Tuskin teistä on enää kaskeamaan kantoja ja lehmisavuille!
Opetelkaa lypsämään!
50
359
Vastaukset
- Anonyymi
minä pidän lehmistä ja izsännizstä tuoreeltaan entrecotre- tyylliiin
- Anonyymi
Ai isännältäkin lypsästä?!?!? :D!!
- Anonyymi
Teuraswtan isännät hehhe
Huidis, tuollainenkin nimi mitä tietokone voisi tehdä - Anonyymi
Citmies citronella ja viinamies yhdsiatwelmä
- Anonyymi
hassjua nimi voi tula kuin vaikka joku hiig
- Anonyymi
laitan jonkin jutun kun noniiin jotain Klingon-kieltä juttua mitä tuo tekeem viu ikka gassya;
Ber-or
Don-khito
Ral-ne-la
Ne-me-kor
Kor-ra
Na-don-go
Brakt-vodrey-bu
Mors-lan
Ka-khito-nos
Ral-ne
Bu-qu'vat-us
Bu-reth-narend
Bu-pent
Tre-ne
Ta-la-ne
Nes-klach-pri
Um-gam-kor - Anonyymi
No eikö se nykytaito ole se rahanlypsäminen eikö sen ny aikahyvin jo osaa ne joilla ei omia kädentaitoja ole
- Anonyymi
joo juuri oli veljen kanssa juttuaskin että käytät siis assembly-koodia joissain koska on 4x kuin c-kielikin tietokoneissa..
- Anonyymi
Haavedilijasta voi tulla Haavis ;D
- Anonyymi
Ompas.
Mie Kyllä mä jo penskana opin lypsämään lehemää.. niin käsin kuin myöhemmin si koneellisestikin.
Olen nääs käyny emäntäkoulua...- Anonyymi
Kato, aito pönde!
Anonyymi kirjoitti:
Kato, aito pönde!
Eiku epsoolainen.. pöndellä ollessani olin statilainen. Asuin Pasilassa ja kävin emäntäkoulua Oulussa päin..
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eiku epsoolainen.. pöndellä ollessani olin statilainen. Asuin Pasilassa ja kävin emäntäkoulua Oulussa päin..
Pöndeläisen taitoja, ei-urbaanin!
- Anonyymi
jooh jotain mitä sitten pitäisi tehdä katsoa Intelin MASM 10.0 koodeja, mutta hyvä joo kun Microsoftin päivitti Visual Studio Professionalin, vain evaluation uses, eli en saisi tehdä mitään markkinoitavaa, mutta voin käyttää silti.
Xenella, tuokin tulisi jostain xena ja citron. - Anonyymi
Hah, tarkoitit varmaan muuta lypsämistä, mutta vastaan silti että osaan kyllä lehmukkeja lypsää. Ja muita utare elikoita.
- Anonyymi
Opettele syömään lehmiä ja villisikojakin
Citriman. - Anonyymi
Entisajan katoavia taitoja. Nykylapset eivät edes tiedä mistä maito tulee kauppaan. Eikä erota kuusta männystä.
- Anonyymi
Juu, lapseni ei ole juonut maitoa sitten sen, kun lakkasi imemästä tissiä.
Mun lapseni luuli pienenä, että sininen maito tuli sinisistä lehmistä ja punainen punaisista..
- Anonyymi
Maito tulee tietty maitopurkissa kauppaan! Joulukuusi on tuttu, joulumänty harvinaisempi.
Kyllä mä ainakin osaan. 🙈
- Anonyymi
hmm niin itse pitäisi mitä tuokin on prossser information on Intel prosessor in inline assembler and accessing physival video memoy...
aika hyviä voi tosiaan tuo muodostaa jotain sanoja tuo joka on vain pala erästä toista asiasa, nimittäjä3
randalis- Ran-dom-by-pass-er, tulee jotain noita - Anonyymi
Ei mulla ole mitään tarvetta lehmille. Hoidelkoon niitä ja lypsäköön niitä he, jotka jotain niistä tarvitsevat.
- Anonyymi
Vielä se lehmää ikävä tulee.
- Anonyymi
Hyvät käsityötaidot ovat aina tarpeen.
Mutta mitä ovat nämä lehmisavut?
-keinovaginamies-- Anonyymi
Rautasankkoon pistetään kasvimaalta kitkettyjä naatteja käpryämään itikkakarkotteiksi (ei itikka=lehmä vaan hyttynen).
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Otetaan henkoset kun ollaan lehmissä..XD
Heh,
Ai millä tavalla ollaan lehmissä?
Onko tämä jotain pitkäjalkaisten miesten hommia?
Ei kai sinulla vaan ole perverssi mielikuvitus :))
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautasankkoon pistetään kasvimaalta kitkettyjä naatteja käpryämään itikkakarkotteiksi (ei itikka=lehmä vaan hyttynen).
No kyllä minä tuon nyt saan tehtyä.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Heh,
Ai millä tavalla ollaan lehmissä?
Onko tämä jotain pitkäjalkaisten miesten hommia?
Ei kai sinulla vaan ole perverssi mielikuvitus :))
-keinovaginamies-Ai minullako?
Pois se minusta.
Eiköhän nämä osaa ainakin sonneja (miehiä) lypsää.
- Anonyymi
Helpompi ku on vaan yks vedin johon keskittyä :D!!
Anonyymi kirjoitti:
Helpompi ku on vaan yks vedin johon keskittyä :D!!
Nimenomaan ja samalla lypsyllä tyhjenee kassit ja lompakko. 👍
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Nimenomaan ja samalla lypsyllä tyhjenee kassit ja lompakko. 👍
Mjaa, johan on palstan naiset suorasukaisia...
AV
Mutta savonlinnan lypsyniemessä ei siis tehty lypsykoneita, vaan jordan myllyjä ja sellukeittimiä. Lypsykoneita taas teki kone ja silta sörnäisissä.
Olen teininä lypsänyt koneella ja kokeillut myöskin käsin lypsämistä.
En voi kehua osaavani sitä enää, muuta kuin teoriassa, mutta hätätapauksessa hoituu kyllä.🙂- Anonyymi
Olisko kyyttö mukavampi nimitys kuin kurppa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyyttö, karjatarhassa viihtyvä ja muniaan hautova tarhakäärme ymmärrettiin karjanjumalaksi tai sen edustajaksi. Sen kuvaa selässään kantavien lehmien uskottiin ilmeisesti olevan karjanjumalan tai -haltian erityisessä suosiossa ja menestyvän hyvin.
Tarhan käärmeet olivat paitsi pyhiä myös kesyjä, ja niille annettiin aina maitotilkka uhriksi. Kyyttö-sana tunnetaan muun muassa kalevalamittaisesta kansanrunoudesta ja esiintyy Kalevala-eepoksessakin. Sana esiintyy myös Aleksis Kiven teksteissä.
Kurppa oot sä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyyttö on arvokas ja katoava luonnonvara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyyttö on arvokas ja katoava luonnonvara.
Ja etelä pelastaa! Raasepori ja Espoo.
Kyytöt taas kesätöissä Laajalahdella – pitävät rantaniityt avoimina
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/2258139 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja etelä pelastaa! Raasepori ja Espoo.
Kyytöt taas kesätöissä Laajalahdella – pitävät rantaniityt avoimina
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/2258139Etelä rulaa, nämä on kyyttöjä
Poliisi houkutteli sonnit turvaan pikaratikan raiteilta Espoossa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009777761.html
- Anonyymi
Lypsän, lypsän, ennen nukkumaan käymistä rentouttava lypsäminen, ah, kohta.
- Anonyymi
vanhapoika osti lypsykoneen navettaan, koeili lypsää itseään, mutta soitti valmistajalle kun kone ei sammunut niin valmistaja sanoi, sammuu automaatisesti kun on 10 litraa lypsänyt,
- Anonyymi
Varmasti monesta olisi jos olis tarve. Varmasti monesta ei myöskään olisi.
xLiner - Anonyymi
Onnistuu kohtalaisesti käsinlypsentä; lehmästä, vuohesta ja lampaasta,
Koneella lehmästä olen opetellut myös lypsämään, talossa jossa oli 2 lypsävää lehmää, raakamaito meni tinkimaitona naapurustoon, vähintään 3 litran erissä tilaukset. Meijeri ei maksanut tarpeeksi, joten maito myytiin ostajien omiin astioihin. Ainoastaan siivilöitynä, vaikka se tuskin oli tarpeellista; koska pestystä tissistä konelypsy tehtiin sen koneen säiliöön. Heillä ei enää tilasäiliötä ollut kun lehmät vähennettiin vain kahdeksi vanhaksi elukaksi. Maitoa tuli silti n. 60 litraa päivässä, josta ylimääräinen annettiin porsaille.
Raakamaito maksaa 5,50€/litra, ostajan omaan astiaan mitattuna,
Hinta tieto vuodelta 2021, joten on saattanut noustakin.!?
Maitoa ei ole mitenkään käsitelty, maitoa kylmässä seisottaessa (jääkaapissa)
kerma nousee automaattisesti astian pintaan, sen voi kummata lusikalla kermakannuun. Raakamaitoa ostettaessa, ei ole tarvetta enää ostaa kuohukermaa kaupasta. Maito pitää sekoittaa ennen juontia: se pysyy siten tasalaatuisena. - Anonyymi
Tutustukaa lehmään!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36839403Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1087887Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315760Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214268Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi603674Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523397Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D712858- 262612
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182331En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122174