Utsjoen poromies hoitaa minun ja minun tytön poroja!

Minä sain ne kihla naaras vasat ja tuo mies osti sekä merkkas erikoisvasoja omaan merkkinsä jotka oli minun.
Niitä oli 10 tai 11 ja kaikki naaras vasoja.

Ollaan yli 20vuotta sitte erottu ja tuo nuori poromies tuntee merkin.
On sama joka tuli meille ja sano mulle : Haluan, että lähtee minun kanssa siivoamaan eiliset sotkut!
Minä sanoin omalle tytölle : Olipa niin hyvä käytöksinen poika, että oliko se sinun poikaystävä?
Tyttö sano mulle: Äiti oot kyllä tyhmä ja se oli Xxxx!

Minä sanoin : Jaa sehän on sinun entinen velipuoli ja nykynen setä-mies, mutta ei niin läheinen etteikö vävyksi kelpaa!

Tyttö alko nuohoamaan jonku toisen kanssa ja tuo loppu siihen, kun sanoin : Voisit kyllä tuoda suhlasen kotia näytille!
Tyttö kysy : Mitä tuo tarkottaa?
Sanoin : Mie pistän pöydän koriaksi ja sie tuut sen sulhasen kanssa niin juomma kahavit ja voin kysellä siltä asioita ja jos ei osaa vastata niin et kyllä sen kanssa milleen ala!

Olen sanonu tuolle tytölle, että : Et ikinä saa itelles ukkoa, koska sinun miehen pitää tulla kyllä minunki kanssa toimeen!

Ei kai niin pöljää poromiestä ole olemmassakaan joka ei osais laskea, että jos miehellä on 3 tyttöä niin jonku tytön äideistä on saanu poroja ja nuo on tytön isän merkissä.
Joku on sanonut viisaana : Sinun pitää olla kunnolla ja hoitelet nöyrästi niitä poroja, koska tuon tytön äiti ei ole tyhmä vaan se osaa laskea ja siellä on omaisuutta tulossa niin paljon että Utsjoelta tullaan kaveriksi hakemaan porot pois. Heillä on ylilukua ja meillä alilukua niin voidaan tasata niin molemmissa kunnissa on TASALUKU poroja!

18

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän Utsjoen kunnanjohtajaksi kannattaa palkata, koska tuon kuntaan niin paljon poroja.

      Kyllä tyttö joutaa tulla myös ja se ei ole rikos vaikka nakkais autonkoppiin sekä sanoo: Sinä lähet äitis oppiin ja alatte järjestämään niitä häitä!

      Olen sanonut ” Tuo tyttö kun menee naimisiin niin minä järjestän häät ja isänsä maksaa!”

      Eihän mies ole saanut käyttää pororahoja mihinkään eikä edes myydä yhtään poroa, koska siellä on minun ja tytön porot seassa.
      Hänen oma sukukin tietää tuon ja yks näistä aina nauraa kun näkee minut.

      En ole palkannu ketään töihin ja sillähän oli omiaki poroja, mutta minulla pitäs olla jo varmaan 10 000 poroa jos ei enemmänkin.
      10poroa vasoo ja vasat tekee lisää ja yhtään minun poroa EI OLE TEURASTETTU eikä muutenkaan kuollut koska se on omiaan teurastanut ajattanut autojen alle ja petojen suihin!

      Tytöllä on varmaan 3000 poroa ja kokoajan tulee lisää, koska ei se RENKI niin pöljä ole että meän poroja teuraaksi olis laittanut!

      • Menin kihloihin -95 ja Suomi voitti kultaa jääkiekosta samana vuonna.
        Sain silloin 10 naaras vasaa ja ne oli vasoneet siihen mennessä, kun tyttö synty ainaki sen verran että mulla oli jo ainaki 40vaamia!
        Minähän olen nainen niin kaikki porot on vaamia mitä minun porot on vasoneet!

        Kyllähän minä osaan laskea ja en ole antanu lupaa edes rakentaa minun poroille tilaa!

        Sanoin : Hae saatana se kolttas, koska mie en ole koltta enkä ala koltaksi!
        Tuosta tuon kanssa tuli riitaa aina, mutta EN SANONU että minä elätän omilla poroilla hänet ja hänen KOLTTA PERHEENSÄ ja ELÄN ITSE LAPSEN KANSSA KATU-OJASSA JA SYÖN KÄPYJÄ SEKÄ PIKKU KIVIÄ!


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­­N­­y­­m­­­f­o­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18042500H

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ja minulla on iso kulki. Kelpaako
      Mahmud Ali Pässi.

      • Holomanämmä

        En helevetti viitti enää kameleita ja aaseja tähän sotkea!

        Paljokohan noista poroista saa rahaa jos laittaa teuraaksi kaikki muut, mutta jättää sen 10 vaamia jotka saa rauhassa lisääntyä niin, kuin nuo 10sai?

        28vuotta olen antanut porojen rauhassa lisääntyä omien ja tytön…
        Saiskohan nuo omaan merkkiin…

        Keisarikunnassa porot kyllä vois tuottaa ja sais maalle varoja niin ei tarvis köyhänä elää…

        En kyllä tuota ukkoa enää ala elättämään koska yhdenvertaisuuslaki oli hänen vaimon juttuja kyllä häntä pitää MINUN KUNNIOITTA!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        En helevetti viitti enää kameleita ja aaseja tähän sotkea!

        Paljokohan noista poroista saa rahaa jos laittaa teuraaksi kaikki muut, mutta jättää sen 10 vaamia jotka saa rauhassa lisääntyä niin, kuin nuo 10sai?

        28vuotta olen antanut porojen rauhassa lisääntyä omien ja tytön…
        Saiskohan nuo omaan merkkiin…

        Keisarikunnassa porot kyllä vois tuottaa ja sais maalle varoja niin ei tarvis köyhänä elää…

        En kyllä tuota ukkoa enää ala elättämään koska yhdenvertaisuuslaki oli hänen vaimon juttuja kyllä häntä pitää MINUN KUNNIOITTA!

        Luin Raamattua tuolle kotona ja kävin vielä Pielpajärven kirkon saarnastuolissa saarnaamassa.
        Olin raskaana ja kuulin, kun kiikuin saarnastuoliin että kysy : Mihin se yks katos?
        Seisoin saarnastuolissa ja katsoin alas sekä sanoin: Te syntiset saatanat…
        Piti lopettaa saarna kesken, koska kirkko väki alko huutamaan.

        Inarin kirkossa olen monet kerran seissy saarnatuolissa ja äitiä siunannut!
        Urkuparvella istunu ja kuvannut valokuvia.
        Siellä tulee hyvä ja rauhallinen olo.

        Ivalon kirkossa en mielellään edes mene ylös, koska siellä tulee olo että pitää mennä pois. Äidin puolen mummo on siunattu Ivalon kirkossa ja minut on kastettu Ivalon kirkon sakastissa.
        Sielut alkaa piruamaan kirkossa, koska nehän on tehty alkuperäisiä Inarin kuntalaisia varten Inarin kunnassa alunperin.
        Muualta tulleet kävelee meidän omaisten haudoilla.


      • Vanhemmat saa päättää kumpien vanhempia he on minun vai KOLTTA LASTEN!

        Minähän sentään YRITÄN HOITAA TEHTÄVÄÄ joka EI MUILLE KELPAA!

        Helvetti omaistuutta on niin paljo, että Suomen valtio kyllä kiitoksena antaa Suomen valtio Keisarikunnan takaisin!

        Vanha sopimus on ollut voimassa kokoajan vaikka uusia sopimuksia on tehty.

        Lapin sota on voitettu samalla tavalla eli ensimmäinen tehtävä joka annettiin hoidettiin loppuun ja sen jälkeen vasta hoidettiin seuraava.


      • Anonyymi
        Holomanämmä kirjoitti:

        Vanhemmat saa päättää kumpien vanhempia he on minun vai KOLTTA LASTEN!

        Minähän sentään YRITÄN HOITAA TEHTÄVÄÄ joka EI MUILLE KELPAA!

        Helvetti omaistuutta on niin paljo, että Suomen valtio kyllä kiitoksena antaa Suomen valtio Keisarikunnan takaisin!

        Vanha sopimus on ollut voimassa kokoajan vaikka uusia sopimuksia on tehty.

        Lapin sota on voitettu samalla tavalla eli ensimmäinen tehtävä joka annettiin hoidettiin loppuun ja sen jälkeen vasta hoidettiin seuraava.

        Oletko koskaan maistanut kunnon kamelikuskia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan maistanut kunnon kamelikuskia?

        Somali ajo kerran taksia jolla menin Helsingin rautatie asemalta Töölön sairaalaan verikokeisiin.
        En kyllä menis toista kertaa, mutta Helsingin taksi-kuskit tarvi todisteen että SOMALIT ja muut ulkomaalaiset vie leivänkin heidän suusta ja pettävät oman ihmiset niin kuin VENÄLÄISET.


    • Anonyymi

      Nyt kyllä einillä hihna luistaa

      • Ei luista vaan kyllä se on joku toinen jolla hihna luistaa ja elelee minun pororahoilla!
        Poromiehillä on tapa antaa poron naaras vasoja kihlajaislahjaksi jos hyvä vaimo ehdokas on joka pitää myös heidän puoliaan.
        Poromiehet merkkaa tuolla tavalla ja eihän he hyväksy jos ovat antaneet poron jolla oli tarkoitus, että mies voi elättää vaimon ja perheensä.
        Porot jotka saatiin elättää uutta perhettä ja miehen olis kuulunu maksaa minut ulos tuosta tokasta niin olis loppunut siihen.
        Tuo tehdään Valtion oikeusavustajan luona niin jää dokumentti valtion tietoihin että ositus on tehty.
        Koska sitä ei ole tehty niin minun osuus kasvaa kokoajan.
        Olen lapsen äiti ja ollaan asuttu avoliitossa.

        En minä voi vaatia kenenkään omaisuuksia jakoon vaan hänen pitää hoitaa itse tuo.
        Ei ole tehny tuota, koska jos olis niin olisin käyny oikeusaputoimistossa hoitamassa oman osuuden jo 20vuotta sitten!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Ei luista vaan kyllä se on joku toinen jolla hihna luistaa ja elelee minun pororahoilla!
        Poromiehillä on tapa antaa poron naaras vasoja kihlajaislahjaksi jos hyvä vaimo ehdokas on joka pitää myös heidän puoliaan.
        Poromiehet merkkaa tuolla tavalla ja eihän he hyväksy jos ovat antaneet poron jolla oli tarkoitus, että mies voi elättää vaimon ja perheensä.
        Porot jotka saatiin elättää uutta perhettä ja miehen olis kuulunu maksaa minut ulos tuosta tokasta niin olis loppunut siihen.
        Tuo tehdään Valtion oikeusavustajan luona niin jää dokumentti valtion tietoihin että ositus on tehty.
        Koska sitä ei ole tehty niin minun osuus kasvaa kokoajan.
        Olen lapsen äiti ja ollaan asuttu avoliitossa.

        En minä voi vaatia kenenkään omaisuuksia jakoon vaan hänen pitää hoitaa itse tuo.
        Ei ole tehny tuota, koska jos olis niin olisin käyny oikeusaputoimistossa hoitamassa oman osuuden jo 20vuotta sitten!

        Suomen perustuslakia saa lukea KAIKKI!
        Vanhemman panostajan kuulustelun jos on suorittanut niin voi olla poliisi, lakimies, tuomari, syyttäjä sekä sovittelija myös, koska mulla ei ole panostajan lupakirjaa ollut koskaan.

        Istuin vankeutta kunnianloukkauksesta eli kunnioitin Suomen valtiota sekä oikeutta niin sain oikeuden sitä kautta. Silloin Suomen Oikeus on katsonut, että pystyn olemaan oikeuden mukainen sekä osaan tulkita Suomen perustuslakia oikein.

        Minä vaadin itse kunnianloukkaus sakon muuntoon, koska se vaikutti muihin asioihin. Tuolla pystyin todistamaan, että kannan vastuun omista teoista ja minua ei tarvi kohdella paremmin mitä toisia.

        Kyllä minusta minun hihnat kyllä on tiukasti molemmissa käsissä vaikka ITSE OLEN JOUTUNUT OPETTELEMAAN.

        Ei Utsjoen kunnanjohtajana pysty olemaan jos ei ole perillä mistään asioista, koska poronhoitoalueella pitää tietää muitakin asioita.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Suomen perustuslakia saa lukea KAIKKI!
        Vanhemman panostajan kuulustelun jos on suorittanut niin voi olla poliisi, lakimies, tuomari, syyttäjä sekä sovittelija myös, koska mulla ei ole panostajan lupakirjaa ollut koskaan.

        Istuin vankeutta kunnianloukkauksesta eli kunnioitin Suomen valtiota sekä oikeutta niin sain oikeuden sitä kautta. Silloin Suomen Oikeus on katsonut, että pystyn olemaan oikeuden mukainen sekä osaan tulkita Suomen perustuslakia oikein.

        Minä vaadin itse kunnianloukkaus sakon muuntoon, koska se vaikutti muihin asioihin. Tuolla pystyin todistamaan, että kannan vastuun omista teoista ja minua ei tarvi kohdella paremmin mitä toisia.

        Kyllä minusta minun hihnat kyllä on tiukasti molemmissa käsissä vaikka ITSE OLEN JOUTUNUT OPETTELEMAAN.

        Ei Utsjoen kunnanjohtajana pysty olemaan jos ei ole perillä mistään asioista, koska poronhoitoalueella pitää tietää muitakin asioita.

        Luin Utsjoen kunnan kalastuslakia viime kesänä.
        Ihmiset soitteli ja kyseli : Saako kalastaa?
        Sanoin : Kylätalolta saa luvat ja jos ei ole auki niin MATO-ONGELLA saa kalastaa!

        Ei ollu minun PUHELIN MIHIN SOITTELIVAT JA LAITTOVAT VIESTIÄ!
        Viestiin kyllä laitoin mistä löytyy tieto, mutta suullisesti sai joku luvan kalastaa mato-ongella.
        Omat sukulaistenkaan ei erottanut kumpi vastas.

        Viime kesänä jakelin jo hyviä lupia, mutta en tiedä kävikö kukaan niillä luvilla kalalla!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Luin Utsjoen kunnan kalastuslakia viime kesänä.
        Ihmiset soitteli ja kyseli : Saako kalastaa?
        Sanoin : Kylätalolta saa luvat ja jos ei ole auki niin MATO-ONGELLA saa kalastaa!

        Ei ollu minun PUHELIN MIHIN SOITTELIVAT JA LAITTOVAT VIESTIÄ!
        Viestiin kyllä laitoin mistä löytyy tieto, mutta suullisesti sai joku luvan kalastaa mato-ongella.
        Omat sukulaistenkaan ei erottanut kumpi vastas.

        Viime kesänä jakelin jo hyviä lupia, mutta en tiedä kävikö kukaan niillä luvilla kalalla!

        Kannattaa käydä lukemassa Utsjoen kunnan kalastuslaki ja sen jälkeen kysellä onko mielenterveysongelmia!

        Luin tuota viime kesänä ja kyllä minusta silloin tuntu oikeesti, että olen lukenut itseni hulluksi!

        Luin useaan kertaan niin aukes mulle ja kyllä he kalalla olivat koko kesän! Sunnuntaisin kirkolla jakovat Kristillisesti tasan Pietarin saaliin!

        En menny, koska en ollut kuntalainen joten ei sinne KUOKKAVIERAAT saa mennä. Sain kyllä kutsun, mutta en ollu sinä sunnuntaina paikkakunnalla joten jäi käymättä ja en sanonu, että pitäs saada korvaava käynti vaan otin asenteen, että hyvien tapojen mukaan kuuluu mennä.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Kannattaa käydä lukemassa Utsjoen kunnan kalastuslaki ja sen jälkeen kysellä onko mielenterveysongelmia!

        Luin tuota viime kesänä ja kyllä minusta silloin tuntu oikeesti, että olen lukenut itseni hulluksi!

        Luin useaan kertaan niin aukes mulle ja kyllä he kalalla olivat koko kesän! Sunnuntaisin kirkolla jakovat Kristillisesti tasan Pietarin saaliin!

        En menny, koska en ollut kuntalainen joten ei sinne KUOKKAVIERAAT saa mennä. Sain kyllä kutsun, mutta en ollu sinä sunnuntaina paikkakunnalla joten jäi käymättä ja en sanonu, että pitäs saada korvaava käynti vaan otin asenteen, että hyvien tapojen mukaan kuuluu mennä.

        Jos minusta tulee kunnanjohtaja niin nettiä ei saa enää käyttää somettamiseen.
        Kaikki mitä päätetään kirjataan vanhan aikaisesti paperille ylös ja otetaan jokaiselle kuntalaiselle kopio joka laminoidaan niin KUKAAN ULKOPUOLINEN ei pääsee valittamaan eikä inttämään vastaan kunnan asioista!

        Minäkin saan todistettua, että olen kunnostaunut ja KUNNAN asiat pysyy salassa ja kunnan sisällä!
        Niihin saa laittaa sakko maksun ja voidaan häätä kunnasta ikuisesti pihalle ja omaisuudet kunnalle.

        Inarin kunnan tapoja ei kyllä kannata ottaa käyttöön.


      • Onneksi Inarin kunnassa ei kellään luista hihna eikä vuoda pakoputki!
        Venäläiset on suuressa SUOSIOSSA niin, kuin PERSUT joten tulevaisuus siintää KIRKKAANA SILMIEN EDESSÄ!
        Sota-korvauksille maksetaan tässä kunnassa korkoa, koska VENÄLÄISTEN ja muiden maiden pakolaisten IHMISOIKEUDET on tärkeitä!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Onneksi Inarin kunnassa ei kellään luista hihna eikä vuoda pakoputki!
        Venäläiset on suuressa SUOSIOSSA niin, kuin PERSUT joten tulevaisuus siintää KIRKKAANA SILMIEN EDESSÄ!
        Sota-korvauksille maksetaan tässä kunnassa korkoa, koska VENÄLÄISTEN ja muiden maiden pakolaisten IHMISOIKEUDET on tärkeitä!

        Inarin kuntalaisten kannattaa mennä Utsjoelle kunnan kokoukseen niin voivat vaikuttaa asiaan niin eivät varmasti valikoi minua kunnanjohtajaksi!

        Minähän voin vahingossa vaikka TEHDÄ TÖITÄ SIELLÄ!
        Niitä KONTTORI-ROTTIEN TÖITÄ joiksi TOIMISTOSSA TYÖSKENTELEVIÄ KUTSUTAAN KANSAN KIELELLÄ!

        Rotat jättää laivankin ENSIMMÄISENÄ, kun on uppoamassa!


      • Tuo on kunnianloukkaus väittää ihmistä tavaraksi!
        Yksi vuotiaat lapsetkin ymmärtää, että ETU- sekä SUKUNIMET kirjoitetaan AINA ISOLLA ALKUKIRJAIMELLA!
        Kiitos kunniasta, mutta en viitti poliisia näin tyhjän päiväisen asian takia työllistää.
        Jos minua tavarana pidät niin tuohan on sinun mielipide, mutta oletko käyttänyt minua pumpattavan Barbaran korvikkeena jota ei ole ollut vara ostaa!?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe