Ei ole epäitsekästä olla lisääntymättä

Anonyymi-ap

Lapasettomia haukutaan epäitsekkäiksi, mutta kyllä asia niin on, että lapsia tekevät ne epäitsekkäitä ovat.
Minusta on epäitsekästä tehdä lapsia tähän maailmaan, lapset joutuvat kärsimään sodista ja niiden seurauksista ja ennenkaikkea kuumenevasta ilmastosta.
Jokainen syntynyt uusi ihminen aiheuttaa lisää päästöjä ja kuluttaa rajallisia luonnonvaroja.
En minä ainakaan halua jättää jälkeeni lasta, joka joutuu kärsimään katkuvasti kuumemmista kesistä ja joutuu vielä sodassakin kärsimään ja on vielä velkavanki, ei omasta toimistaan, vaan suomen valtion sössimisistä.

Ihme kouhoottamista siitä, että syntyvyys on suomessa laskenut ja ollaan huolissaan suomalaisten väestön kehityksestä.
Maapallo on jo liikakansoittunut, sieltä vaan väkeä suomene, ei tarvi suomalaisten lisääbtyä, maaiömalla riittää populaa.

22

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan varmuudeksi kysyn, tarkoitatko tosiaan epäitsekästä eli uhrautuvaista vai että ei ole itsekästä olla lisääntymättä? Tuo sinun näkökulmasi on vain sen verran mielenkiintoinen, uusi, jos noin on. - Täytyy pohtia 🙂

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­­N­­­y­­­m­­f­o­­m­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Mun nähdäkseni molemmat valinnat, sekä lisääntyä, että olla lisääntymättä, ovat itsekkkäitä valintoja. Omasta itsestä lähtien ja omien halujen perusteella nuo päätökset tehdään. Poikkeuksena ehkä voi pitää heitä, jotka tajuavat jälkikasvua olevan tulossa, vasta kun asiassa ei ole enää mitään pohtimista.

      • Anonyymi

        Ja mä oletan, että tarkoitit itsekästä, et epäitsekästä. 🙂


    • Anonyymi

      Itsekästä elää ilman muuta tarkoitusta kuin kulutusjuhlaa itseä varten. Siis ampukaa itsenne maapallon saastuttajat joutilaat lapsettomat..

    • Anonyymi

      Lapse sentään tarvitsee vanhempiaan, sinua ei tarvitse kukaan lapseton

      • Anonyymi

        Jos ihminen on lapseton, kyllä hän on tärkeä läheisilleen esim. kumppanille ja sukulaisille.

        Lapsia ei pidä tehdä, jos ei halua rakastaa ja kasvattaa lasta ja olla hänelle vanhempi.


      • Anonyymi

        Miksi kommentoit noin? Sinä et määrittele kenenkään arvoa/tärkeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kommentoit noin? Sinä et määrittele kenenkään arvoa/tärkeyttä.

        Ei lapsettomillakaan lapsia omaavia


    • Puhuttiinko tässä nyt itsekkyydestä, epäitsekkyydestä vai kenties niistä lapasista?

    • Anonyymi

      Kohu on lähinnä kohua rahavaroista. Millä tulevat eläkkeet rahoitetaan, jollei voida hyödyntää huijauspyramidia.

      • Suomi on toiminut pyramidi huijauksen tavoin jo vuodesta 2008. Päättäjät puhuu palveluyhteiskunnasta, mutta sen tyhmempikin tajuaa, ettei ilman teollisuutta talous pyöri. Korona jo näytti kuinka huinolla tasolla suomen tuotanto on. Syntyvyyskin lähti laskuunmuutama vuosi tuon talousromahduksen jälkeen. Hirveitä määriä velkaa otettu, eikä mitään mahdollisuuksia niitä maksaa takaisin. Huono syntyvyys viimeisteli vielä tuon tuhon. Kohta mennään lakkoon, mutta ei sen puolesta, että saatais lisää palkkaa, vasn siksi että juopot saa lisää asumistukea. Menee aina vaan hullummaksi yhteiskunta. Miksi ammattiliitotkin haluaa ajaa mieluummin työttömien kuin työntekijöiden etua.


    • Anonyymi

      Harvoin on ketään syytetty epäitsekkyydestä. Taisi mennä itsekkyys ja epäitsekkyys sekaisin?

    • Anonyymi

      Itsekästä on lisääntyä ja altistaa lapsensa kaikille tuleville vaikeuksille.

      -harmiseikirj-

    • En minäkään ymmärrä, miksi ollaan huolissaan siitä, että lapsia ei enää pursuta maailmaan. 😁

      Mä tein exän pienoisella avustuksella kyllä tänne pari aika hyvää tyyppiä. En silloin liikoja miettinyt, mutta täytyy sanoa, etten kyllä kadukaan...ihan huikeita ihmisiä.

      Mutta niin he ovat siskoni ja varsinkin mutsin mielestä. Exästä nyt en ihan tiedä (enää), mutta exän äiti exanoppi tykkää, sekä sukulaiset ja hirveesti paljon muitakin ihmisiä niistä kahdesta.

      Anyway...asiaan. Minä olen sitä mieltä täysin, että jos nyt tänne jotkut miettii tehfä lidää ihmisiä, niiden pitäisi jo tietää mitä he tekevät. Sidäistää, että he luovat uuden ihmisen, joka tarvitsee paljon.

      Ajat ovat muuttuneet... ei enää puhuta perustarpeista. Pieni ihminen tarvitsee enemmän. Aikuisen vierelleen hetkeksi. Ja siitä pitäisi tehdä uusi tarkoitus, ei vain siitä, että tuo ruoan, katon pään päälle ja suojan parille kymmenelle eka elinvuodelle. Läsnäoleminen.

      Ja rakkautta, mikä aloittajalta ei selkeästikään puutu. 🥰

      • Anonyymi

        Ihan hyvin sanoitettu tuo osuus että harkintaa pitäisi olla, käsitystä omista kyvyistä hoitaa homma kunnialla maaliin eikä jättää yhteiskunnan tehtäväksi. Palkintohan sitten tulee siinä vaiheessa missä sinä nyt olet, luultavasti pärjäävät vaikka aika vaikeaksi voi mennä jo heidän elinaikana elo täällä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin sanoitettu tuo osuus että harkintaa pitäisi olla, käsitystä omista kyvyistä hoitaa homma kunnialla maaliin eikä jättää yhteiskunnan tehtäväksi. Palkintohan sitten tulee siinä vaiheessa missä sinä nyt olet, luultavasti pärjäävät vaikka aika vaikeaksi voi mennä jo heidän elinaikana elo täällä.

        -harmiseikirj-

        No mä en tiennyt rehellisesti mitä lapsen tekeminen maailmaan pitää sisällään...mut en valita. Oon saanut hitosti kaikkea...

        Mutta mun kasvatus on ehkä vielä pitänyt minut ruodussa...ja eron jälkeen saadut opit näin myöhemmin. Olen sikäli onnekas ja mun muksutkin.

        Mutta edespäin en ehkä näe enää samaa...tulen selostamaan tämän vielä muksuilleni. Kunhan keksin, että miten. Lapsia ei tehfä kun pitää, vaan koska halutaan ja tiedetään jotenkin, mitä se voi olla.

        Ja tähän on nykyään oikeat resurssit. 😊


    • Anonyymi

      Jos nyt ajatellaan asiaa, niin lapsettomuudesta syyllistetään yleensä aina naista, koska nainen voi lapsia saada, ei mies.
      Yksinäiseltä naiselta joku voi syyllistävään sävyyn tivata, että miksi sinulla ei ole lapsia.
      Yksinäinen mies harvemmin saa kuulla, että miksi et ole tehnyt lapsia.
      Ei ainakaan meikäläiselle ole kukaan koskaan tullut kommetoimaan tai kysymään, että onko lapsia, kun yksinäinen mies olen.

      • Anonyymi

        Tulee mieleen että olin kamala puuma, mutta en sitä koskaan niin ajatellut, vaan rakastin häntäkin. Silti, lapsi oli osa minua ja häntä, ja häntä siis enemmän.


    • Anonyymi

      Täällä pyydetään kansaa lisääntymään, kun samaan aikaan valitetaan väestön kasvusta. Ennen jos et saanut lapsia (rumat miehet) sitä pidettiin nolona, mutta nyt jos kauniit ja komeat eivät lisäänny se onkin yhtäkkiä ilmastoteko.
      Tämä jatkuva kaksinaismoralisointi asioista idioottimaisen tekee ei se lisääntyykö joku vai ei.

    • Anonyymi

      Itsekkyydellä tai epäitsekkyydellä ei ole mitään sijaa lapsenteossa. Lapsi tehdään kun siltä tuntuu, sen kyllä sydämessä tietää mitä on vauvakuume. Halu tehdä lapsi ja varmuus siitä että haluaa hoitaa häntä tarpeen mukaan ja olla tukena ja lähellä koko elämän. Mitään muita kriteerejä ei ole. Eikä varsinkaan kenenkään pidä itseään lapen tekoon patistaa jos ei lisääntyä halua. Ihan hyvä on ihminen ilman lastakin jos muuten on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2467
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1271
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1169
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1010
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      931
    Aihe