Olen käynyt juoksu lenkeillä nyt jo n. vuoden ajan josta viimeiset 5 kuukautta olen käynyt aktiivisemmin vähintään 3 kertaa viikossa. Rinnalla käyn myös salilla ja päivän mittaan tulee paljon myös käveltyä. Aloitin juoksun rapakunnosta, hyvä kun jaksoin edes kilsaa juosta putkeen, mutta tähän tosin vaikutti se, että juoksin liian kovaa. Nyt olen saanut hieman tekniikkaa haltuun ja juoksen hitaita lenkkejä. Olen ihmetellyt, että mikä tässä nyt junnaa, tuntuu, että muut juoksevat tuplasti pidempiä lenkkejä jo ilman kokemusta. Yleensä jaksan juosta vain 3 km ja tähänkin menee jo melkein puoli tuntia. Pisin lenkkini on ollut 6 km ja siinä mentiin jo reippaasti mukavuusalueen ulkopuolella. Tuntuu, etten meinaa edetä tässä mihinkään. Onko mahdollista, että kehoni ei yksinkertaisesti sovellu tällaiseen harjoitteluun? Olen kuitenkin nuori (17v), niin ihmettelen, kun kestävyyteni on huonompi, kun tutulla, joka on ylipainoinen, keski ikäinen eikä liiku juuri ollenkaan. HJELP!
Mikä siinä on, kun kunto ei kohene?
15
541
Vastaukset
- Anonyymi
Harjoittelumääräsi ovat aika pieniä. Pitäisi ulkoilla lähes päivittäin ja mielellään ainaki. 45min kerrallaan, että kunto kohoaa. Koitapa kävelyhölkkää, jos juoksu liika rankkaa. Kunto paranee hitaasti mutta varmasti, jos teet asioita oikein.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18016947k
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Pitääkö tuo pakkaansa, että juokset nopeudella 10 minuuttia kilometri, monet kävelevät samaa vauhtia.
Joo toi aika arvio tais mennä vähän mettään. Yleensä 4km taitaa mennä tuo puolisen tuntia meen siis yleensä 8,5km/h vauhtia tai vähän kovempaa. :D
- Anonyymi
Ei ole mitenkään itsestään selvää, että 17v on nelikymppistä paremmassa kunnossa, jos ei ole liikuntaa harrastanut. Jos kunto on huono, pitää aloittaa ihan kävelylenkeistä. Ja kunnon kohotus vie vuosia, ei se parissa viikossa mihinkään muutu.
- Anonyymi
Kunto paranee hitaasti. Harjoittelu vaatii pitkäjänteisyyttä.
- Anonyymi
Juu. Ja sykenousua ei pidä pelätä. Jos syke nousee, se tarkoittaa, että kunto kohoaa. Sluibailemalla tulee vain sluibailijoita.
- Anonyymi
Raitanen Nakukymppiin 14.6.2024 Patasjoiölle
- Anonyymi
Keski-ikäinen voi olla liikkunut koko ikänsä. Tehnyt nuorena hyvät pohjat ja nyt ylläpidolla rennosti. Jos ei niitä pohjia ole koskaan luotu, ei se auta olla nuori. Mutta nuorena se kunto helposti kohoaa, jos vaan treeni maittaa.
- Anonyymi
Mikä siinä on, kun ei kunto kohoaa? Olen juossut jo vuosia, ja kunto vain heikkenee.
- Anonyymi
Tarkistapa testotasot. Kolmen tunnin juna vaatii testoa.
- Anonyymi
Tarkistapa testotasot.
- Anonyymi
Nousukiitoon pääsee kiihdyttämällä.
Treenaa nousujohteisesti ja vetoja väliin. Yksi pitkä lenkki viikossa, palautumispäiviä kaksi. Oma tuntemus ratkaisee. Strava on armoton.- Anonyymi
Seppo näyttää mallia nousukiidosta. On juostava kovempaa. Hitaasti lönköttämällä tulee hitaasti lönköttelijöitä. Kunto laskee lenkistä toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391