Eli sain töitä eräästä kaupasta ja palkka oli yllättävän huono (6.05e). Minulla ei ole aikaisempaa työkokemusta paitsi muutaman viikon harjoittelujakso. Onko palkkani tosiaan se joka kuuluu olla ? Paljonko te muut jotka olette päässeet kassalle saatte palkkaa?
vuosiryhmäni on 1 ja palkkaryhmä on taso 2.
Kiitos vastauksista!
kassa-myyjän palkka
18
39096
Vastaukset
- Werty
Jos sulla ei siis oo aikasempaa kokemusta, paitsi se parin viikon harjoittelu, noon ihan ok palkka tuo on.
- ???
paljon sitä työkakemusta täytyisi olla että se näkyisi palkassa? Vaikuttaako jos työkokemus on eri alaa?
- Nemo
??? kirjoitti:
paljon sitä työkakemusta täytyisi olla että se näkyisi palkassa? Vaikuttaako jos työkokemus on eri alaa?
Vuosi alan työkokemusta tai koulutus niin saat 1. vuoden palkkaa. Nyt olet siis harjoittelijan palkalla.
- tytttönen
saa harjoittelijan palkkaa.. jas eon 6.68e-.. olen kassalla eikä ole aikasempaa kokemusta..:) et semmost.. mutta vuoden päästä se noisee kait 8 euroo tai jotai.. en muista.)
- vdvd
Mulla ensimmäisen vuoden palkka 8e. keskolla on huonot palkat..
- nimeton
vdvd kirjoitti:
Mulla ensimmäisen vuoden palkka 8e. keskolla on huonot palkat..
Toi palkan suuruus riippuu myös paikkakunnasta. Isommissa kaupungeissa saa jo TES:nkin mukaan parempaa palkkaa (myös harjoittelijat). TES:sä on luettelot, jotta mitkä kuuluu mihinkin kalleusluokkaan.
- kassa
Mulla kokemusta kassan ja myyjän työstä alle vuosi ja palkka on ollut:
-7,12 e tunnilta,
-4,09 e iltalisä (klo 18 jälkeen)
-5,16 e lauantailisä
-sunnuntaisin kaksinkertainen palkka
Nämä ovat Keskon palkkoja, ja tulivat voimaan joskus talvella 2004.(kun oli se yleinen palkankorotus koko maassa)Sitä ennen oli hiemna huonommat palkat, esim. 6,94 e tunnilta.
Toivottavasti auttoi! - raspberry
mulla oli 8 kk työkokemus kassalla olosta ja kauppaan töihin mennessä ei ollut kaupan alalta kokemusta mutta peruspalkka oli 8,8 e. opiskelen kaupallista alaa,ehkä se nosti palkkaa.
- Kaupan
Kaupan työehtosopimus löytyy tästä osoitteesta ja on ladattavissa koneelle pdf-muodossa:
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/yleissitovat/2001/343- Tr3
Koululaispalkka
8. Peruskoulun, lukion tai ammatillisen oppilaitoksen oppilaalle voidaan maksaa
koululaispalkkaa enintään 2 kuukaudelta (palkkaliite).
Koululaisen työskenneltyä tämän työehtosopimuksen tarkoittamassa ammatissa
2 kuukautta määräytyy palkka harjoittelijan mukaan. - Tr3
Tr3 kirjoitti:
Koululaispalkka
8. Peruskoulun, lukion tai ammatillisen oppilaitoksen oppilaalle voidaan maksaa
koululaispalkkaa enintään 2 kuukaudelta (palkkaliite).
Koululaisen työskenneltyä tämän työehtosopimuksen tarkoittamassa ammatissa
2 kuukautta määräytyy palkka harjoittelijan mukaan.Harjoitteluaika
1. Harjoitteluaika on yksi vuosi.
Harjoittelijan palkka on 85 % I myyjäryhmän 1. vuoden myyjän palkasta.
Harjoitteluajan jälkeen maksetaan ao. myyjäryhmän 1. vuoden myyjän
palkkaa.
- Heidi
ei ole päivääkään kaupanalan työkokemusta ja saan myyjän palkan eli 8e tunti. onko jokin vialla? eihän minulle kuuluisi näin hyvä palkka? voidaanko se jälkeenpäin ottaa minulta pois, jos huomaavat virheen....?onko kenelläkään tietoa vastaavasta?
- Mii77
Sain just töitä myyjänä. Palkka 7,07€/kk. Plus ilta ja vkl lisät.
- No jopas.
No jopas.
- merkonoomi
Ei ainakaan kaupan alan työehtosopimuksen mukainen. Mul on kahes paikkaa ollu 7,07 ku oon ollu kesähommissa ja joulukiireapuna.
- tsek
6,05 taitaa olla koululaispalkan mukainen, eli 70% myyjä taso 1 palkasta. Koululaispalkkaa saa kuitenkin maksaa ainakin tämän sivun: http://www.pam.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/kaupan_ala/ mukaan vain 2kk ja sitten palkan täytyy nousta harjoittelijan palkaksi eli 85% (= 7,36 tjsp.).
Osaako muuten joku sanoa että onko koululaispalkoissa mainitut 2kk kokemuskuukauksia (joita saa kun on duunissa 14pvä/kk tai 35h/kk) vaiko ihan että olet ollut vaikkapa sen 1h duunissa.
- klaus 123456789
minkä ikänen pitää olla?
- ffhyyy
Kuinka paljon nettona ja bruttona yhteensä kuukaudessa. Hankala alkaa tuntipalkoista laskemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381