Skitsofrenian kanssa oppii elämään

Mitä tässä sitten niin ihmeellistä on kun kuulee ääniä ja mielessä liikkuu kaikenlaista. Ei nää aina kivoja ja mukavia asioita ole vaikka näinkin välillä. Hourulan osastolla laitetaan lääkitys kohdalleen ja palautetaan toimintakyky mutta lopulta tää on vaan tehtävä itse vaikka ei tää elämä aina helppoa ja vaivatonta olekkaan. Arkirutiineista ei paljon elämän kiksejä ja fiiliksiä saa vaan tylsää ja harmaata arkea. Voi olla ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa jos ei ole vielä eläkkeellekkään päässyt niin hoitaa kaikki tarpeelliset raha-asiatkin. Jos tätä ajattelee että miten niin sanotusti terveet ihmiset elävät niin melkein kaikilla on työnsä ja aika hyvä palkkakin oman elämänsä lisäksi missä kotikin kaikilla on. Pitää vaan suoriutua harmaasta ja tylsästä arkielämästä että mitä sitten mielessä huonoja ja pahojakin asioita on. Vois olla vaikka joku yhteys johonkin henkiparantajaan tai ennustajaan joka kertoo hyviä asioita että nää ei oo niinkään uskovaisia ja kirkollisiä ihmisiä tyrkyttämässä uskon asioita vaikka hyvän puolen ihmisiä ovatkin. Jos ei meinaan aina jaksa uskoa ja toivoa itse kun omat voimat loppuvat. Yks mikä tässä voikin suureksi avuksi olla niin on terveysintoilu että monilla nettisivuilla on paljon terveystietoa kuinka terveellinen syöminen ja liikunta pitävät ihmisen terveenä. Että tämmöstä positiivisen energian ajattelua kaiken kuluttavan tilalle. Kun monta vuotta on ollut hoidettavana niin eihän tämä hoito sinänsä ihmistä terveeksi tee vaan on jonkinlaista ylläpitoä mutta pitääkin alkaa itse elämään tervettä elämää sen minkä pystyy. Terveellisen syömisen kanssa on tuhansia juttuja ja liikunnan kanssa on lukuisia eri vaihtoehtoja alkaa elämään tervettä elämää ihan itse ja näiten asioitten kanssa mielikin tervehtyy ihan toisella tavalla kuin mielenterveydellisessä hoidossa. Se mitä itse tekee niin itse onkin tässä asiassa. Mun juttu on nyt ollut 3 treeniä yhdessä urheiluhallissa viikoittain. Kuinka tässä pääseekään paremmalle mielelle kun oppii terveellisemmin syömään ja käy kevyesti urheiluhallilla treenaamassa viikoittain niin mielessä on muutakin kuin läkitys ja diagnoosi sekä mitä kaikke sitä mielessä sitten on ja liikkuu. Kyllä jokin negatiivinenn voima voi mielessä yrittää estää hyvän liikunnallisen harrastuksen mistä saa hyvää mieltä mutta tässä tarvitaan päättäväisyyttä ja vähän luonteen lujuuttakin. Oikeanlainen seura missä on positiivista energiaa voi jeesata jos itte ei meinaa pystyä. Monet jää vaikeuksineen yksin ja sitten tämmönen psykiatrinen hoito ja lääkitys ei johdakkaan kuin tämmöiseen sairauden ylläpitoon. Jos vaan oikeanlaista apua saa niin kyllä skitsofreenikkokin voi elää hyvinkin tervettä elämää.

6

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinhän se on. Itse on kissan häntänsä nostettava. Itse ehdin jo ainakin parikymmentä vuotta sairastaa ennen diagnoosin saamista, joten olin jo ehtinyt oppia sairauteni kanssa elämään, enkä tarvinnut siihen lääkkeitä tai muuta apua. Sattuma löydös minulla tuo skitsofrenia. Jotain poikkeavaa, joka ei aktiivisesti oireile.

      • Anonyymi

        Olisihan se hyvä jos kaikilla olisi sama itsehallintoalue kun sinulla,mutta niin ei ole. Monen kohdalla on skitsofrenia hyvin työläs juttu


    • Anonyymi

      Kaikki eivät omaa samantyylistä hallintaa kun sinä , joten voit ainoastaan puhua omasta kokemuksesta. Monelle on lääkitys tarpeellinen .
      Tänne kirjiåoittelevat ainoastaa ne jotka jotenkin ovat kokeneet lääkityksen pahana. Yksikin mies joi pari kolme kertaa viikossa vaikka hänellä oli lääkitys meneillään. Ei kai silloin voi edes odottamaan paranevansa kun alkoholi vaikuttaa aivojen toimintaan ainoastaan pahentamalla sairautta. Äsilloin kun on lääkitys päällä ei oteta edes olutta vaan hoidetaan itsensä ja syödään säännöllisin väliajoin ,myös uni on tärkeää.äjoten kaikki reagoivat lääkkeisiin eri tavalla siksi ei voi verrata.
      Olisi kiva jos joskus nekinjotka ovat saaneet avun lääkkeistä kirjoittaisivat Kokemuksistaan eikä vaan ne joita lääke muka turruttaa.
      Muistan yhden miehen jolla oli skitsofrenia ja sanoi aina välillä että äänien kuuleminen on hyvin työlästä hänelle , no sai avun kuitenkin lääkkeistä hänkin eikä äänet enää kiusanneet

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä, millä tavalla neuroleptien pitkäaikaiskäyttö on terveellisempää kuin muutama olut tai siideri viikossa. Alkoholi maistuu paremmalta, se aiheuttaa miellyttävän olotilan toisin kuin neuroleptit, ei aiheuta pakkoliikkeitä, akatisiaa tai ainakaan kohtuukäytössä vakavia häiriöitä rasva- ja sokeriaineenvaihdunnassa. Itse hallitsin ahdistustani muutamalla alkoholiannoksella ja olen sataprosenttisen varma, että olen paremmassa kunnossa kuin vuosikymmeniä neuroleptejä vetänyt harhainen skitsofreenikko.


    • Anonyymi

      Elon musk satsaa miljoonia sijoittajien rahaa synteettisen telepatian kehittelyyn , kun skitsofreenikot ovat saaneet kyvyn veloituksetta, luonnonlahjana,. Tasan ei käy luonnonlahjat. Ymmärtämättömät psykiatrit hoitavat luonnollista luonnottomana. Outoa.

    • Anonyymi

      Niin suurimman työn teet itse, jos haluat parantua.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2144
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      219
      1898
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1542
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1511
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1273
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1231
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1227
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1072
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    10. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1026
    Aihe