Ikäsyrjintä, siihen liittyvät tabut ja kaksinaismoralismi

Anonyymi-ap

Olen yli 50-vuotias neljän korkeakoulututkinnon omaava hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa oleva henkilö. Teen osa-aikatöitä freelancerinä mediaan, mikä ei elätä. Olen ollut myös sijaisopettaja, saan vain lyhyitä sijaisuuspätkiä. Yksikään rehtori ei ole vielä tähän mennessä avannut minulle väylää pidempiaikaiseen mahdollisuuteen sen niin salliessa. He kilpailuttavat toimen avautuessa eli joudun ihan samalle viivalle kaikkien muiden alokkaiden kanssa.
Kahdesta koulusta minut on poistettu Whattsapp listalta sekavien perusteluiden jälkeen. Valitin toisessa tapauksessa kaupungin johtoon, sieltä tuli byrokraattista sanahelinää. Toisessa tapauksessa soitin suoraan apulaisrehtorille, joka meni aivan paniikkiin ja alkoi änkyttämään. Oli jo aiemmin käyttäytynyt kummallisesti. Mitä olen huomannut niin monet organisaatioiden hierarkioissa oppivat virkamiesmäisen kylmiksi ja etäisiksi. Puhuvat kapulakieltä, teeskentelevät ja opettajienhuoneessa eivät puhu sijaisille. Aivan kuin he pelkäisivät olla liian luonnollisia. Kovettaako elämä vai kovettaako ammatti?
Siis kun soitin tälle koulun apulaisrehtorille jän sönkötti (takelteli, änkytti ja oli aivan epävarma) minua toistakymmentävuotta nuorempi. Hän väitti, että hänen oli tarkoitus soittaa minulle. Uskon, että hän valehteli. Syyt poistamiseeni Whattsapp-listalta liittyvät ikääni. Ensimmäisessä tapauksessa soittelin koulun rehtorille ja enkä koskaan saanut selkeätä vastausta syrjimiseeni.
Koulutukseni ovat olleet kalliita. Mutta, yhteiskuntaa ei kiinnosta tai sen osasia se, että olen uhrannut yli 10-vuotta neljään korkeakoulututkintoon. Elämä on julmaa.
Media-alalla tilanne on kaiken kaikkiaan aika huono. Lehtiä on lopettanut viimeisen 20-vuoden aikana ja työpaikkoja on lähinnä syntynyt sähköisen median puolelle, mutta ei niin paljon jotta ne korvaisivat menetettyä bulkkia.