Vasemmistoliitto

Proletaari

Vasemmistoliitto on ollut mukana leikkaamassa
hyvinvointi palveluja Kokoomuksen ja SDP.n
kanssa,tästä syystä siirryin vuonna 2000 Vasemmistoliitosta SKP.hen.

11

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnioitan päätöstäsi!
      vom

    • moittia

      Sellainen kiusaus tässä on itselläkin.

    • Koo

      Kun tätä nykyistä aattellisuuden alasajoa ja yhä kovenevaa yleispuolueellisuuden vaihtoehdottomuutta katsastelee, niin alkaa tosiaan kaivata todellista vasemmistolaista vaihtoehtoa.

      Jyväskylässähän paikallinen puolueenjohtaja loikkasi vasemmistosta SKP:hen, ja puolue ei suostunut paikallisten puolueiden ehdotukseen puoluerajojen ylittämiseksi ja niiden kelkkaan, vaan toi selkeän vasemmistolaisen vaihtoehtonsa esiin. Siitä ei pidetty, ja SKP:n edustajille näytettiin ovea. Se saattaa vain lisätä vuotoa vas:sta SKP:hen.

      Selkeästi sitkeämpi puolue SKP on, ja pitää tiukasti työläisen puolta. Miksipä sitä ei äänestäisi.

      • t.i.ruskeepaa

        Minä koin Vasemmistonuorissa yhteisön puolelta painetta olla normaali nuori, hiljainen, samanlainen, säännönmukainen, ja mikä pahinta, ilman poliittisia mielipiteitä. Lähdin Vasemmistonuorista aikuisten puolelle, jossa ei tapahtunut kuin korkeintaan parisen minua koskevaa tilaisuutta vuodessa. Jätinkin sitten tänä keväänä jäsenmaksun maksamatta. En aio liittyä SKPhen, koska pidän tärkeänä itsenäistä kritiikkiä ja faktojen tutkimista, enkä halua asettua mihinkään muottiin, jossa minun poliittista osallistumistani ohjaillaan ja sanellaan.


      • muistaa
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Minä koin Vasemmistonuorissa yhteisön puolelta painetta olla normaali nuori, hiljainen, samanlainen, säännönmukainen, ja mikä pahinta, ilman poliittisia mielipiteitä. Lähdin Vasemmistonuorista aikuisten puolelle, jossa ei tapahtunut kuin korkeintaan parisen minua koskevaa tilaisuutta vuodessa. Jätinkin sitten tänä keväänä jäsenmaksun maksamatta. En aio liittyä SKPhen, koska pidän tärkeänä itsenäistä kritiikkiä ja faktojen tutkimista, enkä halua asettua mihinkään muottiin, jossa minun poliittista osallistumistani ohjaillaan ja sanellaan.

        "Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan"


      • t.i.ruskeepaa
        muistaa kirjoitti:

        "Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan"

        Kuka olet ja mitä sinä muistat?

        Jännä vertaus tuohon profetointiin omalla maalla. En ole mikään karismaattisen auktoriteetin perustava kiihkoilija, enkä myöskään aio johdattaa hyväuskoisia alistumaan yksinvaltaani. En myöskään koe että mikään puolue on "omaa maatani", sillä voimapolitiikka, rajojen veto ja vastakkainasettelut eivät kuulu objektiiviseen ja rehelliseen ajatteluun.


      • näkee
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Kuka olet ja mitä sinä muistat?

        Jännä vertaus tuohon profetointiin omalla maalla. En ole mikään karismaattisen auktoriteetin perustava kiihkoilija, enkä myöskään aio johdattaa hyväuskoisia alistumaan yksinvaltaani. En myöskään koe että mikään puolue on "omaa maatani", sillä voimapolitiikka, rajojen veto ja vastakkainasettelut eivät kuulu objektiiviseen ja rehelliseen ajatteluun.

        Pari viimeistä "ajatusta" näyttäis siltä, että jos vallankumous tulisi niin pakenisit paikalta ensimmäisten joukossa.


      • Syberia
        näkee kirjoitti:

        Pari viimeistä "ajatusta" näyttäis siltä, että jos vallankumous tulisi niin pakenisit paikalta ensimmäisten joukossa.

        Sinä et ilmeisestikään ole vasemmistolainen.


      • Proletaari
        Syberia kirjoitti:

        Sinä et ilmeisestikään ole vasemmistolainen.

        Kuka onkaan vasemmistolainen,sellainenko
        joka yhdessä tuumin porvareiden kanssa
        on mukana leikkaamassa hyvinvointipalveluita.
        Näin on tehnyt Vasemmistoliitto yhdessä
        SDP.n kanssa.Tämähän todistaa sen,että
        nimen pitäsi olla Oikeistoliitto.


    • ++++++

      Minä kaipaan sellaisia vanhan ajan jääräkommareita tai jonkin sortin työpaikkakommareita joita kiinnostaa suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo. Nykyinen vasemmistoliitto on punavihreä sekasalaatti joka on enemmän kiinnostunut feministeistä, maahanmuuttajista ja homoista kuin suomalaisista duunareista. Demarit on sentään kiinnostuneita duunareistakin, tosin rikkaista sellaisista kuten paperimiehet ja metalliduunarit. Voi, vanhat jääräkommarit! Missä te oikein olette?

      • oppilas

        Tuntemani "jääräkommunisti" oli ja on metallimies.
        Ensimmäisen työpaikkani luottamusmies. Siinä myös yhteikunnallisen korkeakouluni alku ja suuri.
        Elettiin aikaa jolloin kaikki maamme kehitysmittarit näyttivät ylöskäsin. Oli nuorillakin näköaloja tulevaan.
        Nyt on toisenlaiset ja selvästi heikkenevät ajat. Suomalaisen hyvivointiyhteikunnan alasajo on ollut jo pitkään menossa. Vanhat "jäärät" on eläkkeellä tai haudassa. Heidän panokseensa ei tulevaisuuta voi rakentaa. On alettava itse "jääräksi".
        PS. vanhat jäärät ei surffaile. Onneks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe