Huppu mt pyörällä helposti nopeasti???

Anonyymi-ap

0nko tosiaan totta 45 kmh 200w polkemisteholla kulkisi noin
se tarkottottaisi että 100 vatin teholla pääsisi noin 35 kmh
joka vastaa noin kävelyä kävelyn rasituksella yli 30kmh
kuinkahan painava kuski on ollut toki vaattet kypärä on virtaviivaisia
onko jossain testattu vakuutavasti että kuinka paljon kevyemmin tommoset oikeasti kulkee
jos on totta nuo hommat niin joku 100kmh tommosellea alta 3 tuntia
ei järin hyvää kuntoa vaadi

https://tekniikanmaailma.fi/peruspyorailijan-poljinteholla-ja-45-km-h-keskinopeus-saksalaisvalmistaja-lataa-uudesta-maantiepyorastaan-kovat-markkinointipuheet/


https://tekniikanmaailma.fi/cannondale-tappoi-kultansa-ja-rakensi-aarimmaisen-kevyen-ja-aerodynaamisen-maantiepyoran/

http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm

11

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et sitten lukenut juttua kokonaa.
      Tuo on vain tuo pyörän osalta tuo kyseinen teho/nopeus suhtde ja ajaja tunnetusti on se isompi ilmanvastuksen lähde kuin pyörä.
      Suoraan jutusta pomittua:

      "ANNETUSSA MITTAUSTULOKSESSA on kuitenkin yksi merkittävä sivuhuomio – se ei huomioi lainkaan ajajaa. Ajajasta syntyvä ilmanvastuksen osuus muodostaa tunnetusti suurimman osan kokonaisilmanvastuksesta, joten Storckin uutuusmallin hankkiminen yksistään ei tuo mukanaan Ranskan ympäriajossa ylläpidettäviä keskinopeuksia. "

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­N­­­y­m­­­f­o­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17983442W

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Näinhän sen näkisin. Vaikka maantuepolkuepyörä olisi kuinka kevyt ja virtaviivainen hyvänsä se ei kompensoi polkijan huonoa kuntoa. Toisaalta kevyt alumiinipolkupyörä ei vähävirtaisuudestaan huolimatta estä kovakuntoista pyöräilijää polkemasta huomattavasti kovempaa kuin huonokuntoinen virtaviivaisella, sähköavusteisesta polkupyörästä nyt puhumattakaan.

      • Tuossa pitää myös huomioida tuo ajoasennon vaikutus kokonaisuuden ilmanvastukseen. Pystyasennossa ajava ajaja muodostaa huomattavasti isomman ilmanvastuksen kuin matalassa kumara-asennossa ajava kuljettaja ja koska nopeuden noustessa noin 40km/h luokkaa niin tasamaalla ajettaessa noin 90%:a pyöräilijän tehontuotosta menee ilmanvastuksen voittamiseen. Eli ilmanvastuksellisesti optimaalisemmassa asennossa ajava huonompikuntoinen ajaja voi olla nopeampi kuin pystyssä ja paljon ilmanvastusta muodostavassa asennossa ajava parempikuntoinen ajaja.

        Jos haluaa aiheeseen tutustua enemmän niin ohessa linkki aiheeseen lappeenrannan teknillisen yliopiston Kanditaattityön merkeissä. Ei ehkä kaikista helpoiten lähetyttävä teos, mutta sieltä löytyy kaikki faktat asiaan laskukaavojen kautta.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Tuossa pitää myös huomioida tuo ajoasennon vaikutus kokonaisuuden ilmanvastukseen. Pystyasennossa ajava ajaja muodostaa huomattavasti isomman ilmanvastuksen kuin matalassa kumara-asennossa ajava kuljettaja ja koska nopeuden noustessa noin 40km/h luokkaa niin tasamaalla ajettaessa noin 90%:a pyöräilijän tehontuotosta menee ilmanvastuksen voittamiseen. Eli ilmanvastuksellisesti optimaalisemmassa asennossa ajava huonompikuntoinen ajaja voi olla nopeampi kuin pystyssä ja paljon ilmanvastusta muodostavassa asennossa ajava parempikuntoinen ajaja.

        Jos haluaa aiheeseen tutustua enemmän niin ohessa linkki aiheeseen lappeenrannan teknillisen yliopiston Kanditaattityön merkeissä. Ei ehkä kaikista helpoiten lähetyttävä teos, mutta sieltä löytyy kaikki faktat asiaan laskukaavojen kautta.

        Ja linkki jäi, tuossa;
        https://lutpub.lut.fi/bitstream/handle/10024/162665/Maki-Iso_Mikko_Pyorailyn_aerodynamiikka.pdf?sequence=1&isAllowed=y


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin rynkomateriaalista ja sen aerosta, dynamiikasta joka hiilellä saadaan paremmaksi alumiiniin verrattuna. Lähden siitä olettamuksesta että kummatkin on valmistettu niin kevyeksi kuin materia antaa myöten ja ajoasento kummassakin samanlainen.

        Niin, alumiinillä on tiettyjä rajoitteita sen suhteen minkälaisia muotoja siitä pystyy kohtuullisesti valmistamaan, kun taas hiilikuidusta voidaan valmistaa hyvinkin pitkälti sellaisia runkomuotoja mitä suunnittelija haluaa, vaihdella ringon eri suuntiin olevaa jäykkyyttä yms. mutta vastapainona valmistus on sitten aikaavievä ja ammattitaitoa (kallista) vaativaa.
        Pitää muistaa että mitä kovempaa halutaan kappaleen (on se sitten polkupyörä taikka joku muu) kulkevan, niin sitä suurempaan asemaan muuttuu nimenomaan kappaleen ilmanvastus, ja paino ei ole niin olennainen tekijä (Kappaleen massa vaikuttaa sen kiihtymiseen/hidastuvuuteen mutta ei staattisella nopeudella liikkumiseen, näin siis fisiikan perusteiden mukaisesti tarkasteltuini, mutta todellisiidessa suurempi massa vaikuttaa negatiivisesti rentaiden vierintävastukseen ja pienessä määrin myös etu/takakiekkojen lisääntyneeseen pyörimisvastukseen navoissa).


    • Anonyymi

      Sähköavustus kompensoi hyvin lihasheikkoutta

      • Anonyymi

        Oletko sinä käppyräsarvisella liikkuva trikoopelle?


    • Anonyymi

      Polkupyörällä liikuttaessa nopeus on lopulta sivuseikka. Tärkeintä on nauttia matkanteosta ja perillepääsemisen eufoorisesta tunteesta.

    • Anonyymi

      Matkanopeus on tärkeä seikka kilometrejä niellessä. On nimittäin niin että on eri asia polkea sata kilometriä kolmeen tuntiin ja kolmeenkymmeneenviiteen minuuttiin kuin nylkyttää sama matka viiteen tuntiin. Todistan, vaan todistanko väkevästi, todistan väkevästi että keskituntinopeus indigoi väkevästi ihmisen kuntoa ja toimii näin ollen indikaattorina mitatteassa todellisia tavoitteita. Koska tunteja on vuorokaudessa rajoitetusti, jos ei ole työtön, niin aikaa täytyy käyttää harkiten. (Tosin kaikki työttömät ovat tietenkin sohvalla makaavia kaljaa kittaavia laiskimuksia niin kuin ylin valtiojohtokin antaa ymmärtää eikä ymmärrä antaa heille rahaa ihmisarvoista elämistä varten.)Tietysti tavoitteetkin ratkaisevat. Jos vuosituoton saavutus on kilometreissä pyörän selässä 5000-15000 niin siinä ole aikaa muuttolintujen seuraamiseen. Sähköllä nylkyttämällä voi tietenkään haaveillakaan mistään sen kaltaisesta, vai mitä sanoo S?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe