Kyllä se loma sittenkin päksähti, enkä nyt kiukuttele. 😎
https://youtu.be/b95G3rH2sWE
Työpaikan ovi naksahti kiinni 07:00 ja Sandelssi klo 11:00 auki.
En oo tottunut vetkuttelemaan. 😁
Kippis. 😄
Lomameininkiä.
45
439
Vastaukset 45
Hyvää syyskesälomaa. 😄
https://youtu.be/_6EmMA0U8NANoh eipäs aleta kettuilee... huomenna jos parempi keli, niin meen pitsalle veneellä. 😋
Mutta kylläaika hutakka tuuli. Onnrks on saha mukana, niin voi pätkiä tieltä tuulenkaadot. Jos kukaan ei niitä tieltä ole raivannut kun ehkä torstaina, perjsntains palaan sivistykseen. 😁Disseisback kirjoitti:
Noh eipäs aleta kettuilee... huomenna jos parempi keli, niin meen pitsalle veneellä. 😋
Mutta kylläaika hutakka tuuli. Onnrks on saha mukana, niin voi pätkiä tieltä tuulenkaadot. Jos kukaan ei niitä tieltä ole raivannut kun ehkä torstaina, perjsntains palaan sivistykseen. 😁Vähän täytyy kettuilla, ihan vaan sykkeen tasaamiseksi. 😅
Täällä on ihan jees keli. Vähän tuulee, ei mitään muuta viel ole näkynyt mitä ihmetellä.Huitale kirjoitti:
Vähän täytyy kettuilla, ihan vaan sykkeen tasaamiseksi. 😅
Täällä on ihan jees keli. Vähän tuulee, ei mitään muuta viel ole näkynyt mitä ihmetellä.No täällä vähän pilveen vetäis, mutta tuulee yhä....
https://youtu.be/r1tjCaE94RE
Mutta tähän uskotaan. 😊 Jos huomenna jotain muutakin, tekis kun tönöttäis vaan. 😁Disseisback kirjoitti:
No täällä vähän pilveen vetäis, mutta tuulee yhä....
Mutta tähän uskotaan. 😊 Jos huomenna jotain muutakin, tekis kun tönöttäis vaan. 😁Jeps. 😛
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No täällä vähän pilveen vetäis, mutta tuulee yhä....
Mutta tähän uskotaan. 😊 Jos huomenna jotain muutakin, tekis kun tönöttäis vaan. 😁Aika pahasti näyttää siltä ett huomenna pidetään sade päivä! Tuulee niin ett meinaa ilmaan nousta. Koirakin kävi kusasemassa koristepensaan juurelle ja käveli takaisin ulko-ovelle katsoen kysyvästi mua. Mä nimittäin seisoin talutushihna kädessä porilla, aikeissa lähteä sen kanssa kävelylle tuonne metsään mikä on pienen matkan päässä. Kanttarelleja kun on putkahtanut viimeisen viikon aikana, pakastimeenkin jo muutama rasia ehtinyt.
Tulin takaisin ja ihmettelin miks ei lenkki kiinnostanut, no ehtii sinne myöhemminkin, pyyhin sen tassut ja mentiin tupaan. Soitin naapuriin ett lähetä Mimmi kotiin, me ei lähdettykään sienestämään, Poju teki tenän. Menin ulko-ovelle vastaan kun Faija päästi Mimmin tulemaan terassia pitkin suoraan kotiovelle. Hetken kuluttua mä oivalsin, tuuli vinkui ja vettä tuli vaakasuorassa, tulipahan osa ikkunoista ulkopuolelta pestyksi!
Sellainen kaatosade ja tuulen mukana vaakatasossa, oltaisiin just keritty 3km päähän metsikön kosteikkoon niitä sieniä etsimään, kun sade olisi yllättänyt munt!
Koira tiesi, jotenkin aisti sen, vaikka mä en edes tummia sadepilviä nähnyt. Taivas oli pilvessä kauttaaltaan, mutt ei enteillyt siltikään suoranaisesti sadetta.
Tänään ei varmasti sienestämään mennä, tuskin sinne menee kukaan muukaan sateella, joten ne sienet vaan kasvavat lisää kokoa.
Pidä hauska kesäloma, olet taatusti ansainnut sen, lepo tauon, ainakin palkkatyöstäsi!
En hetkeään kyllä usko sun jouten olevan, eiköhän sitä jotain remppaa sulle löydy "lomallakin" tekemiseksi!
Tonavan aallot (Ivanovici)
https://www.youtube.com/watch?v=2u6btg6lqAA
Hiukan klassinen ehkä, mutt vetinen elementti kuitenkin!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Aika pahasti näyttää siltä ett huomenna pidetään sade päivä! Tuulee niin ett meinaa ilmaan nousta. Koirakin kävi kusasemassa koristepensaan juurelle ja käveli takaisin ulko-ovelle katsoen kysyvästi mua. Mä nimittäin seisoin talutushihna kädessä porilla, aikeissa lähteä sen kanssa kävelylle tuonne metsään mikä on pienen matkan päässä. Kanttarelleja kun on putkahtanut viimeisen viikon aikana, pakastimeenkin jo muutama rasia ehtinyt.
Tulin takaisin ja ihmettelin miks ei lenkki kiinnostanut, no ehtii sinne myöhemminkin, pyyhin sen tassut ja mentiin tupaan. Soitin naapuriin ett lähetä Mimmi kotiin, me ei lähdettykään sienestämään, Poju teki tenän. Menin ulko-ovelle vastaan kun Faija päästi Mimmin tulemaan terassia pitkin suoraan kotiovelle. Hetken kuluttua mä oivalsin, tuuli vinkui ja vettä tuli vaakasuorassa, tulipahan osa ikkunoista ulkopuolelta pestyksi!
Sellainen kaatosade ja tuulen mukana vaakatasossa, oltaisiin just keritty 3km päähän metsikön kosteikkoon niitä sieniä etsimään, kun sade olisi yllättänyt munt!
Koira tiesi, jotenkin aisti sen, vaikka mä en edes tummia sadepilviä nähnyt. Taivas oli pilvessä kauttaaltaan, mutt ei enteillyt siltikään suoranaisesti sadetta.
Tänään ei varmasti sienestämään mennä, tuskin sinne menee kukaan muukaan sateella, joten ne sienet vaan kasvavat lisää kokoa.
Pidä hauska kesäloma, olet taatusti ansainnut sen, lepo tauon, ainakin palkkatyöstäsi!
En hetkeään kyllä usko sun jouten olevan, eiköhän sitä jotain remppaa sulle löydy "lomallakin" tekemiseksi!
Tonavan aallot (Ivanovici)
https://www.youtube.com/watch?v=2u6btg6lqAA
Hiukan klassinen ehkä, mutt vetinen elementti kuitenkin!
trollikkaNo varmaan vainus nokallaan, ettei tuonne metsään nyt ole asiaa, se koiras. 😄
No mä kyllä meinasin tään päivän törpötellä ihan. Otan jonkisen verran,kähn saunassa ja paistelen makkaraa...muuuta ei edes kärsis tehdä. Enkä tekiskään... nyt riitti kaikki.
Mä tiesin, että mun on lähdettävä kotoo pois, taitekemättömät hommat hyppii silmille, ssmoin maapaikalla. Joten tää mökki on ainoa paikka missä en nää tekrmättömyyttä, vaikka ei tää ole mikään absoluuttinrn mesta.
Sauna on tosin maailman paras. 😊
https://youtu.be/r8n9kerAq2E
Sinunkin pitäis pääsyä merelle ja olee yksin hetkeks. 😊
Koitin samaa johonkin sun aloitukseensanoo. 😊 Elä unoha ihtees...😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No varmaan vainus nokallaan, ettei tuonne metsään nyt ole asiaa, se koiras. 😄
No mä kyllä meinasin tään päivän törpötellä ihan. Otan jonkisen verran,kähn saunassa ja paistelen makkaraa...muuuta ei edes kärsis tehdä. Enkä tekiskään... nyt riitti kaikki.
Mä tiesin, että mun on lähdettävä kotoo pois, taitekemättömät hommat hyppii silmille, ssmoin maapaikalla. Joten tää mökki on ainoa paikka missä en nää tekrmättömyyttä, vaikka ei tää ole mikään absoluuttinrn mesta.
Sauna on tosin maailman paras. 😊
https://youtu.be/r8n9kerAq2E
Sinunkin pitäis pääsyä merelle ja olee yksin hetkeks. 😊
Koitin samaa johonkin sun aloitukseensanoo. 😊 Elä unoha ihtees...😊Mä myin hoitokodin, kokonaan luovuin sen alan yrityksestä, seuraavaksi 5 vuodeksi ainakin. Allekirjoitin sellaisen sopimuksen, omat vanhempani saan hoitaa ja kunnalliseen hoitokotiinkin mennä palkkatyöläiseksi tai sairaalaan. Mutt uutta hoitokotia en saa perustaa Suomen maakamaralle viiteen vuoteen. Mulle maksettiin siitäkin lupauksesta, joten totta hitossa mä allekirjoitin sen kilpailukiellon. Ei mulla enää tulisi mieleenikään aloittaa samaa rumpaa uudelleen, joten kyllä mulle pieni bonus kelpasi tuostakin turhuudesta.
Mä hoitelen muksua, vanhempiani ja puutarhaa, ihan tarpeeksi puuhaa näin kesäaikaan.
Vuoden vaihteessa ehkäpä alan tekemään jotain muuta, ansiotyökseni. Tässä odottelen postia, tai puhelinsoittoa... Kumpaakaan ei ole kuulunut, virastoissa ilmeisesti kesälomat vieläkin menossa. Sinne merelle menosta; mulla ei ole paattia millä mennä. Mökillä on soutuvene, mutt en mä lähde merelle tekemään itsemurhaa. Hitonmoinen aallokko monestikin ja sitt on vielä nämä ns. huviveneilijät joillakin ei aavistustakaan miten sitä pikasliipparia pitäisi käyttää. Kaiken lisäksi suurin osa heistäkään ei tunne merimerkkejä, ei edes suurempia matalikkoja, ja silti saavat liikkua merellä kuin merirosvot!
Ajokortti pakko tuonnekin olisi saatava, merialueelle. Järvillä ehkä helpompaa kuin meren rannikkoalueilla. En tiedä; kun ei ole sellaista kokomusta mihin pystyisin vertaamaan.
Sen mä tiedän ett mulla on reilu ½kg uusia porkkanoita tiskipöydällä ja ne pitäisi pestä, sekä raastaa. Syödään tuoreraasteena sellaisenaan, mehukkaita ja makeita, ei tarvitse mitään lisätä, maistuvat sellaisenaan. Hauesta kalapuikkoja ja keitettyjä perunaa, ryöpättyjä tuoreita herneitä, porkkanaraastetta ja kermakastiketta. Eilistä vihersalaattia, jonka systeri varmaan omii itselleen, kalapuikkojen kanssa. Mimmille kalapuikkoja herneitä ja porkkanaraastetta, me muut syödään mitä meille jää.
Mutt nuoriso ruokitaan ensin! Hullu homma; mutt kumpikaan noista ei tykkää uusista perunista! Tilanne muuten muuttuu syksyä kohden, ensin kalakeittoja, lihakeittoja ja sitt lihapullia ruskeakastike ja keittettyjä perunia, ja hyvin maistuu! Ainakin viime vuonna mä äkkäsin; ruokailun menevän juuri noin, noiden kahden kohdalla. Ja Mimmi rakastaa lähes kaikkea vihreää kuten; kaaleja, kesäkurpitsaa, herneitä, sokeriherneen lituja, parsaa, kurkkuja jne. ja lisäksi porkkana raastetta,(talvella yleensä ananasmurskalla maustettuna)
Rauli Badding - Laivat
https://www.youtube.com/watch?v=8wVJ8gxvHcw
Mä myin hoitokodin, kokonaan luovuin sen alan yrityksestä, seuraavaksi 5 vuodeksi ainakin. Allekirjoitin sellaisen sopimuksen, omat vanhempani saan hoitaa ja kunnalliseen hoitokotiinkin mennä palkkatyöläiseksi tai sairaalaan. Mutt uutta hoitokotia en saa perustaa Suomen maakamaralle viiteen vuoteen. Mulle maksettiin siitäkin lupauksesta, joten totta hitossa mä allekirjoitin sen kilpailukiellon. Ei mulla enää tulisi mieleenikään aloittaa samaa rumpaa uudelleen, joten kyllä mulle pieni bonus kelpasi tuostakin turhuudesta.
Mä hoitelen muksua, vanhempiani ja puutarhaa, ihan tarpeeksi puuhaa näin kesäaikaan.
Vuoden vaihteessa ehkäpä alan tekemään jotain muuta, ansiotyökseni. Tässä odottelen postia, tai puhelinsoittoa... Kumpaakaan ei ole kuulunut, virastoissa ilmeisesti kesälomat vieläkin menossa. Sinne merelle menosta; mulla ei ole paattia millä mennä. Mökillä on soutuvene, mutt en mä lähde merelle tekemään itsemurhaa. Hitonmoinen aallokko monestikin ja sitt on vielä nämä ns. huviveneilijät joillakin ei aavistustakaan miten sitä pikasliipparia pitäisi käyttää. Kaiken lisäksi suurin osa heistäkään ei tunne merimerkkejä, ei edes suurempia matalikkoja, ja silti saavat liikkua merellä kuin merirosvot!
Ajokortti pakko tuonnekin olisi saatava, merialueelle. Järvillä ehkä helpompaa kuin meren rannikkoalueilla. En tiedä; kun ei ole sellaista kokomusta mihin pystyisin vertaamaan.
Sen mä tiedän ett mulla on reilu ½kg uusia porkkanoita tiskipöydällä ja ne pitäisi pestä, sekä raastaa. Syödään tuoreraasteena sellaisenaan, mehukkaita ja makeita, ei tarvitse mitään lisätä, maistuvat sellaisenaan. Hauesta kalapuikkoja ja keitettyjä perunaa, ryöpättyjä tuoreita herneitä, porkkanaraastetta ja kermakastiketta. Eilistä vihersalaattia, jonka systeri varmaan omii itselleen, kalapuikkojen kanssa. Mimmille kalapuikkoja herneitä ja porkkanaraastetta, me muut syödään mitä meille jää.
Mutt nuoriso ruokitaan ensin! Hullu homma; mutt kumpikaan noista ei tykkää uusista perunista! Tilanne muuten muuttuu syksyä kohden, ensin kalakeittoja, lihakeittoja ja sitt lihapullia ruskeakastike ja keittettyjä perunia, ja hyvin maistuu! Ainakin viime vuonna mä äkkäsin; ruokailun menevän juuri noin, noiden kahden kohdalla. Ja Mimmi rakastaa lähes kaikkea vihreää kuten; kaaleja, kesäkurpitsaa, herneitä, sokeriherneen lituja, parsaa, kurkkuja jne. ja lisäksi porkkana raastetta,(talvella yleensä ananasmurskalla maustettuna)
Rauli Badding - Laivat
https://www.youtube.com/watch?v=8wVJ8gxvHcw
trollikkaVuokraa siellä firmat veneitä...isompiakin. 😊
Kai sulla on rannikkolaivurin vhf-käyttöoikeus?😁
Eikä sitäkään tartte, vaan varmaan voit vuokrata ilmankin sitä pätevyyttä, mutta onhan se osa ammattimaisuuttta. Mä muuten omistan kyseisen lisenssin.
Vastaan sisäsuomen tätä nykyä kysyintyimpään vhf-nimeen kanavalla 11. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vuokraa siellä firmat veneitä...isompiakin. 😊
Kai sulla on rannikkolaivurin vhf-käyttöoikeus?😁
Eikä sitäkään tartte, vaan varmaan voit vuokrata ilmankin sitä pätevyyttä, mutta onhan se osa ammattimaisuuttta. Mä muuten omistan kyseisen lisenssin.
Vastaan sisäsuomen tätä nykyä kysyintyimpään vhf-nimeen kanavalla 11. 😁Ups! Joko pengoit nimen ylös? Naisiahan siinä rekisterissä oli aikoinaan aikast vähän, enemmän miesten touhua, vuosia sitten. Mä hommasin todistuksen sisälaivakippariksi, ja kyllä mä merimerkit tunnen, samoin yleiset laivareitit ja isompien matkustajalaivojen aikataulutkin, mihin aikaan milloinkin menossa tai tulossa Turkuun, ilmeisesti Naantalikin taas messissä mukana. Jostain mä tosta Naantalin sataman jälleen aloittamasta henkilöliikenteestäkin luin. En ole varmistanut tietoa, pitäneekö edes paikkansa, se artikkeli oli varhain keväällä ett sellainenkin suunnitelma oli olemassa. Olisko ollut joku tullilaisille tarkoitettu artikkeli, vai liittyikö matkailuun... muumimaahan!
Mä en ole perehtynyt järvisuomen kanavien käyttöön ja VHF käyttänyt ainoastaan parissa hätätapauksessa. Kyllä rautarouvassa luvallinen VHF oli käytössä, mutt käytettiin ainoastaan hätä tapauksessa. Ei sillä kommunikoitu muuten, Broidit olis varmaan kuristaneet munt, jos oisin juoruillut ajan kuluksi!
Albatrossi
https://www.youtube.com/watch?v=KNFMHatxUvc
Ups! Joko pengoit nimen ylös? Naisiahan siinä rekisterissä oli aikoinaan aikast vähän, enemmän miesten touhua, vuosia sitten. Mä hommasin todistuksen sisälaivakippariksi, ja kyllä mä merimerkit tunnen, samoin yleiset laivareitit ja isompien matkustajalaivojen aikataulutkin, mihin aikaan milloinkin menossa tai tulossa Turkuun, ilmeisesti Naantalikin taas messissä mukana. Jostain mä tosta Naantalin sataman jälleen aloittamasta henkilöliikenteestäkin luin. En ole varmistanut tietoa, pitäneekö edes paikkansa, se artikkeli oli varhain keväällä ett sellainenkin suunnitelma oli olemassa. Olisko ollut joku tullilaisille tarkoitettu artikkeli, vai liittyikö matkailuun... muumimaahan!
Mä en ole perehtynyt järvisuomen kanavien käyttöön ja VHF käyttänyt ainoastaan parissa hätätapauksessa. Kyllä rautarouvassa luvallinen VHF oli käytössä, mutt käytettiin ainoastaan hätä tapauksessa. Ei sillä kommunikoitu muuten, Broidit olis varmaan kuristaneet munt, jos oisin juoruillut ajan kuluksi!
Albatrossi
https://www.youtube.com/watch?v=KNFMHatxUvc
trollikkaEn mitään nimiä ole, enkä ala kaivella. 😁
Vhf:ää kantsii käyttää aina satamissa ja muissa mestoissa. Se kanava 11 ainakin sisävesillä toimii niissä. Mä ja kollegat ei jakseta haarukoida edes 11;sta ja 16 sta... porukka huutelee, eikä ilmoita millä kanavalla huutelee... vähän tökkäsee siihen kiireessä...
Siellähän on Turkuradio ja ties mitä...
Täällä on vain Saimaa Vts. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En mitään nimiä ole, enkä ala kaivella. 😁
Vhf:ää kantsii käyttää aina satamissa ja muissa mestoissa. Se kanava 11 ainakin sisävesillä toimii niissä. Mä ja kollegat ei jakseta haarukoida edes 11;sta ja 16 sta... porukka huutelee, eikä ilmoita millä kanavalla huutelee... vähän tökkäsee siihen kiireessä...
Siellähän on Turkuradio ja ties mitä...
Täällä on vain Saimaa Vts. 😁Mä kuule löydän radioasemat kännykän kautta, VHF oli asennettu veneeseen, hätä puhelimeksi, koska sillä sai yhteyden jos tuli ongelmia, kuten konerikko tai hitonmoinen ukkosmyrsky enkä yksin päässyt rautarouvan kokoisen paatin kanssa satama laituriin, rikkomatta paikkoja. Riippuen tietenkin mistä suunnasta se aallokko löi, silloin olis aina ollut oltava ns. kansimies kipparin lisäksi, yleensä mä pärjäsin yksinäni merellä, joten luotin itseeni joskus liikaakin ja lopulta oli pyydettävä apua, tai olisin ehkä upottanut rautarouvan ja rikkonut sataman laituriosuuksia ehkä muita paattejakin. Niin järki voitti ja pyysin apua! Kotona kuuntelin sitt kaikki haukkumiset, huonot vitsit akkojen hermoista ja osaamattomuudesta! Pidin mölyt mahassani, vaikka teki mieli sanoa ett mä muistelen kuulleeni jonkun kalasaaressa rikkoneen koko laiturin ja liki 10tonnin lasku kuulemma siitä virheestä! Ei sitä voinut ääneen sanoa; veneen käyttöoikeus olisi taatusti katkennut!
trollikka
Jk. Mäpä kuuntelen usein järviradiota, mökillä. Se ei oikeastaan ärsytä ketään koska sieltä tulee musiikkia laidasta laitaan; vanhempien ihmisten mieleistä ja 70%sti minunkin! Anonyymi kirjoitti:
Mä kuule löydän radioasemat kännykän kautta, VHF oli asennettu veneeseen, hätä puhelimeksi, koska sillä sai yhteyden jos tuli ongelmia, kuten konerikko tai hitonmoinen ukkosmyrsky enkä yksin päässyt rautarouvan kokoisen paatin kanssa satama laituriin, rikkomatta paikkoja. Riippuen tietenkin mistä suunnasta se aallokko löi, silloin olis aina ollut oltava ns. kansimies kipparin lisäksi, yleensä mä pärjäsin yksinäni merellä, joten luotin itseeni joskus liikaakin ja lopulta oli pyydettävä apua, tai olisin ehkä upottanut rautarouvan ja rikkonut sataman laituriosuuksia ehkä muita paattejakin. Niin järki voitti ja pyysin apua! Kotona kuuntelin sitt kaikki haukkumiset, huonot vitsit akkojen hermoista ja osaamattomuudesta! Pidin mölyt mahassani, vaikka teki mieli sanoa ett mä muistelen kuulleeni jonkun kalasaaressa rikkoneen koko laiturin ja liki 10tonnin lasku kuulemma siitä virheestä! Ei sitä voinut ääneen sanoa; veneen käyttöoikeus olisi taatusti katkennut!
trollikka
Jk. Mäpä kuuntelen usein järviradiota, mökillä. Se ei oikeastaan ärsytä ketään koska sieltä tulee musiikkia laidasta laitaan; vanhempien ihmisten mieleistä ja 70%sti minunkin!Niin, siis tarkoitin Turkuradiolla tai mikä siellä nyt lieneekään sellainen isompien alusten koordinointikeskus. Sinne ilmoitetaan jos ollaan tulossa johonkin kapeikkoon tms. Ja sieltä ilmoitellaan, onko risteävää ilmoitettua liikennettä.
Isommat aluksethan näkyy Ais-järjestelmässä, mutta varuilta pidetään myös yhteyttä johonkin maa-asemaankin. Se on varsin hyvä systeemi, jos kaikki vaan ilmoittelisivat sinne sijaintinsa...siis isommat.
No kyllä pienemmälläkin veneellä saa tuhoja aikaan, eikä varovaisuus ole koskaan huonoa.
- Anonyymi
Alku on aina vähän totuttelemista, mutta äkkiä se loma lopulta menee ja pääsee taas takaisin tuttuun ympäristöön 👍🙂
Tiedättekö, mikä kortsu on savoks?
Jorma Kääriäinen. 😆- Anonyymi
Jep, lisäät vaan n-kirjaimen Jorman perään, ja siinähän se jököttää!
Tota Turo & Akia ei jaksa kuunnella, hiton huonoa huumoria? ilman laulunääntä, kunhan on levytetty jotain! *askaa levylle ja myyntiin!
Klamydia Vesa Jokinen - Pyyntö (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=HG6A08mjwYY
Vanha konkari jo, mutt aina yhtä terävä sanoma... ja rokkia suomalaisittain!
Jep, lisäät vaan n-kirjaimen Jorman perään, ja siinähän se jököttää!
Tota Turo & Akia ei jaksa kuunnella, hiton huonoa huumoria? ilman laulunääntä, kunhan on levytetty jotain! *askaa levylle ja myyntiin!
Klamydia Vesa Jokinen - Pyyntö (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=HG6A08mjwYY
Vanha konkari jo, mutt aina yhtä terävä sanoma... ja rokkia suomalaisittain!
trollikkaSundin poijjaat onkin eri kivaa..
https://youtu.be/1FXoG1CbH8M
Veskuhan sielläkin raikaa...😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sundin poijjaat onkin eri kivaa..
https://youtu.be/1FXoG1CbH8M
Veskuhan sielläkin raikaa...😄Vesku Jokinen, Sundin Pojat - Kesän lapsi
https://www.youtube.com/watch?v=PKw0MlML2ec&pp=ygUadmVza3Ugam9raW5lbiBrZXPDpG4gbGFwc2k=
Mä luulen ett tämä on illan viimeinen. "Hiton moinen ukkosmyrsky on kohta täällä, sellainen jyrinä ettei omia ajatuksiaan kuule"! Kuten yks mummeli sanoi tässä viimesyksynä ukkosmyrskyn pauhatessa suoraan päällä. Ei satanut, mutt salamat jyrisi niin ett ikkunat helisi, lopulta alkoi tulla vettäkin taivaan täydeltä, ja se myrsky eteni pituussuunnassa kohti kaupungin toista laitaa! Tai lyödä alas jossain lähettyvillä! Öitä!
Vesku Jokinen, Sundin Pojat - Kesän lapsi
https://www.youtube.com/watch?v=PKw0MlML2ec&pp=ygUadmVza3Ugam9raW5lbiBrZXPDpG4gbGFwc2k=
Mä luulen ett tämä on illan viimeinen. "Hiton moinen ukkosmyrsky on kohta täällä, sellainen jyrinä ettei omia ajatuksiaan kuule"! Kuten yks mummeli sanoi tässä viimesyksynä ukkosmyrskyn pauhatessa suoraan päällä. Ei satanut, mutt salamat jyrisi niin ett ikkunat helisi, lopulta alkoi tulla vettäkin taivaan täydeltä, ja se myrsky eteni pituussuunnassa kohti kaupungin toista laitaa! Tai lyödä alas jossain lähettyvillä! Öitä!
trollikkaTäällä se myrsky ei illalla enää vaikuttanut. Kävin veneilemässä. 😁
- Anonyymi
Hyvää lomaa sinne Tuusniemelle!
Hyvää lomaa Tuusniemrlle täältäkin.
https://youtu.be/8DopzOCeKJc
Eiköhän sielläkin tuule? 😉
Arska paistaa täällä yhä ja vaikka tuulee, niin tarkenee liki alasti....😊
https://youtu.be/ASC8y3eecis
Kiva biisi. 😊Kukahan tää ois?
https://youtu.be/bPLBo4W1agU
Bosslady? 🤭
Kurrr...😄Muista Sandelsin opetukset: strategia on valita taistelut, jotka taistelee.
Mutta ne muut opetukset ovat jo päässeet unohtumaan, kun Olvin painokoneesta ei aikoihin muita viisauksia tullut. Me hävitään seuraava sota, jos kansa ei saa parempaa valistusta. Toisaalta Sandels voitti Koljonvirran taistelun, mutta hävisi koko sodan, joten tiedä häntä.No santtu senyäään pääs Svedujen suosioon hetkeks. 😁
Tkällä ssvossa tykätään ku joku on piässy loestammaa..
https://youtu.be/1T8UeGKSSYE
Kaekkee yritettää...
Toko jäkäjäkä...
https://youtu.be/msaUUU9vuDM
Niin jykevää on rasksus. .- Anonyymi
Taidat olla tuolla menolla kohtapuoliin alkoholisti? Pysyy hallinnassa, ihan varmaan joo niin ne kaikki sanoo.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Ehdotin peruukkia yleensä, niitähän kai on ihan aidon näköisiä ja randen vihreää vain siksi kun se itse ei enää tarvitse. Raivoa vaan harmikselle vaikka harmis ei sulle uutta kampausta ehdottanut, ei sitä leikannut eikä mitenkään asiaan vaikuttanut mutta jos se säästää muita sun kilahduksilta niin anna vaan palaa ja hauku harmista :)
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ehdotin peruukkia yleensä, niitähän kai on ihan aidon näköisiä ja randen vihreää vain siksi kun se itse ei enää tarvitse. Raivoa vaan harmikselle vaikka harmis ei sulle uutta kampausta ehdottanut, ei sitä leikannut eikä mitenkään asiaan vaikuttanut mutta jos se säästää muita sun kilahduksilta niin anna vaan palaa ja hauku harmista :)
-harmiseikirj-No mä oon miettinyt, että sulla poksahtaa joku ohimoverisuoni juttujen persteella välillä, mutta ei taida poksahtaa. 😄
Ei munkaan maksa...
https://youtu.be/I14pzSm_y6Q
Juice on melkein huudeilta lähtösin. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä oon miettinyt, että sulla poksahtaa joku ohimoverisuoni juttujen persteella välillä, mutta ei taida poksahtaa. 😄
Ei munkaan maksa...
https://youtu.be/I14pzSm_y6Q
Juice on melkein huudeilta lähtösin. 😄Jaa mulla? En kyllä keksi miksi kun täällä on paljon potentiaalisenpia poksahtajia :D
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Et saa tahtoas läpi! Täällä on ukkonen kohta avian päällä, joten; Öitä!
Lupaan potkia sunt henkisesti mustelmille, joku toinen kerta!
Jaa mulla? En kyllä keksi miksi kun täällä on paljon potentiaalisenpia poksahtajia :D
-harmiseikirj-Joo, no siinä oot kyllä oikeassa. 😃
Hauskaa lomaa.🙂.
Kappas, no jo oli aikakin, tälle vuotta 😁
Mä lähden samoin lorvilaitumille pian perästä, muutamat työmaat pitää vielä saada tolkun tilanteeseen ettei puhelin soi kaiken aikaa, niin sitten. Tai no yhden työmaan osalta asiat on sotkettu jo projektisuunnittelun vaiheessa niin vituralleen, että sille en voi mitään, mutta jos noi muut kuitennii asettuis kiskoilleen lähiaikoina. Tai no asettuu ne, kun vaan teen voitavani ja panen puhelimen kiin, sitten saa lomittava kollega koittaa pärjäillä 😂
https://www.youtube.com/watch?v=lHFPQvhuFKgJoo. No yksi tavoite munkin lomalla olis olla miettimättä, edes kusematta töihinpäin. 😁
Tässä poliisin pojasta tuttua suomalaista aamupalaa maistelen ja mietin kahvinkeittoa. 😄
Niin ja kiitos toivotuksista. On pirun nätti keli täällä. 😁
Erittäin hyvää ja rentouttavaa lomaa sitten sinulle! 👍
Biisini menee vähän aiheen viereen, mutta otsikko toimii tähänkin 😄
https://youtu.be/__4bN56LU0wOikein rentouttavaa ja antoisaa lomaa! 🤗☀️ Täällä vähän katkerana toivottelen, kun itse juuri palasin lomalta töihin 😁
Disseisback kirjoitti:
Kiitos. 😁
No kyllä se tämäkin pikkuloma on äkkiä taputeltu. 😊Hyvä, ettei kauaa tarvitse kadehtia 🤣
Onko jotain erityisempiä suunnitelmia vai nautitko lomasta päivän kerrallaan?
Mukavaa ja rentoa lomaa sinulle. 🌺☺️🌺
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti6101358- 741235
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan831038Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli83976- 81949
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52833Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk10808- 67807
Mopomiitti!
Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss212709Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35702