Happea marsissa

34

308

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kuulosta vaikuttavalta. Ihminen ei pärjää kunnolla edes maapallolla vaikka maapallolla on ihan oma happitehdas. Sitäkään ei kunnolla pystytä pitämään yllä. Varajärjestelmien varajärjestelmiä ja paljon varaosia, kuka moiseen voisi luottaa?

      AV

      • Minusta tuo on hieno edistys askel.


    • Marsissa tavataan =)

      • Anonyymi

        Missä sen niminen ravintola on?

        AV


      • Haaveilijoita on enemmänkin ihana kuulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sen niminen ravintola on?

        AV

        En tiedä, Mars-planeetalla visiin =D


    • Ei siellä pysty elämään. Palat kuin soihtu siellä.


    • Anonyymi

      No niin painukaa kaikki sinne! Tätä on odotettu!

      • Anonyymi

        Jääpähän tämä pallo minulle ja Keskusta aatteen kannattajille.


    • Anonyymi

      Musk tai joku vastaava yrittää varmaan vielä joskus luoda jollain vippaskonstilla Marsiin oman ilmakehän jotta siellä voisi asua. Mahdollisesti jokin suuri doomi, jonka sisällä siirtokunta aluksi pyrkisi elämään. Jos siellä on voimakkaita hiekkamyrskyjä, niin mielestäni asumukset olisi syytä sijoittaa maan alle tai luoliin.

      • Sitähän tässä on jo odotettu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sitähän tässä on jo odotettu

        Kuulostaa houkuttelevalta, "Menetkö Marsiin luolamieheksi".

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa houkuttelevalta, "Menetkö Marsiin luolamieheksi".

        AV

        Haluaisin kova olla tutkijana siellä. mutta luulen menee aikansa viimeksi laskettiin 4 ihmisen elämisen varusteita.


    • Anonyymi

      varmasti on hsppea marsissa kuin on vettä venuksessakin.... hassua mikä suuri mielenkiinto, tuntuu että nuorilla työtlläi kiinnostaa paljon.

      • Anonyymi

        Venuksen toteutunut kasvihuoneilmiö saattaa hieman rajoittaa. Sellainen 400⁰C ei niin kiva ole edes biitsillä.

        >simit<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venuksen toteutunut kasvihuoneilmiö saattaa hieman rajoittaa. Sellainen 400⁰C ei niin kiva ole edes biitsillä.

        >simit<

        Nouseeko lämpötila maassakin sitten noin korkeelle. Kuulemma marsikaan ei ois noin kylmä, jos sielä kasvihuoneilmiö toimisi.


    • Anonyymi

      Nykyyeknologia mahdollistaa Marsin ilmakehän muuttamisen ihmispololle sopivaksi. Tosin siinä menee tuhansia vuosia

      Mutta onko teillä kiire? Minulla ei ole.

      >simiti<

    • Kyllä sinne marsiin joku päivä vielä ihmiset menee ja saattaa muuttaakin mutta aikaa siihen vielä menee vaikka tekniikat ja teknologia kokoajan kehittyykin.🙂.

    • Missä jäätä, siellä vettä ja sitä kautta happea, jäätikköjäkin kuulemma löytyy jos oikein muistan. En kyllä sinne menolippua ole vielä varaamassa....

    • Mielestäni NASA lupailee liikoja, ja Marsiin ei miehitettyä rakettia lähetetä välttämättä edes tällä vuosisadalla, eikä varsinkaan 2030-luvulla.

      Pelkkä 600-700 kg:n luotaimen lähettäminen vaikka Aurinkoon vaatii valtavan raketin:
      https://blogs.nasa.gov/parkersolarprobe/2018/08/11/workhorse-rocket-to-carry-nasas-parker-solar-probe/

      Ja tähän käytettiin NASA:n tällä hetkellä voimakkainta rakettia. Mutta hyötykuorma Marsiin painaisi satoja tonneja vähintään + polttoaine (useita tuhansia tonneja). Mistä tarpeeksi iso raketti tähän? En tiedä, ja tuskin tietää NASAkaan. Jos ei rakettimoottorin tehokkuutta saada parannettua oleellisesti, tai keksittyä ihan uudenlaisia ydinvoimalla toimivia rakettimoottoreita, niin miehitetty Mars-lento jää kyllä vain haaveeksi.

      Tietysti polttoainetta voisi viedä raketeilla maata kiertävälle radalle valmiiksi, mutta sekin olisi valtava projekti, ja kallista toteuttaa.

      https://arstechnica.com/science/2021/02/report-nasas-only-realistic-path-for-humans-on-mars-is-nuclear-propulsion/

      • Luulempa että avaruudessa ei ole niin raskasta seilata että osa energiasta muuta luin, noh mutta koska en ole ihmeemmin perehtynyt muuta kuin siihen että suunnitelmia on tehty jo kovin. Noh mutta tulevaisuudessa uskon musta -aukon energiaa käytettävän mutta tulevaisuuteen on jo matkaan, enkä usko tuskin kertoisi kovaan ääneen, jos jotain muuta energia lähdettä käytettäisiin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Luulempa että avaruudessa ei ole niin raskasta seilata että osa energiasta muuta luin, noh mutta koska en ole ihmeemmin perehtynyt muuta kuin siihen että suunnitelmia on tehty jo kovin. Noh mutta tulevaisuudessa uskon musta -aukon energiaa käytettävän mutta tulevaisuuteen on jo matkaan, enkä usko tuskin kertoisi kovaan ääneen, jos jotain muuta energia lähdettä käytettäisiin.

        Siis muuta luin on muuta kuin. Kirjoitusvirhe.



      • Myös tähän kannattaa energiaa on nyt elämääkin löytynyt avaruudesta. Olen ihan innoissani. Koko ajan kiihtyy ja nopeampaa on kehittyminen enemmän huolettaa koronan tuovat haittavaikutukset https://www.hs.fi/tiede/art-2000009851881.html





    • Anonyymi

      Voi olla että marsiin menee marssimaan ennen ihmistä jotkut aivan muut.

      • Turvallisempaahan se on


    • Anonyymi

      robotithan jo kävelevät ja mönkivätkin marsissa...

    • Anonyymi

      Kun lähettävät tarpeeksi tekoäly-robotteja marsiin niin ottavat vallan ihmisiltä pois ja kapinoivat ihmisiä vastaan, kuin jossain Taisteluplaneetta Galacticassa :D

    • Anonyymi

      Ilmastonmuutoksen syytä. Kohta siellä tuotetaan kasvihuoneilmiömäisiä tomaatteja jotka tuodaan meille myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2465
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1474
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1297
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      350
      1233
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      105
      1140
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1045
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      759
    8. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      741
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      729
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      720
    Aihe