Intuitiivinen ihminen

Anonyymi-ap

Aloituksen aihe tuli mieleen harmiksen aloituksen linkistä, missä se leikin kesken jättänyt maajussimorsian sanoi olevansa intuitiivinen ihminen.

Se on mielenkiintoista se intuitiivisuus. Eniten sitä kuulee naisten suusta, että ovat intuitiivisia. Ennen vanhaan sitä sanottiin naisen vaistoksi. Se ei vaan kuulosta enää yhtä hienolta kuin se intuitiivisuus. Mutta sama asia kuitenkin.

Sitä vaan kyselen palstan naisilta, että onko intuitiivisuus ikinä toiminut? Tai onko se perustunut pelkkiin oletuksiin ja odotuksiin? Jos on toiminut, miten se käytännössä on ilmennyt? Mitä siinä käytännössä tapahtuu?

24

636

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No siinä kävi niin, että elin täysin väärän miehen kanssa yli 20 vuotta. Vaisto eli intuitiivisuus sanoi, että hänen kanssaan pitää olla, koska säälitti.

En minä tiedä. En osaa sanoa siis juuta enkä jaata?

• Anonyymi

Säälistä 20 vuotta? Se on aika pitkä aika.

Eikö vaisto kertonut jo heti alussa, että kyseessä on väärä ihminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säälistä 20 vuotta? Se on aika pitkä aika.

Eikö vaisto kertonut jo heti alussa, että kyseessä on väärä ihminen?

Se se varmaan sitten oli. Yrittihän se kertoa, mutta minä vaimensin sen. Tehokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se se varmaan sitten oli. Yrittihän se kertoa, mutta minä vaimensin sen. Tehokkaasti.

Olen pahoillani puolestasi.

Minä olen ollut muutamassa suhteessa, missä olen alusta lähtien tietänyt, ettei tule kestämään. Mutta vaistoni, jos sitä niin saa kutsua, sanoi minulle että ne pitää katsoa loppuun asti. Muuten olisi jotain keskeneräistä elämässäni. Joten minä katsoin. Mutta ei ne kestäneet edes yhteensä 20 vuotta. Olisin kuollut jos olisin ollut edes yhdessä niistä sen 20 vuotta. Jos ei muuten niin sisältäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi.

Minä olen ollut muutamassa suhteessa, missä olen alusta lähtien tietänyt, ettei tule kestämään. Mutta vaistoni, jos sitä niin saa kutsua, sanoi minulle että ne pitää katsoa loppuun asti. Muuten olisi jotain keskeneräistä elämässäni. Joten minä katsoin. Mutta ei ne kestäneet edes yhteensä 20 vuotta. Olisin kuollut jos olisin ollut edes yhdessä niistä sen 20 vuotta. Jos ei muuten niin sisältäni.

No näinpä.

• Anonyymi

Kyllä se toimii ihan yhtä lailla naisilla ja miehillä. Miehet eivät mielellään puhu siitä, elleivät he ole varmoja, että nainen pitää intuitiivista miestä täysin normaalina.

🦄

• Anonyymi

Se ei ole intuitiota. Tai jos siihen luultuun intuitioon turvautuu, tulee aina pettymään.

Kokemuksen tuoma ihmistenlukutaito on taas ihan jotain muuta. Muutamat kerrat joitakin merkkejä voi olla sattumia, mutta toistuvasti samat ilmiöt ihmisissä alkaa olla sääntöjä. Niitä pitää vaan oppia lukemaan. Minä en esimerkiksi vaistoa mitään ihmisistä. Luen niitä kun näen ne. Pelkällä näkemisellä voi lukea hyvin paljon. Kävelytyyli kertoo jo jotain, motoriikka, kasvonpiirteet, puheääni jne. Siinä ei ole mitään intuitiivista eikä metafysiikkaa, vaan puhdasta kokemuksen tuomaa havainnointia. Jos sitä ei olisi, en vaistoaisi mitään. Toki ne perus primitiiviset vaistot toimisi siinä missä muillakin, mutta siihen se jäisikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole intuitiota. Tai jos siihen luultuun intuitioon turvautuu, tulee aina pettymään.

Kokemuksen tuoma ihmistenlukutaito on taas ihan jotain muuta. Muutamat kerrat joitakin merkkejä voi olla sattumia, mutta toistuvasti samat ilmiöt ihmisissä alkaa olla sääntöjä. Niitä pitää vaan oppia lukemaan. Minä en esimerkiksi vaistoa mitään ihmisistä. Luen niitä kun näen ne. Pelkällä näkemisellä voi lukea hyvin paljon. Kävelytyyli kertoo jo jotain, motoriikka, kasvonpiirteet, puheääni jne. Siinä ei ole mitään intuitiivista eikä metafysiikkaa, vaan puhdasta kokemuksen tuomaa havainnointia. Jos sitä ei olisi, en vaistoaisi mitään. Toki ne perus primitiiviset vaistot toimisi siinä missä muillakin, mutta siihen se jäisikin.

Intuitiota on se, että tietää asioita ennen kuin niistä on aistein havainnoitavaa tai kokemuksen tuomaa dataa saatavilla.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intuitiota on se, että tietää asioita ennen kuin niistä on aistein havainnoitavaa tai kokemuksen tuomaa dataa saatavilla.

🦄

Eli tunnistat vaikkapa elämäsi miehen intuitiolla ennen kun olet nähnyt sitä tai kuullut siitä?

Ok. Asia Selvä.

• Ehkä se on vaistoa, ehkä kaikki on sattumaa?

Mieheni sanoi mökillä ollessamme, että hän on vähän ajatellut ostaa minulle autoon uudet kesärenkaat synttärilahjaksi. Syntymäpäivä oli tulossa reilu kahden viikon päästä. - Katsoin häneen ja tokaisin, että jos sulla kerran on sellainen etiäinen, niin mennään vaan ostamaan.

Vaihdettiin liikkeessä uudet renkaat alle ja juotiin sillä aikaa hyvät synttärikahvit viereisellä leipomolla.

Pari päivää myöhemmin, kun oltiin lähdössä pois mökkisaaresta, otin tosi paljon valokuvia ja videoita. Sellaisista paikoistakin, jotka eivät olleet niin kuvauksellisia, mutta olivat osa mökkimaisemaa.

Viikkoa myöhemmin mieheni joutui onnettomuuteen. Emme palanneet enää mökille eikä hän osallistunut syntymäpäivilleni.

• Anonyymi

Sulla on ollut hieno mies. Ostanut käytännöllisiä lahjoja.
        Mutta vielä hienompi on nainen joka ymmärtää arvostaa sellaista miestä ja käytännöllisiä lahjoja.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on ollut hieno mies. Ostanut käytännöllisiä lahjoja.
        Mutta vielä hienompi on nainen joka ymmärtää arvostaa sellaista miestä ja käytännöllisiä lahjoja.

-keinovaginamies-

Ei ihminen ole hienompi toista.
        Mutta kyllä. Minulla oli hieno mies.
        Kiitos kun kirjoitit noin kauniisti kvm.

• Anonyymi

Intuitio kerran esti ajamasta pienen tytön päälle. Täysin vastoin mitään järkeä hiljensin kävelyvauhtiin kun tien vierellä pyöräili pikkutyttö kolmipyöräisellä, tuli ajatus tuo se voi pyörähtää eteen ja niin pyörähtikin mutta kun olin hiljentänyt meni vain keulan edestä nätisti.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Intuitio? Sinä kuitenkin näit sen pienen tytön ja järjen pitäisi jo kertoa, että lapset ei havainnoi vielä ympäristöä kokemuuttaan yhtä hyvin kuin aikuiset.

Minä pyöräilen paljon. Aina kun näen edessäni pieniä lapsia, hidastan. Silloinkin kun ovat vanhempien kanssa. Eikä siinä ole intuition kanssa mitään tekemistä, vaan havainnoinnilla ja tiedolla, että lapset saattaa tehdä yllättäviäkin liikkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intuitio? Sinä kuitenkin näit sen pienen tytön ja järjen pitäisi jo kertoa, että lapset ei havainnoi vielä ympäristöä kokemuuttaan yhtä hyvin kuin aikuiset.

Minä pyöräilen paljon. Aina kun näen edessäni pieniä lapsia, hidastan. Silloinkin kun ovat vanhempien kanssa. Eikä siinä ole intuition kanssa mitään tekemistä, vaan havainnoinnilla ja tiedolla, että lapset saattaa tehdä yllättäviäkin liikkeitä.

Tottakai sitä hidastaa muutenkin mutta tuossa tapauksessa vahva tunne hidastutti erityisen paljon. Ei sitä yleensä suunnilleen lyö liinoja tiskiin vaikka olisi lapsiakin tien reunassa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Sain hänen naurunsävystä ja muutamasta epäolennaisesta pikkutapahtumasta kylmät väreet. En uskonut intuitioon. Yli 20 v myöhemmin selvisi, että olisi pitänyt.

• Itse varsin intuitiivisenä ihmisenä koen, että intuitiolla asiat ja tilanteet ymmärretään kokonaisvaltaisemmin kuin vain keskittyen konkreettisiin yksityiskohtiin. Ei-intuitiiviset ihmiset saattavat olla vähän tylsiä. Maailma on mielenkiintoisempi kun sitä katsoo virtuaalilaseilla jotka näyttävät mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Intuitiivisia ihmisiä löytyy yhtälailla naisista kuin miehistäkin. Intuitiivisuus on ajattelua, jonka avulla ymmärtää todellisuutta hetkessä, ilman logiikkaa ja analyysejä.

Kas tässä intuitiivisen ajattelun 4 tyyppiä:

1. Tunteellinen intuitiivinen ajattelu. Siinä on kyse kyvystäsi huomata välittömästi muiden ihmisten luonteenpiirteet tai mielentilat. Huomaat heti millaisia he ovat tai kuinka he voivat ilman, että heidän täytyy sanoa mitään.

2. Henkinen intuitiivinen ajattelu. Siinä on kyse välittömän vastauksen löytämisestä ongelmaan ilman sen analysointia. Se on hyvin yleistä ihmisille, joiden työ vaatii nopeita päätöksiä, kuten palomiehille tai pommiteknikoille.

3. Psyykkinen intuitiivinen ajattelu. Se tarkoittaa sitä, että sinulla on kyky valita paras polku henkilökohtaisista vaikeuksista yli pääsemiseksi näkemättä paljon henkistä vaivaa sen eteen. Se tarkoittaa myös sitä, että pystyt huomaamaan sosiaalisuuteen ja työhön liittyvän dynamiikan.

4. Hengellinen intuitiivinen ajattelu. Siinä on kyse “valaistumisesta” tai “ilmestyksistä”. Ne ovat enemmänkin kokemuksia kuin faktoja. Buddhalaiset puhuvat tällaisesta intuitiotyypistä enemmän kuin ketkään muut, mikä on antanut sille mystisen ominaisuuden.

Itselläni on käytössä lähinnä kohdat 1-3. Toimii täydellisesti. Ei ole mitään odotuksia tai oletuksia, vaan sitä yksinkertaisesti esim. kohdassa 1 vain lukee toisia ihmisiä vaistolla täysin oikein. Yllätys oli jossain vaiheessa, varsin aikuisella iällä, kuulla, ettei kaikki tee niin.

Työssäni olisin pulassa ilman kohtaa 2. vaikken palomies tai pommiteknikko olekaan..

Samaa kuin edellä voi sanoa kohdasta 3. henkilökohtaisessa elämässä. Aina on ratkottavia ongelmia jonossa, vaikka niitä ratkookin sukkelaan. Sukkelaan ei välttämättä tarkoita sekunnissa tai edes samana päivänä. Käsiteltävänä on myös useampia ongelmia rinnakkain. Erityisen jännää 3. kohdan prosessissa on ratkaisun jouhevuus jonkin yksittäisen ongelman kohdalla. Vaikka ei kovin ole tietoisesti miettinyt asiaa, yhtenä päivänä tulee ahaa -elämys "näin se menee, problem solved".

- Sheena

• Anonyymi

Kaikessa on logiikkaa. Kaikkea logiikkaa ei vaan ymmärretä. Tai jopa kielletäänkin se kieltäytymällä näkemästä asiaan liittyviä kokonaisuuksia.

Ja siitä ajattelusta olen kyllä samaa mieltä. Jos ei ajattele, ei kyllä ole sitä luultua intuitiotakaan. Tai ehkä on juuri se intuitioksi luultu, mikä pettää joka kerta. Ja pettää juuri sen takia, ettei ajattele ja usko näkemäänsä tai kuulemaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikessa on logiikkaa. Kaikkea logiikkaa ei vaan ymmärretä. Tai jopa kielletäänkin se kieltäytymällä näkemästä asiaan liittyviä kokonaisuuksia.

Ja siitä ajattelusta olen kyllä samaa mieltä. Jos ei ajattele, ei kyllä ole sitä luultua intuitiotakaan. Tai ehkä on juuri se intuitioksi luultu, mikä pettää joka kerta. Ja pettää juuri sen takia, ettei ajattele ja usko näkemäänsä tai kuulemaansa.

Intuitio on sydän

Se on viisas

Kannattaa laittaa kaikki vaikka yhden kortin varaan

Näin tein

Siihen luotan

Loppuun saakka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intuitio on sydän

Se on viisas

Kannattaa laittaa kaikki vaikka yhden kortin varaan

Näin tein

Siihen luotan

Loppuun saakka

Jos puhutaan rakkaudesta, missään muussa ei ole mitään järkeä, vaikka se yhden kortin varaan laittaminen järjettömältä aluksi kuulostaakin. Ei rakkauteen mennä ikinä voittamaan mitään tai muuta vastaavaa. Rakkauteen mennään aina särkemään sydän. Siihen pitää olla valmis. Se hinta rakkaudella on.

• Anonyymi

Johtunee kyldyyrieroista? Kyseinen maajussimorsian oli selkeästi eri kielialueelta (venäjä, muu slaavimaa?)

• Anonyymi

Intuitioni on toiminut likipitäen aina, kun sitä on vain malttanut kuunnella ja uskoa. Itselleni nimenomaan tuo omaan intuitioon luottaminen on joskus tehnyt tiukkaa, mutta onneksi siihen on jo oppinut.

• Anonyymi

LIsää vielä, että intuitiohan ei ole mitään yliluonnollista tmv. Se on vain sitä, että uskoo ja luottaa niihin havaintoihin, joita jokainen meistä tekee paljon enemmän kuin ehtii koskaan tietoisesti tajuta. Tietysti toiset ovat vielä luonnostaan paljon toisia herkempiäkin havainnoimaan ja huomaamaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe