Ammattiliitoille kanneoikeus. Mahdollisuus lakiteitse alkaa ajamaan yksittäisen työntekijänsä asiaa jos työnantaja on rikkonut lakia häntä kohtaan. Tämähän on mahdollista mm. Ruotsissa ja Saksassa joten jos sieltä halutaan mallia ottaa niin eikun ottamaan sitten tässäkin asiassa!
Lakko-oikeuden rajoittamista tai henkilökohtaisia lakkosakkoja nyt ei hyväksytä koskaan eikä siihen vaikuta kanneoikeuskaan mutta muita asioita voidaan hyväksyä sitten.
Hallitukselle vihje työelämäkriisistä ulospääsyyn:
4
144
Vastaukset
- Anonyymi
Ammattiliitoille ei missään nimessä kanneoikeutta. Lain noudattamisen valvonta kuuluu viranomaisille. Työelämän valvoja on AVI. Tuomiovalta on tuomioistuimilla.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on alipalkkauksen kriminalisointi.
Mutta jos sekään ei käy niin sitten tapellaan katkerasti loppuun saakka.
- Anonyymi
Tuskin liitot kovinkaan herkästi tekevät itse mitään, esim PAM sanoo suoraan että liitto ei lähde auttamaan jäsenkuntaa ellei voitto ole taattu. Epävarmoihin tapauksiin ei tarjota lakiapua.
Eli ei muutoksia jos vaarana että liiton varoja hukattaisiin turhuuteen. - Anonyymi
Eduskunta säätää lait. SAK:lla ei ole veto-oikeutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295500
- 1701999
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141334Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281278Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan561176- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701154viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121078- 41940