Olen iloinen kurppa, omasta tahdosta

Palstalla on joku (jotkut), jotka saa hyvän mielen ja kurpaksi, kaveripojaksi tai tarralenkkarien omistajaksi tms. huutelusta (p.s. ihan tyylikkään näköiset ne kengät muuten oli) . Siinä sivussa vissiin oma kurja elämä kohoaa sen verran, että se tuntuu edes hetken siedettävältä. Aika surullista ja säälittävää.

Kun palstaa seuraa, tuo pilkkaava käytös kohdistuu heihin, jotka osaavat olla tyytyväisiä siihen mitä on ja jotka pysyvät pääasiassa positiivisella mielellä ja välillä jaksavat toistakin kannustaa. Asenteesta ja onnestako olet veetuilija vailla!? Tiedätkö mitä? Ne onnellisuus ja asenne lähtee ihan itsestäsi, ei seurustelukumppanista, ei työpaikasta, ei kohtuuttoman korkeasta omanarvontunnosta. Ihan tavallinen riittää, jos se riittää sinulle itsellesi. Myöskään sinkkuus tai vapaaehtoinen yhdenyönjuttujen välttäminen ei ole häpeä! Sinkkuna ollaan, koska on aiempaa kuormaa purettavana, tai juuri nyt ei jaksa tai viitsi lähteä seuranhakurumbaan tai sitten vaan ei riittävän oikeaa ihmistä molemminpuolisilla tunteilla ja sopivalla elämäntilanteella ole vaan osunut kohdalle. Huonoa kun ei kannata ottaa, se tekee vaan onnettomaksi!

Elämässä on asioita, johon voi vaikuttaa ja asioita, jotka pitää vain hyväksyä ja jotka vaan on. Jos itse pistää tarmonsa ja energiansa asioihin, joissa on onnistumisen mahdollisuus ja joissa on hyvä, on elämä jo lähtökohtaisesti aika parempaa. Konkreettinen esimerkki: Jos vaikka on työtön, kannattaa CV viilata ja valmistautua haastatteluun ja miettiä mitä pystyy tarjoamaan yritykselle. Jos sellaista ei ole, on työkkärillä työssäoppimisohjelmia, jolla voi saada lisää osaamista tai hankkia osaamista lisää ja parantaa mahdolisuuksia päästä suuntaan, joka kiinnostaa. Aktiivinen ote elämästä ei tule ulkopuolelta vaan sinusta itsestäsi.

Sama ideologia pätee kaikessa elämässä, paitsi mt-ongelmissa ja uupumisessa. Ne vaativat ensisijaisesti aikaa, avun hakemista ja armollisuutta itseä kohtaan. Mutta niidenkin kohdalla, kun pahin on ohitettu, pätee taas sama asia: elämään kannattaa lisätä asioita, jotka tekee tyytyväiseksi ja saa hyvälle mielelle. Sellainen asia voi olla myös muiden kannustus! Vain sisältä mädäntyvä ihminen yrittää vaikuttaa muiden kehumiseen itsekkäistä syistä. Kehu voi ärsyttää, se on inhimillistä (vaikka jos on itse ollut pitkään kehuja vailla), mutta silti kannustus ja kehut ei pitäisi koskaan olla huono asia. Se voi olla yksittäiselle ihmiselle asia, joka saa sen päivän jaksamaan tai yrittämään jotain jota ei muuten yrittäisi.

Kun olin täällä joskus vuonna xyz, oli tällä tapana haukkua yksinhuoltajia ja miten he eivät kelpaa kenellekään. Kuitenkin kun lähdin ulos ja irl, totuus oli aivan toinen. Ei sillä haukkumalla ketään saa kiinnostumaan ja ottamaan jotain ketä ei halua.

Olen muuten iloinen ja tyytyväinen kurppa, aion vanheta arvokkaasti ja valita kumppanin, joka näkee rakkauden eikä ikää. En enää haluaisi olla 3-kymppinen enkä halua miestä myöskään, joka katkeran sekaisin tuntein haluaa palata 20-30v takaiseen aikaan. Puoliksi pappa on paljon houkuttelevampi vaihtoehto. Aikansa kutakin.

52

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli suomennettuna ja tiivistettynä elikkäs et saa enään muita kuin saattokodissa asuvia rikkaita ja varakkaita miehiä ja olis onni kun joku noin 75v rikas ja varakas eläkeläismies olis kiinnostunut sinusta mutta ei vain yli 90v saattokodin rikkaat ja varakkaat miehet on kiinnostuneita ja citrinella ei edes tervehdi köyhempiä miehiä ei edes katso päinkään he ovat saastaa

      • Välis, lopeta Citrinellan kiusaaminen ja mollaaminen, äläkä asettele hänelle sanoja joita hän ei ole sanonnut. Muuten mä tulen haukkaamaan sellaisen palan persauksistasi ettet istuen kirjoittele viikkoihin.

        *grrr* ja *mur*


      • Ei varmaan kato juu yhtään kukaan järjen omaava nainen samaan ilmansuuntaan edes sun kanssa välis kun sä tollasta sontaa oksennat ulos.🤬.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei varmaan kato juu yhtään kukaan järjen omaava nainen samaan ilmansuuntaan edes sun kanssa välis kun sä tollasta sontaa oksennat ulos.🤬.

        Komppaaja kaveripoikaa tässä jo odotettiinkin 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaaja kaveripoikaa tässä jo odotettiinkin 😂

        No siinä tapauksessa voit jatkaa odotteluas.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei varmaan kato juu yhtään kukaan järjen omaava nainen samaan ilmansuuntaan edes sun kanssa välis kun sä tollasta sontaa oksennat ulos.🤬.

        Välis tuntee alemmuutta kaikkia häntä paremmin kouluttautuneita kohtaan ja se ilmenee juuri noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välis tuntee alemmuutta kaikkia häntä paremmin kouluttautuneita kohtaan ja se ilmenee juuri noin.

        Ikävää että tuntee niin kun ei siihen mitään tarvetta olis kuitenkaan ja tuolla käytöksellä karkottaa vaan ohan kaikki ihmiset luotaan nekin ketä hänestä vois pitää.🙂.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Välis, lopeta Citrinellan kiusaaminen ja mollaaminen, äläkä asettele hänelle sanoja joita hän ei ole sanonnut. Muuten mä tulen haukkaamaan sellaisen palan persauksistasi ettet istuen kirjoittele viikkoihin.

        *grrr* ja *mur*

        En kiusaa enempää en halua tuta elisaketun hammasta haluaa istua


    • Anonyymi

      Tuota kurpittelua nyt saa lukea likipitäen jokainen naisoletettu täällä. Siihen ei tarvita muuta kuin oletettu naissukupuoli ja oletettu ikä.

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä. Kovakuntoinen pappaska maalta vaan, niin elämä hymyilee entistä enemmän. Sullekin tullut järkeä päähän.
      Kesät muuraillaan puutarhassa ja pannaan, talvella ei sitte muurailla.

      -keinovaginamies-

      • En ole koskaan suuntautunut nuorempiin, kerran vain vahingossa rakastunut 13v nuorempaan. Silloinkin olin itseasiassa järkyttynyt, kun huomasin tunteet (tuli itselle yllätyksenä) ja kun en ollut miettinyt toista miuta kuin fiksuna ja kivana ihmisenä enkä iän kautta. Tosin vastapuoli oli kyllä kaikenlaista ”pientä” kyllä siinä vaiheessa jo sanoittanut ääneen (kuten tunnut jotenkin nii tutulta ja omalta, kuin omalta perheeltä, vaikka emme edes tunne kunnolla). Sitä ennen oma suhtautuminen oli jyrkkä ei ikäeroille, mutta jouduin toteamaan olleeni täysin väärässä ja ettei se oikeasti merkitse kun oikein osuu.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        En ole koskaan suuntautunut nuorempiin, kerran vain vahingossa rakastunut 13v nuorempaan. Silloinkin olin itseasiassa järkyttynyt, kun huomasin tunteet (tuli itselle yllätyksenä) ja kun en ollut miettinyt toista miuta kuin fiksuna ja kivana ihmisenä enkä iän kautta. Tosin vastapuoli oli kyllä kaikenlaista ”pientä” kyllä siinä vaiheessa jo sanoittanut ääneen (kuten tunnut jotenkin nii tutulta ja omalta, kuin omalta perheeltä, vaikka emme edes tunne kunnolla). Sitä ennen oma suhtautuminen oli jyrkkä ei ikäeroille, mutta jouduin toteamaan olleeni täysin väärässä ja ettei se oikeasti merkitse kun oikein osuu.

        No, lähinnä tarkoitin tuota että rauhallisempi elämänmeno jo kiinnostaa. Uraohjustelu ja ikuinen elämänmenon aiheuttama hälinä jää vähemmälle. Niin se viisaus vaan kasvaa ja eläkeläiselämä kutsuu.

        Minähän olen ollut henkinen pappaska jo nuoresta lähtien.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, lähinnä tarkoitin tuota että rauhallisempi elämänmeno jo kiinnostaa. Uraohjustelu ja ikuinen elämänmenon aiheuttama hälinä jää vähemmälle. Niin se viisaus vaan kasvaa ja eläkeläiselämä kutsuu.

        Minähän olen ollut henkinen pappaska jo nuoresta lähtien.

        -keinovaginamies-

        Teen kyllä vielä ihan vähintään semi-vakuuttavaa uraa. Olen ihminen joka tarvitsee tavoitteita ja haaveita, en haaveile eläkkeestä vaan elän ruuhkavuosia.

        Olen aina pitänyt maalla mökillä olosta ja kotona olosta. Siis en näe noita asioita toisiaan poissulkevina. Pidän joskus menosta ja vilinästä, mutta vain hetkittäin.


    • Anonyymi

      Olipa hyvä kirjoitus ja niin totta. Kiitos Citrinella.

    • Anonyymi

      asiaa kirjoitat aloittaja.

    • Anonyymi

      Mä olen aina pitänyt "henkisesti papoista". Eli siis sellaisista, jotka eivät kaipaa bailaamista ja bilettämistä ja mutta sellasta, vaan tykkäävät rauhallisesta elämästä ja vapaa-ajalla pääosin kotona oleskelusta.

      • Anonyymi

        Niin ne monet ainakin alkuun väittää, että viihtyy kotona nikkaroimassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne monet ainakin alkuun väittää, että viihtyy kotona nikkaroimassa

        Ei mulle vaan ole väittäneet. Kaikki ovat ainakin olevinaan kauhean meneviä ja touhuavia. Ei kiinnosta sellaset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulle vaan ole väittäneet. Kaikki ovat ainakin olevinaan kauhean meneviä ja touhuavia. Ei kiinnosta sellaset.

        Kuha ny vaan sulle trollimiehelle leukailin jotain parodiaa näihin ”nainen et ole koskaan kotona”- aloituksiin vastineeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuha ny vaan sulle trollimiehelle leukailin jotain parodiaa näihin ”nainen et ole koskaan kotona”- aloituksiin vastineeksi

        Sit meni väärälle taholle. Mä olen lähes aina kotona. Poikkeuksena ne päivät, kun olen toimistolla, yleensä teen työtkin kotoa.


    • Voi kuinka hyvä kirjoitus taas sinulta täynnä asiaa, Citrinella! 🤗 Kiitos! ❤️

      Juuri näin. Toisia alas painamalla ei itse pääse yhtään ylemmäs, ainakaan kanssaeläjien silmissä. Ei tarvitse olla turhan vaatimatonkaan, mutta työelämässä voi myös keskittyä tekemiseen ja kertoa sitten rohkeasti onnistumisistaan. Epäonnistumisten tunnustaminen syö naista/miestä, mutta väistämättä niitäkin kokemuksia tulee eteen ja niistä voi vain oppia.

      Parisuhde on merkityksellinen meistä useimmille. Kaikille ei siihen, syystä tai toisesta, tule tilaisuutta tai koetaan epäonnistumisia, mutta siinäkin sama juttu; Toisia negatiivisesti arvostelemalla (kurppa, ikä, ulkonäkö, yksinhuoltajuus) ei itse pääse yhtään parempaan asemaan suhteiluissaan.
      Kenties vain menettää tilaisuuden tutustua hienoon ihmiseen jonkin ennakkoluulonsa takia.

      - Tunnustan tosin joskus sanoneeni pojalleni, että älä havittele sellaista eturivin tyttöä, minkä kaikki pojat haluavat, vaan katsele niitä seuraavia, niin onnistumisen mahdollisuus on suurempi. Jos se eturivin tyttö haluaa sinut, hän tulee kyllä itse luoksesi. - Ehkä se oli minulta typerä opetus, mutta kunhan tuli sanottua. - En silti koskaan ole puuttunut kummankaan lapseni kumppanien valintaan, toistaiseksi. 😉 Riittää kun näen, ettei heitä suorastaan käytetä hyväksi. Saattaa olla, että silloin ryhtyisin hankalaksi anopiksi.. Juuri nyt olen tyytyväinen.🤗

      Mutta nimenomaan tuo, että joku ei kestä ihmisiä, jotka luovat ympärilleen kivaa ilmapiiriä ja hyvää yhteishenkeä, on surullista.

      - Meillä töissä tehtiin meidän neljän hengen tiimille luonneanalyysit, minkä perusteella saimme vahvistuksen sille, miksi meillä on tällainen dreamteam. Esimerkiksi sekä minä että esimiehemme ollaan tyyppiä, jolle on tärkeää se, että kaikki otetaan mukaan ja kaikilla on kivaa. - Siitä tuli myös erinomainen tieto siitä, millaiset luonteet eivät tähän tiimiin sopisi. - Nyt kun olemme tilanteessa, missä uutta henkilöä rekrytoidaan, tätä tietoa käytetään nyt erityisesti hyväksi ja mm. me koko tiimi osallistumme uuden henkilön haastatteluun ennen kuin hänet palkataan. -Näin varmistetaan se, että tulemme tiiminä jatkossakin tekemään hyvää ja tuloksellista yhteistyötä 👍

      • Anonyymi

        Entä jos mä tiiän kuka sun esimiehesi on? Ei vaan, eipä provomies rekryissä paljoa henkilöstön kemiaa taideta mittailla horoskooppien ym avulla, että sopiiko tämä rapu tiimiin skorpionin kanssa tai järkkäillä mitään ryhmähaastiksia joissa voi huutaa jei tai nei


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mä tiiän kuka sun esimiehesi on? Ei vaan, eipä provomies rekryissä paljoa henkilöstön kemiaa taideta mittailla horoskooppien ym avulla, että sopiiko tämä rapu tiimiin skorpionin kanssa tai järkkäillä mitään ryhmähaastiksia joissa voi huutaa jei tai nei

        Ajattelitko hakea meille töihin vai? 😂
        No, kyse ei ollut ihan horoskooppien luonteista vaan DISC-analyysistä.
        📕📗📘📔


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ajattelitko hakea meille töihin vai? 😂
        No, kyse ei ollut ihan horoskooppien luonteista vaan DISC-analyysistä.
        📕📗📘📔

        Ei ätmi dynamiikka tai muu energia kohtaa tälläkään fiktiivinaishahmolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ätmi dynamiikka tai muu energia kohtaa tälläkään fiktiivinaishahmolla

        Olen sitten pahoillani puolestasi.


      • Anonyymi

        Kurppa ei kurpan silmää noki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kurppa ei kurpan silmää noki?

        En kännykästä ihan hahmota mihin kommenttiin tämä vastaus oli, mutta koska se putosi minun profiiliini, niin totean, että miksi tässä tapauksessa pitäisikään. - Turhan päiten en ala päätäni aukomaan. Olen sellaiseen ihan liian laiska.


      • Taidat olla keltainen? Itse olen eniten keltainen, mutta myös punainen ja vihreätäkin on. Vähän niin kuin kahdessa muussakin persoonallisuustyypityksessä, useampi ominaisuus menee keskialueelle.


      • Citrinella kirjoitti:

        Taidat olla keltainen? Itse olen eniten keltainen, mutta myös punainen ja vihreätäkin on. Vähän niin kuin kahdessa muussakin persoonallisuustyypityksessä, useampi ominaisuus menee keskialueelle.

        En muistanut enää varmaksi, mutta kaivoin analyysin taas esiin. Itse asiassa olen aivan keskellä vakaata sinistä S-tyyliä, mutta minulla on myös hiukan 5-vahvuudella "odottamattomia piirteitä" kaikista muista väreistä, kuten - ilmaisen mielipiteeni hyvin mutkattomasti, olen suora, olen rohkea ja olen hyvin itsenäinen ja voimakastahtoinen .

        Työkaverit olivat myös siitä hämmästyneitä, koska olettivat minun olevan keltainen täsmällisyyteni takia. 😄

        Meidän tiimissä on muistaakseni vain sinisiä ja keltaisia. 🤔


    • Anonyymi

      Aloittajalta ihan asiaa. Lisäisin siihen vain sen, että omaa hyvää oloaan voi lisätä sillä, että siivoaa elämästään pois kaikki sellaiset omaa energiaa poissyövät ihmiset tai tietoisesti jättää kanssakäymisen niin vähiin sellaisten kanssa kuin se olosuhteiden puitteissa on mahdollista.

      • Anonyymi

        Joo, ihan minimiin kyllä


    • Anonyymi

      Hienoa että täällä palstalla paino- ja ikärasismia kovasti yrittävä mies voimaannut välillä iloisena kurppana! Vanhenemisessa on se hyvä puoli, että nahka parkkiintuu, vaikka näyttäisi vielä hennolta tipuselta jonka voi ampua alas oksalta tosta noin vain

    • Anonyymi

      Huutelija on virolainen narsistipultsari genio.

    • Anonyymi

      Kaveripoika on pilkallinen ilmaus, mutta ilmiönä ihan todellinen.

      • Anonyymi

        Harmis on tuo kamupoika huutelija,kurpittelia ja lenkkari hyökkijä. Se tiedetään kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on tuo kamupoika huutelija,kurpittelia ja lenkkari hyökkijä. Se tiedetään kyllä.

        Sillä on hyvin paha olla.


    • Anonyymi

      Oikein hyvä teksti! ☺️ Kiitokset!

      Huolimatta siitä mitä mieltä nämä "kurpittelijat" ja joskus heitä laajempikin joukko ovat naisen ikääntymisestä, olen ollut huomaavinani, että myös miehet yleensä rakastuvat siihen puoleen meissä, mitä jotkut sanovat sieluksi. 😍

      Ja jos joku rakastuu johonkin muuhun, kuten ulkonäköön, sellainen rakkaus ei kestä aikaa.

      Tarrakiinnitys (velcro) on muuten aivan mainio keksintö! Sehän on saanut inspiraationsa luonnosta eli takiaisen piikeistä. Oli nerokasta kaupallistaa tällainen luontoäidin kikkakolmonen! 🤭👍

      🦄

    • Anonyymi

      Juu, kyllä ainakin 48 nainen pysyy metsässä hyvin mukana, tuli se todistettua tänään.
      Ei ole mikään pikakiituri enää itsekään.
      Jokainen ihminen saa olla sitä mitä haluaakin olla, riittää jos itse on tyytyväinen itseensä. Ikä tuo mukanaan myös harkintakykyä, onneksi on olemassa vanhempiakin naisihmisiä. Muuten jäisi ilman:)

      AV

    • Hieno ja upee kirjoitus! Kiitos tästä Citrinella! Se on juuri noin kuin kirjoitit.🤗.

      • Anonyymi

        😂😂😂


      • Anonyymi

        Hienoa että meikäläisten asema on nyt turvattu Citrinellan kirjoituksen ansiosta!

        T. Pullea Kaveripoika


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että meikäläisten asema on nyt turvattu Citrinellan kirjoituksen ansiosta!

        T. Pullea Kaveripoika

        No se riippuu ihan siitä mikä sä kuvittelet sun aseman olevan.😅


    • Paha mieli.... sitä se teetättää. Pitää kiusata, kun ei muuhun ole.

      • Kiusausyritys enemmänkin, tehoton sellainen.


      • Citrinella kirjoitti:

        Kiusausyritys enemmänkin, tehoton sellainen.

        Niin, no naurettavia yrityksiähän ne on, mutta kertookin juuri siitä suppeasta pään sisällöstä. Ei ole kykyä, niin ei sieltä ihmeitä voi vaatiakaan. 😁


    • Vau miten hyvä kirjoitus. Ite vaan tykkään jos saan palstalla paskaa niskaan (pitää mielen virkeänä), mutta en silti tykkää että niin moni sydämellinen tyyppi saa täällä kiusaamista osakseen.

      Mutta siis kyllä ihailen yksilöä, jolla on noin mahtava kyky tuottaa ajatuksia herättävää tekstiä.

    • Väliksen jutut nyt ovat niin ylitrollaavia että ne voi kyllä kääntää suoraan huumorin puolelle sen kummemmin sisältöä miettimättä vaikka kohdistettuja olisivatkin, oikeastaan ihan piristäviä omalla tavallaan. Ei kannata loukkaantua

      • En ole henkiläkohtaisesti loukkaantunut, itse tekona kurpittelu ei tunnu missään. Se mitä joku anonyymi sanoo, ei vaikuta kuvaani itsestäni eikä naarmuta edes pintaa.

        Lähinnä aloitus on enemmänkin kuin hölmöilevän teinin kasvatusyritys ja yritys pistää ajattelemaan, koska tuollainen on tyhmää, säälittävää, surullista ja vaikuttaa meidän kaikkien viihtyisyyteen täällä. Itse katson, että vaikka olisi kuinka paha olla, ei sitä saa purkaa noin. Sen sijaan kun kertoo haasteistaan asiallisesti, ehkä saa lohdotusta ja kannustusta osakseen (anonyyminä, trollaaviin ja kiusamisyrityksiä tehtaileviin harvemmin kohdistuu kovin suuria empatioita).


    • Itse en näytä kurpalta, vaikka joidenkin mielestä varmaan kuulun jo tuohon kurpan ikään. Läheltä katsottuna kyllä mulla on juonteita silmien ympärillä ja otsassakin vähän ja suupielissäkin pienet juonteen alut. Monet kuitenkin arvioi, että oon lähes puolet nuorempi mitä oikeesti oon. Itse koen kurpan kuitenkin vähän haukkumananimenä, tosin sitten lintulajina se ei ole haukkumasana (lehtokurppa).

    • Anonyymi

      Ei kannata ottaa kierroksia ihmisten vuoksi jotka eivät osaa käyttäytyä.
      Onhan täällä niitä jopa rekisteröidyissä nimimerkeissä läsnä.
      Eihän tämä muuten olisikaan sinkkupalsta.

      AV

      • En ole ottanut kierroksia. Tunteet ei käy kuumina eikä edes haaleana. Enemmänkin äänessä on rauhallinen ja määrätietoinen kasvattaja. 😁

        Jos tämä kohdistuisi vain itseeni, en jaksaisi välittää edes, mutta palstan henkeen ja viihtyvyyteen tällä on vaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe