Käytkö lounaalla???

Anonyymi-ap

Harrastaakos palstalaiset lounaalla käyntejä????
Meikäläinen ei harrasta, koska lounaan hinta on aika suolainen.
Onhan lounaan valmistamisessa paljon työtä ja menee rahaa lounas yrittäjältä moneen asiaan, mutta hinnat on kuitenkin nousseet.
Ennen korona aikaa sai lounaan jopa 8 eurolla, nyt lounaasta joutuu maksamaan 12€, keittolounas maksaa yli 8€ ja yhdessä kahvilassa maksaa kallein lounas yli 16€.
Vaikka kaupan hinnat on myöskin nousseet ja ruokakassin hinta suolainen, niin yhden lounaan hinnalla saa kuitenkin ruokataroeet, joista tekee kattilallisen ruokaa, josta riittää syömistä 4-5 päiväksi.

Toinen vaikuttava seikka on, että pari kertaa, kun käyt lounaalla, niin sillä rahalla saat ostettua jonkun pelin, josta riittää iloa satoja tunteja, mutta lounaasta vain reilun puolen tunnin ajaksi silloin, kun lounaasta nautit.
Lounaan jälkeen on vatsa täynnä, muttei se ole enää lounaasta nauttimista, vatsa voisi olla täytetty kaurapuurollakin.

Huomatkaapa myös tämä asia, jos olisi varaa käydä lounaalla joka päivä, niin kyllä se alkaisi lihottamaan ihmistä, kun ihminen kuitenkin ajattelee, että täytyy santsata, kun lounas kuitenkin maksaa aika paljon, niin ihminen istuisi lounaspäydässä ja kävisi santsaamassa, että kyllä vatsaan vielä mahtuu ja täytyyhän sitä syödä koko rahan edestä ja sitten tulee huono olo, kun tulee ähky ja vatsa turpoaa ja tulee pallomaha.

43

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä käyn lounaalla joka päivä. En ole lihonut ollenkaan, olen painanut saman verran vuosia. Syön joka päivä myös jälkiruoan joka maksaa erikseen.
      En santsaa ruokaa, vaikka se olisi mahdollista. Syön sen määrän mitä on mulle sopiva.
      En ole niin ahne, että söisin koko rahan edestä, sehän olisi ihan järjetöntä.
      Enkä myöskään laske mitä saisin tilalle mikäli en söisi lounasta.
      Kyllä minusta terveellinen lounas on parempi kun joku peli, syömällä terveeliisesti satsaat myös itseesi, ja ihan eri lailla kuin ostamalla jonkun pelin, jonka sitten istut illalla pelaamassa ja lihot kun et liiku.

      • Anonyymi

        Minä olen pelanut joka päivä 3-8 tuntia, enkä ole lihonut.
        Olen ollut aina hoikka, ei se pelaaminen lihota, vaikka niin kuvittelet.
        Pyörällä käyn hakemassa kaupasta yleensä perunoita, kaurahiutaleita, maitoa, eineslihapullia ja leipää, joita syön.
        Joskus olen ajatellut jäydä lounaalla, mutta lounas rahat on menneet kyläilyreissuun sukulaisten luo maalle, kun autolla on käynyt.


    • Anonyymi

      "Huomatkaapa myös tämä asia, jos olisi varaa käydä lounaalla joka päivä, niin kyllä se alkaisi lihottamaan ihmistä, kun ihminen kuitenkin ajattelee, että täytyy santsata, kun lounas kuitenkin maksaa aika paljon, niin ihminen istuisi lounaspäydässä ja kävisi santsaamassa, että kyllä vatsaan vielä mahtuu ja täytyyhän sitä syödä koko rahan edestä ja sitten tulee huono olo, kun tulee ähky ja vatsa turpoaa ja tulee pallomaha."

      Tuo on köyhän ajattelutapa. Jos ihmisellä on rahaa, niin ei hänen ole pakko edes syödä lautastaan tyhjäksi.

      • Anonyymi

        Minulla on yli kymppitonni pankkitilillä ja syön aina lautasen tyhjäksi.
        Otan ruokaa senverran mitä syön ja haen lisää, jos on vielä nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on yli kymppitonni pankkitilillä ja syön aina lautasen tyhjäksi.
        Otan ruokaa senverran mitä syön ja haen lisää, jos on vielä nälkä.

        Ei kuulosta vielä kauhean rikkaalta. 🙂


    • Anonyymi

      Käyn lounaalla joka työpäivä. Käyn eri ruokapaikoissa, joten jos ei ole kova nälkä, syön edullisemmin esim. salaatin. En ole lihonnut, vaan päin vastoin. Terveellinen lounasruoka ei lihota. Otan seisovasta pöydästä runsaasti salaatteja, tomaattia, kurkkua, parsa- ja kukkakaalia yms. Sitten sopivan määrän lihaa, kanaa tai kalaa, jota lounaalla tarjotaan nykyään harvoin. Paneroidut kalat ja kanat eivät nappaa, joten jos niitä on tarjolla menen johonkin toiseen ruokapaikkaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa hakea se kaali kaupasta, säästää paljon rahaa, kun yhden ravintolan kaalinlehden hinnalla saat pari kolme kokonaista kaalia.


    • Anonyymi

      Käyn välillä, työelämässä ollessani kävin sen 5krt/ vko. Silloin söin aina sopivasti, nyt kun käyn harvemmin olen muutaman kerran syönyt liian tuhdisti ja kärsinyt siitä. Jatkossa syön sopivasti niin siitä jää hyvä olo myös loppupäiväksi. Monipuolinen syöminen on elinehto ja sitä on helpoin toteuttaa lounas buffeessa. Sen puolesta 12,30 euroa on ihan ok hinta minusta. Syökö siellä sitten kerran viikossa vai kerran kuussa?

    • Töissä syön aina salaattilounaan kun niitä siellä teen.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tässä pari kuvaa työpisteestä ja salaatin teosta.😀.

        https://aijaa.com/YykrkJ

        Onks noi valkoset tos pöydällä Mozarella juurto palloja vai kuorittuja kananmunia.
        Jos ovat juustopalloja, niin ota siitä muutama, niinkuin huomaamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onks noi valkoset tos pöydällä Mozarella juurto palloja vai kuorittuja kananmunia.
        Jos ovat juustopalloja, niin ota siitä muutama, niinkuin huomaamatta.

        Kananmunia ne on. Jos olis mozarellaa niin mitä mä niillä tekisin? Ja miks niitä pitäis ottaa huomaamatta? Ja jos sitä niin kuin siihen salaattiin pistää lisukkeeks niin eikö vähän vähempikin riitä kuin muutama? Raejuustoo, salaattijuustoo aurajuustoo ja halloumiakin kyllä löytyy noin niin kuin lisuke vaihtoehtoina aina listassa ja on sitä mozarellaakin kyllä joskus ollu. Eikä siinä kyllähän mozarella hyvää on.🙂.

        Siis tuolla meillähän siihen perussalaattipohjaan tulee salaattia, kurkkua ja tomaattia ja siihen voi sit valita yhden pääraaka-aineen kuten esim. kanaa, tonnikalaa, halloumia, vuolupossua yms. ja 3 lisuketta kuten esim. viinirypäleitä, persikkaa, ananasta raejuustoo, aurajuustoo, aurinkokuivattuatomaattia, jalapenoja, oliiveja, pähkinää yms. ja sitten vielä leivän pala.😀.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tässä pari kuvaa työpisteestä ja salaatin teosta.😀.

        https://aijaa.com/YykrkJ

        Roskien lajittelu ainakin näyttää onnistuvan, tasaisesti molempiin roskiksiin yhtä paljon :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Roskien lajittelu ainakin näyttää onnistuvan, tasaisesti molempiin roskiksiin yhtä paljon :D

        -harmiseikirj-

        No joo on siinä muoviroskille, paperi ja pahviroskille, metallille ja lasille roskikset erikseen sekä tietysti bioroskis mut se on hiukan sivummalla tosta. Siellä on yleensä niin kiire että sitä vaan tulee viskottua ne roskat nopeesti omiin roskiksiinsa.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No joo on siinä muoviroskille, paperi ja pahviroskille, metallille ja lasille roskikset erikseen sekä tietysti bioroskis mut se on hiukan sivummalla tosta. Siellä on yleensä niin kiire että sitä vaan tulee viskottua ne roskat nopeesti omiin roskiksiinsa.😄.

        Minäkin vaan viskoisin, ei ole tullut paljon kotonakaan lajiteltua kun jäteauto ne taitaa sitten kuitenkin kipata samaan paikkaan kaikki.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin vaan viskoisin, ei ole tullut paljon kotonakaan lajiteltua kun jäteauto ne taitaa sitten kuitenkin kipata samaan paikkaan kaikki.

        -harmiseikirj-

        Ei se nyt niin monimutkaista se lajittelukaan ole mutta tuolla on tosiaan niin hoppu aamusta ja varsinkin lounas aikaan iltapäivään asti ettei siinä ehdi kovin paljoo katteleen muuta kuin et menee omaan roskikseensa sit tarkemmin siivoillaan kun on aikaa tehdä niin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se nyt niin monimutkaista se lajittelukaan ole mutta tuolla on tosiaan niin hoppu aamusta ja varsinkin lounas aikaan iltapäivään asti ettei siinä ehdi kovin paljoo katteleen muuta kuin et menee omaan roskikseensa sit tarkemmin siivoillaan kun on aikaa tehdä niin.🙂.

        Juu, ymmärrän kyllä hyvin tuon. Itse olen siviiliroskiksen ajatellut niin että jos mulla tulee se Kaskinen viikossa jätettä eipä sitä juuri hyvää lajitella.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ymmärrän kyllä hyvin tuon. Itse olen siviiliroskiksen ajatellut niin että jos mulla tulee se Kaskinen viikossa jätettä eipä sitä juuri hyvää lajitella.

        -harmiseikirj-

        Siis kassillinen, v..un tekstinsyöttö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ymmärrän kyllä hyvin tuon. Itse olen siviiliroskiksen ajatellut niin että jos mulla tulee se Kaskinen viikossa jätettä eipä sitä juuri hyvää lajitella.

        -harmiseikirj-

        No eipä se ihan niin pienissä määrissä yksilötasolla niin iso juttu ole mutta tietenkin on siinä sit myös sekin puoli kyllä että pienistä puroista kasvaa iso joki kun niitä on enemmän.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kassillinen, v..un tekstinsyöttö.

        No nyt näyttää hieman tökkivän joo.😄. Äärimmäisen ärsyttävää välillä kyllä.😀.


    • Anonyymi

      Kävisin jos ehtisin. Olisi edes terveellistä ruokaa eikä ainaista kissan mikroannosta, mutta sellaista se nyky työelämä on. Juokset ruoka suusta roikkuen ja syöt jos ehdit ja mitä kiinni saat!

      • Anonyymi

        Olen ollut tuossa tilanteessa, että en pitänyt ruokatuntia ja sairastuin. Meni melkein vuosi toipumiseen. Kannattaa pitää ruokis, nääs huomasin että eihän ne työt karkaa. Työnantaja palkkasi lisää työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut tuossa tilanteessa, että en pitänyt ruokatuntia ja sairastuin. Meni melkein vuosi toipumiseen. Kannattaa pitää ruokis, nääs huomasin että eihän ne työt karkaa. Työnantaja palkkasi lisää työntekijöitä.

        Ei enää mahdollisuutta, TES:it on tehty sillä tapaa. Ottaisin ruokkiksen milloin tahansa takaisin.
        Työntekijä on se kohde, mistä kiristetään. Ruokatauot on käytännössä viety ihme kikkailuilla ja muka oikeutetusti pois.


    • Anonyymi

      Lounasruokailu alasta riippumatta pakolliseksi!

    • Anonyymi

      Ennen voin paljon paremmin kun söin lounaan ruokalassa. Rauhassa.

    • Anonyymi

      Monissa paikoissa lounas maksaa aivan liian paljon, joten en käy usein lounaalla.

      • Anonyymi

        Kysypä työnantajasi mahdollisuuksista sopia etusopimus johonkin lounaspaikkaan?


      • Anonyymi

        Säästä jostain muusta kuin lounasruuasta. Itse en polta, enkä juo alkoholia, käytän vaatteeni loppuun, enkä shoppaile turhuuksia. Liikunnaksi riittää lenkkeily ja kotijumppa ja -voimailu. Kulttuuriin tuhlaan. Mahtavan hyvin riittää rahat lounasruokaan. Vain prioriteettikysymyksiä. Miten arvostat itseäsi ja hyvinvointiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästä jostain muusta kuin lounasruuasta. Itse en polta, enkä juo alkoholia, käytän vaatteeni loppuun, enkä shoppaile turhuuksia. Liikunnaksi riittää lenkkeily ja kotijumppa ja -voimailu. Kulttuuriin tuhlaan. Mahtavan hyvin riittää rahat lounasruokaan. Vain prioriteettikysymyksiä. Miten arvostat itseäsi ja hyvinvointiasi.

        Niinpä, mut kun on kitupiikki, niin sitä ajattelee, että lounaan hinnalla saat kaupasta ruokatarpeet muutaman päivän ruoalle ja lounaan hinnalla voi ostaa jotain säilyvämpää, joka ei katoa kurkusta alas.


    • Jos käyn kodin ulkopuolella töissä niin sitten yleensä myös lounaalla. Kotoa en lähde.

    • Etäpäivinä syön valtaosin lounaan kotosalla, joskus menemme lähellä asuvan kollegan kanssa lounaalle, mutta kovin usein en jaksa lähteä, kun asun kaukana lounaspaikoista. Työpaikalla ollessa menemme porukalla työpaikan ruokalaan tai joskus lähdemme muualle syömään. Ystävien kanssa tulee lounasteltua silloin tällöin, viimeisen parin viikon aikana pari kertaa. Syön siis ehkä keskimäärin 3 lounasta viikossa kodin ulkopuolella.

      Pitäisi ajatella enemmän rahaa, jota ulkona syömiseen kuluu. Nyt kun äkkiä laskeskelin viimeisen kuukauden ajalta, niin muualla kuin kotona syömiseen on mennyt n 300€ 😳 Tuossa mukana toki myös illanistujaiset ystävien kanssa, mutta silti aikamoinen summa.

    • Anonyymi

      niin eivät oikeasti ole typeriä juttuja jotkut mutta ja kun sanoin että tuntuu hassulle jotkut tyttöjen jutut

    • Aikaisemmin kävin josksus ABC:llä syömässä lounasta, mutta nyt en ole käynyt useaan vuoteen. Kahvilla käyn välillä, tänäänkn kävin. Yleensä ostan kahvin kanssa jotain vaikka mun lähiostarin S-marketista ja kahvin (maksaa euron) viereisestä K-supermarketista (sijaitsee samssa ostarissa kuin S-market) ja jos on hyvä sää menen juomaan kahvin ulos ostarin alueelle.

    • Anonyymi

      Aivan liian harvoin ☹️.

      Syy on kiire, ei ole ehkä lähellä mitään paikkaa ja mulla on aina omat eväät... Tulee toki halvaksi ja tiedän tasan tarkkaan mitä syön.

      Lounaalla käyminen on sellainen luksus-juttu mulle. Tulee hyvä mieli kun joskus pääsee rauhassa syömään hyvin laitettua ruokaa.

      xLiner

    • Siis toi lounastauko on omaa aikaa, sitä ei voi ottaa pois. Siitä ei tuu palkkaa, eikä siis työvelvotetta, Kahvitauoista joutuu joskus joustaa. Mutta nykysin omilla eväillä mennään. Lounas on kallis, enkä yksinkertaisesti viitti lähtee työpaikalta.

    • Anonyymi

      Suola on haitaksi terveydelle, sitä pitää syödä mahdollisimman vähän.

    • Anonyymi

      Ei osu. Syön tosi harvoin ja ihan vähän.

    • Anonyymi

      Toimistopäivä on kerran viikkoon ja silloin käyn usein lounaalla. Harvemmin tulee raahattua eväitä mukana, koska nyt kun tekee pääosin etänä, niin se lounashetki on vielä enemmän sosiaalinen hetki, kun voi jutella työkavereiden kanssa kuulumisia töiden ulkopuoleltakin.

    • Anonyymi

      Harvoin olen lounaalla käynyt. Viime vuosina enemmänkin kaakolla ja pohjoisella, vaikka harvemmin enää niilläkään. On tuo bensa jo niin arvokasta.

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä Kajaanissa ranchissa. Sieltä saa kaupan päälle kolmen päivän paskataudin. (silloinhan ei tarvitse syödä mitään)

    • Anonyymi

      Reissuhommissa syön 5kertaa viikos eikä vyötäröö kiristä. Kotisohvalla nautittu eines on pahempi juttu.

    • Anonyymi

      En harrasta lounaalla käyntiä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe