Onneksi olen ainut jonka kohdalla kunnanjohto on toiminut Inarin kunnassa väärin.

Eihän minun lukemaan ja kirjoittamaan oppimista olis voinut millään välttää, koska me muutettiin Suomeen,
Inarin kunnanjohtajahan on sivistystoimenjohtajien kanssa tehnyt kunnassa päätöksen, että kaikkien pitää oppia lukemaan ja kirjoittamaan kunnassa.

Edellinen kunnanhallitus vielä vaati uudet koulut kuntaan ja minä en saa edes kirjoittaa, koska loukkaan kunnioita ja minut olis pitänyt määrätä jo syntyessä oppimiskieltoon!

11

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan Vaasta asti on tullut kirjoittamisesta kunnianloukkaus ja sitä ennen tuli Kemistä.
      Nuo oli muualta Inarin kuntaan muuttaneita ja yhdet on vielä istuneet kunnanhallituksessa ja kirkkovaltuustossa.
      Toivoniemessä oli lastenkoti ja isän täti oli ollu siellä ja oli opetettu kirjoittamaan siellä ja hän opetti minua kirjoittamaan kotona, kun asu meillä.
      Äiti opetti lukemaan ja isä laskemaan.
      Opettaja oli antanu kotiläksyjä koulusta ja tarvin apua niin auttovat niin opin kotona mitä opettaja oli opettanut. Ruotsissa ollut opettaja oli Suomesta muuttanut Ruotsiin ja kävin suomalaista peruskoulua ja osa tunneista oli ruotsiksi.
      Kyllä muualta tulleet on syyllisiä joka tapauksessa siihen, että minä olen kirjoittamaan joutunut oppimaan vaikka ei olis saanut opettaa koska tuo on kunnianloukkaus heitä kohtaan!

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­­f­­o­­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18007217j

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • En minä voi sille mitään, että Valtion oikeusavustaja lähti ajamaan lapsen asiaa väärin ja hänen olis pitäny olla avustamassa minua koska minä olin työtön.

      Suomessa ei ole yhtään varatuomaria eikä asianajaja joka voi lähteä ajamaan asioita minua vastaan, koska kunnianloukkaus syyte vaikuttaa tuohon.
      Minä kyllä saan käyttää, mutta Valtion oikeusavustaja on ensin ja on kerran kieltäynyt ja ohjas minut toiselle ja paperi on ihan varmasti hänellä tallessa koska Valtion oikeusavustaja määräs joten en saa käyttää muita ja jos en käytä avustajaa niin ei käytä muutkaan!
      Minähän olen Panostaja joten en minä tarvi avustajaa, koska en toimi Suomen valtiota vastaan enkä ole vaatinut mitään erikois oikeuksia!
      Jos minä en saa kerta kirjoittaa niin mulle pitää palkata kirjoittaja joka kirjoittaa ja minä saan itse päättää kuka tuo on!
      Minähän sanoisin kokoajan : Kirjotappa muuten tuoki koska minä en saa kirjoittaa!

    • En suostu syrjimään Utsjoen kunnan puolella asuvia sukulaisia koska heidän lapsilla on ELÄMÄT ja vanhemmilla yritys jossa heille olis myös ELÄMÄÄ ja vanhuksille turvaa omista lapsista jotka on hoitoalan koulutuksia saaneet sekä muita koulutuksia.

      Olivat sanoneet : Joo ottakaa töihin se firmaan.

      Ei kellään ole vara palkata minua töihin, koska 8 tunnin jälkeen pitää maksaa ylitöitä sekä muita lisiä ja heidän vanhempien rahat sekä omaisuudet siirtyy mulle ja he jää mulle velkaa ja heidän lapset joutuu maksamaan kaiken ja hekin menettää kaiken, koska heistä tämä on hyvä idea niin he saavat elää sitä ELÄMÄÄ!

      En saa tätä pysähtymään millään koska heidän lapset asuu muualla ja yks vielä KEMISSÄ. Hän kuulemma eläkkeellä ja on nuorempi, kuin minä ja lapset huostassa ja Inarin kunta hoitaa tuota purkua ja jos ei saa lapsia niin on kuulemma syrjintää!

      Inarin kunta ei ole auttanut kokoaikana minua, mutta he tulee tuollaisia jotka ei huolehdi edes omista vanhemmista.
      Minun lapsi huostattiin myös, mutta huostattiin huostasta myös ja siirrettiin Rovaniemelle turvaan ja minä olen ollut Ivalossa kokoajan ja kesän ajellu edes takas ja käyny auttamassa ja Utsjoen kotipalvelu ja ambulanssi käynyt paikalla jotka pystyy todistamaan että olen ollut auttamassa heitä ja he tietää että olen Ivalosta.

      Inarin kuntaa ei edes kiinnosta ja Utsjoen kunnanjohtaja sano itsensä irti ja meni Siidaan töihin.

      Hyvinvointi alueella saa toimia noin ja todistajat on Utsjoen kunnan työntekijöitä.
      En ole virallisesti töissä koska sovittiin, ettei lähetä siihen että vedän heidät perseelleen joita käyn auttamassa.

    • Facebookissa kirjoitti ihmiset jo 2017 ” Nyt saadaan sairaalaan ja niitä terveyskeskuksia! ”
      Ei ole mitään tapahtunut vaikka ilmoituksen tein 5-6vuotta sitten ja kysyin, että : Olenko hullu koska huolestutta tilanne ja väkeä vaan lamppaa, mutta resurssit ei riitä oikeesti mihinkään!

      Muutaman mökin kanssa pärjää, mutta hotellien kabssa on jo toinen juttu.
      Ei auta vaikka hotelli olis kiinni, koska vuodepaikkojen mukaan mennään kun resursseja pitää kartoittaa.
      Kuntalaiset nuo kaikki maksaa ei MATKAILIJAT joista hyötyy YRITTÄJÄ!

      En lähe siihen lakanan pesuun enää mistä olis voinut saada kotia palkkaa!
      Pitäs olla vähän tuoreemmat lakanat joissa olen nussinut miehen kanssa!
      En Inkilälle toista kertaa mene, mutta MIEHEN luo kyllä mutta pestään lakanat itse niin, kuin tähänkin asti on tehty.

      Ei mun ex:ään vaatinu pyykkäyksestä laskua vaikka jätin lakanat myös hänelle.
      Uus vaimonsa nuo pyykit hoiteli ja sentään annoin heillekin mahdollisuuden kehittää VAIMO palkkaa, mutta ei kelvannut!

      Laitoin vielä viestin : Lähettiin mökiltä ja ei ollu mun tavaroita. Jätin lakanat, mutta älä turhaa tutki koska en ollu yksin vaan seksi-lomalla samalla!

      Kivahan se on mökille mennä ja istua kahville sekä muistella ex-vaimon viimeistä temppua!
      Mökillä ollaan lomalla joten parempi pilata LOMA, kuin ARKI!

    • Asuin Espoossa ja ex:ä tuli lapsen Inariin.
      Varmistin, että saan olla rauhassa sen aikaa.
      Olin jostain saanu törky naru bikinit joita esittelin sekä sanoin : Voisit viedä nämä tuliaisena nykyselle.
      Ei oikein lämmenny ajatukselle joten tungin ne laukkuun ja naureskelin itekseen sekä sanoin mielessäni ” Viet sä kuitenki, mutta loma on ansaittu”

      2viikon päästä tuli viesti: Lapsin on sun vanhempien luona, mutta miksi ne naru bikinit laittaa mukaan!?”
      Vastasin: En tarvinnu niitä, mutta aattelin et tyytyväinen on kun tuliaisia saa.

    • Anonyymi

      Näkykö niitä enään ku laitoit päälle?

      • Miehän oon laihtunu sen jäläkeen joten nehän roikkus päällä.
        Totta ne tuolle mahtuu, koska ei ole valittanut.

        Laitan sen toisen jutun kirjaan mitä viimisen ex:än nykyinen vaimo sai ja ei ollu sukupuolitauti eikä herpes!
        Ei varmasti löydy toista joka olis tehny saman tempun ja en ole ollut vailla edes takasin.


      • Anonyymi
        Holomanämmä kirjoitti:

        Miehän oon laihtunu sen jäläkeen joten nehän roikkus päällä.
        Totta ne tuolle mahtuu, koska ei ole valittanut.

        Laitan sen toisen jutun kirjaan mitä viimisen ex:än nykyinen vaimo sai ja ei ollu sukupuolitauti eikä herpes!
        Ei varmasti löydy toista joka olis tehny saman tempun ja en ole ollut vailla edes takasin.

        Miten siä joudat kirjaa kirjoittamaan kun aina pyörit somessa?


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Miehän oon laihtunu sen jäläkeen joten nehän roikkus päällä.
        Totta ne tuolle mahtuu, koska ei ole valittanut.

        Laitan sen toisen jutun kirjaan mitä viimisen ex:än nykyinen vaimo sai ja ei ollu sukupuolitauti eikä herpes!
        Ei varmasti löydy toista joka olis tehny saman tempun ja en ole ollut vailla edes takasin.

        Kyllä minun vanhemmillakin on ollut elämä ja he eli Ivalossa -60 luvulla. Törmäsen Keitaalla kulkivat kävellen Ivalosta kaikki tansseissa joten miettippä mitä he ehti puuhaamaan ja muiden vanhemmat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten siä joudat kirjaa kirjoittamaan kun aina pyörit somessa?

        Äläpä höpötä ja olin monta tuntia pois joten ehkä kannattas vahtia tarkemmin.

        Näin kyllä, että IG:ssä NASA päivitti jotain, mutta en edes avannut sitä koska luin puhelimelta ihan muuta.

        Olen vielä niitä ämmiä jotka jättää puhelimen kotia jos kylälle meen. Silloin on mukana jos joku paketti pitää hakea.

        Mulla oli pieni 50€ Samsung joka välillä piti buutata koska tuli joku vika.
        Yks mies facebookista tuli mun luo ja näki mun Samsungin ja haukku ihan paskaksi. Viikon päästä tuli ja toi mulle IPhone 6 ja sano : Nyt alat somettaan tällä!
        Se on tuolla laatikossa, mutta toimin hänen ohjeen mukaan.

        Meille tuli niin iso riita, että tarvi kaverin avuksi joten sanoin puhelimeen ” Jos saat soittaa mulle niin kyllä saat osoitteenkin joten jätän oven auki ja odotan sängyssä alasti niin hoidan puhelimen maksun ja sano, ettei tarvi tulla vahtiin.”
        Kuulu : Vittu se on mun puhelin ja anna tänne se ja te ette minun puhelimessa puhu enää mitään!

        Ei ole ilmoittanut mulle, että voin lopettaa somettamisen.
        Hoidan kyllä tuon samalla, kun hoidan muut asiat.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe