No niin, on tilinpäätöksen aika. Niille jotka haluavat nopeita tuloksia, voidaan todeta että miitti meni loistavasti. Miittiin osallistui (muun Mummotunnelin lisäksi) allekirjoittanut ja noin 10-15 lonkeroa/tuoppia sekä pari Fisua. Meno oli railakasta, puhetta riitti ja tanssia senkin edestä, Groove President on melko hyvä bilebändi.
Kaksi pakollista kuvaa. Allekirjoittanut afrossa n. 19.45 ja GP:n keikan aloitus n. 21.40. Muita kuvia ei tulekaan, ei kerinnyt hulinalta enää kuvaamaan.
https://aijaa.com/WkFbp7
https://aijaa.com/Hb0D4A
Settihän lähti hyvin liikkeelle jo matkalla, mutta perille päästyäni yhytin asiakaspalvelijan, turisin mukavia ja kysyin mites toi afro? Ei osannut vastata, vaan kuinka ollakaan vuoropäällikkö hiihti juuri ohi ja saatiin leidi Boss kommentoimaan. Sanoi ettei estä, mutta ei suosittele, kas kun tiloissa saa melko vapaasti tupakoida. Saakelin hyvä pointti. No sitten vapautin VP:n ja pyysin asiakaspalvelijatytsiä ottamaan jokusen kuvan allekirjoittaneesta afrossa, niin saadaan se hoidettua pois alta.
Vein hilavitkuttimet narikkaan jonne näin toviksi suustani kiinni ja sitten kipikapi takaisin passiin kun oli luvattu olla helposti löydettävissä 20-22. Matkan varrella ensimmäinen tuoppi ja lonkero löysivätkin Randen, jes!
Siinä muita odotellessa kattelin ihmeissäni kuinka hönössä huomattava osa Mummiksen asiakaskunnasta oli jo silloin, alkuillasta. Mietin, että tarttenee alkaa kipottamaan nopeammin jos meinaan päästä samalle aaltopituudelle koska muuten koti kutsuisi heti 22.00.
Välissä tietennii piti käydä painetta keventämässä ja siinä laarilla ollessa alkoi yhdestä loosista kuulumaan sellanen vaikerrus ja mölinä, että oli pokassa pitämistä. Vaan kun ei se pitänyt. Aloin sitten tirskumaan ja vieressä ollut ukkeli myös, kohta vedettiin ihan huutonaurua. Kun oli hommat hoidettu ja naurut naurettu se vieressä ollut velikulta kertoi että loosissa on sen reissukaveri jolla on hiukan mennyt masu sekaisin kaikista hiton kebabeista muusta. Ja kuulemma "pienellä" törpötettylläkin voi olla osansa. Se retkue oli saapunut paikalle Kuopiosta.
Ilta jatkui maltillisena aina GP:n keikan alkuun asti. Siinä vaiheessa lanteet päättivät ottaa määräysvallan ja tuli vähän elämääkin. No loppu on historiaa, niin sanotusti, tavallista baarihulinaa. Kivaa oli, kivoja ja oikein kivoja ihmisiä tuli kohdattua sekä pääsi tanssittelemaan. Se, oliko joku kohdatuista ihmisistä kenties palstalta jäi hämärän peittoon. Eikä sillä kyllä niin ole väliäkään.
Kaksi pakollista kuvaa. Allekirjoittanut afrossa n. 19.45 ja GP:n keikan aloitus n. 21.40. Muita kuvia ei tulekaan, ei kerinnyt hulinalta enää kuvaamaan.
https://aijaa.com/WkFbp7
https://aijaa.com/Hb0D4A
Settihän lähti hyvin liikkeelle jo matkalla, mutta perille päästyäni yhytin asiakaspalvelijan, turisin mukavia ja kysyin mites toi afro? Ei osannut vastata, vaan kuinka ollakaan vuoropäällikkö hiihti juuri ohi ja saatiin leidi Boss kommentoimaan. Sanoi ettei estä, mutta ei suosittele, kas kun tiloissa saa melko vapaasti tupakoida. Saakelin hyvä pointti. No sitten vapautin VP:n ja pyysin asiakaspalvelijatytsiä ottamaan jokusen kuvan allekirjoittaneesta afrossa, niin saadaan se hoidettua pois alta.
Vein hilavitkuttimet narikkaan jonne näin toviksi suustani kiinni ja sitten kipikapi takaisin passiin kun oli luvattu olla helposti löydettävissä 20-22. Matkan varrella ensimmäinen tuoppi ja lonkero löysivätkin Randen, jes!
Siinä muita odotellessa kattelin ihmeissäni kuinka hönössä huomattava osa Mummiksen asiakaskunnasta oli jo silloin, alkuillasta. Mietin, että tarttenee alkaa kipottamaan nopeammin jos meinaan päästä samalle aaltopituudelle koska muuten koti kutsuisi heti 22.00.
Välissä tietennii piti käydä painetta keventämässä ja siinä laarilla ollessa alkoi yhdestä loosista kuulumaan sellanen vaikerrus ja mölinä, että oli pokassa pitämistä. Vaan kun ei se pitänyt. Aloin sitten tirskumaan ja vieressä ollut ukkeli myös, kohta vedettiin ihan huutonaurua. Kun oli hommat hoidettu ja naurut naurettu se vieressä ollut velikulta kertoi että loosissa on sen reissukaveri jolla on hiukan mennyt masu sekaisin kaikista hiton kebabeista muusta. Ja kuulemma "pienellä" törpötettylläkin voi olla osansa. Se retkue oli saapunut paikalle Kuopiosta.
Ilta jatkui maltillisena aina GP:n keikan alkuun asti. Siinä vaiheessa lanteet päättivät ottaa määräysvallan ja tuli vähän elämääkin. No loppu on historiaa, niin sanotusti, tavallista baarihulinaa. Kivaa oli, kivoja ja oikein kivoja ihmisiä tuli kohdattua sekä pääsi tanssittelemaan. Se, oliko joku kohdatuista ihmisistä kenties palstalta jäi hämärän peittoon. Eikä sillä kyllä niin ole väliäkään.
Vastaukset 64
Vanhimmat
Onpas sulla komea tukka kuvassa =D
Verrattuna normaaliin päälakeen "tukan" määrä on jotain 100-kertainen tms. 😂
Vihreän tukan kanssa muistutat patsakaalia =D
Siis parsakaalia.
Kieltämättä toi peruukki on aika mehevä. Enkä ole varma onko se sitä hyvällä vai huonolla tavalla, mutta hyvin sopii mun päähäni 😂
Pikkutuhmans voiskin joku kerta koputtaa jonkun mummon olkapäälle sanoen, ime mummo parsaa. 😂
Juu, sopii hyvin. Näytät hauskalta kuvassa.
Tarkoituskin oli erottua sekä näyttää huvittavalta, naurettavalta 😂
🤣🤣🤣 no nyt
Onnistunut asustevalinta siis.
Jotakuinkin kyllä 😁
Vaikuttaa mukavalta mestalta josta voisi hyvällä tuurilla löytää myös vähän rauhallisemman kolon, keskusteluja varten.
Ei menisi ilta pelkkien hyväntahtoisten "heittojen" merkeissä.
Itse en ole tuossa paikassa hulinan aikaan käynyt, nimi on ollut jotenkin poistyöntävä.
Hedelmätori, kenkäkauppa ja mummotunneli :)
AV
Eli hyvä ilta kaikkineensa. :o)
Joo, se voipi olla, ettei täältä kovin moni ole innokas isommalti miittailemaan, mutta jospa noi toiset toisi jotain selkeämpiä "palstalaistuloksia". :o)
Joo, ei lainkaan hullumpi ilta. Ja yö 😁
Hyvältä hulinaltahan tuo toinen(kin) kuva näytti. :o)
Juu, meno oli taas kerran tiivistä, melkoinen show päästä edes baaritiskille saati alueen laidalta toiselle. Ihan kiva paikka ja hyvä meno aina, mutta on se turhan täyteen tuupattu puolen yön jälkeen. Vähän luulen että jos tonne pyytäisi AVI:n tarkastajan minä tahansa kesälauantaina, niin seuraavasta päivästä lähtien tilan järjestelyt muuttuisivat.
Joo, joskus aikoinaan Karpo teki jutun Hesan ravintoloista ja aika moni otti 25-50% liikaa väkeä sisään... Se vaan on aikamoinen riski, että miten sitten käy, jos tulipalo syttyy tms.
Joo, voin uskoa. Jos Mummiksessa syttyisi vaikka tulipalo, niin kyllä siinä pakorynnistyksessä useampi loukkaantuisi tai joku jopa kuolisi, sen verran täynnä se on.
Joo, täällä luotetaan tuuriin aikapaljon kaikessa.
Poistumisteiden ja hätäuloskäyntien eteen kasaillaan tavaraa. Sammuttimet on piilossa ja niitä on tarkka minimi. Merkinnät on huonot ja viranomaiset voi vaan vähän uhkailla, mutta kohta sama meno jatkuu.
Niinkin kyllä. Toisaalta Suomessa ollaan aika hyviä noudattamaan ohjeita ja sääntöjä, niin perus-perttikin tietää ainakin suunnilleen mitä tulisi tehdä kun paska osuu tuulettimeen. Eli sammutetaan tuuletin ja jatketaan hommia 😂
Sitä minä vähän tuossa sun jutussa ihmettelen että jos kerran "10-15 lonkeroa/tuoppia sekä pari Fisua" ja vielä kovasti tanssia ja vaikeuksia päästä edes tiskille että miten menee aikaikkunaan? jos 15 tuoppia + pari fisua likemmäs kolme juomaa per tunti, joita pitänyt jokaista vähän odottaakin, keskimäärin vaikka kymmenen minuuttia, sanotaan 15 juomaa ja jonotusta tekee jo pelkästään jonossa seisoskelua 150 minuuttia, jos sitten juonut jokaista vaikka varttitunnin mikä on melkoista honrnimista se tekee sitten 225 minuuttia eli yhteensä 375 minuuttia. Jos aloitit kahdeksalta ja nuo olisit hoitanut ensin alta pois olisi kello jo viisitoista yli kaksi, no kai siinä vahän aikaa ehtisi sitten vielä tanssimaan mutta ei kovin paljon.
-harmiseikirj-
No on sulla kans ongelmat. Sun tarttee tulla ens kerralla mukaan, juosta imussani sekkarin kanssa kellottamassa kaikki toiminnot.
Ja muuten, juomista ei tarvitse enää nykyään suorittaa erikseen ja erillisellä juoma-alueella, vaan siellä saa juoda missä vaan, myös tanssiessa.
Ei ole kunnon rock & rollia tanssittu jos tuoppi pysyy suorassa tanssiessä, todellakin jotkut mummutanssit sitten :D
-harmiseikirj-
Tuossahan tuo sanoo, että kaksin käsin lähti ottamaan. Voihan nuo juomat ladata vaikka kerralla tarjottimelle jos niikseen tulee, niin ei tarvi jonotella. Ei kyllä olisi kovin käytännöllistä, mutta teoriassa.
Minä vaan en jaksa uskoa että 15:ta tuoppia olisi rande kiskonut. Minä en ainakaan pystyisi, olisi jo fyysisesti melko mahdotonta kitata muutamassa tunnissa 6 litraa (oletus juomat 0,4l) kaljaa tai mitä tahansa muuta juomaa. Tulisi niin pönäkkä olo ettei vaan pystyisi.
-harmiseikirj-
No sama, tai olisin varmaan päivystyksessä tuon setin jälkeen. Otin viimeksi 16 cl valkkaria tuossa noin viisi vuotta sitten ja olin ihan tarpeeksi tööt. Joillain on parempi viinapää kuin toisilla :)
Discoahan se siellä nimellisesti on. Ja astian voi laskea läheiselle tasolle pahimman rutistuksen ajaksi.
Repesin, kun näin noi aurinkolasit, hirvee...n hienot 😅
Jes, aidot 2000-luvun alun lasit?😂
Juups, ihka-aidot Reiskat, jostain noin 2000.
Ja kultaketju kaulassa vielä 😂
Höpsis, hopeaketju se on. Ostettu omin pikkukätösin Kreikan Thessalonikista herran vuonna 1987 ja lyhennetty myöhemmin suunnilleen puoleen kun kaikki ketjut oli mallia tyttö eli noin napaan asti 😂
Pää-asia on onnistunut ilta omasta mielestä. Muut paheksukoon jos siltä tuntuu.
Olisin tullut itsekin, mutta olisi kovin kauan kestänyt vispata 481Km polkupyörällä. Siihen vielä paluumatka.
Voi olla, että olisin joutunut pitämään yhden huilitauon. Paluumatkalla.
>simiti<
Joo, toi on ymmärrettävää ettei tuota matkaa viitte sotkea ihan pikkujutun takia, etenkään jos joutuu matkalla vielä tuhlaamaan aikaa huilimiseenkin 😁
Et sitten vastannut mitään trollikan vihjailuihin, että olisi kiinnostusta tulla ja muutenkin tutustua Helsingin yöelämään, kun oli lapsivapaa lauantai🥲Alkoikin sitten perumaan, ettei jaksaisikaan lähteä palstamiittiin jne.
Höpö höpö. Olen viimeinen ihminen planeetalla jonka Trollikka suostuisi näkemään.
Enkä mä muutenkaan kuuntele vihjailuja, joko asiat voi sanoa suoraan tai sitten voi vaieta. Sitä paitsi tilaisuus oli avoin, kuka tahansa oli vapaa saapumaan paikalle jos sille päälle sattui.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko kovinkin yleistä naiskäytöstä tuo että ensin tosiaan varovasti vähän vihjaillaan mutta sitten pakitetaankin kun ei saada mielestään riittävää vastakaikua, siis anelua että tulisit sinne tai tänne? kun tuollaistahan siis ihan oikeasti tapahtuu.
-harmiseikirj-
Hyvin tyypillistä naisille.
Eikös kuvassa olevat hiukset ole ihan omaa kasvustoasi?
Harmillisesti ei enää.
Rohkea veto julkaista täällä kuva omasta pärstästä, itsellä ei olisi "munaa" siihen.
Luulin ensin toisen ketjun perusteella että olisit tavannut siellä ainakin Xenan?
No eipä tuo kuva anna paljon mitään herkullista ilmi kenellekään, niin aivan hyvin voin julkaista. Tuskin tuosta tunnistaisi kovin moni IRL-tuttukaan ja vaikka tunnistaisikin, niin luultavasti vain nauraisivat.
Ai se, se on vanha juttu, tavattiin vuosia sitten. Mutta se on sen verran herkullinen kattaus, että sitä tarinaa sopii vieläkin kierrättää ja värjäillä milloin minkäkinlaiseksi 😂
Mutta ei tosiaan yhtäkään palstalaista tullut moikkamaan. Tosin saattoihan joku kohdatuista henkilöistä ollakin palstalta, ei vaan sanonut mitään.
No ne kuopion kaveriit nyt ainakin oli palstalaisia.
Tiiä vaikka olis olleetkin. Mukavia sällejä, just tyypillisen lepposia savolaisia ja hiton huonoa huumoria 😂
Tuliko m.wurst eli exäsi paikalle?👻
Kuvat ovat loistavia ja sun afro-look on ollut todella onnistunut 😄 Mutta siis.. eihän tuo paita ole ikinä violettia nähnytkään, vai valehteleeko kamera? Ennemmin joku tumma marjapuuro/musta tai burgundi/musta.
Kiva juttu, että iltasi oli onnistunut 👍 Harmi, etten nyt revennyt Helsinkiin, enkä tosiaan pääse Hämikseenkään, koska olen silloin Herrankukkarossa. Täytyy sopia privaatti tapaaminen taas joskus 😉
Kiitti 😁
No siis kyllä se livenä jokseenkin hailakka violetti on. Mutta värit on muutenkin sellaisia, että yhden violetti on toisen punainen ja ainoat miltei kiistattomat värit on musta ja valkoinen 😂
Tulee näitä tilaisuuksia kohdata, ei huolta siitä 😉
Toi peruukki on ihan huikea🤣🤣🤣 Mä luulen että meillä vois olla aika kiva Vappu🥳🥳
Niin tosiaan on. Ja hiton lämmin 😁 Kyllä toi yhden vapun kriteerit täyttää heittämällä 😂
Joo peruukit on kuumia🥵
En olis kyllä tunnistanut sua kuvasta. Olet kyllä juurikin tuollainen ”yllytyshullu” jotenkin näkisin sieluni silmin molemmilla räikeät afrot ja mentäis tuolla kylillä😂 serpentiinit kaulassa.
Oh joo noh mutta kiva saada välillä vähän nauraa.. on ollut hieman hektistä menoa taas.. stressaan, en nuku hyvin jne..
No oli se joo, onneksi vuoropäällikön viisaudet antoi "luvan" ottaa se pois vikkelästi. Keväällä vapun aikaan toi kyllä menis, on vähän viileämpää sillon yleensä 😁
Ai? No onhan sitä kyllä stressattavaakin taas, koulut alkaa ja muuta 🫤
Oma tukka +peruukki on myös vappuna hot🥵
Tarkemmat speksit selvii sun meilistä.
No niin on, siksi mulla ei enää omaa tukkaa olekaan 😂
No mutta onneksi se ”tukka” pukee sun päätä😉
Etkö yhtään naista saanut iskettyä tolla juomamäärällä mitä joit. Huono suoritus.
T: viinamies
Sitähän aloituksen tarina kerro, vai mitä? Enkä kerro minäkään, vain nulikat leuhkii panoilla.
Hienoo että oli hauskaa ja tunnelma tapissa.😄.
Kiitti! Mummiksessa ei tartte kesäkaudella tunnelmaa miettiä, se on aivan varmasti tapissa puoleen yöhön mennessä 😁
Mummotunneli on ollut mun suosikki pitkään. Valitettavasti nuoriso valtaa senkin, vai tuntuuko minusta vain siltä.
Se on ns vanhan liiton paikkoja joissa otetaan reilusti ja nautitaan ns bilemusiikista. Nykyään osa varsinkin pk-seudun kansasta on siirtynyt alkoholittomiin juomiin ja hienosti rakennettuihin drinkkeihin ja musiikkikin on muuttunut yksitoikkoiseksi.
Itse kun olen Viinamiehen fanittajia viihdyn Mummotunnelissa hyvin.
No oli siellä nuorempaakin väkeä, mutta kyllä se omin silmin vaikutti olevan enemmistöltään siinä 40:n ympärillä, ehkä lähinnä 40-50 välillä keskimäärin. Toki oli nuorempaa ja oli reilusti vanhempaa, oikein passeli kyläbaarin ikäjakauma.
Musasta täytyy kyllä antaa 9+, oli hyvää settiä paikan keski-iän perusteella ja GP tuuppasi muutamat tiukat klassikot väliin, biisejä joita en muista ikinä baareissa kuulleeni ilman että olen mennyt puristamaan DJ:tä aremmasta paikasta. Nyt niitä tipahteli kummasti tunnetumpien hittien väliin ja samalla oli virkistävää, että väliin saatettiin tiputella varsin tuorettakin tavaraa vaikkei se sinällään ihan omaan makuuni ollutkaan. Mutta niissä väleissä ehti hyvin piipahtaa vessassa ja tiskillä, oli tilaakin kun valtaosa porukasta siirtyi lattialle Kähmijän tahteihin 😂
Pääasia on, että oli hauska ilta ja kiva meininki. Tuo "Käärijän-vihreä" sopii sun tyyliin. 😂
Hauska ei ole ongelma kun pääsen baariin, muuten olisi voinut närästää kun ei paikalle ilmestynyt muita palstalaisia.
Mä en ole ihan varma sopiiko se mulle, etenkin kun olen allerginen koko sille neonvihreälle ilmiölle nimeltä Käärijä. Tuo nyt vain sattui olemaan huomiota herättävin väri kun pikaisesti sopivaa pörröä googlettelin 😂
Tiedätkö muuten mitä Bay City Rollers on suomeksi? Siinä on samalla vastaus Käärijän suvun syntyseudulle...
Jaa'a... hmm..
Bay City Rollers = Lahti Kaupunki Rullajat? 😂😂
Tuon parempaan käännökseen en pysty.
Se alkuperäinen (ja antiikkinen) läppä oli että Lahden kaupungin rullaluistelijat, mutta rollers kääntyy myös käärijät. Niinpä hra Käärijän suku lienee Lahdesta, vaikka hra itse väittääkin Vantaalta olevansa 😂