Inarin kunnalla on kokoajan ollut velvollisuus

Työllistää alkuperäiset Inarin kuntalaiset niin, kuin valtiolla.

Valtio on kokoajan maksanut palkkatukea Inarin kunnalle niin voivat työllistää paikkakuntalaisia ja opettaa heille työnteon.

Inarin kunta palkkaa muualta tulleita ja syrjii sekä laiminlyö velvotteitaan vaikka esim minäkin olen oppinut omien kokemusten kautta miten monet virat toimii!

Matkailualalle ei tarvi kenenkään mennä töihin jos ei halua ja Inarin kunta ei voi pakottaa ketään alkuperäistä inarilaista tekemään yrittäjänä töitä vaikka oliskin yrittäjä!

Inarin kunnassa syrjitään ja he on muualta muuttaneita niin, kuin esimerkiksi kunnanjohtaja joka kyllä palkkaa vaatii ja ei ole koskaan alkuperäisten inarilaisten asioita ajanut eli kunnan kautta ajanut alkuperäisten Inarin kuntalaisten työllistämistä.

Kuntalisä mitä Inarin kunta maksaa kuuluu alkuperäisille Inarin kuntalaisille jotka kunta työllistää koska kunta on myös työnantajana opettanut työntekijän töihin.

Minun suku ei ole koskaan käynyt ammattikoulua vaan työt ollaan opittu tekemällä.
Noin tapahtunut ympäri Suomen, mutta joku keksi että parempaan yhteiskuntaan kuuluvien täytyy opiskella vaikka faktaa on se, ettei he ole meitä muita parempia ja tekemällä ihminen oppii nopeampaa mitä lukemalla!

Opiskelijoiden koulutukset sekä palkat maksaa aina he jotka on tehneet töitä kokoajan, kun toiset on opiskelleet JOHTOTEHTÄVIIN joissa heidän vielä pitää saada parempaa palkkaa mitä rivi työntekijän ja JOHTAJAT ei KANNA EDES VASTUITA vaan syyttävät aina toisia!

Inarin kunta on hyvä esimerkki ja edes KUNNAN HALLITUS/ VALTUUSTO ei ole saanut mitään hyvää aikaan.
Tätä kunnan hallitusta/valtuustoa ei voi tuomita, koska heidän kausi on kesken. Edelliset kyllä on kusseet hommia ja pitkä paska vanaa valuu perässä..,

24

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      aattelitko asettua ehdolle ens vaaleissa?

      • Kai joudan, kun saan asiat hoidettua kuntoon.
        Syrjintä kortin jos saa niin sehän on lopun ikää voimassa.

        Jos omaishoitaja tai henkilökohtainenavustaja olen tuolloin niin hoidokit saa päättää itse ovatko minun hoidossa vai ottaako heidän omaiset heistä vastuun. Ei heitä mihinkään laitokseen laiteta.


    • Anonyymi

      Holoämmä olet tuottelias, astu toki ehdolle. Minulla on sinulle kuitenkin yksi kysymys, jos vastaat toivomallani tavalla saat ääneni!

      Voiko naisella olla liikaa huulipunaa? 🤔

      • Kyllä voi olla ja yleensäkin kosmetiikkaa voi käyttää liikaa.

        Kyllä minultakin löytyy huulipunia sekä kosmetiikka tuotteita, mutta tuolla nuo muovi jätteet pyörii laatikon pohjalla.

        Kaikista suurin jäte määrä tulee kosmetiikka tuotteiden purkeista ja putkiloista, mutta ei niistä saa missään nimessä mainita!


    • Anonyymi

      Nykyään kouluttamattoman ihmisen paikka on kortistossa. Näin se vai on. Näitä työttömiä kotona kaljottelijoita on tämä kunta täynnä. Ei kukaan nykypäivänä palkkaa kouluja käymätöntä metsäläistä.

      • Olen itsekki työttömänä, mutta en kuulu näihin kaljottelijoihin. En ole edes liiton päivärahalla vaan Kelan.

        Työllisyysvarojen tarkoitus oli opettaa ihmisiä töihin jonka jälkeen heidät vakinaistetaan. Kunta on ollu työnantaja ja työnantajan velvollisuus on vielä tänäkin päivänä ohjata päihdeongelmainen hoitoon, mutta täällä ohjataan työttömäksi ja on käytetty suoraan työllisyysvaroja hyväksi eli 6kk sopimus ja vastuuta ei ole otettu.

        Oon ollu yli 2vuotta työttömänä ja kunta ei ole edes tarjonnut työllisyysvaroilla töitä. Coronarian kuntoutuksessa olin ja ilmotin Kelalle, että ” Kuntoutus ei ollut sellainen joka sovittiin.” Minun piti hakea työpaikkaa ja sairaudet joiden takia kuntoutukseen menin oli syy ja paras oli vielä se, että hönö ohjaaja sairastu koronaan ja mun piti istua tietokoneella Coronariassa.

        Ilmotin kuntaan, että alkoholistit voi laittaa tuonne kuntoutukseen ja on heille oikein hyvä paikka mutta ei ollu mulle hyötyä yhtään.


    • Kunnianloukkaus jo tuollainen, että korkeasti koulutetut ihmiset hoitaa ihmisten asioita.

      Sain faktaa asiasta, että asia on päätetty päin helevettiä.

      Y-tunnus on, mutta yritys ei ole 10vuoteen toiminnassa mutta firmoja ja työntekijöitä on niin paljo mutta ei ole tilinkäyttöoikeuksia joten noilla faktoilla ovat varastaneet yrityksetkin joten kai nämä firmat sekä rahat pitää alkaa poliisin kautta karhuamaan takasin!

      Kaadan mettät ja lyön rahat taskuun sekä laitan koko paskan myyntiin ja lähen sinne Bahamalle hermolomalle!

      • Voi jumalauta ja yhdenvertaisuuslaki saa aikaan sen, että omistan kaikki missä olen käynyt siivoamassa!

        Kyllä olen myös Inarin kunnan TEITÄ, pihoja sekä metsiä siivonnut sekä hoitanut!

        Metsähallitusta ja MHY:tä olen siivonnut myös joten metsää ja vesistöä kyllä riittää!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Voi jumalauta ja yhdenvertaisuuslaki saa aikaan sen, että omistan kaikki missä olen käynyt siivoamassa!

        Kyllä olen myös Inarin kunnan TEITÄ, pihoja sekä metsiä siivonnut sekä hoitanut!

        Metsähallitusta ja MHY:tä olen siivonnut myös joten metsää ja vesistöä kyllä riittää!

        Oon siivonnut Ivalossa Maanmittauslaitosta, Destiaa ja katsastustoimistonkin.
        Teoriassa omistan kaikki ja saan periä maksua tienkäytöstä ja joka puun palasta mitä maasta ottavat!

        Onneksi aloin tappeleen 50€ joka oli mun vanhus eläkkeestä pois, koska saan paljon enemmän sekä onnellisia suomalaisia suurimmasta osasta.

        He joista onnettomia tulee voi miettiä itse mitähän tuli tehtyä ja miten tässä näin pääsi käymään.

        Ei elämä mullekkaan helppoa ole ollut, mutta yhdenvertaisuuslain minun ei tarvi helpottaa kenenkään elämää jos en halua!

        Kelaa olen myös SIIVONNUT joten minä määrään sekä olen kokenut miltä tuntuu, kun EI TIPU MISTÄÄN rahaa vaikka olis oikeus! Minä kärsin, mutta lääkkeet kyllä voi saada jos nuo on PAKKO saada.

        Vankilassa kyllä siivosin ja sain Valtion masterin.


    • Anonyymi

      Otakko exän matkaan?

      • Yhdenvertaisuuslain mukaan jos yks ex:ä syrjii niin silloin syrjii kaikki joten ei tarvi ottaa ketään heistä mukaan.


      • Saamelaiset ja koltansaamelaiset saa omat oikeudet ja minä suomalaisena vaan kerään näitä meidän varoja pois niin päästään meki elämään leviää elämään.

        Saamelaisten ja kolttien maat on meidän suomalaisten maiden alla.

        10senttiä on ainaki meidän suomalaisten maata ja sen jälkeen alkaa saamelaisten ja kolttien maat vasta!

        Tosin heidän maata on vain muutama sentti ja taas ollaan meidän suomalaisten mailla.

        Saamelaiset voi kolttien kanssa ottaa omat maat pois niin ei tarvi tapella kenenkään maista!


    • Anonyymi

      sun pitää asettua ehdolle ens vaaleissa,saat varmaan paljon ääniä!

      • Holomanämmä

        Ehin vielä vaikka Presidentiksi, koska minun asia johon olen keskittynyt nyt liittyy eläkeläisiin ja Niinistö on eläkeläinen.


      • Anonyymi

        Puolueilla varmaan tulee kova kilpa saada Holmanämmä ehokkaaksi. Taiamme kerätä nimet pressanvaalin kannatusyhistykseen. Tulis järjenääntä tähän nykymenoon


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Ehin vielä vaikka Presidentiksi, koska minun asia johon olen keskittynyt nyt liittyy eläkeläisiin ja Niinistö on eläkeläinen.

        Aika harvoin kieltäydyn jos pitää eläkeläistä auttaa.

        Olen sanonut viime viikolla : Vittu jos koltat ei saa yhden 90vuotiaan mummon mökkiä siivottua ilman minua niin hukkoot paskaan!

        Minä sain auton ÄIDIN puolen suvulta käyttöön niin voin auttaa heitä. Isän suku kyllä joutaa Nellimin kolttia auttaa, koska minä en heidän apua ole koskaan tarvinnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolueilla varmaan tulee kova kilpa saada Holmanämmä ehokkaaksi. Taiamme kerätä nimet pressanvaalin kannatusyhistykseen. Tulis järjenääntä tähän nykymenoon

        Holomanämmä Poktanohovi on koko nimi.
        Virallista nimeä ei saa ilmottaa, koska se on salaisuus.

        Olen oikeesti olemassa joten ei saa syrjiä nimen perusteella.

        Kaikkia ehdokkaita kuuluu kunnioittaa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista tekstiä ruohonjuuritasolta mutta eivät taida nämä meidän kokkaripäättäjät välittää hevonpaskaa kävelevät vain kaikkien yli jonkun pippuripihvi takia.

      • Sdp kansanedustaja laitto minut estoon instagramissa.
        Johonki meemin piti keksi puhe kuplat siinä oli Orpo ja Lindtman.
        Laitoin, että kansalainen saa tuollaisesta kunnianloukkaus syytteen, mutta kansanedustaja ei vaikka yllyttää kansalaisia.

        Otin kuvakaappauksen siitä mitä kirjoitin ja laitoin myös, että kansanedustajilta pitäs poistaa suojat jotka ei osaa olla esimerkkinä kansalle.

        Luki vielä ensin näin ” Tervetuloa keskustelemaan. Kohtele kommentoidessa muita ihmisiä kunnioittavasti.”

        Ei itsekkään kunnioittanut edes SDP puolueenjohtajajaa saati pääministeriä.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Sdp kansanedustaja laitto minut estoon instagramissa.
        Johonki meemin piti keksi puhe kuplat siinä oli Orpo ja Lindtman.
        Laitoin, että kansalainen saa tuollaisesta kunnianloukkaus syytteen, mutta kansanedustaja ei vaikka yllyttää kansalaisia.

        Otin kuvakaappauksen siitä mitä kirjoitin ja laitoin myös, että kansanedustajilta pitäs poistaa suojat jotka ei osaa olla esimerkkinä kansalle.

        Luki vielä ensin näin ” Tervetuloa keskustelemaan. Kohtele kommentoidessa muita ihmisiä kunnioittavasti.”

        Ei itsekkään kunnioittanut edes SDP puolueenjohtajajaa saati pääministeriä.

        Sdp puolueen vastuuseen, koska he ei hoitaneet edellisellä hallitus kaudella näitä some asioita kuntoon.

        Mulla meni hermot, kun somessa leikkivät kaikki joten aloin kanssa niin tuli kunnianloukkaus syytteitä!

        Kansanedustajat luiskii vastuusta vaikka he on vastuu tehtävissä.

        Jos ei osata hommia hoitaa vaan pelleillään kokoajan ja tuhlataan rahoja niin alkavat makseleen takasin!


    • Anonyymi

      kyllä sun pitäis liittyä vihresiin...
      Saisit varmaan plajon ääniä siellä!

      • Minusta tuntuu, että puolue politiikka on yksi suurimmista rasismin sekä syrjinnän syistä.

        Olen aamusta lukenut sekä miettinyt missä nuo rasistit ja kommunistit joista eroon halutaan oikein lymyää!

        IG:ssä olen nyt niin, ettei voi tunnistaa ja kyllä sinne julkasen materiaalia, mutta en merkkaa paikkoja missä kuljen!

        Inarin kunnassa pitää ensin mennä Instagramiin ja selata onko joku saatanan muualta muuttanut SOME-TÄHTI käyny poseeraamassa siellä vai voiko sinne mennä mustikkaan tai puolukkaan rauhassa ilman, että perse läsähtää IG:seen!

        Kuvaan itsekkin, mutta en saatana noin tyhmä ole että jos kivan paikan löydän jossa voi maisemia ihailla samalla, kun marjastaa ja polttaa tupakan tai juo kahvit että paikan laitan IG:seen eli missä olen ollut.

        Kerran oltiin puoli kylää samassa mettässä marjassa koska ei muualle voi mennä. Jos ei ole Some-Stara käyny posettamassa niin sitte on joku Some-koira on käyny paskalla!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että puolue politiikka on yksi suurimmista rasismin sekä syrjinnän syistä.

        Olen aamusta lukenut sekä miettinyt missä nuo rasistit ja kommunistit joista eroon halutaan oikein lymyää!

        IG:ssä olen nyt niin, ettei voi tunnistaa ja kyllä sinne julkasen materiaalia, mutta en merkkaa paikkoja missä kuljen!

        Inarin kunnassa pitää ensin mennä Instagramiin ja selata onko joku saatanan muualta muuttanut SOME-TÄHTI käyny poseeraamassa siellä vai voiko sinne mennä mustikkaan tai puolukkaan rauhassa ilman, että perse läsähtää IG:seen!

        Kuvaan itsekkin, mutta en saatana noin tyhmä ole että jos kivan paikan löydän jossa voi maisemia ihailla samalla, kun marjastaa ja polttaa tupakan tai juo kahvit että paikan laitan IG:seen eli missä olen ollut.

        Kerran oltiin puoli kylää samassa mettässä marjassa koska ei muualle voi mennä. Jos ei ole Some-Stara käyny posettamassa niin sitte on joku Some-koira on käyny paskalla!

        Löysin kyllä paikan jossa ei ollut kukaan käynyt kuvaamassa, mutta joku saatana oli käyny vaihtamassa rekan tai kuorma-auton hydraliikkaletkun joka oli jäänyt sinne.
        Otin mukaan sen ja nakkasin isälle peräkärryyn josta nousi meteli ensin. Sanoin : Toinen sen metsästä pois, koska en viitti laittaa Facebookiin tai jonnekki muualle kyselyä kuvalla ” Kuka on jättäny nämä roskat tänne ja miksi näitä ei ole haettu täältä pois!!!”

        Käskin sanoa Jaskan valinnassa, että minä keräsin metsästä pois ja en viittiny alkaa somessa kyseleen kuka on jättäny joten hakee romunsa pois!

        Tuolla tavalla olen löytänyt Agrikaatin jossa oli tulppa kuulemma rikki, kun pyysin katsomaan mikä siinä on vikana.

        Katoin netistä niin uutena maksaa melkeen tonnin.
        Oli jätetty molkin viereen eli se oli roskissa joten tuon kaikki kotia ja sanon isälle ” Vilaseppa mikä tässä on vikana koska oli roskiin jätetty!”
        Sanoin myös ” Varmaan joku joka ei ymmärrä mitään näiden päälle jos lakkaavat toimimasta joten heittää roskiin ja ostaa uuden!”

        Mulla on sentään AGRIKAATTI vaikka en olis kyllä koskaan NAISENA uskonut omistavani tuollaista.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Löysin kyllä paikan jossa ei ollut kukaan käynyt kuvaamassa, mutta joku saatana oli käyny vaihtamassa rekan tai kuorma-auton hydraliikkaletkun joka oli jäänyt sinne.
        Otin mukaan sen ja nakkasin isälle peräkärryyn josta nousi meteli ensin. Sanoin : Toinen sen metsästä pois, koska en viitti laittaa Facebookiin tai jonnekki muualle kyselyä kuvalla ” Kuka on jättäny nämä roskat tänne ja miksi näitä ei ole haettu täältä pois!!!”

        Käskin sanoa Jaskan valinnassa, että minä keräsin metsästä pois ja en viittiny alkaa somessa kyseleen kuka on jättäny joten hakee romunsa pois!

        Tuolla tavalla olen löytänyt Agrikaatin jossa oli tulppa kuulemma rikki, kun pyysin katsomaan mikä siinä on vikana.

        Katoin netistä niin uutena maksaa melkeen tonnin.
        Oli jätetty molkin viereen eli se oli roskissa joten tuon kaikki kotia ja sanon isälle ” Vilaseppa mikä tässä on vikana koska oli roskiin jätetty!”
        Sanoin myös ” Varmaan joku joka ei ymmärrä mitään näiden päälle jos lakkaavat toimimasta joten heittää roskiin ja ostaa uuden!”

        Mulla on sentään AGRIKAATTI vaikka en olis kyllä koskaan NAISENA uskonut omistavani tuollaista.

        Ohan tuo Agrikaatti hyvä olla jos lähtee mettään niin saa kahavit keittää ja täräyttää makkarat pannulla!
        Ei tarvi miettiä kenen puita polttaa ja montako sataa kuutiota pitää Metsä Hallitukselle puita maksaa kun huvikseen polttelee. Ei tarvi miettiä myöskään syyllistyinkö metsä paloon, koska Agrikaatti harvemmin jää palaamaan, kun koneen sammuttaa.

        Mikäs sen näppärämpi on, kuin nykäsee narusta niin kaikki toimii ja ei jää edes HIILI jalanjälkeä!

        Löysin 2vuotta sitten jo sen, mutta ei kukaan ole kyselly joten ROMUHAN tuo oli joka oli nakattu roskiin.

        Toisen roska on kuulemma toisen aarre ja noin tuossakin on käynyt!

        Astiat on ja yhtä sun toista mitä metsään voi ottaa mukaan, kun sähköä saa. Tosin kahvinkeitin ja hella vielä puuttuu, mutta eiköhän nuo vielä ehdi hommaamaan.
        Kämppäki on ja pikku Mersussa tilaa on yhdelle ämmälle ja kyllä olen harkinnut jos tuolla ens kesänä lähtis reissuun niin vois testata miten mini matkailu-autoilu toimii. Reissu-kaveria en ole vielä miettinyt, koska tuo on vasta ens kesän suunnitelma.

        Agrikaatti on saatanan kätevä kuulemma, kun menee LEIRINTÄ-ALUEELLE ja alkaa syrjintäkortin kanssa kahvinkeittoon. Maksaa 30€ niin voi tienata 15 tuhatta tuosta vaan, koska kahvinkeittoki kiellettiin vaikka kaikki toiset saa vapaasti keittää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2140
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      74
      1534
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1255
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe