kassa-myyjän palkka

???

Eli sain töitä eräästä kaupasta ja palkka oli yllättävän huono (6.05e). Minulla ei ole aikaisempaa työkokemusta paitsi muutaman viikon harjoittelujakso. Onko palkkani tosiaan se joka kuuluu olla ? Paljonko te muut jotka olette päässeet kassalle saatte palkkaa?
vuosiryhmäni on 1 ja palkkaryhmä on taso 2.
Kiitos vastauksista!

18

39060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Werty

      Jos sulla ei siis oo aikasempaa kokemusta, paitsi se parin viikon harjoittelu, noon ihan ok palkka tuo on.

      • ???

        paljon sitä työkakemusta täytyisi olla että se näkyisi palkassa? Vaikuttaako jos työkokemus on eri alaa?


      • Nemo
        ??? kirjoitti:

        paljon sitä työkakemusta täytyisi olla että se näkyisi palkassa? Vaikuttaako jos työkokemus on eri alaa?

        Vuosi alan työkokemusta tai koulutus niin saat 1. vuoden palkkaa. Nyt olet siis harjoittelijan palkalla.


    • tytttönen

      saa harjoittelijan palkkaa.. jas eon 6.68e-.. olen kassalla eikä ole aikasempaa kokemusta..:) et semmost.. mutta vuoden päästä se noisee kait 8 euroo tai jotai.. en muista.)

      • vdvd

        Mulla ensimmäisen vuoden palkka 8e. keskolla on huonot palkat..


      • nimeton
        vdvd kirjoitti:

        Mulla ensimmäisen vuoden palkka 8e. keskolla on huonot palkat..

        Toi palkan suuruus riippuu myös paikkakunnasta. Isommissa kaupungeissa saa jo TES:nkin mukaan parempaa palkkaa (myös harjoittelijat). TES:sä on luettelot, jotta mitkä kuuluu mihinkin kalleusluokkaan.


    • kassa

      Mulla kokemusta kassan ja myyjän työstä alle vuosi ja palkka on ollut:
      -7,12 e tunnilta,
      -4,09 e iltalisä (klo 18 jälkeen)
      -5,16 e lauantailisä
      -sunnuntaisin kaksinkertainen palkka

      Nämä ovat Keskon palkkoja, ja tulivat voimaan joskus talvella 2004.(kun oli se yleinen palkankorotus koko maassa)Sitä ennen oli hiemna huonommat palkat, esim. 6,94 e tunnilta.

      Toivottavasti auttoi!

    • raspberry

      mulla oli 8 kk työkokemus kassalla olosta ja kauppaan töihin mennessä ei ollut kaupan alalta kokemusta mutta peruspalkka oli 8,8 e. opiskelen kaupallista alaa,ehkä se nosti palkkaa.

    • Kaupan
      • Tr3

        Koululaispalkka
        8. Peruskoulun, lukion tai ammatillisen oppilaitoksen oppilaalle voidaan maksaa
        koululaispalkkaa enintään 2 kuukaudelta (palkkaliite).
        Koululaisen työskenneltyä tämän työehtosopimuksen tarkoittamassa ammatissa
        2 kuukautta määräytyy palkka harjoittelijan mukaan.


      • Tr3
        Tr3 kirjoitti:

        Koululaispalkka
        8. Peruskoulun, lukion tai ammatillisen oppilaitoksen oppilaalle voidaan maksaa
        koululaispalkkaa enintään 2 kuukaudelta (palkkaliite).
        Koululaisen työskenneltyä tämän työehtosopimuksen tarkoittamassa ammatissa
        2 kuukautta määräytyy palkka harjoittelijan mukaan.

        Harjoitteluaika
        1. Harjoitteluaika on yksi vuosi.
        Harjoittelijan palkka on 85 % I myyjäryhmän 1. vuoden myyjän palkasta.
        Harjoitteluajan jälkeen maksetaan ao. myyjäryhmän 1. vuoden myyjän
        palkkaa.


    • Heidi

      ei ole päivääkään kaupanalan työkokemusta ja saan myyjän palkan eli 8e tunti. onko jokin vialla? eihän minulle kuuluisi näin hyvä palkka? voidaanko se jälkeenpäin ottaa minulta pois, jos huomaavat virheen....?onko kenelläkään tietoa vastaavasta?

    • Mii77

      Sain just töitä myyjänä. Palkka 7,07€/kk. Plus ilta ja vkl lisät.

      • No jopas.

        No jopas.


    • merkonoomi

      Ei ainakaan kaupan alan työehtosopimuksen mukainen. Mul on kahes paikkaa ollu 7,07 ku oon ollu kesähommissa ja joulukiireapuna.

      • tsek

        6,05 taitaa olla koululaispalkan mukainen, eli 70% myyjä taso 1 palkasta. Koululaispalkkaa saa kuitenkin maksaa ainakin tämän sivun: http://www.pam.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/kaupan_ala/ mukaan vain 2kk ja sitten palkan täytyy nousta harjoittelijan palkaksi eli 85% (= 7,36 tjsp.).

        Osaako muuten joku sanoa että onko koululaispalkoissa mainitut 2kk kokemuskuukauksia (joita saa kun on duunissa 14pvä/kk tai 35h/kk) vaiko ihan että olet ollut vaikkapa sen 1h duunissa.


    • klaus 123456789

      minkä ikänen pitää olla?

    • ffhyyy

      Kuinka paljon nettona ja bruttona yhteensä kuukaudessa. Hankala alkaa tuntipalkoista laskemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe