Häpeän puolisoni käytöstä

Anonyymi-ap

Olemme parin vuoden aviossa ollut pari, molemmat toisessa liitossamme, keski-iän pian ylittäneitä. Minua kavahduttaa mieheni käytös, esim. asiakaspalvelutilanteissa, hän saattaa suorastaan huutaa, kommentoida hyvin epäasiallisesti jos joku ei suju hänen toiveidensa mukaisesti, liikenteessä hän raivoaa toisille, jos jokin ei suju hänen käsityksensä mukaan, kassajonossa huutaa ja tönii jos yhtään epäilee että joku olisi yrittämässä hänen edelleen...häikäilemättömästi nostaa sosiaalietuutta ja tekee pimeää rahaa...huutaa aivan tuntemattomalle lapselle, jos kokee että tämä liian villi....tässä vain muutamia esimerkkejä.
Olemme yrittäneet käydä terapiassakin, mutta ehkä pari kuukautta oli tilanne parempi, nyt taas ennallaan.
Itse olen ihmisenä arkakin, myötäelävä, toisen hyvinvointia pyrin edistämään, liikaakin omani kustannuksella. Itsetuntoni on mennyttä, tuntuu, että olen luuseriakka, kun aina ja aina vaan siedän...vastoin omia arvojani tapahtuvaa toimintaa. Myös jos yritän näistä puhua, tulee riita, ja jotenkin saankin tuntea olevani syyllinen, jotenkin vääränlainen. Fyysisesti väkivaltainen hän ei ole.
Nyt tuntuu, etten enää tiedä, miten eteenpäin. Toista kun ei voi muuttaa. En pysty tuntemaan häntä kohtaan oikein enää mitään hyviä tunteita, epämääräistä ahdistusta, syyllisyyttäkin ja pelkoa. En uskalla hänen kyytiinkään enää.
Olemme luonteiltamme ääripäät, ehkä ne vetivät yhteen, mutta pitkässä juoksussa yhteensopiminen lienee mahdottomuus?

3

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käykää yhdessä vaikka hiihtämässä.

• Anonyymi

Huono käytös ja ilkeä käyttäytyminen on tosiaan asia, jota pitääkin hävetä vaikkakin sen tekisi joku toinen ihminen.

Mitäpä sinä voisit tehdä, minä sinun tilanteessasi lähtisin kävelemään eli pois tilanteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      315
      6858
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3956
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3115
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2827
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1702
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1692
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1418
    Aihe