Jykevät leuat

Siis mua niinku kiinnostaa mitä tällä, usein toistuvalla sanaparilla haetaan?
Minkälainen on jykeväleukainen? Leveät leukaperät? Iso leuan kärki? Vai vaaditaanko molemmat?
Entä tarviiko olla hiirenpil.., no se kuoppa siinä leuan kärjessä..?
Ja mikä sit on jykevää? Se, et vois betoniseinää haukata välipalaksi vai riittääkö vähempikin?

Havainnekuvia otetaan myös vastaan☝️

(Sitä, että minun naisoletettuna pitäisi jotenkin Tietää mitä em. sanaparilla tarkoitetaan. Tai että minun jotenkin sisäsyntyisesti täytyisi kuumottua leuoista jotka ei oviaukosta mahdu edes sivuttain, ei oo ihan välttämätöntä tulla tähän hokemaan..😘)

355

2192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liityiskö noiden natsien kallon mittausoppiin jotenkin, jos siellä ois määritelty. Tuli vaan mieleen siitä, kun toisen maailman sodan jälkeen, amerikkalaiset hirtti noita natseja. Niin yksi näistä hirttäjistä keksi laittaa, nämä luukut joihin hirtettäessä pudotetaan. Niin laitto ne liian pieniksi, että kun tuomittu siitä putoo, niin ennen kun hirttääntyy niin lyö leukansa siihen luukun reunaan. Eli tuotti sellasta lisäkärsimystä siihen vähän. Oli muutenkin aika hurja, että kun yksi natsi ei ollu hirttäytyny, niin oli omin käsin kuristanu hengiltä. Mutta ei hirttäjälle lopulta hyvin käyny, kun oli palannu amerikkoihin jatkamaan telotushommia, niin oli saanu sähköiskun sähkötuolista ja kuollut.

      • Voisko sellasesta aukosta ihminen (tai natsi) pudota niin et mikään muu osa kroppaa ei osuis siihen reunaan ennen leukaa?

        Mut joo, kallonmittausoppi on ollut olemassa, ja mun muistaakseni se on ollut olemassa jo ennen natseja🤔
        Että tietynlainen kohouma tai kuoppa tietyssä kohtaa kalloa kertoo sitä ja tätä henkilön älykkyydestä jne..


      • m.wurst kirjoitti:

        Voisko sellasesta aukosta ihminen (tai natsi) pudota niin et mikään muu osa kroppaa ei osuis siihen reunaan ennen leukaa?

        Mut joo, kallonmittausoppi on ollut olemassa, ja mun muistaakseni se on ollut olemassa jo ennen natseja🤔
        Että tietynlainen kohouma tai kuoppa tietyssä kohtaa kalloa kertoo sitä ja tätä henkilön älykkyydestä jne..

        Juutalaisilta osuisi nenä reunaan, mutta ongelma ei tuolloin ollut niin suuri, koska natseissa oli aika vähän juutalaisia.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Voisko sellasesta aukosta ihminen (tai natsi) pudota niin et mikään muu osa kroppaa ei osuis siihen reunaan ennen leukaa?

        Mut joo, kallonmittausoppi on ollut olemassa, ja mun muistaakseni se on ollut olemassa jo ennen natseja🤔
        Että tietynlainen kohouma tai kuoppa tietyssä kohtaa kalloa kertoo sitä ja tätä henkilön älykkyydestä jne..

        Kohouma kallon takaosassa ihan alhaalla keskellä on älykkyyden merkki, sellainen niinkuin luupiikki...


      • Anonyymi

        Natsijohtajien älykkyysosamäärä oli maailman huippuluokkaa ja sai liittoutuneitten leuat loksahtamaan tutkimuksen jälkeen.


    • Eiköhän tuo tarkoita vaan normaalia isompaa leukaa, luulisin ainakin

      • Mut "oletetaan" et mää en tiiä mikä on normaali leuka, ainakaan noin niinku miehellä..🤔


      • m.wurst kirjoitti:

        Mut "oletetaan" et mää en tiiä mikä on normaali leuka, ainakaan noin niinku miehellä..🤔

        Ei ainakaan Hjallis Harkimon leuka, Harkimoahan on sanottu leuattomaksi :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ei ainakaan Hjallis Harkimon leuka, Harkimoahan on sanottu leuattomaksi :D

        Totta. Hänellähän leuka (tai ainakin leuan kärki) vähä niinku sulautuu kaulaan..
        Toinen vähän vastaava on tää Andrew Tate, jota kuitenkin aika moni miesoletettu pitää niinku alffana ja äijien äijänä🤔


    • Niin mitkäköhän ne kriteerit tosiaan mahtais olla?🤔. Ihan vaan että mistä tietää onko ite jykevä leukainen vai ei.😁.

      • No tietty jos on kaksi leukaa, niin voi olla sekä että.


      • scrg kirjoitti:

        No tietty jos on kaksi leukaa, niin voi olla sekä että.

        Sekin vielä...kyllä on monimutkasta.😁.



      • No sillä kyllä on, tai siis tietysti Ron Mossilla, ku mun tietääkseni kaunareissa on eri Ritken näyttelijä nykyään (tai oli.. kai kaunikset sentään tulee vielä, en oo ite ysärin jälkeen seurannu🤔), mut vaihtuhan se Thornekin pari kertaa ainaki..
        Ja Rooke on ollu kaikkien kans😃

        Mun suosikki kaunareiden mieshahmoista sillon aikonaan oli Larke



      • m.wurst kirjoitti:

        No sillä kyllä on, tai siis tietysti Ron Mossilla, ku mun tietääkseni kaunareissa on eri Ritken näyttelijä nykyään (tai oli.. kai kaunikset sentään tulee vielä, en oo ite ysärin jälkeen seurannu🤔), mut vaihtuhan se Thornekin pari kertaa ainaki..
        Ja Rooke on ollu kaikkien kans😃

        Mun suosikki kaunareiden mieshahmoista sillon aikonaan oli Larke

        No varmaan pääsis kartalle siitäkin sarjasta, jos se vielä tulee noin 5 minuutissa... :oD

        Vieläköhän se Eeriikki on siinä elossa? :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No varmaan pääsis kartalle siitäkin sarjasta, jos se vielä tulee noin 5 minuutissa... :oD

        Vieläköhän se Eeriikki on siinä elossa? :oD

        Mahollisesti🤔 eiks sen Erkin näyttelijä kuitenki oo suunnilleen saman ikänen ku Ron Moss
        (Googlettamallahan tietysti tämäkin selviäis, mutku ei nyt jaksa,)


      • m.wurst kirjoitti:

        Mahollisesti🤔 eiks sen Erkin näyttelijä kuitenki oo suunnilleen saman ikänen ku Ron Moss
        (Googlettamallahan tietysti tämäkin selviäis, mutku ei nyt jaksa,)

        En mä tiedä? Mut siis siinä sarjassahan se on väkisin muuten ainakin sata vuotias nyt jos on hengissä. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        En mä tiedä? Mut siis siinä sarjassahan se on väkisin muuten ainakin sata vuotias nyt jos on hengissä. 😁

        No vähintään, kaiketi lähimmäs 120-v. Ja sen lapset ja osa lapsenlapsista on puolisisaruksia, oikee forresterien kantaisä💪


      • m.wurst kirjoitti:

        No vähintään, kaiketi lähimmäs 120-v. Ja sen lapset ja osa lapsenlapsista on puolisisaruksia, oikee forresterien kantaisä💪

        Mä mietin, että milloinkahsn se menee naimisiin oman lapsenlapsen kanssa? 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä mietin, että milloinkahsn se menee naimisiin oman lapsenlapsen kanssa? 🤣

        En oikeesti kyllä edes ihmettelis tollastakaan juonikuvioo siinä.😁.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No sillä kyllä on, tai siis tietysti Ron Mossilla, ku mun tietääkseni kaunareissa on eri Ritken näyttelijä nykyään (tai oli.. kai kaunikset sentään tulee vielä, en oo ite ysärin jälkeen seurannu🤔), mut vaihtuhan se Thornekin pari kertaa ainaki..
        Ja Rooke on ollu kaikkien kans😃

        Mun suosikki kaunareiden mieshahmoista sillon aikonaan oli Larke

        Eihän Brooke ole ollut kaikkien kanssa, eihän hän ollut yhdenkään naisen kanssa eikä edes naapurin koiran kanssa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja varmaan se tälläinen pitäis olla?

        https://images.app.goo.gl/w9UjKbefhJZpDr3LA

        Joko alkaa mehustamaan? :oD

        Varmaan juuri tuollainen joo, koska Quagmire-hahmohan on saanut Family Guyssä eniten pesää/persettä/eläintä/ mitä milloinkin...




      • Disseisback kirjoitti:

        Sullakin oli Ritke!

        https://images.app.goo.gl/2chso6T28bikAStC7

        Mäklarenin kuskilla, Teivit Koulthartillahan on kanssa leuka kun höyläpenkki. :oD

        No tässon malliesimerkki et on leviät leukaperät mut ei kovin iso leuan kärki (tai mun mielestä ainakaan🤔)


      • m.wurst kirjoitti:

        No tässon malliesimerkki et on leviät leukaperät mut ei kovin iso leuan kärki (tai mun mielestä ainakaan🤔)

        Joo...

        Pikkukakkonen ois muinoin varmasti osannut kertoa minkälainen leuka on naisten mieleen. 😁

        Se joskus kirjoitti nikiks täällä 121212...eli pikkukakkonen. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo...

        Pikkukakkonen ois muinoin varmasti osannut kertoa minkälainen leuka on naisten mieleen. 😁

        Se joskus kirjoitti nikiks täällä 121212...eli pikkukakkonen. 😁

        Joo, muistan pikkukakkosen, eiks se ollu niitä jotka halus keittää naiset elävältä


      • m.wurst kirjoitti:

        Joo, muistan pikkukakkosen, eiks se ollu niitä jotka halus keittää naiset elävältä

        Ei se halunnut keitellä ketään, mutta tiesi minkälainen miehen pitää olla, että naiset tykkää. Tiesi paremmin kuin kukaan nainenkaan. 😁
        Ja löytyi kuule argumentteja ja tilastoja yms. 😁



      • Huitale kirjoitti:

        Lukikola leuat. 😄

        Eiku lumikolat. 😜


      • m.wurst kirjoitti:

        Joo, muistan pikkukakkosen, eiks se ollu niitä jotka halus keittää naiset elävältä

        Se oli pukupelle, joku rahastojen kanssa pelaava salkkumies. Jäiköhän se Mount Blancille ystävineen, kun ei ole näkynyt.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei se halunnut keitellä ketään, mutta tiesi minkälainen miehen pitää olla, että naiset tykkää. Tiesi paremmin kuin kukaan nainenkaan. 😁
        Ja löytyi kuule argumentteja ja tilastoja yms. 😁

        Naisasialuuseri on se kiduttaja tapaus.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei se halunnut keitellä ketään, mutta tiesi minkälainen miehen pitää olla, että naiset tykkää. Tiesi paremmin kuin kukaan nainenkaan. 😁
        Ja löytyi kuule argumentteja ja tilastoja yms. 😁

        Jaa, no se oli sit se naisasialooseri tahi joku muu se keittäjä,

        Ja "ainahan" miehet tietää kaiken paremmin kui naiset, jopa sen mitä nainen haluaa🤔


      • m.wurst kirjoitti:

        Jaa, no se oli sit se naisasialooseri tahi joku muu se keittäjä,

        Ja "ainahan" miehet tietää kaiken paremmin kui naiset, jopa sen mitä nainen haluaa🤔

        No se tietty aines tietää...

        Minähän olen jo kaiken mokutuksien ja sumutuksien sokaisema, etten tiedä yhtään mikä se juttu on...mutta uskon, että vielä tässä totuus tulee ilmi. 😁


    • Anonyymi

      Entäs sitten pallinaama? Voiko olla yhdistelmää jykeväleukainen pallinaama :D

      -harmiseikirj-

      • Peter Griffin?

        Tai no, se on enempi jykevänaamainen pallileuka


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Peter Griffin?

        Tai no, se on enempi jykevänaamainen pallileuka

        Pallinaama on yleinen ja Suomessa on paljon pallinaamoja, leveä matala naamanmuoto jonka vastakohta kai hevosen sama, sitten en tiedä oikein minkä äkäinen on vittupää joka myös joskus käytetty ilmaisu ihmisistä, liittyy kai enemmän käytökseen se.

        harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pallinaama on yleinen ja Suomessa on paljon pallinaamoja, leveä matala naamanmuoto jonka vastakohta kai hevosen sama, sitten en tiedä oikein minkä äkäinen on vittupää joka myös joskus käytetty ilmaisu ihmisistä, liittyy kai enemmän käytökseen se.

        harmiseikirj-

        Mää olen kuullu myös nimityksen kyrpänaama, mut en kyl muista semmosta nähneeni🤔


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mää olen kuullu myös nimityksen kyrpänaama, mut en kyl muista semmosta nähneeni🤔

        Se on semmoinen ynseä rotannaama :D

        Niin ja minähän muuten kerran laitoin tänne palstalle jykevän leukakuvan, olisit silloin katsonut niin ei tarvisi kysellä :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on semmoinen ynseä rotannaama :D

        Niin ja minähän muuten kerran laitoin tänne palstalle jykevän leukakuvan, olisit silloin katsonut niin ei tarvisi kysellä :D

        -harmiseikirj-

        No pahoittelut etten vuoden jokaisena päivänä täälä oo ollu, enkä kaikkee nähny😃

        Noin niinku vittupää on kaiketi enemminkin luonne- kui ulkonäköseikka,


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No pahoittelut etten vuoden jokaisena päivänä täälä oo ollu, enkä kaikkee nähny😃

        Noin niinku vittupää on kaiketi enemminkin luonne- kui ulkonäköseikka,

        No joo mutta ärsyttästi virnuilevasta rotannaamasta tietää heti että se on vittupää sen lisäksi että se on kyrpänaama :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo mutta ärsyttästi virnuilevasta rotannaamasta tietää heti että se on vittupää sen lisäksi että se on kyrpänaama :D

        -harmiseikirj-

        Että kaikki vehkeet samassa paketissa🤔
        Varsinki jos koko tyyppi on vielä ihan perseestä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo mutta ärsyttästi virnuilevasta rotannaamasta tietää heti että se on vittupää sen lisäksi että se on kyrpänaama :D

        -harmiseikirj-

        Noh nyt on niin ikävää juttua ettei kyllä yhtään minun juttuja ehkä löysit sieluntoverisi.🤱🏻 ei koskaa minun lähelle noin rääväsuista, noi jutut on jo ihan liikaa minulle




      • m.wurst kirjoitti:

        Noh noh, etsä tienny et kiroilu voi olla merkki suuremmasta älykkyydestä😃

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-kiroilu-voi-olla-merkki-kielellisesta-ylivertaisuudesta/8717078#gs.5dzs88

        Hyvänä esimerkkinä nähdään kiroilu ongelma että yleensä ne kiroilevat, jotka ei kykene olemaan kiroilematta tekevät siitä jotenkin älykkäämpää kuin on ja esim noikin jotja tahtomatta kiroilevat kun kuulevat näitä kärsii myös tästä. En ymmärrä miksi sanoja pitää viljellä tahallisesti.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh ei todellakaan ole tuokin tutkimus on tehnyt joku joka kuvittelee olevansa suuri nero😁

        Noh, ainakin psykologian emeritusprofessori Timothy Jay, Massachusetts College of Liberal Artsista
        Joka on tutkinut kiroilua yli 40 vuotta.

        En tiedä mutta, tuollaiseen hommaan tuskin ihan pelkällä kuvittelulla pääsee🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvänä esimerkkinä nähdään kiroilu ongelma että yleensä ne kiroilevat, jotka ei kykene olemaan kiroilematta tekevät siitä jotenkin älykkäämpää kuin on ja esim noikin jotja tahtomatta kiroilevat kun kuulevat näitä kärsii myös tästä. En ymmärrä miksi sanoja pitää viljellä tahallisesti.

        Kiroilun on tutkittu myös mm. lievittävän stressiä ja kipua.
        Ja tekee se myös elämästä välillä ihan vaan hauskempaa😃

        Höllää sinäkin vähän nutturaasi,


      • m.wurst kirjoitti:

        Kiroilun on tutkittu myös mm. lievittävän stressiä ja kipua.
        Ja tekee se myös elämästä välillä ihan vaan hauskempaa😃

        Höllää sinäkin vähän nutturaasi,

        Ei se stressiä hölennä pahentaa kun mapset malittaa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Noh, ainakin psykologian emeritusprofessori Timothy Jay, Massachusetts College of Liberal Artsista
        Joka on tutkinut kiroilua yli 40 vuotta.

        En tiedä mutta, tuollaiseen hommaan tuskin ihan pelkällä kuvittelulla pääsee🤔

        Kyllä pääsee ei taida muuta tehdä kuin kirpillakin tuokin mies jolloin saa siitä jonkun syyn kiroilla kuin kaikki seuraa perässäZ tutkimus osoittaa päinvastoin lastenkin kohdalla ettei osata sanottaa oikein asioita ja hallita tunteita.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei se stressiä hölennä pahentaa kun mapset malittaa.

        Mapset =lapset


      • m.wurst kirjoitti:

        Kiroilun on tutkittu myös mm. lievittävän stressiä ja kipua.
        Ja tekee se myös elämästä välillä ihan vaan hauskempaa😃

        Höllää sinäkin vähän nutturaasi,

        Maailma on kauniinpi paikka jos ihmiset ei kiroilisi.


      • m.wurst kirjoitti:

        Noh, ainakin psykologian emeritusprofessori Timothy Jay, Massachusetts College of Liberal Artsista
        Joka on tutkinut kiroilua yli 40 vuotta.

        En tiedä mutta, tuollaiseen hommaan tuskin ihan pelkällä kuvittelulla pääsee🤔

        Timothyn kuulostaa enemmän vain enemmän kadottaneen todellisuuden tajun. Mallitus tarttuu häneenkin.


      • m.wurst kirjoitti:

        Kiroilun on tutkittu myös mm. lievittävän stressiä ja kipua.
        Ja tekee se myös elämästä välillä ihan vaan hauskempaa😃

        Höllää sinäkin vähän nutturaasi,

        Jotkut suuret miehet ei taida kuin saanut käden puristuksessa ja suhteilla tittelinsä. kiroilun voi tuottaa pienikin ilman että olisi erittäin suurilla aivoilla suotu älykkö.
        ”Aii se sattui” ei niin ”ai🤬” toisessa sanoitetaan tunne toisessa kiroillaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Maailma on kauniinpi paikka jos ihmiset ei kiroilisi.

        Mutta sotii ja tappaa toisiaan kuitenkin,
        Kiroiluhan se pahinta tässä maailmassa on🤔


      • Se tulee mallittamisen kautta eli toisin sanottua ”seura tekee kaltaisekseen ”


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä pääsee ei taida muuta tehdä kuin kirpillakin tuokin mies jolloin saa siitä jonkun syyn kiroilla kuin kaikki seuraa perässäZ tutkimus osoittaa päinvastoin lastenkin kohdalla ettei osata sanottaa oikein asioita ja hallita tunteita.

        Kumpi auttaa enemmän,
        Se että sanoo kuuluvaan ääneen että vittusaatana
        Vai sanoo et kylläpäs minua nyt harmittaa, voi himputti sentään🌼🏵️🌻😘


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Maailma on kauniinpi paikka jos ihmiset ei kiroilisi.

        Minusta se olisi lähinnä tylsä paikka.


      • m.wurst kirjoitti:

        Kumpi auttaa enemmän,
        Se että sanoo kuuluvaan ääneen että vittusaatana
        Vai sanoo et kylläpäs minua nyt harmittaa, voi himputti sentään🌼🏵️🌻😘

        Onhan se ikävä ihmiset käyttää voimakeinoja esim aseenkin ottamista esiin kuin opetella puolustamaan oikea oppimisesti.

        Minä kattelin kivan videon jossa oli molemmat esitteli haistatus sormea uhoavasti enemmän se huvitti kun kummatkin näytti sitä sormea molemmille tien toiselta puolelta. Ihan kuin ei anteeksi annettaisiin ja yksi askel vielä eteenpäin.

        Viimeksi poliisi asemalla joku haistatteli niin karkeasti ilmaan joillekin viranomaisille jostain väärästä käytöksestä asia oli agressiivinen ja pelottava tilanne kaikin puolin että poliisit saattoivat sen muualle vaikka ei ollut kuin hermostunut valmiiksi.

        Asia ei kuulosta hirveän fiksulta.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mutta sotii ja tappaa toisiaan kuitenkin,
        Kiroiluhan se pahinta tässä maailmassa on🤔

        Monien kannattaisi kiroilla enemmän ja purkaa sitä pahaa oloaan kunnon ärräpäihin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Onhan se ikävä ihmiset käyttää voimakeinoja esim aseenkin ottamista esiin kuin opetella puolustamaan oikea oppimisesti.

        Minä kattelin kivan videon jossa oli molemmat esitteli haistatus sormea uhoavasti enemmän se huvitti kun kummatkin näytti sitä sormea molemmille tien toiselta puolelta. Ihan kuin ei anteeksi annettaisiin ja yksi askel vielä eteenpäin.

        Viimeksi poliisi asemalla joku haistatteli niin karkeasti ilmaan joillekin viranomaisille jostain väärästä käytöksestä asia oli agressiivinen ja pelottava tilanne kaikin puolin että poliisit saattoivat sen muualle vaikka ei ollut kuin hermostunut valmiiksi.

        Asia ei kuulosta hirveän fiksulta.

        Haistattelut nytovatkin ihan totaalisen eri asia kuin kunnollinen ilmaa puhdistava kiroilu. Se on ihan sama haukkuuko toista vaikka aasiksi tai leppäkertuksi, vai haistatteleeko tälle. Molemmat yhtä huono ja turha tapa.


      • m.wurst kirjoitti:

        Kumpi auttaa enemmän,
        Se että sanoo kuuluvaan ääneen että vittusaatana
        Vai sanoo et kylläpäs minua nyt harmittaa, voi himputti sentään🌼🏵️🌻😘

        Kyllä esim ai kukkakeppi tullut joskus sanottua mutta tai vattu myös ”perjantai” voimasanoina mutta parempihan on että osaisi kertoa mikä tuli kuin hiljaiseksi. Eikä edes ole mitenkää fiksua julkistaa älykkyyden mittariksi.😳 teinit kun kiroilee tulee sieltä väliin muutakin itseltänikin pelkiltää jo senkin vuoksi etteikö se kuule että kiroillaanja ikävintä nähdä kuinka pahana tarttuu puolisolle esim. Silloin tuntee itsensä hyvin ulkopuoliseksi ja sanon siitä että en halua kuulla varsinkaan sinun suusta.


        Lasten ensisanoina ne ei ole hauskoja eikä kauniita.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä esim ai kukkakeppi tullut joskus sanottua mutta tai vattu myös ”perjantai” voimasanoina mutta parempihan on että osaisi kertoa mikä tuli kuin hiljaiseksi. Eikä edes ole mitenkää fiksua julkistaa älykkyyden mittariksi.😳 teinit kun kiroilee tulee sieltä väliin muutakin itseltänikin pelkiltää jo senkin vuoksi etteikö se kuule että kiroillaanja ikävintä nähdä kuinka pahana tarttuu puolisolle esim. Silloin tuntee itsensä hyvin ulkopuoliseksi ja sanon siitä että en halua kuulla varsinkaan sinun suusta.


        Lasten ensisanoina ne ei ole hauskoja eikä kauniita.

        "Lasten ensisanoina ne ei ole hauskoja eikä kauniita."

        Ei kai sun elämäsi nyt niin huonosti ole, että niitä tarvisi jatkuvalla syötöllä hokea?


      • valtakunta kirjoitti:

        Se tulee mallittamisen kautta eli toisin sanottua ”seura tekee kaltaisekseen ”

        Suurin osa niistäkin lapsista joiden kotona ei kiroilla, oppii ne kirosanat kuitenkin jostain.
        Ja mitä tekee lapsi jota torutaan ja kielletään kiroilemasta?
        Oppii et se on jotain jännää ja kiellettyä ja kiroilee enemmän😃


      • m.wurst kirjoitti:

        Kumpi auttaa enemmän,
        Se että sanoo kuuluvaan ääneen että vittusaatana
        Vai sanoo et kylläpäs minua nyt harmittaa, voi himputti sentään🌼🏵️🌻😘

        Sen vuoksi vaikka ensimmäisenä tulisi kirosana mieleenikin pyrin sanottaan eikä noi lapset kuin innostu enemmän jos ”näytön ” vuoksi antaa sen karvan ettei se johdu nutturasta vaan arvostaa hyvää kaunista maailmaan, mikä on vaikeampi saavuttaa pyrkiä toimimaan oikein pelkästää esimerkillään. Kiroilu on vähän sama kuin toiselle suuttuessa haukkuu sitä toista ja taas kauniimpi on vaan maailma kun osataan keskustelemaan rakentelevasti.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Suurin osa niistäkin lapsista joiden kotona ei kiroilla, oppii ne kirosanat kuitenkin jostain.
        Ja mitä tekee lapsi jota torutaan ja kielletään kiroilemasta?
        Oppii et se on jotain jännää ja kiellettyä ja kiroilee enemmän😃

        Näinpä. Mä olen käynyt oman lapseni kanssa keskustelun jo päiväkoti-ikäisenä, jossa olen pyytänyt, että hän ei kiroilisi ainakaan kodin ulkopuolella ja mielellään ei kodin ulkopuolellakaan ja selittänyt, että ihmiset nyt eivät kauheasti siitä pidä ja jotkut ovat ihan tyhmiäkin sen suhteen ja heitä suorastaan ahdistaakin se. Kotona äiti voi kiroilla, kun sattuu tai joku asia ärsyttää tai ei onnistuu jne. mutta ei kiroilla muualla ja juu ei kiroile muualla teininäkään. Hyvin meni kerrasta perille se keskutelu, eikä ole koskaan tarvinut kiroilua kieltää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sen vuoksi vaikka ensimmäisenä tulisi kirosana mieleenikin pyrin sanottaan eikä noi lapset kuin innostu enemmän jos ”näytön ” vuoksi antaa sen karvan ettei se johdu nutturasta vaan arvostaa hyvää kaunista maailmaan, mikä on vaikeampi saavuttaa pyrkiä toimimaan oikein pelkästää esimerkillään. Kiroilu on vähän sama kuin toiselle suuttuessa haukkuu sitä toista ja taas kauniimpi on vaan maailma kun osataan keskustelemaan rakentelevasti.

        Kiroilu ei ole sama asia kuin toisen haukkuminen.


      • m.wurst kirjoitti:

        Suurin osa niistäkin lapsista joiden kotona ei kiroilla, oppii ne kirosanat kuitenkin jostain.
        Ja mitä tekee lapsi jota torutaan ja kielletään kiroilemasta?
        Oppii et se on jotain jännää ja kiellettyä ja kiroilee enemmän😃

        Ei se noin mene. Yksikertaisesti lapsesta itsestä kiinni ja luonteesta.
        Geeneistäkin näkee eri tyylisiä lapsia. Uhmakkaat tarvitsee kovempia otteita heittää ulos kodista vähempi uhmakkaat ymmärtää paremmin jo tilanteesta.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Mää olen kuullu myös nimityksen kyrpänaama, mut en kyl muista semmosta nähneeni🤔

        Käväise Kuopion torilla eli Mualimannavassa, sen jälkeen olet todellakin nähnyt montakin kyr pä naamaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei se noin mene. Yksikertaisesti lapsesta itsestä kiinni ja luonteesta.
        Geeneistäkin näkee eri tyylisiä lapsia. Uhmakkaat tarvitsee kovempia otteita heittää ulos kodista vähempi uhmakkaat ymmärtää paremmin jo tilanteesta.

        Pelottavaa toimintaa, jos sulla oikeasti on lapsia, lapsiparat.


      • m.wurst kirjoitti:

        Suurin osa niistäkin lapsista joiden kotona ei kiroilla, oppii ne kirosanat kuitenkin jostain.
        Ja mitä tekee lapsi jota torutaan ja kielletään kiroilemasta?
        Oppii et se on jotain jännää ja kiellettyä ja kiroilee enemmän😃

        Ikävä kyllä uhmakkuus on vain ikävä lapselle kuin vanhemmalle. Hyvä esimerkki ” nyt nukkuun”. ” en mene” ja sama jatku kun kääsin asian ylös alas” en päästä nukkuu ”ja itketään” ettei pääse nukkuun” tämmöisessä tunne on niin klrkea kun vaikka sanoin sitten toisten päin ja lapsi vasta sitten tajusi.

        Kyseinen asia oli vielä turvallinen.

        Mutta suutttunutta lasta saa pitää kiinni tai pistää ulos oven taakse tai peräti soittaa poliisi mikä nyt ikäinen sitten uhmatessa/ suuttuessa onkaan, jos on väkivaltainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelottavaa toimintaa, jos sulla oikeasti on lapsia, lapsiparat.

        Ikävä kyllä niin se vaan menee. Ettei muu pidä kuin ulko-ovi muut turvassa, jos on lapsi väkivaltainen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ikävä kyllä niin se vaan menee. Ettei muu pidä kuin ulko-ovi muut turvassa, jos on lapsi väkivaltainen.

        Huolestuttavaa. Kannattais varmaan olla yhteydessä lastensuojeluun. Itsestäänkin voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos ei lapsen kanssa kerta pärjää.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ikävä kyllä niin se vaan menee. Ettei muu pidä kuin ulko-ovi muut turvassa, jos on lapsi väkivaltainen.

        Ja sitten järki käteen. Ei ole lainkaan normaalin ihmisen puuhaa pukata maailmaan lisää mukuloita, jos ei edellistenkään kanssa kerta pärjää. Ehkä julmasti sanottu, mutta täysin totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelottavaa toimintaa, jos sulla oikeasti on lapsia, lapsiparat.

        En lähde katsomaan yksinkertaisesti väkivaltaa täällä koti on aina turvapaikka, ei väkivaltaisen lapsen temmellys paikka. Poliisit sit vie peräti lastensuojelu jos täytyy. Hankalimmat tapaukset pistän oven taakse isommat joita ei enää pysty pitää kiinni. Onneksi näitä niin harvoin tapahtuu mutta pitää pistää, jos ei ole muuta keinoa kuin katsoa jonkin tahallista kiusan tekoa saadakseen tahtonsa läpi.

        Joo ja kyllä ne sitten joutunut hakatuksi jos ovat kiukutellut siellä muille uhmakkaana koulussa😬
        Koska ulkomaalaiselle niiden ei ole kannattavaa kiukutella tai haukkua niitä tulee hakatuksi ja monta kertaa😳


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En lähde katsomaan yksinkertaisesti väkivaltaa täällä koti on aina turvapaikka, ei väkivaltaisen lapsen temmellys paikka. Poliisit sit vie peräti lastensuojelu jos täytyy. Hankalimmat tapaukset pistän oven taakse isommat joita ei enää pysty pitää kiinni. Onneksi näitä niin harvoin tapahtuu mutta pitää pistää, jos ei ole muuta keinoa kuin katsoa jonkin tahallista kiusan tekoa saadakseen tahtonsa läpi.

        Joo ja kyllä ne sitten joutunut hakatuksi jos ovat kiukutellut siellä muille uhmakkaana koulussa😬
        Koska ulkomaalaiselle niiden ei ole kannattavaa kiukutella tai haukkua niitä tulee hakatuksi ja monta kertaa😳

        Ei todellakaan ole tervettä, eikä normaalia, jos lasta tarvii sulkea oven ulkopuolelle suojellaksene toisia. Se on jo aivan sairasta dynamiikkaa perheessä. Jos nää sun juttus ovat tosia ja joku oikeasti tietää kuka sä IRL olet, niin tehkää nyt hitto jo niitä lasuja. Lapset pois tollasista oloista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten järki käteen. Ei ole lainkaan normaalin ihmisen puuhaa pukata maailmaan lisää mukuloita, jos ei edellistenkään kanssa kerta pärjää. Ehkä julmasti sanottu, mutta täysin totta.

        Tottakai pukataan eikä sille voi mitään jos lapsi eri luotoisia ja kärsivät uhmasta ehkäpä sinä et pärjäiskää.
        lasten kanssa. Koulukoti on taas niille jotka mallittaa erityisen paljon ympäristöstä joka on koulu maailma ja kavereistaa ottaa opikseen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En lähde katsomaan yksinkertaisesti väkivaltaa täällä koti on aina turvapaikka, ei väkivaltaisen lapsen temmellys paikka. Poliisit sit vie peräti lastensuojelu jos täytyy. Hankalimmat tapaukset pistän oven taakse isommat joita ei enää pysty pitää kiinni. Onneksi näitä niin harvoin tapahtuu mutta pitää pistää, jos ei ole muuta keinoa kuin katsoa jonkin tahallista kiusan tekoa saadakseen tahtonsa läpi.

        Joo ja kyllä ne sitten joutunut hakatuksi jos ovat kiukutellut siellä muille uhmakkaana koulussa😬
        Koska ulkomaalaiselle niiden ei ole kannattavaa kiukutella tai haukkua niitä tulee hakatuksi ja monta kertaa😳

        Nämä on kyllä aivan sairaita jo nämä sun juttusi. Ei voi kun vaan toivoa, että sä olet trolli. Jos et ole ja täällä joku sut tunnistaa, niin TEHKÄÄ IHMISET JO JOTAIN tolle touhulle. Lapsiparat 💔💔


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tottakai pukataan eikä sille voi mitään jos lapsi eri luotoisia ja kärsivät uhmasta ehkäpä sinä et pärjäiskää.
        lasten kanssa. Koulukoti on taas niille jotka mallittaa erityisen paljon ympäristöstä joka on koulu maailma ja kavereistaa ottaa opikseen.

        Aina vaan sairaammaksi menee. Tuossa olis jo pakkosterilisaatio paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on kyllä aivan sairaita jo nämä sun juttusi. Ei voi kun vaan toivoa, että sä olet trolli. Jos et ole ja täällä joku sut tunnistaa, niin TEHKÄÄ IHMISET JO JOTAIN tolle touhulle. Lapsiparat 💔💔

        No niinpä. Jos toi on totta, niin lapset tästedes huostaan suoraan synnytyssalista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huolestuttavaa. Kannattais varmaan olla yhteydessä lastensuojeluun. Itsestäänkin voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos ei lapsen kanssa kerta pärjää.

        Minähän pärjään ehkä tuo toinen ei pärjää. Lapsen pistäminen jäähylle ei poikkea siitä, että aikuinen pistetään vankilaan. Ovi on hyvä saada toinen puhumaan kun sen saa lukkoon oven , jos haluaa kotio pitää olla satuttamatta muit. Kiusaamatta tai hajottamatta huussollia tai satuttaminen näitä tulee elämässä 1-3 kertaa. Koti pitää olla turvallinen kaikille. Pienen kanssa riittää vielä sylikin. Rikoskin vastuu iskee 15 vuotiaana ja erittäin tärkeätä osata hallita tunteensa siihen ikään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minähän pärjään ehkä tuo toinen ei pärjää. Lapsen pistäminen jäähylle ei poikkea siitä, että aikuinen pistetään vankilaan. Ovi on hyvä saada toinen puhumaan kun sen saa lukkoon oven , jos haluaa kotio pitää olla satuttamatta muit. Kiusaamatta tai hajottamatta huussollia tai satuttaminen näitä tulee elämässä 1-3 kertaa. Koti pitää olla turvallinen kaikille. Pienen kanssa riittää vielä sylikin. Rikoskin vastuu iskee 15 vuotiaana ja erittäin tärkeätä osata hallita tunteensa siihen ikään.

        Sairasta. Kiroilut nyt ovat teidän pienin ongelma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on kyllä aivan sairaita jo nämä sun juttusi. Ei voi kun vaan toivoa, että sä olet trolli. Jos et ole ja täällä joku sut tunnistaa, niin TEHKÄÄ IHMISET JO JOTAIN tolle touhulle. Lapsiparat 💔💔

        Sinä olet täysin ettet ymmärrä. Kyllä se totuus on joudut vain puheistasi poliisin ja voidaan sinun kunnialoukkauksesta sitten puhua minua kohtaan minulla on kasvot ja nimeni tiedossa palstalla.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minähän pärjään ehkä tuo toinen ei pärjää. Lapsen pistäminen jäähylle ei poikkea siitä, että aikuinen pistetään vankilaan. Ovi on hyvä saada toinen puhumaan kun sen saa lukkoon oven , jos haluaa kotio pitää olla satuttamatta muit. Kiusaamatta tai hajottamatta huussollia tai satuttaminen näitä tulee elämässä 1-3 kertaa. Koti pitää olla turvallinen kaikille. Pienen kanssa riittää vielä sylikin. Rikoskin vastuu iskee 15 vuotiaana ja erittäin tärkeätä osata hallita tunteensa siihen ikään.

        Kuten joku jotossa toteskin, niin nämä sun juttus on jo ihan sairaita. Ja sitten vielä esität olevat joku suurperheen äiti. Hyi hitto!


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinä olet täysin ettet ymmärrä. Kyllä se totuus on joudut vain puheistasi poliisin ja voidaan sinun kunnialoukkauksesta sitten puhua minua kohtaan minulla on kasvot ja nimeni tiedossa palstalla.

        Toivottavasti jollakulla oikeasti on ja tekee asialle jotain!


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinä olet täysin ettet ymmärrä. Kyllä se totuus on joudut vain puheistasi poliisin ja voidaan sinun kunnialoukkauksesta sitten puhua minua kohtaan minulla on kasvot ja nimeni tiedossa palstalla.

        Kyllä se ole ihan sinä itse, jolla on syytä noiden juttujesi kanssa joutua viranomaisten kansa tekemisiin. 🤮


      • Anonyymi

        Sen kun teet ilmoituksen. Se todella olisi hyvä, että viranomiaiset lukisivat näitä sun juttujasi ja ottaisivat hoitaakseen lastesi asiat kuntoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä. Jos toi on totta, niin lapset tästedes huostaan suoraan synnytyssalista.

        Teen rikosilmoituksen sinusta, haluatko sitä?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Teen rikosilmoituksen sinusta, haluatko sitä?

        Sen kun teet. Sinähän tulevat kaikki nämä sun juttusi heille tietoon. Minulla ei ole mitään pelättävää, mutta sinulla on, jos sulla oikeasti on lapsia, joita kohtelet noin hiton huonosti ja joiden kanssa et pärjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen kun teet ilmoituksen. Se todella olisi hyvä, että viranomiaiset lukisivat näitä sun juttujasi ja ottaisivat hoitaakseen lastesi asiat kuntoon.

        Ok teen rikosilmoituksen. Minä en satuta ja lapsetkin ymmärtää ettei tänne mitään sattutajia kotiin oteta ja poliisitkin ymmärtää kunnianloukkaus tuo on minua kohtaan on sinulta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ok teen rikosilmoituksen. Minä en satuta ja lapsetkin ymmärtää ettei tänne mitään sattutajia kotiin oteta ja poliisitkin ymmärtää kunnianloukkaus tuo on minua kohtaan on sinulta.

        Anna mennä. Se on vain positiivista, että saavat nämä sun tekstisi samalla tietoonsa. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen kun teet ilmoituksen. Se todella olisi hyvä, että viranomiaiset lukisivat näitä sun juttujasi ja ottaisivat hoitaakseen lastesi asiat kuntoon.

        Ei ne hoida lasten asioita kuntoon kun se menee lapsen tahdon mukaan esim meneekö kouluun meillähän koti on turvallinen jos kinaa tulen olen välissä lapset täällä ei ole yksin ne aina silmän alla. Koska nytkin on kaksi vakhempaa kotona.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ne hoida lasten asioita kuntoon kun se menee lapsen tahdon mukaan esim meneekö kouluun meillähän koti on turvallinen jos kinaa tulen olen välissä lapset täällä ei ole yksin ne aina silmän alla. Koska nytkin on kaksi vakhempaa kotona.

        Anna mennä vaan sen rikosilmoituksen kanssa. Siinähän sitten tulevat tutkimaan sen teidän perhetilanteenne.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ne hoida lasten asioita kuntoon kun se menee lapsen tahdon mukaan esim meneekö kouluun meillähän koti on turvallinen jos kinaa tulen olen välissä lapset täällä ei ole yksin ne aina silmän alla. Koska nytkin on kaksi vakhempaa kotona.

        Mä otan mielelläni vastaan vaikka pari kunnianloukkaussyytettä, jos sillä saadaan lapset turvaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna mennä vaan sen rikosilmoituksen kanssa. Siinähän sitten tulevat tutkimaan sen teidän perhetilanteenne.

        Nehän tutkinut vuosien ajan jo joka vuosi. 😃 sen vuoksi tuo on vielä kunnialoukkaus.


      • valtakunta kirjoitti:

        En lähde katsomaan yksinkertaisesti väkivaltaa täällä koti on aina turvapaikka, ei väkivaltaisen lapsen temmellys paikka. Poliisit sit vie peräti lastensuojelu jos täytyy. Hankalimmat tapaukset pistän oven taakse isommat joita ei enää pysty pitää kiinni. Onneksi näitä niin harvoin tapahtuu mutta pitää pistää, jos ei ole muuta keinoa kuin katsoa jonkin tahallista kiusan tekoa saadakseen tahtonsa läpi.

        Joo ja kyllä ne sitten joutunut hakatuksi jos ovat kiukutellut siellä muille uhmakkaana koulussa😬
        Koska ulkomaalaiselle niiden ei ole kannattavaa kiukutella tai haukkua niitä tulee hakatuksi ja monta kertaa😳

        Eikö tuohon sitten saa mitään apua? Perheterapiaa, perhekuntoutusta?
        Joku oma ohjaajatäti taikka -setä, mitä ne nyt on🤔 varsinkin jos on erityislapsia,
        Ei tuollainen riehuminen nyt ihan "normaalin", siis normaalisti kehittyvän, neurotyypillisen lapsen käyttäytymistä ole.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ne hoida lasten asioita kuntoon kun se menee lapsen tahdon mukaan esim meneekö kouluun meillähän koti on turvallinen jos kinaa tulen olen välissä lapset täällä ei ole yksin ne aina silmän alla. Koska nytkin on kaksi vakhempaa kotona.

        Ja aivan turhaan sä niillä rikosilmoituksilla uhkailet. Tiedät itsekin, että jos noi sun juttus ovat totta, etkä vain trollaan, niin ongelmat tulevat omaan niskaasi. Jos noi juttusi ovat totta, niin tottavieköön toivon, että joku sen lasun tekee. Mähän en siihen kykene, kun en tiedä kuka sä olet. Toivottavasti hoidat siis homman ihan itse mun puolestani ja hoidat itsesi viranomaisten kartalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan mielelläni vastaan vaikka pari kunnianloukkaussyytettä, jos sillä saadaan lapset turvaan.

        Kunnianloukkaus tulee siitä koska kotona ei ole mitään sellaista että kuvittelet. Lapsen elämä on pitkä aika 1-3 kertaa.

        Se on kerta mukava pääset rikossytteeseen siitä että kuvittelet ettei meidän oloja ole tutkittu vuosien ajan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kunnianloukkaus tulee siitä koska kotona ei ole mitään sellaista että kuvittelet. Lapsen elämä on pitkä aika 1-3 kertaa.

        Se on kerta mukava pääset rikossytteeseen siitä että kuvittelet ettei meidän oloja ole tutkittu vuosien ajan.

        Ihan turhaan uhkailet. Anna mennä vaan. Siinähän saavat tutkia vielä lisää ja näkevät ihan sun itse kirjottamanasi, että mitä siellä teillä tapahtuu.


      • m.wurst kirjoitti:

        Eikö tuohon sitten saa mitään apua? Perheterapiaa, perhekuntoutusta?
        Joku oma ohjaajatäti taikka -setä, mitä ne nyt on🤔 varsinkin jos on erityislapsia,
        Ei tuollainen riehuminen nyt ihan "normaalin", siis normaalisti kehittyvän, neurotyypillisen lapsen käyttäytymistä ole.

        Ja minkälaiset traumat muille lapsille tulee? Varsinkin pienimmille jotka ei vielä ymmärrä, mutta ovat kyllä hyvinkin tarkkoja aistimaan ilmapiiriä..
        Jos vanhempi/vanhemmat tappelee jonkun lapsista kanssa


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Ja minkälaiset traumat muille lapsille tulee? Varsinkin pienimmille jotka ei vielä ymmärrä, mutta ovat kyllä hyvinkin tarkkoja aistimaan ilmapiiriä..
        Jos vanhempi/vanhemmat tappelee jonkun lapsista kanssa

        No niinpä. Perhedynamiikka ei tosiaan ole tollasessa tilanteessa kunnossa, vaan apu olisi tarpeen. Toi kuulostaa tosi pahalta, vaikka kyse olis neuroepänormaalista lapsestakin. Eikä se ainakaan tilannetta helpota, jos niitä lapsi on noin paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käväise Kuopion torilla eli Mualimannavassa, sen jälkeen olet todellakin nähnyt montakin kyr pä naamaa.

        Mitä, mää luulin et savolaiset on lepposaa porukkaa🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan mielelläni vastaan vaikka pari kunnianloukkaussyytettä, jos sillä saadaan lapset turvaan.

        Ei lapseni ole vaarassa ja ne näkee ne tiedosta koska osa on lastensuojelussa.

        Hyvä kunnialoukkauksesta teen sitten rikosilmoituksen otin valokuvat aiheesta. Pistän poliisille. Saakoon sinut tutkia pilvilinnassa sinä elät ettei lapset toimi väärin kyllä ne toimii myös sijoitetaan lapsen oman käytöksen kautta ja ympäristön vaikutuksille en voi mitään.

        Koulukoti on se paikka mihin sijoitetaan pahimmat mutta lapsieni kanssa pärjään kukaan ei karkaile mutta myös puhuttu suoraan koulukodista, jos eivät sinne kouluun mene.

        Joten sinähän joudut maksaan sitten mitä kunnialoukkaat minua ja näet ettei lapsia niin vaan viedä ” turvaa”. Tai esim sinun kunnialoukkauksia oteta tosissaan koska en toimi väärin tilanteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan mielelläni vastaan vaikka pari kunnianloukkaussyytettä, jos sillä saadaan lapset turvaan.

        Törkeämmät tapaukset joutuu istuu vankilassa muutaman vuodenkin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei lapseni ole vaarassa ja ne näkee ne tiedosta koska osa on lastensuojelussa.

        Hyvä kunnialoukkauksesta teen sitten rikosilmoituksen otin valokuvat aiheesta. Pistän poliisille. Saakoon sinut tutkia pilvilinnassa sinä elät ettei lapset toimi väärin kyllä ne toimii myös sijoitetaan lapsen oman käytöksen kautta ja ympäristön vaikutuksille en voi mitään.

        Koulukoti on se paikka mihin sijoitetaan pahimmat mutta lapsieni kanssa pärjään kukaan ei karkaile mutta myös puhuttu suoraan koulukodista, jos eivät sinne kouluun mene.

        Joten sinähän joudut maksaan sitten mitä kunnialoukkaat minua ja näet ettei lapsia niin vaan viedä ” turvaa”. Tai esim sinun kunnialoukkauksia oteta tosissaan koska en toimi väärin tilanteessa.

        Eli anna siis mennä vaan, äläkä uhkaile tyhjiä. Tosin kyllä meistä jokainen tietää, ettet sä mitään ilmoituksia tee. Ei sulla näiden omien kirjoitustesi pohjalta ole siihen mitään perustetta, vaan enemmän on perusteita sille, että ne lastesi kotiolot tutkittaisiin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei lapseni ole vaarassa ja ne näkee ne tiedosta koska osa on lastensuojelussa.

        Hyvä kunnialoukkauksesta teen sitten rikosilmoituksen otin valokuvat aiheesta. Pistän poliisille. Saakoon sinut tutkia pilvilinnassa sinä elät ettei lapset toimi väärin kyllä ne toimii myös sijoitetaan lapsen oman käytöksen kautta ja ympäristön vaikutuksille en voi mitään.

        Koulukoti on se paikka mihin sijoitetaan pahimmat mutta lapsieni kanssa pärjään kukaan ei karkaile mutta myös puhuttu suoraan koulukodista, jos eivät sinne kouluun mene.

        Joten sinähän joudut maksaan sitten mitä kunnialoukkaat minua ja näet ettei lapsia niin vaan viedä ” turvaa”. Tai esim sinun kunnialoukkauksia oteta tosissaan koska en toimi väärin tilanteessa.

        Ja kyllä ne osaavat tän koko ketjun täältä esiin kaivaa. Älä siis tuudittaudu siihen, etteivät sunkin tekstejäsi kampaisi lävitse.


      • m.wurst kirjoitti:

        Eikö tuohon sitten saa mitään apua? Perheterapiaa, perhekuntoutusta?
        Joku oma ohjaajatäti taikka -setä, mitä ne nyt on🤔 varsinkin jos on erityislapsia,
        Ei tuollainen riehuminen nyt ihan "normaalin", siis normaalisti kehittyvän, neurotyypillisen lapsen käyttäytymistä ole.

        Kyllä se on ihan oikeasti kerran eläessä oikeasti on normaalia kuin sanoin1-3 kertaa eläessä. Uhma ikä ei ole satua.


      • m.wurst kirjoitti:

        Ja minkälaiset traumat muille lapsille tulee? Varsinkin pienimmille jotka ei vielä ymmärrä, mutta ovat kyllä hyvinkin tarkkoja aistimaan ilmapiiriä..
        Jos vanhempi/vanhemmat tappelee jonkun lapsista kanssa

        Sinä et taida tietää mitään lapsista😃


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinä et taida tietää mitään lapsista😃

        Näkyy tietävän enemmän kuin sinä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se on ihan oikeasti kerran eläessä oikeasti on normaalia kuin sanoin1-3 kertaa eläessä. Uhma ikä ei ole satua.

        Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen et normaaliin lapsen kehitykseen kuuluvan uhman takia lapsi täytyy laittaa ulos kotoaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy tietävän enemmän kuin sinä.

        Ei tiedä.😃


      • m.wurst kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen et normaaliin lapsen kehitykseen kuuluvan uhman takia lapsi täytyy laittaa ulos kotoaan..

        Kannattaa lukea uhmaiästä. Se ei ole vain pikku lapsi aikaa.
        https://www.mll.fi/aihe/8-vuotiaan-uhma/


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä et taida tietää mitään lapsista😃

        Tiedän mää paljonkin, mulla on ihan omakohtaista kokemusta lapsuudesta😃


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei tiedä.😃

        Näkyy tietävän.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen et normaaliin lapsen kehitykseen kuuluvan uhman takia lapsi täytyy laittaa ulos kotoaan..

        Eihän toi nyt tosiaan normaalia olekaan. Ei uhmäikään kuulu, että lapsi olis vaarallinen muulle perheelleen. Pieni voi uhmassaan vahingossa satuttaa, mutta ei niin pientä saa sulkea uloa. Ja isommalla taas on aika vakavia muitakin ongelmia, jos hän on muulle perheelleen vaarallinen.


      • m.wurst kirjoitti:

        Tiedän mää paljonkin, mulla on ihan omakohtaista kokemusta lapsuudesta😃

        Niihän meillä kaikilla on mutta et sinä muista ei edes 14v muista kaikkea lapsuudestaan.


      • m.wurst kirjoitti:

        Tiedän mää paljonkin, mulla on ihan omakohtaista kokemusta lapsuudesta😃

        Mutta ei minun kanssani ole kokemusta miten menettelen. Se on viimeinen keino pistää ulos se riittää pelkästää jos ei muuta keinoa ole. 10sekunssissa ohi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niihän meillä kaikilla on mutta et sinä muista ei edes 14v muista kaikkea lapsuudestaan.

        Aika moni kyllä muistaakin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa lukea uhmaiästä. Se ei ole vain pikku lapsi aikaa.
        https://www.mll.fi/aihe/8-vuotiaan-uhma/

        Sun kannattaa lukea se itse. Ei siellä kehoteta sulkemaan 8 vuotiasta ulos talosta.


      • m.wurst kirjoitti:

        Tiedän mää paljonkin, mulla on ihan omakohtaista kokemusta lapsuudesta😃

        Järki puhe ei mene läpi liskoaivojen, jos ei siirry omaa huoneeseen se on vaan sitten vietävä tai pidettävä kiinni. Ihan normaalia toimintaa on toimia estää lasta satuttamasta toisia ja koulussa pidettiin4 tuntia esikoista kiinni ja minun läsnä olo vain rauhoitti häntä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa lukea uhmaiästä. Se ei ole vain pikku lapsi aikaa.
        https://www.mll.fi/aihe/8-vuotiaan-uhma/

        Eikä siellä myöskään sanota, että olisi normaalia, että 8 vuotias on vaarallinen perheelleen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Järki puhe ei mene läpi liskoaivojen, jos ei siirry omaa huoneeseen se on vaan sitten vietävä tai pidettävä kiinni. Ihan normaalia toimintaa on toimia estää lasta satuttamasta toisia ja koulussa pidettiin4 tuntia esikoista kiinni ja minun läsnä olo vain rauhoitti häntä.

        Onkohan sulla oikeasti lapsia ollenkaan, kun alkaa nämä juttusi olemaan aina vaan sekopäisempiä? Koulussa pidetään lasta kiinni 4 tuntia. Kas kun ei sidottu kiinni patteriin. 🙄


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Järki puhe ei mene läpi liskoaivojen, jos ei siirry omaa huoneeseen se on vaan sitten vietävä tai pidettävä kiinni. Ihan normaalia toimintaa on toimia estää lasta satuttamasta toisia ja koulussa pidettiin4 tuntia esikoista kiinni ja minun läsnä olo vain rauhoitti häntä.

        Ei ole normaalia, että lapsi olisi satuttamassa toisia.


      • m.wurst kirjoitti:

        Tiedän mää paljonkin, mulla on ihan omakohtaista kokemusta lapsuudesta😃

        Minulla on myös oma kokemus että sai iso-sisko juoksi perässä lapsena puukko kädessäx että ei sekään ole mukavaan jos apunasi on vain tuoli estää ja vanhempi töissä.

        Kerran puoluksena heitin tuhkakupin päähän. Enkä edes tiedä mistä suuttumus tuli varmaan käytin taas luvatta jotain tavaroita.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minulla on myös oma kokemus että sai iso-sisko juoksi perässä lapsena puukko kädessäx että ei sekään ole mukavaan jos apunasi on vain tuoli estää ja vanhempi töissä.

        Kerran puoluksena heitin tuhkakupin päähän. Enkä edes tiedä mistä suuttumus tuli varmaan käytin taas luvatta jotain tavaroita.

        No tuota vastaan ei ole mikään ihme, että teillä on touhu noin sekopäistä. Nyt ihmiset niitä lastensuojeluilmoituksia kehiin jo.


      • valtakunta kirjoitti:

        Järki puhe ei mene läpi liskoaivojen, jos ei siirry omaa huoneeseen se on vaan sitten vietävä tai pidettävä kiinni. Ihan normaalia toimintaa on toimia estää lasta satuttamasta toisia ja koulussa pidettiin4 tuntia esikoista kiinni ja minun läsnä olo vain rauhoitti häntä.

        No ei ole normaalia että lasta, varsinkaan neurotyypillistä, ei-autisminkirjolla olevaa täytyy pidellä neljä tuntia kiinni.

        Minun ala-asteella oli (joskus 90-luvun alkupuolella) poika joka sai vastaavia raivareita ja hän oli/on autistinen, mitä ei vaan vielä tuohon aikaan kunnolla tunnistettu.


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        No ei ole normaalia että lasta, varsinkaan neurotyypillistä, ei-autisminkirjolla olevaa täytyy pidellä neljä tuntia kiinni.

        Minun ala-asteella oli (joskus 90-luvun alkupuolella) poika joka sai vastaavia raivareita ja hän oli/on autistinen, mitä ei vaan vielä tuohon aikaan kunnolla tunnistettu.

        Ei missään normaalissa koulussa ole edes resursseja tollaseen. Kyllä tuossa kohtaa jo taatusti soitetaan hakemaan lapsi kotiin ennen sitä 4:ää tuntia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niihän meillä kaikilla on mutta et sinä muista ei edes 14v muista kaikkea lapsuudestaan.

        Sinä et voi tietää mitä minä muistan.


      • m.wurst kirjoitti:

        Sinä et voi tietää mitä minä muistan.

        Ensimmäiset muistikuvat mitkä osaan ajoittaa, on suunnilleen ajalta kun olen ollut 3-4-vuotias, eikä näihin tilanteisiin liity valokuvia mistä olisin "muistanut" nämä tilanteet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä esim ai kukkakeppi tullut joskus sanottua mutta tai vattu myös ”perjantai” voimasanoina mutta parempihan on että osaisi kertoa mikä tuli kuin hiljaiseksi. Eikä edes ole mitenkää fiksua julkistaa älykkyyden mittariksi.😳 teinit kun kiroilee tulee sieltä väliin muutakin itseltänikin pelkiltää jo senkin vuoksi etteikö se kuule että kiroillaanja ikävintä nähdä kuinka pahana tarttuu puolisolle esim. Silloin tuntee itsensä hyvin ulkopuoliseksi ja sanon siitä että en halua kuulla varsinkaan sinun suusta.


        Lasten ensisanoina ne ei ole hauskoja eikä kauniita.

        Kiroilussa on negatiivisia puolia se on totta varsinkin jos sitä tehdään halventaakseen tai loukatakseen toisia ja ollakseen ilkeä. Mutta kiroiluun voi liittää myös positiivisia hyviä vaikutuksia kuten se helpottaa ja laukaisee joskus stressiä ja se on keino purkaa pahoja tunteita ja tuntemuksia ja parempi että se tehdään sanoin kuin negatiivisin teoin. Eikä tunteiden patoaminen ole ikinä hyvä juttu. Se riippuu aika paljon siitä yhteydestä missä sitä tehdään ja miten. Ja se ei kyllä tosiaan ole myöskään mikään maailman vakavin asia ja paljon pahempia asioita tapahtuu jatkuvasti että siihen voi suhtautua myös huumorilla ja vähän kevyt mielisemminkin. On tietenkin sitten paikat ja tilanteet missä kiroilu ei todellakaan ole paikallaan ja on rumaa ja ajattelematonta mutta on myös paikkoja ja tilanteita mihin se sopii ja on psikallaankin.🙂.


      • m.wurst kirjoitti:

        Kiroilu ei ole sama asia kuin toisen haukkuminen.

        Ei olekaan se riippuu ihan siitä misdä, miten ja mihin sitä käytetään. Siinä voi olla niin negatiivisia kuin positiivisiakin piirteitä ja vaikutuksia.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole normaalia, että lapsi olisi satuttamassa toisia.

        Kyllä se on normaalia menee hermo, kiista se on tavarasta yleisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole normaalia, että lapsi olisi satuttamassa toisia.

        Kannattaa opetella se asia normaalia on kiistellä asioista mutta ikäväkseen se toimi rauhan omaisesti aina , ne on kehittymättömiä sen vuoksi niissä kuuluu olla aikuinen mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sulla oikeasti lapsia ollenkaan, kun alkaa nämä juttusi olemaan aina vaan sekopäisempiä? Koulussa pidetään lasta kiinni 4 tuntia. Kas kun ei sidottu kiinni patteriin. 🙄

        Kyllä minun lasta pidettiin 🥺 sen vuoksi kun olen pyytänyt kuntoutusta koska hänellä on vaikeuksia neurologisia.


        https://nuortenexit.fi/sullakin-on-liskoaivot/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sulla oikeasti lapsia ollenkaan, kun alkaa nämä juttusi olemaan aina vaan sekopäisempiä? Koulussa pidetään lasta kiinni 4 tuntia. Kas kun ei sidottu kiinni patteriin. 🙄

        Ja senkin lisäksi minua seurasi 4 ihmistä miten toimin lapseni kanssa. 🥺 se ei ollut kivaa. Vielä tarjosivat taplettia hänelle ja noi asiat on ettei taplettia meillä tarjota kun vaan sanoin ettei meillä noita käytetä. Kun lapsi on minun kanssa rauhallisempi se oli kuin vääntäydytään vain otteesta. Yritin pistää ajatuksia muualle tai muuta hengittämään mutta ei ollut helppoa ongelmat tuli koulussa. Koulu on niin agressiivinen ettei ne puuttuneet pojan kiusaamiseen se menetti hermot ja ärsytti tahallaan miksi siitä pidettiin kiinni niin kauan ja uhkaili minua hätänumeroon soitolla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ja senkin lisäksi minua seurasi 4 ihmistä miten toimin lapseni kanssa. 🥺 se ei ollut kivaa. Vielä tarjosivat taplettia hänelle ja noi asiat on ettei taplettia meillä tarjota kun vaan sanoin ettei meillä noita käytetä. Kun lapsi on minun kanssa rauhallisempi se oli kuin vääntäydytään vain otteesta. Yritin pistää ajatuksia muualle tai muuta hengittämään mutta ei ollut helppoa ongelmat tuli koulussa. Koulu on niin agressiivinen ettei ne puuttuneet pojan kiusaamiseen se menetti hermot ja ärsytti tahallaan miksi siitä pidettiin kiinni niin kauan ja uhkaili minua hätänumeroon soitolla.

        Koulu uhkaili minua.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se on normaalia menee hermo, kiista se on tavarasta yleisesti.

        Ei todellakaan ole normaalia. 8-vuotias tajuaa jo satuttavansa, eli satuttaa siis ihan tahallaan. (jos kyseessä on neuronormaali lapsi). Se, että toisia tahallaan, ei ole normaalia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Koulu uhkaili minua.

        Siis soittamalla hätänumeroon jos mene heti mutta 4tuntia pitivät onneksi tuli korona sulut ja muut. Muutenkin kiusaajat joutui eri luokalle yläasteelle mentäessä lapsella oli parempia päiviä mutta lukkoon se menee vieläkin


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa opetella se asia normaalia on kiistellä asioista mutta ikäväkseen se toimi rauhan omaisesti aina , ne on kehittymättömiä sen vuoksi niissä kuuluu olla aikuinen mukana.

        Ei todellakaan ole normaali. Kannattaa ihan opetella se, eikä yrittää väitellä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minun lasta pidettiin 🥺 sen vuoksi kun olen pyytänyt kuntoutusta koska hänellä on vaikeuksia neurologisia.


        https://nuortenexit.fi/sullakin-on-liskoaivot/

        Eli ei siis ole neuronormaali lapsi. Se nyt oli jo ymmärrettävissä, koska ei lapsi muuten noin käyttäydy.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minun lasta pidettiin 🥺 sen vuoksi kun olen pyytänyt kuntoutusta koska hänellä on vaikeuksia neurologisia.


        https://nuortenexit.fi/sullakin-on-liskoaivot/

        No toivottavasti lapsesi saa apua ja tukea ja hänelle sopivaa erityisopetusta❤️

        Nykyään onneksi tieto lisääntyy ja esim. neurokirjon häiriöt tunnistetaan paremmin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna mennä vaan sen rikosilmoituksen kanssa. Siinähän sitten tulevat tutkimaan sen teidän perhetilanteenne.

        Jos susta tehdään rikosilmoitus niin ei ne kyllä valtakunnan perheen asioita tongi koska ei ole mitään viitettä siihen että niitä pitäis tutkia. Tietenkään mä en oo nähny kaikkea mitä täällä on kirjoitettu mutta en myöskään mitään mikä antais ymmärtää että valtakunnan koti olis lapsille mitään muuta kuin hyvä ja rakastava elinympäristö. Sä liioittelet ja tahallaan tietoisesti väärin ymmärrät ainakin näitä asioita mitä oon tässä ketjussa nähnyt. Se että on jonkun kasvatusmetodeista eri mieltä ei anna oikeutta väittää että toinen pahoinpitelee ja kohtelee kaltoin lapsiaan. En mäkään ehkä kaikista valtakunnan kasvatus keinoista ole samaa mieltä mitä olen niistä lukenut mutta en tosiaan oo nähnyt yhtään mitään mikä viittais millään tavalla siihen että lapsia ei rakastettaisi ja etteikö heistä ja heidän hyvinvoinnistaan huolehdittaisi.🙂.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Koulu uhkaili minua.

        No oli syytäkin uhkailla. Olisi ollut syytä tehdä paljon enemmänkin, mutta ikävä kyllä heillä ei ole tarpeeksi valtuuksia tehdä noille mitään. Eihän tuollaisen lapsen paikka ole tavallisessa koulussa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis soittamalla hätänumeroon jos mene heti mutta 4tuntia pitivät onneksi tuli korona sulut ja muut. Muutenkin kiusaajat joutui eri luokalle yläasteelle mentäessä lapsella oli parempia päiviä mutta lukkoon se menee vieläkin

        Olisi ollut syytä soittaakin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis soittamalla hätänumeroon jos mene heti mutta 4tuntia pitivät onneksi tuli korona sulut ja muut. Muutenkin kiusaajat joutui eri luokalle yläasteelle mentäessä lapsella oli parempia päiviä mutta lukkoon se menee vieläkin

        Ja sillä niitä asioita saataisiin eteenpäin, kun soitettaisiin sinne hätänumeroon. Kyllä tuossa oikeasti on hätä ja kaivataan tehokkaampia toimia. Ei sen asian hyssyttely mitään auta.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jos susta tehdään rikosilmoitus niin ei ne kyllä valtakunnan perheen asioita tongi koska ei ole mitään viitettä siihen että niitä pitäis tutkia. Tietenkään mä en oo nähny kaikkea mitä täällä on kirjoitettu mutta en myöskään mitään mikä antais ymmärtää että valtakunnan koti olis lapsille mitään muuta kuin hyvä ja rakastava elinympäristö. Sä liioittelet ja tahallaan tietoisesti väärin ymmärrät ainakin näitä asioita mitä oon tässä ketjussa nähnyt. Se että on jonkun kasvatusmetodeista eri mieltä ei anna oikeutta väittää että toinen pahoinpitelee ja kohtelee kaltoin lapsiaan. En mäkään ehkä kaikista valtakunnan kasvatus keinoista ole samaa mieltä mitä olen niistä lukenut mutta en tosiaan oo nähnyt yhtään mitään mikä viittais millään tavalla siihen että lapsia ei rakastettaisi ja etteikö heistä ja heidän hyvinvoinnistaan huolehdittaisi.🙂.

        Tietenkin ne lukevat koko ketjun. Eivät ne mitään pelkkiä valittuja valokuvia tutki, vaikka toki tietenkin ilmoittaja niin toivoo. Heillä on sitten ihan virkavelvollisuus pistää niitä tietoja eteenpäin, kun näitä lukevat ja tässä ketjussa on todella paljon sellaista, mikä olisi ihan velvollisuus pistää sossuun eteenpäin. Että äläpä viitsi selittää puppua.


      • m.wurst kirjoitti:

        Eikö tuohon sitten saa mitään apua? Perheterapiaa, perhekuntoutusta?
        Joku oma ohjaajatäti taikka -setä, mitä ne nyt on🤔 varsinkin jos on erityislapsia,
        Ei tuollainen riehuminen nyt ihan "normaalin", siis normaalisti kehittyvän, neurotyypillisen lapsen käyttäytymistä ole.

        Mä käsitin että valtakunta puhu nyt ihan äärimmäis tapauksista mitä ehkä voi tapahtua kerran pari korkeintaan lapsen lapsuuden ja nuoruuden aikana. Ei siis mistään mikä olis arkipäivää tai edes satunnaista. Mä käsitin sen niin että arki ja olot on ihan normaalit eikä mitään ongelmia ole mutta noin hän äärimmäisessä tapauksessa toimii jos sellainen joskus mahdollisesti tapahtuu. Niin mä sen ymmärsin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jos susta tehdään rikosilmoitus niin ei ne kyllä valtakunnan perheen asioita tongi koska ei ole mitään viitettä siihen että niitä pitäis tutkia. Tietenkään mä en oo nähny kaikkea mitä täällä on kirjoitettu mutta en myöskään mitään mikä antais ymmärtää että valtakunnan koti olis lapsille mitään muuta kuin hyvä ja rakastava elinympäristö. Sä liioittelet ja tahallaan tietoisesti väärin ymmärrät ainakin näitä asioita mitä oon tässä ketjussa nähnyt. Se että on jonkun kasvatusmetodeista eri mieltä ei anna oikeutta väittää että toinen pahoinpitelee ja kohtelee kaltoin lapsiaan. En mäkään ehkä kaikista valtakunnan kasvatus keinoista ole samaa mieltä mitä olen niistä lukenut mutta en tosiaan oo nähnyt yhtään mitään mikä viittais millään tavalla siihen että lapsia ei rakastettaisi ja etteikö heistä ja heidän hyvinvoinnistaan huolehdittaisi.🙂.

        Ja edelleen, siitä vaan. Mä olen tyytyväinen, jos se johtaa siihen, että sossu puuttuu noihin juttuihin, jos siis ovat tosia, eikä Valtakunta vain trollaa. Hepä sen sitten selvittävät. Ja toki, kehota ihmeessä häntä tekemään se ilmoitus, kun kerta olet noin varma. 👍


      • m.wurst kirjoitti:

        Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen et normaaliin lapsen kehitykseen kuuluvan uhman takia lapsi täytyy laittaa ulos kotoaan..

        Tänkin mä käsitin vähän eri tavalla että valtakunta tarkoitti siitä akuutista tilanteesta pois sulkemista ei kotoa ulos heittämistä. Niin kuin se kirjoittikin tuossa niin 10s voi riittää. Mun mielestä tässä on nyt menny vähän asiat sekasin ja liioteltu asioita ja ymmärretty väärin.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole normaalia, että lapsi olisi satuttamassa toisia.

        Kannattaa oppia lapset toimivat kiistan sattuessa vaiston varaisesti ja repivät tavaraa, jos toinen ei anna peräti lyövät peräti oppii hampaillakin voi purra lyövät tönivät yms. 3v vaikeaa luopua esim tavaroistaa kuuluu ikään.

        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/3-4-v/3-4-vuotiaan-persoonallisuuden-kehitys/

        Sen vuoksi aikuisen valvottava ja estää nämä tilanteet mallittaa vuorottaa kun kiista tulee jos uhmakuus vaatii pitää sylissä kun luopuminen on vaikea että toinenkin leikkii. Ei hän kukaan huvikseen satuta ketään toinen juoksee kertomassa. Nämä on tilanteita joissa voi olla ylpeä joka osaa kertoo ja toinen taas puolustaa väärin. Jos vanhempaa ei olisi läsnä ollenkaan puuttumassa tilanteeseen. Eihän sitä aina vieressä pysty seisomaan. Pkkkulasten kohdalla nämä on helppoja isompien uhma on vaikeampi jos eivät mene rauhoittuu silloin joutuu pitää kiinni tai pistää ulos. Eikä noi tarvitse ”tappeluita” kuin joku kuvittelee vanhempien kanssa kyllä vanhempi on kuin potrsari joka kuljettaa muualle lapsen jos ei itse kykene.

        Sisarusten kanssa harjoitellaan sosiaalisia suhteiita myös isommatkin lapset esim teinit rauhoittaa, jos tarvitsee rauhoittaa.
        https://www.mll.fi/vanhemmille/vinkkeja-lapsiperheen-arkeen/sisarukset-nahistelevat/riitoja-sisarusten-valilla/

        Teineille on erilaisia ongelmia minusta on kuitenkin kiva että hekin rauhoittavat pitämällä kiinni kun näkevät tilanteen. Eli suuri perhe on vieläkin turva meillä.


      • m.wurst kirjoitti:

        Noh noh, etsä tienny et kiroilu voi olla merkki suuremmasta älykkyydestä😃

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-kiroilu-voi-olla-merkki-kielellisesta-ylivertaisuudesta/8717078#gs.5dzs88

        No siinä on taas aasinsiltaa kerrakseen, tekisin kyllä toisenlaisia päätelmiä aiheesta jo ihan kuullun perusteella. Kuunnelkaapa nuorisoporukkaa keskenään kähisemässä, joka toinen sana v-alkuinen jne., ei siinä totisesti tule mieleen ensimmäisenä minkään sortin nerous tai ylivertaisuus. 😁 Eikä tarvitse edes annettuun linkkiin vilkaista...


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mä käsitin että valtakunta puhu nyt ihan äärimmäis tapauksista mitä ehkä voi tapahtua kerran pari korkeintaan lapsen lapsuuden ja nuoruuden aikana. Ei siis mistään mikä olis arkipäivää tai edes satunnaista. Mä käsitin sen niin että arki ja olot on ihan normaalit eikä mitään ongelmia ole mutta noin hän äärimmäisessä tapauksessa toimii jos sellainen joskus mahdollisesti tapahtuu. Niin mä sen ymmärsin.🙂.

        Ja siis sehän tietysti on sitten ihan hänen oma vikansa, jos hän täällä omalla kuvallaan ja tunnistettavana kirjoittelee noin sekopäisiä ja mustamaalaa omaa perhettään ja kertoo miten ei pärjää omien lapsiensa kanssa ja kertoilee miten heitä kohdellaan kaltoin ja aikoo tietentahtoen pullautella vielä lisää, vaikka nykyinenkin perhe-elämä on yhtä kaaosta. Kaikesta tuosta kirjoittelusta hän saa syyttää ihan itseään ja jokainen täysijärkinen sanoisi tuota lukiessaan, että tee asialle jotain ja tee itse itsestäsi ilmoitus, koska tuo touhu ei ole normaalia.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa oppia lapset toimivat kiistan sattuessa vaiston varaisesti ja repivät tavaraa, jos toinen ei anna peräti lyövät peräti oppii hampaillakin voi purra lyövät tönivät yms. 3v vaikeaa luopua esim tavaroistaa kuuluu ikään.

        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/3-4-v/3-4-vuotiaan-persoonallisuuden-kehitys/

        Sen vuoksi aikuisen valvottava ja estää nämä tilanteet mallittaa vuorottaa kun kiista tulee jos uhmakuus vaatii pitää sylissä kun luopuminen on vaikea että toinenkin leikkii. Ei hän kukaan huvikseen satuta ketään toinen juoksee kertomassa. Nämä on tilanteita joissa voi olla ylpeä joka osaa kertoo ja toinen taas puolustaa väärin. Jos vanhempaa ei olisi läsnä ollenkaan puuttumassa tilanteeseen. Eihän sitä aina vieressä pysty seisomaan. Pkkkulasten kohdalla nämä on helppoja isompien uhma on vaikeampi jos eivät mene rauhoittuu silloin joutuu pitää kiinni tai pistää ulos. Eikä noi tarvitse ”tappeluita” kuin joku kuvittelee vanhempien kanssa kyllä vanhempi on kuin potrsari joka kuljettaa muualle lapsen jos ei itse kykene.

        Sisarusten kanssa harjoitellaan sosiaalisia suhteiita myös isommatkin lapset esim teinit rauhoittaa, jos tarvitsee rauhoittaa.
        https://www.mll.fi/vanhemmille/vinkkeja-lapsiperheen-arkeen/sisarukset-nahistelevat/riitoja-sisarusten-valilla/

        Teineille on erilaisia ongelmia minusta on kuitenkin kiva että hekin rauhoittavat pitämällä kiinni kun näkevät tilanteen. Eli suuri perhe on vieläkin turva meillä.

        Neuronormaali lapsia ei käyttäydy kuin eläin. Kannattaa ihan opetella, jos aikoo trollailla uskottavasti.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kannattaa oppia lapset toimivat kiistan sattuessa vaiston varaisesti ja repivät tavaraa, jos toinen ei anna peräti lyövät peräti oppii hampaillakin voi purra lyövät tönivät yms. 3v vaikeaa luopua esim tavaroistaa kuuluu ikään.

        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/3-4-v/3-4-vuotiaan-persoonallisuuden-kehitys/

        Sen vuoksi aikuisen valvottava ja estää nämä tilanteet mallittaa vuorottaa kun kiista tulee jos uhmakuus vaatii pitää sylissä kun luopuminen on vaikea että toinenkin leikkii. Ei hän kukaan huvikseen satuta ketään toinen juoksee kertomassa. Nämä on tilanteita joissa voi olla ylpeä joka osaa kertoo ja toinen taas puolustaa väärin. Jos vanhempaa ei olisi läsnä ollenkaan puuttumassa tilanteeseen. Eihän sitä aina vieressä pysty seisomaan. Pkkkulasten kohdalla nämä on helppoja isompien uhma on vaikeampi jos eivät mene rauhoittuu silloin joutuu pitää kiinni tai pistää ulos. Eikä noi tarvitse ”tappeluita” kuin joku kuvittelee vanhempien kanssa kyllä vanhempi on kuin potrsari joka kuljettaa muualle lapsen jos ei itse kykene.

        Sisarusten kanssa harjoitellaan sosiaalisia suhteiita myös isommatkin lapset esim teinit rauhoittaa, jos tarvitsee rauhoittaa.
        https://www.mll.fi/vanhemmille/vinkkeja-lapsiperheen-arkeen/sisarukset-nahistelevat/riitoja-sisarusten-valilla/

        Teineille on erilaisia ongelmia minusta on kuitenkin kiva että hekin rauhoittavat pitämällä kiinni kun näkevät tilanteen. Eli suuri perhe on vieläkin turva meillä.

        Ja kyllä 3-4-vuotias tosiaan ei ole 8-vuotias. Hyvä, jos huomasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattaa lukea se itse. Ei siellä kehoteta sulkemaan 8 vuotiasta ulos talosta.

        Valtakunta tarkoittaakin siitä akuutista tilanteesta poissulkemista ihan sama mihin missä voi rauhoittua. Ja siihen voi riittää 10s tosiaan. Ja samaa keinoo käytetään esimerkiks lastenkodeissa ja perhekodeissa jos on hankala konflikti niin se lapsi/nuori suljetaan pois siitä tilanteesta ikäänsä sopivalla tavalla johonkin missä on mahdollisimman vähän ärsykkeitä ja missä voi rauhoittua.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tänkin mä käsitin vähän eri tavalla että valtakunta tarkoitti siitä akuutista tilanteesta pois sulkemista ei kotoa ulos heittämistä. Niin kuin se kirjoittikin tuossa niin 10s voi riittää. Mun mielestä tässä on nyt menny vähän asiat sekasin ja liioteltu asioita ja ymmärretty väärin.🙂.

        Se ymmärtää väärin sen kotona ovesta pihalle pistäminen on 10senkunnin ja ovikello soi ja vasta päästetään kun lupaa ettei satuta. Siinä ei ole kuin 10sekunnin juttu kun tajutaan painella rauhoituun toiseen huoneeseen ja luvataan ettei satuteta tai kiusata tahallaan rikota paikkoja tahallaan.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Valtakunta tarkoittaakin siitä akuutista tilanteesta poissulkemista ihan sama mihin missä voi rauhoittua. Ja siihen voi riittää 10s tosiaan. Ja samaa keinoo käytetään esimerkiks lastenkodeissa ja perhekodeissa jos on hankala konflikti niin se lapsi/nuori suljetaan pois siitä tilanteesta ikäänsä sopivalla tavalla johonkin missä on mahdollisimman vähän ärsykkeitä ja missä voi rauhoittua.🙂.

        Ahaa ... palstan seli seli tuli taas selittelemään muiden kirjoitukset. 🙄


      • E-Lukka kirjoitti:

        No siinä on taas aasinsiltaa kerrakseen, tekisin kyllä toisenlaisia päätelmiä aiheesta jo ihan kuullun perusteella. Kuunnelkaapa nuorisoporukkaa keskenään kähisemässä, joka toinen sana v-alkuinen jne., ei siinä totisesti tule mieleen ensimmäisenä minkään sortin nerous tai ylivertaisuus. 😁 Eikä tarvitse edes annettuun linkkiin vilkaista...

        No mut nuorten aivot on vasta kehittymässä,
        Ne ehtii keksiä/löytää muitakin kirosanoja vielä😃
        Ei ne oo ehtiny edes vanhoja suomalaisia uskomuksia lukemaan, että mikä se on se vittu ja sen väki..

        Eikä tuola linkissä nyt mitenkään ylivertaisesta neroudesta edes puhuttu,


      • m.wurst kirjoitti:

        Noh, ainakin psykologian emeritusprofessori Timothy Jay, Massachusetts College of Liberal Artsista
        Joka on tutkinut kiroilua yli 40 vuotta.

        En tiedä mutta, tuollaiseen hommaan tuskin ihan pelkällä kuvittelulla pääsee🤔

        Mies joka vaivautuu tutkimaan kiroilua 40 vuotta aiheenaan ei voi olla kuin säälistä virkanimikkeensä saanut, veikkaan vahvasti että virkanimike on myönnetty vasta eläkkeellemenon yhteydessä kultaisena kädenpuristuksena ja siitä ilosta ettei työtovereiden ole enää tarvinnut verhota korviaan kuulosuojaimilla proffan läsnäollessa 🧏‍♂️. Tälläinen teoria @##//& v*ttu stana


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se ymmärtää väärin sen kotona ovesta pihalle pistäminen on 10senkunnin ja ovikello soi ja vasta päästetään kun lupaa ettei satuta. Siinä ei ole kuin 10sekunnin juttu kun tajutaan painella rauhoituun toiseen huoneeseen ja luvataan ettei satuteta tai kiusata tahallaan rikota paikkoja tahallaan.

        Sellastahan se on, kun ei saa lapsiaan ihmisten lailla kasvatettua.


      • m.wurst kirjoitti:

        Kiroilun on tutkittu myös mm. lievittävän stressiä ja kipua.
        Ja tekee se myös elämästä välillä ihan vaan hauskempaa😃

        Höllää sinäkin vähän nutturaasi,

        No tuosta olen samaa mieltä 👍


      • m.wurst kirjoitti:

        No mut nuorten aivot on vasta kehittymässä,
        Ne ehtii keksiä/löytää muitakin kirosanoja vielä😃
        Ei ne oo ehtiny edes vanhoja suomalaisia uskomuksia lukemaan, että mikä se on se vittu ja sen väki..

        Eikä tuola linkissä nyt mitenkään ylivertaisesta neroudesta edes puhuttu,

        Jos nää nuoret tietäis et sillä on kertomusten mukaan saattanut jopa karhun karkottaa, nii ei nekään sitä välimerkkinä käyttäis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ... palstan seli seli tuli taas selittelemään muiden kirjoitukset. 🙄

        Juu, palstan lastenkasvatuksen ja kaiken mahdollisen muunkin erikoisosaaja iski taas paikalle. 🤣


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Jos nää nuoret tietäis et sillä on kertomusten mukaan saattanut jopa karhun karkottaa, nii ei nekään sitä välimerkkinä käyttäis

        No ehkä ne pelkää karhuja. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin ne lukevat koko ketjun. Eivät ne mitään pelkkiä valittuja valokuvia tutki, vaikka toki tietenkin ilmoittaja niin toivoo. Heillä on sitten ihan virkavelvollisuus pistää niitä tietoja eteenpäin, kun näitä lukevat ja tässä ketjussa on todella paljon sellaista, mikä olisi ihan velvollisuus pistää sossuun eteenpäin. Että äläpä viitsi selittää puppua.

        Tässä ketjussa ei kyllä ole mitään sellaista mikä aiheuttaisi mitään toimia. Sä olet nyt mun mielestä vaan jostain syystä halunnut ymmärtää väkisin niin. Eli tän ketjun perusteella ei ole mitään perustetta tutkia mitään ainakaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tässä ketjussa ei kyllä ole mitään sellaista mikä aiheuttaisi mitään toimia. Sä olet nyt mun mielestä vaan jostain syystä halunnut ymmärtää väkisin niin. Eli tän ketjun perusteella ei ole mitään perustetta tutkia mitään ainakaan.🙂.

        Sinähän sen varmasit tiedät kaikkein parhaiten. Anna siis ihmeessä neuvoja, kun kerta olet niin varma. Toivottavasti neuvoillasi on sitten myös takuu, kun pahasti käy. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen varmasit tiedät kaikkein parhaiten. Anna siis ihmeessä neuvoja, kun kerta olet niin varma. Toivottavasti neuvoillasi on sitten myös takuu, kun pahasti käy. 👍

        Tottakai on. Mikkojuhan on siellä sitten seurana selittelemässä myös niille viranomaisille, että mitä tässä ketjussa oikeassa milläkin on tarkoitettu. Hän on oikein yhdistetty perheoikeuden ja ihmisoikeuksien ammattilainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, siitä vaan. Mä olen tyytyväinen, jos se johtaa siihen, että sossu puuttuu noihin juttuihin, jos siis ovat tosia, eikä Valtakunta vain trollaa. Hepä sen sitten selvittävät. Ja toki, kehota ihmeessä häntä tekemään se ilmoitus, kun kerta olet noin varma. 👍

        En mä kehota tekeen yhtään mitään kunhan nyt kerroin mielipiteeni ja miten mä asian nään. En siis tosiaan oo nähnyt kaikkee kirjotettua mutta sen perusteella mitä mä olen nähnyt niin ihmettelen että jos olis jotain mihin joku sossu näkis puuttumisen aihetta ja mun käsittääkseni he on jo lastensuojelun asiakkaita. Oon voinu tietysti ymmärtää väärinkin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä kehota tekeen yhtään mitään kunhan nyt kerroin mielipiteeni ja miten mä asian nään. En siis tosiaan oo nähnyt kaikkee kirjotettua mutta sen perusteella mitä mä olen nähnyt niin ihmettelen että jos olis jotain mihin joku sossu näkis puuttumisen aihetta ja mun käsittääkseni he on jo lastensuojelun asiakkaita. Oon voinu tietysti ymmärtää väärinkin.🙂.

        Kehota ihmeessä, kun koet itsesi niin ammattilaiseksi ja tiedät kaikesta kaiken. 🤣


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä kehota tekeen yhtään mitään kunhan nyt kerroin mielipiteeni ja miten mä asian nään. En siis tosiaan oo nähnyt kaikkee kirjotettua mutta sen perusteella mitä mä olen nähnyt niin ihmettelen että jos olis jotain mihin joku sossu näkis puuttumisen aihetta ja mun käsittääkseni he on jo lastensuojelun asiakkaita. Oon voinu tietysti ymmärtää väärinkin.🙂.

        Voit sitten tosiaan istua siellä palavereissain seurana tulkitsemassa tekstiä. Sehän on vähintä mitä sun kuuluu tueksi tehdä, kun pahasti käy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellastahan se on, kun ei saa lapsiaan ihmisten lailla kasvatettua.

        Ei se on uhmaikää jota ei aina voi välttyä. Kyllä minä suoraan sanon lapset vie lastensuojelu jos rikkoo lapset lakia. Viimeksi sama henkilö ei suuttunut siskonsa rikkoi tavaran mutta vaati aikaa kiusaamalla muita, jos en anna peliaikaa. Sellaisen kanssa. Joutui pitää pitkää sylissä.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä kehota tekeen yhtään mitään kunhan nyt kerroin mielipiteeni ja miten mä asian nään. En siis tosiaan oo nähnyt kaikkee kirjotettua mutta sen perusteella mitä mä olen nähnyt niin ihmettelen että jos olis jotain mihin joku sossu näkis puuttumisen aihetta ja mun käsittääkseni he on jo lastensuojelun asiakkaita. Oon voinu tietysti ymmärtää väärinkin.🙂.

        Vai oletko sä sellanen tyypillinen laupias samarialainen ja puolustaja, että tuki loppuu heti kun paska osuu tuulettimeen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis sehän tietysti on sitten ihan hänen oma vikansa, jos hän täällä omalla kuvallaan ja tunnistettavana kirjoittelee noin sekopäisiä ja mustamaalaa omaa perhettään ja kertoo miten ei pärjää omien lapsiensa kanssa ja kertoilee miten heitä kohdellaan kaltoin ja aikoo tietentahtoen pullautella vielä lisää, vaikka nykyinenkin perhe-elämä on yhtä kaaosta. Kaikesta tuosta kirjoittelusta hän saa syyttää ihan itseään ja jokainen täysijärkinen sanoisi tuota lukiessaan, että tee asialle jotain ja tee itse itsestäsi ilmoitus, koska tuo touhu ei ole normaalia.

        Mä en kyllä oo nähny mitään tuollasta ja sen perusteella mitä oon nähny niin ihmettelen että mistä sä tuollasen käsityksen oot saanut mutta edelleen en tietysti oo kaikee nähnyt.🙂.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei se on uhmaikää jota ei aina voi välttyä. Kyllä minä suoraan sanon lapset vie lastensuojelu jos rikkoo lapset lakia. Viimeksi sama henkilö ei suuttunut siskonsa rikkoi tavaran mutta vaati aikaa kiusaamalla muita, jos en anna peliaikaa. Sellaisen kanssa. Joutui pitää pitkää sylissä.

        Mikään noista mitä kerroit, ei ole normaalia uhmaa. Se lapsi tarvitsee oikeaa apua, eikä sulkemista ovesta ulos.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mä en kyllä oo nähny mitään tuollasta ja sen perusteella mitä oon nähny niin ihmettelen että mistä sä tuollasen käsityksen oot saanut mutta edelleen en tietysti oo kaikee nähnyt.🙂.

        Sekin on taas varmasti asia, jonka sinä olet sitten kaverina selittämässä. Hyvä, että valtiksella on tollanen puolustusasianajaja.


      • m.wurst kirjoitti:

        Jos nää nuoret tietäis et sillä on kertomusten mukaan saattanut jopa karhun karkottaa, nii ei nekään sitä välimerkkinä käyttäis

        Toisaalta, mitäpä minä naisselitän..🤔

        https://youtu.be/pYS4I1_MsSQ?si=HdPL2A1ner6WwaAQ


      • valtakunta kirjoitti:

        Se ymmärtää väärin sen kotona ovesta pihalle pistäminen on 10senkunnin ja ovikello soi ja vasta päästetään kun lupaa ettei satuta. Siinä ei ole kuin 10sekunnin juttu kun tajutaan painella rauhoituun toiseen huoneeseen ja luvataan ettei satuteta tai kiusata tahallaan rikota paikkoja tahallaan.

        Näin mä sen ymmärsin mutta kaikki ymmärtää tietysti omalla tavallaan ja täällä tällä tavalla kirjoittaen kommunikoidessa tulee helposti isojakin väärinkäsityksiä.🙂.


      • m.wurst kirjoitti:

        No mut nuorten aivot on vasta kehittymässä,
        Ne ehtii keksiä/löytää muitakin kirosanoja vielä😃
        Ei ne oo ehtiny edes vanhoja suomalaisia uskomuksia lukemaan, että mikä se on se vittu ja sen väki..

        Eikä tuola linkissä nyt mitenkään ylivertaisesta neroudesta edes puhuttu,

        No mä tosiaan toivon että kehitystä tapahtuis, kuvittelepa tämmöinen 5-kymppinen jauhamaan samaan tyyliin. Kyllähän näkyisi lähiympäristössä punoittavia poskia ja pyöristyneitä silmäpareja 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ... palstan seli seli tuli taas selittelemään muiden kirjoitukset. 🙄

        Niin kun toisen sanomisia ihan tahallaankin ymmärretään väärin niin on hyvä kertoo että miten sen itse ymmärsi ja mitä kirjoittaja mun mielestä tarkoitti. Ja sen mukaan mitä valtakunta ite mulle vastasi niin juuri tuota hän tarkoitti.🙂.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No mä tosiaan toivon että kehitystä tapahtuis, kuvittelepa tämmöinen 5-kymppinen jauhamaan samaan tyyliin. Kyllähän näkyisi lähiympäristössä punoittavia poskia ja pyöristyneitä silmäpareja 🙂

        Mä olen monesti miettinyt, että missä päin Suomea noita tollasia vittua välimerkkinä käyttäviä nuoria pyörii, kun en ite oo koskaan yrityksestä huolimatta onnistunu sellasiin törmäämään. Niistä kuulee aina tarinoita ja sitten niitä näkyy jossain sketseissä ja parodioissa, mutta missä sellasia pääsisi livenä näkemään?


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kun toisen sanomisia ihan tahallaankin ymmärretään väärin niin on hyvä kertoo että miten sen itse ymmärsi ja mitä kirjoittaja mun mielestä tarkoitti. Ja sen mukaan mitä valtakunta ite mulle vastasi niin juuri tuota hän tarkoitti.🙂.

        Niin niin, sinähän se senkin selittelet. Kuten kaiken muunkin. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ... palstan seli seli tuli taas selittelemään muiden kirjoitukset. 🙄

        Seli seli sulla lukee ottassas.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kun toisen sanomisia ihan tahallaankin ymmärretään väärin niin on hyvä kertoo että miten sen itse ymmärsi ja mitä kirjoittaja mun mielestä tarkoitti. Ja sen mukaan mitä valtakunta ite mulle vastasi niin juuri tuota hän tarkoitti.🙂.

        Siis sehän on tosi hienoa, että täällä on tollanen seli seli selittelijä, joka selittelee ihan kaiken kaikkien puolesta.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Seli seli sulla lukee ottassas.😄.

        Varmasti onkin, kun sun tekstejäsi luen,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen varmasit tiedät kaikkein parhaiten. Anna siis ihmeessä neuvoja, kun kerta olet niin varma. Toivottavasti neuvoillasi on sitten myös takuu, kun pahasti käy. 👍

        No tän ketjun osalta voi vaikka ollakin. Ihan turhaan sä riitaa yrität haastaa sä saat tyytyä tappeleen itekses.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kun toisen sanomisia ihan tahallaankin ymmärretään väärin niin on hyvä kertoo että miten sen itse ymmärsi ja mitä kirjoittaja mun mielestä tarkoitti. Ja sen mukaan mitä valtakunta ite mulle vastasi niin juuri tuota hän tarkoitti.🙂.

        Mutta kuten tuossa totesimme, niin eihän noilla sun selittelyilläsi ja puolusteluillasi sitten kuitenkaan oikeasti mitään todellista arvoa ole. Heti iski paniikki, että enhän minä mitään kehota ja ihan vaan tässä omia käsityksiäni selittelen, kun todettiin, että sä varmasti sitten olet apu ja tuki ja turva ja hoidat kaikki huolet ja murheet pois, kun huonosti käy. No juu, eihän noilla sun sanoilla oikeasti mitään arvoa ole. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehota ihmeessä, kun koet itsesi niin ammattilaiseksi ja tiedät kaikesta kaiken. 🤣

        Ne on sun sanat ei mun mutta kiitos kohteliaisuudesta vaikka se ei totta olekaan.😄. Mielipiteen kertominen kun ei tarkoita että tietäisi kaikkea edes siitä kyseisestä asiasta.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen monesti miettinyt, että missä päin Suomea noita tollasia vittua välimerkkinä käyttäviä nuoria pyörii, kun en ite oo koskaan yrityksestä huolimatta onnistunu sellasiin törmäämään. Niistä kuulee aina tarinoita ja sitten niitä näkyy jossain sketseissä ja parodioissa, mutta missä sellasia pääsisi livenä näkemään?

        Viimeksi näkemäni ja kuulemani poppoo osui korviin harrastuksen yhteydessä erään järven rannalla länsisuomessa. Suosittelen siis etsimään rantamaisemista 😁


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tän ketjun osalta voi vaikka ollakin. Ihan turhaan sä riitaa yrität haastaa sä saat tyytyä tappeleen itekses.🙂.

        Sinähän se tähän tulit riitaa haastamaan. Et vaan ole vieläkään onnistunut, vaikka kuinka yrität.

        Eli toivotaan siis, että Valtis vie itsensä viranomaisten kartalle ja sä pääset kaverina selittelemään, että mitä mikäkin teksti on tarkoittanut. Odottelen suurella mielenkiinnolla sitä poliisin yhteyden ottoa. 👍


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ne on sun sanat ei mun mutta kiitos kohteliaisuudesta vaikka se ei totta olekaan.😄. Mielipiteen kertominen kun ei tarkoita että tietäisi kaikkea edes siitä kyseisestä asiasta.🙂.

        Toivotaan, että Valtis otti ne tosissaan. Pääset sitten leikkimään hänelle asianajajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit sitten tosiaan istua siellä palavereissain seurana tulkitsemassa tekstiä. Sehän on vähintä mitä sun kuuluu tueksi tehdä, kun pahasti käy.

        Mikä sua vituttaa siinä niin paljon että ottaa noin koville kun joku puolustaakin jotain sellaista ihmistä mistä sä et satu ite ilmeisesti henkilökohtasesti pitämään ja huomauttaa että ehkä sä nyt vähän vääristelet ja liioittelet toisen tarkoituksia ja sanomisia.🙂.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Viimeksi näkemäni ja kuulemani poppoo osui korviin harrastuksen yhteydessä erään järven rannalla länsisuomessa. Suosittelen siis etsimään rantamaisemista 😁

        Hitto. Mä en onnistunut bongaamaan edes tuolta rantsuista kesäiltoina, vaikka siellä nuoria kyllä riitti. Mikä se harrastus oli? Jos se auttais bongamisessa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mikä sua vituttaa siinä niin paljon että ottaa noin koville kun joku puolustaakin jotain sellaista ihmistä mistä sä et satu ite ilmeisesti henkilökohtasesti pitämään ja huomauttaa että ehkä sä nyt vähän vääristelet ja liioittelet toisen tarkoituksia ja sanomisia.🙂.

        Ei mikään. Mä sanoin jo, että odotan suurella mielenkiinnolla sen teidän yhdessä pykäämänne rikosilmoituksen etenemistä. Ei kannata varmaan vielä hankkia poppareita sitä varten. Saattaa tulla syötyä niitä liikaa, jos nyt jo alotan odottelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on taas varmasti asia, jonka sinä olet sitten kaverina selittämässä. Hyvä, että valtiksella on tollanen puolustusasianajaja.

        Ja mikä sua siinä niin vituttaa? Toi on mun käsitys asiasta sen mukaan mitä mä olen nähnyt. Ja mä puolustan kaikkia mun ystäviäni ja mukaviksi kokemiani ihmisiä ja muitakin jos koen että heitä kohdellaan epäreilusti tai väärin. Se on jo ihan mun perusluonteessani.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin, sinähän se senkin selittelet. Kuten kaiken muunkin. 🤣

        Sä voit ihan rauhassa kuvitella niin se ei mihinkään mitään vaikuta.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ja mikä sua siinä niin vituttaa? Toi on mun käsitys asiasta sen mukaan mitä mä olen nähnyt. Ja mä puolustan kaikkia mun ystäviäni ja mukaviksi kokemiani ihmisiä ja muitakin jos koen että heitä kohdellaan epäreilusti tai väärin. Se on jo ihan mun perusluonteessani.🙂.

        Ei vituta yhtään mikään, mutta huvittaa suuresti, kun suuri puolustaja pelmahtaa paikalle viitta hulmuten ja kalsongit vilkkuen. Se on aina yhtä hauskaa ja hassua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sehän on tosi hienoa, että täällä on tollanen seli seli selittelijä, joka selittelee ihan kaiken kaikkien puolesta.

        Sinähän tässä tunnut jatkavan selittelyäs ja lässytystäs.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ja mikä sua siinä niin vituttaa? Toi on mun käsitys asiasta sen mukaan mitä mä olen nähnyt. Ja mä puolustan kaikkia mun ystäviäni ja mukaviksi kokemiani ihmisiä ja muitakin jos koen että heitä kohdellaan epäreilusti tai väärin. Se on jo ihan mun perusluonteessani.🙂.

        En epäile yhtään, etteikö olisi perusluonteesi, näin palstalla. Itse en suosittelisi ketään uskomaan sekuntiakaan siihen, että saisi oikeaa apua, jos menee sössimään asiansa näiden sun puolusteluidesi innoittamana, mutta sehän taas on sitten heidän oma ongelmansa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Sinähän tässä tunnut jatkavan selittelyäs ja lässytystäs.😄.

        Ainoa tähän selittämään pelmahtanut olet sinä. Sehän on sun perusluonteesi, selitellä mitä muut ovat tarkoittaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti onkin, kun sun tekstejäsi luen,

        Ei mun tekstit siihen vaikuta mitä sä ottaas kirjoittelet.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Valtakunta tarkoittaakin siitä akuutista tilanteesta poissulkemista ihan sama mihin missä voi rauhoittua. Ja siihen voi riittää 10s tosiaan. Ja samaa keinoo käytetään esimerkiks lastenkodeissa ja perhekodeissa jos on hankala konflikti niin se lapsi/nuori suljetaan pois siitä tilanteesta ikäänsä sopivalla tavalla johonkin missä on mahdollisimman vähän ärsykkeitä ja missä voi rauhoittua.🙂.

        Muuten oli hienoa että sinäkin tulit tähän tulemaan. En tajua missä pilvi maailmassa ne asuu mutta lapset eivät ole mitään aikuisia joita voidaan vaatia hyvää käytöstä.
        Vaan turvataan ja selvitetään myös käytetän tätäkin menetelmään uhri saa päättää rangaistuksen pituudesta jos olen antanut peli päivä kiellon viikonlopuksi on soviteltava asia lyhentääkseen.

        Meillä on paljon lapset leikkii yhdessä eikä ovat erisuunissa tälläkin hetkellä kaikki kotona .


        Huolestuttavampaa on se että ne tappelisi koko ajan. Kuin yksi äiti kehu a sen vuoksi ne onkoko ajan pihalla hänellä kavereiden luona. Tervettäkö? Etteivät edes siedä toisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitto. Mä en onnistunut bongaamaan edes tuolta rantsuista kesäiltoina, vaikka siellä nuoria kyllä riitti. Mikä se harrastus oli? Jos se auttais bongamisessa.

        Tikanheittoa tietenkin, sitähän ei voi harrastaa kuin rannoilla. Seinäosumasta nakataan järveen selviämään ja pesemään korvansa jos kuulossakin olisi vikaa heittokäden lisäksi.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei mun tekstit siihen vaikuta mitä sä ottaas kirjoittelet.😄.

        Niin sitä vois luulla. Niitä luulojahan sä olet täynnänsä, että eipä se mitään. Löytyykö niitä tekoja myös niiden sanojen taakse? Se rikosilmoitus on varmasti jo tekeillä sun neuvojes avulla. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuten tuossa totesimme, niin eihän noilla sun selittelyilläsi ja puolusteluillasi sitten kuitenkaan oikeasti mitään todellista arvoa ole. Heti iski paniikki, että enhän minä mitään kehota ja ihan vaan tässä omia käsityksiäni selittelen, kun todettiin, että sä varmasti sitten olet apu ja tuki ja turva ja hoidat kaikki huolet ja murheet pois, kun huonosti käy. No juu, eihän noilla sun sanoilla oikeasti mitään arvoa ole. 🤣

        Juu höpöttele sä vaan mitä huvittaa.😄.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Tikanheittoa tietenkin, sitähän ei voi harrastaa kuin rannoilla. Seinäosumasta nakataan järveen selviämään ja pesemään korvansa jos kuulossakin olisi vikaa heittokäden lisäksi.

        No, toi voi selittää. Ei ole tullut pyörittyä tikanheittäjien seurassa. En ole tajunnut sen olevan teinien suosiossa oleva laji.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu höpöttele sä vaan mitä huvittaa.😄.

        Sinähän se höpöttelet, ensiksi kovinkin varmasti ja sitten pikkuhiljaa vetäen kaiken tukesi takaisin. Ihan on vaan pelkkää sun omaa mielipidettäsi enää. Aika latteeta hyvän alun jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se tähän tulit riitaa haastamaan. Et vaan ole vieläkään onnistunut, vaikka kuinka yrität.

        Eli toivotaan siis, että Valtis vie itsensä viranomaisten kartalle ja sä pääset kaverina selittelemään, että mitä mikäkin teksti on tarkoittanut. Odottelen suurella mielenkiinnolla sitä poliisin yhteyden ottoa. 👍

        Ei kyllä sä sen ihan ite aloitit mä vain puolustin valtakuntaa kun koin että sä kohtelet häntä epäreilusti ja väärin ja sä aloitit samantien haastamaan riitaa koska mä haastoin sun mielipiteen ja väitteet.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään noista mitä kerroit, ei ole normaalia uhmaa. Se lapsi tarvitsee oikeaa apua, eikä sulkemista ovesta ulos.

        Kyllä on normaalia itse keksimää uhmaa. Oikein nero saadakseen toisella tavalla lisä aikaa. Eipä toi mitenkään omasta uhmasta poikennut kun halusin rahaa lukittauduin autoon kun siskoni sai rahaa koulua varten ja itse oli pieni😃 ehkäpä teillä ei olekkaan ollut erilaisia uhma tilanteita joita edes muistatte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että Valtis otti ne tosissaan. Pääset sitten leikkimään hänelle asianajajaa.

        Miks kun en osaa hommaa enkä tiedä siitä mitään enkä usko että valtakunnalla on edes sellaiselle mitään tarvetta.🙂.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Muuten oli hienoa että sinäkin tulit tähän tulemaan. En tajua missä pilvi maailmassa ne asuu mutta lapset eivät ole mitään aikuisia joita voidaan vaatia hyvää käytöstä.
        Vaan turvataan ja selvitetään myös käytetän tätäkin menetelmään uhri saa päättää rangaistuksen pituudesta jos olen antanut peli päivä kiellon viikonlopuksi on soviteltava asia lyhentääkseen.

        Meillä on paljon lapset leikkii yhdessä eikä ovat erisuunissa tälläkin hetkellä kaikki kotona .


        Huolestuttavampaa on se että ne tappelisi koko ajan. Kuin yksi äiti kehu a sen vuoksi ne onkoko ajan pihalla hänellä kavereiden luona. Tervettäkö? Etteivät edes siedä toisia.

        "En tajua missä pilvi maailmassa ne asuu mutta lapset eivät ole mitään aikuisia joita voidaan vaatia hyvää käytöstä."

        Taitavat olla aika karseita kakaroita, oikein koko koulun kauhuja. Opeta ne tavoille, niin eivät saa koulussa turpaansa ja tule kiusatuiksi. Kyllähän siihen nyt ymmärrettävästi menee kaikilla hermo, jos ei osata käyttäytä ja mesotaan luokassa 4 tuntia, niin että pitää kiinni pitää. Koulu tarvis ilmeisesti oikeuden antaa lapsille rauhottavia tollasten vanhempien vuoksi. 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään. Mä sanoin jo, että odotan suurella mielenkiinnolla sen teidän yhdessä pykäämänne rikosilmoituksen etenemistä. Ei kannata varmaan vielä hankkia poppareita sitä varten. Saattaa tulla syötyä niitä liikaa, jos nyt jo alotan odottelemaan.

        No selvästi joku siinä kovasti tuntuu sielua syövän et sä muuten noin käyttäytyis.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyllä sä sen ihan ite aloitit mä vain puolustin valtakuntaa kun koin että sä kohtelet häntä epäreilusti ja väärin ja sä aloitit samantien haastamaan riitaa koska mä haastoin sun mielipiteen ja väitteet.🙂.

        Juu anna mennä vaan, puolusta ihmeessä siis loppuun saakka. Rikosilmotusta kehiin vaan. 👍


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on normaalia itse keksimää uhmaa. Oikein nero saadakseen toisella tavalla lisä aikaa. Eipä toi mitenkään omasta uhmasta poikennut kun halusin rahaa lukittauduin autoon kun siskoni sai rahaa koulua varten ja itse oli pieni😃 ehkäpä teillä ei olekkaan ollut erilaisia uhma tilanteita joita edes muistatte.

        Mikään kertomastasi ei ole normaalia uhmaa. Hanki sille lapselle oikeasti apua tai koko katraalle, jos kaikki ovat sen tarpeessa. Sen sossun kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä, niin voi saada sitä apuakin. Tollanen selittely ja ongelmien piilottelu ei auta teitä ketään.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Miks kun en osaa hommaa enkä tiedä siitä mitään enkä usko että valtakunnalla on edes sellaiselle mitään tarvetta.🙂.

        Senhän näkee sitten. Sä olet varmasti käytettävissä, kun kerta olet osapuolikin nyt. Seiso sanojes takana kuin mies, älä yritä nyt ruveta kiemurtelemaan pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vituta yhtään mikään, mutta huvittaa suuresti, kun suuri puolustaja pelmahtaa paikalle viitta hulmuten ja kalsongit vilkkuen. Se on aina yhtä hauskaa ja hassua.

        Älä valehtele.😄. Kyllä se paljon tuntuu pännivän. Ja mä nyt vaan olen sitä mieltä että niitä ketkä kärsii vääryyttä ja epäreiluutta tai ketä kiusataan niin niitä puolustetaan, autetaan ja tuetaan oli se susta sitten kuinka huvittavaa tahansa. Onhan se tietysti ikävää jos ei saa rauhassa toisia kiusata ja kohdella huonosti kyllähän se nyt vituttaa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No selvästi joku siinä kovasti tuntuu sielua syövän et sä muuten noin käyttäytyis.🙂.

        Sähän olet muutenkin niin täynnä uskomuksia, että usko nyt sitten noinkin. Sitä en tiedä haluatko oikeasti pistää toisten perheen tilanteen omiean uskomustes varaan, mutta käy se varmasti niinkin. Usko on luja.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Älä valehtele.😄. Kyllä se paljon tuntuu pännivän. Ja mä nyt vaan olen sitä mieltä että niitä ketkä kärsii vääryyttä ja epäreiluutta tai ketä kiusataan niin niitä puolustetaan, autetaan ja tuetaan oli se susta sitten kuinka huvittavaa tahansa. Onhan se tietysti ikävää jos ei saa rauhassa toisia kiusata ja kohdella huonosti kyllähän se nyt vituttaa.🙂.

        Ei tarvetse valehdella. mutta en mä tietenkään yritä sun uskoasi viedä. Usko usko, se kai vie vaikka läpi harmaan kiven, tai jotain sellasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En epäile yhtään, etteikö olisi perusluonteesi, näin palstalla. Itse en suosittelisi ketään uskomaan sekuntiakaan siihen, että saisi oikeaa apua, jos menee sössimään asiansa näiden sun puolusteluidesi innoittamana, mutta sehän taas on sitten heidän oma ongelmansa.

        Kyllä se on ihan täysin oma itteni mikä oon palstallakin. Ja usko sä mitä huvittaa se on mulle merkityksetön asia.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa tähän selittämään pelmahtanut olet sinä. Sehän on sun perusluonteesi, selitellä mitä muut ovat tarkoittaneet.

        Eeei kyllä se sä olet.😊.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä se on ihan täysin oma itteni mikä oon palstallakin. Ja usko sä mitä huvittaa se on mulle merkityksetön asia.🙂.

        Tietysti. Se on se perusluonteesi tollanen paljon sanoja ja nolla tekoa. Kovasti on ensin varmaa ja sitten muuttuu mielipiteeksi ja nyt enää uskot. Mihinhän asti se ehtikään vetäytyä, kun keskustelu jatkuu tarpeeksi pitkälle.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Eeei kyllä se sä olet.😊.

        Vain sinä olet tässä selitellyt mitä itsekukin on milläkin tarkoittanut. Sellasta se on kai.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä se on ihan täysin oma itteni mikä oon palstallakin. Ja usko sä mitä huvittaa se on mulle merkityksetön asia.🙂.

        Mutta siis uskohan siirtää vaikka vuoria, että kyllä sille nyt ainakin pari rikosilmotusta kannattaa perustaa. 👍


      • valtakunta kirjoitti:

        Muuten oli hienoa että sinäkin tulit tähän tulemaan. En tajua missä pilvi maailmassa ne asuu mutta lapset eivät ole mitään aikuisia joita voidaan vaatia hyvää käytöstä.
        Vaan turvataan ja selvitetään myös käytetän tätäkin menetelmään uhri saa päättää rangaistuksen pituudesta jos olen antanut peli päivä kiellon viikonlopuksi on soviteltava asia lyhentääkseen.

        Meillä on paljon lapset leikkii yhdessä eikä ovat erisuunissa tälläkin hetkellä kaikki kotona .


        Huolestuttavampaa on se että ne tappelisi koko ajan. Kuin yksi äiti kehu a sen vuoksi ne onkoko ajan pihalla hänellä kavereiden luona. Tervettäkö? Etteivät edes siedä toisia.

        No en mä muuten olis halunnut sekaantua mutta kun mun mielestä sut ymmärrettiin väärin vähän tahallaankin ja kohdeltiin ikävästi ja epäreilusti.😊.

        No nyt saan sitten vaan vääntää asiasta vastapuolen kanssa niin kauan kuin oma jääräpäisyyteni antaa periks lopettaa.😉😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä vois luulla. Niitä luulojahan sä olet täynnänsä, että eipä se mitään. Löytyykö niitä tekoja myös niiden sanojen taakse? Se rikosilmoitus on varmasti jo tekeillä sun neuvojes avulla. 🤣

        Luule mitä luulet ei se muhun vaikuta.😄. Miks sä olet huolissas siitä rikosilmoituksesta sehän on koko asian kannalta merkityksetön eikä liity mitenkään siihen. Enkä mä edelleenkään oo kehottanut tai neuvonut siitä mitään se on sun kuvitelmaa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Luule mitä luulet ei se muhun vaikuta.😄. Miks sä olet huolissas siitä rikosilmoituksesta sehän on koko asian kannalta merkityksetön eikä liity mitenkään siihen. Enkä mä edelleenkään oo kehottanut tai neuvonut siitä mitään se on sun kuvitelmaa.🙂.

        Sinähän se niistä luuloista ja uskoista juttelet. Ne on sulle tutumpia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se höpöttelet, ensiksi kovinkin varmasti ja sitten pikkuhiljaa vetäen kaiken tukesi takaisin. Ihan on vaan pelkkää sun omaa mielipidettäsi enää. Aika latteeta hyvän alun jälkeen.

        Kuvittele mitä kuvittelet ja höpötö mitä höpötät.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Luule mitä luulet ei se muhun vaikuta.😄. Miks sä olet huolissas siitä rikosilmoituksesta sehän on koko asian kannalta merkityksetön eikä liity mitenkään siihen. Enkä mä edelleenkään oo kehottanut tai neuvonut siitä mitään se on sun kuvitelmaa.🙂.

        Kato put your money where your mouth is. Ei niin jyvekän alun jälkeen voi noin nössähtää. Kerrotte koska voin alkaa laittaa niitä poppareita odotella innolla. Tehän olette muuten molemmat ihan pelkää puhetta, vailla mitään substanssia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu anna mennä vaan, puolusta ihmeessä siis loppuun saakka. Rikosilmotusta kehiin vaan. 👍

        Tottakai mä puolustan mutta en mä mistään rikosilmotuksesta oo puhunut se on sun höpinöitä.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Luule mitä luulet ei se muhun vaikuta.😄. Miks sä olet huolissas siitä rikosilmoituksesta sehän on koko asian kannalta merkityksetön eikä liity mitenkään siihen. Enkä mä edelleenkään oo kehottanut tai neuvonut siitä mitään se on sun kuvitelmaa.🙂.

        Tyhjiä uhkauksia kannata kenenkään heitellä. Sinne vaan se ilmotus menemään niin katotaan.🙂


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Luule mitä luulet ei se muhun vaikuta.😄. Miks sä olet huolissas siitä rikosilmoituksesta sehän on koko asian kannalta merkityksetön eikä liity mitenkään siihen. Enkä mä edelleenkään oo kehottanut tai neuvonut siitä mitään se on sun kuvitelmaa.🙂.

        Ja siis nytkö sä vetäydyt koko hommasta? Ensin yllytät Valtista tekemään se ilmotuksen ja sitten vetäydyt koko hommasta. Et liity muka mitenkään ja jätät naisen pulaan sen kanssa. Tsot tsot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senhän näkee sitten. Sä olet varmasti käytettävissä, kun kerta olet osapuolikin nyt. Seiso sanojes takana kuin mies, älä yritä nyt ruveta kiemurtelemaan pois.

        Mä seison aina sanojeni takana. Sun harhakuvitelmista en taas sitten tiedä sä kuvittelet mitä kuvittelet vaikka nyt sitten näistä asianajaja jutuistas.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai mä puolustan mutta en mä mistään rikosilmotuksesta oo puhunut se on sun höpinöitä.😄.

        Sähän olet ihan munaton tapaus. Ensin yllytit Valtista ja nyt et enää yhtään tue. 👎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähän olet muutenkin niin täynnä uskomuksia, että usko nyt sitten noinkin. Sitä en tiedä haluatko oikeasti pistää toisten perheen tilanteen omiean uskomustes varaan, mutta käy se varmasti niinkin. Usko on luja.

        Sä voit uskoo ihan mitä vaan muhun sillä ei oo vaikutusta.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvetse valehdella. mutta en mä tietenkään yritä sun uskoasi viedä. Usko usko, se kai vie vaikka läpi harmaan kiven, tai jotain sellasta.

        Miksi sä sitten teet niin?🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Miksi sä sitten teet niin?🙂.

        Mä taisin sanoa sen jo. Sä ole koominen tapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti. Se on se perusluonteesi tollanen paljon sanoja ja nolla tekoa. Kovasti on ensin varmaa ja sitten muuttuu mielipiteeksi ja nyt enää uskot. Mihinhän asti se ehtikään vetäytyä, kun keskustelu jatkuu tarpeeksi pitkälle.

        Sä voit luulotella ja uskotella mitä vaan ei vaikuta muhun.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinä olet tässä selitellyt mitä itsekukin on milläkin tarkoittanut. Sellasta se on kai.

        Eeei kyllä se sä olet ollut.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis uskohan siirtää vaikka vuoria, että kyllä sille nyt ainakin pari rikosilmotusta kannattaa perustaa. 👍

        Ihan miten sua huvittaa uskoo mulle sillä ei merkitystä ole.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Sä voit luulotella ja uskotella mitä vaan ei vaikuta muhun.🙂.

        Ei tarvitse luulotellakaan. Lähti nohevasti liikkeelle, sitten se varmuus olikin enää vaan mielipide, sitten enää pelkkää uskoa ja nyt sillä ei enää ollut mitää tekoa sun kanssasi. 😂

        Mutta tiedätkö, ei se yllättänyt. Sä olet täysin munaton yksilö, joka ei osaa seisoa sanojensa takana. Voinkin siis jättää sut kokonaan huomiotta, koska sua lainaten, tämä ei liittynyt mitenkään sinuun. Hyvä, että sekin selvisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se niistä luuloista ja uskoista juttelet. Ne on sulle tutumpia.

        Kuvittele vaan niin ei vaikuta muhun.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No tän ketjun osalta voi vaikka ollakin. Ihan turhaan sä riitaa yrität haastaa sä saat tyytyä tappeleen itekses.🙂.

        On hyvä että ymmärrät ja olen kiitollinen sinulle olet oikeassa asiassa pahinta on jos en jaksa niin sitten annan pois. Lapsi on todella ihana huolehtivainen mutta on myös nurjat puolensa kaikilla kun uhmakkuus sattuu.

        Kuin tuokin ymmärrettävä lapsi opettelee ja paremminkin oppi oltava turvallisessa ympäristössä kuin pienet näkevät vanhemmat luovat turvaa ja oppii hakee apua vanhemmalta. Joten jonku kuvittelee että lapsi tramatisoi kun sisar riitelee kyllä se trauma tulee, jos ei nää turvallista keinoa pois päästä riitelystä kuin hakea vanhemmalta turvaa eikä näe miten konflikteja saadaan poikki.

        https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/ue/9-luokan-ue-kirja/l9ye/5eje/moraalin-kehitys


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kato put your money where your mouth is. Ei niin jyvekän alun jälkeen voi noin nössähtää. Kerrotte koska voin alkaa laittaa niitä poppareita odotella innolla. Tehän olette muuten molemmat ihan pelkää puhetta, vailla mitään substanssia.

        Höpöttele mitä höpöttelet ihan se ja sama mulle.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjiä uhkauksia kannata kenenkään heitellä. Sinne vaan se ilmotus menemään niin katotaan.🙂

        No onneks en mitään oo uhkaillu varsinkaan tyhjiä mutta muitakaan uhkauksia. Ja tää rikosilmotus juttu taitaa olla sulle joku pakkomielle kun siitä jaksat höpöttää omias jatkuvasti.🙂.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        On hyvä että ymmärrät ja olen kiitollinen sinulle olet oikeassa asiassa pahinta on jos en jaksa niin sitten annan pois. Lapsi on todella ihana huolehtivainen mutta on myös nurjat puolensa kaikilla kun uhmakkuus sattuu.

        Kuin tuokin ymmärrettävä lapsi opettelee ja paremminkin oppi oltava turvallisessa ympäristössä kuin pienet näkevät vanhemmat luovat turvaa ja oppii hakee apua vanhemmalta. Joten jonku kuvittelee että lapsi tramatisoi kun sisar riitelee kyllä se trauma tulee, jos ei nää turvallista keinoa pois päästä riitelystä kuin hakea vanhemmalta turvaa eikä näe miten konflikteja saadaan poikki.

        https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/ue/9-luokan-ue-kirja/l9ye/5eje/moraalin-kehitys

        Kannattaa nyt oikeasti hakea kunnon apua noihin teidän ongelmiin, eikä lueskella 9-luokan oppikirjoja. Teillä kaivataan nyt oikeaa apua, ei tuollaista höpöhöpö puuhastelua. Toimi nyt, ennen kun ne sun lapses ovat tosi ongelmissa, kun eivät kykene itsehillintään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis nytkö sä vetäydyt koko hommasta? Ensin yllytät Valtista tekemään se ilmotuksen ja sitten vetäydyt koko hommasta. Et liity muka mitenkään ja jätät naisen pulaan sen kanssa. Tsot tsot.

        Mistä sä ton yllytämisen revit nyt oot kyllä jo epätoivoinen. Yritäppä näyttää ketjusta kohta missä niin teen...niin et sä pysty kun niin ei oo tapahtunut.😄. Kuvittele mitä kuvittelet sillä ei mulle oo merkitystä.🙂.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        On hyvä että ymmärrät ja olen kiitollinen sinulle olet oikeassa asiassa pahinta on jos en jaksa niin sitten annan pois. Lapsi on todella ihana huolehtivainen mutta on myös nurjat puolensa kaikilla kun uhmakkuus sattuu.

        Kuin tuokin ymmärrettävä lapsi opettelee ja paremminkin oppi oltava turvallisessa ympäristössä kuin pienet näkevät vanhemmat luovat turvaa ja oppii hakee apua vanhemmalta. Joten jonku kuvittelee että lapsi tramatisoi kun sisar riitelee kyllä se trauma tulee, jos ei nää turvallista keinoa pois päästä riitelystä kuin hakea vanhemmalta turvaa eikä näe miten konflikteja saadaan poikki.

        https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/ue/9-luokan-ue-kirja/l9ye/5eje/moraalin-kehitys

        Jos teillä ei omat rahat riitä siihen, että hankkitte lapsille apua, niin sitten rohkeasti ja avoimesti yhteyttä sinne sossuun. Lapsen parhaan pitäisi olla etusijalla, kun tilanne on kerta jo noin pahaksi päässyt. Tietysti olisi pitänyt tajuta toimia aikaisemmin, mutta ei se ole vieläkään myöhäistä, Eli yhteys sinne sossuun ja olette avoimia, ettekä yritä vähätellä niitä ongelmia, kuten sä tässäkin jatkuvasti teet. Se vähättely ei auta ketään. Noi ongelmat eivät tule mihinkään itsestään katoamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähän olet ihan munaton tapaus. Ensin yllytit Valtista ja nyt et enää yhtään tue. 👎

        Höpötä mitä höpötät kun ei niillä oo todellisuusperää missään kuitenkaan. Ihan merkityksetöntä höpinää.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taisin sanoa sen jo. Sä ole koominen tapaus.

        Höpise mitä höpiset ei se mulle mitään merkkaa.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse luulotellakaan. Lähti nohevasti liikkeelle, sitten se varmuus olikin enää vaan mielipide, sitten enää pelkkää uskoa ja nyt sillä ei enää ollut mitää tekoa sun kanssasi. 😂

        Mutta tiedätkö, ei se yllättänyt. Sä olet täysin munaton yksilö, joka ei osaa seisoa sanojensa takana. Voinkin siis jättää sut kokonaan huomiotta, koska sua lainaten, tämä ei liittynyt mitenkään sinuun. Hyvä, että sekin selvisi.

        Luulottele ja uskottele mitä vaan ei se muhun vaikuta.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa nyt oikeasti hakea kunnon apua noihin teidän ongelmiin, eikä lueskella 9-luokan oppikirjoja. Teillä kaivataan nyt oikeaa apua, ei tuollaista höpöhöpö puuhastelua. Toimi nyt, ennen kun ne sun lapses ovat tosi ongelmissa, kun eivät kykene itsehillintään.

        Kyllä tuossa tuodaa esin selkeämmin moraalin oppiminen kyllä 9lk perustaidot sinunkin pitää osata taitaa.
        Kyllä ne itsehillintää joutuu koko ajan harjoittele.
        Senvuoksi vanhemmat on ettei niistä tule vallitseva olomuoto käytökseen koska ne opettavat sen olevan väärin toistojen ja kitkemis kautta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        On hyvä että ymmärrät ja olen kiitollinen sinulle olet oikeassa asiassa pahinta on jos en jaksa niin sitten annan pois. Lapsi on todella ihana huolehtivainen mutta on myös nurjat puolensa kaikilla kun uhmakkuus sattuu.

        Kuin tuokin ymmärrettävä lapsi opettelee ja paremminkin oppi oltava turvallisessa ympäristössä kuin pienet näkevät vanhemmat luovat turvaa ja oppii hakee apua vanhemmalta. Joten jonku kuvittelee että lapsi tramatisoi kun sisar riitelee kyllä se trauma tulee, jos ei nää turvallista keinoa pois päästä riitelystä kuin hakea vanhemmalta turvaa eikä näe miten konflikteja saadaan poikki.

        https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/ue/9-luokan-ue-kirja/l9ye/5eje/moraalin-kehitys

        Ja oikeasti, jos ne ristiriitatilanteet ovat noin äärimmäisiä, kun sä tässä selität, niin sille lapselle voi oikeasti olla parhaaksi lähteä ainakin vähäksi aikaa johonkin pois kotoa. Sossu auttaa siinäkin. Niiden homma on oikeasti auttaa teitä, kun ette vaan päästä tota tilannetta niin pahaksi, että niiden on turvauduttava pakkotoimiin. Parempi ajoissa vapaaehtoisesti. Se on paras kaikille teille.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä tuossa tuodaa esin selkeämmin moraalin oppiminen kyllä 9lk perustaidot sinunkin pitää osata taitaa.
        Kyllä ne itsehillintää joutuu koko ajan harjoittele.
        Senvuoksi vanhemmat on ettei niistä tule vallitseva olomuoto käytökseen koska ne opettavat sen olevan väärin toistojen ja kitkemis kautta.

        Eipä näytä nyt sillä puolen juurikaan tuota osaamista olevan. Tuo 9. luokan kirja ei nyt kauheasti teitä auta. Te tarvitsette ihan oikeaa apua, ettekä tollasia. Se, että vähättelet ja hyssyttelet noin vakavia ongelmia ei auta niitä sun lapsiasi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä tuossa tuodaa esin selkeämmin moraalin oppiminen kyllä 9lk perustaidot sinunkin pitää osata taitaa.
        Kyllä ne itsehillintää joutuu koko ajan harjoittele.
        Senvuoksi vanhemmat on ettei niistä tule vallitseva olomuoto käytökseen koska ne opettavat sen olevan väärin toistojen ja kitkemis kautta.

        Sekin on ihan ymmärrettävää, että oman epäonnistumisen hyväksyminen on vaikeeta. Tässä on nyt kuitenkin kyse sun lapsistasi ja heidän tulevaisuudestaan. Sun täytyy kyetä pistämään sivuun tuo oma ylpeytesi ja hakemaan apua, kun se vielä auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käväise Kuopion torilla eli Mualimannavassa, sen jälkeen olet todellakin nähnyt montakin kyr pä naamaa.

        Sanoivat sen viimekerralla olevan Kuopiolaisten olohuone (olohuoneen osa, osana toria).

        Kiroilu on pelottavaa, kun se yhdistyy aggressiiviseen ja vihaiseen ihmiseen. On jopa ollut tuollainen lähipiirissä 🙄 Pienellä kikkailulla ja pelleilymielellä se ei tunnu kuitenkaan ahdistavalta Riippuu siitä, missä sitä käyttää. Lasten suussa se kuulostaa kokeilulta tai heikolta kasvatuksesta. Ja jätetään tästä pois teinit, jotka puhuvat miten puhuvat.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä tuossa tuodaa esin selkeämmin moraalin oppiminen kyllä 9lk perustaidot sinunkin pitää osata taitaa.
        Kyllä ne itsehillintää joutuu koko ajan harjoittele.
        Senvuoksi vanhemmat on ettei niistä tule vallitseva olomuoto käytökseen koska ne opettavat sen olevan väärin toistojen ja kitkemis kautta.

        Tai jos sana epäonnistuminen on liian paha, niin sanotaan sitten oma riittämättömyytesi. Te ette nyt selvästikään yksin kykene tuota ratkomaan ja hoitamaan ja sitä varten on se apu olemassa. Sun täytyy nyt vaan kyetä myöntämään se, että tilanne on sulle/teille liikaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        On hyvä että ymmärrät ja olen kiitollinen sinulle olet oikeassa asiassa pahinta on jos en jaksa niin sitten annan pois. Lapsi on todella ihana huolehtivainen mutta on myös nurjat puolensa kaikilla kun uhmakkuus sattuu.

        Kuin tuokin ymmärrettävä lapsi opettelee ja paremminkin oppi oltava turvallisessa ympäristössä kuin pienet näkevät vanhemmat luovat turvaa ja oppii hakee apua vanhemmalta. Joten jonku kuvittelee että lapsi tramatisoi kun sisar riitelee kyllä se trauma tulee, jos ei nää turvallista keinoa pois päästä riitelystä kuin hakea vanhemmalta turvaa eikä näe miten konflikteja saadaan poikki.

        https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/ue/9-luokan-ue-kirja/l9ye/5eje/moraalin-kehitys

        Näin mä itse oon sun kirjoituksista mitä oon nähnyt niin ymmärtänyt ja mun mielestä sua tosiaan kohdeltiin väärin ja epäreilusti.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En tajua missä pilvi maailmassa ne asuu mutta lapset eivät ole mitään aikuisia joita voidaan vaatia hyvää käytöstä."

        Taitavat olla aika karseita kakaroita, oikein koko koulun kauhuja. Opeta ne tavoille, niin eivät saa koulussa turpaansa ja tule kiusatuiksi. Kyllähän siihen nyt ymmärrettävästi menee kaikilla hermo, jos ei osata käyttäytä ja mesotaan luokassa 4 tuntia, niin että pitää kiinni pitää. Koulu tarvis ilmeisesti oikeuden antaa lapsille rauhottavia tollasten vanhempien vuoksi. 🙄

        Ei ne on kilttejä koulussa koska se on ”koulu”. Sen vuoksi ne on normaalilla luokalla kun ne pärjää hyvin siellä. Esim tämäkin päivä hyvin kiltisti mennyt kuin viikkojen ajankin . Sinä vaan kuvittelet ettei hallitse tunteita mutta joskus menee yli ja silloin on turvattava kuin halit ja rauhoittuminen ja ä. Raskaus tulee vain kun pitää varmistaa läksyt tulee tehtyä kun niitä vitkutellaan kuin nukkumaan menoa.tai kouluun menoa. Minun lapset eivät tarvitse edes rauhoitteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kertomastasi ei ole normaalia uhmaa. Hanki sille lapselle oikeasti apua tai koko katraalle, jos kaikki ovat sen tarpeessa. Sen sossun kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä, niin voi saada sitä apuakin. Tollanen selittely ja ongelmien piilottelu ei auta teitä ketään.

        Kyllä on ihan normaalia uhmaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ne on kilttejä koulussa koska se on ”koulu”. Sen vuoksi ne on normaalilla luokalla kun ne pärjää hyvin siellä. Esim tämäkin päivä hyvin kiltisti mennyt kuin viikkojen ajankin . Sinä vaan kuvittelet ettei hallitse tunteita mutta joskus menee yli ja silloin on turvattava kuin halit ja rauhoittuminen ja ä. Raskaus tulee vain kun pitää varmistaa läksyt tulee tehtyä kun niitä vitkutellaan kuin nukkumaan menoa.tai kouluun menoa. Minun lapset eivät tarvitse edes rauhoitteita.

        4 tuntia kiinnipitely kuulostaa tosi "kiltiltä". Mieti nyt vähän itekin. Se ei ole normaalia, eikä hyväksyttävää. Tollaselle pitää tehdä jotakin, eikä vain selitellä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on ihan normaalia uhmaa.

        Mikään tässä kertomistasi ei ole normaalia uhmaa. Teillä on nyt selvästi isompia ongelmia. Avaa hyvä ihminen silmäsi. Ne on sun lapsiasi ja niillä on paha olla. Te tarvitsette apua, ette silmien sulkemista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        4 tuntia kiinnipitely kuulostaa tosi "kiltiltä". Mieti nyt vähän itekin. Se ei ole normaalia, eikä hyväksyttävää. Tollaselle pitää tehdä jotakin, eikä vain selitellä.

        Ehkä lukemisessa tai esim tekstieni seuraamisessa on aikajana poikkeamaan vielä kerroi lastani kiusattiin jonka takia ärsytti ja hänet pysäytettiin . hänellä on kuntoutukseen tarvetta ja hän ei saa vieläkään vaikka lastensuojeluasiakas kuntoutusta vaikka hänet on tutkittu ja neuropsykologi suositellut mutta hän ei ole peruskoulussa enää. Nyt täytyy aikuisten puolen neuropsykologin kuntoutusta hakea.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on ihan normaalia uhmaa.

        Joa koulussa tulee tilanne, jossa olisi tarpeen soittaa hätäkeskukseen sun lapsesi käytöksen takia, niin se ei ole "normaalia uhmaa". Ei todellakaan ole. Ei siellä ole tarve soitella hätäkeskukseen jokaisen tai edes jokatoisen lapsen takia. Eivät ne uhkaile sinua siellä tuollaisella, vaan kokevat sille oikeaa tarvetta. Kyllä tuon viimeistää pitäisi herättää miettimään, että mikä lapsella on hätänä ja mitä sille tehdään.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä lukemisessa tai esim tekstieni seuraamisessa on aikajana poikkeamaan vielä kerroi lastani kiusattiin jonka takia ärsytti ja hänet pysäytettiin . hänellä on kuntoutukseen tarvetta ja hän ei saa vieläkään vaikka lastensuojeluasiakas kuntoutusta vaikka hänet on tutkittu ja neuropsykologi suositellut mutta hän ei ole peruskoulussa enää. Nyt täytyy aikuisten puolen neuropsykologin kuntoutusta hakea.

        Tuotakin taustaa vasten luulisi sun jo oppineen, että hae aua ajoissa. Älä päästä tilannetta noin pitkälle muiden kanssa. Eikä tämä ole syytös, vaan ihminen oppii. Ihminen tekee virheitä ja oppii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joa koulussa tulee tilanne, jossa olisi tarpeen soittaa hätäkeskukseen sun lapsesi käytöksen takia, niin se ei ole "normaalia uhmaa". Ei todellakaan ole. Ei siellä ole tarve soitella hätäkeskukseen jokaisen tai edes jokatoisen lapsen takia. Eivät ne uhkaile sinua siellä tuollaisella, vaan kokevat sille oikeaa tarvetta. Kyllä tuon viimeistää pitäisi herättää miettimään, että mikä lapsella on hätänä ja mitä sille tehdään.

        Onko vaikea käsittää https://keskustelu.suomi24.fi/t/18002265/jykevat-leuat#comment-122990916


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Onko vaikea käsittää https://keskustelu.suomi24.fi/t/18002265/jykevat-leuat#comment-122990916

        Opi virheistä. Ihminen tekee virheitä ja oppii ja toimii toisin. Hae apua ajoissa. Älä päästä tilannetta noi pitkälle selittelemällä, että tämä on vain normaalia uhmaa. Viisas oppii ja toimii toisin, tyhmä toistaa samoja virheitä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä lukemisessa tai esim tekstieni seuraamisessa on aikajana poikkeamaan vielä kerroi lastani kiusattiin jonka takia ärsytti ja hänet pysäytettiin . hänellä on kuntoutukseen tarvetta ja hän ei saa vieläkään vaikka lastensuojeluasiakas kuntoutusta vaikka hänet on tutkittu ja neuropsykologi suositellut mutta hän ei ole peruskoulussa enää. Nyt täytyy aikuisten puolen neuropsykologin kuntoutusta hakea.

        Lasten palveluissakin on liian vähäiset resurssit, mutta lapselle sä kuitenkin saat apua. Se kestää ja sitä joutuu odottamaan luvattoman kauan ja sen vaatiminen on todella tuskaista, mutta lapselle sitä apua kuitenkin lopulta saa. Aikuiselle se apu on vielä enemmän tuskan takana, eikä sitä aina edes saa, vaikka kuinka pyytäisi. Aikuisen lapsesi teekmisiin sulla ei myöskään ole mitään sanavaltaa, jos hän päättäkin, ettei vaikka sitä apua enää hae. Toimi siis ihan oikeasti nyt, kun kyse on vielä lapsista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotakin taustaa vasten luulisi sun jo oppineen, että hae aua ajoissa. Älä päästä tilannetta noin pitkälle muiden kanssa. Eikä tämä ole syytös, vaan ihminen oppii. Ihminen tekee virheitä ja oppii.

        Se oli ainoa joka oli päiväkodissa ja toisen kohdalla olen hakenut ekalta luokalta kuntoutusta mutta ei ole saanut vielä neuropsykologia mutta tällä on puheterapia ja toimintaterapia jatkoa hain. Noh mutta nämä ei näy kuulemma normaalissa luokassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotakin taustaa vasten luulisi sun jo oppineen, että hae aua ajoissa. Älä päästä tilannetta noin pitkälle muiden kanssa. Eikä tämä ole syytös, vaan ihminen oppii. Ihminen tekee virheitä ja oppii.

        Sinä kuvittelet etten ole hakenut apua enemmän ongelma on tässä kun ei olla annettu jos tarvetta on. Erityislapsien kohdalla olen aina hakenut apua.
        https://yle.fi/a/74-20046267

        Eri asia on jos ei anneta apua miksi nämä kasaantuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni kyllä muistaakin.

        Ei muista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä 3-4-vuotias tosiaan ei ole 8-vuotias. Hyvä, jos huomasit.

        Näyttävästi et tiennyt kun sinulle piti tämä kertoa ja tuoda tuo näkemykseni sinulle.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mikä sua vituttaa siinä niin paljon että ottaa noin koville kun joku puolustaakin jotain sellaista ihmistä mistä sä et satu ite ilmeisesti henkilökohtasesti pitämään ja huomauttaa että ehkä sä nyt vähän vääristelet ja liioittelet toisen tarkoituksia ja sanomisia.🙂.

        Katso huomaat senkin 🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lasten palveluissakin on liian vähäiset resurssit, mutta lapselle sä kuitenkin saat apua. Se kestää ja sitä joutuu odottamaan luvattoman kauan ja sen vaatiminen on todella tuskaista, mutta lapselle sitä apua kuitenkin lopulta saa. Aikuiselle se apu on vielä enemmän tuskan takana, eikä sitä aina edes saa, vaikka kuinka pyytäisi. Aikuisen lapsesi teekmisiin sulla ei myöskään ole mitään sanavaltaa, jos hän päättäkin, ettei vaikka sitä apua enää hae. Toimi siis ihan oikeasti nyt, kun kyse on vielä lapsista.

        Ei saa koulu iässä enää tukea ja on sairaala tekstit ja ne on ainut turva.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mies joka vaivautuu tutkimaan kiroilua 40 vuotta aiheenaan ei voi olla kuin säälistä virkanimikkeensä saanut, veikkaan vahvasti että virkanimike on myönnetty vasta eläkkeellemenon yhteydessä kultaisena kädenpuristuksena ja siitä ilosta ettei työtovereiden ole enää tarvinnut verhota korviaan kuulosuojaimilla proffan läsnäollessa 🧏‍♂️. Tälläinen teoria @##//& v*ttu stana

        Olen kyllä samaa mieltä😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei muista

        Edelleenkään sinä et voi tietää mitä ja kuinka paljon ihmiset muistavat lapsuudestaan☝️
        Ehkä jotkut pahasti traumatisoituneet eivät muista juuri mitään, koska mieli suojelee itseään eikä anna muistaa..

        Minä en normaalisti edes kommentoisi sinun juttujasi, koska se on mielestäsi "kiusaamista" ja aikoinaan jonkun sun kanssa käydyn väittelyn jälkeen mustamaalasit minua mm. väittämällä kaikkien sinua kritisoivien ja trollaavien olevan minä. Tai et väittänyt, mitä nyt vittumaisesti niin vihjailit.
        Mutta nyt kun toit asiasi minun aloittamaani keskusteluun, niin minulla on kyllä oikeus kommentoida omassa ketjussani. Ja tämä valitettavasti on julkinen keskustelupalsta, jos tänne kirjoittaa, niin niitä kirjoittamiaan juttuja voi kommentoida kuka tahansa ja kaikki heistä eivät ole samaa mieltä asioista. Ja se ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaus.

        Olen itse suuresta perheestä, joten tiedän kyllä erittäin hyvin minkälaista on kasvaa sisaruslaumassa. Meistä myös suurin osa on nepsyjä, mitä tosin ei ainakaan vanhimpien sisarusten kohdalla joskus 80-luvulla vielä tunnistettu. Muutamalla on päihdeongelmia, osalla vakaviakin ja yksi teki itsemurhan.

        Että semmosta perheidylliä...

        P.S. olethan myös huolehtinut et lapsistasi ne hiljaisemmat, jotka eivät aiheuta häiriötä, saavat tarpeeksi huomiota ja tukea aikuisilta.


      • m.wurst kirjoitti:

        Edelleenkään sinä et voi tietää mitä ja kuinka paljon ihmiset muistavat lapsuudestaan☝️
        Ehkä jotkut pahasti traumatisoituneet eivät muista juuri mitään, koska mieli suojelee itseään eikä anna muistaa..

        Minä en normaalisti edes kommentoisi sinun juttujasi, koska se on mielestäsi "kiusaamista" ja aikoinaan jonkun sun kanssa käydyn väittelyn jälkeen mustamaalasit minua mm. väittämällä kaikkien sinua kritisoivien ja trollaavien olevan minä. Tai et väittänyt, mitä nyt vittumaisesti niin vihjailit.
        Mutta nyt kun toit asiasi minun aloittamaani keskusteluun, niin minulla on kyllä oikeus kommentoida omassa ketjussani. Ja tämä valitettavasti on julkinen keskustelupalsta, jos tänne kirjoittaa, niin niitä kirjoittamiaan juttuja voi kommentoida kuka tahansa ja kaikki heistä eivät ole samaa mieltä asioista. Ja se ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaus.

        Olen itse suuresta perheestä, joten tiedän kyllä erittäin hyvin minkälaista on kasvaa sisaruslaumassa. Meistä myös suurin osa on nepsyjä, mitä tosin ei ainakaan vanhimpien sisarusten kohdalla joskus 80-luvulla vielä tunnistettu. Muutamalla on päihdeongelmia, osalla vakaviakin ja yksi teki itsemurhan.

        Että semmosta perheidylliä...

        P.S. olethan myös huolehtinut et lapsistasi ne hiljaisemmat, jotka eivät aiheuta häiriötä, saavat tarpeeksi huomiota ja tukea aikuisilta.

        Kuule lapsi ihan itse sanoo äiti en muista😀 ja toiseksi kun näkee tilanteita hän näkee myös sisaren uhmakkuunden ja ymmärtää näitä tilanteita paljon paremmin ja esim lapselle asiat tajutaan eritavoin. . Itse tiedän ja kaikki ihmiset joiden kanssa myös se omaa on kaikilla. Jokaisella on oma kokemus meilläkin on . Eikä perheet ole samallaisia hiljaisemmat meillä on joka viikkko elokuva ilta herkkujen kera.


        Jaa a me ei olle te ja taas nykyvanhempana etsin tietoa netistä jos on ongelmia ja myös kehittänyt omia toimia. Eikä nykyään tarvi esim jokaista pilkkoa pakaste vihanneksia yms lapset ”hiljaiset” myös vauvaakin imetä n ja pienet. Joo kävin asiaa esille kuin laittamisista koulukotiin koska isommat vie energiaa eikä ne edes toimi kuin kuuluu myös mies jätti koukun keskeyttää juurikin esim tämän takia.


        Siis kyllä minulla henkinen jaksaminen ja myös luopuminen esim lasten kohdalla jolloin en osannut toimia esin hoitaa esikoista itse ja toisen kavereita rajoittaa niin noita virheitä en tee seuraavien kohdalla koska seuraavaa jo kuntouttanut kun tukea en saanut ja oikeasti tätä jatketaan alan myös virkarikoksia käymään läpi opettajie kun normaalia suurpehettä kiusataan.

        Minulle oikeasti riittää turhat lastensuojelu ilmoitukset. Joita tehty jotain 2010 löhtien eri syin lapsen erityisongelman takia.

        Voin luvata nykyvanhemman on vaikea saada kasvattaa rauhassa lastaan. Sen vuoksi juurikun meidän lapset ei ole tuolla muita ilkeyksiä tekemässä mutta meidän perässä ne on vain erityisongelmien takia.


      • m.wurst kirjoitti:

        Edelleenkään sinä et voi tietää mitä ja kuinka paljon ihmiset muistavat lapsuudestaan☝️
        Ehkä jotkut pahasti traumatisoituneet eivät muista juuri mitään, koska mieli suojelee itseään eikä anna muistaa..

        Minä en normaalisti edes kommentoisi sinun juttujasi, koska se on mielestäsi "kiusaamista" ja aikoinaan jonkun sun kanssa käydyn väittelyn jälkeen mustamaalasit minua mm. väittämällä kaikkien sinua kritisoivien ja trollaavien olevan minä. Tai et väittänyt, mitä nyt vittumaisesti niin vihjailit.
        Mutta nyt kun toit asiasi minun aloittamaani keskusteluun, niin minulla on kyllä oikeus kommentoida omassa ketjussani. Ja tämä valitettavasti on julkinen keskustelupalsta, jos tänne kirjoittaa, niin niitä kirjoittamiaan juttuja voi kommentoida kuka tahansa ja kaikki heistä eivät ole samaa mieltä asioista. Ja se ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaus.

        Olen itse suuresta perheestä, joten tiedän kyllä erittäin hyvin minkälaista on kasvaa sisaruslaumassa. Meistä myös suurin osa on nepsyjä, mitä tosin ei ainakaan vanhimpien sisarusten kohdalla joskus 80-luvulla vielä tunnistettu. Muutamalla on päihdeongelmia, osalla vakaviakin ja yksi teki itsemurhan.

        Että semmosta perheidylliä...

        P.S. olethan myös huolehtinut et lapsistasi ne hiljaisemmat, jotka eivät aiheuta häiriötä, saavat tarpeeksi huomiota ja tukea aikuisilta.

        Uimarannakin kövin yksin puolet kesöstä myös kaksikin kertaa ja myös uimahalli reissuja takaisin ottamassa ja myös luistelemassa jäähallii. Voin lyödä vetoa esim te ette varmaan saaneet vahemmilta lasjettelu suksia ja päässyt laskettelee kausikortin kera. Soin tämän mahdollisuuden kahdelle vanhemmalle omat laskettelu sukset ostettu ja seuraavatkin lapset pääse laskeen. Eli joo mitä te lapsena tietoisia asioita saitte?

        Kun nykyaika on ero kuin 40-50 vuotta sitten?


      • valtakunta kirjoitti:

        Uimarannakin kövin yksin puolet kesöstä myös kaksikin kertaa ja myös uimahalli reissuja takaisin ottamassa ja myös luistelemassa jäähallii. Voin lyödä vetoa esim te ette varmaan saaneet vahemmilta lasjettelu suksia ja päässyt laskettelee kausikortin kera. Soin tämän mahdollisuuden kahdelle vanhemmalle omat laskettelu sukset ostettu ja seuraavatkin lapset pääse laskeen. Eli joo mitä te lapsena tietoisia asioita saitte?

        Kun nykyaika on ero kuin 40-50 vuotta sitten?

        Eikun 40-20vuotta sitten vähän meni sekaisin vuosiluvut? Myös itse äidinmaitoa luovutin että sain hommattua noi sukset? Eli miten nyt teillä?


      • m.wurst kirjoitti:

        Edelleenkään sinä et voi tietää mitä ja kuinka paljon ihmiset muistavat lapsuudestaan☝️
        Ehkä jotkut pahasti traumatisoituneet eivät muista juuri mitään, koska mieli suojelee itseään eikä anna muistaa..

        Minä en normaalisti edes kommentoisi sinun juttujasi, koska se on mielestäsi "kiusaamista" ja aikoinaan jonkun sun kanssa käydyn väittelyn jälkeen mustamaalasit minua mm. väittämällä kaikkien sinua kritisoivien ja trollaavien olevan minä. Tai et väittänyt, mitä nyt vittumaisesti niin vihjailit.
        Mutta nyt kun toit asiasi minun aloittamaani keskusteluun, niin minulla on kyllä oikeus kommentoida omassa ketjussani. Ja tämä valitettavasti on julkinen keskustelupalsta, jos tänne kirjoittaa, niin niitä kirjoittamiaan juttuja voi kommentoida kuka tahansa ja kaikki heistä eivät ole samaa mieltä asioista. Ja se ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaus.

        Olen itse suuresta perheestä, joten tiedän kyllä erittäin hyvin minkälaista on kasvaa sisaruslaumassa. Meistä myös suurin osa on nepsyjä, mitä tosin ei ainakaan vanhimpien sisarusten kohdalla joskus 80-luvulla vielä tunnistettu. Muutamalla on päihdeongelmia, osalla vakaviakin ja yksi teki itsemurhan.

        Että semmosta perheidylliä...

        P.S. olethan myös huolehtinut et lapsistasi ne hiljaisemmat, jotka eivät aiheuta häiriötä, saavat tarpeeksi huomiota ja tukea aikuisilta.

        Muutenkin kun tasapaksua esim päivärytmit ei siitä varsinkaa paljon jää mieleen. Kun joka ilta pihalle ja läksyt peliaika yms? Harrastus?


      • valtakunta kirjoitti:

        Muutenkin kun tasapaksua esim päivärytmit ei siitä varsinkaa paljon jää mieleen. Kun joka ilta pihalle ja läksyt peliaika yms? Harrastus?

        No ei ollu laskettelusuksia eikä juuri muutakaan hienoa. Ja nekö nyt tekee hyvän lapsuuden?

        Tekemistä ja harrastusta riitti ku leikittiin pihalla tai rymyttiin mettäsä tai oltiin kavereiden kanssa.

        Eikä meillä nyt lapsuus siis sinällään mitenkään erityisen kurja ollut vaikka köyhiä oltiinkin ja oli (diagnosoimattomia) erityislapsia.
        Vanhemmat varmasti teki parhaansa ja silti meistä tuli tällaisia🤔

        "Muutenkin kun tasapaksua esim päivärytmit ei siitä varsinkaa paljon jää mieleen. Kun joka ilta pihalle ja läksyt peliaika yms? Harrastus?"
        Jännä ettei siis mitään jää mieleen😳
        Kyllä mulla on muistoja varsin merkityksettömistäkin asioista ja tapahtumista.

        Ja nykyaika todellakin on eri asia.
        Ja vaikkei meillä ollutkaan kaikkia hienouksia niinku laskettelusuksia, nii ei meistä koskaan lasuja tehty.


      • valtakunta kirjoitti:

        Muutenkin kun tasapaksua esim päivärytmit ei siitä varsinkaa paljon jää mieleen. Kun joka ilta pihalle ja läksyt peliaika yms? Harrastus?

        Tuli muuten mieleen et kuormittuuko ne sun erityislapset siitä hälinästä kotona ja sen takia käyttäytyy huonosti?
        Aistiyliherkkyydet on aika tavallisia, varsinki nepsyillä
        Ja pikkulapset nyt ovat äänekkäitä.


      • m.wurst kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen et kuormittuuko ne sun erityislapset siitä hälinästä kotona ja sen takia käyttäytyy huonosti?
        Aistiyliherkkyydet on aika tavallisia, varsinki nepsyillä
        Ja pikkulapset nyt ovat äänekkäitä.

        Samoin ku koulussa, ns. normiluokalla voi erityislapsi kuormittua liikaa.
        En oo selannu koko ketjua läpi, en tiiä onko tästä jo puhuttu. Tuossa on muutama sata viestiä tuos ylempänä


      • m.wurst kirjoitti:

        No ei ollu laskettelusuksia eikä juuri muutakaan hienoa. Ja nekö nyt tekee hyvän lapsuuden?

        Tekemistä ja harrastusta riitti ku leikittiin pihalla tai rymyttiin mettäsä tai oltiin kavereiden kanssa.

        Eikä meillä nyt lapsuus siis sinällään mitenkään erityisen kurja ollut vaikka köyhiä oltiinkin ja oli (diagnosoimattomia) erityislapsia.
        Vanhemmat varmasti teki parhaansa ja silti meistä tuli tällaisia🤔

        "Muutenkin kun tasapaksua esim päivärytmit ei siitä varsinkaa paljon jää mieleen. Kun joka ilta pihalle ja läksyt peliaika yms? Harrastus?"
        Jännä ettei siis mitään jää mieleen😳
        Kyllä mulla on muistoja varsin merkityksettömistäkin asioista ja tapahtumista.

        Ja nykyaika todellakin on eri asia.
        Ja vaikkei meillä ollutkaan kaikkia hienouksia niinku laskettelusuksia, nii ei meistä koskaan lasuja tehty.

        Ei erityisesti jää mieleen niinse 14v sanoi enkä nyt epäile kun ei minullakaan ole paljoa mieleen jäänyt pikkulapsia ajasta kuin koulu ei sitä joka päivää muista. Esim koulustakaan. Erikoisempia odoksia.

        Joo jatkuvasti meitä on lastensuojeluun esim kun en lasta päivökotiin pistänyt tai juurikin siitä kun oli kun pidettiin kiinnki koulussa väitettiin ka pelättiin että vahingollinen esim minulle itselle myös 2010-09 paririidoista katsottiin asiat ei vahingoita tutkittiin. Myös siitä että itsekin olen ottanut yhteyttä lastensuojjeluun kun verkostoa ollut vähän myös myöhästymisistä neuvola täti teki, yms muuta tuosta ettei lapset halua kouluun kyllä siinä on selvitetty koko myös yhden lapset poikkeuksellisesti oireili yksi hampaista ja 7kk jono nukutukseen 2,5 vuotiaan kohdalla teki siitä ettei muka otettu yhteyttä säryistä kun sen takia mentiikin .😀 minusta oli myös huvittava toisella ei ollut vaikka sama ruoka jonossa pesin miettinyt esim D-vitamiini vajausta kun sylki pihalle niintä. Kun suutuin ja kerroin vihaspäis pitkästä jonosta.

        Eli yksinkertaisesti kiusaa teki sekin neuvolatäti ja niin joo erityisvaikeuksista joo tehdään nykyään esim tuosta myöhästymisestäkin. Ihankuin erityisvaikeus on saa tehdä. Esim myöhästymisestä varsinkin tehdään.

        Mistä minäkin kärsinyt koko ikäni.


        https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/koululainen-kova-myoehaestelemaeaen-koulusta-lasu-asia.2488328/


      • m.wurst kirjoitti:

        Samoin ku koulussa, ns. normiluokalla voi erityislapsi kuormittua liikaa.
        En oo selannu koko ketjua läpi, en tiiä onko tästä jo puhuttu. Tuossa on muutama sata viestiä tuos ylempänä

        Erityisluokka on pahempi kuin normaaliluokka. Ei lapsen kielelliset vaikeudet ole syy erityisluokkaan kun se on pahempi joo minulle katso riitti jo se. Normaali luokalla edes on erityisopettaja tarvittaessa oma tiettyyn erityisryhmä on kaikkein ihanteellisin mutta paikkoja vähennetty erityisesti ettei sinne pääse kuin yhteen luokkaan ja nekin on pahimmat 8paikkaa tapaukset koko alueen lääniä kohtaan.


      • E-Lukka kirjoitti:

        No tuosta olen samaa mieltä 👍

        Niin, tuohon nutturaan en ota kantaa 🙂, pieni täsmennys


    • Anonyymi

      Feminiinisillä miehillä on olematon leuka. Siksi leveät leukaperät korostavat miehen maskuliinisuutta ja kysyntää naismarkkinoilla. Tuohan on päivänselvää.
      Ehkä nyt kun homous on muodissa tuota yritetään hälventää, mutta ei se silti biologista haluttavuutta muuksi muuta.

    • Anonyymi
      • Reesen leuka on vain terävä, ei jykevä.


      • scrg kirjoitti:

        Reesen leuka on vain terävä, ei jykevä.

        Tai voi se olla vähän jykeväkin. Daltonin veljekset ovat Reese Witherspoonin isoisä.


      • Tästähän nyt tuli Family guy -ketju😃


    • Anonyymi

      Joopa joo kun niin helppoa tehdä tuota, siinä jooh taas yhdistelmänimiä, kun nappia painamalla tulee jotain uusia, noh niin huvittaviakin yhdisteitä:

      Norpmus
      Rannata
      Kunxe
      Bysier
      Gataer
      Esje
      Sega
      Simi
      Risucit
      Nasi
      Gasa
      Xesi
      Citsena

      pieni sanavarasto voi toistaa joitain, nooh , toisalta niin ´hömphf

    • Anonyymi

      Oletko yksinkertainen?

      • Minä?
        Mää oon niin kiero et oon vähintään kolminkertanen,


    • Anonyymi

      Ehdotan ratsupoliisi Kingiä. On viivoittimella vedettyä kulmikkuutta ja kuka muu osaa puhua suu kiinni.

    • Käsitän termin jykeväleukainen niin, että se viittaa hyvämuotoiseen, vahvaan leukaan kokonaisuudessaan. Ollakseen jykeväleukainen pitää koko leuan alue olla vahva, ei vain leukaperät tai leuan kärki. Jykevä leuka edustaa maskuliinisuutta, mikä taasen koetaan miehessä universaalisti puoleensavetävänä.

      Esimerkkeinä jykeväleukaisista miehistä voisi olla vaikkapa Chris Hemsworth, Henry Cavill, Rege-Jean Page, Eric Dane..

    • Anonyymi

      Duke Nukem: https://www.youtube.com/watch?v=hnlKsUwyvxI

      hmm voin lisätä helposti jos tulee jotain palstalaisten nimiä niin tietokone generoi yhdistelmänimiä toisista, mutta niin toisessa jutussa tuo sivusta tuli tuollainen juttu, ajattelin että hauska sinänsä nimittäjä3

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ¨laita hakusanaksi ridge forrester. En nyt ole kaunareita seurannut 3. kauden jälkeen, mutta Ronn Mosshan häntä taisi näytellä, siinä on jykevä leuka.

    • Anonyymi

      C. Wurstilla kissanpehmoisin partakarvoin.

    • Anonyymi

      joopa jooh, tuo tekee tuo ohjelma hassuja nimiä.... jotenkin niin, katsomaan mitä oikeasti tekee sitten

      Xedis.

    • Anonyymi

      "Ridge Forrester"

    • Anonyymi

      jykevät hampit kuin rautahampio.

      • Täähän on ihan helmi👌

        Rautahampio😃


    • Anonyymi

      en ole laittanut wurst-nimeä tuohon, tulee jo hassuja.... niin hardware-ohjelmoinnissa system contrl pot 92 enavbling and disabling NMI-0

    • Anonyymi

      valtakunnsasta voisi muodostua Kuntamies... tuon kanssa koodin kanssa... sinänsä niin hassua tuokin.

    • Anonyymi

      tuolla tulee joo varmassti tyttöjenkin mielestä jotain hihhi-nimiä...

    • Anonyymi

      Titaanihampaat,, kuin 007 lkuurakettielokuvassa... itse olen käynyt monia kertoja hammaslääkäreillä, on kaikenlaisia juttuja.

    • Anonyymi

      tuostakaan pelistä suomi vastaan kaxazkxsan tyule mitään Mulkku-Popet vain potkivat palloaanö

    • Anonyymi

      Teemu Pukki eli mister pässinåää.

      mutta niin jos tuo oma ohjelmani keksii palstalaisista, hassuja, ja niin tyttöjen mielestäkin "hihi"-nimiä toisista

    • Anonyymi

      Mikkojuhan voisi tulla jos yhdisztää Citrinella: Mikkonella...

    • Anonyymi

      Nimeksi voi tulla myuökin PalstaJuhan....tai PalstaMikko, en muista mitä laitoin tuoohon tietokantaan noita nimiä mistä se ottaa, tarkoitin joo tuon erillinen tietokanta mistä ottaa hassuja

    • Anonyymi

      Joko Ruotsin kruununprinsessa on ehdotettu?
      Joskus kun häntä ja miestään kuvasta katsoo, niin tulee mieleen että onkohan ne verisukuakin avion lisäksi.

      -keinovaginamies-

      • Sehän ei olis ennenkään ollut kuninkaallisten piireissä mitenkään tavatonta,


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Sehän ei olis ennenkään ollut kuninkaallisten piireissä mitenkään tavatonta,

        Oikein naimalla raha ja valta pidetään suvussa.
        Hölmöt alamaiset haikailevat joidenkin tunteiden perässä.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein naimalla raha ja valta pidetään suvussa.
        Hölmöt alamaiset haikailevat joidenkin tunteiden perässä.

        -keinovaginamies-

        Näinpä, ja silläkin on saatu mielenkiintoisen muotoisia leukoja aikaiseksi, (sekä toki kaikkee muutakin epämuodostelmaa, mut kai se kuninkaallisuus ja suku velvoittaa🤔)

        muistin jopa nimen oikein "Habsburgin leuka"


    • Anonyymi

      "Naiset pitävät jykevästä leukalinjasta. Tutkijoiden mukaan korkeat testosteronitasot luovat maskuliiniset kasvonpiirteet, joten tällaiset piirteet omaava miehellä saattaa olla hyvä immuunijärjestelmä, ja geneettisestä näkökulmasta hän on hyvä saalis. Pienileukainen mies voi hyödyntää partaa luodakseen itselleen maskuliinisemman leuan. Eritoten parta, joka peittää leukalinjan, saa leuan näyttämään miehekkäämmältä." Eli on miehiä joilla on jykevä leukalinja ja miehiä joilla on parta 😅

      • Kyllä, partaa meinasin itsekin jossain vaiheessa johonkin näistä jykevän leuan haikailu-keskusteluihin ehdottaa☝️

        https://aijaa.com/AZLkry
        (Tosin kys. kuvasarja kuvaa kuulemma myös sitä minkälaiseksi mies itsensä kokee ajeltuaan parran😃)


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Kyllä, partaa meinasin itsekin jossain vaiheessa johonkin näistä jykevän leuan haikailu-keskusteluihin ehdottaa☝️

        https://aijaa.com/AZLkry
        (Tosin kys. kuvasarja kuvaa kuulemma myös sitä minkälaiseksi mies itsensä kokee ajeltuaan parran😃)

        Enpä ole tuollaista tullut koskaan ajatelleeksi, mutta ehkä monet miehet kokevat sen olevan noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole tuollaista tullut koskaan ajatelleeksi, mutta ehkä monet miehet kokevat sen olevan noin.

        Mää olen luotettavilta mieslähteiltä kuullut et tuntuu niinku olis kui joku puttepossu, varsinki sillai isomman parran ajettuaan,


    • Anonyymi

      noniin laittas sitten tytöillekin jotasin hihitysjuttujas..

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa elokuva Meg 2: The Trench. suuri kala ja monia

    • Anonyymi

      Neliöt kasvot naisella näyttävät olevan tie tähtiin.

    • Anonyymi

      Jykevä leuka on sellainen, että on vauvasta asti ensimmäisten hampaiden puhjettua saanut järsiä jotain kovaa, porkkanaa, näkkäriä, omenaa yms.
      Jotkut antavat lapselle vain pehmeää ravintoa syötäväksi. Näillä lapsilla on sitten aikuisena pieni suu, jossa hampaat ovat ristiin rastiin päällekkäin, kun leuka on jäänyt kehittymättömäksi.
      Hammaslääkärien pitäisi tehdä neuvolaan esitteitä siitä, miten tärkeää pikkulapselle on jo ensimmäisenä ikävuotena käyttää hampaitaan ja leukojaan pureskeluun. Sillä voisi välttää vaikeimpia oikomishoitoja. Kaikki vanhemmat eivät tätä ymmärrä, jos heillä ei ole maalaisjärkeä tai kykyä luovaan ajatteluun.

      • Juu, se on vanhempien tehtävä kyllä, hoitaa lapsia niin että kehittyvät hyvin. Joskus se voi olla vaan haasteellista, kaikkien erityislasten kanssa. Syöminen voi olla myös ongelma...


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Juu, se on vanhempien tehtävä kyllä, hoitaa lapsia niin että kehittyvät hyvin. Joskus se voi olla vaan haasteellista, kaikkien erityislasten kanssa. Syöminen voi olla myös ongelma...

        Totta, erityislapsi voi olla nirso, eikä pistä suuhunsa mitään valkoista paahtoleipää kovempaa. Silti voisi olla hyvä laittaa tarjolle vaikka niitä omenan tai kurkun paloja tai mitä vaan, jotta se kehittyvä purukalusto saisi edes vähän töitä.


    • Anonyymi

      Mulla on jykevä leuka. Se johtuu siitä, että olen koko ikäni narskuttanut yöllä hampaitani. Yökiskosta on vähän apua, mutta aamuisin on silti hampaat kipeät öisestä pureskelusta.

      • Mulla on vähän samaa, en tosin (kuulemma) narskuta, mut puren hampaita yhteen ja saatan tehä sitä hereillä ollessakin esim. keskittyessäni johonkin,

        Ja on mulla myös aika jykevä leuka😃


      • Anonyymi

        Tai siis leukaperät

        Mutta nykyihmisen tyyppivika itseasiassa leukojen heikkeneminen. Eivät tee tarpeeksi työtä.


    • Voi laittaa huulet hampaiden väliin, niin että suu on pelkkä viiva. Näyttää leuka isommalta. Tyhmän näköstä, mutta mikäs siinä jos sillä naisia saa.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti hieman tavallista enemmän neandertalin ihmisten geenejä omaava. Heillä oli jykevät kasvot, punaiset hiukset jn. Meissä kaikissa on n 2 %. heiltä saatua.

      • Anonyymi

        Mitä geenejä niillä pienisuisilla, suippoleukaisilla sitten on? Vai pitääkö olettaa, että he ovat jo monessa polvessa "kirjolla" eikä tämän vuoksi vanhemmatkaan pidä lapsensa kasvonpiirteitä erikoisina, luullen niiden tulevan geeneistä, eikä hankittuina ominaisuuksina? Eikä huomaa tarjota pikkuiselleen pureskeltavaksi mitään kovaa, että leuan lihakset, leukaluu ja hampaat kehittyisivät normaaliksi, jollei sellaista ravintoa ole itsekään pikkuisena saanut?


    • Anonyymi

      Purra ainakin puhuu hampaita kiristellen.Ohuet huulet ja hampaita ei näy.Miehekkään jykevä jotenkin.

      • Anonyymi

        Hänellä voi olla bruksismi, mikä ei näköjään helpota päivälläkään. Yleensä tuo hampaiden yhteen pureminen tapahtuu öisin ja on merkkinä psykososiaalisesta stressistä.


    • Anonyymi

      hyppää ja törmäät -ohjelmakin joku laskulusmuilla hyppivät.

      Sitten jos törmää voivoivoi

    • Anonyymi

      minun mielesatäni on vähän huolestuttavaakin harrasxtte joissa hyppää vaikka johonkin Grand Canyoniin ja to-rmää

    • Tämä tuli mieleeni ensimmäisenä. 🤔

      Eli Kaunareiden Rick Forrester. Voi tähän leukaan oltiin, niin lämässä. 2000 luvun taitteessa😁

      Mutta ehkä tämäkin on ihan makukysymys, mikä on kenellekin jykevä.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Jacob_Young

    • Anonyymi

      minua vähän huvittaa tuosdsa ohjelmassa selviytyjät suomi.... miten nuo naiet eivät saa tulta tehtyä syövät taikinaa

      Haa-Vei-li.Js

      jodxs lidxäixin mitä oma ohjrelmakoodini lixsäixi hasssuja

    • Anonyymi

      Rosanna kulju, siinä on sellaiset leukaperät että jos hänet kiinnittää talvella pickup auton keulaan köydellä, voi hänellä aurata kotipihasta lumet.Kunnon ridge forrester tyylin purukalusto.

      • Anonyymi

        Rosanna Kulju ei soita mitään kelloja.


    • Anonyymi

      sanoisin että älä aloita jotain ohjelmointia jollain C-kielellä koska on aika vaativa

    • Anonyymi

      Hevosnaama Travolta pyllyleukoineen uraaa!!

    • Anonyymi

      Ylikehittyneet leukaperät voi saada aikaan myös bruksismilla, eli hampaitten puremisella yhteen. Eli voivat olla merkki stressipitoisesta lapsuudesta, elämästä.

      • Anonyymi

        Yhdistetty muuten myös adhdn, bruksismi.


    • Olen joo tuota miettinyt useasti, että sekoittaako ihmiset isot leukaperät ja ison leuan keskenään. Vai sekoitanko minä?

      Esim.naisista sellasella näyttelijällä kuin
      Reese Witherspoon on minusta pitkä, iso leuka. Ja Sikke Sumarilla taas isot leukaperät, mutta pienehkö leuka. Kaunareiden Ridgella taas oli sekä että, sekä iso leuka että leukaperät. Miehissäkin on pienileukaisia, mutta jämerät leukaperät omaavia ja sitten taas pitkäleukaisia, mutta kapeakasvoisia. Ota näistä nyt selvää.
      Itse olen enimmäkseen seurustellut pienehköleukaisten kanssa. Johtuu varmaan siitä että itselläkin on suht pieni leuka. Ihmisiä kun kuulemma viehättää toisten kasvoissa jotenkin samat mittasuhteet.

    • Anonyymi

      voisin laittaa tietokantaan... jot yksinkertinen -blondi ja m.wuerts lisätä tuli vielä hwassumpiaw nimijuttuja

    • Anonyymi

      tuollainen hassuakin sitten, voi tulla joku alustus, jossa ohjelma tekee: Hello World! eli olen enswimmäinen ohjelmasi ja tervehdin.... ainakaan mitään ensimmäisenä yrittää jotain: __asm pop eeip juttua

    • Anonyymi

      Se näillä julkkis naisilla nykyään ja mieheilä taas päinvastoin..eli miehet ovat naisia ja naiset miehiä :D

    • Anonyymi

      Tuo kuutokauppojen saalistaja Pauliina minun mielestäni aika hauska. Varastojen Varksaat.

      Mikman... mutta niin citrinellasta kai muodosti jotain tuo juttuni Citman, tai Mannella.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe