Luonto parantaa

Anonyymi-ap

Se ei ole mikään klishee. Luonto on supervoima meille kaikille. Uskomaton palauttamisen voima ja levon lähde eri tavoin väsyneille. Ihan pienikin hetki järven/meren rannassa, tuulessa, hiekkatiellä tai metsän huminassa tekee äärettömän hyvää. Ei se ole turhaa sanoa, että olemme metsäkansaa. Luonnosta me täällä pohjoisessa olemme eläneet ja tulemme elämään. Menkää ulos, katsokaa, haistelkaa, maistelkaa, kuunnelkaa ja reagoikaa, miten luonnon läsnäolo hiipi vähitellen kehoon ja antaa uutta virtaa. Se on paikan päällä lähes huomaamatonta ihmettä, mutta se pitää mennä kokemaan. Luonnon ikkunassa on joka aamu uusi taulu ja uusi mahdollisuus. Saa kirjoittaa omia kokemuksiaan alle, kiitos!

50

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paitsi näköjään täällä ei. Kaikki istuvat kivitalossa sisällä.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­N­­y­m­f­­­o­­m­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18045047Z

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Tuo juuri noin luonnossa ja luonnon rauhassa mieli, sielu ja sydän lepää ja siitä rauhasts saa itselleen niin paljon rauhaa ja voimaa että joskusctuntuu kuinka se oikein virtaa kehoon. Ite tykkään käydä kävelemässä luonnossa se rauhoittaa. Joskus nuorena tuli käytyä mökillä 2 eri mökillä mitkä sijaitsivat molemmat erämaslammen rannalla ja lähimpään naapuriin oli useits kilometrejä. Siellä vsrsinkin tundin vahvasti aina kuinka luonnosta ja siitä rauhasta sai voimaa ja jakssmista. Aina välillä kaipaan sitä ja tahtoisin päästä hetkeksi samankaltaiseen paikkaan käymään mutta se ei oo ollut moniin vuosiin mahdollista.🙂.

      • Hemmetin kirjotusvirheet.🤬. Pitäis aina jaksaa tarkistaa ne mutta ei sitä vaan jaksa joka kerta.😄.


      • Anonyymi

        Karvakäsipitseria ajaa ylipainoiselle saman asian 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karvakäsipitseria ajaa ylipainoiselle saman asian 😉

        No mä en siitä tiedä kun en käy sellasissa mestoissa eikä mulla oo sellaselle tarvetta.😂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No mä en siitä tiedä kun en käy sellasissa mestoissa eikä mulla oo sellaselle tarvetta.😂.

        Varmaan hän tarkoitti kommentillaan itseään. Näin ymmärsin ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan hän tarkoitti kommentillaan itseään. Näin ymmärsin ;)

        Voihan tuokin tietysti olla mahdollista ehkä tää palsta saa välillä hieman kyynineks joidenkin kommenttien suhteen.😄. Mikä on kyllä surullista yritän sitä kyllä välttää mutta aina se ei taida silti onnistua.🤔🙂.


    • Olen täysin samaa mieltä. Luonnossa mieli rauhoittuu kuin itsestään. On hyvä olla ja hengittää. Joka ainoa kerta minulla on parempi olla luonnosta tullessani kuin sinne mennessäni. Luonnon äänet, tuoksut, auringonvalo, tuulen havina, veden liplatus.. Saamme olla todella kiitollisia asuessamme maassa, jossa jokaisella on oikeus kulkea luonnossa vapaasti, luontoa kunnioittaen tietty.

    • Auttaskohan se orastavaan migreeniinkin taas? Ei passais polttaa päreitään, tulee pää kippeeks

      • Migreeni on kyllä sellainen tauti, että sen kanssa turvautuisin lääkkeisiin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa niin yyvää kuin luonto ihmiselle tekeekin. Itse olen migreeniltä säästynyt, mutta lähipiirissä on migreeniä, joten olen läheltä nähnyt, miten kamala tauti se on, eritoten jollei saa lääkettä ajoissa. Ihan pahaa tekee muistella niitä hetkiä, kun siskoni ovat saaneet migreenikohtauksen. Kerran ajoin 40km suuntaansa hakemaan siskolleni lääkettä, kun hän oli unohtanut lääkkeet kotiin, kun oli ollut pitkään ilman migreeniä. Ihan järkyttävää katsella vierestä 😕


      • Aletheias kirjoitti:

        Migreeni on kyllä sellainen tauti, että sen kanssa turvautuisin lääkkeisiin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa niin yyvää kuin luonto ihmiselle tekeekin. Itse olen migreeniltä säästynyt, mutta lähipiirissä on migreeniä, joten olen läheltä nähnyt, miten kamala tauti se on, eritoten jollei saa lääkettä ajoissa. Ihan pahaa tekee muistella niitä hetkiä, kun siskoni ovat saaneet migreenikohtauksen. Kerran ajoin 40km suuntaansa hakemaan siskolleni lääkettä, kun hän oli unohtanut lääkkeet kotiin, kun oli ollut pitkään ilman migreeniä. Ihan järkyttävää katsella vierestä 😕

        Mulla meinas ärsytyskäyrä nousta äsken ja silloin tulee äkkiä päänsärky. Täytyy napata sumatripaani ja relata hetki.

        Se on kyllä pahin kipusauraus mitä tiedän kivuista omakohtaisesti, en toivo kelleen sellasta kipua ja olotilaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Mulla meinas ärsytyskäyrä nousta äsken ja silloin tulee äkkiä päänsärky. Täytyy napata sumatripaani ja relata hetki.

        Se on kyllä pahin kipusauraus mitä tiedän kivuista omakohtaisesti, en toivo kelleen sellasta kipua ja olotilaa.

        Ärsytys saattaa helposti laukaista päänsäryn ja pahimmillaan migreenin. Ota ihmeessä lääke ja rentoudu tai tee jotain, mikä saa ajatukset Ihan muualle.

        Migreeni on kyllä mielettömän kurja sairaus, en todellakaan toivo kenellekään sitä. Onneksi nykyään on monia hoitokeinoja ja lääkkeitä, jotka auttaa monien kohdalla, mutta esim toinen siskoistani on joutunut usein hakemaan ihan pistoksia päivystyksestä, kun mikään hänelle määrätty lääke ei ole tehonnut. Ja vaikka lääke tehoaisi, niin usein toimintakyky on mennyt koko päiväksi ja päivä menee pimeässä makoillessa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Ärsytys saattaa helposti laukaista päänsäryn ja pahimmillaan migreenin. Ota ihmeessä lääke ja rentoudu tai tee jotain, mikä saa ajatukset Ihan muualle.

        Migreeni on kyllä mielettömän kurja sairaus, en todellakaan toivo kenellekään sitä. Onneksi nykyään on monia hoitokeinoja ja lääkkeitä, jotka auttaa monien kohdalla, mutta esim toinen siskoistani on joutunut usein hakemaan ihan pistoksia päivystyksestä, kun mikään hänelle määrätty lääke ei ole tehonnut. Ja vaikka lääke tehoaisi, niin usein toimintakyky on mennyt koko päiväksi ja päivä menee pimeässä makoillessa.

        Otin nenäsuihkeen ja oon jo sängyssä peiton alla. Pikku tirsat tekee hyvää. Joo, mulla tulee helposti kipuja, kun tunnepuoli reagoi äkisti vaikka just hermostun, stressaan, huolestun jne. Menee jotenkin kipujärjestelmään viestiä nyt on keljua.


      • Huitale kirjoitti:

        Otin nenäsuihkeen ja oon jo sängyssä peiton alla. Pikku tirsat tekee hyvää. Joo, mulla tulee helposti kipuja, kun tunnepuoli reagoi äkisti vaikka just hermostun, stressaan, huolestun jne. Menee jotenkin kipujärjestelmään viestiä nyt on keljua.

        Sillä mä riitelyä haluaisinkin välttää, kun tulee huonoa oloa ja kipuja. Stressi tekee fyysisesti kipeeksi.


      • Huitale kirjoitti:

        Sillä mä riitelyä haluaisinkin välttää, kun tulee huonoa oloa ja kipuja. Stressi tekee fyysisesti kipeeksi.

        Kipupiikit tehoo parhaiten, tuttua vuosien ajalta. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Otin nenäsuihkeen ja oon jo sängyssä peiton alla. Pikku tirsat tekee hyvää. Joo, mulla tulee helposti kipuja, kun tunnepuoli reagoi äkisti vaikka just hermostun, stressaan, huolestun jne. Menee jotenkin kipujärjestelmään viestiä nyt on keljua.

        Oi joi. Olinpas minä tuhma :(


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Sillä mä riitelyä haluaisinkin välttää, kun tulee huonoa oloa ja kipuja. Stressi tekee fyysisesti kipeeksi.

        Heihaihuitale. Täältä lämmin halaus pinnaa löysäämään :)


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Sillä mä riitelyä haluaisinkin välttää, kun tulee huonoa oloa ja kipuja. Stressi tekee fyysisesti kipeeksi.

        Kehosi yrittää kertoa, että palsta ei tee sulle hyvää. Milloin ajattelit uskoa sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehosi yrittää kertoa, että palsta ei tee sulle hyvää. Milloin ajattelit uskoa sitä?

        Lähinnä se kertoo, ettei negaatiot tee hyvää, niihinhän törmää IRL :n yhtenään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heihaihuitale. Täältä lämmin halaus pinnaa löysäämään :)

        Kiitos. Unikin lääkkeen kera vaikuttaa lievittäneen jyskytystä. Niska kyllä särkee. Noh...


      • Palstakamu kirjoitti:

        Oi joi. Olinpas minä tuhma :(

        Lähinnä aihepiiri oli ärsyttävää arpien raapimista.


      • Huitale kirjoitti:

        Lähinnä aihepiiri oli ärsyttävää arpien raapimista.

        Se vähän niin kuin kuuluu palstaetikettiin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Se vähän niin kuin kuuluu palstaetikettiin.

        Niin kai. Tänään oli sellanen päivä, ettei se tuntunut kivalle. Oli kuormitusta päällä jo muuteskin.


      • Huitale kirjoitti:

        Niin kai. Tänään oli sellanen päivä, ettei se tuntunut kivalle. Oli kuormitusta päällä jo muuteskin.

        En edes muista miksi aloin koko aiheesta puhumaan. Pyydän anteeksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En edes muista miksi aloin koko aiheesta puhumaan. Pyydän anteeksi.

        Varmaan halusit ilmaista mielipiteesi "uskottomuudestani". Joka siis oli ihastumista varattuna naiseen. Tajuan itsekin päästäneeni hänet liian syvälle sisimpääni tunnetasolla, mutta voin sanoa etten kokenut kovin kivoja fiiliksiä pariin vuoteen. Kun se synnytti minussa kriisin, johon liittyy siis monta muutakin asiaa kuin ihastuminen. Tai edes hän. Vyyhti asioita mitkä lähti vyörymään..ihastuminen oli sysöys jollekin kipeämmälle. Mutta nyt se on läpi käyty.

        Ei lainkaan mukavaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Varmaan halusit ilmaista mielipiteesi "uskottomuudestani". Joka siis oli ihastumista varattuna naiseen. Tajuan itsekin päästäneeni hänet liian syvälle sisimpääni tunnetasolla, mutta voin sanoa etten kokenut kovin kivoja fiiliksiä pariin vuoteen. Kun se synnytti minussa kriisin, johon liittyy siis monta muutakin asiaa kuin ihastuminen. Tai edes hän. Vyyhti asioita mitkä lähti vyörymään..ihastuminen oli sysöys jollekin kipeämmälle. Mutta nyt se on läpi käyty.

        Ei lainkaan mukavaa.

        Tämmöiseksi tämäkin ketju taas meni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöiseksi tämäkin ketju taas meni.

        Sori. Lopetetaan se tähän.


      • Huitale kirjoitti:

        Kipupiikit tehoo parhaiten, tuttua vuosien ajalta. 👍

        Toivottavasti tirsat ja suihke tehosivat 😊

        Stressi on keholle myrkkyä. Kaikenlainen ahdistus, harmitus, kiire, riittämättömyysen tunne tms vetää kehon herkästi hälytystilaan eikä siinä ole kenenkään hyvä olla. Siksi kehon merkkejä kannattaisi kuunnella herkällä korvalla, mutta se on usein helpommin sanottu kuin tehty. Moni on sellaisessa oravanpyörässä, että siitä on vaikea hypätä irti. Itse olen pyrkinyt viime aikoina siihen, että teen arjestani mahdollisimman mukavaa. Teen arkenakin kaikkea mieluisaa enkä odottele vain viikonloppua tai lomaa, jotta pääsen palautumaan. Hyvin toimii esim se, jos lähden suhteellisen nopeasti töiden jälkeen lenkille tai vaikka pelaamaan ystävän kanssa tennistä. Se katkaisee työpäivän kiireen ja ilta tuntuu aidosti lepoajalta, kun työt ei pääse koko aikaa pyörimään mielessä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Toivottavasti tirsat ja suihke tehosivat 😊

        Stressi on keholle myrkkyä. Kaikenlainen ahdistus, harmitus, kiire, riittämättömyysen tunne tms vetää kehon herkästi hälytystilaan eikä siinä ole kenenkään hyvä olla. Siksi kehon merkkejä kannattaisi kuunnella herkällä korvalla, mutta se on usein helpommin sanottu kuin tehty. Moni on sellaisessa oravanpyörässä, että siitä on vaikea hypätä irti. Itse olen pyrkinyt viime aikoina siihen, että teen arjestani mahdollisimman mukavaa. Teen arkenakin kaikkea mieluisaa enkä odottele vain viikonloppua tai lomaa, jotta pääsen palautumaan. Hyvin toimii esim se, jos lähden suhteellisen nopeasti töiden jälkeen lenkille tai vaikka pelaamaan ystävän kanssa tennistä. Se katkaisee työpäivän kiireen ja ilta tuntuu aidosti lepoajalta, kun työt ei pääse koko aikaa pyörimään mielessä.

        Kyllä ne tähän kertaan auttoi. Täytyy toivoa, etten aamuyöstä taas herää uuteen kohtaukseen. Mulla tuppaa olemaan sellaisia 2-3 kohtauksen sarjoja, jotka tulee jo saman vuorokauden puolella tai aina uuteen aamuun ehdittyä. Sitten vaan lääkkeitä ja lepoa.

        Olen eniten ollut koulusta ja työelämästä pois juuri vaikean migreenin takia. Ihan merkittäviä määriä poissaoloja on kertnyt vuosikymmenien aikana. Siksi toivoin jo koko migreenikierteen menneen ohitse kokonaan. En edes fibron takia ole joutunut olemaan pois. Vaikka sekin osaa vaikeaa olla.

        Näin se on, keho on viisas, sitä vaan pitää oppia kuuntelemaan ajoissa. Minäkin yritän nykyään elää kuuntelematta liikaa muita ja kuulostella itseäni missä kohtaa sanon stop, en pysty en kykene enempään tai sairastun.

        Itsekkyyttä on yllättävän vaikeeta oppia. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä ne tähän kertaan auttoi. Täytyy toivoa, etten aamuyöstä taas herää uuteen kohtaukseen. Mulla tuppaa olemaan sellaisia 2-3 kohtauksen sarjoja, jotka tulee jo saman vuorokauden puolella tai aina uuteen aamuun ehdittyä. Sitten vaan lääkkeitä ja lepoa.

        Olen eniten ollut koulusta ja työelämästä pois juuri vaikean migreenin takia. Ihan merkittäviä määriä poissaoloja on kertnyt vuosikymmenien aikana. Siksi toivoin jo koko migreenikierteen menneen ohitse kokonaan. En edes fibron takia ole joutunut olemaan pois. Vaikka sekin osaa vaikeaa olla.

        Näin se on, keho on viisas, sitä vaan pitää oppia kuuntelemaan ajoissa. Minäkin yritän nykyään elää kuuntelematta liikaa muita ja kuulostella itseäni missä kohtaa sanon stop, en pysty en kykene enempään tai sairastun.

        Itsekkyyttä on yllättävän vaikeeta oppia. 😅

        Toivotaan, että pysyy uudet kohtaukset poissa. Usein migreeni tosiaan tuntuu tulevan pidemmäksi aikaa eikä se välttämättä ihan yhdellä lääkkeenotolla lähde.

        Migreenin kanssa ei kyllä tehdä mitään töitä. Kun kunnon kohtaus tulee päälle, niin se vie toimintakyvyn täysin. Ikä kuulla, että olet joutunut noin paljon olemaan pois työelämästä migreenin takia 😕

        Olet oikeassa, itsekkyyttä on vaikea oppia 😁 Se on monelle, eritoten naiselle, tyypillistä, että omaa hyvinvointia ei osata asettaa riittävän korkealle prioriteeteissa. Ensin tulee lasten hyvinvointi, kumppanin hyvinvointi, koti pitää hoitaa, työ pitää hoitaa jne ja sitten jossain kaiken jälkeen vasta tulee oma jaksaminen. Itsestään saa ja täytyy pitää huolta. Se on myös esim lasten etu, kun vanhempi voi hyvin. Silti se on vaikeaa, koska se tuntuu herkästi itsekkäältä, mitä se ei todellakaan ole. Kaikkeen ei ihmisen tarvitse venyä eikä pystyä ja jokaisella on oikeus vetää omat rajansa hyvinvointinsa ylläpitämiseksi.


    • Anonyymi

      Tuon huomaa riistakameroiden kuvista sekä selviytymisohjelmista, kyllä!

      Eilen piti valvoa jälleen jakso numero 2. Amazing Race Suomi, huvitti kun tuo Marcus Grönholm yritti saada niitä kolikkoja pysymään käsien ja päänsä päällä ei sitten millään... onnistu aina pää liikkuu ja kolikot putoavat.

      Tänään taas toinen, varsinainen Selviytyjät Suomi tulee uusi jakso.

    • Anonyymi

      tuo Grönholmin Marcuksen sanonta sanoi: kun ei rahat eli kolikkokasa pysy pääni päällä, ei ihme, eivät ne rahat pysytaskuissanikaan..

    • Anonyymi

      Tutkitusti myös verenpainetta alentava vaikutus, kun vaivautuu säännöllisesti maastoon.

      • Anonyymi

        Kihisen innosta, että huomenna pääsen mettään

        Tuskin maltan nukahtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kihisen innosta, että huomenna pääsen mettään

        Tuskin maltan nukahtaa

        Hienoa sinä reipas!


    • Anonyymi

      "...nyt on metsästysaika joten pitää olla neonkeltaiset keskellä päivääkin

    • Kyllähän tuon luonnon parantamisen huomaa jo reippaan kävelylenkin ja happihyppelyn jäljkeen. Mieli on paljon seesteisempi ja ajatus juoksee kirkkaammin.
      Usein jopa monet ongelmatilanteet selviävät ja loksahtavat paikoilleen, koska raittiissa ilmassa mieli virkistyy ja älli toimii huomattavasti paremmin. 😊

    • Anonyymi

      Ei ainakaan kovin hyvänäköisiä lintuja voi metsästää kirkkaat liivit päällä, koska linnut näkevät aika hyvin, ja muutenkaanhaanhan ei saa edes hämärässäkään nykyään metsästää lainkaan lain mukaan, vain keskellä päivää ja kirkkaassa päåivän valossa, sanoo metsästyslaki tänä vuonna!

    • Anonyymi

      Mene lappiin pahimpaan sääskiaikaan. Yritä yöpyä teltassa/retkelilymajassa. toista muutamaan kertaan. Palaa kotiin ja ole hyvilläsi kun voit nukkua. Luonto parantaa, ja v..ut.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksei tuossa kerrasta opi, että kalenterissa on muitakin aikoja 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksei tuossa kerrasta opi, että kalenterissa on muitakin aikoja 😂

        Opin, ei ole tullut lapissa käytyä enää :D Olkoon vaikka miten isoja lohia, ruskia, kaamoksia ja kiloisia kultakimpaleita muuta saa ne pitää :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksei tuossa kerrasta opi, että kalenterissa on muitakin aikoja 😂

        Harmis on tyhmistä tyhmin. Siinä selitys.


    • Tämä on totta. Luonto on tärkeä asia sekä henkiselle että fyysiselle hyvinvoinnille, mutta ennen kaikkea ehkä henkiselle.

    • Anonyymi

      Jes, just tulin ulkoa lenkiltä. Menin sinne aika alakuloisessa mielentilassa, nyt himpun verran helpompi olo :) Tiesin että se auttaa ja siksi sinne meninkin.

    • Anonyymi

      …sano ex-anoppi kun poikansa ensimmäistä -sitä kunnollista- miniää petti!

    • Anonyymi

      Kyllä minäkin luonnon puolesta aina puhun ja liputan mutta sanon silti että jos elää luonnon keskellä ja kaikki murheet ovat kertyneet myös siinä maisemassa niin ei se luonto ole mikään ovi narniaan vaan se on osa sitä elämää.

    • Minulla oli tapana viettää pari-kolme viikkoa kesälomastani mieheni mökillä Pohjois-Karjalassa ja se oli aina tosi voimaannuttavaa. ❣️ Päivä-kaksi meni asettuessa, mutta sen jälkeen oloni tuolla sähköttömässä saaressa aina rauhoittui. Aika tuntui menettävän merkityksensä. - Hajuaistinikin palautui kun hengitin oikeasti puhdasta ilmaa syvään ja rauhallisesti. - Nautin lintujen laulun kuuntelusta. - Mantereelta kuului silloin tällöin lehmien vaativia ääniä, kun niillä oli joku lypsyaika. Kukkokin kiekui.

      Keväisin saareen kuului selvästi puron solina. Ajettiin veneellä katsomaan, kuinka kirkas puro nousi lähteestä ja kulki järveen. Miten se ääni kantautuikin niin selvästi vettä pitkin! - Käki lenteli pitkin reviirinsä reunoja ja kukkui tauotta.., lähes ärsytykseen asti.

      Pesin hiukseni Erittäin Hienolla Suomalaisella shampoolla ja yhdessä järviveden kanssa se teki hiuksesi tosi hyvinvoiviksi. Lämpiminä kesinä vietin muutenkin järvessä paljon aikaa. Rakastan uimista!

      Mieheni kalasti mielellään verkoilla. Hän pärisi partaansa aina verkkoja selvitellessään ja sitten huutelin häntä välillä mökkiin kahville 😄 Siellä luonnonhelmassa lempiminenkin oli ihan erilaista kuin kaupungissa. Alkukantaisempaa 🤭

      Tykkään itsekin kalastuksesta ja katiskalla nostin pikkukaloja kissoille ja koirille ja vaikka ravun syöteiksikin. Mato-ongella oli kiva istua veneessä, jos ankkuri ylti pohjaan. Välillä toki ajelehdin sitten muuten vaan vähän syvempienkin paikkojen yllä. Ei sillä saaliilla niin kovasti ollut edes väliä. Mieheni verkot pitivät meidät kyllä ruoissa; taimenta, siikaa, haukia, ahvenia, joskus joku iso muikkukin jäi kiinni verkkoon. - Savustettuina niitä syötiin.
      Kaasuhella ja -jääkaappi olivat kätevät. 👍 Muurikalla paistettiin kesäkeittiössä lihat ja lätyt, mitä kulloinkin, niin mökki ei suotta lämmennyt.

      Onhan niitä. Luontomuistoja..

      Toki minulla on muistoja vaikka luontoretkistä lasten kanssa Lapissa tai Ahvenanmaalla. - Pirkanmaalla esimerkiksi Helvetinkolun kansallispuisto ja erityisesti Haukanhieta ovat mieleisiä kohteita yhä edelleen.

      Se on myös kiva, ettei kotoa tarvitse lähteä kauas, kun on jo luonnossa. Voin poimia mustikoita muutaman metrin päässä kotiovelta ja mm. keittiöni ikkunasta avautuu metsäinen rinne. Lähiluonnossa on sekä kävelyteitä että metsäpolkuja, että on mistä valita. Kaukana eivät ole myöskään heinäpelto ja hevoshaka.👍

    • Anonyymi

      Vähän samoilla linjoilla mutta tätä päivää. Tapailumiehellä on kesämökki, jossa olen vietellyt silloin tällöin pari päivää kerrallaan. Aamulla ensin järveen, kalastusta, ravustusta, sienestystä ja marjailua lähellä. Ulkovessa ja pissat metsän reunaan tuikun kanssa yöllä. Pesut saunassa ja sitä rataa. Ensin kaupunkiasuntoon tottuneena vähän kammoksutti mutta nopeasti tottuu. Maisema on suorastaan hurmaava, sitä ei lakkaa ihailemasta ja siitä rauhoittumasta ja kun päänsä kääntää sisällä ikkunasta, takassa loimottaa tuli. Näillä näppylöillä tämä aika loppuu, voi kun saisi ensi keväänä jatkaa.

    • Anonyymi

      Itse ainakin pakotani itseni yksin menemään ulkoilee tällä Helsingin lähiössä.Jossa oneksi on metsää,on peltoakin hieman kun viitsii kävellä pidemälle kuin meren rantaa.Sinnne ulos kun pääsen kävelen 10-15 inutia.Fiilis muttu ja nautin ulkona olosta.Juuri yksin,koska kaikilla este,sitä tätä särkee,huonosti nukuttu yö.Mutta voisin kuitenkin tulla teille kahville.Ei koskaan tule meille kahville.Sanonkin nykyisin en juo kahvia ja osaan yksinkin liikua.Koska suomessa on vuoden ajat,on sään mukaiset vaateet ja jalkineet,joten säät ei estä ulkoiluani.Kuitenkin kukin päättä itse mitä elämälle tekee,kivuille,masenukselle tai yksinäisydellen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe