Olen tutkinut aihetta viimeiset 20 vuotta. Olen nyt vihdoin saanut aikaiseksi päivitetyt nettisivut aiheesta. Uutta sisältöä on toivottavasti tulossa. Vaikka suosin ravintolisiä, en ole kuitenkaan lääkevastainen. Mielestäni ne täydentävät toisiaan. Ihmettelen miksei Suomessa käytetä sekä ravintolisiä että reseptilääkkeitä yhdessä. Siten päästäisiin paljon parempiin hoitotuloksiin. Esimerkiksi tryptofaani on serotoniinin raaka-aine, sen sijaan SSRI-lääkkeet eivät sisällä serotoniinia vaan ovat vain serotoniinin takaisinoton estäjiä. Masennuksessa on hyvä ottaa muutama asia huomioon. Käsittääkseni on ainakin kahdesta eri syystä johtuvaa masennusta. Joko serotoniinia on liian vähän tai sitten liikaa. Jos sitä on liikaa, nukkuu tosi vähän. Jos taas on liian vähän, nukkuu aivan tolkuttomasti. Vastaavasti toisessa tyypissä masentunut syö liikaa, kun taas toisessa ruokahalua ei oikein ole. Mikäli serotoniinia on jo valmiiksi liikaa, ei pitäisi käyttää SSRI/SNRI-lääkkeitä, koska tällöin potilaasta tulee itsetuhoinen. Se on erittäin vaarallista! Myöskään tryptofaania tai 5-HTP:tä ei tulisi käyttää, mikäli serotoniinia on jo valmiiksi liikaa. Kirkasvalolamppu hajottaa melatoniinia ja auttaa kehoa tuottamaan enemmän serotoniinia. Nukkuessa muodostuu melatoniinia, kun taas valveilla ollessa muodostuu serotoniinia.
Tässä nettisivuni:
www.rauma.net
Oikein hyvää alkusyksyä kaikille,
Esa Nikulainen
Pori
Ravintolisien vaikutus mielenterveyteen
3
183
Vastaukset
Päivitin sivulleni juuri uuden artikkelin liittyen neurolepteihin, suoloihin, kofeiiniin ja nikotiiniin.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604823
- 683915
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2383482- 1143121
- 482934
- 232608
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192246Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2562162- 381933
- 1081892