Alussa oli Sana

Anonyymi-ap

Alussa oli Sana, ja tuo Sana oli Ta-Pa.

Herra Brahma, ensimmäinen henkinen opettaja ja tämän maailmankaikkeuden luoja...Pohdiskellessaan, miten aineellisen maailman luomista tulisi jatkaa, hän ei kyennyt määrittelemään luovan toiminnan oikeaa suuntaa eikä tapaa, jolla se tulisi toteuttaa.

Kun Brahma ... mietti tätä, hän kuuli kaksi kertaa kaksi tavua, jotka yhdistyivät toisiinsa ja lausuttiin hyvin lähellä häntä. Toinen niistä oli sparsha-aakkoston kuudestoista ja toinen kahdeskymmenesensimmäinen kirjain. Kun ne yhdistettiin, niistä tuli niiden rikkaus, jotka olivat antaneet maailmasta luopumislupauksen.

51

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun hän kuuli tämän äänen, hän katsoi ympärilleen yrittäen löytää sen lähteen, mutta koska hän ei löytänyt ketään muuta kuin itsensä, hän katsoi hyväksi palata takaisin lootuksen istuimelle ja keskittyi saamiensa ohjeiden mukaisesti kaikin ajatuksin askeesin suorittamiseen.

      Herra Brahma harrasti askeesia tuhat vuotta puolijumalien aikakirjoissa. Hän kuuli taivaasta tulevan transsendenttisen äänen, tunnisti sen jumalallisen alkuperän ja hillitsi tuolle äänelle kuuliaisesti mielensä ja aistinsa. Hänen suorittamansa askeesit ovat opetus kaikille eläville olennoille. Tällä tavoin hän saavutti suurimman askeetikon kunnian.
      Srimad Bhagavatam 2.9.5-8.

      • Anonyymi

        Sanskritin konsonantit on jaettu kahteen ryhmään, ja toisen ryhmän kirjaimia kutsutaan sparsha-varnoiksi ja toisen talavya-varnoiksi. Kirjaimet ka:sta ma:han kuuluvat sparsha-varnoihin, joista kuudestoista on kirjain ta ja kahdeskymmenesensimmäinen on pa. Yhdessä ne muodostavat sanan tapa, joka tarkoittaa 'askeesia'. Askeesi on brahmanojen ja niiden, jotka ovat vannoneet luopumislupauksen maailmasta, kaunistus ja rikkaus. Bhagavata-koulukunnan filosofian mukaan ihminen syntyy maailmaan vain Tapa-toimintaa varten, koska askeesin suorittaminen on ainoa tapa oppia tuntemaan itsensä. Ihmiselämän tehtävä on tuntea itsensä, ei tyydyttää aisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanskritin konsonantit on jaettu kahteen ryhmään, ja toisen ryhmän kirjaimia kutsutaan sparsha-varnoiksi ja toisen talavya-varnoiksi. Kirjaimet ka:sta ma:han kuuluvat sparsha-varnoihin, joista kuudestoista on kirjain ta ja kahdeskymmenesensimmäinen on pa. Yhdessä ne muodostavat sanan tapa, joka tarkoittaa 'askeesia'. Askeesi on brahmanojen ja niiden, jotka ovat vannoneet luopumislupauksen maailmasta, kaunistus ja rikkaus. Bhagavata-koulukunnan filosofian mukaan ihminen syntyy maailmaan vain Tapa-toimintaa varten, koska askeesin suorittaminen on ainoa tapa oppia tuntemaan itsensä. Ihmiselämän tehtävä on tuntea itsensä, ei tyydyttää aisteja.

        Tapaa, askeesia, on siis harjoitettu maailmankaikkeuden alusta lähtien, ja ensimmäinen, joka sen suoritti, oli koko maailmankaikkeuden henkinen opettaja, Herra Brahma. Vain se, joka tekee tapasyaa, ei se, joka elää hienostunutta eläimellistä elämää, voi todella nauttia ihmiselämän eduista. Eläimet eivät tunne muuta kuin aistillisia nautintoja, jotka on pelkistetty kaavaan: Syö, juo, ole iloinen ja nauti. Mutta ihmiselle on annettu elämä, jotta hän voisi suorittaa tapasyaa ja palata kotiin Jumalan luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapaa, askeesia, on siis harjoitettu maailmankaikkeuden alusta lähtien, ja ensimmäinen, joka sen suoritti, oli koko maailmankaikkeuden henkinen opettaja, Herra Brahma. Vain se, joka tekee tapasyaa, ei se, joka elää hienostunutta eläimellistä elämää, voi todella nauttia ihmiselämän eduista. Eläimet eivät tunne muuta kuin aistillisia nautintoja, jotka on pelkistetty kaavaan: Syö, juo, ole iloinen ja nauti. Mutta ihmiselle on annettu elämä, jotta hän voisi suorittaa tapasyaa ja palata kotiin Jumalan luo.

        Srimad Bhagavatam 2.9.6 kommentaari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srimad Bhagavatam 2.9.6 kommentaari

        On välttämätöntä kuulla transsendenttinen ääni todellisesta lähteestä, tunnustaa sen todellisuus ja ryhtyä viipymättä toteuttamaan saatua opetusta. Onnistumisen salaisuus piilee siinä, että tämä ääni otetaan vastaan todellisesta lähteestä eli todellisen henkisen opettajan suusta. Aineellinen ääni on vailla voimaa, joten myös ei-auktoritatiiviselta persoonallisuudelta tuleva muka transsendentaalinen ääni on vailla voimaa. Meidän on opittava havaitsemaan transsendenttisen energian läsnäolo äänessä, ja jos sattuu kuulemaan todellisen henkisen opettajan suusta tulevan transsendenttisen äänen joko tietoisesti etsimällä tai sattumalta, vapautumiseen johtava tie avautuu hänen eteensä.
        Srimad Bhagavatam 2.9.8:n kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On välttämätöntä kuulla transsendenttinen ääni todellisesta lähteestä, tunnustaa sen todellisuus ja ryhtyä viipymättä toteuttamaan saatua opetusta. Onnistumisen salaisuus piilee siinä, että tämä ääni otetaan vastaan todellisesta lähteestä eli todellisen henkisen opettajan suusta. Aineellinen ääni on vailla voimaa, joten myös ei-auktoritatiiviselta persoonallisuudelta tuleva muka transsendentaalinen ääni on vailla voimaa. Meidän on opittava havaitsemaan transsendenttisen energian läsnäolo äänessä, ja jos sattuu kuulemaan todellisen henkisen opettajan suusta tulevan transsendenttisen äänen joko tietoisesti etsimällä tai sattumalta, vapautumiseen johtava tie avautuu hänen eteensä.
        Srimad Bhagavatam 2.9.8:n kommentti.

        https://tantranectar.com/wp-content/uploads/2020/04/lord-brahma-wallpaper.jpg
        Brahma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://tantranectar.com/wp-content/uploads/2020/04/lord-brahma-wallpaper.jpg
        Brahma

        Ikuinen aika on väline Korkeimman Herran käsissä.

        Maitreya sanoi: Ikuinen aika on aineellisen luonnon kolmen gunan vuorovaikutuksen alkuperäinen syy. Ikuinen aika on muuttumaton ja rajaton, ja se on väline Korkeimman Herran käsissä, joka sen avulla ilmentää leikkejään aineellisessa maailmassa.
        (Srimad Bhagavatam 3.10.11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuinen aika on väline Korkeimman Herran käsissä.

        Maitreya sanoi: Ikuinen aika on aineellisen luonnon kolmen gunan vuorovaikutuksen alkuperäinen syy. Ikuinen aika on muuttumaton ja rajaton, ja se on väline Korkeimman Herran käsissä, joka sen avulla ilmentää leikkejään aineellisessa maailmassa.
        (Srimad Bhagavatam 3.10.11)

        Koska persoonaton aikatekijä on Herran väline, sillä on akselin rooli, jonka ympärillä aineellinen maailmankaikkeus pyörii. Se on auttava käsi, jonka Herra ojentaa aineelliselle luonnolle. Kukaan ei tiedä, mistä aika alkaa ja mihin se loppuu; vain aika kykenee tallentamaan tietoa aineellisen kosmoksen luomisesta, ylläpitämisestä ja tuhoutumisesta. Ajan faktori on luomisen aineellinen syy ja siten Jumalan Persoonallisuuden suora ekspansio. Aikaa pidetään Jumalan persoonattomana aspektina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska persoonaton aikatekijä on Herran väline, sillä on akselin rooli, jonka ympärillä aineellinen maailmankaikkeus pyörii. Se on auttava käsi, jonka Herra ojentaa aineelliselle luonnolle. Kukaan ei tiedä, mistä aika alkaa ja mihin se loppuu; vain aika kykenee tallentamaan tietoa aineellisen kosmoksen luomisesta, ylläpitämisestä ja tuhoutumisesta. Ajan faktori on luomisen aineellinen syy ja siten Jumalan Persoonallisuuden suora ekspansio. Aikaa pidetään Jumalan persoonattomana aspektina.

        Nykyään on olemassa monia erilaisia käsityksiä aikatekijän luonteesta. Jotkut näistä näkemyksistä ovat lähes identtisiä Srimad-Bhagavatamin käsitteen kanssa. Esimerkiksi juutalaiset kirjoitukset tunnustavat myös ajan Jumalan edustajaksi. Siinä sanotaan erityisesti: "Jumala, joka eri aikoina menneisyydessä on puhunut eri tavoin esi-isillemme profeettojensa kautta...". Metafysiikassa erotetaan toisistaan absoluuttinen ja reaalinen aika. Absoluuttinen aika on jatkuvaa eikä riipu aineellisten prosessien nopeudesta. Tähtitieteilijät ja matemaatikot mittaavat aikaa liittämällä sen tämän tai tuon kohteen nopeuteen, tämän kohteen muutoksiin tai sen olemassaolon kestoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on olemassa monia erilaisia käsityksiä aikatekijän luonteesta. Jotkut näistä näkemyksistä ovat lähes identtisiä Srimad-Bhagavatamin käsitteen kanssa. Esimerkiksi juutalaiset kirjoitukset tunnustavat myös ajan Jumalan edustajaksi. Siinä sanotaan erityisesti: "Jumala, joka eri aikoina menneisyydessä on puhunut eri tavoin esi-isillemme profeettojensa kautta...". Metafysiikassa erotetaan toisistaan absoluuttinen ja reaalinen aika. Absoluuttinen aika on jatkuvaa eikä riipu aineellisten prosessien nopeudesta. Tähtitieteilijät ja matemaatikot mittaavat aikaa liittämällä sen tämän tai tuon kohteen nopeuteen, tämän kohteen muutoksiin tai sen olemassaolon kestoon.

        Itse asiassa aika ei kuitenkaan riipu millään tavalla asioiden ja ilmiöiden suhteellisesta luonteesta, vaan päinvastoin, kaikki tämän maailman kohteet saavat muotonsa ja ovat mitattavissa vain siksi, että ne ovat olemassa ajassa. Aika on aistiemme toiminnan perustana oleva mittakaava, jonka avulla mittaamme menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta, vaikka itse asiassa ajalla ei ole alkua eikä loppua. Chanakya Pandit sanoo, että edes yhtä ainoaa hetkeä ei voi ostaa millään rahalla, joten hukkaan heitettyä hetkeä tulisi pitää suurimpana menetyksenä. Aika on riippumaton subjektiivisesta mentaalisesta havaitsemisesta, mutta samalla sen hetket eivät ole objektiivista todellisuutta itsessään - ne ovat yhteydessä aistimuksiimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa aika ei kuitenkaan riipu millään tavalla asioiden ja ilmiöiden suhteellisesta luonteesta, vaan päinvastoin, kaikki tämän maailman kohteet saavat muotonsa ja ovat mitattavissa vain siksi, että ne ovat olemassa ajassa. Aika on aistiemme toiminnan perustana oleva mittakaava, jonka avulla mittaamme menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta, vaikka itse asiassa ajalla ei ole alkua eikä loppua. Chanakya Pandit sanoo, että edes yhtä ainoaa hetkeä ei voi ostaa millään rahalla, joten hukkaan heitettyä hetkeä tulisi pitää suurimpana menetyksenä. Aika on riippumaton subjektiivisesta mentaalisesta havaitsemisesta, mutta samalla sen hetket eivät ole objektiivista todellisuutta itsessään - ne ovat yhteydessä aistimuksiimme.

        Siksi Srila Jiva Gosvami päättelee, että aikatekijä liittyy erottamattomasti Herran ulkoisen energian toimintaan - toimiin ja vastatoimiin. Ulkoinen energia eli aineellinen luonto toimii ajan, joka on Herra Itse, valvonnassa, ja siksi meille näyttää siltä, että aineellinen luonto luo aineellisessa maailmassa monenlaisia ihmeellisiä asioita.


      • Anonyymi

        Maha-bhagavatalla on erilainen näkemys kuin meillä, hän näkee asiat jumalallisen energian prisman läpi. Shukadeva Gosvami oli elävä esimerkki maha-bhagavatasta.

        Srila Prabhupada toteaa Sri Ishopanishadin seitsemättä mantraa koskevassa kommentaarissaan, että "kun maha-bhagavata näkee kaikkien asioiden ykseyden, se tarkoittaa, että hän katsoo kaikkea Korkeimman Herran energiana". Mutta tällainen näkemys voidaan saavuttaa vasta monien elämien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maha-bhagavatalla on erilainen näkemys kuin meillä, hän näkee asiat jumalallisen energian prisman läpi. Shukadeva Gosvami oli elävä esimerkki maha-bhagavatasta.

        Srila Prabhupada toteaa Sri Ishopanishadin seitsemättä mantraa koskevassa kommentaarissaan, että "kun maha-bhagavata näkee kaikkien asioiden ykseyden, se tarkoittaa, että hän katsoo kaikkea Korkeimman Herran energiana". Mutta tällainen näkemys voidaan saavuttaa vasta monien elämien jälkeen.

        Veda-perinteessä Brahma hoitaa ne luomistehtävät, jotka me yleensä liitämme Korkeimpaan Jumalaan.
        Brahma myös valvoo tiettyjä taivaallisia maailmoja ja asuu korkeimmassa taivaallisessa maailmassa. Jokaisessa maailmankaikkeudessa on eri Brahma. Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin. Mutta hän on maailmankaikkeutemme luoja. Jokaisella maailmankaikkeudella on oma Brahmansa. Brahma ei ole on nimi, vaan ammattinimike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veda-perinteessä Brahma hoitaa ne luomistehtävät, jotka me yleensä liitämme Korkeimpaan Jumalaan.
        Brahma myös valvoo tiettyjä taivaallisia maailmoja ja asuu korkeimmassa taivaallisessa maailmassa. Jokaisessa maailmankaikkeudessa on eri Brahma. Kun ihmiset puhuvat Luoja-Jumalasta, he itse asiassa puhuvat Brahmasta (joka esiintyy eri kulttuureissa eri nimillä). Hän ei ole Jumala, hän toimii vain Jumalan puolesta. Kristityt palvovat häntä ilmeisesti Jumalana, vaikka hän on puolijumala, kuolevainen kuten ihmisetkin. Mutta hän on maailmankaikkeutemme luoja. Jokaisella maailmankaikkeudella on oma Brahmansa. Brahma ei ole on nimi, vaan ammattinimike.

        Koska Brahma on aineellinen olento, vaikkakin hyvin kehittynyt, hänkin jättää ruumiinsa elämänsä lopussa. Kun Brahma jättää kehonsa (eli kuolee) 311 biljoonan vuoden kuluttua, kaikki olemassaolo tässä maailmankaikkeudessa tuhoutuu. Brahman keho koostuu älystä, emme pysty sitä havaitsemaan, jos Brahma ei itse haluaa, että havaitsemme sitä. Toisin sanoen neljän miljardin vuoden välein kaikki planeettajärjestelmät, myös korkeammat taivaalliset planeetat, tuhoutuvat. Näiden 4 miljardin vuoden jaksojen sisällä on 14 erillistä ajallista tuhoutumissykliä. Jokaisen syklin aikana tapahtuu järjestäytynyttä ja järjestelmällistä luomista, ylläpitoa ja tuhoamista. Maailmanlaajuisia mullistuksia tapahtuu muun muassa kahden vuosituhannen välein.

        Luomisen jälkeen Korkein Persoonallisuus asetti Veda-tiedon Brahman sydämeen. Luomisen alussa oli vain Brahma, mutta hän ei kuitenkaan luonut Vedoja. Tämän perusteella voimme päätellä, että mikään tämän maailman olento ei olisi voinut laatia Vedoja. Vedalaisen tiedon lahjoitti aineellisen maailman luonut Korkein Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Brahma on aineellinen olento, vaikkakin hyvin kehittynyt, hänkin jättää ruumiinsa elämänsä lopussa. Kun Brahma jättää kehonsa (eli kuolee) 311 biljoonan vuoden kuluttua, kaikki olemassaolo tässä maailmankaikkeudessa tuhoutuu. Brahman keho koostuu älystä, emme pysty sitä havaitsemaan, jos Brahma ei itse haluaa, että havaitsemme sitä. Toisin sanoen neljän miljardin vuoden välein kaikki planeettajärjestelmät, myös korkeammat taivaalliset planeetat, tuhoutuvat. Näiden 4 miljardin vuoden jaksojen sisällä on 14 erillistä ajallista tuhoutumissykliä. Jokaisen syklin aikana tapahtuu järjestäytynyttä ja järjestelmällistä luomista, ylläpitoa ja tuhoamista. Maailmanlaajuisia mullistuksia tapahtuu muun muassa kahden vuosituhannen välein.

        Luomisen jälkeen Korkein Persoonallisuus asetti Veda-tiedon Brahman sydämeen. Luomisen alussa oli vain Brahma, mutta hän ei kuitenkaan luonut Vedoja. Tämän perusteella voimme päätellä, että mikään tämän maailman olento ei olisi voinut laatia Vedoja. Vedalaisen tiedon lahjoitti aineellisen maailman luonut Korkein Herra.

        Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Brahma on aineellinen olento, vaikkakin hyvin kehittynyt, hänkin jättää ruumiinsa elämänsä lopussa. Kun Brahma jättää kehonsa (eli kuolee) 311 biljoonan vuoden kuluttua, kaikki olemassaolo tässä maailmankaikkeudessa tuhoutuu. Brahman keho koostuu älystä, emme pysty sitä havaitsemaan, jos Brahma ei itse haluaa, että havaitsemme sitä. Toisin sanoen neljän miljardin vuoden välein kaikki planeettajärjestelmät, myös korkeammat taivaalliset planeetat, tuhoutuvat. Näiden 4 miljardin vuoden jaksojen sisällä on 14 erillistä ajallista tuhoutumissykliä. Jokaisen syklin aikana tapahtuu järjestäytynyttä ja järjestelmällistä luomista, ylläpitoa ja tuhoamista. Maailmanlaajuisia mullistuksia tapahtuu muun muassa kahden vuosituhannen välein.

        Luomisen jälkeen Korkein Persoonallisuus asetti Veda-tiedon Brahman sydämeen. Luomisen alussa oli vain Brahma, mutta hän ei kuitenkaan luonut Vedoja. Tämän perusteella voimme päätellä, että mikään tämän maailman olento ei olisi voinut laatia Vedoja. Vedalaisen tiedon lahjoitti aineellisen maailman luonut Korkein Herra.

        Korjaus: luomisen kynnyksellä.


      • Anonyymi

        Kaste on toinen seremonia, jota pidetään usein yksinomaan kristillisenä. Tämä ei kuitenkaan ole läheskään totta, kuten jotkut viranomaiset myöntävät. Pastori J. P. Lundy, joka on tehnyt muinaisista uskonnoista erityisen tutkimuksensa, kertoo kirjansa Monumental Christianity sivulla 385, että "Johannes Kastaja yksinkertaisesti omaksui ja harjoitti yleismaailmallista tapaa, jonka mukaan pyhää kylpyä käytetään syntien anteeksiantamiseksi. Kristus hyväksyi sen; kirkko peri sen hänen esimerkistään."

        Mistä kaste siis tuli? Tosiasia on, että sitä on harjoitettu upottamalla tai ripottelemalla syntien puhdistamiseksi yleisenä riittinä eri maissa kaukana ja kaukana, monien vuosisatojen ajan, uskonnoissa, joilla on vähiten yhteyttä toisiinsa. Yksi vanhimmista kasteen muodoista on peräisin ja löytyy Intiasta. Siellä ihmiset ovat iät ja ajat kylpeneet hengellisen puhdistuksen tarkoituksessa pyhinä pidetyissä joissa. Gangesin ja Yamunan kaltaiset joet tai pyhät järvet ja lammet on jo pitkään hyväksytty hengellisen puhdistuksen lähteiksi, jos niissä uidaan kunnioittavasti, erityisesti tärkeinä aikoina tai tärkeissä tapahtumissa. Vielä nykyäänkin voi vierailla Gangesin varrella sijaitsevissa pyhissä kaupungeissa, joissa ihmiset, nuoret ja vanhat, pyrkivät erityisesti ottamaan joessa pyhän kylvyn, jossa he sukeltavat kolme kertaa veteen tai ainakin ripottelevat pisaroita päähänsä. Tämä ikivanha käytäntö on levinnyt eri muodoissaan kaikkialle maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on toinen seremonia, jota pidetään usein yksinomaan kristillisenä. Tämä ei kuitenkaan ole läheskään totta, kuten jotkut viranomaiset myöntävät. Pastori J. P. Lundy, joka on tehnyt muinaisista uskonnoista erityisen tutkimuksensa, kertoo kirjansa Monumental Christianity sivulla 385, että "Johannes Kastaja yksinkertaisesti omaksui ja harjoitti yleismaailmallista tapaa, jonka mukaan pyhää kylpyä käytetään syntien anteeksiantamiseksi. Kristus hyväksyi sen; kirkko peri sen hänen esimerkistään."

        Mistä kaste siis tuli? Tosiasia on, että sitä on harjoitettu upottamalla tai ripottelemalla syntien puhdistamiseksi yleisenä riittinä eri maissa kaukana ja kaukana, monien vuosisatojen ajan, uskonnoissa, joilla on vähiten yhteyttä toisiinsa. Yksi vanhimmista kasteen muodoista on peräisin ja löytyy Intiasta. Siellä ihmiset ovat iät ja ajat kylpeneet hengellisen puhdistuksen tarkoituksessa pyhinä pidetyissä joissa. Gangesin ja Yamunan kaltaiset joet tai pyhät järvet ja lammet on jo pitkään hyväksytty hengellisen puhdistuksen lähteiksi, jos niissä uidaan kunnioittavasti, erityisesti tärkeinä aikoina tai tärkeissä tapahtumissa. Vielä nykyäänkin voi vierailla Gangesin varrella sijaitsevissa pyhissä kaupungeissa, joissa ihmiset, nuoret ja vanhat, pyrkivät erityisesti ottamaan joessa pyhän kylvyn, jossa he sukeltavat kolme kertaa veteen tai ainakin ripottelevat pisaroita päähänsä. Tämä ikivanha käytäntö on levinnyt eri muodoissaan kaikkialle maailmaan.

        Muinaiset persialaiset myös kastoivat lapsensa pian syntymän jälkeen kastamalla vauvan vesimaljaan. Myös vanhoihin mitralaisiin vihkimisseremonioihin kuului kaste. Egyptiläiset käyttivät kastetta hengellisen uudistumisen symbolina ja riittinä. Myös pakanalliset kreikkalaiset, roomalaiset, mayat, inkat ja tietysti eessalaiset ja juutalaiset suorittivat kastetta upottamalla, kauan ennen kuin siitä tuli kristillinen tapa.

        Jeesuksen elämässä on myös tapahtumia ja ihmeitä, joiden tiedettiin tapahtuneen muille erityisolennoille, kuten Buddhalle useita satoja vuosia aikaisemmin. Esimerkiksi Jeesuksen väitettiin säteilevän valoa syntymänsä jälkeen. Kuitenkin muitakin persoonallisuuksia, joista myös säteili valoa syntyessään, ovat muun muassa Bacchus, Apollo, ensimmäinen Zarathustra, Mooses ja vanhimpana Krishna. Lisäksi aivan kuten Jeesus paastosi 40 päivää ja joutui paholaisen kiusaamaksi, myös Buddha paastosi ja joutui paholainen Maran kiusaamaksi ankarammin kuin Jeesus. Ja aivan kuten Jeesus sanoi paholaiselle: "Mene taakseni, Saatana", myös Buddha sanoi Maralle: "Mene pois luotani". Kuitenkin myös muita eri kulttuurien persoonia kiusattiin samalla tavalla, kuten persialaisten Zarathustraa ja muinaisen Meksikon Quetzalcoatlia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaiset persialaiset myös kastoivat lapsensa pian syntymän jälkeen kastamalla vauvan vesimaljaan. Myös vanhoihin mitralaisiin vihkimisseremonioihin kuului kaste. Egyptiläiset käyttivät kastetta hengellisen uudistumisen symbolina ja riittinä. Myös pakanalliset kreikkalaiset, roomalaiset, mayat, inkat ja tietysti eessalaiset ja juutalaiset suorittivat kastetta upottamalla, kauan ennen kuin siitä tuli kristillinen tapa.

        Jeesuksen elämässä on myös tapahtumia ja ihmeitä, joiden tiedettiin tapahtuneen muille erityisolennoille, kuten Buddhalle useita satoja vuosia aikaisemmin. Esimerkiksi Jeesuksen väitettiin säteilevän valoa syntymänsä jälkeen. Kuitenkin muitakin persoonallisuuksia, joista myös säteili valoa syntyessään, ovat muun muassa Bacchus, Apollo, ensimmäinen Zarathustra, Mooses ja vanhimpana Krishna. Lisäksi aivan kuten Jeesus paastosi 40 päivää ja joutui paholaisen kiusaamaksi, myös Buddha paastosi ja joutui paholainen Maran kiusaamaksi ankarammin kuin Jeesus. Ja aivan kuten Jeesus sanoi paholaiselle: "Mene taakseni, Saatana", myös Buddha sanoi Maralle: "Mene pois luotani". Kuitenkin myös muita eri kulttuurien persoonia kiusattiin samalla tavalla, kuten persialaisten Zarathustraa ja muinaisen Meksikon Quetzalcoatlia.

        Itse asiassa Paavali oli se fanaatikko, joka otti kaiken, mitä Jeesuksesta tiedettiin, ja tulkitsi Jeesuksen opetuksia väärin ja teki Jeesuksesta Jumalan ruumiillistuman, Messiaan, jota Jeesus ei koskaan halunnut olla. Kuten Markuksen evankeliumissa (8.29-30) kuvataan, kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, keneksi he häntä luulivat, Pietari sanoi, että hän oli Kristus. Jeesus käski heitä olemaan kertomatta hänestä kenellekään. Itse asiassa Paavali käytti termiä Kristus ensimmäisen kerran Jeesuksesta, kun Paavali aloitti saarnaamisen Antiokian kaupungissa. Nimi Kristus oli yksinkertaisesti kreikan kielen sana Messiaalle. Se ei ollut henkilön nimi.

        Paavali oli henkilö, joka kehitti kristillisen teologian ja rituaalin, ja hän yksinkertaisesti kirjoitti kirjeisiin omia ajatuksiaan Jeesuksesta, mutta ei koskaan viitannut siihen, mitä Jeesus itse asiassa sanoi. Paavali myös sisällytti kristinuskon filosofiaan monia uhkia ja loi kuvan pelottavasta ja mustasukkaisesta Jumalasta sen sijaan, että hän olisi armollinen ja rakastava. Mutta Paavalin kristinuskon version mukaan pelastuksen myönsi yksin Jumala, joka pelastaisi sinut, jos vain tulisit kristityksi, koska Kristus oli jo kuollut ristillä uhrina syntiesi puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Paavali oli se fanaatikko, joka otti kaiken, mitä Jeesuksesta tiedettiin, ja tulkitsi Jeesuksen opetuksia väärin ja teki Jeesuksesta Jumalan ruumiillistuman, Messiaan, jota Jeesus ei koskaan halunnut olla. Kuten Markuksen evankeliumissa (8.29-30) kuvataan, kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, keneksi he häntä luulivat, Pietari sanoi, että hän oli Kristus. Jeesus käski heitä olemaan kertomatta hänestä kenellekään. Itse asiassa Paavali käytti termiä Kristus ensimmäisen kerran Jeesuksesta, kun Paavali aloitti saarnaamisen Antiokian kaupungissa. Nimi Kristus oli yksinkertaisesti kreikan kielen sana Messiaalle. Se ei ollut henkilön nimi.

        Paavali oli henkilö, joka kehitti kristillisen teologian ja rituaalin, ja hän yksinkertaisesti kirjoitti kirjeisiin omia ajatuksiaan Jeesuksesta, mutta ei koskaan viitannut siihen, mitä Jeesus itse asiassa sanoi. Paavali myös sisällytti kristinuskon filosofiaan monia uhkia ja loi kuvan pelottavasta ja mustasukkaisesta Jumalasta sen sijaan, että hän olisi armollinen ja rakastava. Mutta Paavalin kristinuskon version mukaan pelastuksen myönsi yksin Jumala, joka pelastaisi sinut, jos vain tulisit kristityksi, koska Kristus oli jo kuollut ristillä uhrina syntiesi puolesta.

        Tällä tavoin tarvittiin vain uskoa, ja usko ylitti hyvien tekojen tarpeen. Tämä voi olla kristityille yksinkertainen ja mukava käsite, mutta se ei ole totta, eikä sitä koskaan esitetty Jeesuksen todellisissa opetuksissa. Jeesus todella korosti hyvien töiden tarvetta. Niinpä kristinuskosta löytyy oikeastaan vain Paavalin opetuksia, joilla on joillakin alueilla vain vähän tekemistä sen kanssa, mitä Jeesus todella opetti.

        Paavali hyväksyi myös sunnuntain lepopäiväksi mithralaisuudesta eikä lauantaita, seitsemättä päivää, kuten heprealaisessa perinteessä. Paavali otti myös miitralaisuudesta pääsiäisen, jolloin Jeesus nousi haudasta. Mithran sanotaan kuolleen taistelussa perjantaina ja haudattiin kivihautaan, josta hän kolmen päivän kuluttua nousi ylös kevätpäiväntasauksen juhlapäivänä, jota kutsuttiin nimellä Eastra, joka on latinankielinen sana Astartelle, maaäidin jumalattarelle. Mielenkiintoista on, että 40 päivää ennen kevätpäiväntasausta, joka vastaa paastonaikaa, oli tuossa perinteessä elämän uudistumisen etsimisen aikaa.


      • Anonyymi

        Kolminaisuus, kuten Isä, Poika ja Pyhä Henki, on toinen käsite, joka on kaukana kristillisestä alkuperästä. Se on peräisin kristinuskon ulkopuolelta ja paljon varhaisemmasta lähteestä. Kolminaisuus esiintyy monissa kulttuureissa, kuten kiinalaisissa ja japanilaisissa buddhalaisissa (Fo:n muodossa), egyptiläisissä (Jumalan muodossa, joka esitetään siipenä, pallona ja käärmeenä ja jossa toista puolta kutsutaan Logokseksi tai Jumalan sanaksi), kreikkalaiset (Pythagoros, Herakleitos ja Platon opettivat kaikki kolminaisuutta teologisessa filosofiassaan), assyrialaiset, foinikialaiset, Siperian muinaiset asukkaat sekä mayat (Tezcatlipoca, Huitzlipochtli ja Tlaloc) ja inkat. Skandinaavit palvoivat Odinia, Thoria ja Freytä. Druidit palvoivat Taulacia, Fania ja Mollacia. Roomalaisten kolminaisuus oli Jumala, Sana ja Henki. Persialaisilla oli kolminaisuus, johon kuuluivat Ahura Mazda luojana, Mithras poikana eli pelastajana ja Ahriman pahana eli tuhoojana.

        Kolminaisuuden vanhin ja yksi tunnetuimmista muodoista on tri-murti (sanskritiksi kolmea muotoa), joka on vedainen kolmiyhteys, joka koostuu Brahmasta (toissijainen luoja), Vishnusta (säilyttäjä) ja Shivasta (tuhoaja), joita palvotaan usein kolmen jumaluuden muodossa tai erillään yksittäisillä alttareilla monissa Intian temppeleissä.


      • Anonyymi

        Sen jälkeen kun kolminaisuus oli hyväksytty
        kristityt, se oli vielä vasta 2. vuosisadalla, kun kristityt

        väittivät Jeesuksen olevan heidän kolminaisuutensa poika. Tämä ajatus juontaa juurensa
        Justinus Marttyyriin, joka yksinkertaisesti totesi, että hän ymmärsi tämän käsityksen Jumalan kautta.
        erityisestä suosiosta sen sijaan, että olisi käyttänyt raamatullisia viitteitä sen todentamiseksi. Itse asiassa,
        vaikka Paavali oli julistanut sitä, itse ajatus siitä, että Jeesus oli Jumala ihmisessä, oli kuitenkin
        muodossa ja siten osa kolminaisuutta, oli ollut
        ei
        ratkaistiin vasta vuonna 325 jKr. Nikean ja Konstantinopolin konsiileissa.
        Kiistaa oli syntynyt siitä, oliko kolminaisuus ollut olemassa silloin, kun
        ei ollut olemassa ja muodostuiko Kolminaisuus vasta syntymän jälkeen.
        Jeesuksen syntymän jälkeen. Keisari Konstantinus joutui kutsumaan koolle Nikean konsiilin vuonna
        ongelman ratkaisun toivossa. Konsiilin aikana päätettiin, ettei koskaan ollut
        koskaan ollut aikaa, jolloin Jumalan Poikaa ei olisi ollut olemassa, ja ne, jotka ajattelivat, että ehkäpä
        oli ollut, kirkko kirosi heidät. He tuomitsivat opetukset
        Ariuksen, joka oli opettanut, että Jumalan Poika oli luotu ihminen, joka ilmestyi
        vain kerran ja oli toissijainen Isään nähden. Näin kirkko enemmistöpäätöksellä
        päätöslauselma läpi, ja ne, jotka eivät olleet samaa mieltä tai uskoneet sitä, joutuivat kärsimään.
        odotettiin olevan vastustamatta sitä ja pitävän ajatuksensa omana tietonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen kun kolminaisuus oli hyväksytty
        kristityt, se oli vielä vasta 2. vuosisadalla, kun kristityt

        väittivät Jeesuksen olevan heidän kolminaisuutensa poika. Tämä ajatus juontaa juurensa
        Justinus Marttyyriin, joka yksinkertaisesti totesi, että hän ymmärsi tämän käsityksen Jumalan kautta.
        erityisestä suosiosta sen sijaan, että olisi käyttänyt raamatullisia viitteitä sen todentamiseksi. Itse asiassa,
        vaikka Paavali oli julistanut sitä, itse ajatus siitä, että Jeesus oli Jumala ihmisessä, oli kuitenkin
        muodossa ja siten osa kolminaisuutta, oli ollut
        ei
        ratkaistiin vasta vuonna 325 jKr. Nikean ja Konstantinopolin konsiileissa.
        Kiistaa oli syntynyt siitä, oliko kolminaisuus ollut olemassa silloin, kun
        ei ollut olemassa ja muodostuiko Kolminaisuus vasta syntymän jälkeen.
        Jeesuksen syntymän jälkeen. Keisari Konstantinus joutui kutsumaan koolle Nikean konsiilin vuonna
        ongelman ratkaisun toivossa. Konsiilin aikana päätettiin, ettei koskaan ollut
        koskaan ollut aikaa, jolloin Jumalan Poikaa ei olisi ollut olemassa, ja ne, jotka ajattelivat, että ehkäpä
        oli ollut, kirkko kirosi heidät. He tuomitsivat opetukset
        Ariuksen, joka oli opettanut, että Jumalan Poika oli luotu ihminen, joka ilmestyi
        vain kerran ja oli toissijainen Isään nähden. Näin kirkko enemmistöpäätöksellä
        päätöslauselma läpi, ja ne, jotka eivät olleet samaa mieltä tai uskoneet sitä, joutuivat kärsimään.
        odotettiin olevan vastustamatta sitä ja pitävän ajatuksensa omana tietonaan.

        Kaikki piispat kokoontuivat juuri tähän Nikean konsiiliin keskustelemaan siitä, mitä tulkintoja kristillisestä teologiasta kirkko opettaa. Näin pyrittiin rauhoittamaan ne monet kiistat, joita kirkon sisällä oli käyty sen erilaisista opetuksista. Kun asia oli ratkaistu, kaikki muut opetukset hylättiin ja niitä pidettiin harhaoppisina, ja niiden opettamisesta tai noudattamisesta rangaistiin kirkonkirouksella tai kuolemalla. Vakiinnuttaakseen nämä keskeiset opetukset kirkko kokosi ja muokkasi Uutta testamenttia, jätti pois sen, mitä ei voitu hyväksyä, ja lisäsi uutta materiaalia perustellakseen näkemyksiään ja täydentääkseen sitä, mitä se ei tiennyt. Näin kirkko esitti itsensä ainoana totuuden ja pelastuksen lähteenä.

        Toinen mielenkiintoinen seikka pakanallisesta vaikutuksesta on se, että krusifiksi tai risti ja sen monet muunnelmat eivät olleet yksinomaan kristillinen symboli. Piispa Colenso selittää kirjassaan The Pentateuch and Book of Joshua Critically Examined (Vol. 6, s. 113): "Niistä monista ristin variaatioista, jotka ovat yhä muodissa kansallisina ja kirkollisina tunnuksina ja joita erottaa tutuilla nimityksillä Pyhä Yrjö, Pyhä Andreas, maltalainen, kreikkalainen, latinalainen jne. jne., ei ole yhtään sellaista, jonka olemassaoloa ei voitaisi jäljittää kaukaisimpaan muinaisuuteen. Ne olivat itäisten kansojen yhteistä omaisuutta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki piispat kokoontuivat juuri tähän Nikean konsiiliin keskustelemaan siitä, mitä tulkintoja kristillisestä teologiasta kirkko opettaa. Näin pyrittiin rauhoittamaan ne monet kiistat, joita kirkon sisällä oli käyty sen erilaisista opetuksista. Kun asia oli ratkaistu, kaikki muut opetukset hylättiin ja niitä pidettiin harhaoppisina, ja niiden opettamisesta tai noudattamisesta rangaistiin kirkonkirouksella tai kuolemalla. Vakiinnuttaakseen nämä keskeiset opetukset kirkko kokosi ja muokkasi Uutta testamenttia, jätti pois sen, mitä ei voitu hyväksyä, ja lisäsi uutta materiaalia perustellakseen näkemyksiään ja täydentääkseen sitä, mitä se ei tiennyt. Näin kirkko esitti itsensä ainoana totuuden ja pelastuksen lähteenä.

        Toinen mielenkiintoinen seikka pakanallisesta vaikutuksesta on se, että krusifiksi tai risti ja sen monet muunnelmat eivät olleet yksinomaan kristillinen symboli. Piispa Colenso selittää kirjassaan The Pentateuch and Book of Joshua Critically Examined (Vol. 6, s. 113): "Niistä monista ristin variaatioista, jotka ovat yhä muodissa kansallisina ja kirkollisina tunnuksina ja joita erottaa tutuilla nimityksillä Pyhä Yrjö, Pyhä Andreas, maltalainen, kreikkalainen, latinalainen jne. jne., ei ole yhtään sellaista, jonka olemassaoloa ei voitaisi jäljittää kaukaisimpaan muinaisuuteen. Ne olivat itäisten kansojen yhteistä omaisuutta."

        Historia osoittaa, että ennen kristinuskoa risti oli lupaava ja mystinen symboli muinaisilla babylonialaisilla, intiaaneilla, egyptiläisillä, kreikkalaisilla, roomalaisilla, druideilla ja jopa lappilaisilla ja skandinaaveilla. Intiaanit käyttivät ristiä vuosisatojen ajan monissa eri muodoissa, erityisesti hakaristinä. Roomalaiset kantoivat vuosikausia ristiä, jossa oli tummaihoinen mies, vaakunana. Risti tunnettiin myös muinaisessa Meksikossa, kuten sinne ensimmäisen kerran matkanneet espanjalaiset munkit havaitsivat. Heille kerrottiin, että Jumalan poika Quetzalcoatl kuoli ristillä ihmiskunnan syntien tähden. Jopa Tertullianus vielä vuonna 211 jKr. kirjoitti, että kristityt eivät palvoneet eivätkä halunneet ristiä, ja arvosteli pakanoita siitä, että he tekivät niin ja että he myös asettivat ihmisen ristille. Pakanoille risti oli merkki ikuisuudesta.

        Kristinuskon ensimmäisinä vuosisatoina Jeesus esitettiin karitsana tai paimenena, jolla oli karitsa harteillaan. Vasta Konstantinopolin kuudennessa synodissa päätettiin, että kristinuskon symboli, jonka paavi Adrianus I vahvisti, olisi siitä lähtien ristillä ristiinnaulittu mies. Itse asiassa varhaisimmat taideteokset, jotka esittävät Jeesusta ristillä, ovat peräisin vasta kahdeksannelta tai yhdeksänneltä vuosisadalta. Kristityt ottivat siis ristiinnaulitsemisen symboliksi pakanoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia osoittaa, että ennen kristinuskoa risti oli lupaava ja mystinen symboli muinaisilla babylonialaisilla, intiaaneilla, egyptiläisillä, kreikkalaisilla, roomalaisilla, druideilla ja jopa lappilaisilla ja skandinaaveilla. Intiaanit käyttivät ristiä vuosisatojen ajan monissa eri muodoissa, erityisesti hakaristinä. Roomalaiset kantoivat vuosikausia ristiä, jossa oli tummaihoinen mies, vaakunana. Risti tunnettiin myös muinaisessa Meksikossa, kuten sinne ensimmäisen kerran matkanneet espanjalaiset munkit havaitsivat. Heille kerrottiin, että Jumalan poika Quetzalcoatl kuoli ristillä ihmiskunnan syntien tähden. Jopa Tertullianus vielä vuonna 211 jKr. kirjoitti, että kristityt eivät palvoneet eivätkä halunneet ristiä, ja arvosteli pakanoita siitä, että he tekivät niin ja että he myös asettivat ihmisen ristille. Pakanoille risti oli merkki ikuisuudesta.

        Kristinuskon ensimmäisinä vuosisatoina Jeesus esitettiin karitsana tai paimenena, jolla oli karitsa harteillaan. Vasta Konstantinopolin kuudennessa synodissa päätettiin, että kristinuskon symboli, jonka paavi Adrianus I vahvisti, olisi siitä lähtien ristillä ristiinnaulittu mies. Itse asiassa varhaisimmat taideteokset, jotka esittävät Jeesusta ristillä, ovat peräisin vasta kahdeksannelta tai yhdeksänneltä vuosisadalta. Kristityt ottivat siis ristiinnaulitsemisen symboliksi pakanoilta.

        Toinen mielenkiintoinen seikka pakanoiden vaikutuksesta liittyy yhteen kristinuskon ensimmäisistä periaatteista: Jeesuksen neitseellinen syntymä Mariasta. Koraanin 19. luvussa selitetään Marian raskaus, jonka jotkut tulkitsevat niin, että hänet hedelmöitti Herran enkeli, jonka sanotaan olevan Gabriel. Ajatus neitseellisestä syntymästä erittäin kunnioitetun persoonallisuuden kohdalla ei kuitenkaan ole kristinuskon yksinoikeus. Niitä, joiden sanotaan saaneen ihmeellisen syntymän tai syntyneen neitsyestä, ovat muun muassa Buddha, siamilaisen Codom, kiinalainen Fo-hi (jonka sanotaan syntyneen 3468 eaa.), Lao-tzu (604 eaa.), kiinalaiset tietäjät Yu ja Hau-ki sekä Konfutse. Intiassa kaikki tietävät Krishnan, joka syntyi neitsyestä ilman mitään seksuaalista kanssakäymistä. Egyptissä on jumala Ra ja neitsyt Isiksestä syntynyt Horus. Myös persialainen Zarathustra. Kreikkalaisten Herkuleksen, Bacchuksen, Amphionin, Prometheuksen ja Perseuksen sanotaan kaikki olleen jumalten isiä ja syntyneet kuolevaisista äideistä. On myös roomalaisia, kuten Romulus, Aleksanteri Suuri, Ptolemaios, Persian kuningas Kyrus, Platon, Pythagoros ja muut, joiden sanotaan syntyneen neitsytäideistä. Tässä ei siis ollut mitään uutta.


      • Anonyymi

        Yhteenvetona haluan siis sanoa, että monet menneisyyden miehet, kuten piispa Faustas kirjoittaessaan pyhälle Augustinukselle, kreikkalainen filosofi Ammonius Saccus, epikurolainen filosofi Celsus, historioitsija Eusebius ja varhaiskristillinen kirjailija Justinus Marttyyri, ovat tunnustaneet, että kristinusko ei eroa vanhoista perinteistä ja tavoista, joita kutsuttiin pakanuudeksi, eikä kristinusko pidä sisällään mitään sellaista, mitä muinaiset eivät aiemmin tienneet. Yksinoikeusasenteensa ja yleisten ylpeän ylivertaisuuden tunteidensa vuoksi kristinusko on pikemminkin menettänyt aikoinaan hyvin tunnettujen totuuksien tarkat selitykset ja pitää nyt hallussaan vain hämäräperäisiä heijastuksia muinaisesta viisaudesta. Niin monet Raamatun tarinat kietoutuvat yhteen naapurikulttuureista lainattujen tarinoiden kanssa, ja lukuisat kristilliset rituaalit ja symbolit on otettu aiemmista muinaisista tavoista ja perinteistä. Niinpä kristittyjen tulisi katsoa nykyajan kristinuskon pinnallisuuksien taakse ja yrittää nähdä ne todelliset uskonnot ja kulttuurit, joista se on peräisin. Kuten pyhä Augustinus sanoi satoja vuosia sitten: "Sama asia, jota nyt kutsutaan kristilliseksi uskonnoksi, oli olemassa muinaisten keskuudessa. He ovat alkaneet kutsua kristinuskoksi sitä oikeaa uskontoa, joka oli olemassa ennen." Ja lainatakseni T. W. Doanea hänen kirjastaan Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, (sivu 413), hän tiivistää asian seuraavasti:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteenvetona haluan siis sanoa, että monet menneisyyden miehet, kuten piispa Faustas kirjoittaessaan pyhälle Augustinukselle, kreikkalainen filosofi Ammonius Saccus, epikurolainen filosofi Celsus, historioitsija Eusebius ja varhaiskristillinen kirjailija Justinus Marttyyri, ovat tunnustaneet, että kristinusko ei eroa vanhoista perinteistä ja tavoista, joita kutsuttiin pakanuudeksi, eikä kristinusko pidä sisällään mitään sellaista, mitä muinaiset eivät aiemmin tienneet. Yksinoikeusasenteensa ja yleisten ylpeän ylivertaisuuden tunteidensa vuoksi kristinusko on pikemminkin menettänyt aikoinaan hyvin tunnettujen totuuksien tarkat selitykset ja pitää nyt hallussaan vain hämäräperäisiä heijastuksia muinaisesta viisaudesta. Niin monet Raamatun tarinat kietoutuvat yhteen naapurikulttuureista lainattujen tarinoiden kanssa, ja lukuisat kristilliset rituaalit ja symbolit on otettu aiemmista muinaisista tavoista ja perinteistä. Niinpä kristittyjen tulisi katsoa nykyajan kristinuskon pinnallisuuksien taakse ja yrittää nähdä ne todelliset uskonnot ja kulttuurit, joista se on peräisin. Kuten pyhä Augustinus sanoi satoja vuosia sitten: "Sama asia, jota nyt kutsutaan kristilliseksi uskonnoksi, oli olemassa muinaisten keskuudessa. He ovat alkaneet kutsua kristinuskoksi sitä oikeaa uskontoa, joka oli olemassa ennen." Ja lainatakseni T. W. Doanea hänen kirjastaan Bible Myths and Their Parallels in Other Religions, (sivu 413), hän tiivistää asian seuraavasti:

        Olemme siis nähneet, että ainoa ero kristinuskon ja pakanuuden välillä on se, että Brahmaa, Ormuzdia (Ahura Mazda), Zeusta, Jupiteria jne. kutsutaan toisella nimellä; Krishna, Buddha, Bacchus, Adonis, Mithras jne. on muutettu Kristukseksi Jeesukseksi: Venuksen kyyhkynen Pyhäksi Hengeksi, Diana, Isis, Devaki jne. Neitsyt Mariaksi ja puolijumalat ja sankarit pyhimyksiksi. Yhden urotekoja esitettiin toisen ihmetekoina. Pakanallisista juhlista tuli kristillisiä juhlapäiviä ja pakanatemppeleistä kristillisiä kirkkoja.


      • Anonyymi

        Kun kaikki on sanottu ja tehty, kuka tahansa voi käytännössä nähdä, että nykyinen kristinusko on nykyaikainen mukautus jo olemassa olevista pakanallisista uskomuksista ja filosofiasta. Vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa "pakanoiden" keskuudessa on uskomuksia neitsyestä syntyneeseen ruumiillistuneeseen Jumalaan, hänen laskeutumiseensa taivaasta tai hengellisestä maailmasta, hänen syntymisestään kertoviin tähtitieteellisiin merkkeihin ja enkelien tai devojen riemuun; maagien, paimenten tai paikallisten palvojien palvonta; arvokkaiden lahjojen uhraaminen jumalalliselle lapselle; viattomien teurastaminen tai terrorisointi; paholaisen kiusaaminen tai demonien suorittamat koettelemukset; ihmetekojen suorittaminen; ja kuolema ja ylösnousemus tai taivaaseen nouseminen. Nämä kaikki elementit löytyvät kristinuskoa edeltävistä kulttuureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kaikki on sanottu ja tehty, kuka tahansa voi käytännössä nähdä, että nykyinen kristinusko on nykyaikainen mukautus jo olemassa olevista pakanallisista uskomuksista ja filosofiasta. Vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa "pakanoiden" keskuudessa on uskomuksia neitsyestä syntyneeseen ruumiillistuneeseen Jumalaan, hänen laskeutumiseensa taivaasta tai hengellisestä maailmasta, hänen syntymisestään kertoviin tähtitieteellisiin merkkeihin ja enkelien tai devojen riemuun; maagien, paimenten tai paikallisten palvojien palvonta; arvokkaiden lahjojen uhraaminen jumalalliselle lapselle; viattomien teurastaminen tai terrorisointi; paholaisen kiusaaminen tai demonien suorittamat koettelemukset; ihmetekojen suorittaminen; ja kuolema ja ylösnousemus tai taivaaseen nouseminen. Nämä kaikki elementit löytyvät kristinuskoa edeltävistä kulttuureista.

        Sillä lailla-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla-

        Mutta toisaalta:

        Toinen esimerkki rinnastuksesta on Raamatun alku, jossa kuvataan, miten Jumala loi maailman. Jumala sanoi: "Tulkoon valo", ja valo ilmestyi. Tämä muistuttaa Vedanta-sutran rivejä, joissa Brahma, maailmankaikkeuden "pääarkkitehti", ennen luomista palauttaa mieleen Vedan sanat, puhuu ne ääneen ja herättää näin eloon maailman eri kohteet. Ja Johanneksen evankeliumissa lukee: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala". Myös Vedoissa sanotaan, että tämän maailman ensimmäinen elementti oli ääni, henkinen ääni, jota ei voi erottaa Jumalasta Itsestään. Tämä on Jumalan Nimi, ja Vedoissa sitä kutsutaan nimellä Om.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toisaalta:

        Toinen esimerkki rinnastuksesta on Raamatun alku, jossa kuvataan, miten Jumala loi maailman. Jumala sanoi: "Tulkoon valo", ja valo ilmestyi. Tämä muistuttaa Vedanta-sutran rivejä, joissa Brahma, maailmankaikkeuden "pääarkkitehti", ennen luomista palauttaa mieleen Vedan sanat, puhuu ne ääneen ja herättää näin eloon maailman eri kohteet. Ja Johanneksen evankeliumissa lukee: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala". Myös Vedoissa sanotaan, että tämän maailman ensimmäinen elementti oli ääni, henkinen ääni, jota ei voi erottaa Jumalasta Itsestään. Tämä on Jumalan Nimi, ja Vedoissa sitä kutsutaan nimellä Om.

        Mitä näistä kirjoista pidetään tärkeimpinä kirjoina?

        Laajasta vedalaisesta kirjallisuudesta tärkeimpinä kirjoina pidetään Vedanta-sutraa, yksitoista ensimmäistä Upanishadia, Bhagavad-gitaa ja Bhagavata-puranaa eli Srimad-Bhagavatamia. "Bhagavad-gita on tiivis, helppotajuinen ja johdonmukainen lausunto kaikista Upanishadeihin sisältyvistä filosofisista aksioomista, ja Srimad-Bhagavatam on sekä Upanishadien että kaikkien Puranojen filosofian ytimenä. Samoissa Puraneissa mainitaan, että "Srimad-Bhagavatam" toimii luonnollisena kommenttina Vedanta-sutralle, mistä on osoituksena molempien teosten identtinen alku: "janmādy asya", joka tarkoittaa "Hän, josta luominen alkaa, joka ylläpitää luomista ja joka on sen tuhon syy". Sanskritin sana vedanta tarkoittaa "kaiken tiedon kruunua", sutra "aforismia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä näistä kirjoista pidetään tärkeimpinä kirjoina?

        Laajasta vedalaisesta kirjallisuudesta tärkeimpinä kirjoina pidetään Vedanta-sutraa, yksitoista ensimmäistä Upanishadia, Bhagavad-gitaa ja Bhagavata-puranaa eli Srimad-Bhagavatamia. "Bhagavad-gita on tiivis, helppotajuinen ja johdonmukainen lausunto kaikista Upanishadeihin sisältyvistä filosofisista aksioomista, ja Srimad-Bhagavatam on sekä Upanishadien että kaikkien Puranojen filosofian ytimenä. Samoissa Puraneissa mainitaan, että "Srimad-Bhagavatam" toimii luonnollisena kommenttina Vedanta-sutralle, mistä on osoituksena molempien teosten identtinen alku: "janmādy asya", joka tarkoittaa "Hän, josta luominen alkaa, joka ylläpitää luomista ja joka on sen tuhon syy". Sanskritin sana vedanta tarkoittaa "kaiken tiedon kruunua", sutra "aforismia".

        Itse Sana Rig Vedassa oli JUMALA, ja se sisälsi jumalallista VOIMAA.

        Pyhissä kirjoituksissa "SANA" viittaa johonkin globaaliin informaatio-olemukseen, joka sisältää kaiken kattavan sisällön. On noudatettava uskonnollisia elämännormeja, jotta ei vahingoittaisi itseään eikä muita. Pyhien kirjojen sanat ovat Luojan sanelemia, niissä annetaan ihmiskunnan turvatekniikka.
        Kaikki ja kaikki maapallolla ja maailmankaikkeudessa on syy-seuraussuhteessa toisiinsa. Maailmankaikkeuden esineet ja ominaisuudet ovat sulkeutuneet yhteen globaaliin tietorakenteeseen, jossa kaikki menee Jumalan asettamien lakien mukaan. Jumala hallitsee kaikkien esineiden, ominaisuuksien ja prosessien, myös ajan kulumisen, ilmestymistä, muuttumista tai poistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse Sana Rig Vedassa oli JUMALA, ja se sisälsi jumalallista VOIMAA.

        Pyhissä kirjoituksissa "SANA" viittaa johonkin globaaliin informaatio-olemukseen, joka sisältää kaiken kattavan sisällön. On noudatettava uskonnollisia elämännormeja, jotta ei vahingoittaisi itseään eikä muita. Pyhien kirjojen sanat ovat Luojan sanelemia, niissä annetaan ihmiskunnan turvatekniikka.
        Kaikki ja kaikki maapallolla ja maailmankaikkeudessa on syy-seuraussuhteessa toisiinsa. Maailmankaikkeuden esineet ja ominaisuudet ovat sulkeutuneet yhteen globaaliin tietorakenteeseen, jossa kaikki menee Jumalan asettamien lakien mukaan. Jumala hallitsee kaikkien esineiden, ominaisuuksien ja prosessien, myös ajan kulumisen, ilmestymistä, muuttumista tai poistumista.

        Siksi ennen luomista Vishnu kehotti Brahmaa suorittamaan askeesin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi ennen luomista Vishnu kehotti Brahmaa suorittamaan askeesin.

        Alussa oli Sana, alussa oli "Om".
        Vedaisten kirjoitusten mukaan ensimmäinen tähän maailmaan luotu elementti oli ääni. Itse asiassa sama todetaan Johanneksen evankeliumissa, jossa sanotaan, että "alussa oli Sana". Sana tarkoittaa ääntä, ääni tarkoittaa värähtelyä. Vedoissa kuvataan, että luomisprosessi alkoi alkuvärähtelystä. Tämä värähtely, joka on kirjattu Vedojen kirjoituksiin, on äänen "om" värähtely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alussa oli Sana, alussa oli "Om".
        Vedaisten kirjoitusten mukaan ensimmäinen tähän maailmaan luotu elementti oli ääni. Itse asiassa sama todetaan Johanneksen evankeliumissa, jossa sanotaan, että "alussa oli Sana". Sana tarkoittaa ääntä, ääni tarkoittaa värähtelyä. Vedoissa kuvataan, että luomisprosessi alkoi alkuvärähtelystä. Tämä värähtely, joka on kirjattu Vedojen kirjoituksiin, on äänen "om" värähtely.

        Vielä tänäkin päivänä joogit toistavat tätä ääntä "om" päästäkseen kosketuksiin korkeampien tietoisuustasojen kanssa, nostamaan tietoisuutensa korkeammalle tasolle, ja se on heidän mielestään ja muinaisten Vedojen kirjoitusten mukaan alkuperäinen ääni, joka synnytti tämän maailman.

        Patanjali Munin joogasutroissa tätä äänen meditaatiota pidetään tehokkaimpana ja helpoimpana tapana saavuttaa samadhi, eli erityinen tietoisuuden tila, jossa ihminen tulee suoraan kosketuksiin korkeampien olemisen tasojen kanssa. Tämän vuoksi joogit meditoivat äänestä, sanovat tämän äänen "om", ja samalla meditoivat tämän äänen merkityksestä, alkuperäisestä lähteestä tai impulssista, joka synnytti tämän maailman, joka on viime kädessä rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tänäkin päivänä joogit toistavat tätä ääntä "om" päästäkseen kosketuksiin korkeampien tietoisuustasojen kanssa, nostamaan tietoisuutensa korkeammalle tasolle, ja se on heidän mielestään ja muinaisten Vedojen kirjoitusten mukaan alkuperäinen ääni, joka synnytti tämän maailman.

        Patanjali Munin joogasutroissa tätä äänen meditaatiota pidetään tehokkaimpana ja helpoimpana tapana saavuttaa samadhi, eli erityinen tietoisuuden tila, jossa ihminen tulee suoraan kosketuksiin korkeampien olemisen tasojen kanssa. Tämän vuoksi joogit meditoivat äänestä, sanovat tämän äänen "om", ja samalla meditoivat tämän äänen merkityksestä, alkuperäisestä lähteestä tai impulssista, joka synnytti tämän maailman, joka on viime kädessä rakkaus.

        Ja itse asiassa nämä ajatukset siitä, että maailma syntyy äänestä, ovat synnyttäneet koko Veda-kulttuurin, koska Vedoissa äänelle annetaan luova merkitys. Voimme nähdä tämän jossain määrin omassa kokemuksessamme. Tiedämme, että sana luo, sana virittää meidät tietyllä tavalla, sana vaikuttaa tietoisuuteemme. Sana voi kohottaa tietoisuuttamme tai päinvastoin alentaa tietoisuuttamme.

        Kyse on äänestä, värähtelystä. Se tuntuu niin merkityksettömältä asialta, mutta kuinka paljon olemmekaan riippuvaisia tästä sanasta, äänestä, meitä läpäisevistä värähtelyistä. Ja nyt elämme tässä värähtelyjen valtameressä, joista suurin osa valitettavasti vaikuttaa siihen, että tietoisuutemme laskee, rappeutuu. Suurin osa tämän maailman värähtelyistä ei edistä tietoisuuden kohottamista, vaikka Vedoissa sanotaan, että ääni voi luoda, kuten ääni loi tämän maailman, koko tämä maailma on luotu äänen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse asiassa nämä ajatukset siitä, että maailma syntyy äänestä, ovat synnyttäneet koko Veda-kulttuurin, koska Vedoissa äänelle annetaan luova merkitys. Voimme nähdä tämän jossain määrin omassa kokemuksessamme. Tiedämme, että sana luo, sana virittää meidät tietyllä tavalla, sana vaikuttaa tietoisuuteemme. Sana voi kohottaa tietoisuuttamme tai päinvastoin alentaa tietoisuuttamme.

        Kyse on äänestä, värähtelystä. Se tuntuu niin merkityksettömältä asialta, mutta kuinka paljon olemmekaan riippuvaisia tästä sanasta, äänestä, meitä läpäisevistä värähtelyistä. Ja nyt elämme tässä värähtelyjen valtameressä, joista suurin osa valitettavasti vaikuttaa siihen, että tietoisuutemme laskee, rappeutuu. Suurin osa tämän maailman värähtelyistä ei edistä tietoisuuden kohottamista, vaikka Vedoissa sanotaan, että ääni voi luoda, kuten ääni loi tämän maailman, koko tämä maailma on luotu äänen avulla.

        "Alussa oli Sana... Samalla ääni on Jumala ja Jumalan Energia, Jumalalla on se, ja se on Jumala. Aivan kuten tämä maailma on luotu äänen avulla, ihminen voi ääntä jossain määrin puhdistamalla antaa täsmälleen saman luovan merkityksen tai laittaa luovan voiman ääneen.

        Veda sanoo, että äänellä on neljä tasoa ...kirjaimellisesti, että ääni ei ole vain sitä, mitä lausumme kielellämme, ei vain sitä, mitä kuulemme korvillamme - se on vain karkein ja helpoimmin havaitsemamme äänen muoto, se on äänen ensimmäinen ilmentymä. Sanotaan, että on olemassa hienovaraisempi äänen muoto, joka on myös meille tuttu - se on mielessämme oleva ääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alussa oli Sana... Samalla ääni on Jumala ja Jumalan Energia, Jumalalla on se, ja se on Jumala. Aivan kuten tämä maailma on luotu äänen avulla, ihminen voi ääntä jossain määrin puhdistamalla antaa täsmälleen saman luovan merkityksen tai laittaa luovan voiman ääneen.

        Veda sanoo, että äänellä on neljä tasoa ...kirjaimellisesti, että ääni ei ole vain sitä, mitä lausumme kielellämme, ei vain sitä, mitä kuulemme korvillamme - se on vain karkein ja helpoimmin havaitsemamme äänen muoto, se on äänen ensimmäinen ilmentymä. Sanotaan, että on olemassa hienovaraisempi äänen muoto, joka on myös meille tuttu - se on mielessämme oleva ääni.

        Tiedämme, että mielessämme on koko ajan puhetta. Puhumme jatkuvasti, ja tämä ääni, jota muut eivät kuule, jonka vain me itse kuulemme, on äänen toinen taso, hienovaraisempi ääni, jonka sisällä on tiedon shakti tai tiedon energia. On olemassa vielä hienovaraisempi ääni tai hienompi äänitaso, kolmas äänitaso, joka on lähes sulautunut kuvaan.

        Meidän tuntemamme kuvat tai ideat, käsitykset, ovat äänen kolmatta tasoa. Tästä äänimaailmasta tai eidoksesta puhui Platon, kun hän väitti, että henkinen maailma on tiivistetyn äänen maailma tai se on, sanoisimmeko, ideoiden maailma, kun tiivistetty ääni ei ole loogisesti purettu ajatus vaan eräänlainen idea, eräänlainen kuva, joka näkyy minulle.


      • Anonyymi

        Ja lopuksi Vedoissa sanotaan, että äänellä on henkinen taso. Hienoin taso, jonka ihminen voi lopulta saavuttaa äänen avulla, on henkinen taso tai henkinen ääni. Ja itse asiassa Vedoissa, kun maailman luomisprosessia kuvataan, sanotaan, että hienoimman tason ääni hengelliseltä tasolta tulee tänne karkealle tasolle ja synnyttää tämän maailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lopuksi Vedoissa sanotaan, että äänellä on henkinen taso. Hienoin taso, jonka ihminen voi lopulta saavuttaa äänen avulla, on henkinen taso tai henkinen ääni. Ja itse asiassa Vedoissa, kun maailman luomisprosessia kuvataan, sanotaan, että hienoimman tason ääni hengelliseltä tasolta tulee tänne karkealle tasolle ja synnyttää tämän maailman.

        Toisin kuin meidän ajatuksemme, Vedat ovat samaa mieltä meidän ajatuksemme kanssa siitä, että kaikki kehittyy, mutta Vedoissa kuvattu evoluutio on kuitenkin päinvastainen. Evoluutio, jota me tai tiedemiehet yrittävät keksiä, on evoluutiota karkeasta hienojakoiseen. Tiedemiehet sanovat esimerkiksi, että kaikenlainen elämä tässä maailmassa syntyi elottomasta aineesta, ja vähitellen se järjestäytyi yhä enemmän, kunnes syntyi ihminen, joka kykeni ymmärtämään tätä maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin kuin meidän ajatuksemme, Vedat ovat samaa mieltä meidän ajatuksemme kanssa siitä, että kaikki kehittyy, mutta Vedoissa kuvattu evoluutio on kuitenkin päinvastainen. Evoluutio, jota me tai tiedemiehet yrittävät keksiä, on evoluutiota karkeasta hienojakoiseen. Tiedemiehet sanovat esimerkiksi, että kaikenlainen elämä tässä maailmassa syntyi elottomasta aineesta, ja vähitellen se järjestäytyi yhä enemmän, kunnes syntyi ihminen, joka kykeni ymmärtämään tätä maailmaa.

        Vedojen mukaan evoluutioprosessi on kuitenkin juuri päinvastainen, että hienommalta tasolta kaikki saa karkeampia muotoja, ja loogisesti on paljon helpompi ymmärtää ja hyväksyä tämä näkemys. Ymmärrämme kyllä, että jopa aineellisessa maailmassa luominen tapahtuu hienovaraisesta karkeaan, ja jokin idea ilmestyy ensin.

        Miten esimerkiksi lentokoneet, joilla lennämme, ovat syntyneet? Ne syntyivät idean muodossa, siemenen muodossa, siinä muodossa, että syntyi ajatus siitä, että ihminen voi ja hänen pitäisi lentää ja että jotain ilmaa raskaampaa ja silti voi nousta. Tämä ajatus kehittyi ensin joksikin mentaaliseksi käsitykseksi, kehittyi jollakin tasolla ja kehittyi lopulta lentokoneeksi, jonka kyytiin voimme nousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedojen mukaan evoluutioprosessi on kuitenkin juuri päinvastainen, että hienommalta tasolta kaikki saa karkeampia muotoja, ja loogisesti on paljon helpompi ymmärtää ja hyväksyä tämä näkemys. Ymmärrämme kyllä, että jopa aineellisessa maailmassa luominen tapahtuu hienovaraisesta karkeaan, ja jokin idea ilmestyy ensin.

        Miten esimerkiksi lentokoneet, joilla lennämme, ovat syntyneet? Ne syntyivät idean muodossa, siemenen muodossa, siinä muodossa, että syntyi ajatus siitä, että ihminen voi ja hänen pitäisi lentää ja että jotain ilmaa raskaampaa ja silti voi nousta. Tämä ajatus kehittyi ensin joksikin mentaaliseksi käsitykseksi, kehittyi jollakin tasolla ja kehittyi lopulta lentokoneeksi, jonka kyytiin voimme nousta.

        Vedat selittävät siis juuri tätä maailman luomisen prosessia tai luomisen prosessia tai evoluutiota hienojakoisemmasta karkeampaan. Ja lisäksi kaikkein mielenkiintoisinta ja tämänhetkisen tapahtumamme kannalta suoraan merkityksellistä on se, että Vedojen mukaan ihminen voi saavuttaa hienompia ja ylevämpiä olemisen tasoja äänen avulla. Että tämä prosessi, joka alkaa äänestä ja johtaa siihen, että näemme maailman ympärillämme, tiheän aineen maailman, tämä prosessi, joka alkaa äänestä, voi avautua, ja ihminen voi äänen avulla nousta korkeammalle olemisen tasolle.


      • Anonyymi

        Maailma syntyy äänestä. 4 äänitasoa. Evoluution polku - hienovaraisesta karkeaan. Äänen voima. Kehon energiakeskukset - chakrat. Mantra - äänet, jotka puhdistavat mielen kiintymyksestä tähän maailmaan. Ihmisen tulisi sisällyttää koko maailma sydämeensä.


      • Anonyymi

        Miksi joogit saavat kaikki mystiset voimat: kyvyn lukea ajatuksia, kyvyn materialisoida esineitä tai muita asioita? On yhä joitakin joogeja, jotka pystyvät siihen. Yksinkertaisesti keskittymällä mieleen. Jooga selittää tämän vaikutuksen sanomalla, että kaikki nämä mystiset voimat kehittyvät yksinkertaisesti mielen voiman keskittämisen seurauksena. Aivan kuten auringonvalonsäde, jos keskitämme sen suurennuslasin läpi, pystyy polttamaan tai sytyttämään puun tuleen, samalla tavalla mieli, jonka olemme pystyneet keskittämään tai keskittämään, saa paljon suuremman voiman kuin hajallaan oleva mieli. Mutta kuten sanoin, tämä on vasta toinen taso siitä, mitä henkiseen ääneen tai mantran ääneen keskittyminen voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joogit saavat kaikki mystiset voimat: kyvyn lukea ajatuksia, kyvyn materialisoida esineitä tai muita asioita? On yhä joitakin joogeja, jotka pystyvät siihen. Yksinkertaisesti keskittymällä mieleen. Jooga selittää tämän vaikutuksen sanomalla, että kaikki nämä mystiset voimat kehittyvät yksinkertaisesti mielen voiman keskittämisen seurauksena. Aivan kuten auringonvalonsäde, jos keskitämme sen suurennuslasin läpi, pystyy polttamaan tai sytyttämään puun tuleen, samalla tavalla mieli, jonka olemme pystyneet keskittämään tai keskittämään, saa paljon suuremman voiman kuin hajallaan oleva mieli. Mutta kuten sanoin, tämä on vasta toinen taso siitä, mitä henkiseen ääneen tai mantran ääneen keskittyminen voi tehdä.

        Kolmas taso on se, kun voimme nousta tämän pashyanti vakin eli äänen tasolle, joka on erottamaton kuvasta. Vedoissa sanotaan, että kaiken sen takana, mitä meillä on karkean kuoren lisäksi, on myös joitakin korkeampia entiteettejä. Niitä kutsutaan jumaliksi tai puolijumaliksi. Ja nämä korkeammat entiteetit, jotka ovat tavalla tai toisella ruumiillistuneet aineellisen luonnon voimissa, ovat saavutettavissa äänen avulla. Jos joku toistaa mantran ääntä, mantran ääni on hänen tapansa kommunikoida näiden korkeammalla sijaitsevien elävien olentojen, korkeamman tason olentojen, kanssa.


      • Anonyymi

        Olipa kerran hieno yhtye, joka keräsi kansanlauluja. Ja nämä kansanlaulut, huudot, ne perustuvat samaan periaatteeseen. Ja ihmiset, jotka osallistuivat tähän yhtyeeseen, kertoivat, että he olivat monta kertaa vakuuttuneita siitä, että kaikki nämä huudot ja loitsut, joita he keräsivät joissakin pohjoisen kylissä, toimivat edelleen. Kun he oppivat joitakin , joita ihmiset käyttivät saadakseen sateen satamaan, he sanoivat, että hyvin usein kävi niin, että lauloimme niitä konsertissamme - ja satoi, vaikka emme tarkoittaneet sillä mitään. Eräs nainen valitti, että hän oli oppinut muinaisen ... siitä, miten saada lapsi raskaaksi, ja hän sanoi: "Olen ollut siitä lähtien koko ajan raskaana", koska ääni toimii. Kun ääni saavuttaa korkeamman tason, niiden alkuaikojen energioiden tason, jotka vaikuttavat täällä tai vaikuttavat todellisuuteemme teidän kanssanne, tämä ääni, se muuttuu todellisiksi ja varsin konkreettisiksi tuloksiksi. Mutta se ei ole edes tärkein asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa kerran hieno yhtye, joka keräsi kansanlauluja. Ja nämä kansanlaulut, huudot, ne perustuvat samaan periaatteeseen. Ja ihmiset, jotka osallistuivat tähän yhtyeeseen, kertoivat, että he olivat monta kertaa vakuuttuneita siitä, että kaikki nämä huudot ja loitsut, joita he keräsivät joissakin pohjoisen kylissä, toimivat edelleen. Kun he oppivat joitakin , joita ihmiset käyttivät saadakseen sateen satamaan, he sanoivat, että hyvin usein kävi niin, että lauloimme niitä konsertissamme - ja satoi, vaikka emme tarkoittaneet sillä mitään. Eräs nainen valitti, että hän oli oppinut muinaisen ... siitä, miten saada lapsi raskaaksi, ja hän sanoi: "Olen ollut siitä lähtien koko ajan raskaana", koska ääni toimii. Kun ääni saavuttaa korkeamman tason, niiden alkuaikojen energioiden tason, jotka vaikuttavat täällä tai vaikuttavat todellisuuteemme teidän kanssanne, tämä ääni, se muuttuu todellisiksi ja varsin konkreettisiksi tuloksiksi. Mutta se ei ole edes tärkein asia.

        Viime kädessä tärkeintä on, että ihminen voi äänen avulla päästä henkiselle tasolle eli tämän maailman tuolle puolen. Ja Vedoissa sanotaan, että mantrojen ääni voi siirtää ihmisen tietoisuuden toiseen muotoon, kohottaa tai nostaa ihmisen tietoisuuden henkiselle tasolle. Ja itse asiassa se on mantran äänen päätarkoitus: vapauttaa mielemme tähän maailmaan kiinnittymisen orjuudesta tai kahleista.

        On olemassa toinen olemassaolon tapa, toinen olemassaolon muoto, korkeampi olemassaolon muoto, ja lopulta ihminen, joka kuuntelee mantraa, voi saavuttaa tämän korkeamman tilan, jossa on absoluuttinen vapaus, rakkaus, absoluuttinen halu antaa koko itsensä muille jne. eli hän tuntee sydämensä avautuvan. Ja jokainen ihminen, joka nytkin kuuntelee näitä mantran ääniä tai muinaisia Veda-hymnejä, voi jossain määrin tuntea tämän prosessin, kun hänen sydämensä avautuu, tietoisuus avautuu - tietoisuus laajenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kädessä tärkeintä on, että ihminen voi äänen avulla päästä henkiselle tasolle eli tämän maailman tuolle puolen. Ja Vedoissa sanotaan, että mantrojen ääni voi siirtää ihmisen tietoisuuden toiseen muotoon, kohottaa tai nostaa ihmisen tietoisuuden henkiselle tasolle. Ja itse asiassa se on mantran äänen päätarkoitus: vapauttaa mielemme tähän maailmaan kiinnittymisen orjuudesta tai kahleista.

        On olemassa toinen olemassaolon tapa, toinen olemassaolon muoto, korkeampi olemassaolon muoto, ja lopulta ihminen, joka kuuntelee mantraa, voi saavuttaa tämän korkeamman tilan, jossa on absoluuttinen vapaus, rakkaus, absoluuttinen halu antaa koko itsensä muille jne. eli hän tuntee sydämensä avautuvan. Ja jokainen ihminen, joka nytkin kuuntelee näitä mantran ääniä tai muinaisia Veda-hymnejä, voi jossain määrin tuntea tämän prosessin, kun hänen sydämensä avautuu, tietoisuus avautuu - tietoisuus laajenee.

        Viime kädessä Vedat sanovat, ja tämä on Vedojen tarkoitus, että ihmisen pitäisi sisällyttää koko maailma tietoisuuteensa tai sydämeensä, että ihminen, jolla on kapea tietoisuus, tietoisuus, joka on alentunut vain oman ruumiinsa tiedostamiseen, on keskittynyt itseensä, eikä sellainen ihminen voi olla onnellinen määritelmän mukaan. Ihminen, joka ajattelee vain itseään, on aina onneton, vaikka hänen toiveensa toteutuisivat, hän ei saa siitä tyydytystä. Mutta ihminen, joka on onnistunut laajentamaan tietoisuuttaan ja ottamaan mukaan koko maailman. Tiedämme, että jos olemme onnistuneet sisällyttämään sydämiimme vain yhden ihmisen, olemme jo onnellisempia. Jos olemme onnistuneet tavalla tai toisella antamaan sydämemme toiselle ihmiselle, ajattelemaan toista ihmistä, välittämään toisesta ihmisestä, elämään toista ihmistä varten, olemme jo tulleet onnellisemmiksi, jos hänen eduistaan on tullut meille tärkeämpiä kuin omista eduistamme. Ja sitä kutsutaan rakkaudeksi - ihmeellisin kokemus, jonka voimme saada tässä maailmassa. Jos sydämemme kuitenkin avautuu, tämä rakkaus voi kohdistua kaikkeen maailmassa. Tämä on sitä rakkautta, jota pyhimyksillä on; ja kaikki pyhimykset ovat määritelmällisesti kaikkein onnellisimpia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kädessä Vedat sanovat, ja tämä on Vedojen tarkoitus, että ihmisen pitäisi sisällyttää koko maailma tietoisuuteensa tai sydämeensä, että ihminen, jolla on kapea tietoisuus, tietoisuus, joka on alentunut vain oman ruumiinsa tiedostamiseen, on keskittynyt itseensä, eikä sellainen ihminen voi olla onnellinen määritelmän mukaan. Ihminen, joka ajattelee vain itseään, on aina onneton, vaikka hänen toiveensa toteutuisivat, hän ei saa siitä tyydytystä. Mutta ihminen, joka on onnistunut laajentamaan tietoisuuttaan ja ottamaan mukaan koko maailman. Tiedämme, että jos olemme onnistuneet sisällyttämään sydämiimme vain yhden ihmisen, olemme jo onnellisempia. Jos olemme onnistuneet tavalla tai toisella antamaan sydämemme toiselle ihmiselle, ajattelemaan toista ihmistä, välittämään toisesta ihmisestä, elämään toista ihmistä varten, olemme jo tulleet onnellisemmiksi, jos hänen eduistaan on tullut meille tärkeämpiä kuin omista eduistamme. Ja sitä kutsutaan rakkaudeksi - ihmeellisin kokemus, jonka voimme saada tässä maailmassa. Jos sydämemme kuitenkin avautuu, tämä rakkaus voi kohdistua kaikkeen maailmassa. Tämä on sitä rakkautta, jota pyhimyksillä on; ja kaikki pyhimykset ovat määritelmällisesti kaikkein onnellisimpia ihmisiä.

        He eivät tarvitse keinotekoisia keinoja tunteakseen itsensä onnelliseksi, he ovat jo onnellisia. He ovat onnellisia, koska heidän tietoisuutensa on tietyssä tilassa, jossa he tuntevat rakkautta ja yhteyttä kaikkiin asioihin ja viime kädessä rakkautta ja yhteyttä siihen lähteeseen, josta tämä maailma tuli, Jumalan rakkauteen, alkuperäiseen rakkauteen tai alkuperäiseen energiaan, joka synnytti tämän maailman ja meidät.

        Mantrojen perimmäinen merkitys on siis rakkauden tunteminen, ja jonkinlaisen rakkauden varjon voi tuntea kuka tahansa. Kuka tahansa, joka kuuntelee mantroja, yrittää laulaa mukana, yrittää päästä mukaan tähän henkisen äänen virtaan, voi tuntea sydämensä avautuvan, laajenevan, tulevan valmiimmaksi ottamaan muut mukaan, tuntemaan olevansa yhteydessä kaikkeen, mikä ympäröi häntä. Tämä on se, mitä meillä on käytettävissämme, kun toistamme mantran ääniä.


    • Anonyymi

      Tuliks siit si se Findus merestä?

      • Anonyymi

        Kuka? Mikä? Milloin?


    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe