https://www.mercurynews.com/2023/03/29/what-to-do-during-lightning-storms-tips-for-indoor-and-outdoor-safety/

        2022 salamakuolemat


    • Anonyymi

      Nykyään ukonilma herättää kielteisiä tunteita, koska jos tulee ukonilma, niin täytyy irroitta verkkovirrasta tietokone, kaapelimodeemi, näyttö ja muut laitteet, jotka ukkonen voi rikkoa ja aiheuttaa tuhansien eurojen vahingot.
      Ei pääse ukonilmalla nettiin, eikä pelaan tietokoneella/pelikonsolilla.

      • Onneksi kännykkää uskaltaa käyttää silti 👍


    • Anonyymi

      Minä aina lasken sekunnit ukkosen välähdyksestä, niin tietää kuinka kaukana ukkonen luuraa.

      • Niin minäkin lasken. Sekunti ja kilometri, mutta voi olla lähempänäkin. En muista varmaksi. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin minäkin lasken. Sekunti ja kilometri, mutta voi olla lähempänäkin. En muista varmaksi. 🙂

        Äänen nopeus ilmassa on noin 340 m/s kun ilman lämpötila on 20 C, joten kilometriin menee noin 3s.


    • Anonyymi

      justiin joo joku musiikkikappalekin: Pikkuhousujakin RUS keaksi pelottaa.

    • Anonyymi
    • Mutta mitä pahaa me ollaan tehty, että täällä on niin jäätävä kylmää ja muualla maailmassa super hyvä sää.

      • Anonyymi

        Ei kyllä ole +45 asteen paahtava helle super hyvä sää.
        Tukalaa kuumuutta ei pääse pakoon, mut viileää kesäsäätä pääsee, kun laittaa pitkähihasen puseron päälle, ei ainakaan uuvuta kuumuus ja nukkuminenkin on mukavaa, kun ei ole huone +30 asteinen pätsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä ole 45 asteen paahtava helle super hyvä sää.
        Tukalaa kuumuutta ei pääse pakoon, mut viileää kesäsäätä pääsee, kun laittaa pitkähihasen puseron päälle, ei ainakaan uuvuta kuumuus ja nukkuminenkin on mukavaa, kun ei ole huone 30 asteinen pätsi.

        No ei kai voi vaatia pitkähihasta paitaa keskellä kesää. Antas nyt siitä 45 asteesta ees sen viis astetta meille.


    • Anonyymi

      Silloinkun oli vielä lankapuhelin,niin oikein kovalla ukonilmalla se pirisi jatkuvasti. Muistan kun kakarat oltiin kotona yksikseen ja vastailtiin halloo haloo. Ukkonen se siellä soitteli😁💩

      • Anonyymi

        Kerran eteislamppu räjähti niin että sirpaleet lenteli. Onneksi ei kukaan alle osunut. Oi niitä aikoja😁💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran eteislamppu räjähti niin että sirpaleet lenteli. Onneksi ei kukaan alle osunut. Oi niitä aikoja😁💩

        Mikään ei ole enää niinkuin ennen💩


    • Mä oon pennusta asti pitänyt ukkosista. Ei ole kammoa, eikä koske päähän.

      Joskus yöllä tietenkin jos oikein salamoi, voi ärsyttää se välähtely, mutta verhoja kiinni vaan ja unta paateroon. :o)

      Enkä pelkää salamoitakaan pihalla. Mun työnjohtaja sanoi joskus sähköturvallisuuskurssilla, ettei se sähkö omia tapa. :oD Eniten kuolee maallikkoja, ei sähkäreitä. :oD

      • Anonyymi

        Ai olet sähkäri? Mun pojasta tulossa myös sellainen. Minä nyt olen sähköä ihan muuten vaan😉💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai olet sähkäri? Mun pojasta tulossa myös sellainen. Minä nyt olen sähköä ihan muuten vaan😉💩

        Joo, sähkäri, sähköasentaja, mutten sähkömies.... :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, sähkäri, sähköasentaja, mutten sähkömies.... :oD

        Saan noita sähköiskuja usein.Autosta,kissasta,jopa tyttärestä. Kaikki missä on ketju,lanka , vitja,mitä pidän kädessä alkaa pyöriä. Vähän kuin se varpu,jolla haetaan jotain maastosta,jos tiät. Eikös se ole sähköä se?sähkömagnetismia? Kerros nyt vaan onko minussa jotain vikaa? Kenties yliluonnollista? Miksi se esim kaulakoru alkaa kädessäni tekeen kahdeksikkoa? 😉💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan noita sähköiskuja usein.Autosta,kissasta,jopa tyttärestä. Kaikki missä on ketju,lanka , vitja,mitä pidän kädessä alkaa pyöriä. Vähän kuin se varpu,jolla haetaan jotain maastosta,jos tiät. Eikös se ole sähköä se?sähkömagnetismia? Kerros nyt vaan onko minussa jotain vikaa? Kenties yliluonnollista? Miksi se esim kaulakoru alkaa kädessäni tekeen kahdeksikkoa? 😉💩

        Ja minusta olet kyllä sähkömies. Totuus ei vääristelemällä muuksi muutu🙂💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saan noita sähköiskuja usein.Autosta,kissasta,jopa tyttärestä. Kaikki missä on ketju,lanka , vitja,mitä pidän kädessä alkaa pyöriä. Vähän kuin se varpu,jolla haetaan jotain maastosta,jos tiät. Eikös se ole sähköä se?sähkömagnetismia? Kerros nyt vaan onko minussa jotain vikaa? Kenties yliluonnollista? Miksi se esim kaulakoru alkaa kädessäni tekeen kahdeksikkoa? 😉💩

        Sulla on jotain tekokuituvaatteita ja nuohoat niillä jossain, niin saat iskuja. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja minusta olet kyllä sähkömies. Totuus ei vääristelemällä muuksi muutu🙂💩

        Ei, kun sähkömies on vanhan piian piironginlaatikossa. :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei, kun sähkömies on vanhan piian piironginlaatikossa. :oD

        Höpsön. Kun nyt puheeksi tuli enkä ole pitkään aikaan asiaa huomioinut niin otin kaulavitjan käteen ekstempore. Se alkoi heti tekeen voimakasta heiluriliikettä. . Ajatyelin että,tee kahdeksikkoa. Vauhti hidastui ja sieltä se kahdeksikko lähti. Ei ole kadonnut minnekkään. Jotain outoa minussa täytyy olla. Eikö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpsön. Kun nyt puheeksi tuli enkä ole pitkään aikaan asiaa huomioinut niin otin kaulavitjan käteen ekstempore. Se alkoi heti tekeen voimakasta heiluriliikettä. . Ajatyelin että,tee kahdeksikkoa. Vauhti hidastui ja sieltä se kahdeksikko lähti. Ei ole kadonnut minnekkään. Jotain outoa minussa täytyy olla. Eikö?

        No mene ja tiedä, jos olet sähkömagneettisesti varautunut ihminen? Sinusta vois väsätä generaattorin ja saisit myllätä sähköä. :oD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsön. Kun nyt puheeksi tuli enkä ole pitkään aikaan asiaa huomioinut niin otin kaulavitjan käteen ekstempore. Se alkoi heti tekeen voimakasta heiluriliikettä. . Ajatyelin että,tee kahdeksikkoa. Vauhti hidastui ja sieltä se kahdeksikko lähti. Ei ole kadonnut minnekkään. Jotain outoa minussa täytyy olla. Eikö?

        Kahdeksikko on ikuisuus,kuolemattomuus tai jotain sellaista. Kun muutama vuos sitten vedin lipat piikkareissa keikalta tullessa ja maa oli jäässä niin nenä veressä kotiin. Siitä on muistona arpi silmien välissä. Kahdeksikko.💩


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mene ja tiedä, jos olet sähkömagneettisesti varautunut ihminen? Sinusta vois väsätä generaattorin ja saisit myllätä sähköä. :oD

        No teeppä se kun ammattilainen olet. Mutta varaudu siihen ettei minuun välttis päde koulussa opetetut ns. Faktat😁💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksikko on ikuisuus,kuolemattomuus tai jotain sellaista. Kun muutama vuos sitten vedin lipat piikkareissa keikalta tullessa ja maa oli jäässä niin nenä veressä kotiin. Siitä on muistona arpi silmien välissä. Kahdeksikko.💩

        Autsista...

        Ootko muuten se entinen timantti? 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Autsista...

        Ootko muuten se entinen timantti? 😄

        Virralliseen johtimeen syntyy magneettikentässä jännitettä. Sehän pitäis kokeilla. 😁


    • Anonyymi

      Hieno luonnonnäytöshän se on.
      Vieläkään ihminen ei osaa ottaa siitä ilmaista sähköenergiaa talteen.

      Suhtaudun siihen siten, että jos salama osuu, niin sittenpä ei ainakaan voita lotossa :)

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      jos xenaa pelottaa että ukkonen iskee silmään ja lähtee näkö ja sähkötkin samalla.

    • Anonyymi

      ...mutta niin onhan salamaniskussa aika paljon voimaa..

    • Anonyymi

      Ajattelin virittää leijan, kun ukkonen tulee, siihen kuparikaapeli ja sit liitännät autotallissa olevaan 100 auton akkuun, niin saa kerralla akut täyteen ja sit vaan invertterillä muuntaa 12v 220 vatiksi.

    • Anonyymi

      jos salama iskee leijaan niin aika paljon miljardeja ampeereja hyökkää leijaasi..

    • Anonyymi

      voi tietysti yrittää houkuttaa salamaa iskemään, eli joku korkea tanko eli ukkosen johdatin, mutta että talteen se energia.

    • Tykkään kovasti, luonto tarjoaa hienon näytelmän. Äsken vähän edempää jyristeli joten takapihalle katsomaan ja odottamaan josko lähestyisi.

    • Mullakin on usein pääkipua ja nuutunut olo ennen ukkosta, mutta ukkosen jälkeen on taas ok.

      Minä rakastan ukonilmoja ja harmittaa ettei meilläpäin ole kovinkaan usein mitään pientä jyrinää enempää.

    • Täällä on koko päivän satanut vettä, nytkin sataa. Huomennakin pitäisi sataa vettä.

      Jos ukkonen on ihan päällä ja salamoi rajummin, niin kyllä se saattaa vähän pelottaa. Ukkonen, joka on kauempana ei niin pelota.

    • Anonyymi

      Kun ukkostaa ja salamoi kunnolla on se parhaita kelejä mitä voi olla. Ihminen silloin ymmärtää pienuutensa.

      -harmiseikirj-

    • Ukkonen on kaunis ja upea. Parhaan ukkosen muistan 1500m korkeudelta Pyreneiltä yöaikaan. Koko laakso valaistui muuten pilkkopimeässä ja salamat oli suuria ja näyttäviä. Taivas jyrisi kuin Zeus vihoissaan. Kaunista, komeaa ja dramaattista.

      Täällä ei jyrise vaan sataan niin p*rkeleesti. Ämpäriin on kerääntynyt 5-8vm vettä aamun jälkeen, Järven yllä on usva. Uskalsin mennä saunasta naku-uimaan, kun näkyvyys on niin huono eikä kukaan liiku (tosin lähimmät naapuritkin on 2km päässä eli rauhassa saa muutenkin uida.

    • Anonyymi

      Päänsärky johtunee siittä että ukonilma on joksenkiin painostava muutoinkin ja lapsuudesta si taas saattaa johtua jos ukonilmaa pelkäät vanhemmat vanhempi ei välttis ole osannu rauhoittaa sua ettei ole mitään hätää kun niin monet on peloteltu sillä kuinka helposti talokin SATTAA palaa ukonilmalla

    • Anonyymi

      Ei ole osannut pelätä. Mutta eihän se aivan vaaratonkaan ole. Ettei pitäisi koetella onneaan. Mutta ukkonen luonnonilmiönä on upea. Ja vievän se mennessään sen painostavan ilman. Sen mikä tuntuu saunalta. Ei oikein sovi marjan poimintaa, tuli taas koettua kantapään kautta.

      • Anonyymi

        Mut joo, kotiin päästyä siinä sit ihan ensitöikseen hanasta vettä kahviin ja suihkuun vaikka ukkosti yhä....


        ----Ilmatieteenlaitoksen tutkija Antti Mäkelä kertoo missä piilevät ukkosen vaaranpaikat. Mäkelän mukaan tiskaaminen ja suihku ovat suuria riskiä salamoinnin aikaan.

        https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/201407160141509


    • Anonyymi

      UkKostaa, Ukko Kostaa jos ukkostaa, salamamies kostaa, Flash Gordon.

    • Anonyymi

      Rrrakastan kunnon ukonilmaa! Taivas räjähtää minunkin puolestani, puretaan siinä patoutumia ja vääränlaisia jännitteitä yhtäaikaa. Kunnon rytinää, räiskettä ja kaatosadepuhdistus. Ilma raikastuu ukkoskuuron jälkeen, mun mielenikin on kevyempi.

      Eli en ole kokenut vaaraa salamasta. Mummo kyllä kertoi miten hänen ollessa lapsi heille tuli pallosalama sisään. Paljon myöhemmin vasta ymmärsin, ettei hällä ollut turvallista oloa ukonilmalla. Hienosti hän silti toimi, koska meillä muksuilla oli aina jännää ja turvallista.

      xLiner

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe