Saako ulkonäköä nykyään enää kehua?

Anonyymi-ap

Ajat ovat muuttuneet suvaitsemattomammiksi, vai ovatko? Saako nykyään kehua jonkun ulkonäköä, vai ollaanko siinä kohtaa heikoilla jäillä, jos lausuu jotain positiivista? Mistä tähän on tultu?

254

3055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Henkilökohtaisesti totean, että siitä vaan. Tosin aika idiootin kuvan sillä itsestään antaa. Ainoastaan oman kullan antamat kehut ovat tervetulleita, eivätkä nekään jatkuvasti ja syyttä suotta. Lisäksi on tietenkin syytä kysyä, että millaisista kehuista puhutaan. On "kehuja" jotka eivät ole koskaan tervetulleita.

• Anonyymi

Mielenkiintoinen kommentti: "Tosin aika idiootin kuvan sillä itsestään antaa."

Eli kun työkaveri on käynyt kampaajalla ja tulee töihin uuden, näyttävän kampauksen kera, niin ei saa sanoa mitään? Annanko itsestäni idiootin kuvan, jos sanon hiuksia kauniiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen kommentti: "Tosin aika idiootin kuvan sillä itsestään antaa."

Eli kun työkaveri on käynyt kampaajalla ja tulee töihin uuden, näyttävän kampauksen kera, niin ei saa sanoa mitään? Annanko itsestäni idiootin kuvan, jos sanon hiuksia kauniiksi?

Kehuja voi antaa monella tavalla ja oleellista on tietää kenelle niitä juttujaan laukoo. Mulle henk.koht. on ihan sama, vaikka sanoisit "kivat tissit". Mä en siihen kuole. Vaan en myöskään kaipaa kehuja hiuksilleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehuja voi antaa monella tavalla ja oleellista on tietää kenelle niitä juttujaan laukoo. Mulle henk.koht. on ihan sama, vaikka sanoisit "kivat tissit". Mä en siihen kuole. Vaan en myöskään kaipaa kehuja hiuksilleni.

"Vaan en myöskään kaipaa kehuja hiuksilleni."

Maailma on tosiaan muuttunut, eikä vain parempaan suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vaan en myöskään kaipaa kehuja hiuksilleni."

Maailma on tosiaan muuttunut, eikä vain parempaan suuntaan.

Ne ovat vain karvoja päässäni. Voit käydä kehumassa sitä kampaajaa, jos hän on susta tehnyt hyvää työtä. Mä en ole sen eteen mitään tehnyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos se tyyppi nyt jotain tosi radikaalia niille hiuksilleen on tehnyt, niin sitten voi reaktiokin olla toivottu. Silloinkin parempi kehu voisi olla vaikka, että kampaus/väri sopii hänelle tai jotain. Kuten sanottu, kannattaa tietää kenelle laukoo ja mitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos se tyyppi nyt jotain tosi radikaalia niille hiuksilleen on tehnyt, niin sitten voi reaktiokin olla toivottu. Silloinkin parempi kehu voisi olla vaikka, että kampaus/väri sopii hänelle tai jotain. Kuten sanottu, kannattaa tietää kenelle laukoo ja mitä.

Totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat vain karvoja päässäni. Voit käydä kehumassa sitä kampaajaa, jos hän on susta tehnyt hyvää työtä. Mä en ole sen eteen mitään tehnyt

Kuulostaa siltä, että olet sensortin raastinrauta-akka, että sinulle pitää tokaista, että mikä harakanpesä sulla on päässäsi, unohtuiko lämpörullat päähän koko yöksi? Tykkäisit sellaisesta, olet niin kova mimmi.
        Näytät ihan tarhapöllöltä tuon hiusläjäsi kanssa, ihan kuin oikea variksenpelätin.

• Anonyymi

Ans ku mää arvaan. Olet feministi? 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että olet sensortin raastinrauta-akka, että sinulle pitää tokaista, että mikä harakanpesä sulla on päässäsi, unohtuiko lämpörullat päähän koko yöksi? Tykkäisit sellaisesta, olet niin kova mimmi.
        Näytät ihan tarhapöllöltä tuon hiusläjäsi kanssa, ihan kuin oikea variksenpelätin.

Juu juu, tyypillistä kompensaatiota heti kun ei kestä. Reaktio tuohon olisi ihan sama kuin niihin kehuihinkin. En arvosta ihmisiä, joilla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin puhua ulkonäöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ans ku mää arvaan. Olet feministi? 🤣

Väärin meni. Miksi olisin? Jos on pakko joku tollanen -ismi valita, niin sovitaan vaikka egalisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehut sinne minne kehut kuuluu. Ei mullakaan ole tapana itse hiuksiani leikata, joten turha niistä mua on kehua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tossa kohtaa vois jo miettiä, että missähän psykooseissa ko. tyyppi on. Ainakin näkö on todella huono, että kannatais varmaan kehottaa käymään optikolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehut sinne minne kehut kuuluu. Ei mullakaan ole tapana itse hiuksiani leikata, joten turha niistä mua on kehua.

No siis just noin. En mä tee mitään näiden eteen. Ne kasvavatkin ihan itsekseen.

Mutsini kehui hiuksiani viime kampaajareissuni jälkeen johonkin siihen tyyliin, että nyt on kyllä kampaaja onnistunut tosi hyvin ja noi näyttää erittäin hyviltä ja siis niinhän ne näyttää ja todellakin onnistui hyvin. Oli vielä uus paikka, jossa en ollu koskaan aikasemmin käyny. Mene myös ens kerralla sinne. 👍

• Anonyymi

Niin, moni miettii, syyllistyykö työpaikkahäirintään, jos kehuu työkaverin hiuksia tai pukeutumista? Ulkoministeriön tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuskyselyssä esille tulleissa vastauksissa jotkut kyselyyn vastanneet olivat kokeneet työtoverinsa heittämät hiuksia ja vaatetusta koskevat positiivisetkin kommentit häirinnäksi.

Ihan oikeasti maailma on jostain syystä menossa siihen suuntaan, että ei uskalla enää sanoa positiivisa asioita. Mutta niinhän se on, että häiritseväksi käytökseksi voidaan katsoa kaikki se, minkä joku häiritseväksi kokee. Jos sanon työkaverille, että "sinulla on nätti mekko tänään", saatan päästä esihenkilön jututteluun syyllistyttyäni työpaikkahäirintään.

Tosiaan, mistä tähän on tultu?

• Anonyymi

Höh. meillä kyllä huumorin kukka on ylimmillään ja naiset ovat siinä jopa fiksuimpia mitä miehet. Miehillä voi joskus tulla puna poskille, ei naisilla.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh. meillä kyllä huumorin kukka on ylimmillään ja naiset ovat siinä jopa fiksuimpia mitä miehet. Miehillä voi joskus tulla puna poskille, ei naisilla.

AV

Vielä vuonna2015 MTV3:n kyselyssä ulkonäkökehut koettiin positiivisina. Kahdeksan vuotta on tosin pitkä aika ja ihmiset muuttuvat:

Saako ulkonäköä kehua?

”Tietysti saa ja pitää. Hittoon henkinen puoli, tiedän, että olen mahtistyyppi, joten otan mieluummin ulkonäkökehut, thanks."
        – Nainen, 29, sinkku

"On kiva saada kaikenlaisia kehuja. Jos ulkonäkökehu on likaisenoloinen, kuolaten todettu "kivat rinna---rannekorut", niin siinä tapauksessa ei kiitos."
        ​– Nainen, 29, parisuhteessa

"Totta kai saa! Mikäs sen parempaa. Mieluusti vaikka ulos lähtiessä, sovituskopissa, saunassa, rannalla, makuuhuoneessa, juhlissa, ruokaa laittaessa, sohvalla kalsarit jalassa loikoillessa… Eli ihan milloin vain, antaa tulla vaan. En tunne naista, joka pahastuisi omaan ulkonäköönsä kohdistuvista kehuista."
        – Nainen, 27, avoliitossa

"Miksei saisi? Yleensä kehuja on kiva kuulla, varsinkin, jos ne tulee luonnollisesti..."
        – Nainen, 24, sinkku

"Ehdottomasti saa! Kai jokainen nainen haluaa kuulla olevansa upean näköinen. En itse ainakaan ajattele, että pelkkä ulkonäön kehuminen jotenkin vähättelisi henkisiä ominaisuuksiani... Mieluummin siis matalalla kynnyksellä kehuja ulkonäöstä, kiitos."
        – Nainen, 28, avoliitossa

Oma näppituntumani on, edellä olevista kommenteista huolimatta sellainen, että nykyään ei jostain syystä katsota hyvällä ulkonäköön kohdistuvia kehuja. Minä en ymmärrä miksi? Ehkä minä elän vuotta 2015 ilmeisesti vieläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä vuonna2015 MTV3:n kyselyssä ulkonäkökehut koettiin positiivisina. Kahdeksan vuotta on tosin pitkä aika ja ihmiset muuttuvat:

Saako ulkonäköä kehua?

”Tietysti saa ja pitää. Hittoon henkinen puoli, tiedän, että olen mahtistyyppi, joten otan mieluummin ulkonäkökehut, thanks."
        – Nainen, 29, sinkku

"On kiva saada kaikenlaisia kehuja. Jos ulkonäkökehu on likaisenoloinen, kuolaten todettu "kivat rinna---rannekorut", niin siinä tapauksessa ei kiitos."
        ​– Nainen, 29, parisuhteessa

"Totta kai saa! Mikäs sen parempaa. Mieluusti vaikka ulos lähtiessä, sovituskopissa, saunassa, rannalla, makuuhuoneessa, juhlissa, ruokaa laittaessa, sohvalla kalsarit jalassa loikoillessa… Eli ihan milloin vain, antaa tulla vaan. En tunne naista, joka pahastuisi omaan ulkonäköönsä kohdistuvista kehuista."
        – Nainen, 27, avoliitossa

"Miksei saisi? Yleensä kehuja on kiva kuulla, varsinkin, jos ne tulee luonnollisesti..."
        – Nainen, 24, sinkku

"Ehdottomasti saa! Kai jokainen nainen haluaa kuulla olevansa upean näköinen. En itse ainakaan ajattele, että pelkkä ulkonäön kehuminen jotenkin vähättelisi henkisiä ominaisuuksiani... Mieluummin siis matalalla kynnyksellä kehuja ulkonäöstä, kiitos."
        – Nainen, 28, avoliitossa

Oma näppituntumani on, edellä olevista kommenteista huolimatta sellainen, että nykyään ei jostain syystä katsota hyvällä ulkonäköön kohdistuvia kehuja. Minä en ymmärrä miksi? Ehkä minä elän vuotta 2015 ilmeisesti vieläkin.

Meillä mennään huumorilla vielä syvemmälle kehuihin, kysymyksessä ei ole pelkästään ulkonäkö vaan myös seksuaalisuus.
        Aikuiset osaavat pitää myös hauskaa.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä mennään huumorilla vielä syvemmälle kehuihin, kysymyksessä ei ole pelkästään ulkonäkö vaan myös seksuaalisuus.
        Aikuiset osaavat pitää myös hauskaa.

AV

Hienoa, että jollain työpaikalla on vielä hyvä ja avoin keskustelukulttuuri. Itse koen, että nykyään työelämässä pitää olla erityisen varovainen sen suhteen, mitä suustaan päästää. Hyvin varovainen. Jos kyse on vilpittömästä positiivisesta kehusta eikä jatkuvasta häirinnöstä (muuttuuhan jatkuva kehuminenkin jossain kohtaa häiritseväksi), niin en näe mikä kehujen antamisessa on niin suuri ongelma.

Tuntuu siltä, että nykyään tehdään liian monesta normaalista asiasta ongelma. Sanot jotain ystävällistä, niin yhtäkkiä se onkin "ongelma", jota aletaan puida esihenkilön kanssa. En vain voi ymmärtää sitä, että joku pitää kertaluonteista kehua pahana ja sopimattomana asiana.

• Aivan. Kai ihmisten pitäisi olla ihan tunteettomia robotteja vaan. Hyvä kun kohta saa edes toista vilkaista. Miten luulette, että pareja syntyy kohta ollenkaan?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Aivan. Kai ihmisten pitäisi olla ihan tunteettomia robotteja vaan. Hyvä kun kohta saa edes toista vilkaista. Miten luulette, että pareja syntyy kohta ollenkaan?

On se nyt kumma, jos parien syntymiseen tarvitaan ulkonäkökehuja.

• Anonyymi kirjoitti:

On se nyt kumma, jos parien syntymiseen tarvitaan ulkonäkökehuja.

On se sitten väärin kehua toista, jos tykkää jostain?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

On se sitten väärin kehua toista, jos tykkää jostain?

Sehän riippuu ihan siitä toisesta, että mistä hän tykkää ja mistä ei. Mä en tuntemattomien ulkonäkökehuista tykkää ja kehumalla asettaa itsensä mappiin ö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, että jollain työpaikalla on vielä hyvä ja avoin keskustelukulttuuri. Itse koen, että nykyään työelämässä pitää olla erityisen varovainen sen suhteen, mitä suustaan päästää. Hyvin varovainen. Jos kyse on vilpittömästä positiivisesta kehusta eikä jatkuvasta häirinnöstä (muuttuuhan jatkuva kehuminenkin jossain kohtaa häiritseväksi), niin en näe mikä kehujen antamisessa on niin suuri ongelma.

Tuntuu siltä, että nykyään tehdään liian monesta normaalista asiasta ongelma. Sanot jotain ystävällistä, niin yhtäkkiä se onkin "ongelma", jota aletaan puida esihenkilön kanssa. En vain voi ymmärtää sitä, että joku pitää kertaluonteista kehua pahana ja sopimattomana asiana.

Niin harva 17 vuotias rakastuu ensisilmäyksellä vanhempaan mieheen työpaikalla.

• No et sä kyllä tuosta mekon kehumisesta jos sen noin sanot joudu puhutteluun työpaikkahäirinnästä mutta jos sanot sen niin että kylläpä sulla onkin kiimainen mekko tänään missä näytät pantavalta niin siedätkin joutua kaikki kun on kiinni siitä miten sen asian sanoo ja millä asenteella.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä toisesta, että mistä hän tykkää ja mistä ei. Mä en tuntemattomien ulkonäkökehuista tykkää ja kehumalla asettaa itsensä mappiin ö.

Vaikutat hankalalta ihmiseltä kaikin puolin...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kaikkea muuta. Kuulemma ihan liian kiltti.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Jos tietää näyttävänsä kauniilta niin tartteeko sitä muiden sanoa. Sama jos tietää että on kaunis mekko päällä niin miksi siitä muiden pitäis vielä sanoa. Kuka nyt haluaa ruman mekon pukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tietää näyttävänsä kauniilta niin tartteeko sitä muiden sanoa. Sama jos tietää että on kaunis mekko päällä niin miksi siitä muiden pitäis vielä sanoa. Kuka nyt haluaa ruman mekon pukea.

Omalla kohdalla on jos saa kukkia joltain niin ite en välitä kukista ollenkaan. Miehet luulee että kaikki naiset tykkää kun annetaan kukkia. Ite en tee niillä kasveilla mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juuripa noin. Onhan mulla ihan itsellänikin silmät päässä ja käytän niitä kun olen vaikkapa kotoani jonkin lähdössä. Olen ihan tietoinen miltä näytän. En tarvitse muita sitä minulle kertomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omalla kohdalla on jos saa kukkia joltain niin ite en välitä kukista ollenkaan. Miehet luulee että kaikki naiset tykkää kun annetaan kukkia. Ite en tee niillä kasveilla mitään.

Tässä olen myös samaa mieltä. Mä en mitään leikkorehuja tarvitse. Kukkapuska on just sellanen, että tekohymyn kera ja kiitos nyt kauheasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea muuta. Kuulemma ihan liian kiltti.

Ok. Niin minäkin olen.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ok. Niin minäkin olen.

Tyhjänpäiväiset kehut (joita ulkonäkökehut aina ovat) ovat suorastaan ahdistavia. Niihin on pakko suhtautua kohteliaasti ja ystävällisesti ja "kiittää", vaikka ei todellakaan tekisi mieli moisesta kiittää.

• Anonyymi

Feministien harjoittama miesviha on tullut tähän pisteeseen, että ulkonäkö kehukin tulkitaan nykyään häirinnäksi. Onneksi elin nuoruuteni ysärillä enkä nyt vihan ja katkeruuden aikakaudella jolloin kehutkin otettiin positiivisina vastaan.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No et sä kyllä tuosta mekon kehumisesta jos sen noin sanot joudu puhutteluun työpaikkahäirinnästä mutta jos sanot sen niin että kylläpä sulla onkin kiimainen mekko tänään missä näytät pantavalta niin siedätkin joutua kaikki kun on kiinni siitä miten sen asian sanoo ja millä asenteella.🙂.

Kyllä sanojen lisäksi vaikuttaa katse ja eleet myös, sekä myös kenelle sanoo..

Kärsijistäen, jos sanoo työkaverille, jonka tietää tykkäävän kehuista, joka on samalla tasolla ja joka tietää ettei mitään takaa-ajatuksia ole, vaikka ihan ohimennen Onpa kiva mekko, sopii hyvin”, ei siinä ole mitään pahaa. Avainasiat on tasaveroisuus ja toisen tunteminen.

Jos taas 40-50v mies sanoo saman asian teinitytölle tai huonosti tutulle nuoremmalle alaiselle, samalla ajattelee mielessään, että onpa pantava nuori tyttö ja vielä eleet on seksuaalisia ja silmiin katsominen tiukkaa, 95% varmuudella nuori kokee tilanteen inhottavaksi.

Kehut ja seksuaalinen flirtti vaatii sosiaalista pelisilmää!
        Jos tietää, ettei sitä ole kannattaa jättää väärinkäsitysten takia välistä kokonaan!

Esimerkkejä tilanteista historiassa, jotka on tuntuneet ikäviltä:
        1. Ehkä 13v, toisen urheilijan isän kommentti ulkonäöstä ja naiseksi kasvamisesta flirttailevaan ja muka vitsiin puettuun sävyyn (ällöä ja hämmentavää).
        2. Iranilainen jatko-opiskelija reilu 10v sitten juoksi työpistelelläni kysymässä koko ajan apua. Kehui jatkuvalla syötöllä, kuvittelin, että se on joku kulttuurijuttu. Itse en ollut kiinnostunut yhtään . Aluksi autoin, enkä tajunnut, että kyse on muusta. Yhden kerran teki niin, että ihan asiaa puhuttaessa ensin flirttaili, en reagoinut. Sitten katsoi hyvin tiukasti silmiin ja avasi vyön ja kiristi sitä koko ajan tiukasti silmiin katsoen. Kävi hyvin selväksi, mitä on vailla, vaikka ei sanonut mitään. En ahdistunut, koska en ollut enää nuori, ja tiesin pistäväni yhden pervon kuriin, mutta ei tuo kovin korrektilta tuntunut.
        3. Sitten on nuorena työkaverin (naimisissa, mutta samaa ikäluokkaa) tokaisu, että mikset laita niitä punaisia housuja ja tiettyä paitaa, ne on niin kivat ja sopii sulle. 😳 Olin yleensä pepun peittävässä paidassa, mutta tuo oli poikkeus. Enää ei punaisia housuja ole. 😂 Tuon koin seksuaalissävytteisenä viestinä, vaikka en liukkaantunut. Olisi voinut jäädä väliin. Enää en töihin punaisissa housuissa tullut. 😆

Sitten taas joku ihan neutraalilla eleillä sanottu, kivat uudet silmälasit tms. ei kroppaan kohdistuvat, ei ole koskaan tuntuneet viritteisiltä viesteiltä.

Jos taas miehen kanssa on yhteistuumin käynnissä molemminpuoliset soidinmenot, on säännöt taas useimmilla erilaiset. Silloin voi olla rohkeampi. Silti pelisilmää tarvitaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sanojen lisäksi vaikuttaa katse ja eleet myös, sekä myös kenelle sanoo..

Kärsijistäen, jos sanoo työkaverille, jonka tietää tykkäävän kehuista, joka on samalla tasolla ja joka tietää ettei mitään takaa-ajatuksia ole, vaikka ihan ohimennen Onpa kiva mekko, sopii hyvin”, ei siinä ole mitään pahaa. Avainasiat on tasaveroisuus ja toisen tunteminen.

Jos taas 40-50v mies sanoo saman asian teinitytölle tai huonosti tutulle nuoremmalle alaiselle, samalla ajattelee mielessään, että onpa pantava nuori tyttö ja vielä eleet on seksuaalisia ja silmiin katsominen tiukkaa, 95% varmuudella nuori kokee tilanteen inhottavaksi.

Kehut ja seksuaalinen flirtti vaatii sosiaalista pelisilmää!
        Jos tietää, ettei sitä ole kannattaa jättää väärinkäsitysten takia välistä kokonaan!

Esimerkkejä tilanteista historiassa, jotka on tuntuneet ikäviltä:
        1. Ehkä 13v, toisen urheilijan isän kommentti ulkonäöstä ja naiseksi kasvamisesta flirttailevaan ja muka vitsiin puettuun sävyyn (ällöä ja hämmentavää).
        2. Iranilainen jatko-opiskelija reilu 10v sitten juoksi työpistelelläni kysymässä koko ajan apua. Kehui jatkuvalla syötöllä, kuvittelin, että se on joku kulttuurijuttu. Itse en ollut kiinnostunut yhtään . Aluksi autoin, enkä tajunnut, että kyse on muusta. Yhden kerran teki niin, että ihan asiaa puhuttaessa ensin flirttaili, en reagoinut. Sitten katsoi hyvin tiukasti silmiin ja avasi vyön ja kiristi sitä koko ajan tiukasti silmiin katsoen. Kävi hyvin selväksi, mitä on vailla, vaikka ei sanonut mitään. En ahdistunut, koska en ollut enää nuori, ja tiesin pistäväni yhden pervon kuriin, mutta ei tuo kovin korrektilta tuntunut.
        3. Sitten on nuorena työkaverin (naimisissa, mutta samaa ikäluokkaa) tokaisu, että mikset laita niitä punaisia housuja ja tiettyä paitaa, ne on niin kivat ja sopii sulle. 😳 Olin yleensä pepun peittävässä paidassa, mutta tuo oli poikkeus. Enää ei punaisia housuja ole. 😂 Tuon koin seksuaalissävytteisenä viestinä, vaikka en liukkaantunut. Olisi voinut jäädä väliin. Enää en töihin punaisissa housuissa tullut. 😆

Sitten taas joku ihan neutraalilla eleillä sanottu, kivat uudet silmälasit tms. ei kroppaan kohdistuvat, ei ole koskaan tuntuneet viritteisiltä viesteiltä.

Jos taas miehen kanssa on yhteistuumin käynnissä molemminpuoliset soidinmenot, on säännöt taas useimmilla erilaiset. Silloin voi olla rohkeampi. Silti pelisilmää tarvitaan.

Juuri näin se on ja myös tätäkin olen yrittänyt kertoa mutta ilmeisen huonosti ja huonolla menestyksellä.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Juuri näin se on ja myös tätäkin olen yrittänyt kertoa mutta ilmeisen huonosti ja huonolla menestyksellä.🙂.

Siis kertoa tässä ja itse aloittamassani ketjussa.🙂.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Aivan. Kai ihmisten pitäisi olla ihan tunteettomia robotteja vaan. Hyvä kun kohta saa edes toista vilkaista. Miten luulette, että pareja syntyy kohta ollenkaan?

Suomessa ei voi suostumuslaista johtuen.

• Anonyymi

En kyllä tuntemattomien ulkonäköä kehu. Vaan Tuttujen, perheen jäsenten ja kumppanin. Se nyt aina viestittää kuitenkin jotain. Ehkä jossain juhlissa voin sanoa että oma sulla kaunis mekko tai jotain vastaavaa puolitutulle mutta ei mitään sen kummempaa.

• Anonyymi

Kyllä saa toisen ulkonäköä kehua.Ihmeellistä jos siihen täytyy vielä jonkun lupa hakea.

• Anonyymi

Minun nainen kehuu minulle toisten naisten kauneutta ja seksikkyyttä, katso miten seksikäs nainen. Ja ihan avoimesti laittaa katsomaan:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun nainen kehuu minulle toisten naisten kauneutta ja seksikkyyttä, katso miten seksikäs nainen. Ja ihan avoimesti laittaa katsomaan:)

AV

Tuohan on ihan eri asia, kuin sanoa se sille naiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on ihan eri asia, kuin sanoa se sille naiselle.

On se vähän syvällisempää, koska ne jotka sanovat ettei saa kehua ovat niitä susirumia joita koskaan ei kehuta? Ovat menettäneet sen mistä olisi puhe?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se vähän syvällisempää, koska ne jotka sanovat ettei saa kehua ovat niitä susirumia joita koskaan ei kehuta? Ovat menettäneet sen mistä olisi puhe?

AV

Kuka nyt mistään syvällisyydestä puhui? Tuossa ei ollut mitään syvällistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Tyypillinen vähättely, että "koska ne jotka sanovat ettei saa kehua ovat niitä susirumia joita koskaan ei kehuta? Ovat menettäneet sen mistä olisi puhe?" Tuo on niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi.

• Tottakai saa kehua ja kertoa jos pitää jotakin viehättävänä se vaan pitää sekin tehdä asiallisesti. Kukaan tuskin loukkaantuu jos kutsutaan kauniiksi, söpöksi tai hyvännäköiseksi mutta jos töksäytellään tyyliin ootpa sä pantava tai kylläpä on kiimainen perse sulla sen voi joku ymmärrettävästi kokea häiritseväksi ja ahdistavaksi eli on suuri ero siinä miten sen kehumisen tekee ja millä asenteella mutta lähtökohtaisesti kehut ulkonäöstä on aina mukavia ja toista kyllä ilahduttavat.🙂.

• Anonyymi

No nyt täytyy kyllä olla hieman eri mieltä. "Kukaan tuskin loukkaantuu jos kutsutaan kauniiksi, söpöksi tai hyvännäköiseksi" ... riippuu kyllä ihan täysin tilanteesta ja paikasta jne. En mä varmaankaan loukkaantuisi, mutta en läheskään aina tuota arvostaisikaan.

• Anonyymi

Hmm...tuohon ei tarvita sanoja, käyttäytyminen riittää.

Jokaisella työpaikalla on naisia joita kohtaan ollaan myötämielisiä, koska he ovat jotain normaalista poikkeavaa. Joka pojan märkiä unia, eikä siinä ole mitään pahaa jos omaa kokonaisuuden jota ei voi olla ihastelematta.
        Vaikka ihmiset vanhenevat, emme tule heti sokeiksi:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

No nyt täytyy kyllä olla hieman eri mieltä. "Kukaan tuskin loukkaantuu jos kutsutaan kauniiksi, söpöksi tai hyvännäköiseksi" ... riippuu kyllä ihan täysin tilanteesta ja paikasta jne. En mä varmaankaan loukkaantuisi, mutta en läheskään aina tuota arvostaisikaan.

No juu tietenkin se on myös vähän kiinni paikasta ja tilanteesta ei se aivan joka paikassa ja tilanteessa ole asiallista mutta pääsääntöisesti se on ihan hyväksyttävää ja vain positiivista.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No juu tietenkin se on myös vähän kiinni paikasta ja tilanteesta ei se aivan joka paikassa ja tilanteessa ole asiallista mutta pääsääntöisesti se on ihan hyväksyttävää ja vain positiivista.🙂.

Noista mainituista kehuista jokainen on sellainen, jonka kohdalla pohtisin, että onko kyse iskuyrityksestä ja vähän tökerömmän puoleisesta sellaisesta. Että noilla sanoilla en ottaisi positiivisesti vastaan. Tosin tapanani ei ole mitenkään räiskähdellä takaisin, vaan enemmän silleen aha ja okei ja poistun paikalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Noista mainituista kehuista jokainen on sellainen, jonka kohdalla pohtisin, että onko kyse iskuyrityksestä ja vähän tökerömmän puoleisesta sellaisesta. Että noilla sanoilla en ottaisi positiivisesti vastaan. Tosin tapanani ei ole mitenkään räiskähdellä takaisin, vaan enemmän silleen aha ja okei ja poistun paikalta.

No jokainen suhtautuu omalla tavallaan.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No jokainen suhtautuu omalla tavallaan.🙂.

Sanoisin, että noihin sanoihin hyvin yleinen suhtautuminen. Ne eivät ole kovin neutraaleja, vaan pikemmin hyvin oletuksilla ladattuja.

• Anonyymi

Jos mun äitini sanoisi minua söpöksi, kauniiksi tai hyvännäköiseksi, se olisi ok. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta sanoa sellaista.

Ulkonäköäni ei sovi kommentoida. Jos haluaa arvostella jotain, niin voi mainita vaikka onnistuneen noston salilla.

Mulla ei ole tarvetta miellyttää ketään.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin, että noihin sanoihin hyvin yleinen suhtautuminen. Ne eivät ole kovin neutraaleja, vaan pikemmin hyvin oletuksilla ladattuja.

Kyllä mun oma kokemus on aivan päinvastainen että niistä on kyllä pidetty eikä niihin ole mitään sen isompia oletuksia liitetty kun ei ole ollut tarkoituskaan liittää.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä mun oma kokemus on aivan päinvastainen että niistä on kyllä pidetty eikä niihin ole mitään sen isompia oletuksia liitetty kun ei ole ollut tarkoituskaan liittää.🙂.

Kuten sanoin jo aluksi, niin se riippuu kovasti tilanteesta ja paikasta. Tuntemattomalle ei ainakaan kannata noita sanoja mennä käyttämään.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tai sitten olet kuvitellut että niistä on pidetty. En minäkään kohtausta viitsi nostaa, saatan hymyillä tai naurahtaa ystävällisesti ja heittää kohteliaat kiitokset - näköetäisyydeltä päästyäni tekis mieli oksentaa. Tuollainen on vaan sopimatonta.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten olet kuvitellut että niistä on pidetty. En minäkään kohtausta viitsi nostaa, saatan hymyillä tai naurahtaa ystävällisesti ja heittää kohteliaat kiitokset - näköetäisyydeltä päästyäni tekis mieli oksentaa. Tuollainen on vaan sopimatonta.

xLiner

No siis sama mulla. Kuten sanoin, niin en mä siitä mitään meteliä nostaisi. Voisi hymyillä kohteliaasti ja kiittää jne. mutta mielissäni en olisi. Vaan tuo herättää itselleni ajatuksen, että pitäisikö se sitten kuitenkin useammin ilmaista, että kohteliaisuus ei ollut toivottu. Onko se kohtelias ei-toivotun kohteliaisuuden vastaanottaminen sitten kuitenkaan järkevä tapa toimia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten sanoin jo aluksi, niin se riippuu kovasti tilanteesta ja paikasta. Tuntemattomalle ei ainakaan kannata noita sanoja mennä käyttämään.

Se nyt sitten tosiaan riippuu missä tilanteessa ja yhteydessä sen tuntemattomankin tapaa. Mutta kuten täällä nyt on esimerkkinä käytetty työkavereita niin en mä näe niissä mitään sen ihmeellisempää vaikka heille sanottaessa.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se nyt sitten tosiaan riippuu missä tilanteessa ja yhteydessä sen tuntemattomankin tapaa. Mutta kuten täällä nyt on esimerkkinä käytetty työkavereita niin en mä näe niissä mitään sen ihmeellisempää vaikka heille sanottaessa.🙂.

Työkaveri ... tuohan olis suorastaan painajainen. Leiki nyt siinä sitten, että kiitos kiitos ja kohteliaasti otat vastaan, vaikka vituttaa ku pientä eläintä tollaset.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Voit sanoa naiselle sen saman mitä voisit sanoa miehellekin. Se on hyvä ohje.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No ei ole tarvinnut kyllä kuvitella.😄. Tietenkään enhän mä ihan aivan jokaisesta voi olla täysin varma mutta hyvin monesta kun on asiasta myöhemmin mainittukin että se ja se oli silloin ja silloin niin mukavasti sanottu ja se piristi silloin kovasti päivää.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No ei ole tarvinnut kyllä kuvitella.😄. Tietenkään enhän mä ihan aivan jokaisesta voi olla täysin varma mutta hyvin monesta kun on asiasta myöhemmin mainittukin että se ja se oli silloin ja silloin niin mukavasti sanottu ja se piristi silloin kovasti päivää.🙂.

Kehutko miespuolisia työkavereitasi samoilla sanoilla?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Työkaveri ... tuohan olis suorastaan painajainen. Leiki nyt siinä sitten, että kiitos kiitos ja kohteliaasti otat vastaan, vaikka vituttaa ku pientä eläintä tollaset.

No silloin ei varmaan pidä leikkiä vaan sanoa että kiitos kohteliaisuudesta mutta ite en henkilökohtaisesti pidä tuollaisista kohteliaisuuksista. Mä ite pidän tollaista asennetta ja reagointia rehellisesti sanottuna hyvin outona ja omituisena eikä se onneksi tuskin kovinkaan yleistä ole mutta kuten todettua ihmiset on erilaisia eikä kaikki pidä samoista asioista eikä niissäkään siis mitään väärää ole.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No silloin ei varmaan pidä leikkiä vaan sanoa että kiitos kohteliaisuudesta mutta ite en henkilökohtaisesti pidä tuollaisista kohteliaisuuksista. Mä ite pidän tollaista asennetta ja reagointia rehellisesti sanottuna hyvin outona ja omituisena eikä se onneksi tuskin kovinkaan yleistä ole mutta kuten todettua ihmiset on erilaisia eikä kaikki pidä samoista asioista eikä niissäkään siis mitään väärää ole.🙂.

Ei tuollaisa voi vaan mennä sanomaan. Ei tuollaisessa tilanteessa oikeastana voi muuta, kun leikkiä ja ottaa kohteliaasti vastaan. Paskamainen tilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuollaisa voi vaan mennä sanomaan. Ei tuollaisessa tilanteessa oikeastana voi muuta, kun leikkiä ja ottaa kohteliaasti vastaan. Paskamainen tilanne.

Juuripa näin. Ei voi siirtää vastuuta vastaanottajalle. Töissä täytyy käyttäytyä asiallisesti.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Voit sanoa naiselle sen saman mitä voisit sanoa miehellekin. Se on hyvä ohje.

xLiner

No ei mulla olisi ongelmaa sanoa miestä, hyvännäköiseksi tai söpöksi tai kauniiksi jos miehen sellaiseksi kokisin kun ei siinä kehussa ole mitään sen ihmeellisempää mutta en vaan nyt miehiä vielä tähän päivään mennessä ole sellaisiksi kokenut.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Kehutko miespuolisia työkavereitasi samoilla sanoilla?

xLiner

Kehuisin jos heidät sellaisiksi kokisin mutta he kun ovat mulle sillä tavalla yhdentekeviä enkä kiinnitä huomiota heihin niin eipä ole tullut sanottua.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No ei mulla olisi ongelmaa sanoa miestä, hyvännäköiseksi tai söpöksi tai kauniiksi jos miehen sellaiseksi kokisin kun ei siinä kehussa ole mitään sen ihmeellisempää mutta en vaan nyt miehiä vielä tähän päivään mennessä ole sellaisiksi kokenut.🙂.

Eli sanoillasi oli kuitenkin seksuaalinen merkitys.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakai voi...aina voi olla rehellinen ja senkin voi sanoa ja kertoa toiselle asiallisesti että ei itse pidä juuri tuollaisista kohteliaisuuksista. Se toinen kun kuitenkin tarkoittaa hyvää ja haluaa olla mukava niin kun asian kerrot niin hän varmasti jatkossa asian ja sun toiveesi ottaa huomioon tai ainakin jos on yhtään järkevä ihminen niin tekee niin.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tottakai voi...aina voi olla rehellinen ja senkin voi sanoa ja kertoa toiselle asiallisesti että ei itse pidä juuri tuollaisista kohteliaisuuksista. Se toinen kun kuitenkin tarkoittaa hyvää ja haluaa olla mukava niin kun asian kerrot niin hän varmasti jatkossa asian ja sun toiveesi ottaa huomioon tai ainakin jos on yhtään järkevä ihminen niin tekee niin.🙂.

Ei tietenkää voi. Ei tuollaista voi mennä töissä sanomaan. Se olisi ihan asiatonta. Töissä pitää tulla toimeen.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Toi on oikeasti todella paskamaista käytöstä sellaisia kohtaan, jotka eivät tuollaisista "kohteliaisuuksista" pidä.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kehuisin jos heidät sellaisiksi kokisin mutta he kun ovat mulle sillä tavalla yhdentekeviä enkä kiinnitä huomiota heihin niin eipä ole tullut sanottua.🙂.

Eli töissäsi olisi siis ok, jos joku julkihomo siellä kehuisi miespuolisia työntekijöitä söpöiksi ja komeiksi ja hyvännäköisiksi. Kaikki olisivat ihan fine sen kanssa?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli sanoillasi oli kuitenkin seksuaalinen merkitys.

xLiner

Ei vaan en koe miehiä vain kauniiksi, söpöiksi tai hyvännäköisiksi esteettisessäkään mielessä ei niissä sanoissa ole minkäänlaista seksuaalista merkitystä eikä niihin voi väkisin sellaista tunkea.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei vaan en koe miehiä vain kauniiksi, söpöiksi tai hyvännäköisiksi esteettisessäkään mielessä ei niissä sanoissa ole minkäänlaista seksuaalista merkitystä eikä niihin voi väkisin sellaista tunkea.🙂.

Tietysti niissä on seksuaalinenkin merkitys, jos siihen tarvitaan tuollainen kokemus.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Usko nyt jo, tuo on häirintää.

xLiner

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Jos sä tarkoittaisit ihan neutraalisti, että onpas joku hyvännäköinen, niin voisit hyvin sanoa niin miehellekin. Et sä nyt sokea ole. Kyllä meistä ihan jokainen tietää kuka mies tai nainen on hyvännäköinen, vaikkei henkilökohtaista vetoa tuntisikaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkää voi. Ei tuollaista voi mennä töissä sanomaan. Se olisi ihan asiatonta. Töissä pitää tulla toimeen.

Tietenkin voi...ei siinä olisi mitään asiatonta ja ihmisten kanssa voi aivan hyvin tulla toimeen rehellisesti asioista keskustellenkin ja kertoen miltä itsestä tuntuu. Nimenomaan se avoin ja rehellinen kommunikaatio ja keskustelu juuri edistää sitä toimeen tulemista eikä se että asioita ja omia tunteita niihin peitellään ja salaillaan se ei johda muuhun kuin kyräilyyn ja katkeruuteen ja huonoon työilmapiiriin.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tietenkin voi...ei siinä olisi mitään asiatonta ja ihmisten kanssa voi aivan hyvin tulla toimeen rehellisesti asioista keskustellenkin ja kertoen miltä itsestä tuntuu. Nimenomaan se avoin ja rehellinen kommunikaatio ja keskustelu juuri edistää sitä toimeen tulemista eikä se että asioita ja omia tunteita niihin peitellään ja salaillaan se ei johda muuhun kuin kyräilyyn ja katkeruuteen ja huonoon työilmapiiriin.🙂.

Ei tietenkään voi. Se olisi ihan totaalisen asiatonta.

• Anonyymi kirjoitti:

Toi on oikeasti todella paskamaista käytöstä sellaisia kohtaan, jotka eivät tuollaisista "kohteliaisuuksista" pidä.

Se ettei ihminen pidä ihan normaaleista asiallisesti sanotuista kohteliaisuuksista kuten esimerkiksi että joku vaikka nyt näyttää erityisen kauniilta tai hyvältä tänään niin eihän sitä kukaan voi etukäteen tietää jos asiasta ei kerro se joka ei jostain pidä ja on paskamaista häneltä olettaa että ihmisten pitäisi olla ajatustenlukijoita ja tietää kaikki asiat niin ettei niistä se asianomainen kerro. Epäasiallinen ja törkeä käyttäytyminen on sitten aivan eri asia mutta nyt ei ole ollut puhe sellaisesta vaan aivan asiallisesta normaalista käyttäytymisestä.🙂.

• Anonyymi

Sehän olisi ihan työpaikalle sopivaa käytöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli töissäsi olisi siis ok, jos joku julkihomo siellä kehuisi miespuolisia työntekijöitä söpöiksi ja komeiksi ja hyvännäköisiksi. Kaikki olisivat ihan fine sen kanssa?

No mikä siinä sitten pitäisi muka häiritä?😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se ettei ihminen pidä ihan normaaleista asiallisesti sanotuista kohteliaisuuksista kuten esimerkiksi että joku vaikka nyt näyttää erityisen kauniilta tai hyvältä tänään niin eihän sitä kukaan voi etukäteen tietää jos asiasta ei kerro se joka ei jostain pidä ja on paskamaista häneltä olettaa että ihmisten pitäisi olla ajatustenlukijoita ja tietää kaikki asiat niin ettei niistä se asianomainen kerro. Epäasiallinen ja törkeä käyttäytyminen on sitten aivan eri asia mutta nyt ei ole ollut puhe sellaisesta vaan aivan asiallisesta normaalista käyttäytymisestä.🙂.

Nuo eivät ole normaaleja ja varsinkaan asiallisia kohteliaisuuksia työkavereille. Jos et tosiaan sano noita miehille, niin eivät ne silloin ole normaalia sanoa työkaverinaisillekaan.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Nimenomaan on paskamaista puhua asiattomia ja jättää kuulijan vastuulle kertoa, jos ei toiminnastasi pidä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietysti niissä on seksuaalinenkin merkitys, jos siihen tarvitaan tuollainen kokemus.

No eikä ole eikä niihin voi sellaista väkisin laittaa kuten jo sanottua niihin ei tarvitse liittyä yhtään mitään seksuaalista.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No mikä siinä sitten pitäisi muka häiritä?😄.

Kysypä sitä niiltä miehiltä, jota ahdistaisi jo se, että edes tietäisivät yhden työkaverin olevan homo. Ei sen tarvitsisi ede kommentoida mitään ja heitä ahdistaisi.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No eikä ole eikä niihin voi sellaista väkisin laittaa kuten jo sanottua niihin ei tarvitse liittyä yhtään mitään seksuaalista.🙂.

Tietysti niissä on. Itsestäänselvästi on, jos et kerta miehille niitä sano ja olet hetero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mun äitini sanoisi minua söpöksi, kauniiksi tai hyvännäköiseksi, se olisi ok. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta sanoa sellaista.

Ulkonäköäni ei sovi kommentoida. Jos haluaa arvostella jotain, niin voi mainita vaikka onnistuneen noston salilla.

xLiner

Tuosta ei sinun kohdallasi ole vaaraa.

• Anonyymi kirjoitti:

Usko nyt jo, tuo on häirintää.

xLiner

Usko nyt jo ei se ole häirintää jos kertoo pitävänsä jotain kauniina ja hyvännäköisenä ja sen sanoo ja täysin asiallisesti.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Usko nyt jo ei se ole häirintää jos kertoo pitävänsä jotain kauniina ja hyvännäköisenä ja sen sanoo ja täysin asiallisesti.🙂.

Se todellakin on häirintää ja ihan helvetin ahdistavaa ja vielä työpaikalla. Ei hitto vie, että joku voi olla tollo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan on paskamaista puhua asiattomia ja jättää kuulijan vastuulle kertoa, jos ei toiminnastasi pidä.

Juuripa to on se juttu, pitäisi itsellä olla se ymmärrys mitä voi laukoa ja mitä ei. Joskus palstalla huomautin disselle kun kun kehui miten lähikaupan myyjätypykkä tykkää hänen puujalkavitseistä. No voi hän tykätäkin, disse oli ihan varma asiasta mutta jotenkin tuli vähän sääli tyttöä, hän kun ei pääse mihinkään pakoon kassansa takaa hauskoja setämiehiä.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mulle taas sopisi, jos mun kumppani sanoisi söpöksi, kauniiksi, hyvännäköiseksi mutten oikein muilta kaipaa mitään vastaavaa kuulla.

Itsekin sanon neutraalisti kyllä naisia kauniiksikin tai nätiksi, yleensä niin ettei ao ole kuulemassa. Tai jos kuuleekin niin lähinnä nätiksi, joka on neutraalimpi ilmaisu, kun kaunis. Mutta naisen on oltava tuttu joka ymmärtää kehuni neutraaliksi. Vieraille en tuolleen jaa kehuja.

Jollen ole ihastunut häneen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään voi. Se olisi ihan totaalisen asiatonta.

No ei olisi.🙂.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Mulle taas sopisi, jos mun kumppani sanoisi söpöksi, kauniiksi, hyvännäköiseksi mutten oikein muilta kaipaa mitään vastaavaa kuulla.

Itsekin sanon neutraalisti kyllä naisia kauniiksikin tai nätiksi, yleensä niin ettei ao ole kuulemassa. Tai jos kuuleekin niin lähinnä nätiksi, joka on neutraalimpi ilmaisu, kun kaunis. Mutta naisen on oltava tuttu joka ymmärtää kehuni neutraaliksi. Vieraille en tuolleen jaa kehuja.

Sehän nyt tuskin ketään pääsee kauheasti ahdistamaan, jos ei ole edes paikalla. Tietenkin voi vähän ihmetyttää, jos jostain kautta rantain kuulee, mutta ei se ole läheskään niin paha. Sä olet aina joskus sanonut, että naiset eivät tajua sun katseitasi ja kehujasi jne. Ottavat ne neutraalimmin siksi. Varmasti on totta monien kohdalla, mutta vaikka tajuaisi, niin se ei ole yhtä paha. Miehestä ei voi olla varma mitä se kehujen jälkeen yrittää. No voi nainenkin olla hullu, mutta harvoinpa sellasta kuullee, että nainen käy vaan jossain toisen naisen päälle seksuaalisessa mielessä.

Ja joo sä sanoit, ettet kehu vieraita, mutta toi ero nyt vaan tuli tuosta mieleen. Se on oikeasti todella oleellinen ero.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No ei olisi.🙂.

Tietenkin on. Ei niin vaan käyttäydytä.

• Se ehdottelu taas olisi jo epäasiallista ja mistä sä tiedät kuinka monta homoa mua on joskus sattunu hyvännäköiseksi sanomaan ja yrittänyt jopa iskeä kiusallaan kun on tietänyt mun hetero olevan. Satun katsos kyllä tuntemaan myös homojakin.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se ehdottelu taas olisi jo epäasiallista ja mistä sä tiedät kuinka monta homoa mua on joskus sattunu hyvännäköiseksi sanomaan ja yrittänyt jopa iskeä kiusallaan kun on tietänyt mun hetero olevan. Satun katsos kyllä tuntemaan myös homojakin.😄.

Nyt olikin kyse työpaikasta, jossa siis pitäsi tehdä töitä ja yleensä elanto on siitä monella kiinni, niin ei sieltä monesti edes noin vana lähdetä litomaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo eivät ole normaaleja ja varsinkaan asiallisia kohteliaisuuksia työkavereille. Jos et tosiaan sano noita miehille, niin eivät ne silloin ole normaalia sanoa työkaverinaisillekaan.

Kyllä ne nyt vaan ovat ja tosiaan ei olisi ongelmaa sanoa niin miehellekään jos niin kpkisin mutta kun en koe niin ei ole tullut sanottua. Sanoohan naisetkin joskus mulle niin niin miksi mä en sitten voisi sanoa heille.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Nythän ei olekaan kyse mistään asiattomasta puheesta.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Nythän ei olekaan kyse mistään asiattomasta puheesta.🙂.

Siis nimenomaan oli kyse asiattomasta puheesta ja asiattomasta käytöksestä työpaikalle.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä ne nyt vaan ovat ja tosiaan ei olisi ongelmaa sanoa niin miehellekään jos niin kpkisin mutta kun en koe niin ei ole tullut sanottua. Sanoohan naisetkin joskus mulle niin niin miksi mä en sitten voisi sanoa heille.😄.

Naisetkaan eivät aina ole asiallisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysypä sitä niiltä miehiltä, jota ahdistaisi jo se, että edes tietäisivät yhden työkaverin olevan homo. Ei sen tarvitsisi ede kommentoida mitään ja heitä ahdistaisi.

No eihän se sen homon ongelma olisi jos hän käyttäytyisi ja sanoisi asiat aivan asiallisesti silloin se olisi niiden miesten ongelma etteivät kykene asiaa hyväksymään. Ja edelleen kyse on nimenomaan asiallisesta käytöksestä ja sanomisesta ja myös sen että pitää jotain kauniina tai hyvännäköisenä pystyy sanomaan asiallisesti.🙂.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Mä en arvosta edes kumppanin ulkonäkökehuja. Mä tiedän kyllä mitä olen, en jaksa kuunnella lässytyksiä enkä typeriä lepertelyjä. Ihan kuin tyhmänä pidettäis. P*lluako se nyt on vailla, ei kyllä toimi kun alkaa vaan ärsyttämään sellainen manipulointiyritys ja aliarviointi. Tästä ollaan muuten kirjoiteltu joskus aikaisemminkin... Olikohan joku Pirppiksen ketju.

Kyllä mä voin sanoa kavereilleni joka epäröi itseään, että "kuule, sä oot oikein nätti". Mutta se kuuluu siihen keskusteluun.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Tietysti niissä on. Itsestäänselvästi on, jos et kerta miehille niitä sano ja olet hetero.

Ei ole etkä sä saa niitä sellaiseksi vängättyä vaikka kuinka kovasti yrittäisit.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No eihän se sen homon ongelma olisi jos hän käyttäytyisi ja sanoisi asiat aivan asiallisesti silloin se olisi niiden miesten ongelma etteivät kykene asiaa hyväksymään. Ja edelleen kyse on nimenomaan asiallisesta käytöksestä ja sanomisesta ja myös sen että pitää jotain kauniina tai hyvännäköisenä pystyy sanomaan asiallisesti.🙂.

Ei todellakaan ole. Se on sen sanojan vika. Kenenkään ei kuuluisi tarvita töissä huomauttaa asiattomuuksista.

• Anonyymi kirjoitti:

Se todellakin on häirintää ja ihan helvetin ahdistavaa ja vielä työpaikalla. Ei hitto vie, että joku voi olla tollo.

No ei ole...ei hitto miten joku voikin olla niin pöhkö että vääntää hyväntahtoisen ja asiallisesti sanotun ja kerrotun kehun häirinnäksi.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei ole etkä sä saa niitä sellaiseksi vängättyä vaikka kuinka kovasti yrittäisit.😄.

Se vänkääjä olet nyt sinä. Kyllä tämä on valtaosalla työpaikoista ihan selkeä juttu, että puhutteluun joutuisit, jos joku menee kertomaan. Ahdistelua tuollainen on, eikä se siitä miksikään muutu.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No ei ole...ei hitto miten joku voikin olla niin pöhkö että vääntää hyväntahtoisen ja asiallisesti sanotun ja kerrotun kehun häirinnäksi.🙂.

Koska se on sitä ja se on sitä myös niiden teidän työsuojeluihmisten silmissä, jos sanomista tulee.

• Huitale kirjoitti:

Mutta kun näiden mielestä mies ei voi naista neutraalisti ilman seksuaalista tarkoitusta mukamas asiallisesti sanoa kauniiksi, nätiksi tai söpöksi ja mielipidettään hänelle kertoa ilman että syyllistyy häirintään.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on. Ei niin vaan käyttäydytä.

Tietenkään ei ole ei asiallisessa käyttäytymisessä ole mitään vikaa.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Mutta kun näiden mielestä mies ei voi naista neutraalisti ilman seksuaalista tarkoitusta mukamas asiallisesti sanoa kauniiksi, nätiksi tai söpöksi ja mielipidettään hänelle kertoa ilman että syyllistyy häirintään.😄.

Kumppani on eri asia, kuin työkaveri. Kaveri ja ystävä on myös eri asia kuin työkaveri.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tietenkään ei ole ei asiallisessa käyttäytymisessä ole mitään vikaa.😄.

Aivan ja sellainen ei ole asiallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt olikin kyse työpaikasta, jossa siis pitäsi tehdä töitä ja yleensä elanto on siitä monella kiinni, niin ei sieltä monesti edes noin vana lähdetä litomaan.

Työpaikasta joo kun on ollut homoja samassa työpaikassa mutta se että asiallisesti antaa jollekin kehun ja sanoo häntä kauniiksi, hyvännäköiseksi tai söpöksi ei estä sitä yhdessä työskentelyä ja elannon saamista. Taas sitten toi yhteisten työvuorojen ehdottelu kahdestaan ja jatkuva ns. iskeminen ja törkeä käytös on sitten aivan eri asia ja siihen pitää sitten esimiesten puuttua.

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän nyt tuskin ketään pääsee kauheasti ahdistamaan, jos ei ole edes paikalla. Tietenkin voi vähän ihmetyttää, jos jostain kautta rantain kuulee, mutta ei se ole läheskään niin paha. Sä olet aina joskus sanonut, että naiset eivät tajua sun katseitasi ja kehujasi jne. Ottavat ne neutraalimmin siksi. Varmasti on totta monien kohdalla, mutta vaikka tajuaisi, niin se ei ole yhtä paha. Miehestä ei voi olla varma mitä se kehujen jälkeen yrittää. No voi nainenkin olla hullu, mutta harvoinpa sellasta kuullee, että nainen käy vaan jossain toisen naisen päälle seksuaalisessa mielessä.

Ja joo sä sanoit, ettet kehu vieraita, mutta toi ero nyt vaan tuli tuosta mieleen. Se on oikeasti todella oleellinen ero.

Nojuu, tiedostan ettei tässä yhteiskunnassa naiselta naiselle kehut ole niin uhkaavia, koska hetero oletuksin useasti eletään ja vaikkei elettäiskään, niin kehujen laatu ja äänensävy on monesti toisenlainen, kun mitä se usein miesten sanomana kuulostaa.

On niitä päällekäyviä naisiakin, etenkin humalassa. Olen muutamaan törmännyt nuorena kun vielä ravintoloissa olin messissä.

Mutta selvinpäin olevien ihmisten kanssa en niin sitten olekkaan törmännyt sellaiseen. Enkä itsekkään halua kellekkään naiselle aiheuttaa ahdistusta puheillani tai käytökselläni. Niinpä käyttäydynkin "heterosti", vaikka sitten eri tilanteessa ja olosuhteissa missä tiedetään ettei tarvi käyttäytyä niin, käyttäytyisinkin tuttavallisemmin.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Työpaikasta joo kun on ollut homoja samassa työpaikassa mutta se että asiallisesti antaa jollekin kehun ja sanoo häntä kauniiksi, hyvännäköiseksi tai söpöksi ei estä sitä yhdessä työskentelyä ja elannon saamista. Taas sitten toi yhteisten työvuorojen ehdottelu kahdestaan ja jatkuva ns. iskeminen ja törkeä käytös on sitten aivan eri asia ja siihen pitää sitten esimiesten puuttua.

Puuttuvat sunkin käytöksesi kaltaiseen käytökseen, jos joku siitä valittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis nimenomaan oli kyse asiattomasta puheesta ja asiattomasta käytöksestä työpaikalle.

Sitähän jonkun asiallisesti ja hyväntahtoisesti kauniiksi, hyvännäköiseksi tai söpöksi kehuminen ei ole. Asiaton käytös ja puhe on sitten ihan erikseen.🙂.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Nojuu, tiedostan ettei tässä yhteiskunnassa naiselta naiselle kehut ole niin uhkaavia, koska hetero oletuksin useasti eletään ja vaikkei elettäiskään, niin kehujen laatu ja äänensävy on monesti toisenlainen, kun mitä se usein miesten sanomana kuulostaa.

On niitä päällekäyviä naisiakin, etenkin humalassa. Olen muutamaan törmännyt nuorena kun vielä ravintoloissa olin messissä.

Mutta selvinpäin olevien ihmisten kanssa en niin sitten olekkaan törmännyt sellaiseen. Enkä itsekkään halua kellekkään naiselle aiheuttaa ahdistusta puheillani tai käytökselläni. Niinpä käyttäydynkin "heterosti", vaikka sitten eri tilanteessa ja olosuhteissa missä tiedetään ettei tarvi käyttäytyä niin, käyttäytyisinkin tuttavallisemmin.

Kännissä voi tietenkin tapahtua monenmoista, mutta hyvin harvoin nainen toisen raiskaa

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en arvosta edes kumppanin ulkonäkökehuja. Mä tiedän kyllä mitä olen, en jaksa kuunnella lässytyksiä enkä typeriä lepertelyjä. Ihan kuin tyhmänä pidettäis. P*lluako se nyt on vailla, ei kyllä toimi kun alkaa vaan ärsyttämään sellainen manipulointiyritys ja aliarviointi. Tästä ollaan muuten kirjoiteltu joskus aikaisemminkin... Olikohan joku Pirppiksen ketju.

Kyllä mä voin sanoa kavereilleni joka epäröi itseään, että "kuule, sä oot oikein nätti". Mutta se kuuluu siihen keskusteluun.

xLiner

No ei meilläkään kehuta ulkonäköjä, kumpikaan. Jottei oo kanssa tapana. Mutta sietäisin kyllä kumppanilta sen ja siedän toki muiltakin, mutta kumppanin tai ihastuksen sanomat kehut ottaa aina erilailla ja merkityksin, kun jonkun jonka puheilla ei ole niin itselle merkitystä.

Mutten minäkään kaipaa ulkonäkökehuja keltään, milloinkaan. Olen paljon onnellisempi kehuista, jotka koskee jotenkin mun ajatusmaalimaa tai oivalluksia. Älyllistä puolta, kun pintaa.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Sitähän jonkun asiallisesti ja hyväntahtoisesti kauniiksi, hyvännäköiseksi tai söpöksi kehuminen ei ole. Asiaton käytös ja puhe on sitten ihan erikseen.🙂.

Se ehdottomasti on asiatonta, jollei siihen ole toiselta lupaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Naisetkaan eivät aina ole asiallisia.

No kyllä ovat mulle ainakin aina olleet eikä kukaan heistä ole sanonut tai edes vihjannut koskaan että mä en olisi ollut myös aina asiallinen ja puolin ja toisin ollaan hyväntahtoisesti ja asiallisesti toisiamme kehuttu hyvässä hengessä.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Voi minusta, mutta itse ajattelen että mies pitää tuntea jolta tuon osaa ottaa oikein. Joku mun miestuttava kun noin sanoo, otan sen ihan ok. Mutta joku vieras, niin mietin heti, että mikähän oli sanojen lataus. Pitääkö jo varautua torjumaan heppua. 😄

Ja torjunkin kyllä, jos etenee iskemiseksi asti. Jokaikisen miehen torjun kyllä silloin.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No kyllä ovat mulle ainakin aina olleet eikä kukaan heistä ole sanonut tai edes vihjannut koskaan että mä en olisi ollut myös aina asiallinen ja puolin ja toisin ollaan hyväntahtoisesti ja asiallisesti toisiamme kehuttu hyvässä hengessä.🙂.

Se nyt outoa olisi, jos olisivat. Ei sellaista vaan tehdä ja sanota. Se vaan kestetään kiltisti, vaikka v.tuttaisi.

• Huitale kirjoitti:

Voi minusta, mutta itse ajattelen että mies pitää tuntea jolta tuon osaa ottaa oikein. Joku mun miestuttava kun noin sanoo, otan sen ihan ok. Mutta joku vieras, niin mietin heti, että mikähän oli sanojen lataus. Pitääkö jo varautua torjumaan heppua. 😄

Ja torjunkin kyllä, jos etenee iskemiseksi asti. Jokaikisen miehen torjun kyllä silloin.

Ja sekin, koska oon varattu ja sinkkunakaan en haluisi miehiltä iskuyrityksiä, vaan mielummin naisilta. 😄👍

• Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Se on sen sanojan vika. Kenenkään ei kuuluisi tarvita töissä huomauttaa asiattomuuksista.

Jos asiat sanotaan asiallisesti niin ei tarvitsekaan huomauttaa mistään asiattomuuksista mutta voi kyllä kertoa jos ei satu henkilökohtaisesti itse jostain pitämään. Tuo on itseasiassa aika itsekäs asenne että jos toinen toimii ja käyttäytyy täysin asiallisesti toista kohteliaasti kehuessaan niin joku vaatii että kaikkien pitäisi sanomattakin ymmärtää ja tietää käyttäytyä juuri niin kuin juuri hän katsoo asialliseksi. Vähän sama kuin jotkut fundamentalisti himouskovaiset vaatii että kaikkien pitäisi käyttäytyä niin miten he asialliseksi ja siveelliseksi katsovat.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Jos asiat sanotaan asiallisesti niin ei tarvitsekaan huomauttaa mistään asiattomuuksista mutta voi kyllä kertoa jos ei satu henkilökohtaisesti itse jostain pitämään. Tuo on itseasiassa aika itsekäs asenne että jos toinen toimii ja käyttäytyy täysin asiallisesti toista kohteliaasti kehuessaan niin joku vaatii että kaikkien pitäisi sanomattakin ymmärtää ja tietää käyttäytyä juuri niin kuin juuri hän katsoo asialliseksi. Vähän sama kuin jotkut fundamentalisti himouskovaiset vaatii että kaikkien pitäisi käyttäytyä niin miten he asialliseksi ja siveelliseksi katsovat.🙂.

Sinun asenteesi on itsekäs. Sinä vyörytät vastuun sinun käytöksestäsi muille. Sinun käytöksesi on sinun vastuullasi, ei muiden.

• Anonyymi kirjoitti:

Se vänkääjä olet nyt sinä. Kyllä tämä on valtaosalla työpaikoista ihan selkeä juttu, että puhutteluun joutuisit, jos joku menee kertomaan. Ahdistelua tuollainen on, eikä se siitä miksikään muutu.

No ei ole eikä se sun vänkäämisellä sellaiseksi muutu mä olen kokoajan puhunut asiallisesta käyttäytymisestä ja puheista ja niitä noudattaen pystyy aivan hyvin toista kauniiksi, hyvännäköiseksi tai söpöksi kehumaan ja sanomaan. Se nyt on ihan selkeä asia ettei kukaan joudu siitä puhutteluun että joku menee kertomaan että tuo sanoi että minä olen hänen mielestään hyvännäköinen tai kaunis.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska se on sitä ja se on sitä myös niiden teidän työsuojeluihmisten silmissä, jos sanomista tulee.

Ei...ei ole...edelleenkään eikä tule olemaankaan vaikka kuinka vänkäisit eikä se olisi sitä myöskään niiden työsuojeluihmisten silmissä vaan aivan normaalia asiallista ja hyväntahtoista käytöstä mitä se on.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Hah, mä näin heti mikä tyyppi oot. Jos alkais pikkuhiljaa muutkin näkemään.

xLiner

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei...ei ole...edelleenkään eikä tule olemaankaan vaikka kuinka vänkäisit eikä se olisi sitä myöskään niiden työsuojeluihmisten silmissä vaan aivan normaalia asiallista ja hyväntahtoista käytöstä mitä se on.🙂.

Se on sitä, niin kauan kunnes ei enää olekaan.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ja siihen, ettei se enää olekaan, ei tarvita kuin yksi v.ttuuntunut ihminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kumppani on eri asia, kuin työkaveri. Kaveri ja ystävä on myös eri asia kuin työkaveri.

Sen voi myös työkaverille aivan asiallisesti sanoa ja häntä kehua niin on sanottu mulle ja kehuttu mua kuin olen myös ite sanonut ja kehunut työkavereita. Jos sen asiallisesti ja hyväntahtoisesti sanoo niin siinä ei ole mitään pahaa tai väärää.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan ja sellainen ei ole asiallista.

Ei siinä nyt vaan ole mitään epäasiallista.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Puuttuvat sunkin käytöksesi kaltaiseen käytökseen, jos joku siitä valittaa.

Eivät puutu koska mun käytös on täysin asiallista niin ei ole mitään puuttumista ja sen voi myös työkaveritkin kyllä kertoa.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Se ehdottomasti on asiatonta, jollei siihen ole toiselta lupaa.

Ei toisen hyväntahtoinen ja asiallinen kehuminen vaan ole asiatonta tässä nyt kokoajan jätetään huomiotta nuo kaksi asiaa mä en ymmärrä että miten niitä enää vois enempää alleviivata ja mitenkäs sä sen luvan pyydät sanomatta että pidät toista kauniina, hyvännäköisenä tai söpönä.🙂.

• Huitale kirjoitti:

Tuttuja ne työkaverit yleensä on ja mä oon yrittänyt kokoajan alleviivata että se pitää sanoa asiallisesti ja hyväntahtoisesti ja tilanteen ja paikan pitää olla sopiva mutta ei oikeen oo auttanut. Eihän sitä nyt kenellekään tuntemattomalle noin vaan suoraan töksäytetä mutta kyllä sen kehun hänellekin asiallisesti sanoen pystyy antamaan että syyllistyy häirintään.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Se nyt outoa olisi, jos olisivat. Ei sellaista vaan tehdä ja sanota. Se vaan kestetään kiltisti, vaikka v.tuttaisi.

Ei kyllä toi tuollainen asenne on mun ja uskoisin että monen muunkin mielestä vielä paljon oudompi ja tuskinpa heistä monikaan olisi jälkikäteen sanonut että se ja se oli silloin kivasti sanottu jos se heitä todellisuudessa vituttaisi tai sitten mulle kehuja ja kohteliaisuuksia jakelisi.🙂.

• Anonyymi

Jestas. Mä kun olin pitänyt sua ihan fiksuna ja asiallisena tyyppinä, ennen kun luin tän ketjun. Aika paha. Näin ne kuvat ihmisistä muuttuu kun oppii lisää. 👎👎👎

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun asenteesi on itsekäs. Sinä vyörytät vastuun sinun käytöksestäsi muille. Sinun käytöksesi on sinun vastuullasi, ei muiden.

Mutta kun mä tiedän itse käyttäytyväni täysin asiallisesti ja soveliaasti niin miten ylivoimainen enemmistö ihmisistä yleisesti hyväksytysti käyttäytyy niin silloin jos joku ei halua että juuri häntä kohtaan niin käyttäydytään vaan jotenkin siitä poikkeavasti niin se on hänen vastuullaan silloin siitä kertoa ei hän voi olettaa että muut osaavat hänen ajatuksiaan lukea ja tahtoaan tietää ja on häneltä itsekästä niin olettaa.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mitä sä nyt sitten kuvitteletkin näkeväsi niin en kyllä usko että muut siihen yhtyy vaan aivan hyvin tietävät että mä olen juuri sellainen kuin olen kertonutkin olevani sun ei siitä tarvi tykätä mutta älä oleta etteikö muut musta pitäisi paljonkin.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No siis todella alkaa. Mun täytyy sanoa, että mä kuvittelin ihan ok tyypiksi. Tän luettuani tuli kyl tosi limanen olo. Hyi hitto!

• Anonyymi kirjoitti:

Se on sitä, niin kauan kunnes ei enää olekaan.

Ei se mitään muuta ikinä tule olemaan vaan on juuri sitä normaalia, asiallista ja hyväntahtoista käytöstä vaikka sitä kuka hyvänsä muuksi yrittäisi vääntää se ei muuksi muutu.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja siihen, ettei se enää olekaan, ei tarvita kuin yksi v.ttuuntunut ihminen.

Ei kukaan pysty vääntä jotain sellaiseksi mitä se ei ole vaikka olisi kuinka vittumainen ja vittuuntunut.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Jestas. Mä kun olin pitänyt sua ihan fiksuna ja asiallisena tyyppinä, ennen kun luin tän ketjun. Aika paha. Näin ne kuvat ihmisistä muuttuu kun oppii lisää. 👎👎👎

Miten hyvän, asiallisen, hyväntahtoisen, toista kunnoittavan ja arvostavan kohteliaan käytöksen mitä mä olen kokoajan painottanut ja korostanut voi kääntää ja vääntää joksikin muka vääräksi ja pahaksi sitä mä en voi käsittää. Kaikki mitä mä olen tässä ketjussa sanonut on ihan samaa mitä mä olen sanonut aiemminkin palstalla eihän tää eroa niistä mitenkään mitä erilaista tässä muka nyt on sitten mikä sun mielipiteen pitäis muuttaa. En ymmärrä.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

No siis todella alkaa. Mun täytyy sanoa, että mä kuvittelin ihan ok tyypiksi. Tän luettuani tuli kyl tosi limanen olo. Hyi hitto!

Miten sen sanominen että toisen kehuminen kauniiksi hyvännäköiseksi tai söpöksi on ihan normaalia ja asiallista voi muka olla niin kauheaa ja väärin yhtäkkiä?Miten hyvä, asiallinen, hyväntahtoinen, toista kunniottava ja arvostava käytös on muka yhtäkkiä inhottavaa ja väärin? Miten jonkun hyvän ja positiivisen asian sanominen muka muuttuu huonoksi asiaksi.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Miten sen sanominen että toisen kehuminen kauniiksi hyvännäköiseksi tai söpöksi on ihan normaalia ja asiallista voi muka olla niin kauheaa ja väärin yhtäkkiä?Miten hyvä, asiallinen, hyväntahtoinen, toista kunniottava ja arvostava käytös on muka yhtäkkiä inhottavaa ja väärin? Miten jonkun hyvän ja positiivisen asian sanominen muka muuttuu huonoksi asiaksi.🙂.

Sori, mutta mulle tuli ihan jumalattoman limanen olo noita lukiessani. En mä osaa sulle yhtään sen enempää sanoa, kun noi muut tossa edellä. jJos ei ne saanu sua ymmärtään, niin en saa mäkään. Mä en halua edes ajatella enempää, mulle tuli jo niin hiton ällö olo.

• Anonyymi kirjoitti:

Sori, mutta mulle tuli ihan jumalattoman limanen olo noita lukiessani. En mä osaa sulle yhtään sen enempää sanoa, kun noi muut tossa edellä. jJos ei ne saanu sua ymmärtään, niin en saa mäkään. Mä en halua edes ajatella enempää, mulle tuli jo niin hiton ällö olo.

No tosi ikävä että sulle tuli sellainen olo mutta ei sun sitä anteeks tarvi pyytää minkäs sä sille mahdat. Musta vaan tuntuu etten mäkään ole myöskään osannut selittää kunnolla mitä mä tarkoitan ja haen takaa kun on sellainen tunne että mut myös ihan väärin ymmärretään ja se mitä mä tarkoitan. No hard feelings....harmittaa vaan kun ei oo ollu tarkoitus kellekään pahaa oloa aiheuttaa.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Kännissä voi tietenkin tapahtua monenmoista, mutta hyvin harvoin nainen toisen raiskaa

Nojoo, vaikka niitäkin on, mutta tosiaan vähemmän mitä miehissä.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tuttuja ne työkaverit yleensä on ja mä oon yrittänyt kokoajan alleviivata että se pitää sanoa asiallisesti ja hyväntahtoisesti ja tilanteen ja paikan pitää olla sopiva mutta ei oikeen oo auttanut. Eihän sitä nyt kenellekään tuntemattomalle noin vaan suoraan töksäytetä mutta kyllä sen kehun hänellekin asiallisesti sanoen pystyy antamaan että syyllistyy häirintään.🙂.

Nykyään naiset on herkempiä näiden juttujen suhteen, kun niin paljon sattuu ja tapahtuu miesten kanssa joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Niin hyvällä sanottu kohteliaisuuskin voi jonkun korvaan kuulostaa negatiiviselta. Vaikka mies ei sillä mitään pahaa tarkoittaisikaan.

Neutraalit kehut, kuten sulle sopii tuo kampays tms. on varmaan parempia, mitä henkilöön menevä oot söpö vaikkapa. Kenties?

Ellei nyt sitten nainen jo ootakkin sellaisia kehuja kehujaltaan. Mutta hän ehkä osoittaa sen jo muutenkin hiukan maireemmin mitä ne naiset, joille nuo sanat on myrkkyä.

• Huitale kirjoitti:

Nykyään naiset on herkempiä näiden juttujen suhteen, kun niin paljon sattuu ja tapahtuu miesten kanssa joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Niin hyvällä sanottu kohteliaisuuskin voi jonkun korvaan kuulostaa negatiiviselta. Vaikka mies ei sillä mitään pahaa tarkoittaisikaan.

Neutraalit kehut, kuten sulle sopii tuo kampays tms. on varmaan parempia, mitä henkilöön menevä oot söpö vaikkapa. Kenties?

Ellei nyt sitten nainen jo ootakkin sellaisia kehuja kehujaltaan. Mutta hän ehkä osoittaa sen jo muutenkin hiukan maireemmin mitä ne naiset, joille nuo sanat on myrkkyä.

Niin no ehkä mä sitten vaan oon vähän liian...mies...ihan täysin käsittääkseni ja ajattelen että jos mä täysin vilpittömästi hyvää tarkoittaen jonkun kehun ilahduttaakseni toista sanon niin oletan että se myös toista ilahduttaa eikä inhota ja ällötä.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin no ehkä mä sitten vaan oon vähän liian...mies...ihan täysin käsittääkseni ja ajattelen että jos mä täysin vilpittömästi hyvää tarkoittaen jonkun kehun ilahduttaakseni toista sanon niin oletan että se myös toista ilahduttaa eikä inhota ja ällötä.😄.

Juu. Kuten huomasit, niin osa ei kehuista ilahdu. 🙂

Hyvät yöt.

• Huitale kirjoitti:

Juu. Kuten huomasit, niin osa ei kehuista ilahdu. 🙂

Hyvät yöt.

Jep joo tuli huomattua.🙂. Hyvät yöt.😊.

• Anonyymi

Mä en ainakaan mitenkään erityisemmin arvosta ulkonäön kehumista. Se on jotenkin latteaa. Kyllä mä ihan itsekin tiedän miltä näytän. Ei se ainakaan erityisen fiksua kuvaa siitä kehujasta anna, jos kehuu tyyliin "kauniit hiukset". Jos haluaa kehua, niin sitten jotain konkreettisempaa, "väri sopii sulle" tai "hieno kampaus", mutta nekin voi ihan hyvin jättää väliin. Asiallinen ja arvostava katse riittää, jos on jotain katsottavaa.

Sellaisia kehuja, joilla itselleni on saanut hymyn huulille oli mm. "näytätpäs sä keväiseltä tänään" ja "toit sitten auringon mukanas", mutta nämä nyt on näitä henkilökohtaisia preferenssejä. Mä on "kauneuden" kehumista tosiaan arvosta. Muutenkaan en ole erityisesti sanojen perään. Sanat ja puhe on niin halpaa. Kumppanin kauneimmat kehut ovat ihan sanattomia. Esimerkiksi se, kun hän tulee silittämään (ja nuuhkimaan 😀) hiuksiani, kun mä harjaan niitä tai laitan peilin edessä. Tai kun oltiin lähdössä ulos hänohi kulkiessaan siirsi vähän syrjään sellasta pitkää neuletakkia, joka mulla oli ja jonka alla oli tyköistuvat vaateet, katsoi ilmeisen hyväksyvästi ja antoi suukon. Sanat ovat yliarvostettuja ja muilta en kehuja edes kaipaa.

• Anonyymi

En tiedä miksi se häiritsisi minua, mutta kyllä se häiritsisi jos joku kehuisi. Olen itsekriittinen niin se voi liittyä tuohon. Lisäksi pidän kasvojani hyvännäköisinä joten se olisi jotenkin liian ilmeistä jos joku kehuisi niitä. Voihan muutakin kehua kuin toisen naamaa tietysti. Mies olen ja vaikka olen poliittisesti epäkorrekti useimpien asioiden suhteen niin tämä kehumisjuttu on poikkeus. Elämme tosikkoaikakautta, missä monet, monet ihmiset ovat niin kovin "peppukipeitä" kaikesta mahdollisesta. Suomalaisuuteen ei oikein sisälly toisten kehuminen, ainakaan suorasti sanottuna. Ehkä osa voi pitää kehuja sen takia teeskentelynä tai toisen mielistelynä. Suomalaiset kuitenkin tarkoittavat mitä sanovat.

• Anonyymi

Naisia ei kannata koskaan kehua ettei ne ala luulemaan että ovat täydellisiä.

• Saa, vaikka itse en kuulukkaan heihin joille ulkonäkökehut merkkaisi yhtään mitään. Minulle mun ulkonäkö on mikä on, tykätään tai ei, ei vaikuta miteskään mun mielenrauhaani.

Mutta osa kyllä varmasti ilahtuu ulkonäkökehuistakin.

• Kyllä minulla on tapana todeta työkavereille: "Olet käynyt parturissa", jos huomaan näin tapahtuneen. - Tuon sanoessani osoitan äänen sävyllä, jos leikkaus on mielestäni erityisen kiva. Sen kummemmin en ole miehiä kehunut, etteivät vaan luule, että yritän jotakin.

Joskus harvoin pomo huomaa minun käyneen kampaajalla ja sanoo siitä jotakin. - Itse asiassa, huomaan kyllä joskus, että kollegat laittavat merkille jonkin uuden kestolakkavärin kynsissäni, mutta eivät viitsi kommentoida siitä mitään. - Voi olla, että juurikin tämä ajan henki laittaa varomaan kommenttejaan ulkonäköön liittyen.

Naiset kyllä kehumme ja kommentoimme toistemme uusia hiuksia, kynsiä, vaatteita tms.

• Anonyymi

Oikein korrekti tapa huomioida. Tuosta saa jo etsimällä etsiä, jos kokee siinä jotain asiatonta.

• Anonyymi

Samoin voisi sanoa vaikka, että kato sulla on uus mekko. Tai onko toi uus mekko. Tai kato, tollasia kynsiä en ole sulla vielä nähnytkään. Onhan noita vaihtoehtoja kehua, olematta limainen tai tungetteleva.

• Anonyymi

Vanhat naiset eivät pidä siitä jos nuorempia naisia kehuttaisiin heidän kuullen.

• Anonyymi

Inhosin kehuja erityisesti nuorena. Silloin se oli moninverroin ahdistavampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Inhosin kehuja erityisesti nuorena. Silloin se oli moninverroin ahdistavampaa.

Sama. Nykyään sitä osaa jo pitää puolensa, jos sellanen tarve joskus tulee. Nuorena se oli ihan kamalaa, kun joku kolme kertaa isompi ja kaks kerta vanhempi alko vähän "kehumaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama. Nykyään sitä osaa jo pitää puolensa, jos sellanen tarve joskus tulee. Nuorena se oli ihan kamalaa, kun joku kolme kertaa isompi ja kaks kerta vanhempi alko vähän "kehumaan".

Kyllä. Homma menee nimenomaan niin päin, niitä nuorempia haluaa korkeintaan suojella siltä todella paskamaiselta ololta, joka tollasesta tulee. Varsinkin kun tossa yllä oli juttua työpaikasta. Töissä ei kuulu joutua pelkäämään työkavereita, vaikka ei nyt tietenkään missään muuallakaan kuulu joutua pelkäämään. Onneksi noi nuoremmatkin naiset on nykyään kasvatettu sanavalmiimmiksi, kuin mitä ite sillon oli. Silti aina joskus on tilanteita, että käy todella sääliksi mitä joutuvat yhä vaan kuuntelemaan. Koska miehet oikein oppii?

• Jaa, voin sanoa, että kehukaa miehet ihan rauhassa vaan nuorempia, vanhempia tai vaikka toisianne. En tule kateelliseksi, saatan jopa osallistua kehuihin, jos nainen miellyttää minunkin silmiäni. 👍

• Huitale kirjoitti:

Jaa, voin sanoa, että kehukaa miehet ihan rauhassa vaan nuorempia, vanhempia tai vaikka toisianne. En tule kateelliseksi, saatan jopa osallistua kehuihin, jos nainen miellyttää minunkin silmiäni. 👍

Tai mies.. Piti olla nainen/mies.

• Huitale kirjoitti:

Tai mies.. Piti olla nainen/mies.

Niin ja saa naisetkin kehua ihan rsuhassa ketä kehuukin. En tykkää huonoa.

• Anonyymi

Kauniin tytön ulkoasua saa kehua ja ylistää, ja pitää jotta mies saa hänet vietellyksi kansaan punkkaan jossa pitää kehua ja ylistää natiiviasua, yksityiskohtaisesti. Jos tyttö ei punastu kehuista, kehut ovat huonot tai sitten hän ei ole tyttö vaan wanhempi naissukupuolinen.

• Anonyymi

Ja sitten vielä ihmetellään sitä "syntyvyyden laskua". Ei mikään ihme, kun miehet ovat tuota tasoa.

• Anonyymi

Meno on kun inkvisition aikakaudella. Ihmiset haluaa määrätä kaikista toistensa asioista oikein lainvoimalla.

Olen päättänyt, etten vaan ole tekemisissä hullujen tavispäsmäreiden kanssa.

• Anonyymi

Hooohhhhoijjaaa

• Anonyymi

Ai, mihin tähän? EN tunnista ilmiötä.

Kuka voisi kieltää sen, ettei ulkonäöstä saa sanoa jotain positiivista mutta aina kannattaa miettiä, miksi mitäkin sanoo ja tarkoittaako sitä, mitä sanoo.

• Anonyymi

Taannoin Sanna Marin olisi voinut kieltää, ilmeisesti unohti lisätä kirjaimellisesti tämän lainkohdan. Mutta kehuminen tietenkin on ahdistelua "muulla vastaavalla tavalla".

• Anonyymi

Nyt oli muuten erittäin silmiä avaava ketju. En ookaan pitkää aikaan lukenut täältä mitään sellasta, joka tälleen vaikuttaa mun näkemykseeni vakkarikirjottajista.

Ite aiheeseen, saa kehua. Suosittelen kuitenkin järjenkäyttöä.

• Anonyymi

Mitä mä just luin. Joo saa. Ei se ole laitonta. Mutta pliis, voisitteko lopettaa tuntemattomien ihmisten ulkonäön kommentoinnin? Myös sen "kehumisen". Eihän sitä nyt voi olla noin vaikee tajuta.

Oksensin vähän suuhuni tätä lukiessani 🤮

• Anonyymi

Tähän väliin täytyy todeta, että tyhjänpäiväisistä ulkonäkökehuskeluista on tullut someajan vitsaus. Ennen osattiin käyttäytyä eikä kommentoitu toisten ihmisten ulkonäköä mihinkään suuntaan.

• Juueiehkäentiedä. No en minä kyllä välitäkään.

Kehun jos siltä tuntuu ja tilanne on sellainen, ettei se altista toista "kaikkien katseille". Tänään viimeksi aamusella kehaisin yhden nuoren neidon olevan tosi söpö ja olihan tuo hetken vähän että täh, mutta sitten silmät loistivat kuin tähdet talvisella yötaivaalla. Ei se vielä iltapäivällä uudelleen kohdattaessakaan heittänyt kiviä naamalle, niin ehkä se kommentti aamulla oli riittävän ok, riittävän neutraalilla alueella hänelle.

• Anonyymi

Naiset saavat kehua ainakin minua ihan vapaasti! Antaa tulla vaan kaikki ylistykset, en pahastu.

• Anonyymi

Miehenä sain jatkuvasti kuulla somessa naisilta kehuja mutta ei milloinkaan esim kommentti kenttään vaan yksityisviestillä eikä koskaan live tilanteessa.Sitten tämä ihmeellinen seikka kuinka naiset kehuvat somessa kilvan toisiaan kauniiksi.Päätelmäni on se että miestä ei saa kehua komeaksi missään tilanteessa.

• Nää on vähän kinkkisiä kysymyksiä. Ulkonäkökehu voi ilahduttaa, kun aika ja paikka on oikea tai saa ristiriitaiselle mielelle jos se on väärä. Vaikka olisi täysin samoin sanoin ja painotuksin sanottu lause. Mielelläni kehun, jos joku on edukseen, mutta olen myös joskus jälkeen päin todennut mielessäni, että paikka ja aika olikin ehkä väärä ja sai aikaan väärän mielikuvan. Kaikkihan me mokaillaan. Siksi itse pyrin katsomaan aika paljon läpi sormien sanomisia, jos tarkoitus on oikeasti kuitenkin hyvä. Tilanne, jossa ulkonäkökehu ahdistaa on tällainen: olet tilanteessa, jossa esitellään osaamistasi tai tekemisiäsi ja joku tilanteessa kuuntelemassa oleva henkilö laukaisee kesken kaiken sinusta ulkonäkökehun muiden kuullen. Tällöin tilanne on alentava, suorastaan herjaava. Silloin joko tahtomattaan tai tahallisesti halutaan antaa vaikutelma, että ihminen on siinä tilanteessa nimenomaan ulkonäkönsä ansiosta tai ainakin se on yhtenä osatekijänä. Tilanne on vähän sama, kuin joku huutaisi yleisöstä: "ihan paskaa".
      Kahden kesken lausutut kehut on tietysti ihan mukavia, kunhan ne eivät sisällä piilomerkityksiä.

• Anonyymi

No parempi on kehua jotain sellaista mihin ihmisellä itsellään on jotain osaa ja arpaa valita vaikka vaatteita, meikkiä, hiustyyliä, hymyä, koruja jne. Kehot ja naamat on vähän semmosia että ihan turha niistä mitään kehua on koska en minä näille juuri mitään mahda ja mieluusti en kuulisi kehostani yhtään mitään kommenttia ikinä keneltäkään joka ei ole intiimissä suhteessa kanssani.

• Anonyymi

Muuten samaa mieltä, mutta pikkasen eriävää mielipidettä tohon kehoon. Noin yleisesti kannattaa jättää pois juu, mutta jos tilanne on oikea ja kyse on ihmisestä, joka vaikka salilla paljon työtä kroppansa eteen tekee, niin varmasti tuntuu myös hyvältä mikäli työ huomioidaan. Itse taas esim. olen sellanen luonnonoikku, joka on päässyt kroppansa kanssa laittoman helpolla, joten takapuoleeni kohdistuvat kehut lähinnä huvittavat. Juu en ole tehnyt sen eteen yhtään mitään, muuta kuin istunut sen päällä, mutta kiitos nyt kovasti jos näyttää timmiltä ja treenatulta.

• Anonyymi

Ulkonäkö kysymyksessä katkeruus on ottanut vallan. On keksitty termi "kehopositiivisuus" jolla rumat läskit yrittävät saada epätoivoisesti sääli kehuja itselleen. Vastaavasti kauniin hoikan ja sopusuhtaisen naisen kehumisesta onkin tullut seksismiä ja ahdistelua. Hassua sinällään, että vastaava ei ole seksismiä ja ahdistelua ruman läskin kohdalla.🤣
      Feminismiähän edellä mainittu edustaa, vaikka he yleisesti taas tuomitsee kaikenlaisen naisvartaloon kohdistuvan kehun. Feministit tosin itse ovat rumina yleensä katkeria kauniille naisille ja olisivat valmiit kieltämään heiltä niin missikisat kuin esim urheilutapahtumien tassijattarina esiintymisenkin.
      Feministi on itseasiassa lähempänä islamilaista naisen kaavuttamista kuin mikään muu ismi ikinä olisikaan.

• Anonyymi

Ei sinulla ole mitään asiallista syytä kehua kenenkään ulkonäköä. Rumat miehet tekee sitä, päästäkseen imelällä mielistelyllä naisen iholle, kun niillä ei oikein muutakaan keinoa ole.
        Tuloksen vaan entistäkin ylimielisempi nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulla ole mitään asiallista syytä kehua kenenkään ulkonäköä. Rumat miehet tekee sitä, päästäkseen imelällä mielistelyllä naisen iholle, kun niillä ei oikein muutakaan keinoa ole.
        Tuloksen vaan entistäkin ylimielisempi nainen.

Itsehän sinä sen myönsit, että ulkonäkö kehuissa sinulle merkkaa kunhan sitä ei tee "rumat miehet"🤣
        Ilmeisesti en sitten ole ruma mies, kun alkuun kehuin vaimoni ulkonäköä ja nyt olemme olleet reilu viisi vuotta saman katon alla.😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän sinä sen myönsit, että ulkonäkö kehuissa sinulle merkkaa kunhan sitä ei tee "rumat miehet"🤣
        Ilmeisesti en sitten ole ruma mies, kun alkuun kehuin vaimoni ulkonäköä ja nyt olemme olleet reilu viisi vuotta saman katon alla.😉

Olet houreissa, tai sitten vaan hvetin tyhmä.

En ole ilmoittanut kirjoittaneeni tähän ketjuun aiemmin mitään, enkä ole kuvittelemasi nainen.

Niinhän se aina menee, kun ruma mies kehuu naisen ulkonäköä, sillä on tarkoitus luikerrella naisen suosioon. Komeampien miesten ei tarvitse tuollaiseen alentua.

Olet myös surkea valehtelija, miksi sinä sinkkupalstalla asut, jos olet 5 vuotta jonkun kantturan kanssa heilastellut.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole ilmoittanut kirjoittaneeni tähän ketjuun aiemmin mitään, enkä ole kuvittelemasi nainen.

Niinhän se aina menee, kun ruma mies kehuu naisen ulkonäköä, sillä on tarkoitus luikerrella naisen suosioon. Komeampien miesten ei tarvitse tuollaiseen alentua.

Olet myös surkea valehtelija, miksi sinä sinkkupalstalla asut, jos olet 5 vuotta jonkun kantturan kanssa heilastellut.

Kaikki miehet ylistävät tyttöä kaikin mahdollisin tavoin, ja ostelevat kukkija, lahjoja, yms. Muuten ei samaan punkkaan tie vie.

• Anonyymi
        Koipireisimies kirjoitti:

Kaikki miehet ylistävät tyttöä kaikin mahdollisin tavoin, ja ostelevat kukkija, lahjoja, yms. Muuten ei samaan punkkaan tie vie.

Sä se taas osoitit, ettet tajua naisista mitään. 😂

Osa naisista inhoaa lahjojia, toisia lahjat viehättävät. Myös naiset puhuvat useita erilaisia rakkauden kieliä.

• Anonyymi

Olet niin totaalisen väärässä. Itse varsinkin nuorena nostin kaikki piikit pystyyn lahjoista. Koin ne yrityksenä ostaa mut ja lahjoja jäi aina kylmästi kuin nalli kalliolle. Nyt on elämänkokemus onneksi opettanut erottamaan miesten erilaiset motiivit. Toiset lahjovat vilpillisesti ja he jäävät edelleen nuolemaan näppejään, mutta sellaisiakin on, joilla lahjat ovat vilpitontä kiintymyksen osoittamista.

• Anonyymi

Kaikki miehet eivät ole rumia koipireisimiehiä. Sinun kaltaisille nauretaan, kun kun yrität ostaa tyttöä lahjoilla, jotkut tuntevat myös myötähäpeää tuollaisesta käytöksestä. Olet sellainen surkeaa pliis pliis ininää päästelevä reppanamies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ne perinteet vaan jatkuu. Jos ei ole kanssasi samaa mieltä, niin aina vain "houreissa". Et tänään sentään laittanut sitä sinulle ominaista, että "harhoissa"🤣
        Niin jos parisuhteessa oleva nainen ilmoittaa seuraavansa palstaa se on sinulle ihan normaalia, mutta parisuhteessa elävän miehen palstailu siis valetta... Nojoo katkeruus teksteistäsi loistaa kauas.
        Tietääkseni tämä ei koskaan mikään deitti palsta ole edes ollut.
        Että siviilisääty pitäisi vaikuttaa missä palstailee🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet niin totaalisen väärässä. Itse varsinkin nuorena nostin kaikki piikit pystyyn lahjoista. Koin ne yrityksenä ostaa mut ja lahjoja jäi aina kylmästi kuin nalli kalliolle. Nyt on elämänkokemus onneksi opettanut erottamaan miesten erilaiset motiivit. Toiset lahjovat vilpillisesti ja he jäävät edelleen nuolemaan näppejään, mutta sellaisiakin on, joilla lahjat ovat vilpitontä kiintymyksen osoittamista.

Katkeruutesi ainakin loistaa kauas ja epäilemättä siitä johtuva ikisinkkuutesikin.🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katkeruutesi ainakin loistaa kauas ja epäilemättä siitä johtuva ikisinkkuutesikin.🤣

Katkeruus paistaa lähinnä sieltä puolelta. Mä olen ollut parisuhteessa viimeisen 12 vuotta ja muuten nimenomaan sellaisen miehen kanssa, joka antaa niitä lahjoja. Siinä oli kuule oppimista, että joku tekee ne jutut ihan vilpittömästi. Molempien piti oppia. Mun pois juurikin tuosta "Kaikki miehet ylistävät tyttöä kaikin mahdollisin tavoin, ja ostelevat kukkija, lahjoja, yms. Muuten ei samaan punkkaan tie vie." kokemuksesta ja miehen siitä, että lahjan arvo osoittaa välittämisen määrää. Nykyään hän saattaa tuoda mulle vaikka itse poimimansa niity kuukkasen ja mä osaan ymmärtää miten isoja asioita se merkkaa. Ehkä sinäkin joskus opit, jos pääset eroon tosta katkeruudestasi.

• No ei sitä pakko ole suoraan jotain rötäistä tulemaan, pikku tilannekohtainen vihje huomatuksi tulemisesta varmaankin useimpia miellyttää enemmän kuin jokin heikoille jäille menevä suora tokaisu kohteesta ja kyllähän aivoilla varustettu näkee jo pienen matkankin päästä onko minkäänlaiset kommentit millään lailla edes toivottuja.

• Kyllähän sitä nykyään saa harkitsevaisempi olla sen suhteen, mitä suustaan päästää ja missä menee raja häirinnälle. En muista kenenkään pahastuneen pelkästä ulkonäön kehumisesta omassa nuoruudessani. Kehut otettiin joko iloisena vastaan tai sitten kuitattiin huitaisulla. Ei niitä jääty sen kummemmin puimaan. Toisaalta saattaa olla niin, että vaikka joku olisi pahastunutkin, ei asiasta uskallettu sanoa. Paljonhan ihan selvää häirintää (esim takapuolesta luvatta puristelu) annettiin aikoinaan mennä vain ohi, kun se nyt vain oli ajan tapa.

Mielestäni kommentit ulkonäöstä voi melkein unohtaa työyhteisössä (riippuu toki työyhteisöstä). Ainoastaan, jos välit ovat sen verran läheiset, että tietää toisen reaktion, voi toisen ulkoisesta olemuksesta sanoa jotain. Minulle on työyhteisössä sanottu esim "näytätpä raikkaalta tänään, onpa sinulla kivasti laitettu hiukset, upeasti sopii tuon värinen paita sinulle, kivat kengät, ihana huivi, upeat ripset" jne. Nämä kommentit ovat tulleet lähes poikkeuksetta toisilta naisilta ja sellaisilta työkavereilta, joiden kanssa voin sanoa olevani läheinen. Esim työyhteisön ulkopuolisten henkilöiden, kuten toimittajien, kehuminen nähtäisiin epäammattimaisena. Mieluummin keskitytään ihmisten osaamiseen ja tekemiseen, ei ulkoiseen olemukseen. Joissain illanvietoissa on joku miespuolinen kollega saattanut innostua kehumaan alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta en osaa kyllä noistakaan pahastua. Olettaen, että kehu esitetään asiallisesti.

• Anonyymi

Onhan se paljon kiinni vastaanottajasta.

Työympäristössä johtajien yksityiselämästä kysely tai muu ulkoisien seikkojen kommentointi on oman kokemukseni kautta vaikein laji . On täysin kiinni päivästä miten kukakin kommentoinnit ottaa.
      Parasta itselleni on diibadaapa morjensta ja hei tyyli. työyhteisössä esim. päälliköiden kanssa kommunikointi on heille itselleen se välttämätön paha pitää yhteisö tyytyväisenä.
      Se että lähimmät työkaverit oppivat hieman tuntemaan ja luottamaan, on välttämätöntä keskustella. Ulkoiset seikat ehkä kannattaa jättää täysin väliin.

• Anonyymi

Olen kokenut ajan, kun takamukselle on taputeltu ja vähän tyyliin puristeltukin. ILMAN LUPAA. Mut se oli aikaa, kun siitä ei uskaltanut sanoa. Jos sanoit, olit kukkahattutäti, jolla pipa kireellä.
      Onneksi ajat muuttuneet. ONNEKSI!
      Mutta tuosta ulkonäön kommentoinnista ei ole valitettavasti päästy vieläkään. En pahastu tai pahoita mieltäni, jos satunnainen asiakas joskus kehaisee jotain neutraalisti ulkoisesta olemuksesta tai pirteydestä. Mutta sitten on näitä asiakkaita, jotka tekee sitä päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen. Se menee häirinnäksi sanoipa asiakas sen miten vilpittömästi tahansa!
      Siis kerta ulkonäkökehuja riittää. Niitä ei pidä jäädä toistelemaan päivästä toiseen kuin papukaija.

• Anonyymi

Myös nipisteltiin, hiplailtiin jne. Pariutumisleikkiä, soidinmenoja. Silloin tytöt oikein hakeutuivat sopivalle etäisyydelle.

Kun miehellä on kiikarissa se oikea tyttö, niin aina kun mahdollista pitää piiritellä, kaikin mahdollisin tavoin. Mies voi kehua myös silmillään, ilmeillään ja eleillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös nipisteltiin, hiplailtiin jne. Pariutumisleikkiä, soidinmenoja. Silloin tytöt oikein hakeutuivat sopivalle etäisyydelle.

Kun miehellä on kiikarissa se oikea tyttö, niin aina kun mahdollista pitää piiritellä, kaikin mahdollisin tavoin. Mies voi kehua myös silmillään, ilmeillään ja eleillään.

Se vain tuolla tavoin muuttuu niin, että siinä ihilija toimii itse itseään vastaan. Toista alkaa ahdistaa ja loppupeleissä arvostuskin laskee ja mahdollisuus edes kaveruuteen poistuu, kun ajattelee, että mikä tuolla viiraa päässä kun ei ymmärrä käyttäytyä tilanteeseen sopivalla tavalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Se vain tuolla tavoin muuttuu niin, että siinä ihilija toimii itse itseään vastaan. Toista alkaa ahdistaa ja loppupeleissä arvostuskin laskee ja mahdollisuus edes kaveruuteen poistuu, kun ajattelee, että mikä tuolla viiraa päässä kun ei ymmärrä käyttäytyä tilanteeseen sopivalla tavalla.

Piirittely on lähtökohtaisesti osa pariutumisviettiä, sitä siis tapahtuu vaistonvaraisesti.

Ollenkaan jokainen piirittely ei tuota toivottua lopputulosta, mutta se ei tarkoita että piirittely olisi suoritettu huonosti, törkeästi, osaamattomasti, tai mitäkaikkea femakot kaakattaakaan. "Kipinä" vaan ei aina synny/kehity, vaikka kuinka sitä "iskee".

Mutta, jos ei "osaa", niin helposti mokaa. Osaaminen tarkoittaa että ei omaa paljoa kokemusta, joka johtuu siitä että aristelee, joka johtuu siitä että mies on polvillaan katkerien mummeleiden ja femakkojen kaakatuksen johdosta.

• Koipireisimies kirjoitti:

Piirittely on lähtökohtaisesti osa pariutumisviettiä, sitä siis tapahtuu vaistonvaraisesti.

Ollenkaan jokainen piirittely ei tuota toivottua lopputulosta, mutta se ei tarkoita että piirittely olisi suoritettu huonosti, törkeästi, osaamattomasti, tai mitäkaikkea femakot kaakattaakaan. "Kipinä" vaan ei aina synny/kehity, vaikka kuinka sitä "iskee".

Mutta, jos ei "osaa", niin helposti mokaa. Osaaminen tarkoittaa että ei omaa paljoa kokemusta, joka johtuu siitä että aristelee, joka johtuu siitä että mies on polvillaan katkerien mummeleiden ja femakkojen kaakatuksen johdosta.

"pariutumisviettiä" piti olla paritteluviettiä. Miehillä on paritteluvietti, tytöillä pariutumisvietti.

• Anonyymi

Jos on ihastunut, niin tokihan siitä voi toiselle kertoa ilman ahdisteluakin. Fiksu nainen kyllä osaa reagoida tilanteeseen kohteliaasti silloinkin, kun toinen ei sytytä. Ja jos kipinää on niin kertoo tavalla tai toisella siitäkin mahdollistaen jatkon. Lähtökohtaisesti hyvin simppeliä.

• Anonyymi

Olemme me jo tajunneet, että et tajua mitään naisista. Etkä kyllä juuri sen enempää miehistäkään. Ihminen ylipäänsä taitaa olla sinulle varsin vieras olento.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on ihastunut, niin tokihan siitä voi toiselle kertoa ilman ahdisteluakin. Fiksu nainen kyllä osaa reagoida tilanteeseen kohteliaasti silloinkin, kun toinen ei sytytä. Ja jos kipinää on niin kertoo tavalla tai toisella siitäkin mahdollistaen jatkon. Lähtökohtaisesti hyvin simppeliä.

Jokainen joka on koskaan ollut punkassa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tietää ettei sinne punkkaan menty siten että vain avattiin keskustelu aiheesta, vaan soidinmenot aina pelataan ensin (poislukien maksullinen ilonpito).

Soidinmenot eivät ole ahdistelua vaan kuuluvat viettiin jota ilman ihmiskuntaa olisi kohdannut sukupuutto. Muillakin seksuaalisesti lisääntyvillä lajeilla on soidinmenot.

• Anonyymi

Jokainen joka on koskaan ollut punkassa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tietää ettei sinne punkkaan menty siten että vain avattiin keskustelu aiheesta, vaan soidinmenot aina pelataan ensin (poislukien maksullinen ilonpito).

Soidinmenot eivät ole ahdistelua vaan kuuluvat viettiin jota ilman ihmiskuntaa olisi kohdannut sukupuutto. Muillakin seksuaalisesti lisääntyvillä lajeilla on soidinmenot.

Nyt puhuttiinkin ahdistelusta. Ahdistelu on ahdistelua. Se tietenkin on tosi harmillista, että sä et tajua ihmisistä mitään. 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt puhuttiinkin ahdistelusta. Ahdistelu on ahdistelua. Se tietenkin on tosi harmillista, että sä et tajua ihmisistä mitään. 🤔

Kun mies kehuu tyttöä se on kehumista..

• Anonyymi
        Jalkamies kirjoitti:

Kun mies kehuu tyttöä se on kehumista..

Siiloin se on taatusti ahdistelua, ainakin jos kohdistuu ulkonäköön ja on millään tasolla seksuaalista. Sä tosiaan tajua mitään ihmisistä. 🙂

• Anonyymi

Mä en ymmärrä miksi tämä on joillekin ongelma. Miksi pitäisi harrastaa jotain tollasta kehumista? Mitä tarvetta te täytätte sillä kehumisella? Tämä juttu kun vaikuttaa olevan ongelma niille, jotka kokevat tarvetta saada kehua, ei niille, jotka jäisivät ilman kehuja. Jotenkin ihan käsittämätön kuvio.

• Anonyymi

Miehet kehuneet ihan liiankin kanssa naisia, ja heillä on osin siksikin humahtanut se kusi sinne nuppiin. Ei siis miehet jatkuvaa naisten kehumista, eikä varsinkaan ylikehumista, vain asiasta, ja jos joku nainen sen oikeasti ansaitsee!

• Saa kysyttäessä🥺

• Mitäpä se hyödyttää? Kaunis tietää olevansa kaunis ja joku ei usko sitä kuitenkaan. Parempi olla hiljaa vaan.

• Anonyymi

Ja rumapainoinen tietää olevansa rumapainoinen vaikka moni yrittää kieltää sen mielessään.

Kaunis ei saisi femakkojen ja muiden rumien mielestä saada kehuja, koska hekään eivät saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja rumapainoinen tietää olevansa rumapainoinen vaikka moni yrittää kieltää sen mielessään.

Kaunis ei saisi femakkojen ja muiden rumien mielestä saada kehuja, koska hekään eivät saa.

Kyllä ne ns rumapainoiset (ikävä termi) saavat ihailua myös osakseen. Ei kaikki tykkää laihoista ja hoikista.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kyllä ne ns rumapainoiset (ikävä termi) saavat ihailua myös osakseen. Ei kaikki tykkää laihoista ja hoikista.

tämä rumapainoinen on kolmessa viikossa saanut 6 kiloa pois ja tämä rumapainoinen laihduttaa koska tietää olevansa rumapainoinen. Ja valitettavasti ruusufinni ei parane vaikka painasin 40 kiloa.

• Anonyymi kirjoitti:

tämä rumapainoinen on kolmessa viikossa saanut 6 kiloa pois ja tämä rumapainoinen laihduttaa koska tietää olevansa rumapainoinen. Ja valitettavasti ruusufinni ei parane vaikka painasin 40 kiloa.

Minä en hauku enkä sano rumapainoiseksi... Vaikka en halua ylipainoista kumppaniksi, en silti hauku ketään. Se on tyhmää, haukkua muita.

• mustasusi kirjoitti:

Paljonko on rumapainoisia mallin töissä, näyttelijöinä menestyneissä elokuvissa, po​rnossa, jne. Häviävän pieni osuus kaikista munasarjakkaista.

• Anonyymi

Paljonko on rumapainoisia mallin töissä, näyttelijöinä menestyneissä elokuvissa, po​rnossa, jne. Häviävän pieni osuus kaikista munasarjakkaista.

Valtavan paljon on plusmalleja nykyisissä huippumalleissa. Nykyäänhän ei tosin ole samalla tavalla huippumalleja, kuin heitä aikanaan oli. Aikanaan oli ne muutamat nimet, mutta nykyään tuokin on aika pirstaloitunutta ja sellasia, jotka ihan kaikki tietäisivät, ei oikeastana enää ole.

Pornossa taas on aina ollut noita sun rumanpainoisiasi, vaikkakaan ei ehkä juuri siinä kovimman bisneksen pornossa. Mitä enemmän eroottinen materiaali on valtavirtaisutnut, sitä enemmän noita sun rumanpainoisiasi siellä on. Esim. OF:han on täynnä kaikenpainoisia ja kaikin tavoin kaikennäköisiäkin.

Elokuvat alkavat olla viimeinen paikka, jossa naiset ovat vain nollakokoa ja silläkin puolellahan sarjat ovat ohittamassa elokuvat bisneksenä (jos eivät jo ohittaneet) ja sarjoissa sitten saat jo näkee monenpainoisia.

• Koipireisimies kirjoitti:

Niitä kuitenkin on ja pitääkin olla leffoissa yms. Ihmisiä kun on kaikennäköisiä ja kokoisia.

• Anonyymi

Jos et ole huomannut, että nollakoko ei noissa mainitsemissasi ole enää mikään vallitseva normi, niin siilloin olet pysynyt hyvin tiukasti oman kuplasi sisällä. Mikä tietysti on varmasti ihan hyvä, jos noin etoo.

• Anonyymi

Varsinkin kun mennään sitten muihin taiteilijoihin, esim laulajiin, niin siellähän nollakokoisia on nykyään jo suorastaan vähän. Tilanne on tuo, vaikka ajattelisit pelkkiä superstaroja, joista isolla osalla on sitten omat muotovaatemerkit ja kosmetiikkabrändit ja alusvaatemerkitkin ja niitä esittelevät monenkokoiset mallit. Esimerkiksi laulajathan ovat tällä hetkellä muoti-ikoneina ja muotivaikuttajina paljon paljon PALJON isompi juttu, kuin mallit. Sellasta jotain "victoria´s angels" tyyppistä juttuahan ei enää nykyään oikeastaan ole olemassakaan, kun naiset eivät enää massana lähde fanittamaan ja jäljittelemään sitä, vaikka ehkä moni mies taas sellaista kaipaisikin.

• Anonyymi

Ikääntyneen siittiötehtaan horinoita.

• Anonyymi kirjoitti:

Valtavan paljon on plusmalleja nykyisissä huippumalleissa. Nykyäänhän ei tosin ole samalla tavalla huippumalleja, kuin heitä aikanaan oli. Aikanaan oli ne muutamat nimet, mutta nykyään tuokin on aika pirstaloitunutta ja sellasia, jotka ihan kaikki tietäisivät, ei oikeastana enää ole.

Pornossa taas on aina ollut noita sun rumanpainoisiasi, vaikkakaan ei ehkä juuri siinä kovimman bisneksen pornossa. Mitä enemmän eroottinen materiaali on valtavirtaisutnut, sitä enemmän noita sun rumanpainoisiasi siellä on. Esim. OF:han on täynnä kaikenpainoisia ja kaikin tavoin kaikennäköisiäkin.

Elokuvat alkavat olla viimeinen paikka, jossa naiset ovat vain nollakokoa ja silläkin puolellahan sarjat ovat ohittamassa elokuvat bisneksenä (jos eivät jo ohittaneet) ja sarjoissa sitten saat jo näkee monenpainoisia.

"Valtavan paljon on plusmalleja nykyisissä huippumalleissa"

Luettele joitakin.

"OF:han on täynnä kaikenpainoisia"

Se että rumapainoinen esittelee läskejään ilmaispalvelussa ei tarkoita että kukaan haluasi heitä nähdä. Ilmaispalvelussa voi kuka tahansa eritellä itseään.

• Anonyymi

"Valtavan paljon on plusmalleja nykyisissä huippumalleissa"

Luettele joitakin.

"OF:han on täynnä kaikenpainoisia"

Se että rumapainoinen esittelee läskejään ilmaispalvelussa ei tarkoita että kukaan haluasi heitä nähdä. Ilmaispalvelussa voi kuka tahansa eritellä itseään.

Kirjoita googleen "plus size supermodels" ja johan alkaa löytyä. Olet niin erinomaisen kykenevä muuten tietoa etsimään, että eiköhän tämäkin sulta itseltäsikin käy?

Näkyvät ne rumanapainoiset siellä kummasti tienaava, että ilmeisesti kelpaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoita googleen "plus size supermodels" ja johan alkaa löytyä. Olet niin erinomaisen kykenevä muuten tietoa etsimään, että eiköhän tämäkin sulta itseltäsikin käy?

Näkyvät ne rumanapainoiset siellä kummasti tienaava, että ilmeisesti kelpaa.

Kourallinen rumapainoisia malleja on nykyään olemassa, naiskiintiö-malleja.

Tässä on munasarjakkaita supermalleja ilman muita kriteerejä: https://yandex.com/images/search?text=female supermodel full frontal eipä liiemmin rumilukset hypi silmille.

• Anonyymi

Tässä on munasarjakkaita supermalleja ilman muita kriteerejä: https://yandex.com/images/search?text=female supermodel full frontal eipä liiemmin rumilukset hypi silmille.

Sulla on iso koura. Parikymmentä löytyy hyvin helposti ja eipä niitä sinun tykkäämälläsi painolla varustettujakaan juuri enempää löydy.

• Anonyymi

Noistahan yksikään ei ollut mikään supermalli. 🙄

• Anonyymi

Supermallihan on perinteisesti määritelty sillä, että kuinka paljon hänelle maksetaan siitä, että hän toimii vaatteidesi ripustimena ja esittelijänä ja toisena siitä, että hänet halutaan muotilehtien kansiin. Se, että joku esittelee itseään netissä ei riitä määrittelemään supermalliksi, vaan silloin pitää olla brändiarvoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Supermallihan on perinteisesti määritelty sillä, että kuinka paljon hänelle maksetaan siitä, että hän toimii vaatteidesi ripustimena ja esittelijänä ja toisena siitä, että hänet halutaan muotilehtien kansiin. Se, että joku esittelee itseään netissä ei riitä määrittelemään supermalliksi, vaan silloin pitää olla brändiarvoa.

Ihme väittelyä... Ei täällä kuitenkaan kestään ole supermallille kumppaniksi. 😁 eikä varaa ostaa Ferraria.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ihme väittelyä... Ei täällä kuitenkaan kestään ole supermallille kumppaniksi. 😁 eikä varaa ostaa Ferraria.

Mitä väittelyä? Tuossa linkitetyssä kuvakavalkaadissa ei ollut yhtään ainoaa supermalliksi määriteltävää yksilöä. Voisinhan minäkin määrittää pakastetun kaurapuuron jäätelöksi ja sanoa jäätelön olevan terveellistä. Mitä järkeä siinä olisi?

• Anonyymi

Jospa s24 ei tuhoaisi tätä linkkiä: https://yandex.com/images/search?text=female supermodel full frontal

Näköjään löytyy noita plussakoon pornonäyttelijättärikin ihan h.vetisti ja kovan bisneksen posnostakin. En ole tajunnutkaan miten suosittuja nuo näkyvät olevan, kun ei itseä voisi porno vähempää kiinnostaa. 😲

• Anonyymi kirjoitti:

Näköjään löytyy noita plussakoon pornonäyttelijättärikin ihan h.vetisti ja kovan bisneksen posnostakin. En ole tajunnutkaan miten suosittuja nuo näkyvät olevan, kun ei itseä voisi porno vähempää kiinnostaa. 😲

Ilman muuta niillekin on tilausta. Jokaiselle jotakin.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ilman muuta niillekin on tilausta. Jokaiselle jotakin.

En ole tosiaan tajunnut miten jumalattomasti noita on. Mäkin olen kai ollut vähän samassa kuvitelmassa kuin Koipireisimies, mutta okei olin aivan totaalisen väärässä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• mustasusi kirjoitti:

Minusta monet muut käytössä olevat termit ovat paljon "ikävämpiä" kuin rumapainoinen joka on asiallinen. Kuten sotanorsu, siiderivalas, ja mitä kaikkia niitä onkaan.

• Anonyymi
        Jalkamies kirjoitti:

Voguen 15 supermalliehdokasta vuodelle 2023: https://www.vogue.com.au/fashion/news/top-supermodels/image-gallery/5a6e99e78d939edd16ee83134e86397f eikä yhtäkään rumapainoista.

Nyt puhuttiinkin niistä, jotka ovat jo. Tee nyt vaan se haku, jonka sanoin, tai näytä hyvin tyhmältä. 🤣

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mihin nyt oikein pyrit tällä?
        Eihän noihin tietenkään valkata edes mitään taviksia.

Hän yrittää sanoa, että ei osaa käyttää googlea. 😁

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Se oli sinun oma linkkisi. 😀

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Työmaakoppiin jää reisien läpi lyötynä kuka vaan.

• Anonyymi

Naisen sisäistä kauneutta varmaan saa kehua, vaikka tyyliin, olet sisältä kaunis, vaikkei ulkokuori olekaan, johon nainen oletettavasti vastaa, kiitos!

• Anonyymi
    • Anonyymi

okei, noniih huhhuh oikein mikä homma routerin kautta siirtää teratavuja dataa toiselle koneelle... juuri samassa jutussa kun painelin nappeja niin mitä tietokone muodostaa nimiä, kun eräs projektikin..

Dismies = Dis-se + Viina-mies jne...

Citmies = Citronella + Yogamies...

• Anonyymi

mutta niin, kannattaisi aina ajatella toisenkin etua joskus jotta ei ole kovin itsekäs eli narsisti..

todellakin itseänikin huvittaa mitä tuo oma ai-nimien tekijä ohjelma tekee noita juttuja

t. ValtaMies.

• Anonyymi

Tottakai voi antaa.

Itsellä on tapana myös ilmoittaa naisille jos aion miettiä heitä runkatessa. Ilmoitan suoraan että "Tiiätkös Minna, tänä iltana kun vedän hanskaan mietin muuten sinua".

Se ei ole seksuaalista ahdistelua ,se on vaan tosiasioiden toteamista.

• Jollain tavalla odotan kommentteja heiltä, jotka joskus kommentoineet ennenkin rintojani, sitten kun ovat pienennetty. Uusi vuosi alkaa uusin rinnoin, saa nähdä onko kommentaattorit IRL hereillä.

• Anonyymi

Juttu tuli mieleen, kun noita tekoälyjuttuja ohjewlmoin sellaisia, niin planeettojen kuviakin, ilmainen kuvajuttu, ovat kuvaruutunappauksxia ohjelmastani, mitä tekee, nuo oikeasti pyörivät nuo pallot, mutta niin:

https://www.youtube.com/watch?v=8jC8nalSK8A

Citroi

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe