Läski on sulamatonta ruokaa

Anonyymi-ap

Me länsimaissa emme syö nälkäämme vaan ruuasta ja herkusta on tullut nautintoaineita siinä kuin muista päihteistä. Itsekin olin tässä jatkuvassa kierteessä, kunnes jostain luin, että sulamaton ruoka kertyy läskinä kehoon. Tämä lause herätti minut ajattelemaan, miten epäterveellistä on syödä liikaa ja enemmän kuin kuluttaa.

Pikkuhiljaa sain itseni tottumaan olemaan ilman herkkuja ja tänä päivänä en edes pystyisi syömään leivonnaisia. Makeisia en osta koskaan kotiin houkutukseksi. Yhdistän herkut väsymykseen ja huonoon oloon, koska ne herkuttelusta aina seurasi.

Tänä kesänä päätin kokeilla, että luovun ruuan kanssa rakastamastani viinistä. Yllättävän nopeasti tottuikin siihen. Muutenkaan ruuan kanssa ei saisi juoda mitään, koska se häiritsee ruuansulatusta. Nyt olen ollut 3 kk ilman pisaraakaan alkoholia ja on kyllä iso yllätys miten paljon se vaikuttaa painon hallintaan ja hyvinvointiin. E

Olen syönyt niitä ruokia, jotka minulle maistuu ja muuttanut ruokavaliota siten, että lisännyt emäspitoisia ruoka-aineita kuten avocado, pinaatti, kasvikset, vesimeloni yms. Kokonaan emäs-ruokavaliota en noudata, vaan olen syön kanaa, kalaa ja kananmunia.

Paino on pudonnut kuin itsestään ja selvästi sisäelinrasva on vähentynyt merkittävästi. Nälkää en ole kokenut, noudatan pätkäpaastoa luontaisesti 12 h vuorokaudessa, koska ihan heti aamulla ei muutenkaan ole nälkä.

Aloituspaino oli 67 kg ja nyt painan 60 kg, vaikka 7 kg painon pudotus ei ole paljoa, hyvinvoinnissa tämä kyllä tuntuu isosti. Olen paljon energisempi ja nukun paremmin ja laadukkaampaa yöunta. Aikaisemmin vaivannut väsymys ja alakulo ovat kokonaan poissa. Voin koko ajan paremmin ja paremmin.

Suosittelen kaikille: syö normaalisti ja monipuolisesti mitä tekee mieli, mutta syö vain nälkääsi ja kulutusta vastaavasti. Jätä herkut pois ja korvaa hedelmillä ja marjoilla. Kokeile olla kokonaan ilman alkoholia! Itselleni alkoholittomuus on paras päätös, mitä olen koskaan hyvinvointini eteen tehnyt, niin hyvältä tällä hetkellä tuntuu kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin merkittävä muutos.

Jos lähdet matkalle, pakkaatko turhia ylikiloja laukkuun? Vähän sama asia, mieti kannattaako kerätä ylipainoa elämän pituiselle matkallesi? Ja mitä terveyshaittoja ylipainosta on.

3

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se sulamaton ruoka muutu läskiksi, se tulee ulosteena ulos muuttumattomana. Mutta sulanut ylimääräinen ruoka jota ei kuluteta, kerääntyy rasvasoluihin ja kasvattaa niitä.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­­N­y­­­m­­f­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17962731V

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Olihan taas sävellys.

      Katsotaanpa täältä:

      Miksi
      nykyiset ravintosuositukset ovat niin nurikuriset moderniin
      tutkimukseen nähden ja miksi liikalihavien ja diabeetikkojen määrä
      vain nousee ravintosuosituksia noudatettaessa.

      Lue
      kuinka tutkimustuloksia väärentämällä on saatu aika
      vuosikymmenien suurin skandaali terveyden ja sairaanhoidossa. Kuinka
      oli mahdollista että myös sokeriteollisuus vuosikymmenien ajan
      onnistui vakuuttamaan kansalle että sokeri on OK mutta tyydyttynyt
      rasva on haitallista.

      https://terveydeksesi.fix4you.se/category/category24/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe