Joo, miulla on semmoinen juttu että kunnollista seuraa ei oikein ole vapaa-ajalla. Asun kaukana kaikesta maaseudulla, ja olen syntynyt -08 eli ysiluokkalainen olen. Täällä maalla ei ole oikein muita harrastusmahiksia kuin metsästys ja kalastus, ja jos haluaisin jotain muuta harrastaa ja sitä kautta haalia kavereita, täytyisi varmaan mennä isommalle kylälle n. 30km päähän (missä käyn myös koulua), enkä omista kulkuneuvoa itse. Netissäkään ei kovin kiinnosta tutustua kehenkään, kun ne suhteet ei tule kestämään. Miten siis saisin kunnon kaverisuhteita muuten kuin netissä? Kiitos jo etukäteen vinkeistä
Kaveriongelma
3
295
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjottaudu esim. Kansanopistojen mille tahaansa kursseille. Siellä on kymmenittäin eri alojen kursseja joihin voi osallistua etänä. Mikä tekee noista niin poskettoman hyviä, on se, että voi asua missä tahaansa maan kolkassa, niin kauan kuin sinulla on nettiyhteydet, voit osallistua.
Voit valita vaikka sellaisen joka ei vie kovin paljon aikaa opinnoiltasi, kurssia jota teet silkan mielenkiinnon vuoksi.
Ellei sieltä heti saa kavereita, niin ainakin voi oppia uutta ja kehittävää josta nyt ja tulevaisuudessa on apua. - Anonyymi
Eihän niitä kavereita saa kuin menemällä ihmisten ilmoille, eli ottamalla jotain kontaktia muihin ihmisiiin. Vaikka siellä koulussa tai niissä metsästys- ja kalastuspaikoissa. Jos ei niistä löydy, niin onhan sitä sitten mentävä muualta seuraa hakemaan. Eihän sinua sieltä kotoa kukaan hae kaverikseen. Jos et ole noissa paikoissa, joissa jo nyt käyt, koskaan ehdottanutkaan mitään tekemistä kenellekään, et voi tietää, kinnostaisiko jotakuta sinun seurasi.
Millaisista asioista itse pidät, niin sellaisista paikoista löydät ainakin sellaisia ihmisiä, jotka pitävät samoista asioista kuin sinä.
Mieti, mitä muuta viitsisit tai haluaisit tehdä. Uusi harrastus tuo aina uusia ihmisäkin elämään ja siellä voi se kaverikin olla joukossa. Jopa ihan kaupassa voi heittäytyä puhumaan jonkun kanssa tai missä tahansa muualla, missä ihmisiä näkee. Yhdellä tutullani on ystävä, jonka hän tapasi aikanaan, kun joutui sairaalaan ja myös tuo toinen oli sairaalassa. Joten missä vain voi kaveruus syntyä.
Ajan kanssa varmasti löytyy sinullekin seuraa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166003- 1972480
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811856En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761487Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1871030- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698