Samaa ei voi sanoa naisista:
https://tieku.fi/ihminen/nama-kaksi-ihmisryhmaa-pitavat-itseaan-alykkaimpina
"Tutkimuksessa erottui kaksi erilaista suuntausta.
Alle 65-vuotiaat miehet arvioivat oman älykkyytensä ja tunneälynsä paremmiksi kuin saman ikäluokan naiset.
Sama havainto on tehty myös aiemmissa tutkimuksissa.
Yli 65-vuotiaiden ryhmässä tilanne oli päinvastainen: naiset arvioivat oman älykkyytensä ja tunneälynsä paremmiksi kuin saman ikäryhmän miehet. "
Ja lopputulos:
"Tutkimuksen tekijän mukaan oli yllättävää, että objektiivisten älykkyysmittausten – eli työmuistikokeiden – ja henkilön omaan älykkyyteensä liittyvän käsityksen välillä ei ollut minkäänlaista korrelaatiota. "
Sitten vielä:
"Koehenkilöitä pyydettiin myös arvioimaan, kuinka fyysisesti puoleensavetäviä he olivat.
Vanhemmat naiset antoivat tässä itselleen parhaan arvion, seuraavana olivat nuoremmat miehet, nuoremmat naiset ja viimeisinä vanhemmat miehet.
Tutkimuksen mukaan näyttäisi siis siltä, että vanhemmilla naisilla ja nuoremmilla miehillä on paras itsetunto. "
Näyttäisi ennemminkin siltä että kurpat kuvittelee itsestään liikoja iäkkäinäkin, miehet siinä kohtaa jo ymmärtävät etteivät ole enää mitään lottovoittoja kenellekään :D
-harmiseikirj-
Miehet sentään aikaa myöten oppii
51
495
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä miestenkin pitäisi oppia paremmin kunnioittamaan naisia eli tyttöjä omilla taidoillaan, mutta nooh niin esimerkkinä vaikka joo omat hammaslääkäri-tytöt, nyt sdaan juoda jo kuumaa kahviakin sitten ei tule vahinkoa eikä tulehdusta kuin olisxi voinut tulla...
- Anonyymi
Sinä olet kova poika käymään hampilääkärissä.
- Anonyymi
Looginen lopputulema. Se on se testosteroni, jinka on tutkittu tosiaan tuota juuri aiheuttavan. Nuorten miesten testosteroni on miehistä korkeimmillaan ja vastaavasti vanhojen naisten testosteroni on naisista korkein. Vaikka vanhojen miesten testosteroni usein on absoluuttisena määrä vanhoja naisia korkeampi, niin heille itselleen se on matalin arvo ikinä. Vastaavasti taas vanhoilla naisilla testosteronin suhteellinen määrä on heille korjein ikinä ja vaikutukset juuri mitä kuuluukin.
Että ei mitään tekoa oppimisen kanssa, pelkkien hormoonien.- Anonyymi
Lisäksi tietysti on oleellista se, että mitä aikaa myöten on opittu. Hyvällä itsetunnolla voi saavuttaa elämässä etuja, vaikkei täysin objektiivisesti esimerkiksi omia taitojaan näyttäisikään. Monesti riittää myös "fake it, till you make it" ja tuonkin tajuaminen on oppimista. Itseään vähättelemällä harvoin saa tässä maailmassa yhtään mitään.
- Anonyymi
Naisten testot kohoavat parikymppisestä 40 ikävuoteen saakka jonka jälkeen alkavat laskea nopeahkosti. Miehillä enempi yksilöllisemmin, heillä testot huipussaan parikymppisinä, jatkuen osalla samana 40-45 välille saakka, jonka jälkeen prosentin vuositahtia alkavat laskea. Osalla miehistä testoarvot alkavat huveta jo jossain kohden pariakymppiä, eli huiput saavutettuaan. Osalla 30-35-vuotiaana. Geenit, ruokavalio, liikunta, seksuaalinen aktiivisuus, tunteet, kaikki vaikuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisten testot kohoavat parikymppisestä 40 ikävuoteen saakka jonka jälkeen alkavat laskea nopeahkosti. Miehillä enempi yksilöllisemmin, heillä testot huipussaan parikymppisinä, jatkuen osalla samana 40-45 välille saakka, jonka jälkeen prosentin vuositahtia alkavat laskea. Osalla miehistä testoarvot alkavat huveta jo jossain kohden pariakymppiä, eli huiput saavutettuaan. Osalla 30-35-vuotiaana. Geenit, ruokavalio, liikunta, seksuaalinen aktiivisuus, tunteet, kaikki vaikuttaa.
Kannattaa opetella vähän pakemmin biologiaa ja myös luetun ymmärtämistä. Nythän ei puhuttiin myös pitoisuuksien suhteesta toisiinsa. Se on ratkaisevan tärkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa opetella vähän pakemmin biologiaa ja myös luetun ymmärtämistä. Nythän ei puhuttiin myös pitoisuuksien suhteesta toisiinsa. Se on ratkaisevan tärkeää.
Opettele itse ja lue ajatuksella niin opit.
- Anonyymi
koehenkilöitä kuin ovat yliopistojen professorit aina, älykkäämmät aina joskus testaavat heitä. Kuin Lucy-apinoita proffat.
mutta jooh, tuntuu ihastunut vähän itse hammastyttöihin ja niiden kanssa tapaamisia aina ja iankaikkisestikin aamen.
mutta joo tottelen niiden käskyjä, hammastyttöjen käskyjä. No uskotko etten ole kenenkään lottovoitto, vaikka ikää tulisi?
- Anonyymi
Miehellesi ja lapsillesi olet lottovoitto kaikissa ikäluokissa mutta tuossa kun ajateltiin kai lähinnä sinkkumarkkinoita ajatellen niin kyllähän se tuo miesten ajattelutapa tuossa on paljon realistisempi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehellesi ja lapsillesi olet lottovoitto kaikissa ikäluokissa mutta tuossa kun ajateltiin kai lähinnä sinkkumarkkinoita ajatellen niin kyllähän se tuo miesten ajattelutapa tuossa on paljon realistisempi.
-harmiseikirj-Missä kohtaa tuossa artkkelissa muuten sanottiin, että tutkimuksessa (tai sen kysymyksissä ja asetelmissa) olisi puhuttu juuri sinkkumarkkinoista tai pariutumisesta ylipäänsä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa artkkelissa muuten sanottiin, että tutkimuksessa (tai sen kysymyksissä ja asetelmissa) olisi puhuttu juuri sinkkumarkkinoista tai pariutumisesta ylipäänsä?
No minä sen nyt ajattelin niin.
Anonyymi kirjoitti:
No minä sen nyt ajattelin niin.
-harmiseikirj-Eli luit jutun ja vedit siitä jutusta johtopäätöksiä, jotka eivät liity itse juttuun ja siinä kerrottuun tutkimukseen mitenkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli luit jutun ja vedit siitä jutusta johtopäätöksiä, jotka eivät liity itse juttuun ja siinä kerrottuun tutkimukseen mitenkään?
"Koehenkilöitä pyydettiin myös arvioimaan, kuinka fyysisesti puoleensavetäviä he olivat."
Tuo juuurikin liittyy siihen että sinkkumarkkinoillahan se puolensavetävyys mitataan. Varattujen ei ainakaan pitäisi mittailla kun ovat onnensa jo löytäneet.
Anonyymi kirjoitti:
"Koehenkilöitä pyydettiin myös arvioimaan, kuinka fyysisesti puoleensavetäviä he olivat."
Tuo juuurikin liittyy siihen että sinkkumarkkinoillahan se puolensavetävyys mitataan. Varattujen ei ainakaan pitäisi mittailla kun ovat onnensa jo löytäneet.
-harmiseikirj-Niin? Miten tuokaan sinkkumarkkinoihin liittyy? Sanottiinko jossain, että kaikki koehenkilöt olivat sinkkuja? Lisäksi tuohan on hyvin suhteellinen kokemus. Jos ihminen itse kokee, että menekkiä on vaikka kuusikymppisenä enemmän, kuin oli parikymppisenä, niin eikö ole luonnollista kokea itsensä silloin viehättävämmäksi? Jonkun toisen mielestä voi olla toisin, mutta jos ei se ole menestyksessä näkynyt, niin kumpi lopulta on totta. Sekö, että olet kuusikymppisenä kurppa, mutta seuraa löytyy joka sormelle? Vai se, että olis parikymppisenä upea, mutta et kelvannut kenellekään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-"Varattujen ei ainakaan pitäisi mittailla kun ovat onnensa jo löytäneet."
Eli heidän pitäisi jättää vastaamatta kysymykseen, vaikka ovat tutkimukseen osallistuneet? Mitä hiton järkeä sellaisessa on? Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Hän tarvitsee meitä jokaista https://twitter.com/maja_tapio/status/1685152913344061440?s=20
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Uskon kuitenkin jos jokus erehdyt kirjoittaa yksityisesti tiedät mistä löydät minut.😅 josta olisin kyllä kiitollinen aina voi blokata, jos ahdistaa.
Kaikkien elämä ei ole itsestään selvyys https://twitter.com/maja_tapio/status/1678900508818325505?s=20
- Anonyymi
Joskus kannattaa totella tyttöjen antamia käskyjä eli määräyksiä peräti XO:nkin eli XO=eXecutive Officer, perämies tai ylin komentaja komentajan jälkeen.
- Anonyymi
m - m
- Anonyymi
Jotkut miehet näkee ristiriitoja asioissa ja hyvä niin, voi nähdä muidenkin puolesta ns
- Anonyymi
naisten eli siis tyttöjen jalkapali-jutut, kova peli alkaa saksa vastaan kolumbia, kolumvialaiset tuttuja erittäin nopeista yhden kosketuksen keskikentästä, kuin Carlos Valderrama miesten puolella.
Älyä ja tunnealyä voi mitata. Lahjakkuus myös näkyy tuloksissa (utheilu, taide, musiikki, kirjallisuus). Se mitä ihminen saa elämässä aikaiseksi on myös tietynlainen merkki älykkyydestä tai/ja lahjakkuudesta. Myös, se että on karismaa ja tunneälyä edetä isommille jakkaroille, on jonkinlainen osoitus lahjakkuudesta. Harva pelkän peruskoulun käynyt on Mensan jäsen jo sen takia, että poikkeuksellisen älykkäälle on helppo oppia (vaikka olisi samaan aikaan oppimishäiriöitäkin, älyllä pystyy kompensoimaan).
On älyttömälle tyypillistä, että on omasta mielestä kovinkin älykäs ilman minkäänlaisia näyttöjä. Hänen älykkyyttä ja terävyyttä ei vain ”huomata”.
Tiedän paljon älykkäämpiä, innovatiivisempia ja lahkakkaampia ihmisiä mitä olen. Mikään noista ei ole kilpailu, eikä ainakaan itselle ole mitään tarvetta lajitella ihmisiä jonoon älyn kanssa. Samoin sillä minä kukin itseään pitää ei ole merkitystä. Se kenen kenen kanssa klikkaa ystävänä ja kenelle kelpaa kumppaniksi kertoo paljon enemmän. Lika barn leka bäst….
Ihminen voi olla viehättävä niin monella tasolla. Ei kaikkia kiinnosta ulkoinen barbi tai mister, vaan joku paljon sisempi minä. En ymmärrä miksi minun pitäisi kurppana olla jonkun toisten ihannenaisen muotissa. Olen mitä olen ja se kelpaa sille yhdelle oikealle. Jos ei kelpaa, ei ole myöskään sitä yhtä oikeaa. Ei keski-ikäisenä ole tarvetta kelvata kaiken maailman ätmeille, eikä edes ketmeille tai ytmeille kollektiivisesti. Ihan turhaa.
Tyypillisen ätmin tyyli on painaa muita alas, tehdäkseen itsestään enemmän kelpaavan. Tosielämässä se kuitenkin toimii päin vastoin.- Anonyymi
"Tyypillisen ätmin tyyli on painaa muita alas, tehdäkseen itsestään enemmän kelpaavan. Tosielämässä se kuitenkin toimii päin vastoin."
Ei se ole alas painamista jos vain toteaa tosiasian että on turhan suuret luulot itsestään. Tutkimuksen mukaan yli 65-naiset kokee olevansa sekä älykkäämpiä että puoleensavetävämpiä kuin muut, tutkimustulokset eivät sitä oletusta kuitenkaan tue.
Juuri tuota mäkin jäin miettimään, että oliko kyse nimenomaan ulkoisesta viehättävyydestä, jota tuossa oli kysytty. Tuo artikkeli oli epäselvä, eikä siinä mitenkään eritelty, että mitä sillä viehättävyydellä oli tarkoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuota mäkin jäin miettimään, että oliko kyse nimenomaan ulkoisesta viehättävyydestä, jota tuossa oli kysytty. Tuo artikkeli oli epäselvä, eikä siinä mitenkään eritelty, että mitä sillä viehättävyydellä oli tarkoitettu.
Lisäksi artikkeli jätti täysin selittämättä kenelle sen viehättävyyden oletetaan näkyvän. Onko kyse lainkaan mistään parisuhde tai sinkkumarkkinat viehättävyydestä, vai pikemmin yleisestä, joka sisältää myös kaikki muutkin ihmiset kuin vain parisuhde ja sinkkumarkkinaihmiset. Viehättävä voi olla myös ystävänä, kaverina, työkaverina, naapurintätinä/-mummona jne.
Anonyymi kirjoitti:
"Tyypillisen ätmin tyyli on painaa muita alas, tehdäkseen itsestään enemmän kelpaavan. Tosielämässä se kuitenkin toimii päin vastoin."
Ei se ole alas painamista jos vain toteaa tosiasian että on turhan suuret luulot itsestään. Tutkimuksen mukaan yli 65-naiset kokee olevansa sekä älykkäämpiä että puoleensavetävämpiä kuin muut, tutkimustulokset eivät sitä oletusta kuitenkaan tue.
-harmiseikirj-Koetko itsesi tyypilliseksi ätmiksi? En tunne sinua, joten tiedä oletko sen tyylinen. Tätä samaa kurpat ei kelpaa, on palsta täynnä… lause liittyy siihen,
Muistan ajan täältä melkein 15v sitten, olin palstalla ehkä reilu 0.5v kunnes aloin taas seurustella. Silloin oli kauhea parku ja rummutus, ettei yh:t pienillä lapsilla kelpaa. No ajattelin, että luultavasti pienet lapset on este ja ehkä toive puolisosta on yliampuva.
Kuitenkin kun olin valmis uuteen ja lähdin oikeaan elämään silmät auki, havaitsin ettei lapset haittaa. Joku jopa sanoi, että lapseton yli 35v on riski, etsii todennäköisesti isää lapsilleen eikä puolisoa. Ja jos lapsia ei ole, se johtuu lapsettomuudesta, haluttomuudesta tehdä koskaan lapsia, kelpaamattomuudesta pitkään parisuhteeseen tai muista isoista ongelmista. Ja taas selkeästi nuoremmat on henkisesti niin raakileita ettei kiinnosta. Totuus oikeassa elämässä oli täysin erilainen kuin palstan näkemys.
Se, että on itseensä tyytyväinen ei tee huonoksi. Antaa eläkeläisten olla tyytyväisiä. Luultavasti on edessä parempi ja onnellisempi vanhuus kuin katkeralla valittajalla.
Yleensä normaalilla sosiaalisilla taidoilla, kohtuullisilla vaatimuksilla, ilman isoja ongelmia elävälle tavalliselle ihmiselle löytyy ajan kanssa joku, jos vaan uskaltaa laittaa itsensä likoon ja jaksaa itse mennä uusiin tilanteisiin ja tavata uusia ihmisiä iloisella asenteella ja ennakkoluulottomasti. Joskus löytämiseen menee vähemmän ja joskus enemmän. Se, että on edes jollain lailla tyytyväinen itseensä, parantaa mahdollisuuksia paljon.Citrinella kirjoitti:
Koetko itsesi tyypilliseksi ätmiksi? En tunne sinua, joten tiedä oletko sen tyylinen. Tätä samaa kurpat ei kelpaa, on palsta täynnä… lause liittyy siihen,
Muistan ajan täältä melkein 15v sitten, olin palstalla ehkä reilu 0.5v kunnes aloin taas seurustella. Silloin oli kauhea parku ja rummutus, ettei yh:t pienillä lapsilla kelpaa. No ajattelin, että luultavasti pienet lapset on este ja ehkä toive puolisosta on yliampuva.
Kuitenkin kun olin valmis uuteen ja lähdin oikeaan elämään silmät auki, havaitsin ettei lapset haittaa. Joku jopa sanoi, että lapseton yli 35v on riski, etsii todennäköisesti isää lapsilleen eikä puolisoa. Ja jos lapsia ei ole, se johtuu lapsettomuudesta, haluttomuudesta tehdä koskaan lapsia, kelpaamattomuudesta pitkään parisuhteeseen tai muista isoista ongelmista. Ja taas selkeästi nuoremmat on henkisesti niin raakileita ettei kiinnosta. Totuus oikeassa elämässä oli täysin erilainen kuin palstan näkemys.
Se, että on itseensä tyytyväinen ei tee huonoksi. Antaa eläkeläisten olla tyytyväisiä. Luultavasti on edessä parempi ja onnellisempi vanhuus kuin katkeralla valittajalla.
Yleensä normaalilla sosiaalisilla taidoilla, kohtuullisilla vaatimuksilla, ilman isoja ongelmia elävälle tavalliselle ihmiselle löytyy ajan kanssa joku, jos vaan uskaltaa laittaa itsensä likoon ja jaksaa itse mennä uusiin tilanteisiin ja tavata uusia ihmisiä iloisella asenteella ja ennakkoluulottomasti. Joskus löytämiseen menee vähemmän ja joskus enemmän. Se, että on edes jollain lailla tyytyväinen itseensä, parantaa mahdollisuuksia paljon.Ahaa, me taidetaan olla vanhoja palstatuttuja ja suunnilleen yhtä vanhoja (47-49v). Sinulla taisi olla joku ENFP-nainen tunnuksena, se oli vuosina 2011-2012? Helppoa selata viestihistoriaa, kun itselläni on sama tunnus edelleen. Minä tulin myös äskettäin palstalle uudestaan.
m36-intj kirjoitti:
Ahaa, me taidetaan olla vanhoja palstatuttuja ja suunnilleen yhtä vanhoja (47-49v). Sinulla taisi olla joku ENFP-nainen tunnuksena, se oli vuosina 2011-2012? Helppoa selata viestihistoriaa, kun itselläni on sama tunnus edelleen. Minä tulin myös äskettäin palstalle uudestaan.
Miten pystyt tunnistamaan varsinkin kun olin palstalla vain niin lyhyen aikaa. Onpa hämmästyttävää.
Citrinella kirjoitti:
Miten pystyt tunnistamaan varsinkin kun olin palstalla vain niin lyhyen aikaa. Onpa hämmästyttävää.
En nyt ollut ihan varma asiasta, mutta kun luin nykyisiä kirjoituksiasi, tuli vaan mieleen että sinun täytyy olla joku vanha kirjoittaja. Muistini on välillä liiankin hyvä, voin kelata takaisin vaikka vuoteen 1986, ja muistaa mitä asioita on tapahtunut itselleni sinä vuonna. Eikä nämä vuosiluvut yleensä mene sekaisin.
Meillä taisi olla hieman erimielisyyksiä, vaikka en kyllä voi olla varma, oliko ne kaikki sinun kirjoituksia, mutta hauskaa oli kyllä lukea näitä vanhoja viestejä ja provoiluja. On meno kyllä rauhoittunut palstalla niistä ajoista, ja hyvä niin.m36-intj kirjoitti:
En nyt ollut ihan varma asiasta, mutta kun luin nykyisiä kirjoituksiasi, tuli vaan mieleen että sinun täytyy olla joku vanha kirjoittaja. Muistini on välillä liiankin hyvä, voin kelata takaisin vaikka vuoteen 1986, ja muistaa mitä asioita on tapahtunut itselleni sinä vuonna. Eikä nämä vuosiluvut yleensä mene sekaisin.
Meillä taisi olla hieman erimielisyyksiä, vaikka en kyllä voi olla varma, oliko ne kaikki sinun kirjoituksia, mutta hauskaa oli kyllä lukea näitä vanhoja viestejä ja provoiluja. On meno kyllä rauhoittunut palstalla niistä ajoista, ja hyvä niin.Kirjoitin 95% nimimerkillä, vain asiat joissa en halunnut tulla tunnistetuksi irl, kirjoitin anonyyminä. Itse en muista vanhoista ajoista juuri mitään muuta kuin sen mainitun yh-äitien mollaamisen.
- Anonyymi
Eiköhän se ole tämä "nykyaika"! Ajat muuttuneet ja ihmisten ajattelu sen mukana. Sitä se ja se sen eron tekee, muuta ei tarvita. Ennen feminismin tuloa naiset oli aivan jotain muuta kuin nyt.
- Anonyymi
minkä vanhana alzheimirrrä myuistaas sein nuorena tietää`
Hieman turha tutkimus, en viitsi edes kommentoida.
Tärkeämpi tulos on se, miten älykkyysosamäärä vaihtelee naisten ja miesten välillä. Eli naiset ovat keskinkertaisuuksia enemmän, kun taas miehistä löytyy enemmän varianssia, on huippuälykkäitä ja huipputyhmiä miehiä. Keskinkertaisuus taas ei sovi minulle.Ou jee, vihdoinkin statistiikkaa epäilysten tueksi... 😂😂😂
Ou jee, vihdoinkin statistiikkaa epäilysten tueksi... 😂😂😂
Kah, järjestelmä sanoo jokin meni pieleen ja silti onnistuin kahdesti, yrittääkö universumi kertoa minulle jotain :). Lähdenkö lottoamaan vai iskeydynkö suoraan suhdemarkkinoille?
- Anonyymi
E-Lukka kirjoitti:
Kah, järjestelmä sanoo jokin meni pieleen ja silti onnistuin kahdesti, yrittääkö universumi kertoa minulle jotain :). Lähdenkö lottoamaan vai iskeydynkö suoraan suhdemarkkinoille?
Joku bugi kai. Kun se sanoo noin kannattaa odottaa hetki ennen kuin hakkaa lähetä-nappia enempää. Se viesti on todennäköisesti lähtenyt matkaan. Tai voi se olla jotain yliluonnollistakin, en haluu droppaa sun tunnelmaa :)
Anonyymi kirjoitti:
Joku bugi kai. Kun se sanoo noin kannattaa odottaa hetki ennen kuin hakkaa lähetä-nappia enempää. Se viesti on todennäköisesti lähtenyt matkaan. Tai voi se olla jotain yliluonnollistakin, en haluu droppaa sun tunnelmaa :)
Vähän jo tuulettelin tuossa, mutta sitten vilkaisin tilin saldoa ja tuumin jättää isommat kekkerit tältä päivää ja tyytyä teekupposeen ja näkkileipään iltapalaksi näin loppukuusta :)
Mjaahas, jännä juttu. Miehet, ehkä oppii vähättelemään itseään ikääntyessään.
Kun nuorena voi olla suuretkin luulot itsestään.
Itse ajattelen ja oon aina ajatellut jo nuorena, etten koskaan kelpaa kaikille missään iässä ja aina kelpaan jollekin kaikessa iässä. Enemmänkin sitten psyykkinen ja fyysinen kunto voi muodostua esteeksi, kun ikä.- Anonyymi
enpä tiedä jos no ei mukava olotila jos kun menee nukkumaan että tuntuu että hämähäkit ja muurahaiset kutittelefvat jalkojasi..
- Anonyymi
laitoin lataukseen nokian jutun koska 4g 105-malli ilmoittaa että akku täynnä ladattu heh, kestää viikkoja tuollaisen akkukyllä
- Anonyymi
ala edes kuvittelemaankin sellaista että jotkut ötökät mönkivät peittosi alla hah.
Hauskinta tutkimustuloksissa oli se, että mitatuilla älykkyysominaisuuksilla ei ollut mitään korrelaatiota siihen, kuinka fiksuna yksilö itseään pitää.
- Anonyymi
joopA joo jotain xena-himisezstä jotain jänniä juttuja.
Työmuisti korreloi kohtuullisesti älykkyyden kanssa, mutta tilanne ei ole aukoton.
Mensa-tyyppisissä älykkyystesteissä nopeus on merkittävin tekijä.
Älykkyyden tunnistaminen on huomattavasti helpompaa kuin sen mittaaminen.- Anonyymi
Naisilla ei ole mitään realismia näissä asioissa. Varmaan se johtuu siitäkin etteivät he tule torjutuksi koska eivät edes ota sellaisia riskejä.
- Anonyymi
Luitko artikkelin? Dission sanotaan: Although so far findings support that males of all ages tend to estimate their general intelligence about 5–15 IQ points higher than do females, usually around 1 SD above the norm (Furnham, 2017; Furnham & Grover, 2020), this is not the case for this Greek sample of older adults.
Siis tutkimustulos ei edes koske suoraan suomalaisia.- Anonyymi
Discussion, korjaus.
Lehden impact ei ole kovin korkea eli tutkimus on julkaistu lehdessä mitkä ei ole tieteen silmissä mitenkään erityisen arvostettu.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230