Kiekkojen huolto

Anonyymi-ap

Monella näyttää olevan tapana viedä kiekot huoltoon syksyllä.
Muuten huollan pyörän itse, mutta onko mittään järkeä huollattaa kiekkoja, jos ei ole mitään vikaa? Kevyesti pyörii. Keskiö sen sijaan pitää vaihtaa, koska kiristin sen ohjeen mukaan ja se on nyt pyörinyt liian tahmeana tämän kauden. Hollowtech keskiö tulee liian kireäksi, jos sen kiristää sillä muoviavaimella. Ensin kiristys paikoilleen sillä, sitten auki ja "kiristys" työntämällä sormi tulpan reikään. Löytyi tällainen loistava ohje jonka avulla ei voi tulla liian tiukalle.

15

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota noin, turhaan huollattaminen on rahan tuhlausta. Jos kuakko pyörii suoraan ja pinnat on sopivan kireällä niin kaikki on hyvin.

      • Niin, siis nämä asiat juuri kiekkojen huollossa tarkastetaan/tehdään, eli onko heittoa sivu/pystysuunnassa ja jos on, niin ne oikaistaan ja toinen tarjastuskohde on onko pinnojen tiukkuus tasainen ympäri kiekon, jos ei ole niin säädetään kohdalleen. Tuossahan se huolto (navan lisäksi) kiekolle olikin.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, siis nämä asiat juuri kiekkojen huollossa tarkastetaan/tehdään, eli onko heittoa sivu/pystysuunnassa ja jos on, niin ne oikaistaan ja toinen tarjastuskohde on onko pinnojen tiukkuus tasainen ympäri kiekon, jos ei ole niin säädetään kohdalleen. Tuossahan se huolto (navan lisäksi) kiekolle olikin.

        Josta velotetaan monta kymppiä, ja jonka voi tehdä itsekin. Nippuside oikein katkaistuna pystyputkeen kiinni ja katkaistu pää mahdollisimman lähelle vannetta kuitenkaan koskematta. Kuakko pyörimään ja jos ei skraavi missään kohtaa on vanne suora. Vähäinen pystyheitto niin vaarallista ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Josta velotetaan monta kymppiä, ja jonka voi tehdä itsekin. Nippuside oikein katkaistuna pystyputkeen kiinni ja katkaistu pää mahdollisimman lähelle vannetta kuitenkaan koskematta. Kuakko pyörimään ja jos ei skraavi missään kohtaa on vanne suora. Vähäinen pystyheitto niin vaarallista ole.

        Ihan en saanut ”kiinni” tuosta asiasta, eli meinasit että heitto mitataan ja korjataan kiekko pyörässä kiinni?

        No, teki miten teki ja teki kuka teki niin tärkeintä että se tehdään aika-ajoin (ainakin pinnojen keskinäisen tiukkuuden tarkastus) ja tekijä ainakin tietyllä tasolla tietää mitä tekee.

        Osalle ihmisistä jo sisäkumin vaihto on ylivoimainen asia taikka eivät sitä halua/voi muista syistä tehdä joten siksi on myös pyöräkorjaamoja/huoltopisteitä joissa noita tehdään.
        Maailmassa on paljon asioita mitä voi tehdä itse, mutta silti asia/palvelu ostetaan joltain taholta joka ottaa siitä maksun. Taloudesta tulisi aika mielenkiintoista jos näin ei olisi.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ihan en saanut ”kiinni” tuosta asiasta, eli meinasit että heitto mitataan ja korjataan kiekko pyörässä kiinni?

        No, teki miten teki ja teki kuka teki niin tärkeintä että se tehdään aika-ajoin (ainakin pinnojen keskinäisen tiukkuuden tarkastus) ja tekijä ainakin tietyllä tasolla tietää mitä tekee.

        Osalle ihmisistä jo sisäkumin vaihto on ylivoimainen asia taikka eivät sitä halua/voi muista syistä tehdä joten siksi on myös pyöräkorjaamoja/huoltopisteitä joissa noita tehdään.
        Maailmassa on paljon asioita mitä voi tehdä itse, mutta silti asia/palvelu ostetaan joltain taholta joka ottaa siitä maksun. Taloudesta tulisi aika mielenkiintoista jos näin ei olisi.

        Asija on vilpitön. Se on semmonen asia että kun on lopulta todennut että vanne on suora eikä kiero, ja pinnatkin sopivan tiukilla toisiinsa nähten, niin säästi jo monta kymppiä kun ei vienyt niitä polkupyöräkorjaamoon jotta siellä voitaisiin todeta ne samat asiat jotka jo juuri totesikin ihan omin neuvoin.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­N­y­m­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18034179l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Se pyörä (kiekko) pitää vaan ottaa irti ja ote sormin akselin päistä ja pyörimään, näin selviää pyöriikö oikeasti hyvin, jos pyörität pyörää sen ollessa paikallaan niin tuo ei kerro paljoakaan paitsi jos laakerit on aivan sökönä. Samaten keskiön kammet irroitettava ja taas sormin pyöritetään akselia niin selviää pyöriikö herkästi.
      Valitettavasti vaan ollee niin että pyöriä ei huolleta ollenkaan vaan riittää että renkaissa on ilmaa, en nyt tarkoita "kuntopyöräilijöitä" vaan tavispyöräilijöitä.

    • Anonyymi

      Miten olet tullut tähän johtopäätökseen? Itse en paljon miettisi muiden tekemisiä koska jos ei mene ja kysy miksi mitäkin ovat tekemässä on aika vaikea päätellä asiasta yhtään mitään.

      Keskiöhöpinänäsi ovat outoja. Ilmeisesti et puhu keskiön vaan kampisarjan kiristyksestä. Kampisarjan kiristyksen yhteydessä puhuisin mielummin välyksen säädöstä kuin kiristyksestä. Kampien varsinaiselle kiinnityksellehän on omat ruuvinsa. Ei sitä keskiötä tarvitse vaihtaa. Riittää että säädät kampien välyksen oikeaksi.

      • Anonyymi

        Et taida tietää minkäkainen on Hollowtech-keskiö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää minkäkainen on Hollowtech-keskiö?

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.

        Ette taida kumpikaan tietää että nelikantti on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.

        Koska kyseessä on poljinkeskiö, se on poljinkeskiö silloin, ulkoisilla kierteillä ja laakereilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kyseessä on poljinkeskiö, se on poljinkeskiö silloin, ulkoisilla kierteillä ja laakereilla.

        Saahan sitä uskoa joulupukkiinkin. Todellisuus vaan saattaa olla toisenlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä uskoa joulupukkiinkin. Todellisuus vaan saattaa olla toisenlainen.

        Aha, sinulla joulupukki tokmittaa poljinkeskiön virkaa. Mikäpäpäpäs siinä sitten..


    • Anonyymi

      Minuakin huolettaa kirkkojen huolto. Sisäilmaonkelmia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe