Sinkkunainen

Ikääntynyt vanhapiika, eronnut karannut, jätetty petetty, yksin
Ei oo hyvä olla yksin, kun on saanut maistaa hyvää seuraa.

Huonon seuran jälkeen yksin nauttii olostaan.

21

374

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsis. Aika raju yleistys.

• Niin oli. Tän hetkinen perustelematon tunne, joka varmasti vaihtuu.

• MangoSitruuna kirjoitti:

Niin oli. Tän hetkinen perustelematon tunne, joka varmasti vaihtuu.

Ihan hyvä elää fiiliksellä, ja kuitenkin ymmärtää sitä, että se on aina väliaikaista.. siis se fiilis.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihan hyvä elää fiiliksellä, ja kuitenkin ymmärtää sitä, että se on aina väliaikaista.. siis se fiilis.

Niin ja tuossa aloituksessa, tarkoitin itseäni, omaa tunnetta tästä kehosta, tästä naisesta.

Niin ja tuossa aloituksessa, tarkoitin itseäni, omaa tunnetta tästä kehosta, tästä naisesta.

Niih.. noin mä sen ymmärsinkin. Mutta vähän viiveellä. Sori.

• Vanhapiika on jo aika vanhentunut nimitys. Itse en pidän mistään nimityksistä kohdallani, en edes termistä sinkku (en tosin suutu siitä). Itse koen olevani vain ihminen ihmisten joukossa. En sen kummempi kuin parisuhteessa olevakaan. Musta on joskus ihmisarvon alentamista, että yksin asuvat ja parisuhteessa olevat ikään kuin luetaan eri kasteihin ja tietysti parisuhteessa olevat monesti sille paremmalle puolelle. Mutta eihän kaikki parisuhteessa olevat välttämättä aina ole ihmisinä paremmasta päästä. Voihan olla, että joku yksin asuva on enemmän ihmisluonteen parhaimmistoa (ystävällinen, kohtelias, mukava, huumorintajuinen yms) kuin joku pariskunta. Tietysti voi olla myös toisinpäin.

• Niin on, samaa mieltä kanssasi.
        >> Vanhapiika on todella historiaa, naurettavaa... sinkkuutta, entisajan verotettavaa yksinäisyyttä.

Sitä ajatusta kai mäkin hain, pohjimmiltaan,
        ettei ole mitään sanaa joka lokeroisi mua niin tiukasti,
        epäolennaisesti kuin
        sinkkunainen.

Niin on, samaa mieltä kanssasi.
        >> Vanhapiika on todella historiaa, naurettavaa... sinkkuutta, entisajan verotettavaa yksinäisyyttä.

Sitä ajatusta kai mäkin hain, pohjimmiltaan,
        ettei ole mitään sanaa joka lokeroisi mua niin tiukasti,
        epäolennaisesti kuin
        sinkkunainen.

Näinpä.

• Erikoinen ilmaisu tuo: "..maistanut hyvää seuraa". 🤔

Niin.."Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään"..
      Toisaalta, ihmisen on kyllä tärkeä myös oppia olemaan yksin.
      Elämässä on varmasti paljon muitakin iloiseksi tekeviä asioita kuin parisuhde.
      Onnellisuuspäiväkirjan pitäminen on yksi tapa huomata niitä, jos alkaa luisua kovin syvälle.

• Niin tarkoitin tuolla sitä, että kun saanut maistaa hyvää, ei tyydy huonompaan.

Olen samaa mieltä, yksin on hyvä olla.
        ON mielestäni tosi oivaltavaa olla itsensä kanssa. Totta on myös, kuten sanoit, että elämässä on paljon, paljon tärkeitä asioita, joista olla kiitollinen ja onnellinen.

Parisuhde ei ole itseistarkoitus eikä etsimällä, kaipaamalla, tarvitsemalla syntyvää. Se on vain olotila, , tunneside kahden ihmisen välillä. (tjsp)

• Anonyymi
        MangoSitruuna kirjoitti:

Niin tarkoitin tuolla sitä, että kun saanut maistaa hyvää, ei tyydy huonompaan.

Olen samaa mieltä, yksin on hyvä olla.
        ON mielestäni tosi oivaltavaa olla itsensä kanssa. Totta on myös, kuten sanoit, että elämässä on paljon, paljon tärkeitä asioita, joista olla kiitollinen ja onnellinen.

Parisuhde ei ole itseistarkoitus eikä etsimällä, kaipaamalla, tarvitsemalla syntyvää. Se on vain olotila, , tunneside kahden ihmisen välillä. (tjsp)

Jos se oli hyvä niin miksi se on entinen?

Tätä en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Takana on aivan upeita naisia, kaunottaria, fiksuja, lämpimiä ja seksikkäitä. En kuitenkaan pidä heitä "hyvänä" jälkikäteen, en etenkään vertailukohtana.

Elementit jotka johtivat siihen että ero tuli eivät ole jotain mitä nimitän hyväksi saati sitten toimivaksi. Hienoja ja upeita yksityiskohtia on ollut, mutta toimivuus on puuttunut aina jollain tasolla.

Hyvästä ei tarvi luopua. Hyvää ei heitä itse menemään. Itse ajattelen näin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos se oli hyvä niin miksi se on entinen?

Tätä en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Takana on aivan upeita naisia, kaunottaria, fiksuja, lämpimiä ja seksikkäitä. En kuitenkaan pidä heitä "hyvänä" jälkikäteen, en etenkään vertailukohtana.

Elementit jotka johtivat siihen että ero tuli eivät ole jotain mitä nimitän hyväksi saati sitten toimivaksi. Hienoja ja upeita yksityiskohtia on ollut, mutta toimivuus on puuttunut aina jollain tasolla.

Hyvästä ei tarvi luopua. Hyvää ei heitä itse menemään. Itse ajattelen näin.

Ihan ymmärrettävää, luonnollista päätelmää. Voihan sen noinkin ajatella!

• Eräs hyvä ystävä lausui kerran viisat sanat. Hän on myös uusiosinkku, eronnut ja petetty.
      "Mielummin tyytyväisenä yksin, kuin huonossa parisuhteessa kaksin".

• Yksin on aina hyvä olla, seurassa ei välttämättä ollenkaan. Itse viihtyisin varmasti nykyään sinkkunakin. Ehtinyt olla niin vähän ittekseni eli sinkku.

• Lisään tähän "Hyvänmaistamiseen" sellaisen näkökulman, että ...

Ihmisiä / suhteita ei oo koskaan hyvä vertailla toisiinsa, mutta
      jos on tiedossa jotain vähemmän hyvää, ehkä selkeesti näkee ne "huonot" puolet
      ja tiedostaa ettei siitä mitään parempaa-hyvää seuraa,

niin herkästi jättää sen seuran tutkimatta jatkoon, koska se tutkimusseikkailu saattaisi aiheuttaa joko pientä hankaluutta tai suuria ongelmia jatkossa. Ehkä niin, ettei halua ottaa riskiä, jos vaaran merkit on jo näkyvissä.

Kuka mitenkin "hyvänmaistamisen" käsittää?

• Anonyymi

Itse käsitän niin että ihminen ei ala leikkimään sellaisen tyypin kanssa joka ei miellytä. Tässä ei tarvi harrastaa minkäänlaista vertailua, vain tietää mitä itse haluaa ja minkä arvoinen itse on itselleen.

Itselleni esim. riippuminen exässä on ehdoton ei; jos itse pystyn kohtaamaan toisen vapaana kahleista ja riippuvuuksista menneeseen niin todellakin se toinen osapuoli saa luvan yltää samaan. Olen itse ansainnut itselleni sen että pystyn jättämään ei-toimivat taakseni vaikka heissä tukku haluttavia ominaisuuksia olisikin - ja tämä vapauttaa minut tarkastelemaan sitä uutta ihmistä aivan tyhjältä pöydältä. Ei ole muottia tai vanhoja saappaita joka pitäisi täyttää - on vain arvoastelma - omani - jota vasten toista mitataan.

Mielestäni tulevaisuuden kumppanini on ansainnut sen että hänet kohdataan omana itsenään, innostutaan hänen hyvistä puolistaan ja mietitään miten niiden huonojen kanssa voidaan ehkä olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse käsitän niin että ihminen ei ala leikkimään sellaisen tyypin kanssa joka ei miellytä. Tässä ei tarvi harrastaa minkäänlaista vertailua, vain tietää mitä itse haluaa ja minkä arvoinen itse on itselleen.

Itselleni esim. riippuminen exässä on ehdoton ei; jos itse pystyn kohtaamaan toisen vapaana kahleista ja riippuvuuksista menneeseen niin todellakin se toinen osapuoli saa luvan yltää samaan. Olen itse ansainnut itselleni sen että pystyn jättämään ei-toimivat taakseni vaikka heissä tukku haluttavia ominaisuuksia olisikin - ja tämä vapauttaa minut tarkastelemaan sitä uutta ihmistä aivan tyhjältä pöydältä. Ei ole muottia tai vanhoja saappaita joka pitäisi täyttää - on vain arvoastelma - omani - jota vasten toista mitataan.

Mielestäni tulevaisuuden kumppanini on ansainnut sen että hänet kohdataan omana itsenään, innostutaan hänen hyvistä puolistaan ja mietitään miten niiden huonojen kanssa voidaan ehkä olla.

Kauniisti virkattu, tuli tosi lämmin luottavainen rauhallinen olo noista puheista.
        Toivon, että löydät kumppanisi ja Hän löytää Sinut.

• Anonyymi
        MangoSitruuna kirjoitti:

Kauniisti virkattu, tuli tosi lämmin luottavainen rauhallinen olo noista puheista.
        Toivon, että löydät kumppanisi ja Hän löytää Sinut.

Kiitos. tuo tuli tarpeeseen.

• Anonyymi

Miten kukakin asian kokee; ihan yks hailee mitä ympäristö ajattelee mun edesottamuksistani tai miten nimittelee/määrittelee munt!
      Sinkku mä olen, mutt en lapseton, ja lapsellani on isä joka mun puolesyani sais mennä menojaan. Valitettavasti kuitenkin roikkuu mun ja tyttäreni elämässä, sivuroolissa!

Mä todella toivon ett mies löytäisi jonkun uuden ihastuksen, ja häipysi vähin äänin meidän elämästämme. Oli joskus mulle hel-vetin rakas, kunnes mä ymmärsin olevani ainoastaan hänelle kynnyslauta, uuteen parempaan elämään.

Mies ilmeisesti kuvitteli voivansa pyörittää kahta naista, eli kahta perhettään!
      Taisi olla pienoinen yllätys, kun nyt on itse sinkkumies ja molemmat naisensa on hänet jättäneet! Ei me kuitenkaan tuosta Romeosta niin helpolla olla päästy; hänellä on oikeus tavata lapsiaan. Mun tytärtäni, sekä Tampereella asuvia kahta poikaansa. Nuorin, eli tytär siitä perheestä on laitoshoidossa nykyään.

Mä olen tarpeeksi monta kertaa pettynyt, joten en ihan näillä näkymin uutta suhdetta tule solmimaan yhteenkään uuteen tuttavuuteen! Mun nykyiseen elämäni tulee kuulumaan vanhempieni sekä tyttäreni lisäksi kotieläimet sekä uuden työpaikan asettamat velvoitteet! Ajattelin aloittaa ansiotyöt vasta vuodenvaihteen jälkeen, mutt mun on aloitettava työt jo joulukuussa; jos aion ottaa vastaan työpaikan jota hain. '

Tietää taatusti sitä ett joulu tulee kulumaan työvuoroja tehden! On mulla tässä vielä jonkin aikaa -> asiaa miettiä, lähes tämän kuun loppuun asti!
      Tai sitt mun on löydettävä jotain muuta työtä tilalle!
      trollikka

• Mulla taasen mun rakkaan exä aiheutti ongelmia, kaipauksellaan ja lähentely-yrityksillään. Monta vuotta katselin ja yritin ymmärtää.
        Enää en jaksa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      126
      3730
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2423
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2078
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      950
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      845
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      840
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      761
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      96
      750
    Aihe