Hihalyönti

amatööri

Niin kun tulee kavereiden kanssa aina sillointällöin käytyä pelaamassa lentistä/beachvolleyta ja mm. minua ja muutamaa kaveriani on askarruttanut tuo hihalyönti. Miten hihalyännin pitäisi ns. "oikeaoppisesti" mennä, siis millä kohtaa pallo pitäisi nostaa, kyynärvarsilla vai peukalon tyvillä vai millä? Ja kun en muista, että kumpi käsi oikeakätisellä pelaajalla kuuluu olla päälimmäisenä, itse olen ptänyt oikeaa kättä päällä.

Tämä hihalyönti askarruttaa lähinnä siinä mielessä, että jonkun ajan pelaamisen jälkeen käsiin sattuu niin pirkuleesti

6

4292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

      Siitä oikeaoppisuudesta voi varmaan väitellä ja olla monta eri mieltä, mutta tässä pari meikäläisen ajatusta.

      Ensinnäkin, hommatkaa hyvä pallo. Mikasan virallinen beach-pallo(oliskohan VLS200) rannalle on oiva vehje. Sopivan löysällä ilmanpaineella varustettuna ei varmasti satu käsiin, ja on helposti suunnattavissa 'hihalla'.

      itse hihalyönnistä sen verran, että pääasia on, että pallon saa nousemaan, mielellään haluttuun suuntaan (=passarille). ei sillä ole väliä kummat sormet on alimmaisena, koska nyrkeillä ei ole tarkoitus nostaa. Toki mun puolesta saat niillä peukalon tyvillä lyödä, mutta mä en ainakaan saa kunnolla niin suunnattua. Sen lisäks nyrkeistä pallo kimpoaa muuutenkin liiaksi. Beachissa ja lentiksessäkin nykyään vaikeat pelastuspallot kahmaistaan yhden käden avokämmenellä. Mut jos aikaa on niin aina kaksi kättä mukaan ja käsivarsien leveällä pinnalla pallo ylös.

      Muistan itsekin, että koulun kivikovat kuulat (huonot pallot 80-luvun ilmanpaineet) sattuivat käsiin. En tiedä kumpi on enemmän muuttunut, pallot vai kädet, mutta ainakaan enää noi pallot ei satu käsiin.

    • qwertyui

      Hihalyönti tapahtuu pääsäntöisesti jaloilla.
      Tärkeintä on, että rintamasuunta näyttää sinne minne pallo on tarkoitus lyödä, eli liike pallon alle, ei kauhota. Käsien tulee olla ehdottoman suorina ja samalla tasolla. Osumakohta on kyynärpään ja kämmenen välissä. Kädet tulee kääntää auki niin, että pallo osuu mahdollisimman paljon käsien ns. kääntöpuolelle.
      Asento on hieman kyykyssä ja jaloilla nostetaan pallo passarille. Käsillä vain ohjataan palloa.

    • satunnainen pelaaja

      Siihen vaan kyynärspään ja ranteen puoliväliin kun yrittää saada osumaan. beachissa kun sitä pelaa kahdella niin aika harvoin pystyy mitään oikeeoppista nostoa tekeen, suurin osa kaikista
      nostoista ja passeistakin tehdään pienestä tai vähän isommasta liikkeestä. No ammatilaiset ovat sitten erikseen, ehtivät vähän paremmin pallon alle. Ei oo mitään merkitystä miten päin sulla kädet on, pistä niin päin kun tuntuu luonnollisemmalta.

    • kuningasamatööri

      Torstaina oli koulussa kaksoistunti liikuntaa ja lentopalloa. Minä olen lajissa melkoinen aloittelija ja muut ryhmästäni yhtä lukuunottamatta tietävät säännöt hyvin ja osaavat pelata. Harjoittelin sitten koko kahden tunnin ajan tämän toisen osaamattoman kanssa hihalyöntejä, sormilyöntejä ja sääntöjä (kaksinpeliä).

      Opin melko paljon, mistä olen iloinen, mutta kädet valttavat yhä näin sunnuntainakin. Sattui kyllä pelatessa välillä aivan perkeleesti, mutta ajattelin sen olevan alkuun normaalia. Molemmat käsivarret ovat nyt täynnä pieniä mustelmia... Oliko tekniikassa vikaa vai oliko syynä vain rasitus kaikessa yksinkertaisuudessaan?

      • terotero

        kädet kipeytyy, sille ei vaan voi mitään. Jos on kesän pelaamatta niin mulla ainakin koskee nostot pari ekaa kertaa. Ja ikää on päälle 30 ja sukupuoli mies.


      • amatöörien kingi taas
        terotero kirjoitti:

        kädet kipeytyy, sille ei vaan voi mitään. Jos on kesän pelaamatta niin mulla ainakin koskee nostot pari ekaa kertaa. Ja ikää on päälle 30 ja sukupuoli mies.

        kiitän vastauksesta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe