Pahoittelut ja lupaus

Anonyymi-ap

Vaikuttaa, että palstalla on tapana kirjoitella suurieleisiä manifesteja, joten minäkin teen siis niin.

Pyydän anteeksi kaikilta rekiteröityneiltä, että olen ollut niin törkeä, että olen osallistunut ketjuihinsa rekisteröitymättömänä. En tule tekemään sitä enää. En tule myöskään kommentoimaan rekisteröityneiden ketjuja, elleivät he ole omalla käytöksellään osoittaneet sellaisen kommentoimisen olevan heidän mielestään hyväksyttävää. Olen pahoillani, että olen koskaan yhdelläkään viestilläni häirinnyt yhdenkään rekisteröityneen rauhaa ja heidän vellikellojaan. Tästä lähtien saatte olla minulta rauhassa, sillä en kirjoita myöskään aloituksiinne, jollei aloituksessa erikseen mainita, että siihen on luvallista kirjoittaa ja ettei siihen vastaamisesta ala valitus vellikellosta ja liiallisista ilmoituksista.

Hyvää syksyä kaikille rekisteroidyille nimimerkeille. Anonyymeille toki myös, mutta teidän kanssanne koen edelleen olevani oikeutettu juttelemaan.

77

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      🤣 Mä voisin melkeinpä myös allekirjoittaa tän manifestin ja lupauksen. Monen (ei kaikkien) rekisteröityneiden tekstit ovat olleet sen verran suolaisia ja kitkeriä tässä viimeaikoina, että ei oikeastaan tee edes tiukkaa luvata tätä. Mä en oikeastaan jaksa enää edes lukea noita, missä jauhetaan anonyymien anonyymiudesta ja tunnistamattomuudesta, kun sehän se anonyymiuden tarkoitus nimenomaan on. Kun anonyymiuteni kerta on monille heistä ongelma, niin se ongelma on helppo poistaa. Lupaan olla vähintään vuodenvaihteeseen saakka kirjoittelematta mitään mitään yhdellekään rekisteröidylle nimimerkille, joka on tässä viime viikkoina selkeästi ilmaissut vastenmielisyyttään anonyymejä kirjoittajia kohtaan. Muutamalle rekisteröidylle aion edelleen kirjoittaa ja vastata, sillä heille anonyymius ei selvästikään tuota ongelmia. Kaikille muille annan sen rauhan jota he selvästikin anonyymikirjoittelijoilta kaipaavat.

      Hyvää syksyä minunkin puolestani. 🌞

    • Anonyymi

      Mä alotinkin tän jo toissapäivänä, mutta voin vaikka vielä vahvistaa laittamalla tähän kirjoitetun vahvistuksen. Hyvät syksyt multakin.

    • Anonyymi

      Sama juttu on päässyt näitä juttuja lukiessa käymään mielessä. Tulee tunne, että olis parempi pysyä kokonaan pois näiden ketjuista häiritsemästä olemassaolollaan. Mä en vielä lupaa, mutta harkitsen vakaasti, että voisko olla parempi.

    • Anonyymi

      Tuolta tunteelta on kai ollut aika vaikea välttyä tässä viimeisen viikon aikana. Osa rekatuista on kirjotellut ikäänkuin kaikki anonyymit olisivat joku yksi persona non grata. Mä haluan olla positiivinen ja oletan, että ehkä se on vain ajattelemattomuutta tai ärtymystä tai jotain. Silti mä ymmärrän ihan hyvin sen tunteen mikä sulla alottaja on. Itsellä on pikkasen sama tunne, mutta ehkä mä en ole tässä tältä istumalta valmis lupaamaan koko syksyä. Jos vaikka tän viikon lupaisin nyt ensihätään. Katotan ens viikolla miltä tuntuu, vai häyvynkö koko palstalta vähäksi aikaa. Sekin voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Tällä hetkellä on kuitenkin sellanen ole, että mä en edes halua kirjottaa monille rekisteröidyille, tai oikeammin mä en halua lukea heidän vastauksiaan, jos erehdyn jotain kirjottamaan. Tuntuu, että tällä hetkellä se on täysin herran hallussa, minkälaisen vastauksen sieltä saa. Siksi mäkin jätän siis heidät nyt väliin, tän viikon. :) :)

    • Oma valinta tietysti ja jos kokee noin tarpeelliseksi tehdä. En kyllä oikein itse ymmärrä lähtökohtia tuollaiseen ajattelumalliin. Lisäksi mun korviini kuulostaa lähestulkoon typerältä erotella anonyymejä toisistaan sen perusteella että toinen anonyymi on rekisteröitynyt ja toinen ei...paskat tässä mihinkään kerhoon silti kuuluta.

    • Anonyymi

      Kovin on sama kuuloinen ääni kaikissa ennen elukkaa kirjoitetussa viesteissä.

      xLiner

      • Sama pisti silmään kyllä 🙂.


      • Anonyymi

        Sama on komppaa itseänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on komppaa itseänsä

        Sittenhän sen luulisi olevan vain hyvä. Ei tule näkymään palstalla mitenkään. Ei kai siitä ole mitään syytä valittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama on komppaa itseänsä

        Musta tuntuu että Lineri on kovastikin eri mieltä tuosta sun kommentista kyllä.🤣.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama on komppaa itseänsä

        Tai jos tarkoitit aloittajaa ja ketjun ensimmäisiä kommennteja niin sitten mä ymmärsin sun kommenttis ensin ihan väärin ja oon pahoillani väärinymmärryksestä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Musta tuntuu että Lineri on kovastikin eri mieltä tuosta sun kommentista kyllä.🤣.

        Missä kohtaa tuntuu eniten?


      • Anonyymi

        Toivottavasti noin. Muutoin loukkasit aivan turhaa useaa kirjoittajaa. Mahtoi olla tarpeellista.


      • Anonyymi

        Sulla on jäänyt rekatuista ajoistasi päälle tuo tunnistamisharha 😄


    • Anonyymi

      tytöille varmaankin hauskaa jos osaa tehdä kaikenlaisia omia pelejä, kaikenlaisiakin.

      mutta ei niin helppoa ei yliopistoissa opi tuollaisia

    • Anonyymi

      Onhan tää ollut aika ikävää täs nyt jonkun aikaa. Ei tee itselläkään hirveästi mieli monille vastata. Tuntuu, etten viitsi tuppautua, ku ei kerta tykätä. Kirjotan niille, joiden kanssa mukava jutella. Ei kai muille tarvii.

    • Anonyymi

      Mä en oo vielä noin pitkällä. Toivottavasti ei niin käykään. Kyl mä silti ymmärrän, että tolta voi tuntua. Iteki käynyt täällä vähän lukemassa parina päivänä ja todennu, että vielä sama touhu jatkuu. Onneksi voi tehä muutakin ku palstailla.

    • Anonyymi

      Onhan tämä palsta ja alusta johon voi kirjoittaa vaikka 3-vuotias omia näkemyksiään. Näkemykset ovat yhtä arvokkaita kirjottajasta riippumatta.

      AV

    • Anonyymi

      FYI toivottavasti kukaan ei sitte luullut, että tässä oli tarkotus keskustella jotain. Tämä oli manifesti, ei keskustelun aloitus. Ei se tosin tietenkään tarkota, ettäkö muut ei sais tässä keskustella.

    • Oletan, että täällä monet kirjoittelijat ovat täysi-ikäisiä ja jos se on oletus, niin sitten myös oletan, että osataan keskustella asiallisesti toisten kanssa.

      Joillekin rekisteröityneille ja ei-rekisteröityneille tekisi välillä hyvää mennä keskustelemaan myös joillekin muille palstoille. Jos ihan koko ajan pyörii vain täällä, silloin kuin käy S24:ssa, niin huonoimmassa tapauksessa tuollaiset skismat saattaa kärjistyä, jos niitä on ja saattaa myös luulla, että tällainen on koko S24:n ongelma. Sitä paitsi keskustelunaiheitakaan ei pääse laajentamaan, jos pyörii vain täällä.

      Toki joillekin tekisi hyvää myös jonkinlainen tauko, varsinkin niille, joilla on kattila keittänyt enemmän tai vähemmän yli viime aikoina, koska pääsisi rahoittumaan ja ajattelemaan asioita paremmin.

      Itse ainakin toivon rauhallista keskusteluilmapiiriä olin sitten täällä sinkuissa ai jollain muulla palstalla. Tulee tunne, etten halua keskustella, jos asioista vain rähistään.

      • Anonyymi

        Turhaa kai tuota tässä painottaa.? Eikö se ole rauhallisin mahdollinen keskusteluilmapiiri, jos ei keskustele sellaisten kanssa, joiden kanssa ei koe voivan keskutella ilma ongelmia? Molemmat osapuolet kai ovat silloin aivan rauhassa? Tai noin mä ainakin kuvittelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa kai tuota tässä painottaa.? Eikö se ole rauhallisin mahdollinen keskusteluilmapiiri, jos ei keskustele sellaisten kanssa, joiden kanssa ei koe voivan keskutella ilma ongelmia? Molemmat osapuolet kai ovat silloin aivan rauhassa? Tai noin mä ainakin kuvittelen.

        Tuo on kyllä totta, mutta halusin sanoa sanottavani tähän, kun olen itsekin kyllästynyt tähän viimeiakojen kitinään ja lätinään ja siihen, ettei jotkut aikuiset ihmiset osaa keskustella asiallisesti, vaan kinastelevat kinastelemasta päästyään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa kai tuota tässä painottaa.? Eikö se ole rauhallisin mahdollinen keskusteluilmapiiri, jos ei keskustele sellaisten kanssa, joiden kanssa ei koe voivan keskutella ilma ongelmia? Molemmat osapuolet kai ovat silloin aivan rauhassa? Tai noin mä ainakin kuvittelen.

        Ja yleensä menettelenkin näin.


      • Entä jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti 🤡


      • Anonyymi

        Ohje nro yksi:

        Älä koskaan oleta.

        Tai älä ainakaan nojaa oletukseesi.. 😉

        Koskee ihan joka asiaa töissä, kotona, ulkona, palstalla.. ja aivan jokaista ihmistä.

        xLiner


      • Palstakamu kirjoitti:

        Entä jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti 🤡

        Onhan niitä sellaisia täällä S4:ssa, jotka tosiaan ei osaa kirjoittaa kuin huutamalla tai rähinätyylillä tai jollain ihan oudolla tyylillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohje nro yksi:

        Älä koskaan oleta.

        Tai älä ainakaan nojaa oletukseesi.. 😉

        Koskee ihan joka asiaa töissä, kotona, ulkona, palstalla.. ja aivan jokaista ihmistä.

        xLiner

        No joo, eihän ihan kaikki osakaan keskustella asiallisesti, vaikka olisivat ihan aikuisiakin. Mutta ainakin toivoisin niin. Ehkä se on enemmän sitä toiveajattelua.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Entä jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti 🤡

        Tai sitten osaavat, mutta esittävät täällä etteivät osaa. tai sitten vaan trollaavat ja provosoivat.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tai sitten osaavat, mutta esittävät täällä etteivät osaa. tai sitten vaan trollaavat ja provosoivat.

        Tarkoitin itseäni :D


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tarkoitin itseäni :D

        No, ei sulla kyllä yleensä oo ollu asiattomia kommentteja tai en ainakaan oo havinnu. Oli varmaan huumoria toi kommentti "entäs jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti" ?


      • Norppa83 kirjoitti:

        No, ei sulla kyllä yleensä oo ollu asiattomia kommentteja tai en ainakaan oo havinnu. Oli varmaan huumoria toi kommentti "entäs jos ei osaa kirjoittaa asiallisesti" ?

        Minulla on aika paljon asiattomia kommentteja 🤔


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on aika paljon asiattomia kommentteja 🤔

        Sitten en ole lukenut kaikkia sun kommentteja tai muuten noteeraannut ja nähnyt vain niitä asiallisia tai melko asiallisia.


    • Ja se on sama onko rekisteröitynyt tai ei, en tee eroa jos keskustelen jonkun kanssa. Tämän pitäisin mennä myös joidenkin muiden päähän.

      Ja anteeksi vähän töykeä asenteeni tuossa, mutta näin se vain on ja aikuisten ihmisten pitäisi osata tuollainenkin tajuta. Ja jos ei tajua, niin missä vika?

      • Anonyymi

        Tämä on yksi syy miksi pidän kirjoitusasustasi.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on yksi syy miksi pidän kirjoitusasustasi.

        AV

        Minä komppaan tuossa sinua. Sama juttu. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on yksi syy miksi pidän kirjoitusasustasi.

        AV

        Antoisimpia keskusteluja olen käynyt juuri joidenkin ei-rekisteröityneitten kanssa, tosin on jonkun verran rekisteröityneitäkin, esim. täällä sinkuissa, joiden kanssa on ollut mukava keskustella.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi: Gentsun saamat rukkaset palstanaisilta:-)

    • Minusta on perin juurin hauskaa, että jollain random henkilöllä on eksistentiaalinen kriisi, eikä minulla ole hajuakaan kuka tämä ano on ja miten sen erottaisin muista anoista. Mitä tahansa AP päättääkään tehdä, sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta omaan elämääni palstalla tai sen ulkopuolella. Kärpäsen kakkaa.

      • Anonyymi

        Vaikutti sitten kuitenkin sen verran, että koit tarpeelliseksi tähän jotain kirjoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutti sitten kuitenkin sen verran, että koit tarpeelliseksi tähän jotain kirjoittaa.

        Kyllä ehdottomasti. Suorastaan vaadin saada kirjoittaa tähän. Aihe nimittäin herättää minussa suurta huvittuneisuutta. Palstadraamaa. Ihania suolaisia kyyneleitä. Palstapersoonani elää niistä.


    • Anonyymi

      tuollsainen että älä edes yritäkään salkss opettsamssan jotysin yteinityttöjä ohjelmointiin ... josd tuntuu rssittsavsalle koko idfesa jo

    • Anonyymi

      niin aiia ruollainewn ei tarkoitra että olisi tryhmää opettaa tttöjä vcaan, erijuttuja .. coi olla rylsaää..

    • Minunkin korvaan huutaa rivien välistä Martyyrin asenne, vaikka tottakai en tiedä onko sellainen ap:n tarkoituksena vai onko vaikutelma vahinko.

      Se mitä palstalla on näkynyt (en lue kaikkea, enkä viitsi lukea kenenkään keskinäisiä vääntöjä), on rekkautuneiden kielto osallistua, tosin päin en ole itse kieltoja nähnyt. Siihen nähden marttyyrin asenne on hieman kummallinen juttu, lähinnä yritys vedota miellyttämishaluisiin ihmisin joihin en itse kuulu. Jos itse tappelee, pitää kestää myös oman törttöilynsä seuraukset. Tauko aina välillä ei tee kenellekään pahaa, vaikkei olisikaan riidoissa. Jos nyppii, se on enemmän kuin suositeltavaa oman itsensä kannalta. Palstan pitäisi tuoda hyvää, eikä olla kenekään nyrkkeilysäkkinä jos on huono hetki elämässä. Kun tauon jälkeen palaa ja kertoo asioistaan, luultavasti saa empatiaa ja lohdutusta. Nyrkkien kanssa heiluvalle sitä harvemmin tarjotaan.

      Se myös mitä moni rekkautunut sanoo, on vellikello keskustelujen apuna. Itse allekirjoitan tämän. En itse edes muista mihin aikaisempana päivänä kirjoitin ja mitä. Toinen mitä myös allekirjoitan, on tilanne, jossa joku haluaa kinata tai huitoa nyrkeillä. Jos se on rakkautunut, se on helppo väistää (tosin en rekkautuneilla käytöstä itse kohdannut itseäni kohtaan). Jos taas yksi anonyymi on poikkeusellisen rasittava käytökseltään esim. ainaisen vääntämisen suhteen, muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen. Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista. Ja lasken tässä rekkariksi allekirjoittavat sekä kirjautuneet. Yleensä tutun ihmisen kanssa on helpompi keskustella, kumpikin tietää missä toisen rajat menee ja ihan kaikkea ei tarvitse aloittaa ”muinaista roomalaisista” Ei ole kyse syrjinnästä vaan siitä, että tuttu on helpompi keskustelukumppani. Sinänsä, jos kirjoittajan tunnistaa ilman allekirjoitusta, ei allekirjoituksella ole väliä, mutta itse en muumeista tunnista kuin Väliksen.

      • En määkään aina tiedä monenko kanssa olen keskustellut, jos keskustelija/keskustelijat ei ole rekkautunut tai rekisteröimätön nimimerkki tai muu tunniste, mutta mulle sillä ei muuten ole mitään väliä, koska olen täysin anonyymienkin kirjoittelijoiden kanssa saanut aikaiseksi mielenkiintoisiakin keskusteluja. Esim. musiikista mun kanssa ovat keskustelleet eniten juurikin täysin anonyymit ja ihan hyvässä hengessä ollaan keskusteltu yleensä.


      • Anonyymi

        Saattaa kuitenkin rajoittaa keskustelua ja todellisten mielipiteiden esiintuomista, jos keskustelee ns. tutun kanssa. Kuten sanot, tiedätte missä toisen raja menee eli ehkä vähän hipsitte varpaisillanne. Samalla kun sinäkin olet rakentanut tällaisen tunnistettavan palstahahmon, niin suojelet sitä imagoa, mietit voitko nyt sanoa niin tai näin, todennäköisesti. Aiheesta keskusteltaessa pääosassa on aihe, ei keskustelija.


      • Anonyymi

        "Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista."

        Itselleni tuo on yksi suurimmista positiivisista. Mä tulen tänne keskustelemaan asioista ihmisten kanssa, en rupattelemaan tiettyjen persoonien kanssa. Sekään ei ole syrjintää, vaan kyse on helpommasta keskustelusta. 🙂


      • Anonyymi

        "Jos taas yksi anonyymi on poikkeusellisen rasittava käytökseltään esim. ainaisen vääntämisen suhteen, muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen. Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista. Ja lasken tässä rekkariksi allekirjoittavat sekä kirjautuneet. Yleensä tutun ihmisen kanssa on helpompi keskustella, kumpikin tietää missä toisen rajat menee ja ihan kaikkea ei tarvitse aloittaa ”muinaista roomalaisista” Ei ole kyse syrjinnästä vaan siitä, että tuttu on helpompi keskustelukumppani."

        Tuo on ihan ymmärrettävää ja minusta myös täysin hyväksyttävää. Mä ainakaan en ole ikinä valittanut siitä, että rekatut kirjottelevat keskenään ja tuon kertomasi syyn mä tajuan erinomaisen hyvin.

        Ongelmaksi kuitenkin muodostuu aina joskus se, että osa rekatuista ei kuitenkaan tunnu tajuavan tai suostu myöntämään tajuavansa tuon saman kotiin kääntöpuolta, eli että ei ole mitään tarvetta tunnistaa, eikä tunnistautua. Se taas johtaa täällä yllättävän usein siihen outoon "tunnisteluun", jota sinäkin varmasti olet joskus todistanut. Jos ihminen ei halua joutua sellaisen kohteeksi, millon mistäkin asiasta, niin musta on ymmärrettävää myös se, että sitten ei halua puhua ihmisten kanssa, jotka harrastavat tuota. Kyllä mä senkin tiedän, että meillä ihmisillä on synnynnäinen taipumus nähdä yhteyksiä ja kuvioita ja vetää yhtäläisyyksiä erilaisten asioiden väliin. Jokainen tekee sitä ja jokainen aina joskus kuvittelee näkevänsä jonkun selkeän kuvion ja yhtäläisyyden ja varsinkin jos niitä etsii, niin sitten niitä taatusti näkee. Kuitenkin olemattomien tunnistelu on ilmiönä ihan yhtä rasittava kuin se, jos joku vaatii sua tunnistamaan itsensä tunnistautumattomana. Se ihan yhtä suurta typeryyttä. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa kuitenkin rajoittaa keskustelua ja todellisten mielipiteiden esiintuomista, jos keskustelee ns. tutun kanssa. Kuten sanot, tiedätte missä toisen raja menee eli ehkä vähän hipsitte varpaisillanne. Samalla kun sinäkin olet rakentanut tällaisen tunnistettavan palstahahmon, niin suojelet sitä imagoa, mietit voitko nyt sanoa niin tai näin, todennäköisesti. Aiheesta keskusteltaessa pääosassa on aihe, ei keskustelija.

        Olen eri mieltä. Kukaan tällä hetkellä rekkautuneena kirjoittavista ei ole minulle tuttu, enkä joudu kenenkään rekkautuneen kanssa olla varpaillani. Sen joudun vain tekemään muumien kanssa.

        En kirjoita täällä imagolla tai hahmona vaan omana itsenäni ja saman kuvan olen saanut myös 90% rekkautuneista. Imagolla on taipumus repeillä jossain kohtaa, niin kuin vaikka tämän konfliktin kohdalla on nähty. Hyvin suurella osalla rekkautuneista tai allekirjoittavista linja ei ole muuttunut sinä muutamana vuotena kun olen kirjoittanut.

        Se ei haittaa, vaikka näemme asian vastakkaisilta puolilta. Kumpikin saa jatkaa vapaasti kirjoittelua siinä roolissa, jonka on itse valinnut,


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Kukaan tällä hetkellä rekkautuneena kirjoittavista ei ole minulle tuttu, enkä joudu kenenkään rekkautuneen kanssa olla varpaillani. Sen joudun vain tekemään muumien kanssa.

        En kirjoita täällä imagolla tai hahmona vaan omana itsenäni ja saman kuvan olen saanut myös 90% rekkautuneista. Imagolla on taipumus repeillä jossain kohtaa, niin kuin vaikka tämän konfliktin kohdalla on nähty. Hyvin suurella osalla rekkautuneista tai allekirjoittavista linja ei ole muuttunut sinä muutamana vuotena kun olen kirjoittanut.

        Se ei haittaa, vaikka näemme asian vastakkaisilta puolilta. Kumpikin saa jatkaa vapaasti kirjoittelua siinä roolissa, jonka on itse valinnut,

        Kenestä tutuista sitten puhuit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä tutuista sitten puhuit?

        Ei rekkautuneet ole minulle tuttuja, vaikka tiedän heistä jotain ja tiedän ettei kukaan heistä saa yllätysraivareita tai muuta ennakoimatonta tunnereaktiota.

        Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan, ällisi riittää siihen ilman turhan päiväistä vääntämistä.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Ei rekkautuneet ole minulle tuttuja, vaikka tiedän heistä jotain ja tiedän ettei kukaan heistä saa yllätysraivareita tai muuta ennakoimatonta tunnereaktiota.

        Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan, ällisi riittää siihen ilman turhan päiväistä vääntämistä.

        Niin kuka tuttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuka tuttu?

        Joo, aika ristiriitaista juttua noin ”fiksulta naiselta”


      • Anonyymi

        No viime päivinä (erityisesti) täällä on rekkautuneet valittaneet kun heille tulee niin paljon ilmoituksia. Että tästä on kyse aloituksen taustalla. Ehkä sinulla on tuo mennyt ohi jos et ole vääntöjä seurannut. Marttyyriasenne lienee parodiaa erään rekkautuneen toiminnasta.


      • Citrinella kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Kukaan tällä hetkellä rekkautuneena kirjoittavista ei ole minulle tuttu, enkä joudu kenenkään rekkautuneen kanssa olla varpaillani. Sen joudun vain tekemään muumien kanssa.

        En kirjoita täällä imagolla tai hahmona vaan omana itsenäni ja saman kuvan olen saanut myös 90% rekkautuneista. Imagolla on taipumus repeillä jossain kohtaa, niin kuin vaikka tämän konfliktin kohdalla on nähty. Hyvin suurella osalla rekkautuneista tai allekirjoittavista linja ei ole muuttunut sinä muutamana vuotena kun olen kirjoittanut.

        Se ei haittaa, vaikka näemme asian vastakkaisilta puolilta. Kumpikin saa jatkaa vapaasti kirjoittelua siinä roolissa, jonka on itse valinnut,

        Minä olen hahmo. Tarkemmin sanottuna yksi kulma persoonastani. Jos haluaisin, voisin valita persoonastani toisen kulman ja valita palstaan erilaisen lähestymistavan. Jos en olisi "Palstakamu", haluaisin olla joku mukava ja empaattinen tyyppi. Mutta olen hionut tätä hahmoa yli 10 vuotta, joten en malta päästää siitä irti.


      • Anonyymi

        ”Jos taas yksi anonyymi on poikkeusellisen rasittava käytökseltään esim. ainaisen vääntämisen suhteen, muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen. Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista.”

        Tämä todistaa hyvin sen miten ainakin osalle rekkaituneista kirjoittaja on oleellisempi kuin kirjoitus. Se, että tuomitsee kaikki anonyymit yhteen boksiin edes lukematta tekstiä on kyllä aikamoista kapeakatseisuutta ja typeryyttä - mutta hei, no worries, tämähän on vain yhden anonyymin mielipide joten se on helppo ohittaa ja pysytellä omassa kuplassa. Kyllä ”tuttujen” kanssa keskustelu on niin paljon antoisampaa - niin anteeksi, minkä tuttujen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos taas yksi anonyymi on poikkeusellisen rasittava käytökseltään esim. ainaisen vääntämisen suhteen, muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen. Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista.”

        Tämä todistaa hyvin sen miten ainakin osalle rekkaituneista kirjoittaja on oleellisempi kuin kirjoitus. Se, että tuomitsee kaikki anonyymit yhteen boksiin edes lukematta tekstiä on kyllä aikamoista kapeakatseisuutta ja typeryyttä - mutta hei, no worries, tämähän on vain yhden anonyymin mielipide joten se on helppo ohittaa ja pysytellä omassa kuplassa. Kyllä ”tuttujen” kanssa keskustelu on niin paljon antoisampaa - niin anteeksi, minkä tuttujen?

        Kuttujen EI tuttujen kuttujen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos taas yksi anonyymi on poikkeusellisen rasittava käytökseltään esim. ainaisen vääntämisen suhteen, muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen. Ei teitä vaan ilman allekirjoitusta tunnista.”

        Tämä todistaa hyvin sen miten ainakin osalle rekkaituneista kirjoittaja on oleellisempi kuin kirjoitus. Se, että tuomitsee kaikki anonyymit yhteen boksiin edes lukematta tekstiä on kyllä aikamoista kapeakatseisuutta ja typeryyttä - mutta hei, no worries, tämähän on vain yhden anonyymin mielipide joten se on helppo ohittaa ja pysytellä omassa kuplassa. Kyllä ”tuttujen” kanssa keskustelu on niin paljon antoisampaa - niin anteeksi, minkä tuttujen?

        Kuka on sanonut, että joku laittaa kaikki anonyymit samaan? Ei se, ettel tunnista anonyymistä tarkoita ettei heidän kanssa voi keskustella tai että heidät laskee samaksi henkilöksi.

        Tarkoituksellista vääntöyritystä taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on sanonut, että joku laittaa kaikki anonyymit samaan? Ei se, ettel tunnista anonyymistä tarkoita ettei heidän kanssa voi keskustella tai että heidät laskee samaksi henkilöksi.

        Tarkoituksellista vääntöyritystä taas kerran.

        Olen eri ihminen, mutta selvennä ihmeessä pätkä " muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen". Mitä ihmettä sillä tarkoitetaan, jos ei sitä, että kaikkia anonyymejä väistetään? En tietenkään tiedä mitä Citrinella tarkoitti väistämisellä, mutta ei se ainakaan keskustelemiselta kuulosta. Tai oikeastaan älä kerro, sillä sinäkään et ole Citrinella. Hän osaa itse sanoa mitä hän tuolla tarkoitti, jos hän haluaa tuota selventää. Sinä et sitä pysyt selventämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri ihminen, mutta selvennä ihmeessä pätkä " muut anonyymit saa kollektiivisesti saman väistöliikkeen". Mitä ihmettä sillä tarkoitetaan, jos ei sitä, että kaikkia anonyymejä väistetään? En tietenkään tiedä mitä Citrinella tarkoitti väistämisellä, mutta ei se ainakaan keskustelemiselta kuulosta. Tai oikeastaan älä kerro, sillä sinäkään et ole Citrinella. Hän osaa itse sanoa mitä hän tuolla tarkoitti, jos hän haluaa tuota selventää. Sinä et sitä pysyt selventämään.

        Selitän lyhyesti mitä tarkoitan ja siirryn sen jälkeen keskustelusta pois.

        Jos joku rekkautunut/allekirjoittanut saa säännöllisesti aina väännön tai kinan tai tappelun aikaiseksi, valitsen mielummin keskustella jonkun muun kanssa. Kina ei tarkoita sitä, etteikö saisi olla eri mieltä. Saa olla ja se tekee keskustelun mielenkiintoiseksi. Kuitenkin vääntäminen, tahallaan väärin ymmärtäminen, riidan hakeminen, inttäminen ilman, että edes kuuntelee toisen mielipidettä, passiiviagressiivisuus, aggresiivisuus tai se, että keskustelun sijasta aletaan haukkua tai pilkata persoonaa ei ole hyvää keskustelua nähnytkään. Koska vapaaaikanani on rajallinen, haluan käyttää se mielekkäisiin asioihin, enkä olla vaikka nyt jonkun epävakaan palstailijan kiukkukaukalo tai nyrkkeilysäkki (heitä sellaisia on onneksi harvassa). Jos nyt suoraan ja avoinesti sanon, vaikka lyhytfleda oli kesällä tälläinen epävakaa kirjoittaja.

        Samasta syystä vältän muumia, joka käyttäytyy samalla tavalla. Se onko huonokäytöksinen kirjoittaja muumi tai rekattu, ei ratkaise vaan käytös. Valitettavasti, kun palstalle eksyy joku jolla on tosi paha olla ja hän purkaa pahaa oloa ympäriinsä, katson että mielummin pysyn etäällä kun käytän aikaani ei-mielekkääseen vääntämiseen. Yksi riidanhaastaja tälläisessä tilanteessa vaikuttaa siihen, etten välttämättä vastaa muumeille joka kerta kun asiasisältö puhuttaa.

        En pelkää riitaa tai pahoita siitä mitenkään mieltäni, mutta en myöskään halua käyttää vääntämiseen arvokasta vapaa-aikaani. Käytän aikani mielummin rakentavammin. Kuka haluaa tapella, tapelkoon keskenään ja ratkaiskoon ristiriitansa ihan itse!


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Selitän lyhyesti mitä tarkoitan ja siirryn sen jälkeen keskustelusta pois.

        Jos joku rekkautunut/allekirjoittanut saa säännöllisesti aina väännön tai kinan tai tappelun aikaiseksi, valitsen mielummin keskustella jonkun muun kanssa. Kina ei tarkoita sitä, etteikö saisi olla eri mieltä. Saa olla ja se tekee keskustelun mielenkiintoiseksi. Kuitenkin vääntäminen, tahallaan väärin ymmärtäminen, riidan hakeminen, inttäminen ilman, että edes kuuntelee toisen mielipidettä, passiiviagressiivisuus, aggresiivisuus tai se, että keskustelun sijasta aletaan haukkua tai pilkata persoonaa ei ole hyvää keskustelua nähnytkään. Koska vapaaaikanani on rajallinen, haluan käyttää se mielekkäisiin asioihin, enkä olla vaikka nyt jonkun epävakaan palstailijan kiukkukaukalo tai nyrkkeilysäkki (heitä sellaisia on onneksi harvassa). Jos nyt suoraan ja avoinesti sanon, vaikka lyhytfleda oli kesällä tälläinen epävakaa kirjoittaja.

        Samasta syystä vältän muumia, joka käyttäytyy samalla tavalla. Se onko huonokäytöksinen kirjoittaja muumi tai rekattu, ei ratkaise vaan käytös. Valitettavasti, kun palstalle eksyy joku jolla on tosi paha olla ja hän purkaa pahaa oloa ympäriinsä, katson että mielummin pysyn etäällä kun käytän aikaani ei-mielekkääseen vääntämiseen. Yksi riidanhaastaja tälläisessä tilanteessa vaikuttaa siihen, etten välttämättä vastaa muumeille joka kerta kun asiasisältö puhuttaa.

        En pelkää riitaa tai pahoita siitä mitenkään mieltäni, mutta en myöskään halua käyttää vääntämiseen arvokasta vapaa-aikaani. Käytän aikani mielummin rakentavammin. Kuka haluaa tapella, tapelkoon keskenään ja ratkaiskoon ristiriitansa ihan itse!

        Ok. Eli oletettavasti ymmärrät sitten lopulta vallan hyvin vaikkapa nyt tämän aloituksen näkökannan, vaikket sen tyyliä arvostanutkaan ja vaikka kokemuksesi onkin täysin eri. Jos jonkun kanssa on ikävä keskustella, niin ei siihen kannata tuhlata kenenkään aikaa - ei omaansa, ei sen toisen, eikä mahdollisten lukijoiden ja ketjun alottajan jne.


    • Anonyymi

      Olen kirjoitellut viimepäivinä enemmän, koska tiedän että täällä on joku rekkautumaton kirjoitustaitoinen. Ilman nimimerkkiä jää helposti ilman vastausta, eikä se innosta osallistumaan, kun ketjussa rekatut käyvät sitä keskenään. Ei tietenkään tämäkään koske kaikkia.

      • Anonyymi

        Tuohan on todella hyvä, jos jollekin tässä on ollut jotain positiivistakin. 👍


      • Anonyymi

        🤭🤭🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on todella hyvä, jos jollekin tässä on ollut jotain positiivistakin. 👍

        Sarcasm🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarcasm🤣🤣🤣

        Eikä ollut. Kirjotin ton ihan vakavissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ollut. Kirjotin ton ihan vakavissani.

        🤯😂😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarcasm🤣🤣🤣

        Todellista sarkasmia on loukkaantua, jos ei kukaan tiedä kuka loukkaantuu 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellista sarkasmia on loukkaantua, jos ei kukaan tiedä kuka loukkaantuu 😀

        🤮🤮🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellista sarkasmia on loukkaantua, jos ei kukaan tiedä kuka loukkaantuu 😀

        Rekaantumaton ei saa tukea, vaan hyvät palstaystävät saattavat mätkiä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekaantumaton ei saa tukea, vaan hyvät palstaystävät saattavat mätkiä 🤣

        🤛🤬😠🤜


    • Anonyymi

      Luin ketjun. Näyttäisi olevan rekatuille kova paikka kun anonyymit eivät enää halua keskustella heidän kanssa.

      • Anonyymi

        Onhan se kieltämättä aika outoa, että monella, jolle "asialla ei ole mitään väliä", on sitten kuitenkin ollut joku pakottava tarve kommentoida tätäkin.


      • Anonyymi

        Miksi keskustelet itseksesi?


      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Anonyymi

      maha mueiaww kuin joku karhu, itseäni huvittsasa kyllä joku elokuva achorman, hyvää komedisasa kyllä

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe