Hallitus on kirjannut hallitusihjelmaansa, ottavansa merimetsot sekä valkoposkihanhien

Anonyymi-ap

suojeluohjelman pois ja sallivansa niiden metsästyksen, muiden riistalintujen tapaan!
Kauanko tätä luvattua uudistusta on vielä odotettava? Asia kiinnostaa siksi; kun niitä sielä jonkin verran on Suomessa, syksyn edetessä ovat muuttaneet talvisijoilleen. Jos tuo metsästys lupa saataisiin voimaan, moni vähävarainen talous itärajan tuntumassa, saisi linnunlihaa pakastimeenkin pantavaksi.

En kyllä hyljeksisi itsekään mahdollisuutta hankkia broilerin kokoista valkoposki- hanhea-> nimenomaan korvaamaan kaupasta ostettua broileria!
Sitä merimetsoakin saattaisin kokeilla, jos ei mulle maistu; niin taloudessamme on kolme nelijalkaista-> joille varmasti maistuisi keitettynä ka vaikka raakana.
Rauman lähistöllä ainakin on merimetsoja ihan kiusaksi asti, mökkiläiset sekä kalastajat ovat kertoneet!

Hallitus kyllä on supistuksista kertonut, mutt ilmeisesti linnustus ei heidän mielestään ole tärkeää. Jollei se lakimuutos pian astu voimaan; nuo linnut ovat käytännössä vielä ensisyksyyn asti rauhoitettuja! Vauhtia nyt siihen metsästyslakiin!
Hopi hopi!

Mä menen keittämään öljyssä omenamunkkeja, enkä sokeroi niitä valmiiksi.
Koko satsi menee pakastimeen! Tarpeen vaatiessa sulatan ne mikrossa ja sokeroin munkit kuumina sitten vasta tarjolle pantaessa. Olen yksin kotona; niin on turvallista häärätä kiehuvan kuuman rasvankin kanssa!
Hyvää yötä kaikille!
trollikka

65

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolla tavalla minäkin munkit yleensä laitan. Ilman sokeria suoraan vaan pakastimeen, niin sitten sieltä saa tuoreita munkkeja kun sulattaa ja sokeroi 👍

      Joo, moni varmaan odottaa noita lakeja... Muutamana keväänä kun ajelin Kiteenlahdella mökille, niin tuli ihan sellainen Hitchcockin Linnut-elokuvan fiilis, kun pellot olivat niin täynnä valkoposkihanhia, että ihan kuhisi. - Ajattelin, että vaikka mitä tapahtuisi mun autolle tässä kohtaa, niin autosta en nousisi ennen kuin pelastuslaitos on paikalla. - Oli se sen verran julmaa katsottavaa..

      Ilmeisesti Mimmillä on mennyt sujuvasti vierailu, kun saat touhuta rauhassa🤗
      Hyvää yötä trollikka 😴

      • Anonyymi

        Ne valkoposkihanhet siirretään riista eläimeksi mutta ei ole vielä metsästys sallittua ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne valkoposkihanhet siirretään riista eläimeksi mutta ei ole vielä metsästys sallittua ?

        Hallitusohjelman linjauksen mukaan ”tarpeettomat metsästysrajoitukset elinvoimaisten lajien, kuten merimetson ja valkoposkihanhen osalta poistetaan, ja lajit siirretään metsästyslain piiriin”.

        Tarkoitus olisi, että joillakin edellytyksillä haitallisia eläimiä voidaan paitsi ampua, myös niiden lihan voisi hyödyntää, ettei niitä tarvisi vain haudata maahan.


    • Hyvää yötä ja suloisia unia!🙂.

    • Anonyymi

      Vihdoin, kun saimme maahan erinomaisen hallituksen myös nämä asiat pääsevät agendalle. Suden kannanhoidollinen ja vihdoin järkevä metsästys alkaa ja mainitsemasi haittalinnut tulevat metsästyslain piiriin vihreiden itkusta huolimatta.
      Moni maatila meni konkkaan valkkareiden syötyä viljat niin keväin kuin syksyinkin eikä tuo kuten tavallista vihreitä liikuttanut, koska vihaavat suomalaista maaseutu elämää muutenkin.
      Ajaisin lakiin vielä Ruotsissa käytössä olevan suojametsästyksen jolloin kaikkia viljelystuholaisia kurjista joutseniin ja hanhista kyyhkyihin saa metsästää läpi vuoden aina, jos viljelyksillä tapaa enemmän kuin viiden linnun parvia kyseistä lajia.
      Tästä syystä Ruotsissa ei ole minkäänlaista ongelmaa viljelystuhoista ja silti eläinkannat myös kukoistavat. Ovathan nuo kesämetsästykseen tulevat parvet poikkeuksetta nuoria pesimättömiä lintuja.

      • Anonyymi

        Luuletko, että se on hallituksesta tai edes Suomen vihreistä kiinni? Vähänpä tiedät! Elä vain siellä maalaisjunttitynnyrissäso ja räksytä tietämättömyyttäsi ja isiltä opittua vasemmisto ja vihreä liike vihaasi. JUNTTIPELLE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että se on hallituksesta tai edes Suomen vihreistä kiinni? Vähänpä tiedät! Elä vain siellä maalaisjunttitynnyrissäso ja räksytä tietämättömyyttäsi ja isiltä opittua vasemmisto ja vihreä liike vihaasi. JUNTTIPELLE!

        Kyllä luulen ja näin on. Mistäs sinä luulet kansallisen päätöksenteon olevan kiinni?
        Kommentistasi päätellen olet fanaatikko ja raivoat heti mikäli asiat eivät mene sinun kieltolistojesi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luulen ja näin on. Mistäs sinä luulet kansallisen päätöksenteon olevan kiinni?
        Kommentistasi päätellen olet fanaatikko ja raivoat heti mikäli asiat eivät mene sinun kieltolistojesi mukaan.

        En minäkään usko että pitää hallituksesta muuten paikkaansa, paitsi että Marin hallitus olisi yhdellä järkkymättömällä ilmoituksella lopettanut turkistarhauksen ja kaikki lentävän lintuflunssan.

        Oikeistopuolen kokoomus ja persut nikottelee kaikkea, mikä rajoittaa kaupankäyntiä, yritystoimintaa ja voittojen käärimistä. Siksi kiellot ja luvat kestävät tai epäonnistuvat.


    • Anonyymi

      Niin noh, katsellaan nyt vielä mitä EU herrat tuumivat. Ennenkin on suojeltu keski-eurooppalaisten päätöksellä.

    • Anonyymi

      Metsästys on eliitin harrastus. Ei rikkaat päästä mailleen köyhiä, ja kun ei ole mahdollisuutta metsästykseen seuroissa ei myöskään saa ostaa asetta.

      Aseella ei tähän maailman aikaan tehdä säästöä itselle lintuja ruuaksi ampumalla. Aseen hankinta ja luvat maksavat niin paljon, vaikka johonkin pääsisikin metsästämään.

      Eikös niillä böödeillä ollu jotain lentsuakin joka voi tarttua ihmiseen..

      xLiner

      • Anonyymi

        Tuo on totta ei köyhät metsästämään pääse


      • Anonyymi

        Kommenttisi on täysin asiasta tietämätön mikä nyt vihreälle feministille on tyypillistä.
        Metsästystä harrastaa yli 300 000 ihmistä Suomessa ja eliitti tuossa on vähissä. Toki jos käsityksesi on vain keski-eurooppalaisessa metsästyksessä, niin siellä se sitä on.
        Suomessa metsästää käytännössä puoluekentästä riippumatta joka sektorilta ihmisiä. Lähinnä luonnosta erkaantuneet vihreät ja vasemmisto on se porukka jota metsällä ei näy.
        Seuroihin pääsee nykyään kuka vaan. Itse kuulun kolmeen seuraan joihin jokaiseen on viime vuodesta tähän päivään otettu kaikki uudet jäsen ehdokkaat jotka hakivat. 11 henkilöä. Alle 18v tulokkailta ei peritä edes liittymismaksuja.
        Kahdessa seurassa jäsenmaksu on 20e/v ja kolmannessa 50e/v.
        Maanomistajat ei ole synonyymi rikkaille, mutta sehän on teidän vihreiden käsityksen ulkopuolella muutenkin. Tuntemani mo.t ovat ihan normi tuloluokissa eläviä tavan kansalaisia itseni mukaanlukien.
        Mihin perustuu käsityksesi aselupien kalliudesta? Ihan perus torrakon saa leimaveroineen päivineen jopa 150e.lla. itse olen hommannut kaikki aseeni 20-30v sitten eivätkä siis kustanna enää mitään. Huoltaa ja pitää kunnossa, niin ovat ikuisia.
        Itselleni metsästyskustannukset menevät vuosittain jopa tulo puolelle. Myyn vähintään yhden hirven ja peurankin jotka kattavat kaikki polttoainekulutkin, jos ne periaatteessa ovat suurimmat koko harrastuksessa joten provosi metsästystä vastaan ei nyt onnistunut mutu pohjalta. Ota asiasta tietoa ennenkun provoat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on täysin asiasta tietämätön mikä nyt vihreälle feministille on tyypillistä.
        Metsästystä harrastaa yli 300 000 ihmistä Suomessa ja eliitti tuossa on vähissä. Toki jos käsityksesi on vain keski-eurooppalaisessa metsästyksessä, niin siellä se sitä on.
        Suomessa metsästää käytännössä puoluekentästä riippumatta joka sektorilta ihmisiä. Lähinnä luonnosta erkaantuneet vihreät ja vasemmisto on se porukka jota metsällä ei näy.
        Seuroihin pääsee nykyään kuka vaan. Itse kuulun kolmeen seuraan joihin jokaiseen on viime vuodesta tähän päivään otettu kaikki uudet jäsen ehdokkaat jotka hakivat. 11 henkilöä. Alle 18v tulokkailta ei peritä edes liittymismaksuja.
        Kahdessa seurassa jäsenmaksu on 20e/v ja kolmannessa 50e/v.
        Maanomistajat ei ole synonyymi rikkaille, mutta sehän on teidän vihreiden käsityksen ulkopuolella muutenkin. Tuntemani mo.t ovat ihan normi tuloluokissa eläviä tavan kansalaisia itseni mukaanlukien.
        Mihin perustuu käsityksesi aselupien kalliudesta? Ihan perus torrakon saa leimaveroineen päivineen jopa 150e.lla. itse olen hommannut kaikki aseeni 20-30v sitten eivätkä siis kustanna enää mitään. Huoltaa ja pitää kunnossa, niin ovat ikuisia.
        Itselleni metsästyskustannukset menevät vuosittain jopa tulo puolelle. Myyn vähintään yhden hirven ja peurankin jotka kattavat kaikki polttoainekulutkin, jos ne periaatteessa ovat suurimmat koko harrastuksessa joten provosi metsästystä vastaan ei nyt onnistunut mutu pohjalta. Ota asiasta tietoa ennenkun provoat.

        Metsästysseuroihin ei todellakaan pääse kuka vaan.

        Jos jokin maksaa 150€, se on 150€ liikaa köyhälle 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on täysin asiasta tietämätön mikä nyt vihreälle feministille on tyypillistä.
        Metsästystä harrastaa yli 300 000 ihmistä Suomessa ja eliitti tuossa on vähissä. Toki jos käsityksesi on vain keski-eurooppalaisessa metsästyksessä, niin siellä se sitä on.
        Suomessa metsästää käytännössä puoluekentästä riippumatta joka sektorilta ihmisiä. Lähinnä luonnosta erkaantuneet vihreät ja vasemmisto on se porukka jota metsällä ei näy.
        Seuroihin pääsee nykyään kuka vaan. Itse kuulun kolmeen seuraan joihin jokaiseen on viime vuodesta tähän päivään otettu kaikki uudet jäsen ehdokkaat jotka hakivat. 11 henkilöä. Alle 18v tulokkailta ei peritä edes liittymismaksuja.
        Kahdessa seurassa jäsenmaksu on 20e/v ja kolmannessa 50e/v.
        Maanomistajat ei ole synonyymi rikkaille, mutta sehän on teidän vihreiden käsityksen ulkopuolella muutenkin. Tuntemani mo.t ovat ihan normi tuloluokissa eläviä tavan kansalaisia itseni mukaanlukien.
        Mihin perustuu käsityksesi aselupien kalliudesta? Ihan perus torrakon saa leimaveroineen päivineen jopa 150e.lla. itse olen hommannut kaikki aseeni 20-30v sitten eivätkä siis kustanna enää mitään. Huoltaa ja pitää kunnossa, niin ovat ikuisia.
        Itselleni metsästyskustannukset menevät vuosittain jopa tulo puolelle. Myyn vähintään yhden hirven ja peurankin jotka kattavat kaikki polttoainekulutkin, jos ne periaatteessa ovat suurimmat koko harrastuksessa joten provosi metsästystä vastaan ei nyt onnistunut mutu pohjalta. Ota asiasta tietoa ennenkun provoat.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/896f4cf6-d82d-43d2-af88-0e83c0252a19

        Ja näitä uutisia alkaa taas olemaan vähän joka viikko...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/896f4cf6-d82d-43d2-af88-0e83c0252a19

        Ja näitä uutisia alkaa taas olemaan vähän joka viikko...

        xLiner

        Eikä ole, liioittelet nyt ja pahasti. Edellinen oli kun karhu oli jo miehen kimpussa ja toinen joutui ampumaan että sai pelastettua kaverinsa = pakkotilanne luvallisen metsästyksen yhteydessä. Poliisi tutki ja totesi ettei rikosta tapahtunut ja syttäjä ei syyttänyt. Laki vaatii tuollaisessa jo tutkimaan asian perinpohjin.

        Exlinerin kaltaiset ei tiedä suomalaisesta metsästyksestä kuin vahinkotapauksista ja negatiitisista uutisklipeistä joita vihervasuritoimittajat innoissaan repivät. Se on se kateus ja hölmöys sellaista.

        Onko tullut mieleen, että tuo uudempi juttu voi olla tahallinen/henkilökohtainen. Tyyliin versus leipäveitsi, auto, pesismaila, työkalu tai kone, vastaava. Vaan emme tiedä mikä ollut kyseessä.

        Tai sitten joku jolta pitää ottaa aseet ja luvat pois jos/kun ei edusta sitä mitä vastuulliselta metsästäjältä vaaditaan.

        No poliisi tutkii, koska epäily on metsästysrikoksesta, vahingon ja vaaran sekä vammojen aiheuttamisesta. Siksi meillä on olemassa laki, vieläpä varta vasten oma metsästyslakiosionsa. Joutuu varmasti vastuuseen jos/kun törttöilee, tuossakin tapauksessa, ei selviä luikuroimalla jos osoitautuu ettei ole toimittu niin kuin pitää. Ihan kuin missä tahansa elämän-/lain osa-alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsästysseuroihin ei todellakaan pääse kuka vaan.

        Jos jokin maksaa 150€, se on 150€ liikaa köyhälle 😄

        xLiner

        Nyt puhut potaskaa, mä kuulun metsästysseuraan Varsinais-Suomessa, 50€ per vuosi!
        Enkä mä edes käy niiden kanssa metsällä, yks ainut kerta riitti mulle! Toki ostan hirvenlihaa sitä kautta halvemmalla; mitä esim. kauppahallissa on tiskin alta myynnissä.
        Naudanliha on halvempaa kuin hirven, silloin harvoin kun sitä hallissa myydään!

        Jostain syystä; ns, saksanhirvenlihaa saa umpiopakattuna halvempaan kg-hintaan, kuin suomalaista hirvenlihaa joka kasvaa vapaana luonnossa. Se umpiopakattu saksanhirvi on tarhassa kasvatettua tuotantolihaa; josta taatusti on enemmän kustannuksia. (tuottajille)
        Saksanhirveä voi verrata poronkasvatukseen, ja sitäkin on taatusti enemmän työtä kuin hirvestä!

        Hirvi on "lähes tuhoeläin" ainakin Varsinais-Suomessa, jossa niitä kuten peurojakin on enemmän kuin tarpeeksi! Tuhoavat metsässä taimikkoja, keväällä taas oraspeltoja ja liikenne onnettomuuksia satuu todella paljon, varsinkin hämärään ja pimeään vuorokauden aikaan.

        Edellisen kirjoituksen johdosta totean; Etten todellakaan ostaisi käytettyä "torrakkoa"
        150€:lla! Se on silloin jo loppuunkäytetty, tuskin turvallinen ase edes käyttäjälleen!
        xLiner on siinä oikeassa, ett kunnolliset uudet aseet ovat kalliita. Ampumaseuran kautta harjoituksissa käyntiin... kaikkiin lupiin kuluu kyllä jonkin verran rahaa ja aikaakin.
        Mutt se on myös harrastus, jos et siitä muuta saa-> niin ainakin ystäviä, liikunnan lisäksi, ja raitista ilmaa!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhut potaskaa, mä kuulun metsästysseuraan Varsinais-Suomessa, 50€ per vuosi!
        Enkä mä edes käy niiden kanssa metsällä, yks ainut kerta riitti mulle! Toki ostan hirvenlihaa sitä kautta halvemmalla; mitä esim. kauppahallissa on tiskin alta myynnissä.
        Naudanliha on halvempaa kuin hirven, silloin harvoin kun sitä hallissa myydään!

        Jostain syystä; ns, saksanhirvenlihaa saa umpiopakattuna halvempaan kg-hintaan, kuin suomalaista hirvenlihaa joka kasvaa vapaana luonnossa. Se umpiopakattu saksanhirvi on tarhassa kasvatettua tuotantolihaa; josta taatusti on enemmän kustannuksia. (tuottajille)
        Saksanhirveä voi verrata poronkasvatukseen, ja sitäkin on taatusti enemmän työtä kuin hirvestä!

        Hirvi on "lähes tuhoeläin" ainakin Varsinais-Suomessa, jossa niitä kuten peurojakin on enemmän kuin tarpeeksi! Tuhoavat metsässä taimikkoja, keväällä taas oraspeltoja ja liikenne onnettomuuksia satuu todella paljon, varsinkin hämärään ja pimeään vuorokauden aikaan.

        Edellisen kirjoituksen johdosta totean; Etten todellakaan ostaisi käytettyä "torrakkoa"
        150€:lla! Se on silloin jo loppuunkäytetty, tuskin turvallinen ase edes käyttäjälleen!
        xLiner on siinä oikeassa, ett kunnolliset uudet aseet ovat kalliita. Ampumaseuran kautta harjoituksissa käyntiin... kaikkiin lupiin kuluu kyllä jonkin verran rahaa ja aikaakin.
        Mutt se on myös harrastus, jos et siitä muuta saa-> niin ainakin ystäviä, liikunnan lisäksi, ja raitista ilmaa!
        trollikka

        Teillä on suvussa metsää. Olet päässyt sitä kautta helposti sisään metsästysporukoihin.

        Ainakin täällä päin täytyy olla kaksi jo seurassa olevaa suosittelijaa, takaajaa, jotta voidaan hyväksyä jäseneksi. Hirviporukat voi olla täynnä, ei oteta enempää väkeä.

        Tiedän ettei kaikkia ole hyväksytty jäseniksi. Kuka mistäkin syystä, ei naama miellytä naapuria tms. Hyvin ollaan mustasukkaisia riistasta.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on suvussa metsää. Olet päässyt sitä kautta helposti sisään metsästysporukoihin.

        Ainakin täällä päin täytyy olla kaksi jo seurassa olevaa suosittelijaa, takaajaa, jotta voidaan hyväksyä jäseneksi. Hirviporukat voi olla täynnä, ei oteta enempää väkeä.

        Tiedän ettei kaikkia ole hyväksytty jäseniksi. Kuka mistäkin syystä, ei naama miellytä naapuria tms. Hyvin ollaan mustasukkaisia riistasta.

        xLiner

        Joo, olet ehkä oikeassa, en osaa ottaa kantaa tuohon... sillä suvulla on tosiaan omistuksissaan metsämaata. Mulla henkilökohtaisesti alle 10 puuksi luokiteltavaa, metsän reunasta mun tonttiini kuuluvina, ei metsäksi voi nimittää.
        Suvun metsästysmetsät eivät ole kaupungissa, vaan maaseudulla ja erikokoisia alueita, saman metsästysseuran alueella.

        Joka tapauksessa mulla meni mielenkiinto metsästää umpitollojen kanssa! En mä ota pienintäkään riskiä, osua muuhun kuin eläimeen jota metsästän. Mun olisi pitänyt ampua yllättäin tien ylittänyt nuori hirvi, tietämättä onko mahdollisesti joku ihminen samassa suunnassa vaarassa saada luodista! Tulihan siitä natinaa, kun en ampunut eikä kaverikaan pystynyt ampumaan -> kun olisi ehkä osunut minuun!
        Mä olen helvetin kiitollinen; ettei hänkään uskaltanut ampua, vaikka siitäkin mä sain syyt niskoilleni!
        " Nainen hirviporukassa: Sen nyt saattoi arvata, miten siinä käy!"

        Tämä kateus hirviporukassa, alkaa olla yhtä hullua kuin Tansanian nälän hätä!
        2700€ saat metsästys safaarin Serengetiin, jossa esim tuhannet gnuuantiloopit vaeltavat Keniaan. Eurooppalaiset metsästää huvikseen näitä isoja nautaeläimiä safaareillaan; maan alkuperäiset kansalaiset näkee nälkää -> tuhansien nautaeläinten vaeltaessa maasta toiseen! Täällä sitt järjestetään ns. nälkäpäiviä ja lahjoitetaan rahaa...

        Kysyn vaan kenelle, se raha menee? Ketkä nekin rahat taskuihinsa keräävät, sillä lapsia kuolee nälkään vielä tänä päivänäkin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on suvussa metsää. Olet päässyt sitä kautta helposti sisään metsästysporukoihin.

        Ainakin täällä päin täytyy olla kaksi jo seurassa olevaa suosittelijaa, takaajaa, jotta voidaan hyväksyä jäseneksi. Hirviporukat voi olla täynnä, ei oteta enempää väkeä.

        Tiedän ettei kaikkia ole hyväksytty jäseniksi. Kuka mistäkin syystä, ei naama miellytä naapuria tms. Hyvin ollaan mustasukkaisia riistasta.

        xLiner

        Valtionmaille saa irtolupia ja koko kaudeksikin, voi ampuilla lintuja.

        Ja kaikki harrastukset on kalliita. Mutta toi metsästys, sekä kalastus harrastuksena voi kaventaa ruokakuluja, että sikäli saattaa ihan lyödä leivillekin...

        Mä mietin, että mä voisin enskesänä miettiä tästä läheltä jotain uittoalueita käydä sukeltelemassa uppotukkien toivossa. Uittopuuta menee kivasti ohi ja niistä tippuu pohjaan isojakin tukkeja. Vois nostella niitä pous ja pätkiä itselle polttopuuksi. Jos niitä vaan on paljon ja saa helposti ylös. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsästysseuroihin ei todellakaan pääse kuka vaan.

        Jos jokin maksaa 150€, se on 150€ liikaa köyhälle 😄

        xLiner

        Ei kuka vaan kuten sinä ketä harrastus ei ylipäätään kiinnosta. Ja jos 150e on liikaa, niin ylipäätään mitään ei Suomessa voi edullisemmin harrastaa. Se ei silti ole synonyymi, että metsästys olisi kallista mitä se todellakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Valtionmaille saa irtolupia ja koko kaudeksikin, voi ampuilla lintuja.

        Ja kaikki harrastukset on kalliita. Mutta toi metsästys, sekä kalastus harrastuksena voi kaventaa ruokakuluja, että sikäli saattaa ihan lyödä leivillekin...

        Mä mietin, että mä voisin enskesänä miettiä tästä läheltä jotain uittoalueita käydä sukeltelemassa uppotukkien toivossa. Uittopuuta menee kivasti ohi ja niistä tippuu pohjaan isojakin tukkeja. Vois nostella niitä pous ja pätkiä itselle polttopuuksi. Jos niitä vaan on paljon ja saa helposti ylös. 😊

        https://www.metsa.fi/maat-ja-vedet/pinta-alat/

        Tuossa heti alkupuolella on kartta niistä valtion metsistä. Jos asuu Lapissa on varmasti kivaa. Mä en ehkä asu..

        Lihaa ei ole pakko syödä. Kasveistakin saa proteiinia ja varmasti halvemmalla.

        xLiner


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Valtionmaille saa irtolupia ja koko kaudeksikin, voi ampuilla lintuja.

        Ja kaikki harrastukset on kalliita. Mutta toi metsästys, sekä kalastus harrastuksena voi kaventaa ruokakuluja, että sikäli saattaa ihan lyödä leivillekin...

        Mä mietin, että mä voisin enskesänä miettiä tästä läheltä jotain uittoalueita käydä sukeltelemassa uppotukkien toivossa. Uittopuuta menee kivasti ohi ja niistä tippuu pohjaan isojakin tukkeja. Vois nostella niitä pous ja pätkiä itselle polttopuuksi. Jos niitä vaan on paljon ja saa helposti ylös. 😊

        Ei kai uppotukeista polttopuita kannata tehdä. Rakennat jotain...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai uppotukeista polttopuita kannata tehdä. Rakennat jotain...

        xLiner

        En mä tartte mitään rakennella. Pätkiks vaan ja uuniin. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näitähän te metsästyksen vastustajat aina kiimoissanne odotattekin. Tuo teidän ajatusmaailmastanne vasta sairaan tekeekin.

        Onko sulla muna kädessä kun naputtelet viestejäsi?

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://www.metsa.fi/maat-ja-vedet/pinta-alat/

        Tuossa heti alkupuolella on kartta niistä valtion metsistä. Jos asuu Lapissa on varmasti kivaa. Mä en ehkä asu..

        Lihaa ei ole pakko syödä. Kasveistakin saa proteiinia ja varmasti halvemmalla.

        xLiner

        No mä en erityisemmin itse diggaa metsästyksestä, mutta kyllä sitä voi köyhemmätkin harrastaa. 😊

        Ja ihan hyvä harrastus, kun opettelee niksit.

        Mä tykkään ennemmin polttopuuhommista. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on suvussa metsää. Olet päässyt sitä kautta helposti sisään metsästysporukoihin.

        Ainakin täällä päin täytyy olla kaksi jo seurassa olevaa suosittelijaa, takaajaa, jotta voidaan hyväksyä jäseneksi. Hirviporukat voi olla täynnä, ei oteta enempää väkeä.

        Tiedän ettei kaikkia ole hyväksytty jäseniksi. Kuka mistäkin syystä, ei naama miellytä naapuria tms. Hyvin ollaan mustasukkaisia riistasta.

        xLiner

        Meillä on yksi seura missä metsästän pääasiassa hirviä ja kukaan meidän jahtiporukasta ei omista metsää alueella eli provoat esittäen tietäväsi asiasta jotain, vaikka et todellisuudessa tiedä eli yrität trollata.
        Trollikalle. Kyse olikin esimerkki hinnasta eli edes jonkinlaisen toimivan saa jo tuollakin hinnalla. Kun asiaan vihkiytyy, niin jokainen sitten hommaa jatkossa enemmän mittoihinsa sopivan.
        Eli rikas saati hyvätuloinen ei tarvi olla metsästääkseen eikä edes omistaa maata.
        Lineri on aina vihannut metsästystä ilmeisesti henkoht kaunansa takia jotain kohtaan ja ideologisista syistä, mutta tuo on juurikin vihreille tyypillistä. Yritetään esittää tietävää vain siksi että voidaan antaa väärää käsitystä muille esim somessa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä en erityisemmin itse diggaa metsästyksestä, mutta kyllä sitä voi köyhemmätkin harrastaa. 😊

        Ja ihan hyvä harrastus, kun opettelee niksit.

        Mä tykkään ennemmin polttopuuhommista. 😁

        Köyhät ei kyllä harrasta.

        Pitäis olla toimiva auto, polttoainetta siihen pitkiäkin matkoja varten, mettäkuteet, aseet ja ammukset ja muut värkit. Jos ne täytyy erikseen ostaa, köyhä ei metsästä.

        Kolmella eurolla saa kilon broilerinkoipia lähikaupasta.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ei kyllä harrasta.

        Pitäis olla toimiva auto, polttoainetta siihen pitkiäkin matkoja varten, mettäkuteet, aseet ja ammukset ja muut värkit. Jos ne täytyy erikseen ostaa, köyhä ei metsästä.

        Kolmella eurolla saa kilon broilerinkoipia lähikaupasta.

        xLiner

        No eipä ne harrasta paljoa muutakaan sitten..muuta kuin kävelyä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No eipä ne harrasta paljoa muutakaan sitten..muuta kuin kävelyä...

        Niin. Lähikauppaan pääsee kävellen. Ja lähimetsään.

        Aina voidaan tietysti väitellä siitäkin missä menee oikean köyhän raja. Toiselle se voi olla 400€ tulot kuussa, jollekin 5000€.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Lähikauppaan pääsee kävellen. Ja lähimetsään.

        Aina voidaan tietysti väitellä siitäkin missä menee oikean köyhän raja. Toiselle se voi olla 400€ tulot kuussa, jollekin 5000€.

        xLiner

        Eikä tietenkään realisoitavaa varallisuutta. Vai joustetaanko siitäkin?

        xLiner


      • "Eliitin ?" Nyt tuli kyllä ihan kivikautinen vertaus ja pieleen kaiken lisäksi.


      • Anonyymi

        Kyllä se metsästys on maalaisten harrastus, eihän ne haulikot ja kiväärit jotka ennen maatalojen seinillä roikkuivat olleet koristeita. Kyllä valtion maille saa metsästys lupia, eikä ne aseet niin kalliita ole? Toki Kyllä lihat saa kaupasta halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsästysseuroihin ei todellakaan pääse kuka vaan.

        Jos jokin maksaa 150€, se on 150€ liikaa köyhälle 😄

        xLiner

        Näin. Ökyt tappaa huvikseen. 👎🖕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ei kyllä harrasta.

        Pitäis olla toimiva auto, polttoainetta siihen pitkiäkin matkoja varten, mettäkuteet, aseet ja ammukset ja muut värkit. Jos ne täytyy erikseen ostaa, köyhä ei metsästä.

        Kolmella eurolla saa kilon broilerinkoipia lähikaupasta.

        xLiner

        Sitten sinä et metsästä, mutta eikös se ole silloin plus miinus nolla kun et siitä muutenkaan pidä? Ps. Itse tunnen useammankin köyhän ja työttömän joita ei metsältä pois saa köyhyyskään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla muna kädessä kun naputtelet viestejäsi?

        xLiner

        Etkö enää muuta keksinyt trollataksesi metsästystä?😅


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En mä tartte mitään rakennella. Pätkiks vaan ja uuniin. 🤣

        Ei enää tukkeja uitella... Hiabilla rekan kyytiin ja sahalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää tukkeja uitella... Hiabilla rekan kyytiin ja sahalle.

        Voihan se olla, että sahalle menee rekalla puut, mutta kuitua ainakin menee vesitse uittamalla aika paljon vielä...

        https://www.uittoyhdistys.fi/toiminta

        Ja luultavammin ne uponneet ei olekkaan tämän, eikä edellisvuoteisia? Uppotukit säilyy vuosikymmeniä pohjassa.


    • Milloin tulee luvalliseksi viskisieppojen ja kaljatiirojen metsästys? 😜

      Olis sillan alta taas tilaa kävellä, kun ne ei pesiytyisi siltojen alla raakkumassa herjojaan.

      • Anonyymi

        Kohta on kuule sillan aluset täynnä kaikenlaisia eläinmaailman olioita. Kännikaloja ja vanhoja elintasolokkeja ja yhteiskuntaluteita. Lajien lisääntyminen näyttää tosi lupaavalta ja olosuhteiden muuttuessa todennäköisesti löytyy myös ihan uusia, täällä aiemmin harvemmin nähtyjä lajeja, kuten ketamiinikurppia ja taikasieni-Jimejä.

        Sit täytyy olla tarkkana mikä on Suomen alkuperäiseen luontoon kuuluva laji ja mikä haitallinen vieraslaji..

        xLiner


      • Anonyymi

        Pakkoko on sillan alta kulkea, jo ennen 2000 lukua, me niitä vältettiin. Ei yksistään se raakkuminen, mutt kun tuppautuivat tekemään lähempääkin tuttavuutta tai tuli ryöstetyksi.
        Ainahan siellä on epäsosiaalinen porukka vähintäänkin sadetta pitänyt! Onhan ne myös jonkinlaisia alamaailman kohtaamispaikkoja! (tavarat vaihtaa omistajaa)

        Kierrän mieluunnin sillan alustan, kuin oikaisen sen kautta, muutamia metrejä!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoko on sillan alta kulkea, jo ennen 2000 lukua, me niitä vältettiin. Ei yksistään se raakkuminen, mutt kun tuppautuivat tekemään lähempääkin tuttavuutta tai tuli ryöstetyksi.
        Ainahan siellä on epäsosiaalinen porukka vähintäänkin sadetta pitänyt! Onhan ne myös jonkinlaisia alamaailman kohtaamispaikkoja! (tavarat vaihtaa omistajaa)

        Kierrän mieluunnin sillan alustan, kuin oikaisen sen kautta, muutamia metrejä!
        trollikka

        No minä en kulje minkään sillan alta edes päältä kuin harvoin. Mutta koululaiset osa joutuu kulkemaan joko sillan alta tai vilkkaasti liikennöidyn tien yli, missä nopeudet on 80-100 km tunnissa. Sikäli toivoisin, että ne menis muualle puliveivaamaan, kun just sen sillan alle missä ala-aste ikiset kulkee.


    • Anonyymi

      Aloittajallakin loppuisi eläinten tappaminen ja luovuttais pois 18 kpl lintu ja hirvikiväärejä 12 pumppuhaulikkoa 5 haulikkoa 7 magnum 44 pistoolia 2 rynnäkkökivääriä 3 konepistoolia 2 käsikranaattia 1 singon ja 367 000 patruunaa kun tapais tulevan kumppaninsa niin miksi samat ja määrätyt tyypit tappaa eläimiä eli menis palkkaarmeijaan ja ukrainaan sotimaan niin sit saa ampua jaa juu ni siel ammutaan takas niin miksi samat tyypit tappaa eläimiä tappamisen ilosta

      • Anonyymi

        Mä satun olemaan tämän ketjun aloittaja; eikä mulla ole ase arsenaalia! Ainoastaan kaksi luvallista metsästykseen tarkoitettua asetta, piekkari kyyhkysten ja fasaanien linnustamiseen, ja kivääri suurempien eläimien metsästykseen.

        Siks toiseks mä en paljon ole viimeisten vuosien aikana ehtinyt metsästämään, hyvä ett sienien ja marjojen keruuseen olen ehtinyt. Kyllä mun riistaliha on nykyään ollut pääasiassa ostettua, tai jonkun sukumme miehen apumaa. Kaupasta ostan kanaa, broiria ja jopa kalaakin, jos en naapurin ukon kanssa ole kalastamaan päässyt! Toisinaan taas teen hänen kanssaan vaihtokauppaa; litra puhdistettuja vadelmia - 1½ kg tuore hauki! Kummankin etu!

        Tai 18 kpl 200g - 250g ahvenia, jotka mä suolestin ja savustin -> mulla on sähkökäyttöinen savustin, hänellä ei sellaista ole jossa savustaisi kalaa. Jaettiin ahven saalis puoliksi!
        Ahventen suolistot meni kissoille ja siileille, mitä ne eivät syöneet; loput kippasin ulkohuusin
        kompostikäymälään ja kuiviketta päälle, maatuvat siellä, vuoden. Pihan puuwc:tä harvoin kukaan ihminen käyttää, mä käytän sitä lähinnä ruokajätteen kompostointiin.
        Käy muuten 2 vuoden kuluttua, kukkasille ja koristepensaille lannoitemultana.

        Puuskuta mitä puuskutat kiukkuasi täällä, mä yritän puolestani elää niin ekologisesti kuin suinkin voin. Ja valkoposki hanhia sekä hirvieläimiä on Varsinais- Suomessa liikaa, niiden runsaskätisen harventamisen; pitäisi jokaisen ihmisen hyväksyä! Vaikka kuinka olisi "vihreä luonnonsuojelija" ja kasvissyöjä.
        Ajatelkaa ihan puhtaalla järjellä, mikä on ihan luonnon sekä ihmisenkin kannalta parasta!

        Tämä tästä aiheesta; luultavasti en enempää keskusteluun enää puutu! Olen oman mielipiteeni tuonut jo julki!
        trollikka


    • Anonyymi

      Juu, nirri pois vaan ympäriinsä paskojilta joita on liikaa.

      Hmm, toisaalta kukahan tällä pallolla on pahin paskoja, jota on myös liikaa??

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Niin. Ihminen on se pahin haittaeläin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ihminen on se pahin haittaeläin.

        xLiner

        Aina voit aloittaa itsestäsi sen lajin vähentämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voit aloittaa itsestäsi sen lajin vähentämisen.

        En varmasti. Jos vähentämiseen ilmenee tilaisuus, minä olen huolehtimassa karsimisesta. Voin olla sitten se viimeinen karsittava itse, tuli ainakin homma hoidetuksi.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En varmasti. Jos vähentämiseen ilmenee tilaisuus, minä olen huolehtimassa karsimisesta. Voin olla sitten se viimeinen karsittava itse, tuli ainakin homma hoidetuksi.

        xLiner

        Normi vihreä kommentti. "Kaikki muut paitsi minä on pallolla liikaa"
        Kommentistasi päätellen ei ihmekään, että kaltaisillenne ei aselupia edes myönnetä. Näkyy hyvin, että vihreä liike on natsisaksassa perustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normi vihreä kommentti. "Kaikki muut paitsi minä on pallolla liikaa"
        Kommentistasi päätellen ei ihmekään, että kaltaisillenne ei aselupia edes myönnetä. Näkyy hyvin, että vihreä liike on natsisaksassa perustettu.

        Eikö jo irtoo?

        xLiner


    • Anonyymi

      Se ei ole metsästystä että ruokintapaikoille ammutaan eläimet jotka tuli syömään esim kodin tai mökin ikkunasta hirvi tuli syömään syöttöpaikalle 30 metrin päähän ikkunasta hiljaa ikkuna auki ja ampuu ei se ole metsästystä ja ruokintapaikoille tappaminen ei ole metsästystä

      • Anonyymi

        No teidän viherideologisten mukaan mikään ei ole metsästystä joten lakkaa lajittelemasta sitä mikä on ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No teidän viherideologisten mukaan mikään ei ole metsästystä joten lakkaa lajittelemasta sitä mikä on ja mikä ei.

        Onko raukkamaisempaa ampua syöttipaikoille syömään tulleet eläimet ei se ole metsästystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko raukkamaisempaa ampua syöttipaikoille syömään tulleet eläimet ei se ole metsästystä

        Johonkin se saaliseläin aina ammutaan. Ruokamaille, pakolaukkaan tai ohilentoon. Ei eroa mistään miten se metsästys tapahtuu.
        Kuten sanottu teille on ihan sama miten eläin metsästetään vastustatte sitä silti.


      • Anonyymi

        Kyseessä onkin kannan vähentäminen eikä siinä silloin tarvita termejä. Itse nautin supikoirien, minkkien, irtokissojen ym. vähentämisestä luonnossa.


    • Anonyymi

      En ymmärrä otsikosta mitään.

    • Anonyymi

      Kaikki tuhoisat vieraslajit tulisi hävittää kertaheitolla ja lopullisesti, ei mitenkään näpertelemällä että muutama sieltä täältä keittopataam, se keino ei enää riitä kun niitä on jo liikaa.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Kun tarpeeksi viivytellään, ehtii hallitus hajota ennenkuin saadaan mitään aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Punavihreän päiväuni. Odota vain neljän vuoden päähän, jos saatte taas tuhlaajahallituksenne takas. Eppäillä soppii.🤣


    • Luin että merirosvot :D

    • Anonyymi

      Exliner on punavihreä kateudesta kun ei saa itse riistalihaa ja/tai metsästää. Purkaa-oksentaa angstiaan sitten tällaisina todella marginaalisina rikosjuttuina ja väärinä esimerkkeinä. Häpeä!

      • Anonyymi

        Tuota samaa pahaa oloaan hän on täällä vuosikaudet purkanut ja kun ei kykene enää vastaväitteisiin jotka on jo ammuttu alas alkaa henkilöhyökkäykset. No mitäpä elämäntapa pummilta ja ikuisuus työttömältä muutakaan voi odottaa.🤣


    • Anonyymi

      Pitäisi sallia sinimusta kuukausi kerran vuodessa. Silloin saisi tappaa kenet haluaa. Minä haluan tuon oikeuden. Kyllä ihmisiä riittää ja on vähän liikaakin.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Merimetsot pitää ampua täältä satakunnasta. Ne pilaa kalastuksen eikä kalaa enää tule.

    • Pellolta olen hanhia hätyytellyt paineilma töötillä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe