Maantiepyörän renkaiden leveys - mikä on liian leveä?

Anonyymi-ap

9

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tohon on varmaan joku pontsomittari. Tosin maantsikan runko ei kestäus.

• Anonyymi

Lopeta se läträäminen se on todella vaarallista terveydelle.

• Anonyymi

En katsonut viteota mutta oman kokemuksen mukaan 40-millinen on vielä varsin hyvä, kun pintakuviointi on kevyttä. Raskaammalle polkijalle se voi olla jopa optimaalinen. Sallitut mahdolliset paineet ja silti vielä mukavat ja voit olla jopa numper van, etkä häviä kapearenkaiselle mitenkään. Oikeat maantiepolkupyörät eivät tosin kelpuuta moista vaan enimmäisleveys on alle kolmenkympin. Siksi poljenkin maantiellä cyclolla, ja nykyään 32-millisillä. Trekilta löytyy, oliko se Domane, johon mahtuu ainakin tuollaiset. Itselläni on toinen erkkimerkki polkupyöränä.

• Anonyymi

32-millinen on ylärajalla. On hitaampi ja painavampi kuin 28-millinen mutta ei mainitavasti tuo mukavuutta. Jos ajelee heikkokuntoisilla teillä niin 32mm ihan ok.

• Anonyymi

Paras asfaltti taitaa suomessa löytyä moottoriteiltä ja moottoriradoilta ja sinnehän ei pyörällä ole asiaa. Alemman luokan tiet jotka ovat mielenkiintoisia ajaa ja joilla on vähemmän liikennettä ovat pääsääntöisesti aika huonossa kunnossa. Oma valinta on ollut jo vuosia continentalin gp sarjan 32 millinen. Paino ja nopeusero merkityksetön kapeampiin normaalissa kuntoajossa koska tuulella ja reitin profiililla on suurempi merkitys. Oma kokemus on myös että 32mm on mukavampi ja sillä ajelee jopa soralla jos tie on ok. kuntoinen. Käytännössä olen huomannut myös kestävämmäksi kuin vastaavan kapeamman. Tämänkään mukaan leveämpi ei välttämättä ole hitaampi tai muuten huonompi:

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison

• Anonyymi

Mulla on 4.9 tuumaset omassa sähkömaantiessä ja menee hyvin huonommassakin asfaltissa

• Anonyymi

Huono provo

"Sähkömaantie" on sisäisesti ristiriitainen määritelmä. Joko maantiepyörä tai sähköpyörä, mutta niitä ei voi risteyttää. Ja 4,9" renkaat menevät oikeasti vain tosi leveäksi rakennettuihin maastopyöriin.

• Anonyymi

Ei spandexxii mut maantiepyörä isoilla kumeilla,salli mun jo nauraa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      77
      3095
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      86
      2989
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1792
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1661
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1316
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe