Minulla on ihan hirveät luonnonkiharat hiukset, tällä hetkellä ne on ihan lyhyet ja tuntuu että ne on aina pörröset. Mitä muotoilu tuotteita suosittelette että saisin ne kuriin? Onko muilla samoja ongelmia?
Karmeat luonnonkiharat
9
1829
Vastaukset
- ....
Aloita hankkimalla kunnon shampoo ja hoitoaine. Sillä saat kuivat luonnonkiharat hoidettua ja pörröisyys häviää. Olen satoja eri tuotteita kokeillut mutta palaan aina kuitenkin samaan eli Kérastaseen.
Ehdottomasti paras shampoo luonnonkiharille on kuiville hiuksille tarkoitettu Kérastase Nutritive Bain Satin. Ja hoitoaineeksi Kérastase Nutritive Lait Vital Protéiné. Hinta on > 20 euroa/kpl, mutta hyvästä kannattaa maksaa. Kérastasella on myös erikseen kiharille hiuksille tarkoitetut tuotteet, mutta edellämainitut toimivat paljon paremmin! Näitä käytettäessä ei edes välttämättä muotoilutuotteita tarvita.
(Itselläni on pitkät paksut luonnonkiharat hiukset.) - ...
Mulla on kanssa todella luonnonkiharat hiukset.Ei siinä mitn jos olisivat edes tasaisen kiharat mutta kun noi päälimmäiset on melkein suorat ja vain osassa hiusta menee sellainen laineileva "panta".Pitkää tukkaa sai jatkuvasti olla suoristusraudan kanssa laittamassa ja nyt lyhyeksi leikattuna näyttää aina aikamoiselta linnun pesältä.Mitkään suoristus aineet ei tunnu tehoavan ja olen miettinyt jo parin millin sängeksi leikkaamista.
Nyt kuitenkin yritän epätoivoisesti kasvattaa pitkää tukkaa ja jos siinä onnistun aion ottaa permanentin(ellen jokikunnas tyylisen).Mutta siihenkin menee taas vuosia ennekuin tukka onnistuu kasvamaan niin pitkäksi.
Että et ole ainoa epätoivoinen,tsemppiä sinulle!- Tatti
Mulla menee just toisin päin.. Päällitukka todella kihara (n. pikkurillin paksuista tiheää korkkiruuvia) ja piikkisuora alkaa jo korvien yläpuolelta. Tai ei se ihan suoraa ole, hiukan taipuu jos kiharan "päällisen" nostaa "alatukan" ollessa märkä pois päältä. Muuten on melkein piikkisuora.
Inhottaa pitää hiuksia auki, kun tulee "rokkitukka" efekti vaikka päällihiukset on leikatessa jätetty todella paljon pidemmiksi. Eli hiukset näyttää suurinpiirtein samalta kuin joskus pentuna vappuna tms. käytetyt kimaltelevat peruukit, joissa niskatukka pitkä ja päältä lyhyt. Erona toki se kiharuus.. ;)
Mut se mikä mua eniten hämmästyttää, on se et lyhyenä koko pehko on melkein suora, vain pientä taipuisuutta esiintyy.. :O
- Onkija
Suoristuspermanentti voisi olla kohdallaan... Se ei kuitenkaan välttämättä suorista kiharaa vaan loiventaa sitä... Kannattaa kokeilla, sittenhän sen tietää miten toimii sinun tukassasi.
- Käkkäräpää
Kaiken kokeilleena,voin antaa vain yhden neuvon. Luovu taistelusta kiharoitasi vastaan, en minä ainakaan ole vielä koskaan päässyt niskan päälle siinä sodassa. Olen esim. nähnyt kovasti vaivaa laittamalla suoristusgeeliä, föönännut pieniä suortuvia kerrallaan isolla harjalla, lakannut ja laittanut vielä esim. otsatukkaa jollain pinnillä aloilleen. Sitten lähden ulos ja voi hemmetti, jos on vähäisenkään kostea ilma (nninkuin melkein aina), tukka vetää hetkessä epämääräiselle kiharalle ja on tosiaan kuin tuulenpesä. Hukkaan on mennyt koko vaiva. Nykyään pidän tukan tasapitkänä niskaan asti ulottuvana. Otsatukka on jo aika pitkä ja aioin kasvattaa sen kokonaan pois. Annan hiukset olla kiharana. Laitan niihin kosteana jotain muotovaahtoa ja painelen ja puristelen kiharoita. Vaihtelua saan kun nostan kaikki hiukset nipsuilla ylös ja kampaus näyttää nutturalle, vaikka tukka onkin aika lyhyt. Pieni kosteus ei haittaa, oikeastaan vaan parantaa kiharoita. Ei mikään suosikkikampaukseni tämä, mutta helppo kuin mikä. Väreillä voi sitten keksiä vaihtelua. Uskomatonta vielä se, kun aina kuulee kateellisia heittoja siitä, että pitäisi olla onnellinen, kun on luonnonkihara tukka ! Eivät teidä, mistä puhuvat. Hyvää Kesää !
- ...
Juu mulla kanssa meni hermot siihen kun pitkän aikaa väänsi tukkaa aloilleen ja ulos mennessä tukka kihartui kosteuden takia entisestään.
Suoristuspermanenttia en ole viitsinyt ottaa koska parturi sanoi ettei se kestäisi kauaa ja kasvaisi lopulta kuitenkin kiharaksi.
Sen takia kasvatankin nyt pitkää ja otan sitten tasaisen permanentin niihin niin ei enää näkyisi tuo epätasainen luonnonkihara...
Hyvää kesää myös minun puolestani! - viittikö
... kirjoitti:
Juu mulla kanssa meni hermot siihen kun pitkän aikaa väänsi tukkaa aloilleen ja ulos mennessä tukka kihartui kosteuden takia entisestään.
Suoristuspermanenttia en ole viitsinyt ottaa koska parturi sanoi ettei se kestäisi kauaa ja kasvaisi lopulta kuitenkin kiharaksi.
Sen takia kasvatankin nyt pitkää ja otan sitten tasaisen permanentin niihin niin ei enää näkyisi tuo epätasainen luonnonkihara...
Hyvää kesää myös minun puolestani!märistä jos teillä on kihara tukka. mulla on piikki suorat helvetin paksut alaselkään asti olevat hiukset ja oon kaikenmaailman keinoilla yrittänyt saada niitä kiharalle mut ei ne koskaan pysy ku sen aikaa ku on sisällä!! tai siis en oo ikinä laittanu mitään pysyviä kikuroita vaan kotikonstein esim. viikonloppuna!!
- ...
viittikö kirjoitti:
märistä jos teillä on kihara tukka. mulla on piikki suorat helvetin paksut alaselkään asti olevat hiukset ja oon kaikenmaailman keinoilla yrittänyt saada niitä kiharalle mut ei ne koskaan pysy ku sen aikaa ku on sisällä!! tai siis en oo ikinä laittanu mitään pysyviä kikuroita vaan kotikonstein esim. viikonloppuna!!
niin että älä itse viitti märistä jos sulla kerran on suora tukka...niin se vaan on että toiset tahtoo suorista kiharat ja toiset kiharista suorat..
- itsellänikin..
Oletko kokeillut isoja samettirullia?
Itse käytin niitä silloin kuin hiukseni olivat lyhyet ja lisäksi muotovaahtoa. Paras keino mielestäni silloin kun hiukseni olivat suht lyhyet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829