Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Harmis ja muut persut

Sovitaanko näin, ettemme vähättele toisiamme? Olen varmasti syyllistynyt siihen itsekin. Mutta siitä ei ole mitään pitkäaikaista iloa.

Rikoskonstaapelit tietävät tämän ja ovat aina olleet ylirauhallisia kuulusteluissa.

Se siitä. Jos minä nyt vain pidän kokkaamisesta, niin mitä sitten? Olen varmasti sanonut rumasti muillekkin heidän mielenkiinnon kohteesta.

Oikeasti ajateltuna jokaisen pitää saada olla kiinnostunut mistä on kiinnostunut. Vähättely ja haukkuminen eivät kuulu aikuisuuteen.

Pyydän anteeksi, kun sanoin teitä SMP:n persujunteiksi. En sano enää, vaikka se totta onkin.

Pyrittäisiinkö vittuilu kuitenkin pitämään sivistyneenä?

27

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai on aloittajasta tullut seta väkeä prime porukkaa sateenkaari väkeä oletko ennen ollut mies ja nyt nainen vai buubbeli poeka miltä tuntuu olla mennyt mies

    • Anonyymi

      Vai on kytät kintereilläsi ja nautit kokkailuistasi? Mitäs ne tähän sanoo? - https://www.youtube.com/watch?v=Re0yU2s-Uw8. Ai niin, nykyäänhän huumeita suorastaan ihannoidaan 😂. Ja mitä politiikkaan tulee, niin kyllä ihmiset osaavat olla lampaita. Aina me ja muut-ajattelu. Se on juuri se tuhon tie mikä ihmiskunnalla häämöttää edessään. Aina pitää olla muka jokin vihollinen olemassa. Ehkä se on osin geneettistä, sillä ihmisyhteisöt kehittyivät alun perin heimoihin perustuen. En ole historioitsija mutta aivan pomminvarmasti heimoajattelu ja -eläminen on aiheuttanut kaikenlaisia kahakoita ja pienimuotoisia sotia ihmislajin elämänkaaren varrella.

    • Anonyymi

      Ennen oli timppa nykyään on anja

      • Sä tunsit mut aiemmin Timppana
        Sitä poikaa ei enää olekaan
        Mennyt mies, on historiaa


    • Anonyymi

      Jäbä haukkuu persuksi ja kuvittelee että saa synninpäästön. Olen jo palstalla kertonut urpo-kyselyn perusteella olevani paikan äärivassari, ei sovi persuiluun se ja muutenkin ne on niin kaksinaamaista porukkaa että älä vaan laske allekirjoittanutta niihin. Persupellet öyhöttää isänmaallisuudesta ja antoivat maan jenkkien käyttöön ilman mitään kritiikkiä, haistakoon p..Kan koko sakki.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Jaahast, ollaan me vaan niin hiton hienoja/taitavia vaikka kokoomuksella on 48 kansanedustajaa ja on pääministeripuolue -> perussuomalaiset hallitsevat siitä huolimatta, 46 kansanedustajan voimin. Älä viitsi aikuinen mies puhua läpiä päähäsi!

        Vuoden 2023 eduskuntavaalien vaalipäivä oli sunnuntai 2.4.2023.
        Suomen Nato-suurlähettiläs Klaus Korhonen ja Ruotsin Nato-suurlähettiläs Axel Wernhoff jättävät Nato-hakemuksensa 18. toukokuuta 2022 Naton pääsihteerille Jens Stoltenbergille.

        Ei meillä ollut edes 46 kansanedustajaa silloin eduskunnassa 2022, mietis vähän!
        Montako kertaa pitää kertoa, ett Venäjä itse aiheutti tilanteen, ett Suomi ja Ruotsi pyrkivät Natoon! Ruotsi ja Venäjä ovat vuosisatoja tapelleet keskenään Suomen maaperällä!
        Nyt Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ei jääty odottamaan milloin on meidän vuoromme sotia, omasta maastamme kuten ukrainalaiset tällä hetkellä.

        Oikeesti tätä poliittista keskustelua meidän on turha jatkaa, kumpikin meistä on kaivautunut niin syvälle omaan poteroon... puolustus kannalle!
        Tulevaisuus näyttää mihin suuntaan asiat kehittyy Ja jos lukee sen ex-pressan Medvedevin pilkkakirjoituksia; ei hyvältä näytä! Uhoaa siihen malliin... Odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää!
        Hyvää yötä, pitänee purkittaa kurkkurelissi, siis kaataa tuo kuuma säilöntäliemi purkkiin päällimmäiseksi. Kurkku, sipuli, tillisilppu ja sinapinsiemenet purkeissa jo on, nyt vaan toi keitetty vesi, sokeri, etikka, suolaliemi niskaan! Huomenna mä sekoittelen niin et ilmakuplat nousee ylös, purkit suljetaan hyvin ja mä asetan ne kylmäkaappiin.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahast, ollaan me vaan niin hiton hienoja/taitavia vaikka kokoomuksella on 48 kansanedustajaa ja on pääministeripuolue -> perussuomalaiset hallitsevat siitä huolimatta, 46 kansanedustajan voimin. Älä viitsi aikuinen mies puhua läpiä päähäsi!

        Vuoden 2023 eduskuntavaalien vaalipäivä oli sunnuntai 2.4.2023.
        Suomen Nato-suurlähettiläs Klaus Korhonen ja Ruotsin Nato-suurlähettiläs Axel Wernhoff jättävät Nato-hakemuksensa 18. toukokuuta 2022 Naton pääsihteerille Jens Stoltenbergille.

        Ei meillä ollut edes 46 kansanedustajaa silloin eduskunnassa 2022, mietis vähän!
        Montako kertaa pitää kertoa, ett Venäjä itse aiheutti tilanteen, ett Suomi ja Ruotsi pyrkivät Natoon! Ruotsi ja Venäjä ovat vuosisatoja tapelleet keskenään Suomen maaperällä!
        Nyt Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ei jääty odottamaan milloin on meidän vuoromme sotia, omasta maastamme kuten ukrainalaiset tällä hetkellä.

        Oikeesti tätä poliittista keskustelua meidän on turha jatkaa, kumpikin meistä on kaivautunut niin syvälle omaan poteroon... puolustus kannalle!
        Tulevaisuus näyttää mihin suuntaan asiat kehittyy Ja jos lukee sen ex-pressan Medvedevin pilkkakirjoituksia; ei hyvältä näytä! Uhoaa siihen malliin... Odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää!
        Hyvää yötä, pitänee purkittaa kurkkurelissi, siis kaataa tuo kuuma säilöntäliemi purkkiin päällimmäiseksi. Kurkku, sipuli, tillisilppu ja sinapinsiemenet purkeissa jo on, nyt vaan toi keitetty vesi, sokeri, etikka, suolaliemi niskaan! Huomenna mä sekoittelen niin et ilmakuplat nousee ylös, purkit suljetaan hyvin ja mä asetan ne kylmäkaappiin.
        trollikka

        Persut häpäisi Suomen lippua laittamalla airutnauhat väärinpäin varmaan tahallaan, osoitus amerikalle että maa on nyt teidän, olkaa hyvä. Säälittävää pelleporukkaa joka myy maansa ja kääntää takkia minkä ehtii. Venäjällä ei ollut mitään ongelmia Suomen kanssa eikä Suomella Venäjän kanssa kunnes pellet alkoi veljeilemään Venäjän pahimman vihollisen kanssa. Medvedevin suomi-vitsi oli oikein osuva.

        https://yle.fi/a/74-20045123?origin=rss

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Harmis rakas. En tuomitse ketään, muuta kuin oman kokemuksen perusteella.

        Voit olla persu ihan vapaasti ja miksi et olisi? Jos taasen edustat muuta poliittista kantaa, niin olet automaattisesti kommunisti.

        Täällä kirjoittelevat muka isänmaalliset, tai kuten pennut kirjoittavat isämmaalliset ovat sakeaa nuorisoa..

        Mielelläni en toruisi, mutta he itse haluavat jämäkän miehen kertomaan missä mennään.

        Sen takia populistipellet ovatkin keränneet kannatusta.

        Itse aikoinaan seikkailin lain kumpaakin puolta. Lopulta jouduin onnettomuuden takia tehdä valintoja. Valitsin terveyden ja rehellisyyden. Silti kytät aina välillä ajelevat hissukseen ohi.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahast, ollaan me vaan niin hiton hienoja/taitavia vaikka kokoomuksella on 48 kansanedustajaa ja on pääministeripuolue -> perussuomalaiset hallitsevat siitä huolimatta, 46 kansanedustajan voimin. Älä viitsi aikuinen mies puhua läpiä päähäsi!

        Vuoden 2023 eduskuntavaalien vaalipäivä oli sunnuntai 2.4.2023.
        Suomen Nato-suurlähettiläs Klaus Korhonen ja Ruotsin Nato-suurlähettiläs Axel Wernhoff jättävät Nato-hakemuksensa 18. toukokuuta 2022 Naton pääsihteerille Jens Stoltenbergille.

        Ei meillä ollut edes 46 kansanedustajaa silloin eduskunnassa 2022, mietis vähän!
        Montako kertaa pitää kertoa, ett Venäjä itse aiheutti tilanteen, ett Suomi ja Ruotsi pyrkivät Natoon! Ruotsi ja Venäjä ovat vuosisatoja tapelleet keskenään Suomen maaperällä!
        Nyt Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ei jääty odottamaan milloin on meidän vuoromme sotia, omasta maastamme kuten ukrainalaiset tällä hetkellä.

        Oikeesti tätä poliittista keskustelua meidän on turha jatkaa, kumpikin meistä on kaivautunut niin syvälle omaan poteroon... puolustus kannalle!
        Tulevaisuus näyttää mihin suuntaan asiat kehittyy Ja jos lukee sen ex-pressan Medvedevin pilkkakirjoituksia; ei hyvältä näytä! Uhoaa siihen malliin... Odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää!
        Hyvää yötä, pitänee purkittaa kurkkurelissi, siis kaataa tuo kuuma säilöntäliemi purkkiin päällimmäiseksi. Kurkku, sipuli, tillisilppu ja sinapinsiemenet purkeissa jo on, nyt vaan toi keitetty vesi, sokeri, etikka, suolaliemi niskaan! Huomenna mä sekoittelen niin et ilmakuplat nousee ylös, purkit suljetaan hyvin ja mä asetan ne kylmäkaappiin.
        trollikka

        "Montako kertaa pitää kertoa, ett Venäjä itse aiheutti tilanteen, ett Suomi ja Ruotsi pyrkivät Natoon! "
        Toinen oli pyrkivinään?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut häpäisi Suomen lippua laittamalla airutnauhat väärinpäin varmaan tahallaan, osoitus amerikalle että maa on nyt teidän, olkaa hyvä. Säälittävää pelleporukkaa joka myy maansa ja kääntää takkia minkä ehtii. Venäjällä ei ollut mitään ongelmia Suomen kanssa eikä Suomella Venäjän kanssa kunnes pellet alkoi veljeilemään Venäjän pahimman vihollisen kanssa. Medvedevin suomi-vitsi oli oikein osuva.

        https://yle.fi/a/74-20045123?origin=rss

        -harmiseikirj-

        "Persut häpäisi Suomen lippua laittamalla airutnauhat väärinpäin varmaan tahallaan, osoitus amerikalle että maa on nyt teidän, olkaa hyvä. "

        Milloinkas ja missä yhteydessä tämä on sattunut, jos asia edes on tosi?
        LIPPUVARTIO JA AIRUTNAUHOJEN KÄYTTÖ ... ohjeet löytyy WIKIPEDIAsta.

        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Persut häpäisi Suomen lippua laittamalla airutnauhat väärinpäin varmaan tahallaan, osoitus amerikalle että maa on nyt teidän, olkaa hyvä. "

        Milloinkas ja missä yhteydessä tämä on sattunut, jos asia edes on tosi?
        LIPPUVARTIO JA AIRUTNAUHOJEN KÄYTTÖ ... ohjeet löytyy WIKIPEDIAsta.

        trollikka

        Tuossa juuri aiheesta, maanpetturit pönöttää juhlallisina:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perussuomalaisilla-suomen-lipun-etiketti-sekaisin-nolo-moka-tallentui-kameroihin/8755780

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis rakas. En tuomitse ketään, muuta kuin oman kokemuksen perusteella.

        Voit olla persu ihan vapaasti ja miksi et olisi? Jos taasen edustat muuta poliittista kantaa, niin olet automaattisesti kommunisti.

        Täällä kirjoittelevat muka isänmaalliset, tai kuten pennut kirjoittavat isämmaalliset ovat sakeaa nuorisoa..

        Mielelläni en toruisi, mutta he itse haluavat jämäkän miehen kertomaan missä mennään.

        Sen takia populistipellet ovatkin keränneet kannatusta.

        Itse aikoinaan seikkailin lain kumpaakin puolta. Lopulta jouduin onnettomuuden takia tehdä valintoja. Valitsin terveyden ja rehellisyyden. Silti kytät aina välillä ajelevat hissukseen ohi.

        >simiti<

        En ole sun rakas enkä trolikan murunen vaikka miten kerjäisitte huomiota :D tuossa olet oikeassa että Kekkonen pitäisi kaivaa haudastaan hoitamaan asiat kuntoon.

        -hwrmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sun rakas enkä trolikan murunen vaikka miten kerjäisitte huomiota :D tuossa olet oikeassa että Kekkonen pitäisi kaivaa haudastaan hoitamaan asiat kuntoon.

        -hwrmiseikirj-

        Ai että nyt sattui, miten sä saatatkin olla; mulle noin julma!
        Kekkonen nyt oli hyvä presidentti, suomettumisen aikoihin ja jaksoi kiskoa viinaa kiduksiinsa siinä missä Neuvostojohtajatkin. Kertomusten mukaan; saunotti ja joi heitä ns. pöydän alle! Osasi lahjonnan (korruption) ja teki sen varjolla varmaan monta hyvää sopimusta!

        Juoni myös Suomen poliittisella kentällä, yhdessä itänaapurin kanssa. Taisi tilata myös sen kuuluisan ulkopoliittinen noottikriisin. Syksyn 1961 noottikriisi ajoittui sopivasti Kekkosen Yhdysvaltain vierailulle. Havajilta Kekkonen lensi suoraan Novosibirskiin, neuvottelemaan. Novosibirskissä pidettyjen neuvottelujen jälkeen Neuvostoliitto ilmoitti julkilausumassaan luottavansa Kekkosen arviointikykyyn asiassa. Kriisi oli ohi. ;))

        Viimeiset vuodet Kekkonen oli "nukkehallitsija" presidentin terveyden tilaa salattiin,
        ja aivan toiset miehet kulisseissa tekivät työt, Kekkonen kyllä allekirjoitteli papereihin nimensä milloin tarvittiin. Maarit Tyrkkö kertoo tämän "ikuisen" presidentin tarinan.
        Mielenkiintoinen kirja, ystävän kertomana, 25 vuotta Suomenpresidenttinä.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että nyt sattui, miten sä saatatkin olla; mulle noin julma!
        Kekkonen nyt oli hyvä presidentti, suomettumisen aikoihin ja jaksoi kiskoa viinaa kiduksiinsa siinä missä Neuvostojohtajatkin. Kertomusten mukaan; saunotti ja joi heitä ns. pöydän alle! Osasi lahjonnan (korruption) ja teki sen varjolla varmaan monta hyvää sopimusta!

        Juoni myös Suomen poliittisella kentällä, yhdessä itänaapurin kanssa. Taisi tilata myös sen kuuluisan ulkopoliittinen noottikriisin. Syksyn 1961 noottikriisi ajoittui sopivasti Kekkosen Yhdysvaltain vierailulle. Havajilta Kekkonen lensi suoraan Novosibirskiin, neuvottelemaan. Novosibirskissä pidettyjen neuvottelujen jälkeen Neuvostoliitto ilmoitti julkilausumassaan luottavansa Kekkosen arviointikykyyn asiassa. Kriisi oli ohi. ;))

        Viimeiset vuodet Kekkonen oli "nukkehallitsija" presidentin terveyden tilaa salattiin,
        ja aivan toiset miehet kulisseissa tekivät työt, Kekkonen kyllä allekirjoitteli papereihin nimensä milloin tarvittiin. Maarit Tyrkkö kertoo tämän "ikuisen" presidentin tarinan.
        Mielenkiintoinen kirja, ystävän kertomana, 25 vuotta Suomenpresidenttinä.
        trollikka

        Kekkonen pärjäsi suuren naapurin kanssa ja Suomi vaurastui, nyt ei pärjätä ja köyhdyttää, se kai teille vihan sokaisemille parempi?

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/markku-kangaspuro-venajan-vastatoimet-nato-suomelle-ovat-tulossa/8754548#gs.3z2v2l

        Onneksi olette riidanhaastajat sitten innokkaina etulinjassa niin me rauhaa kannattavat voidaan vaan sivusta seurata teidän sotamenestystä.

        -harmiseikir-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kekkonen pärjäsi suuren naapurin kanssa ja Suomi vaurastui, nyt ei pärjätä ja köyhdyttää, se kai teille vihan sokaisemille parempi?

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/markku-kangaspuro-venajan-vastatoimet-nato-suomelle-ovat-tulossa/8754548#gs.3z2v2l

        Onneksi olette riidanhaastajat sitten innokkaina etulinjassa niin me rauhaa kannattavat voidaan vaan sivusta seurata teidän sotamenestystä.

        -harmiseikir-

        Kangaspuro on taistolaisensiiven; kova kommunisti, satun kuulemaan.
        Nykyään myös Aleksanderi-instituutin johtaja... hiukan puolueelliset kannanotot!
        Oma lehmä ojassa, tulkitsisin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että nyt sattui, miten sä saatatkin olla; mulle noin julma!
        Kekkonen nyt oli hyvä presidentti, suomettumisen aikoihin ja jaksoi kiskoa viinaa kiduksiinsa siinä missä Neuvostojohtajatkin. Kertomusten mukaan; saunotti ja joi heitä ns. pöydän alle! Osasi lahjonnan (korruption) ja teki sen varjolla varmaan monta hyvää sopimusta!

        Juoni myös Suomen poliittisella kentällä, yhdessä itänaapurin kanssa. Taisi tilata myös sen kuuluisan ulkopoliittinen noottikriisin. Syksyn 1961 noottikriisi ajoittui sopivasti Kekkosen Yhdysvaltain vierailulle. Havajilta Kekkonen lensi suoraan Novosibirskiin, neuvottelemaan. Novosibirskissä pidettyjen neuvottelujen jälkeen Neuvostoliitto ilmoitti julkilausumassaan luottavansa Kekkosen arviointikykyyn asiassa. Kriisi oli ohi. ;))

        Viimeiset vuodet Kekkonen oli "nukkehallitsija" presidentin terveyden tilaa salattiin,
        ja aivan toiset miehet kulisseissa tekivät työt, Kekkonen kyllä allekirjoitteli papereihin nimensä milloin tarvittiin. Maarit Tyrkkö kertoo tämän "ikuisen" presidentin tarinan.
        Mielenkiintoinen kirja, ystävän kertomana, 25 vuotta Suomenpresidenttinä.
        trollikka

        Paska presidentti oli Kekkonen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Paska presidentti oli Kekkonen.

        Olihan hänelläkin omat vikansa. Naantalissa oli presidentin kesäasunto pressanlinna kuten paikalliset sitä kutsuu. Naantaliin Urkki ajoi Turun läpi, kävi Multavierunkadun kulmassa olevassa herkkuliikkeessä, ostamassa/tilaamassa erikoismaustettuja pihvejä Kultarantaan. Se oli sellainen pieni kulmakauppa, jota vanhempi pariskunta piti. Rouva istui kuulemma kassalla ja isäntä itse hääri lihatiskin takana.

        Ne pihvit toimitettiin jälkikäteen perille, kunhan olivat ensin maustuneet.
        Samalla matkalla Kekkonen poikkesi myös Raunistulan puolelle "kyläilemään" usein silloin, kun täälläpäin Suomea liikkui. Noita juttuja Urkista; olen kuullut nyt jo 8-kymppisiltä ihmisiltä, jotka aikoinaan hänet tunsivat, rentona seuramiehenä!

        On mulle kerrottu myös niistä koskikaupoista tuolla pohjoisessa; kun pressa osti jonkun arvottoman kosken itselleen, pilkkahintaan tietenkin. Myyjä oli tyytyväinen jonkin aikaa, kunnes tajusi kosken todellisen arvon, mutt myyty mikä myyty.
        Eihän tuollaiset kertomukset kovin ruusuista kuvaa miehestä anna. Mutt noinhan liiketalous nykyäänkin toimii, ostetaan mahdollisimman halvalla ja myydään kalliilla.
        Suomi tarvitsi silloin Kekkosen, niin mulle on vakuutettu; oli Vanha viisas kettu!
        trollikka
        Mimmi laahusti hetki sitten WC:hen ja mä luulen ett mun on syytä mennä perässä, sellainen haju täällä ainakin leijailee nyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan hänelläkin omat vikansa. Naantalissa oli presidentin kesäasunto pressanlinna kuten paikalliset sitä kutsuu. Naantaliin Urkki ajoi Turun läpi, kävi Multavierunkadun kulmassa olevassa herkkuliikkeessä, ostamassa/tilaamassa erikoismaustettuja pihvejä Kultarantaan. Se oli sellainen pieni kulmakauppa, jota vanhempi pariskunta piti. Rouva istui kuulemma kassalla ja isäntä itse hääri lihatiskin takana.

        Ne pihvit toimitettiin jälkikäteen perille, kunhan olivat ensin maustuneet.
        Samalla matkalla Kekkonen poikkesi myös Raunistulan puolelle "kyläilemään" usein silloin, kun täälläpäin Suomea liikkui. Noita juttuja Urkista; olen kuullut nyt jo 8-kymppisiltä ihmisiltä, jotka aikoinaan hänet tunsivat, rentona seuramiehenä!

        On mulle kerrottu myös niistä koskikaupoista tuolla pohjoisessa; kun pressa osti jonkun arvottoman kosken itselleen, pilkkahintaan tietenkin. Myyjä oli tyytyväinen jonkin aikaa, kunnes tajusi kosken todellisen arvon, mutt myyty mikä myyty.
        Eihän tuollaiset kertomukset kovin ruusuista kuvaa miehestä anna. Mutt noinhan liiketalous nykyäänkin toimii, ostetaan mahdollisimman halvalla ja myydään kalliilla.
        Suomi tarvitsi silloin Kekkosen, niin mulle on vakuutettu; oli Vanha viisas kettu!
        trollikka
        Mimmi laahusti hetki sitten WC:hen ja mä luulen ett mun on syytä mennä perässä, sellainen haju täällä ainakin leijailee nyt!

        Minkä tahansa maan pitäisi pystyä elämään niin että rauha ei yhtä miestä kaipaa. Jos Kekkonen näytti korvaamattomalta, niin kyseessä lähinnä oli Kekkosen ja sisäpiirinsä kusetus, jolla mies piti vallastaan kiinni. Jos valtakausi olisi ollut vaikka 56-68 olisi jäänyt aika paljon parempi maku. Nythän Suomi-niminen demokratia meni siihen että edes vaaleja ei tarvinnut järjestää kun presidentti valittiin poikkeuslailla. Urho Kekkosen kuva oli elinaikanaan suurimmassa setelissä. Yhtä homeista henkilöpalvontaa "demokratioissa" löytyi korkeintaan jostain arabimaasta.

        Ståhlbergista, Svinhufvudista, Kalliosta, Rytistä ja Paasikivestä sanoisin että löytyy onnistumisten ohella yksittäisiä vikoja. Mutta ei kenessäkään ollut samanlaista valtaantakertumista ja itsensä korottamista kuin Kekkosessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan hänelläkin omat vikansa. Naantalissa oli presidentin kesäasunto pressanlinna kuten paikalliset sitä kutsuu. Naantaliin Urkki ajoi Turun läpi, kävi Multavierunkadun kulmassa olevassa herkkuliikkeessä, ostamassa/tilaamassa erikoismaustettuja pihvejä Kultarantaan. Se oli sellainen pieni kulmakauppa, jota vanhempi pariskunta piti. Rouva istui kuulemma kassalla ja isäntä itse hääri lihatiskin takana.

        Ne pihvit toimitettiin jälkikäteen perille, kunhan olivat ensin maustuneet.
        Samalla matkalla Kekkonen poikkesi myös Raunistulan puolelle "kyläilemään" usein silloin, kun täälläpäin Suomea liikkui. Noita juttuja Urkista; olen kuullut nyt jo 8-kymppisiltä ihmisiltä, jotka aikoinaan hänet tunsivat, rentona seuramiehenä!

        On mulle kerrottu myös niistä koskikaupoista tuolla pohjoisessa; kun pressa osti jonkun arvottoman kosken itselleen, pilkkahintaan tietenkin. Myyjä oli tyytyväinen jonkin aikaa, kunnes tajusi kosken todellisen arvon, mutt myyty mikä myyty.
        Eihän tuollaiset kertomukset kovin ruusuista kuvaa miehestä anna. Mutt noinhan liiketalous nykyäänkin toimii, ostetaan mahdollisimman halvalla ja myydään kalliilla.
        Suomi tarvitsi silloin Kekkosen, niin mulle on vakuutettu; oli Vanha viisas kettu!
        trollikka
        Mimmi laahusti hetki sitten WC:hen ja mä luulen ett mun on syytä mennä perässä, sellainen haju täällä ainakin leijailee nyt!

        Pari visailukysymystä presidenteistä: ketkä kaksi Suomen presidenteistä ovat syntyneet Turun seudulla? Entä ketkä kaksi nykyisen Venäjän alueella?

        Kekkonen kuoli 31.8.1986. Kuka presidenteistä kuoli viimeisenä häntä ennen ja kuka ensimmäisenä hänen jälkeensä?


      • scrg kirjoitti:

        Pari visailukysymystä presidenteistä: ketkä kaksi Suomen presidenteistä ovat syntyneet Turun seudulla? Entä ketkä kaksi nykyisen Venäjän alueella?

        Kekkonen kuoli 31.8.1986. Kuka presidenteistä kuoli viimeisenä häntä ennen ja kuka ensimmäisenä hänen jälkeensä?

        Muille kysymyksille en keksi mitään suurempaa merkitystä, mutta se voi olla jopa merkityksellistä, että Kekkosen aikana ei ollut entisiä predidemttejä. Ei ollut auktoriteettia joka olisi vähän rajoittanut suuruudenhullua.

        Paasikivikin, joka poikkeuslailla oli valittu presidentiksi 1946, oli 1950 taipumassa sille kannalle että hänet jälleen valittaisiin poikkeuslailla. Tässä vaiheessa astui esiin KJ Ståhlberg ilmoittamaan että semmoinen ei ole demokratian toimintatapa.


    • Anonyymi

      Kiitos Harmis hyvästä linkistä!
      Viestit ovat muuttuneet oudoiksi
      Medvedevin viestit sosiaalisessa mediassa ovat muuttuneet yhä sekopäisemmiksi viimeisen vuoden aikana.

      Hän on muun muassa kehottanut Japanin pääministeriä tekemään itsemurhan ja uhannut Hollannin Haagia pommituksilla.

      Ukrainan suhteen Medvedevin puheissa on nähtävissä suoranaista kansanmurhaan kiihottamista. Näin hän kirjoitti Ukrainasta pikaviestipalvelu Telegramissa kesällä 2022:

      – Vihaan heitä. He ovat paskiaisia ja friikkejä. Niin kauan kuin minussa henki pihisee, aion tehdä kaikkeni, jotta heidät pyyhitään maailmankartalta.

      Ulkopoliittisen instituutin vanhempi tutkija Jussi Lassila arvio Ylelle keväällä, että Medvedevin heikko asema ja radikaali lojaalius Putinille ovat ajaneet hänet Putinin hovinarriksi. Räyhäämisen takaa näyttäisi Lassilan mukaan paistavan pelko.
      trollikka

      • Anonyymi

        Kiitos. Luen aina kirjoituksesi koska seuraat itseäni tarkemmin tilanteita ja purat ne läpi, niin kuin itsekin tekisin jos vanhempani olisivat täällä. Vähän siis pakosta, mutta kotoisasti.


    • Palstakamu

      Tarkoittaako se Similän kokkailu kiljun keittoa?

      • Anonyymi

        Sinulla on tietyt asiat hieman hakusalla. Kiljua ei keitetä.

        Mikäli osaat, niin reilussa 70 asteessa voit kiljustasi höyrystää etanolia. Jäähdyttimen kautta saat siitä pontikkaa.

        Täytyy kuitenkin muistaa, että mukana tulee muitakin alkoholeja, jotka väkevöityvät.

        Etanoli on vähiten myrkyllinen ja tavoite. Toiset ei vain osaa.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tietyt asiat hieman hakusalla. Kiljua ei keitetä.

        Mikäli osaat, niin reilussa 70 asteessa voit kiljustasi höyrystää etanolia. Jäähdyttimen kautta saat siitä pontikkaa.

        Täytyy kuitenkin muistaa, että mukana tulee muitakin alkoholeja, jotka väkevöityvät.

        Etanoli on vähiten myrkyllinen ja tavoite. Toiset ei vain osaa.

        >simiti<

        Joo, en ole koskaan tehnyt oma tekosia riitajuomia.


    • Jaa että ollut taas mielensäpahoittamista liikkeellä? Se on lintuinfluenssaa sitkeämpää ja leviämpää tekoa, vaarallisuuden osalta jäisin odottelemaan THL:n lausuntoa asiaan 😂

    • Voi sua Simpsukka:) Olipas se kiva avaus.

      Itte en tosta poliittisesta läpinästä niin välitä, kun jos se keskittyy puoluisiin. Musta ne on vaan pelkkää valehtelevaa paskasakkia kaikki, joilla on vain omat edut kyseessä.

      Keskittyisin enempi tekoihin. Mitä on tehty ja miten siitä hyötyy se kansalainen, joita poltiikkojen tulee palvella.

      Niin meidän muidenkin tulisi tehdä. Tehdä se työ, mitä teemmekään, ihmiskunnan hyväksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe