Minkälaisia ovat "vaikeat asiat" parisuhteessa joista pitäisi voida tai osata puhua?

Tämä vaatimus yleensä osoitetaan miehelle, ymmärtääkseni.

60

1796

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse sanoisin asian helpommin, että kaikesta pitää voida ja kyetä tarvittaessa puhumaan. Sitähän ei oikeastana voi etukätene tietää mikä asia voi ajan kuluessa muodostua "vaikeaksi".

      • Anonyymi

        Tietenkin, parisuhteessa pitää voida keskustella aivan kaikesta mistä tarvitsee keskustella, ja sen lisäksi supatella makkaripuheita. "Helpoista" asioista tuskin on kenelläkään vaikeuksia keskustella, joten jää jäljelle "vaikeista asioista" puhuminen, joka vaikuttaa kiertoilmaisulta. Millaisiin asioihin sillä viitataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin, parisuhteessa pitää voida keskustella aivan kaikesta mistä tarvitsee keskustella, ja sen lisäksi supatella makkaripuheita. "Helpoista" asioista tuskin on kenelläkään vaikeuksia keskustella, joten jää jäljelle "vaikeista asioista" puhuminen, joka vaikuttaa kiertoilmaisulta. Millaisiin asioihin sillä viitataan?

        Ihmisillä on mun kokemukseni mukaan monenlaisia kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita. Tuskin kukaan pystyy täysin kattavasti etukäteen sanomaan, että mitä mahdollisesti voivat olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on mun kokemukseni mukaan monenlaisia kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita. Tuskin kukaan pystyy täysin kattavasti etukäteen sanomaan, että mitä mahdollisesti voivat olla.

        Niinpä. On kokemus autismin kirjon ryhmään kuuluvasta miehestä ja hän ei pystynyt keskustelemaan mistään parisuhteeseen liittyvistä asioista. Ei halunnut lähteä parisuhdeterapiaan ja siksi minä lopetin suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on mun kokemukseni mukaan monenlaisia kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita. Tuskin kukaan pystyy täysin kattavasti etukäteen sanomaan, että mitä mahdollisesti voivat olla.

        Kumpi:

        - Parisuhteen osapuolella A on "kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita" ja osapuoli B vaatii että A:n pitäisi pystyä keskustelemaan niistä?

        - Parisuhteen osapuolella A on "kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita" ja A vaatii että osapuolen B :n pitäisi pystyä keskustelemaan niistä?

        Onko niin, tai miksi on niin, että "vaikeista asioista" puhumista ei koskaan vaadi mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi:

        - Parisuhteen osapuolella A on "kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita" ja osapuoli B vaatii että A:n pitäisi pystyä keskustelemaan niistä?

        - Parisuhteen osapuolella A on "kipupisteitä ja arkoja tai noloja tmv. aiheita" ja A vaatii että osapuolen B :n pitäisi pystyä keskustelemaan niistä?

        Onko niin, tai miksi on niin, että "vaikeista asioista" puhumista ei koskaan vaadi mies?

        Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia mitään. Kumppania pitää aina parisuhteessa kohdella asiallisesti ja tasa-arvoisesti.

        En tiedä monenko miehen kanssa olet ollut parisuhteessa, mutta mulle ainakaan ei ole vielä osunut yhtään miestä, joka ei olisi oma-alitteisesti puhunut ja aloittanut keskusteluja myös hankalista aiheista. Miehetkään eivät ole yhtenäistä harmaata massaa.


      • Anonyymi

        Putinin gay sivustot mainostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinin gay sivustot mainostaa

        Jaa, no onpa tehokkaaksi menny sitten


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­m­­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Seksi, läheisyys, mitä saa/ ei saa parisuhteessa tehdä liittyen kolmansiin osapuoliin, kuinka riidellään ja sovitaan, mitkä ovat itselle oman historian kautta kipeitä asioita, miksi, ja mitä toivoisi toiselta kun ne triggeröityvät, kuka maksaa milloin ja mitä. Tällaisia tulee mieelen.

      • Anonyymi

        Sulla ei siis ole kokemusta parisuhteesta. Se oikea elämä parisuhteessa muuttuu, kumpikin muuttuu vuosien myötä. Tuosta kirjoituksestasi tuli mieleen ruusunpunaiset haaveet. Parisuhteen alussa ensin sovitellaan omia tapoja yhteen ja kaikki on auvoisaa ja aika kuluu, vuosien myötä suhde muuttuu, tulee ehkä lapsia ja elämä muuttuu "lapset ensin" ja selvennökseksi en tarkoita ettei olisi "omaa aikaa/puolison kanssa treffeillä" ym tällaista vaan lapset ensin, on tärkeintä huolehtia,rakastaa ja kasvattaa, opettaa niitä. Eikä edelleenkään tarkoita sitä, ettei saa "omaa aikaa". Elämä arkipäiväistyy ja tulee raha- ym murheita ehkä niitä kolmansiakin osapuolia. Sitten vasta alkaa selvittely, selvittely ja selvittely, puhuminen, puhuminen, puhuminen. Se, sietääkö huonoa käytöstä, pettämistä ym vai laittaako lusikat jakoon heti vai haluaako kumpikin jatkaa ja luottaa, on toinen asia, eikä siinä auta se, mitä parikymppisenä on kuvitellut, kun kolmikymppisenä ajattelet jo toisin.


    • Anonyymi

      Palstakäyttäytyminen.

      • Anonyymi

        Jaa sun vai sen toisen oletetun? Tuskin esim sä kuten moni muukaan tms olet sillai keneenkään sidoksissa täältä🤔


    • Anonyymi

      Kaipa ne vaikeat asiat ovat aina pariskunta- tai yksilökohtaisia. Toisille on vaikea puhua tunteita, toisille seksistä ja kolmas ei halua puhua työasioistaan tmv. kaikkea tuolta väliltä.

      On varmasti jossain määrin totta, että naiset haluaisivat analysoida ja spekuloida asioita enemmän kuin miehet, toki tässäkin on poikkeuksia. Ketään ei kuitenkaan voi eikä saa pakottaa puhumaan.

      Yleensä asiat selviävät puhumalla mutta esim. meidän tapauksessamme, jota on nyt kestänyt useampi kymmenen vuotta, mies ei ole koskaan ollut mikään sanataituri eli osannut sanoittaa tunteitaan tai ajatuksiaan vaan enemmän teoillaan osoittanut vaikkapa sen, että olen hänelle tärkeä. Näillä on menty, oman tarpeeni puhua olen saanut tyydytettyä hyvien ystävättärien kanssa.

    • Anonyymi

      Pikkarit pidetään jalassa, kun puhutaan asiaa ja järkeviä, muuten tunnelma latistuu vähemmän järkeväksi. Silloin on vaikeita asioita vaikeampi läpikäydä.

      • Anonyymi

        Nyt ihan aikuisten oikeesti koipireisimies/reisisti/jalkamies/Laatikkoleukamies/jne./jne./jne., näistä sun jutuista tulee niin pahat pedofiilifibat, ettei mitään rajaa. Olisiko aika hakea ammattiapua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ihan aikuisten oikeesti koipireisimies/reisisti/jalkamies/Laatikkoleukamies/jne./jne./jne., näistä sun jutuista tulee niin pahat pedofiilifibat, ettei mitään rajaa. Olisiko aika hakea ammattiapua?

        Evoluutio näyttää olevan sinulle tuntematon. Siksi sinua vaivaavat 'niin pahat pedofiilifibat, ettei mitään rajaa'.

        Mikään mainitsemistasi nikeistä ei ole minun. Olen syvällisesti perehtynyt biologiaan, mutta ethän pysty näkemään eroa, vaan huidot humanistisella tavalla sinne tänne ilman tolkkua. 🌹👀


      • Anonyymi
        cobre kirjoitti:

        Evoluutio näyttää olevan sinulle tuntematon. Siksi sinua vaivaavat 'niin pahat pedofiilifibat, ettei mitään rajaa'.

        Mikään mainitsemistasi nikeistä ei ole minun. Olen syvällisesti perehtynyt biologiaan, mutta ethän pysty näkemään eroa, vaan huidot humanistisella tavalla sinne tänne ilman tolkkua. 🌹👀

        Kynis, onko sun aivoissa joku vinksahtanu kun tytöttelet?


      • Anonyymi
        cobre kirjoitti:

        Evoluutio näyttää olevan sinulle tuntematon. Siksi sinua vaivaavat 'niin pahat pedofiilifibat, ettei mitään rajaa'.

        Mikään mainitsemistasi nikeistä ei ole minun. Olen syvällisesti perehtynyt biologiaan, mutta ethän pysty näkemään eroa, vaan huidot humanistisella tavalla sinne tänne ilman tolkkua. 🌹👀

        Se huitominen humanistisella tavalla on hyvä mies oikein ammattikin ja kaikkea


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kynis, onko sun aivoissa joku vinksahtanu kun tytöttelet?

        Oletko milloinkaan nähnyt missään mitään hyvää? Elämäsi on yhtä keljuttamista ja epäystävällistä piruilua, mutta sillä et saa aikaiseksi mitään valoisaa. Et voi koskaan olla tyytyväinen. Olet determinoitunut negatiivisuuteen ja siitä kärsit loputtomasti.

        Äitini käytti vielä vanhoilla päivillään sanontaa 'me tytöt'. 🌹👀


      • Anonyymi
        cobre kirjoitti:

        Oletko milloinkaan nähnyt missään mitään hyvää? Elämäsi on yhtä keljuttamista ja epäystävällistä piruilua, mutta sillä et saa aikaiseksi mitään valoisaa. Et voi koskaan olla tyytyväinen. Olet determinoitunut negatiivisuuteen ja siitä kärsit loputtomasti.

        Äitini käytti vielä vanhoilla päivillään sanontaa 'me tytöt'. 🌹👀

        Mikä kiukku sulla on päällä? Eikö emäntä herttaile? Valtaväestölle termit tyttö ja poika viittaavat lapseen.


      • Kiitos! Nauroin niin että nyt on kaikki vatsalihakset kipeinä. Asuste on nyt säädyllisesti paikoillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kiukku sulla on päällä? Eikö emäntä herttaile? Valtaväestölle termit tyttö ja poika viittaavat lapseen.

        Minun vaimoni on herttaisin tyttö, jonka KOSKAAN olen tavannut. Hän ajattelee aina kaiken vain herttaisuuden kautta.

        Sinusta taas paljastuu puhdas kverulantti. Saat aikaan minkä tahansa sanan tai aiheen mielestäsi ikäväksi. Etkä pysty hillitsemään loputonta VÄITTELYNHALUASI. Se kalvaa sinua. Tarjoat vain sellaista psykologismia julkisesti, josta sinulla ei voi olla mitään tietoa. Yrität saada itse keksimälläsi vihjailulla asian näyttämään toiselta kuin pahainen juoruakka.

        Elämäsi on loputonta synkkää, aivan kykenemättä vastustamaan sitä. 🌹👀


      • Anonyymi
        cobre kirjoitti:

        Minun vaimoni on herttaisin tyttö, jonka KOSKAAN olen tavannut. Hän ajattelee aina kaiken vain herttaisuuden kautta.

        Sinusta taas paljastuu puhdas kverulantti. Saat aikaan minkä tahansa sanan tai aiheen mielestäsi ikäväksi. Etkä pysty hillitsemään loputonta VÄITTELYNHALUASI. Se kalvaa sinua. Tarjoat vain sellaista psykologismia julkisesti, josta sinulla ei voi olla mitään tietoa. Yrität saada itse keksimälläsi vihjailulla asian näyttämään toiselta kuin pahainen juoruakka.

        Elämäsi on loputonta synkkää, aivan kykenemättä vastustamaan sitä. 🌹👀

        Muutaman lauseen perusteella tämä anonyymistä? Lapsia tulee suojella aikuisten miesten "herttailuilta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman lauseen perusteella tämä anonyymistä? Lapsia tulee suojella aikuisten miesten "herttailuilta".

        Et pahuudessasi pysty kieltäytymään edes suloisen vaimoni herjaamisesta ja minun haukkumisesta pedofiiliksi. Olet yksinkertaisesti iljettävä trolli, jonka saastaiset ajatukset lähtevät pakkoajatuksista.

        En ole pyytänyt modeja edes poistamaan kuvitelmiasi, jotta kaikki näkevät, kuinka vinoutunut trolli voi olla. 🌹👀


      • Anonyymi

        Laajakaistayhteys ... Kynis on palannut. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kiukku sulla on päällä? Eikö emäntä herttaile? Valtaväestölle termit tyttö ja poika viittaavat lapseen.

        Nyt on siis siirrytty siskoista tyttöihin. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on siis siirrytty siskoista tyttöihin. 🤣

        Lähmäiset sormet tyttöjen eli lasten pyhimpään. WTF.


    • Anonyymi

      Juuston ja silakan hajuisesta bimbistä on voitava puhua avoimesti. Samoin esinahkaraejuustosta. On hirvittävää mennä kuusysiin, kun joudutaan väkisin lipomaan näitä epähygeenisen elämän mausteita ja sitten ei kehdata sanoa, että "hyi saatana!"

      • Anonyymi

        Aikoinaan, kun naiset pesivät aina myös miesten pyykin, oli valtava vinouma tiedossa. Naiset yleisönosastoissa - kun nettiä ei vielä ollut - valittivat miesten saastaisuudesta ja jättivät omansa kertomatta.

        Kun asiaa TUTKITTIIN, voitiin vain todeta, että naiset ovat yhtä saastaiset kuin miehetkin. Keskimääräistä eroa ei ole, mutta ilmaisutavassa on vahvasti eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan, kun naiset pesivät aina myös miesten pyykin, oli valtava vinouma tiedossa. Naiset yleisönosastoissa - kun nettiä ei vielä ollut - valittivat miesten saastaisuudesta ja jättivät omansa kertomatta.

        Kun asiaa TUTKITTIIN, voitiin vain todeta, että naiset ovat yhtä saastaiset kuin miehetkin. Keskimääräistä eroa ei ole, mutta ilmaisutavassa on vahvasti eroa.

        No huh, hyvä että tähän asiaan on tullut nyt oikaisu👍


    • Anonyymi

      Ihan sama, äijä on kusessa jos muksuja alkaa värkkäämään. Kohta maksat ja nainen mennä porskuttaa ties minkä jännämiehen kainalossa

      • Anonyymi

        Tuohon lopun ”buuhuuhun” en ota kantaa koska sw se on niin buu huu, mutta on erikoista ajatella omia lapsia maksamisen kannalta. Ei ne ilmaa syö ja samoilla villahousuilla monia talvia pärjää. Jotenkin tunnevammaista ja etovaa puhetta


      • Anonyymi

        Se On Juuri Näin.


    • Jaaha, parisuhteissa on siis olemassa joukko "vaikeita asioita joista pitäisi kyetä puhumaan", mutta se mitä noiden asioiden vaikeudellisuus tarkoittaa, onkin epäselvää.

      Onko asia/aihe, josta keskustellaan/neuvotellaan, mutta ei päästä yhteisymmärrykseen, "vaikea" asia/aihe? Minusta ei ole.

      Onko asia/aihe josta ei keskustella, välttämättä "vaikea" asia/aihe? Ei varmaankaan, kummallakin on asioita/aiheita (mielessään/muistissaan) joista ei keskustella, eivätkä ne ainakaan kaikki ole "vaikeita". Ovatko mielessä/muistissa olevat "vaikeat" asiat sellaisia asioita joita ei voi paljastaa kumppanille? Jos on niin miksi ei voi paljastaa?

      Omissa suhteissani ei mielestäni ole ollut asioita/aiheita jotka olisivat tuntuneet "vaikeilta" ja olen aika varma että exät ovat samaa mieltä (kun ei oteta huomioon eroissa tapahtuneita miehensättimisiä). Kun käsillä on jokin kiistakysymys, niin se mielestäni on pulma/ongelma johon tarvitsee yhdessä löytää ratkaisu. Kiistakysymyksestä tulee "vaikea asia" sille joka esittää vaatimuksensa eikä suostu muuhun ratkaisuun.

    • Anonyymi

      Parisuhteessa pitäisi pystyä kommunikoimaan kaikesta. Haluista, toiveista, epäkohtiin jne. Toinen ei ole ajatustenlukija suurin osa eroista johtuu kuitenkin siitä ettei osa kommukoida keskenään. Jokainen eronnut ystävä sanoo samaa. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa.

      • Puhumisesta on sellainen hyöty, että ero tulee nopeammin.


      • "suurin osa eroista johtuu kuitenkin siitä ettei osa kommukoida keskenään"

        Noin ei ole alkuunkaan. Eroa edeltävä vaikeneminen/mykkäkoulu ei ole eron syy/aiheuttaja.

        Lähes kaikki erot aiheutuvat siitä, että jommankumman tai kummankin mielestä seksi/seksuaalisuus/erotiikka (rakkauselämä) ei ole pitkään aikaan ollut riittävän tyydyttävällä tasolla ja on selvää ettei tilanteeseen voida saada parannusta. Kiistasta/ongelmasta on keskusteltu, ratkaisua ei ole löytynyt, vaietaan, ja sitten erotaan.


      • Anonyymi
        Pakaramies kirjoitti:

        "suurin osa eroista johtuu kuitenkin siitä ettei osa kommukoida keskenään"

        Noin ei ole alkuunkaan. Eroa edeltävä vaikeneminen/mykkäkoulu ei ole eron syy/aiheuttaja.

        Lähes kaikki erot aiheutuvat siitä, että jommankumman tai kummankin mielestä seksi/seksuaalisuus/erotiikka (rakkauselämä) ei ole pitkään aikaan ollut riittävän tyydyttävällä tasolla ja on selvää ettei tilanteeseen voida saada parannusta. Kiistasta/ongelmasta on keskusteltu, ratkaisua ei ole löytynyt, vaietaan, ja sitten erotaan.

        Taidat olla hieman simppeli kaveri. Puhumattomuus ei tarkoita mitään mykkäkoulua. Asiat vaiettaan. Ei puhuta ja jaeta asioita. Tuohan vaan kieliin että asiasta ei ole puhuttu silloin kun tilanne olisi ollut vielä korjattavissa. Siitä ruvettu puhumaan liian myöhään. Ihmiset ehtineet kasvaa jo erilleen eikä molempien tahtotila ole enää sama. Tietysti seksielämä kuolee jos tunteet alkavat muuttua. Se on lähinnä oire muista kommunikaatio ongelmista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla hieman simppeli kaveri. Puhumattomuus ei tarkoita mitään mykkäkoulua. Asiat vaiettaan. Ei puhuta ja jaeta asioita. Tuohan vaan kieliin että asiasta ei ole puhuttu silloin kun tilanne olisi ollut vielä korjattavissa. Siitä ruvettu puhumaan liian myöhään. Ihmiset ehtineet kasvaa jo erilleen eikä molempien tahtotila ole enää sama. Tietysti seksielämä kuolee jos tunteet alkavat muuttua. Se on lähinnä oire muista kommunikaatio ongelmista.

        "Puhumattomuus ei tarkoita mitään mykkäkoulua. Asiat vaiettaan. Ei puhuta ja jaeta asioita."

        Niin, kirjoitin että: " vaikeneminen/mykkäkoulu ei ole eron syy/aiheuttaja. " Olisitko ymmärtänyt enemmän paremmin jos olisin kirjoittanut: "vaikeneminen kautta mykkäkoulu"?


      • Anonyymi
        Pakaramies kirjoitti:

        "suurin osa eroista johtuu kuitenkin siitä ettei osa kommukoida keskenään"

        Noin ei ole alkuunkaan. Eroa edeltävä vaikeneminen/mykkäkoulu ei ole eron syy/aiheuttaja.

        Lähes kaikki erot aiheutuvat siitä, että jommankumman tai kummankin mielestä seksi/seksuaalisuus/erotiikka (rakkauselämä) ei ole pitkään aikaan ollut riittävän tyydyttävällä tasolla ja on selvää ettei tilanteeseen voida saada parannusta. Kiistasta/ongelmasta on keskusteltu, ratkaisua ei ole löytynyt, vaietaan, ja sitten erotaan.

        Jauhat jaskaa. Et siitä koskaan puhunut. Surkeaa.


    • Anonyymi

      Jaa, minä olen sellaisessa fwb tapaisessa ”suhteessa” ja kyllä siinäkin keskustellaan periaatteessa kaikista samoista asioista kun parisuhteessa. Tietenkin tulevaisuudesta ja yhteisistä haaveista ei juurikaan mutta kuitenkin monesta muusta asiasta myös minun ja hänen välillä.

    • Anonyymi

      Lasten hankinta! Kukaan oikeasti halua lapsia tähän maailmaan, se on järjetön teko!
      Elämämittainen orjuus ja vaatimusten ikee, sekä maailman tilanne tauteineen ja sotineen. Elämä on ongelmia täysi ja loputon vaara kaikessa.
      Lapsi maksaa asunnon verran eli harva sellaisen ostaisi jos se osamaksulla olisi 18-30v ajan maksussa...
      Kun ostatte niitä kondomeja niin sen paketin sisältö kerralla päälekkäin 5-10kpl ja ei ala koko hommaan niin säästyy arviolta 300 000 € ja paljolta harmilta!...

      • Anonyymi

        Tähän maailmaan? Tuolla asenteella "tähän maailmaan" ei kannattaisi satsata mitään!

        ELämä on! Ja elämä on ihanaa kun on lapsia; tämä on minun kokemukseni. Minulla on hyvä ammatti, ei rahahuolia ja perusasiat kunnossa. Ihan kivaa mutta oikeasti ainoa merkityksellinen asia on, että olen vanhempi ja minulla on lapsia.

        Kai elämätarkoituksen jokainen etsii jostakin eikä kukaan sitä voi mitätöidä. Se on tietenkin ymmärrettävää, jos ei ymmärrä eli ei siedä erilaista tapaa elää.


      • Edellinen kortsu ei mahtunut edes päälle mitä mini kortsuja pistelee äitiyspakkaukseen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Edellinen kortsu ei mahtunut edes päälle mitä mini kortsuja pistelee äitiyspakkaukseen.

        Missä lapset ja mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä lapset ja mies

        Mitä? just ruokin ne🤱🏻ja annan tissiä päälle. Rokotuksetkin pikkuinen sai tänään ja mies tiskaa🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä lapset ja mies

        Tottakai miehelle sitä yritin pistää.🥰🫧☁️🏰☁️ sen piti ostaa ihan uudet onneksi osti ettei minun tarvinut mittauttaakin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Edellinen kortsu ei mahtunut edes päälle mitä mini kortsuja pistelee äitiyspakkaukseen.

        Ei sen kondomin kuulukaan vaatteeksi sopia kenenkään ylle.
        Kondomi asetetaan vain peniksen varteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen kondomin kuulukaan vaatteeksi sopia kenenkään ylle.
        Kondomi asetetaan vain peniksen varteen.

        🥹aika lämpöistä on.


    • Anonyymi

      Kai se vaikea asia voi olla mikä tahansa asia, josta puhuminen tuntuu jommastakummasta tai molemmista tosi pahalta syystä tai toisesta. Eri juttu on, tarvitseeko aivan kaikista vaikeista asioista puhua. Joku asia voi olla sellainen, josta voi hyvin vaieta ilman että se aiheuttaa ongelmia suhteeseen.

    • Anonyymi

      Sukulaissuhteet,perheen rajat ,kotirauha,lasten kasvatus.

    • Anonyymi

      Voin ihan miehenä sanoa että kaikesta pitää pystyä puhumaan. Olen niin äijä etten pysty tai äijät on hiljaa eikä puhu tai näytä tunteita on paskapuheita. Nämä on keskenkasvuisten teiniksi jääneiden miesten juttuja. Aikuinen mies pystyy puhumaan ja tuntemaan ja puhumaan tunteista.

      • Anonyymi

        Juuri noin! Yritin miettiä mitkä olisivat "arkoja asioita" eikä kohdallamme tullut mieleen mitään.
        Tarkoitan pitkäaikaista avioliittoamme.
        Kaikissa arkisissa asioissa kävi yksituumaisuutemme ilmi jo seurusteluaikana.
        Lasten lukumääräkään ei ollut mitenkään arka asia. Olisin itse halunnut 3 - 4 tenavaa mutta vaimo ehdotteli 2:n jälkeen josko riittäisi. Tietenkin otin huomioon hänen mielipiteensä.
        Tutustuessamme vaimoni oli neitsyt ja seksissä passiivinen.
        Sekään ei ollut arka asia mutta hienotunteisuus oli paikallaan.
        Vuosien mittaan vaimoni vapautui ja aktivoitui.
        Sittemmin haimme vaimoni mieltymysten rajat jotka ovat hyvin kaukana luulemistani omien vanhempieni rajoista.

        Minulle tärkeät asiat eivät ole kynnyskysymyksiä vaimolleni ja sama toimii myös toisin päin.
        Suomeksi: On helppo ottaa kumppanin mieliteot ja halut huomioon.


    • Anonyymi

      Ihmettelen suuresti miten olette naisten kanssa päätyneet suhteisiin kun kuulen monilta naisilta saman tarinan. Mies ei arvosta ei kuuntele on itsekäs jne. Minulla on tällainen ongelma mutta mies ei kuuntele. Mitä helvettiä? Nokkaan pitäisi vetää jokaista vässykkä ukkelia joka esittää äijää.

    • Anonyymi

      Ei mykkä puhu.

    • Kyllä seksistä puhuminen voi olla ylivoimaisen vaikeaa. Tarkoitan siis sitä, että ottaa esiin epäkohtia seksielämässä.

    • Anonyymi

      Tuostakin sen näkee, että ap:n pitää edes kysyä.

    • Riippuu suhteesta ja ihmisistä, mikä on kellekin vaikea aihe. Veikkaan että seksistä puhuminen on yleensä. Toinen voi olla niin sanottu oma aika. Eli milloin sitä on riittävästi?
      Yleensäkin omien toiveiden ja haaveiden julkituominen suhteessa. Suhteessa kun joutuu tekemään kompromisseja. Ei mene halut ja toiveet yksiin.

    • Anonyymi

      Mitkä kenellekin ovat vaikeita asioita. Esimerkiksi asioista, jotka jollakin tavalla vaivaavat, häiritsevät sujuvaa yhteiseloa. Joista olisi hyödyllistä puhua, jotta ne voisi saada pois päästä häiritsemästä. Olivat ne sitten vaikeita tunteita, kuten vaikka mustasukkaisuus, tai jos jokin epämiellyttävä asia menneisyydessä vaikuttaa jomman kumman nykyiseen käytökseen negatiivisesti

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe