Olemme parin vuoden aviossa ollut pari, molemmat toisessa liitossamme, keski-iän pian ylittäneitä. Minua kavahduttaa mieheni käytös, esim. asiakaspalvelutilanteissa, hän saattaa suorastaan huutaa, kommentoida hyvin epäasiallisesti jos joku ei suju hänen toiveidensa mukaisesti, liikenteessä hän raivoaa toisille, jos jokin ei suju hänen käsityksensä mukaan, kassajonossa huutaa ja tönii jos yhtään epäilee että joku olisi yrittämässä hänen edelleen...häikäilemättömästi nostaa sosiaalietuutta ja tekee pimeää rahaa...huutaa aivan tuntemattomalle lapselle, jos kokee että tämä liian villi....tässä vain muutamia esimerkkejä.
Olemme yrittäneet käydä terapiassakin, mutta ehkä pari kuukautta oli tilanne parempi, nyt taas ennallaan.
Itse olen ihmisenä arkakin, myötäelävä, toisen hyvinvointia pyrin edistämään, liikaakin omani kustannuksella. Itsetuntoni on mennyttä, tuntuu, että olen luuseriakka, kun aina ja aina vaan siedän...vastoin omia arvojani tapahtuvaa toimintaa. Myös jos yritän näistä puhua, tulee riita, ja jotenkin saankin tuntea olevani syyllinen, jotenkin vääränlainen. Fyysisesti väkivaltainen hän ei ole.
Nyt tuntuu, etten enää tiedä, miten eteenpäin. Toista kun ei voi muuttaa. En pysty tuntemaan häntä kohtaan oikein enää mitään hyviä tunteita, epämääräistä ahdistusta, syyllisyyttäkin ja pelkoa. En uskalla hänen kyytiinkään enää.
Olemme luonteiltamme ääripäät, ehkä ne vetivät yhteen, mutta pitkässä juoksussa yhteensopiminen lienee mahdottomuus?
Häpeän puolisoni käytöstä
Anonyymi-ap
3
545
Vastaukset
- Anonyymi
Käykää yhdessä vaikka hiihtämässä.
- Anonyymi
Huono käytös ja ilkeä käyttäytyminen on tosiaan asia, jota pitääkin hävetä vaikkakin sen tekisi joku toinen ihminen.
Mitäpä sinä voisit tehdä, minä sinun tilanteessasi lähtisin kävelemään eli pois tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2722411- 971931
- 911413
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!711130Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si171122Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman391021Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46971- 47968
- 46942
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika40914