Onko muilla lyhytkasvuisilla samaa ongelmaa, eli ei osata käyttää ollenkaan kenkiä joissa ei ole korkoa reippaasti?
Olen 155 cm pitkä, lähellä 30 v. oleva nainen ja koen ongelmaksi sen, että tunnen oloni todella hassuksi käyttäessäni esim. tennareita. Olen vuosikausia käyttänyt kenkiä, joiden korko on ollut 7-10 cm. ja tuntuu, että en osaa enää käyttää korottomia kenkiä. Olisi ihana laittaa kesällä kaupungille city-tennarit mutta kun ei niillä osaa edes kävellä. Tennarit jalassa tuntuu kuin katselisi maailmaa todella matalalta, olo on jotenkin Aku Ankkamainen, lättänä. Tennarit jalassa nostelen jalkojani jotenkin kummasti.
Olen huomannut kaupoissa ihania tennareita. Voi että kun osaisi kävellä sellaisilla =) Yleensä ihmisillä on ongelmana että ei osata kävellä korkokengillä, mutta ongelmani on päinvastainen. Täytyy kai opetella uudelleen kävelemään korottomilla kengillä.
Kävely korottomilla
13
5130
Vastaukset
- Lilla my
Olen samanmittainen kuin sinä, mutta ongelmani on se, että olen niin pienijalkainen ettei Suomesta oikein löydy kenkiä.. Haluaisin käyttää korkeakorkoisempia kenkiä, mutta kun ei ole mitä käyttää..
Eli hiihtelen lähes aina menemään tennareissa tms. Eihän tuohon ongelmaasi auta muu kuin kävelemään opetteleminen. Voisin vannoa, että korkokengillä kävelemään opetteleminen näyttää hullummalta kuin korottomilla.. Osaathan sä nyt varmasti kävellä sukkasillaankin?!- sdfhf
ite käytän jotain n.3 cm(?) korkoja eli siis en mitään niin pitkiä.. mutta mitä jos tekisit niin, että et heti siirry tennareihin yms vaan siirtyisit vain vähän matalampiin kuin mitä yleensä käytät ja aina siirryt vähitellen matalampiin korkoihin. siis vähitellen.. jos sitten olisi helpompi tottua niihin tennareihin eikä ihan yht äkkiä siirtyä 10 cm:n koroista? olisko mitään järkee vai puhunko ihan sekoja?
- sama...
...juttu. Itse olen 153 (26v) ja käyttänyt koko pienen ikäni noin 7 sentin korkoja, korkeampiakin. Oon kans haaveillut citytennareista, sellasista värikkäistä, mut tuo kävelypuoli ei olekaan ihan niin helppoa. Ostin just uudet kävelykengät ja ihan tarkoituksella vain 3,5 sentin koroilla. Nekin aluks tuntui hassuilta mut nyt niillä on jo hyvä kävellä - mukavampikin kuin noilla tolppa koroilla. Ehkä nuorena oli vaikea hyväksyä tää "pienuus" mut nyt musta on ihana olla pieni ja siro ja voisin hyvinkin siirtyä noihin matalempiin kenkiin :)
- niin...
kävin sitten ostamassa tänään pikkuruiset, kokoa 35 olevat citytennarit - ihanat! Nyt alkaa sit kävelemään opettelu :)
- piikkarit
Itsekin kuljen aina korkokengissä, kun vaan kelit sallii (=talven liukkaus panee kyllä laskemaan korot sinne 5cm tietämiin) Olen 43vuotias seisomatyöläinen, työkenkien kanssa ollut niin suuria ongelmia, että oli haettava ammattiapua; Selvisi, että jalan kaari/holvi on niin korkea, että se vaatiikin korkoa, jopa työkengässä reilusti! Vähän tietysti helpotti tieto siitä, että kyse onkin jalan mallista, eikä tottumuksesta (...matalissa tuntuu, että kaatuu selälleen...) Ongelma vaan on se, että tässä lättäjalkojen maassa ei asiallisia työkenkiä hyvällä korolla myydä missään, kokokin pitäisi olla 35... Kookkaat päkiätuet on nyt hankittu kaikkiin kenkiin, valitettavasti korkoa ei yhtähelposti saa.
- ..............
Isoäitini on koko aikuisikänsä käyttänyt korkokenkiä. Jalka on tottunut korkoihin sillä seurauksella, ettei hän enää pystyy kävelemään sukkasillaan, paljain jaloin tai matalilla koroilla - hän ei siis saa jalkaa suoraksi. Kotona hän käyttää korollisia tohveleita, suihkussa seisoo varpaillaan, jne. Olen kuullut, että Mariah Careyllä olisi sama ongelma...
- pilannut jalkansa
.............. kirjoitti:
Isoäitini on koko aikuisikänsä käyttänyt korkokenkiä. Jalka on tottunut korkoihin sillä seurauksella, ettei hän enää pystyy kävelemään sukkasillaan, paljain jaloin tai matalilla koroilla - hän ei siis saa jalkaa suoraksi. Kotona hän käyttää korollisia tohveleita, suihkussa seisoo varpaillaan, jne. Olen kuullut, että Mariah Careyllä olisi sama ongelma...
Meitin mummu taas aina kulkenut matalissa, ja lääkärikin sanoi, että rouvan olisi pitänyt käyttää korkokenkiä... Nyt on jalkapöytä laskeutunut niin, että aina kipea ja hankala.
- 156cm
hassua, että joku 155cm kutsuu itseään lyhytkasvuiseksi... Olen siis itse 156cm, enkä ole vielä koskaan 22 ikävuoteni aikana pitänyt itseäni lyhytkasvuisena. Oon jopa pelannut korista erittäin hyvällä menestyksellä. Kai se on sitten mulla korvienvälissä vika. heh. (tää vieti ei nyt oo oikeen asiaan kuuluva, mutta kun alko hymyilyttää ja päivä piristyi... :o) )
- Pieni?, 26v.
Itse olen 155cm, enkä pidä itseäni lyhyenä. Tottakai tiedän, että olen pieni, mutta en siis tietoisesti ikinä ajattele, että "olenpas minä nyt lyhyt". Korkokenkiä en käytä, sillä en halua katsella maailmaa yhtään tämän ylenpää. (Tosin harmillista on, että yleensä korkokengät olisivat juuri niitä naisellisempia...)
Pelaan jääkiekkoa (myös miesten kanssa) ja inttikin on tullut käytyä. Että eipä tästä koosta mitään haittaa ole ollut!
- Esmeralda
Hassua, mulla on just päinvastainen ongelma. Eli korkokenkiä en voi mitenkään missään olosuhteissa pitää, tunnen itseni tosi tosi vaivautuneeksi jos korot ovat vaikkapa vain jo 4 cm. Eli kaikki kenkäni oltava ihan matalaa mallia.
- 155 cm
Sama juttu. Korkokengät tuntuvat "oudolta" tai tarkemmin sanottuna tunnen itseni oudoksi - niin kuin pyrkisin alleviivaamaan naiseuttani kengillä. Taroitus olisi opetella.
- Olen kuitenkin "kanta-astuja". Tuntuu tyhmältä täräyttää ensin korko maaahan ja vasta sitten päkiä.
- Miten korkokengillä kävellään niin, ettei kuulosta kummalliselta kopsuttelulta
- adriana_87
Mulla on täysin sama juttu. Vaikka enhän tietenkään ole vielä kuin 18.. mutta olen kuitenkin kävellyt koroilla 14-vuotiaasta saakka (kesät talvet) ja nyt tuntuu hassulta kävellä matalilla sandaaleilla (esim varvastossut) vaikka kyllä se sukkasiltaan ihan normaalilta tuntuukin.
Mutta onko kukaan huomannut että on vaikeaa kävellä myös sellaisilla joitten korko on kauhean kapea ja lyhyt? Itse meinaan kaatua sellaisilla :D - pieni
En kylläkään pidä itseäni lyhytkasvuisena (153cm), mutta sama juttu täällä muuten. Käytän melkeinpä ainoastaan korkkareita ja matalilla kengillä käveleminen on jotenkin vaikeaa. Tennareita ja lenkkareita käytän vain lenkillä tai muuten sporttivaatteisiin pukeutuneena, muuten on aina korkeakantaiset saappaat tms. Itselläni kylläkin on rasitusvamma akillesjänteessä, joten lääkäri ihan kehoitti käyttämään korollisia kenkiä kävellessäni ja määräsi jopa korokepohjalliset mataliin kenkiini =) Korkeat korot ovat naiselliset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675630Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344244Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961846- 631425
- 2611127
- 471112
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126969Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45792Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39695