Laihdutuspäiväkirjaa ja mittoja

Anonyymi-ap

Haluan jakaa tiedon siitä, kuinka minulla oikeasti pelkästään herkut lihottaa. Olen viikon ajan onnistunut olemaan syömättä makeaa ja laihtunut kilon. Syön päivässä vajaat 2000 kcal ja liikun tosi vähän. Olen kyllä sitä mieltä, että pysyn hoikkana tosi helposti, koska välillä, kun lukee muiden ruokapäiväkirjoja yhdistettynä liikunnan määrään, niin olen yllättynyt, etteivät he kärsi jo aliravitsemuksesta. Onhan kuitenkin sellainen itsekuri ihailtavaa.

Olen 36-vuotias ja 178 cm. Painoin nuorena 56 kg ja nyt aikuisena 65 kg. Olen tosi siro ja kaikki paino tulee ylävartaloon ja sen takia laihdutan. Olen opiskellut ravitsemustiedettä ja koostan ruokavalioni järkevästi. Oma kokemukseni on, että kaikkein lihottavin asia ruokavaliossa on sokeri. Fruktoosi eli hedelmäsokeri vielä menee hedelmissä, koska ainakaan itse en ole huomannut sokerihumalaa syötyäni hedelmiä.

Toinen asia on riittävä veden juonti ja proteiini plus ravintokuitu.

Koetan laihduttaa vielä muutaman kilon ja toivon mukaan olen tyytyväinen. Tässä iässä jo 60 kiloa näyttää tosi laihalta.

Vaatekokoni on 38. Vähän olen ollut yllättynyt siitä, että moni pukeutuu minun painoisena vaatekokoon 36. Voisiko joku saman mittainen ja painoinen laittaa mittansa, koska minusta tuntuu, että olen melko täyteläinen painooni nähden. Mittani ovat noin 93-63-93...

133

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Olen opiskellut ravitsemustiedettä ja koostan ruokavalioni järkevästi. Oma kokemukseni on, että kaikkein lihottavin asia ruokavaliossa on sokeri."

      Minä olen opiskellut sekä mekaanista että kemiallista puunjalostusta sekä pelien ohjelmointia. Itse koostan ruokavalioni aluksi huonosti ja kevyesti sekä sitten hyvin ja raskaasti. Vaihtelen tätä. Oman kokemukseni mukaan mekaanisessa puunjalostuksessa kaikista lihottavin asia on kynsien alle ja jalkapohjiin jäävät tikut, kemiallisessa puunjalostuksessa puolestaan selluliitti. Pelien ohjelmoinnissa lihottavinta on istuminen ja firman tarjoamat ilmaiset sokeriset energiajuomat.

      "Voisiko joku saman mittainen ja painoinen laittaa mittansa, koska minusta tuntuu, että olen melko täyteläinen painooni nähden."

      Itse pidän itseäni pituuteeni nähden lyhyenä mutta painooni nähden kevyenä. Minulla on Linnanmäen Naurutalosta hankittuja ylijäämäpeilejä, joilla saan ulkonäköni kullekin päivälle sopivaksi. Huuleni ovat melko täyteläiset, koska olen pumpannut niihin silikonia, jota sain selluliittitehtaalta.

      Kirjoitellaan taas.

      • Anonyymi

        Mikä oli pointtisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli pointtisi?

        Hän oli palstan älykköeläkeläinen, älä välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli pointtisi?

        Aloittajalle! Olen iloinen, että joku hoikempi kirjoittaa
        "painonhallintaan" ja laihdutukseen.
        Täällä on enimmäkseen sellaisia ruokaa lohdutuksena pitäneitä
        yhtä pitkiä kuin pyöreitä, jotka raivoavat, kun joku on hoikempi!
        Heidän olisi parempi nousta TV-tuolistaan ja jättää herkkunsa,
        makeat ja suolaiset, limunsa, oluensa kauppaan ja lähteä iltalenkille!
        Ei kukaan voi pysyä terveenä normaalipainoisena, kun
        syö iltasella useamman annoksen kerralla ja venyttää vatsalaukkunsa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli palstan älykköeläkeläinen, älä välitä.

        Viimeksi sanoit että olen pikkutyttö. Voisit päättää, kumpiko olen.

        Avaajalle: typerä avaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle! Olen iloinen, että joku hoikempi kirjoittaa
        "painonhallintaan" ja laihdutukseen.
        Täällä on enimmäkseen sellaisia ruokaa lohdutuksena pitäneitä
        yhtä pitkiä kuin pyöreitä, jotka raivoavat, kun joku on hoikempi!
        Heidän olisi parempi nousta TV-tuolistaan ja jättää herkkunsa,
        makeat ja suolaiset, limunsa, oluensa kauppaan ja lähteä iltalenkille!
        Ei kukaan voi pysyä terveenä normaalipainoisena, kun
        syö iltasella useamman annoksen kerralla ja venyttää vatsalaukkunsa!

        Olen samaa mieltä. Painohallintakin on hyvin erilaista, jos on jo "hoikka".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi sanoit että olen pikkutyttö. Voisit päättää, kumpiko olen.

        Avaajalle: typerä avaus.

        Kirjoitustyylisi on helppo tunnistaa. Sinulla on aina viestin lopussa tuollainen tehokas tekninen loppusivallus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustyylisi on helppo tunnistaa. Sinulla on aina viestin lopussa tuollainen tehokas tekninen loppusivallus.

        Miksi ihminen kirjoittaa Suomi24:ssä viestejä aina 100-prosenttisella latauksella loppuhenkosten kera? Sitä jäin miettimään. Tulee mieleen pyörätuolipotilas, jolla ei ole henkisiä tai fyysisiä neliömetrejä mutta laittaa kaiken peliin täällä S24:ssä.


    • Anonyymi

      niin kyllähän alipainoisena näyttää laihalta. kyllä olet fiksu

      • Anonyymi

        Ei niitä indeksejä kannata sokeana tuijottaa. Jos on hyvin siro, niin paino voi myös olla matala. Mallit ovat 178 cm ja painavat 52 kiloa...Siihen mallin mittaan vielä vajaat 10 kiloa, niin ihan terveen hoikalta näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä indeksejä kannata sokeana tuijottaa. Jos on hyvin siro, niin paino voi myös olla matala. Mallit ovat 178 cm ja painavat 52 kiloa...Siihen mallin mittaan vielä vajaat 10 kiloa, niin ihan terveen hoikalta näyttää.

        Nuorempi sisareni kuuluu niihin 170 cm, jotka ovat saaneet
        enemmän ravintorikasta ruokaa kuin minä, joka söi teetä ja
        ranskanleipää ja kaikki muu ruoka oli vastaavaa.

        Hänellä on myös hennompi luusto kuin minulla.
        Hän oli 52kg ja 170cm; minä 54kg ja 168cm.
        Hän prinsessa Dianan kaltainen suora vartaloltaan.
        Minulla atleettisesti leveät hartiat ja kapea lantio.
        Olen vieläkin tyytyväinen omaan vartalooni.
        Haluan pitää siitä huolta ja syödä terveellisesti ja
        liikkua monipuolisesti. Säästyy rasittamasta sairaaloita.


    • Anonyymi

      Kun minä olin30-50- vuotias ja 168 cm ja 60 kg, niin mami sanoi minua hyvän näköiseksi.
      Kun laihdutin 54 kg niin kaamea meteli veljiltä ja äidiltä, että olen anorektikko.
      Olet +10 cm, joten olet kyllä tosi hoikka!
      Haluaisin sinun mittasi 168 cm:ni, Mutta ne ovat: 92 cm-69 cm- 91cm; 56kg.
      Jos et istu koko päivää opiskellen, netillä ja TV iltaisin, niin onnistut pitämään
      vyötärösi kuosissa. Eläkeikäisenä, kuten minä, rasva on tullut häviävien lihasten tilalle.
      Kyllä harmittaa!
      Olen sinua lyhyempi ja käytän 36,38, 40 nr vaatteissa.
      Se koko, pituus ja leveys vaihtelee eri maissa samassa nr:sa.
      Myös vuosikymmenien vanhoja vaatteita, joita minulla on,
      niin sama kokonr ja eri mitat!
      Laatu oli parempaa ja malli klassinen, joten käytän vanhoja vaatteitani.

    • Anonyymi

      Mies.
      2010 paino 93,5kg
      2012 / 91,9kg
      2014 / 90,7kg
      2017 / 87,1kg
      2019 / 82,2kg
      2022 / 79,9kg. Rasva 12,9%. Vatsaontelo 57,1. Rasvat ovat viitearvojen alapuolella mutta en ole huomannut mitään haittaa!
      Nykyään 78kg.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti joku on pahoittanut mielensä, että joku harrastaa painonhallintaa saatuaan muutaman kilon ekstraa, puhuu äitinsä kanssa, mittaa joskus itsensä ja on koulutettu...

    • Anonyymi

      "...mutta laittaa kaiken peliin täällä S24:ssä.....hän oli palstan älykköeläkeläinen, älä välitä."

      Älykkö panee peliin vain vähän, kun typerys panee peliin samaan aikaan kaiken. Kannattaisi jo todellakin päättää, mistä puhutte, älykköeläkeläisestä vaiko pikkutytöstä, joka on pyörätuolipotilas. Asiahan ei tietenkään minua kiinnosta muuna kuin psykologisena testinä teille yhdelle tai kahdelle, joista ainakin toinen on kyttäävä vartija.

      Tilanne ei sikäli muutu, että avaus oli todella lapsellisen typerä trollaus. Vaihtoehtoisesti itse kirjoittaja vain on typerä.

      "Olen tosi siro ja kaikki paino tulee ylävartaloon ja sen takia laihdutan. Olen opiskellut ravitsemustiedettä ja koostan ruokavalioni järkevästi...... itse en ole huomannut sokerihumalaa syötyäni hedelmiä. Koetan laihduttaa vielä muutaman kilon ja toivon mukaan olen tyytyväinen. Tässä iässä jo 60 kiloa näyttää tosi laihalta.....minusta tuntuu, että olen melko täyteläinen painooni nähden."

      Huomionhakuinen pikkutyttö tai pelkkä trolli; itse kukin päättäköön mitä ihmettä tuo teksti on kuvaavinaan laihdutusfoorumilla. Teksti kyllä naurattaa myös eli kirjoittaja onnistuu samalla ilahduttamaan, ja siitä kiitokset.

      • Anonyymi

        Et voi olla kovin nuorikaan, koska sinulla on vakiintunut tekninen kirjoitustyyli, jossa on aina lopussa tehokeinona ytimekäs loppusivallus. Jos nuori kirjoittaisi tuolla tavalla, niin onko hänellä silloin ollenkaan ystäviä ja ikätovereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla kovin nuorikaan, koska sinulla on vakiintunut tekninen kirjoitustyyli, jossa on aina lopussa tehokeinona ytimekäs loppusivallus. Jos nuori kirjoittaisi tuolla tavalla, niin onko hänellä silloin ollenkaan ystäviä ja ikätovereita.

        Jos sinä olisit muualla, joutuisit ilmeisesti hakemaan päiväannoksesi ylenkatsetta jostain ihan muualta.

        Olet todella kummallinen ihminen, kyttäävä vartija.


      • Anonyymi

        Kaikella lämmöllä sanon, että sinulla on outo tapa tulkita asioita. Tuskin olet, niin ystävällinen, että lakkaat herjaamasta muita.

        Jokaisella ihmisellä on ainutlaatuinen tapa kokea ja tulkita asioita. Jokainen tulkinta on niin pitkään ok, jos se ei mene syyttelyn tai arvostelun puolelle.

        Olen ennenkin lukenut keskustelupalstoja ja ihmetellyt näitä syytöksiä liittyen olet pikkutyttö, kasva aikuiseksi, mietit omituisia, henkiset kykysi on heikot, et koskaan saavuta mitään, ei ole kenenkään oikeus ymmärtää/auttaa sinua jne.

        Haluatko olla ylimielinen vai nöyrä?


    • Anonyymi

      Kuka jaksaa laskea kaloreita? Minua lihotti kaikki missä on sokeri.Lopetin niden käytön 1.1.23. Tilalle tuli oikea syöminen ilman välipaloja kello 8-12-16-20. Sen jälkeen en lapaa suhuni mitään:kuin vettä tai tee. Seraava syöminen on taas vasta aamu 8. Ihmisille sanon suraan ole rti sokeri koukusta.Kun tyrkytävät jotain missä sokeria.Vaikka sanovat ota yksi,ei lihota.Ei lihota,Laukasee sokeri koukun.Tapamiset sovin niin että voin noudataa ravintoa kello 8.12. 16. 20.Jos ei lounas ilalistapaamisia. Ota vaikka eväs poksin mukaan.Laihtunut 1kg.kukaudessa hitaasti hartaasti eli nyt 9 kg.Olen jo normaali painoinen.Mutta pidän kiini ruoka rytmistä.En käytä alkoholia,en tupakoi.Sukulainen ja ystävä laihdutti toinen 30kg. kesti 3vuotta toinen 40 kg.Kesti 5 vuotta.Miten netistä katso sairalan päivän ruoka ajat ja mitä lappasivat suuhun.Sen muukaan söivät ja sama safka.Jatkavat yhä sitä,vaikka perhe.Perhekin samassa linjassa ravinto.Normali ruoka.Tärkeintä ei salaa napostelua.Likunta lisäntyi heillä kilojen pudottua.Ihan ilmasta kväelyä joka ikinen päivä 12kk.Säät hetä ei estä.Ei netti,Tv tai some sivut ulkoiluun

      • Anonyymi

        Olet löytänyt itsellesi sopivan tyylin, jossa vointisi paranee koko ajan.
        Minäkin olen ollut sairaalassa leikkauksissa, joten tiedän ne säännöt.
        Aamuvarhain herää kolinaan ja kirkkaisiin valoihin, kun lepo ja hiljaisuus olisi parasta särkyihin ja pahoinvointiin. Saa sellaisen kuivan, vaalean leivän käpristyneen juustosiivun ja kitalakeen tarttuvan rasvan kanssa; maistuu pahvipalalta talin kanssa.
        Ja se laiha kahvi! Saa vatsan tyhjentymään nopeasti!
        Sitten päivällä se ruoka! Kontrolloitujen aikojen kanssa vuodepotilaille.
        Se ei sovi minulle ollenkaan terveenä, liikkuvana eri toimissa.
        Kun keskityn lukuihin, voin hyvin eri sorttisen ruoan kanssa kuin
        raivatessani puutarhaa tai pitäessäni suursiivousta sisällä.
        Myös vuodenajat vaikuttavat aterioiden koostumukseen.
        Entä, kun keho vatii lepoa päivällä ja kykenee keskittymään lukuihin yön hiljaisuudessa?
        Silloin en kykene odottamaan aamukahvia, vaan se joudaan yöllä ja mennään välillä ulos lenkille! Tosi ihanaa ottaa pikku hölkät raittiissa ilmassa tähtitaivaan alla!
        Sitten taas lukemaan, kun hämähäkin seitit ovat aivoista tuulen viemää!
        Se -1kg putoaa minultakin joka kuukausi normaali kcal-määrällä ja liikunnalla.


    • Anonyymi

      >>> Huomionhakuinen pikkutyttö tai pelkkä trolli; itse kukin päättäköön mitä ihmettä tuo teksti on kuvaavinaan laihdutusfoorumilla. Teksti kyllä naurattaa myös eli kirjoittaja onnistuu samalla ilahduttamaan, ja siitä kiitokset.

      Meitä on jokaiseen junaan ja vaunuun, vaikka ainoa oikea tapa laihduttajalle on arvioida (laskea) oma kalorien saantinsa v. kulutuksensa.

      • Anonyymi

        Avaajan pitäisi muuttaa alapään fyysiset neliömetrit yläpään henkisiksi neliömetreiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaajan pitäisi muuttaa alapään fyysiset neliömetrit yläpään henkisiksi neliömetreiksi.

        Niin mutta avaaja kertoi, että hänellä kaikki ylipaino siirtyy yläpäähän eli rintoihin aka tisseihin. Ylipaino tuskin koskee aivoja, ja koko asiassa puhuttaneen tilavuudesta eikä pinta-alasta. Vain typerys puhuisi neliömetreistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta avaaja kertoi, että hänellä kaikki ylipaino siirtyy yläpäähän eli rintoihin aka tisseihin. Ylipaino tuskin koskee aivoja, ja koko asiassa puhuttaneen tilavuudesta eikä pinta-alasta. Vain typerys puhuisi neliömetreistä.

        "Vain typerys puhuisi neliömetreistä."

        On kiehtovaa päästä vihdoin kontaktiin tällaisten ihmisten kanssa, joille ylipaino tai henkiset ongelmat kääntyvätkin neliömetreiksi. On todella nurinkurinen tapa ajatella asioita niin, että isot rinnat ovat pinta-alaa, eivätkä tilavuutta tai että tyhmyys on vain aivojen pinta-alan puutetta. Kiehtovaa, mutta todella nurinkurista, johon vain kone tai trolli pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vain typerys puhuisi neliömetreistä."

        On kiehtovaa päästä vihdoin kontaktiin tällaisten ihmisten kanssa, joille ylipaino tai henkiset ongelmat kääntyvätkin neliömetreiksi. On todella nurinkurinen tapa ajatella asioita niin, että isot rinnat ovat pinta-alaa, eivätkä tilavuutta tai että tyhmyys on vain aivojen pinta-alan puutetta. Kiehtovaa, mutta todella nurinkurista, johon vain kone tai trolli pystyy.

        Hienoa, että täällä on dialogia eri-ikäisten naisten välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että täällä on dialogia eri-ikäisten naisten välillä.

        En ymmärrä sitä, että jotkut viitsivät postailla kaikkea passiivis-aggressiivista liittyen foorumille ihan normaaleihin keskusteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä sitä, että jotkut viitsivät postailla kaikkea passiivis-aggressiivista liittyen foorumille ihan normaaleihin keskusteluihin.

        Höpsis.

        Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen (myös passiivis-vihamielinen persoonallisuus) on käytöstä, jossa henkilö kohdistaa passiivista vastarintaa sosiaalisten ja ammatillisten toimintojen vaatimuksiin. Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen ilmenee avuttomuutena, itsepäisyytenä, tehtävien tai asioiden lykkäämisenä tai jättämisenä viime hetkeen, kateutena tai paheksuntana ja tarkoituksellisena tai toistuvana epäonnistumisena pyydetyissä tehtävissä, joista henkilö on yleensä yksin vastuussa. Dynaamisessa psykologiassa passiivis-aggressiivista käyttäytymistä pidetään puolustusmekanismina; yleensä asianosainen tiedostaa vain osittain turvautuvansa puolustusmekanismiin. —Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis.

        Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen (myös passiivis-vihamielinen persoonallisuus) on käytöstä, jossa henkilö kohdistaa passiivista vastarintaa sosiaalisten ja ammatillisten toimintojen vaatimuksiin. Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen ilmenee avuttomuutena, itsepäisyytenä, tehtävien tai asioiden lykkäämisenä tai jättämisenä viime hetkeen, kateutena tai paheksuntana ja tarkoituksellisena tai toistuvana epäonnistumisena pyydetyissä tehtävissä, joista henkilö on yleensä yksin vastuussa. Dynaamisessa psykologiassa passiivis-aggressiivista käyttäytymistä pidetään puolustusmekanismina; yleensä asianosainen tiedostaa vain osittain turvautuvansa puolustusmekanismiin. —Wikipedia

        Tosi hyvä! Wikiin voi kuka tahansa vikistä ja korjata toisten vikinöitä. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis.

        Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen (myös passiivis-vihamielinen persoonallisuus) on käytöstä, jossa henkilö kohdistaa passiivista vastarintaa sosiaalisten ja ammatillisten toimintojen vaatimuksiin. Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen ilmenee avuttomuutena, itsepäisyytenä, tehtävien tai asioiden lykkäämisenä tai jättämisenä viime hetkeen, kateutena tai paheksuntana ja tarkoituksellisena tai toistuvana epäonnistumisena pyydetyissä tehtävissä, joista henkilö on yleensä yksin vastuussa. Dynaamisessa psykologiassa passiivis-aggressiivista käyttäytymistä pidetään puolustusmekanismina; yleensä asianosainen tiedostaa vain osittain turvautuvansa puolustusmekanismiin. —Wikipedia

        Olen juuri lykkäämässä saunaan lähtöä viime hetkeen.
        Kipi-kapi vihtomaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä! Wikiin voi kuka tahansa vikistä ja korjata toisten vikinöitä. :-)

        ”Passiivis-vihamielinen persoonallisuus (passive-aggressive personality (disorder)). Persoonallisuushäiriö, jolle on ominaista sosiaalisten ja ammatillisten toimintojen vaatimuksiin kohdistuva passiivinen vastarinta.” – Lähde: Psykiatria (Jouko Lönnqvist, Markus Henriksson, Mauri Marttunen, Timo Partonen (toim.)9, 15., uudistettu painos 2021, 1155 sivua, sidottu EAN/tuotenumero 9789523600508

        https://verkkokauppa.duodecim.fi/60050.html


    • Anonyymi

      En ymmärrä tätä, että jotkut viitsivät postailla kaikkea negatiivista liittyen ihan normaaleihin avauksiin. Onneksi olen jo vähän vanhempi, mutta nuorempien suhtautuminen on sitten toinen asia.

      Mitä tulee älykkyyteen, niin selvästi sinua kiusaa minun kirjoitustyylissä jokin ja alat arvostella henkisiä kykyjä. Oletko koskaan pohtinut, että ihmisillä on erilaisia vaiheita elämässä ja jopa erilaisia arvoja. Minulle terveys ja itsestä huolehtiminen on tärkeää.

    • Anonyymi

      Sanotaan, että itsensä hyväksyminen ja arvostaminen avaa kyvyn toisten samanlaiseen kohteluun. Siltä se usein vaikuttaa, että toisia sättivä ja kritisoiva on kokenut samaa itse, eikä kykene käsittelemään loukattuja tunteitaan, vaan antaa vahingon kiertää.
      Henkilö, joka kykenee kannustamaan itseään ongelmissa ja rohkaisemaan haasteissa,
      kykenee myös myönteiseen ajatuksien vaihtoon toisten kanssa.
      Käy sääliksi moni kommentoija, jotka eivät ole saaneet osakseen muuta kuin arvostelua ja vertailua toisiin parempiin ja juuttuneet siihen, sen sijaan, että olisivat kääntäneet kolikon ja katsoneet omia vahvoja puoliaan ja kehittäneet kiinnostuksen kohteitaan.
      meillä on kaikilla oma vastuu, mitä valitsemme ja seuraukset ovat sen mukaan.

    • Rinnanympärys on 124cm, vyötärö 95cm ja paino 95 kg.

      • Anonyymi

        Olet ihan hyvässä lihassa! Sanoi neitonen Obelixille Astereissa. ;-)


      • Anonyymi

        Hyvin olet laihtunut, 30-40 kiloa.


    • Anonyymi

      Mitä te sekoilette? Kukaan ei enää tiedä, kenelle vastauksenne on kohdistettu.

      Avaaja on kohta sekaisin kuin seinäkello, eikä osaa tunnistaa hänelle kohdistettuja vastauksia, kun koko ketju on täynnänsä kyökkipsykologeja.

      Minun yksi sisarus on ihan lihava, yksi on ihan laiha, yksi on ihan normaali ja minä olen pituuteen suhteutettuna siltä väliltä. Siitä voivat kyökkipsykologit vetää päätelmänsä, että pituutta minulla on 152 - 193 senttiä ja painoa 48 - 100 kiloa. Ihan turhaa hommaa vastailla mihinkään ketjuihin.

      • Anonyymi

        Miksi sitten teet turhaa vastailua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten teet turhaa vastailua?

        Teen turhaa vastailua....? Mistä saakka vastailua on suomen kielessä tehty?

        Miten sinun kommenttisi auttoi ihan hukassa olevaa avaajaa? Miksi et vain auttaisi häntä, vaan tyydyt örähtelemään?


    • Anonyymi

      Aika hyvin olen pysynyt päätöksessäni keventää ruokavaliotani, mutta varmaan syyslomalla sallin itseni vähän herkutella. Nykyinen painoni olisi hyvä, jos minussa olisi enemmän lihasta ja isommat luut.

      Liikunnan iloa vielä etsin. Olen välillä saanut itseni menemään uimaan, mutta jotenkin nuoruuden innostus salilla käymiseen on tyystin kadonnut. Vähän kaiholla katson muita aikuisia, erityisesti perheellisiä, jotka kaiken kiireen keskellä jaksavat vielä urheilla.

      Heräsin yöllä nälkään, joten oli ihan pakko syödä :D. Söin äitini superterveellisen keiton, jossa oli mm. linssejä. Hyvin maustettu, mutta ollakseni rehellinen, niin kaipaan vielä niitä herkkuja... Psykologinen puoli on myös tärkeä elämäntapa remontissa ja pelkään, että repsahdan taas huonoihin tapoihin. Erityisesti iltaisin kaipaan sokeria.

      -Aloittaja

      • Anonyymi

        Aloittajalle! Sanoit etsiväsi liikunnan iloa.
        Olet varmasti myös halukas jatkamaan opiskelujasi olosuhteisiisi sopivassa muodossa.
        Minä jatkan vielä opiskeluja ja harrastuksia aina hautaan asti,
        eikä se viimeinen "muodonvaihdos" ole kovin kaukana yli 70-vuotiaalta.
        Jotain olen kokemuksen kautta oppinut kymmenien vuosien aikana
        pitäessäni itseni normaalipainon alarajoissa - vain pari kertaa lähentynyt ylipainoa.
        Ensiksi suosittelen lukemaan Anders Hanssonin monia kirjoja liikunnan hyödyistä opiskelijoille. Hän suosittelee 30min reipasta kävelyä raittiissa ulkoilmassa ja sen jälkeen aivot ovat aktivoitu vastaanottavaisemmiksi opiskeluille.
        Reipasta kävelyä päivittäin yhdistettynä voimaharjoituksiin muutaman kerran viikossa suositellaan laihduttaessa lihasten kohentamiseen ja rasvan polttoon.
        Mitä tuohon uintiin tulee, niin varsinkin ylipainoisille siitä on hyötyä, mutta
        vesi jäähdyttää kehoa ja se aikaansaa nälkää.
        Kävelyt puolestaan lämmittävät, eikä tule tarvetta syödä jälkeenpäin.
        Minä kykenen uimaan n.30min. ilman ravinnon tarvetta heti,
        mutta 60:n min uinti saa minut syömään hervottomasti!
        En tiedä, miten se vaikuttaa muihin.
        PT:t tapaavat sanoa, että on hyvä sulattaa ensin haluamansa rasvat pois
        ja sen jälkeen keskittyä lihasten kasvattamiseen.
        Uskoisin sen olevan hyvä neuvo vielä keski-ikäisille.
        Itse ikä-ihmisenä joudun syömään normaali-kcal ja laihtumaan liikunnan avulla.
        Lääkärit, eri ravintoterapeutit, painon vähentämiskursit eivät hyväksi minua laihduttamaan alle 56kg, missä olen ollut jonkin aikaa.
        Yritän vain muotoilla vyötärön seutua ja vatsaa voimistelun avulla.
        Pikku hiljaa se rasva hupenee, mutta nahka ottaa kauemmin aikaa kutistua.
        Siksi pidän itse hyvänä hidasta laihtumista, sillä en halua löysää "nahkapukua".
        Mitä olen katsonut onnistuneiden laihduttajien kuvia, niin päivittäisen dieetin ja liikunnan avulla voi laihtua ilman mitään riippuvan nahan ongelmia kymmeniä kg:ja, mutta siihen menee pari kolme vuotta päästäkseen kiinteään lopputulokseen.
        Siis kymmeniä kg:tä tai paljon laihduttaessaan.
        Jos turvautuu pillereihin ja laihdutusleikkauksiin, joutuu ylimääräisen nahan leikkauksiin.
        Syytä ei osata sanoa, mistä se johtuu.
        Ihoa kannattaisi muutenkin hoitaa laihduttaessa esim. kuivahieronnalla ja öljyhoidoilla.
        Se ei vie montaa minuuttia suihkun yhteydessä, mutta estää ihoa "rypistymästä".
        Sitten olisi hyvä ottaa selville, mikä saa syömään liikaa, mutta sinulla ei tunnu olevan stressiä tai tunteita, jotka on painettava alas ruoan avulla.
        Itse harrastan niukkaa ravintoa juuri saadakseni tunneperäisesti käsiteltävät asiat esille.
        Paastot eivät ole sopineet koskaan minulle, vaikka olen yrittänyt.
        Onnea jatkoon näin syksyn liikuntaan kannustavien säiden vallitessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle! Sanoit etsiväsi liikunnan iloa.
        Olet varmasti myös halukas jatkamaan opiskelujasi olosuhteisiisi sopivassa muodossa.
        Minä jatkan vielä opiskeluja ja harrastuksia aina hautaan asti,
        eikä se viimeinen "muodonvaihdos" ole kovin kaukana yli 70-vuotiaalta.
        Jotain olen kokemuksen kautta oppinut kymmenien vuosien aikana
        pitäessäni itseni normaalipainon alarajoissa - vain pari kertaa lähentynyt ylipainoa.
        Ensiksi suosittelen lukemaan Anders Hanssonin monia kirjoja liikunnan hyödyistä opiskelijoille. Hän suosittelee 30min reipasta kävelyä raittiissa ulkoilmassa ja sen jälkeen aivot ovat aktivoitu vastaanottavaisemmiksi opiskeluille.
        Reipasta kävelyä päivittäin yhdistettynä voimaharjoituksiin muutaman kerran viikossa suositellaan laihduttaessa lihasten kohentamiseen ja rasvan polttoon.
        Mitä tuohon uintiin tulee, niin varsinkin ylipainoisille siitä on hyötyä, mutta
        vesi jäähdyttää kehoa ja se aikaansaa nälkää.
        Kävelyt puolestaan lämmittävät, eikä tule tarvetta syödä jälkeenpäin.
        Minä kykenen uimaan n.30min. ilman ravinnon tarvetta heti,
        mutta 60:n min uinti saa minut syömään hervottomasti!
        En tiedä, miten se vaikuttaa muihin.
        PT:t tapaavat sanoa, että on hyvä sulattaa ensin haluamansa rasvat pois
        ja sen jälkeen keskittyä lihasten kasvattamiseen.
        Uskoisin sen olevan hyvä neuvo vielä keski-ikäisille.
        Itse ikä-ihmisenä joudun syömään normaali-kcal ja laihtumaan liikunnan avulla.
        Lääkärit, eri ravintoterapeutit, painon vähentämiskursit eivät hyväksi minua laihduttamaan alle 56kg, missä olen ollut jonkin aikaa.
        Yritän vain muotoilla vyötärön seutua ja vatsaa voimistelun avulla.
        Pikku hiljaa se rasva hupenee, mutta nahka ottaa kauemmin aikaa kutistua.
        Siksi pidän itse hyvänä hidasta laihtumista, sillä en halua löysää "nahkapukua".
        Mitä olen katsonut onnistuneiden laihduttajien kuvia, niin päivittäisen dieetin ja liikunnan avulla voi laihtua ilman mitään riippuvan nahan ongelmia kymmeniä kg:ja, mutta siihen menee pari kolme vuotta päästäkseen kiinteään lopputulokseen.
        Siis kymmeniä kg:tä tai paljon laihduttaessaan.
        Jos turvautuu pillereihin ja laihdutusleikkauksiin, joutuu ylimääräisen nahan leikkauksiin.
        Syytä ei osata sanoa, mistä se johtuu.
        Ihoa kannattaisi muutenkin hoitaa laihduttaessa esim. kuivahieronnalla ja öljyhoidoilla.
        Se ei vie montaa minuuttia suihkun yhteydessä, mutta estää ihoa "rypistymästä".
        Sitten olisi hyvä ottaa selville, mikä saa syömään liikaa, mutta sinulla ei tunnu olevan stressiä tai tunteita, jotka on painettava alas ruoan avulla.
        Itse harrastan niukkaa ravintoa juuri saadakseni tunneperäisesti käsiteltävät asiat esille.
        Paastot eivät ole sopineet koskaan minulle, vaikka olen yrittänyt.
        Onnea jatkoon näin syksyn liikuntaan kannustavien säiden vallitessa!

        Joo, joka päivä olen koettanut lisätä päivittäistä aktiivisuuttani. Jotenkin annan tekosyitä itselleni siirtää liikuntaa, mutta koetan olla kärsivällinen sen suhteen. Myös pienet edistykset ovat hyväksi. Lihaskuntoharjoittelu olisi kyllä tärkeää, mutta jo se, että koetan seisoa mahdollisimman paljon työpäiväni aikana.


    • Anonyymi

      "Olen 36-vuotias ja 178 cm. "

      Kirjoitat kuitenkin kuin olisit elämäsi ehtoopuolella, 70-80-vuotias.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. Kuinka perustelet väitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Kuinka perustelet väitteesi?

        Se oli hänen reaktionsa minun eiliseen kommenttiin, jossa sanoin ettei hän vaikuta kovin nuorekkaalta vaan pikemminkin kiukkuiselta eläkeläiseltä. Taisi havainto osua oikeaan, kun hän alkaa sen jälkeen nähdä omia vikojaan muissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli hänen reaktionsa minun eiliseen kommenttiin, jossa sanoin ettei hän vaikuta kovin nuorekkaalta vaan pikemminkin kiukkuiselta eläkeläiseltä. Taisi havainto osua oikeaan, kun hän alkaa sen jälkeen nähdä omia vikojaan muissa.

        Kenen hänen? Pyysin perusteluja väitteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen hänen? Pyysin perusteluja väitteelle.

        Älä hermostu. Muista että tälle palstalle kirjoittelee myös murkkuikäisiä, joilla on syömishäiriö- ja viiltelytaustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hermostu. Muista että tälle palstalle kirjoittelee myös murkkuikäisiä, joilla on syömishäiriö- ja viiltelytaustaa.

        "Avaajan pitäisi muuttaa alapään fyysiset neliömetrit yläpään henkisiksi neliömetreiksi."

        Oletko pohtinut tuota omalta kohdaltasi eli miten suhtaudut omaan ylipainoosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Avaajan pitäisi muuttaa alapään fyysiset neliömetrit yläpään henkisiksi neliömetreiksi."

        Oletko pohtinut tuota omalta kohdaltasi eli miten suhtaudut omaan ylipainoosi?

        Älä tenttaa vaan pohdi itse jotain, niin se rohkaisee muitakin jakamaan omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tenttaa vaan pohdi itse jotain, niin se rohkaisee muitakin jakamaan omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan.

        Niin mutta olet sanonut olevasi välillä pahastikin ylipainoinen, joten avautumisesi voisi auttaa paljon meitä muita. Miksi olet aina ottamassa, etkä koskaan antamassa mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta olet sanonut olevasi välillä pahastikin ylipainoinen, joten avautumisesi voisi auttaa paljon meitä muita. Miksi olet aina ottamassa, etkä koskaan antamassa mitään?

        En ole koskaan sanonut olevani välillä pahastikin ylipainoinen. Kerron itsestäni, jos siltä tuntuu. Olen kyllä osallistunut täällä aktiivisesti keskusteluun terveellisestä ravitsemuksesta, enkä ole koskaan tylyttänyt niitä jotka haluavat kertoa kokemuksistaan.


    • Anonyymi

      Oletko täällä jonkinsorttinen puheenjohtaja, joka päättää siitä, mitä keskustellaan ja miten? Nuoret tytöt voivat etsiä harrastuksensa muualta kuin täältä.

      • Anonyymi

        Foorumilla kirjoittaa henkilö, joka mollaa aina naisia.


    • Anonyymi

      Kyllä herkut, sokeri, lihottaa. Olen nyt sillä ihan oikealla dieetillä, 1200-1400 kcal. Nytkin söin ensin ison salaatin, sitten jauheliha-perunakiusaus. Hiukan rahka-jälkiruokaa ja lopuksi mustikkamehua. En kahvimaitoa ( suurimmaksi osaksi maitoa, hiukan väriksi kahvia )koska yritän pitää ruokailun jälkeen tauon, jolloin en juo maitoa. Pari tuntia. Maito vaikuttaa raudan imeytymiseen haitallisesti. Onhan tosin rahkassakin kalsiumia.
      Se, mikä on keljua, on koko ajan nälkä. Tein huomisen salaatin valmiiksi. Muuten se jää syömättä, minulla on kaupungilta tullessani suden nälkä. Silloin ahmin jotain hiilihydraattipitoista heti.

      • Anonyymi

        Noin pienellä kalorimäärällä joutuukin taiteilemaan, että saa riittävästi proteiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pienellä kalorimäärällä joutuukin taiteilemaan, että saa riittävästi proteiinia.

        Päivittäin syömässäni rahkassa on proteiinia, puuron teen maitoon ja juon seosta jossa on suurin osa maitoa hiukan kahvia ja tietysti ateriassa on lihaa, kanaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäin syömässäni rahkassa on proteiinia, puuron teen maitoon ja juon seosta jossa on suurin osa maitoa hiukan kahvia ja tietysti ateriassa on lihaa, kanaa .

        Minulle rahka on perus proteenin lähde proteenipulvereiden ohella.
        En syö punaista lihaa, harvemmin kanaa ja kalaa, tai kananmunia.
        Rahkaa+ silliä näkin päällä korvaa voin. Mausteita mielen mukaan.
        Rahkaa sekoitan keittoihin, teen jälkiruokaa esim. luumusoseen kanssa.
        Tai loraus mehua rahkaan. 500g purkki on 50gproteiinia.
        Loput proteiinit tulee, muusta päivän aikana - riippuen toimista.
        Tuhdimpi liikunta ja lisään rahkaan proteiinijauhoa lihasten tähden.
        Vihanneksia ja hedelmiä, kahvia luumun kanssa ja teetä.
        Luumut ja kävelyt päivittäin pitävät hidastuvan suolen toiminnassa.

        En suosittele omaa "dieettiäni" toisille. Liian yksipuolinen.
        Mutta se on kevyt, pitää huimaukset poissa, antaa riittävästi energiaa,
        helppo säädellä 3-4dl aterioihin, vatsalaukkua voi ajan mittaan pienentää.
        Vanhalle naiselle se on käytännöllistä, mutta ei nuorille, miehille,
        kaski-ikäisille, työssä käyville, perheellisille, urheilijoille...

        Minulla on niin paljon ilonaiheita elämässä, että ei tarvitse etsiä sitä suklaasta, karupusseista, "tulijuomista", kakuista ja kekseistä...
        Elämä on antoisaa ja kiinnostavaa mielekkäiden puuhien parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle rahka on perus proteenin lähde proteenipulvereiden ohella.
        En syö punaista lihaa, harvemmin kanaa ja kalaa, tai kananmunia.
        Rahkaa silliä näkin päällä korvaa voin. Mausteita mielen mukaan.
        Rahkaa sekoitan keittoihin, teen jälkiruokaa esim. luumusoseen kanssa.
        Tai loraus mehua rahkaan. 500g purkki on 50gproteiinia.
        Loput proteiinit tulee, muusta päivän aikana - riippuen toimista.
        Tuhdimpi liikunta ja lisään rahkaan proteiinijauhoa lihasten tähden.
        Vihanneksia ja hedelmiä, kahvia luumun kanssa ja teetä.
        Luumut ja kävelyt päivittäin pitävät hidastuvan suolen toiminnassa.

        En suosittele omaa "dieettiäni" toisille. Liian yksipuolinen.
        Mutta se on kevyt, pitää huimaukset poissa, antaa riittävästi energiaa,
        helppo säädellä 3-4dl aterioihin, vatsalaukkua voi ajan mittaan pienentää.
        Vanhalle naiselle se on käytännöllistä, mutta ei nuorille, miehille,
        kaski-ikäisille, työssä käyville, perheellisille, urheilijoille...

        Minulla on niin paljon ilonaiheita elämässä, että ei tarvitse etsiä sitä suklaasta, karupusseista, "tulijuomista", kakuista ja kekseistä...
        Elämä on antoisaa ja kiinnostavaa mielekkäiden puuhien parissa.

        2023-10-09. Ikälopun ukon painon putoaminen.
        Päivittäin perinteinen kotisapuska. Aamuisin sokeriton kahvi, puolikas vesirinkeli hunajalla imeytettynä sekä 2dl rasvatonta maitoa.
        Protskujauhetta nettoprotskua 25g -30g.
        Myöhemmin rutka annos tuoresalaattia, jäävuori, sipuli, tomaatti, vv-etikka, oliiviöljy ja lisänä omaa raejuustosötkötystä.
        1,5 tuntia myöhemmin se perinteinen lounas. Hikkopulla.
        Alkuillasta ruisleipää, valkosipulivoita ja päällä emmentalia.
        Täytekeksejä, tummaa suklaata yms. maun mukaan.

        Jakautuen viikolle. Raejuustoa 800g - 1kilo.
        Rahkaa 1kilo
        10 kananmunaa.
        Rasvatonta maitoa 10 litraa.
        Paino laski vuosi vuodelta vastustamattomasti ilman dieettiä ja nälän tunnetta.
        Sopi minulle lapsuuden läskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2023-10-09. Ikälopun ukon painon putoaminen.
        Päivittäin perinteinen kotisapuska. Aamuisin sokeriton kahvi, puolikas vesirinkeli hunajalla imeytettynä sekä 2dl rasvatonta maitoa.
        Protskujauhetta nettoprotskua 25g -30g.
        Myöhemmin rutka annos tuoresalaattia, jäävuori, sipuli, tomaatti, vv-etikka, oliiviöljy ja lisänä omaa raejuustosötkötystä.
        1,5 tuntia myöhemmin se perinteinen lounas. Hikkopulla.
        Alkuillasta ruisleipää, valkosipulivoita ja päällä emmentalia.
        Täytekeksejä, tummaa suklaata yms. maun mukaan.

        Jakautuen viikolle. Raejuustoa 800g - 1kilo.
        Rahkaa 1kilo
        10 kananmunaa.
        Rasvatonta maitoa 10 litraa.
        Paino laski vuosi vuodelta vastustamattomasti ilman dieettiä ja nälän tunnetta.
        Sopi minulle lapsuuden läskille.

        Lääkärit ja sairaanhoitajat kiittävät sinua terveellisistä elämäntavoistasi.
        Et tule pahemmin rasittamaan heitä liikasyönnillä hankituista sairauksista.

        Istun tässä kaurabaristan+vahvaa kahvia+4luumua +4hasselpähkinän kanssa lueskellen ja heräillen ennen kuin alan hiukan voimistelemaan ja sitten pieni hölkkä ulkona ja taas lukemista. Siitä se syyspäivä lähtee pyörimään - pilvisenä...


    • Anonyymi

      Minulla ei ole ollut koskaan virallisesti ylipainoa, mutta vähän vatsaa. Sen sijaan aloin katsoa ruokavaliotani, kun huomasin sokeriarvojeni olevan jo viitearvojen yläpuolella.

      Se on totta, että syömme elääksemme eikä toisinpäin. Mielekäs puuha auttaa ahmimiseen ja muutenkin siihen pakottavaan tunteeseen sokerihumalasta.

      Painoni tippuu todella nopeasti, koska nyt painan jo alle 65 kiloa. Parin kilon pudotuksen jälkeen olen tyytyinen ja toivon mukaan kykenen hillitsemään sokerihimoani jatkossakin.

      -Aloittaja

      • Anonyymi

        Etkö varmasti ole vanhempi kuin kerrot sillä kirjoitat kuin olisit elämääsi kyllästynyt. Sinun pitäisi hankkia itsellesi poika tai miesystävä se on täällä usein ehdotettu tapa hoitaa kaikki painoon liittyvät ongelmat.

        Sinulle on jo kerrottu että sinulla saa olla ainutlaatuinen tapa kokea ja tulkita asioita vaikka mukana onkin henkilö joka vihaa naissukupuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö varmasti ole vanhempi kuin kerrot sillä kirjoitat kuin olisit elämääsi kyllästynyt. Sinun pitäisi hankkia itsellesi poika tai miesystävä se on täällä usein ehdotettu tapa hoitaa kaikki painoon liittyvät ongelmat.

        Sinulle on jo kerrottu että sinulla saa olla ainutlaatuinen tapa kokea ja tulkita asioita vaikka mukana onkin henkilö joka vihaa naissukupuolta.

        "Sinun pitäisi hankkia itsellesi poika tai miesystävä se on täällä usein ehdotettu tapa hoitaa kaikki painoon liittyvät ongelmat."

        Se ehdottelija on henkisesti sairas, häntä ei kannata sotkea tähän keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö varmasti ole vanhempi kuin kerrot sillä kirjoitat kuin olisit elämääsi kyllästynyt. Sinun pitäisi hankkia itsellesi poika tai miesystävä se on täällä usein ehdotettu tapa hoitaa kaikki painoon liittyvät ongelmat.

        Sinulle on jo kerrottu että sinulla saa olla ainutlaatuinen tapa kokea ja tulkita asioita vaikka mukana onkin henkilö joka vihaa naissukupuolta.

        Itse olen ihan kauhea läski. Lihoin vasta avioliitossa ja ruoka kyllä maittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ihan kauhea läski. Lihoin vasta avioliitossa ja ruoka kyllä maittaa.

        Tulin juuri kaupasta. Siellä pyöri vanhempia pareja.
        Joka kerta, kun näen pullukan naisen vielä pulleamman miehen kanssa,
        katson pahalla silmällä miestä ja tuhisen hirvihampain:
        noin huonosti sinä olet pitänyt huolta siitä hentoisesta naisesta,
        jonka sait kumppaniksesi!
        Sitten hymyilen sille pyöreälle naiselle.


      • Anonyymi

        Aloittajalle: Olen katsonut You Tubesta niitä liikuntaohjelmia.
        Ne, jotka nostavat painoja, heillä on ajan mittaan kapea vyötärö.
        Olen hankkinut itselleni eri painoisia kahvalla varustettuja
        pesuainepulloja, joita nostelen ja ajan mittaan täytän vedellä
        tai hiekalla. Sitten käsipäinoja, kumiletkuja, -nauhoja, joita
        on helppo pitää taskussa lenkillä ja vetää muutaman kerran
        pysähtyessä kivaan paikkaan puun katveeseen.
        Ei tarvitse montaa minuuttia, niin tuntuu nannalta lihaksissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle: Olen katsonut You Tubesta niitä liikuntaohjelmia.
        Ne, jotka nostavat painoja, heillä on ajan mittaan kapea vyötärö.
        Olen hankkinut itselleni eri painoisia kahvalla varustettuja
        pesuainepulloja, joita nostelen ja ajan mittaan täytän vedellä
        tai hiekalla. Sitten käsipäinoja, kumiletkuja, -nauhoja, joita
        on helppo pitää taskussa lenkillä ja vetää muutaman kerran
        pysähtyessä kivaan paikkaan puun katveeseen.
        Ei tarvitse montaa minuuttia, niin tuntuu nannalta lihaksissa!

        aha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ihan kauhea läski. Lihoin vasta avioliitossa ja ruoka kyllä maittaa.

        Jos nainen ei saa miestä, hän aloittaa lohtusyömisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen ei saa miestä, hän aloittaa lohtusyömisen.

        Tuossa saapui se naissukupuolen morkkaaja joka käskee hankkia poikaystävät tai mennä avioliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri kaupasta. Siellä pyöri vanhempia pareja.
        Joka kerta, kun näen pullukan naisen vielä pulleamman miehen kanssa,
        katson pahalla silmällä miestä ja tuhisen hirvihampain:
        noin huonosti sinä olet pitänyt huolta siitä hentoisesta naisesta,
        jonka sait kumppaniksesi!
        Sitten hymyilen sille pyöreälle naiselle.

        Aijaa, itse aina katson kaltaisiasi mieleisairaita vähän nenän vartta pitkin. Tiedän nimittäin, että olen parempi ihminen kuin sinä, joten sinun sanoillasi ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, itse aina katson kaltaisiasi mieleisairaita vähän nenän vartta pitkin. Tiedän nimittäin, että olen parempi ihminen kuin sinä, joten sinun sanoillasi ei ole mitään merkitystä.

        Lasken puolestani ne ruoasta iloa elämäänsä hakevat mieleltään taantuneiksi, turtuneiksi, ilman suurempia kiinnostuksen aiheita kuin se suun kautta mielihyvän saamiseen.
        Ei se haittaa, että toisiamme vähän halveksitaan, vaan se auttaa karttamaan ja pysymään kaltaistemme parissa.
        Niissä piireissä, joissa liikun ei ole ylipainoisia, saati lihavia, vaan hoikkia, monista asioista kiinnostuneita pikku harrastuksineen.
        Tietysti mekin otamme kahvikupillisen ja herkkupalan tai käväisemme välillä syömässä jossain kivassa rantaravintolassa ennen toisiin puuhiin siirtymistä.
        Huvittaa, vaan ne kiukkuiset ilmeet niiltä, jotka
        ovat syöneet mahansa rintoja suuremmiksi ja vyötärönsä hartioita leveämmiksi.
        En minä sitä ruokaa ole heihin ahtanut! Ihan itse pettyessään miehiinsä,
        työhönsä, lapsiinsa, itseensä nyt lopuksi uimahallissa itsensä paljastaessaan!
        :-DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle: Olen katsonut You Tubesta niitä liikuntaohjelmia.
        Ne, jotka nostavat painoja, heillä on ajan mittaan kapea vyötärö.
        Olen hankkinut itselleni eri painoisia kahvalla varustettuja
        pesuainepulloja, joita nostelen ja ajan mittaan täytän vedellä
        tai hiekalla. Sitten käsipäinoja, kumiletkuja, -nauhoja, joita
        on helppo pitää taskussa lenkillä ja vetää muutaman kerran
        pysähtyessä kivaan paikkaan puun katveeseen.
        Ei tarvitse montaa minuuttia, niin tuntuu nannalta lihaksissa!

        Ajatteli aloittajan lisäksi moni muu voi hyötyä näistä vinkeistä.
        Aloittajahan on hyvin koulutettu, keski-ikäinen, älykkäästi itseään ilmaiseva nainen.
        Tyytyväinen elämäntapaansa ja vain pikku silausta tarvitseva silloin tällöin.
        Hieno kannustus monille liian kauan ruokapöydän äärellä ja sohvan nurkassa syöpöttelevälle laiskimukselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, itse aina katson kaltaisiasi mieleisairaita vähän nenän vartta pitkin. Tiedän nimittäin, että olen parempi ihminen kuin sinä, joten sinun sanoillasi ei ole mitään merkitystä.

        Oletko työtön, kun leskipäivällä täällä kiukkuasi purat?
        Vai eläkeläinen, jolla ei ole muuta tekemistä?
        Minä naputtelen tässä odotellen sateen loppua, että pääsee ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasken puolestani ne ruoasta iloa elämäänsä hakevat mieleltään taantuneiksi, turtuneiksi, ilman suurempia kiinnostuksen aiheita kuin se suun kautta mielihyvän saamiseen.
        Ei se haittaa, että toisiamme vähän halveksitaan, vaan se auttaa karttamaan ja pysymään kaltaistemme parissa.
        Niissä piireissä, joissa liikun ei ole ylipainoisia, saati lihavia, vaan hoikkia, monista asioista kiinnostuneita pikku harrastuksineen.
        Tietysti mekin otamme kahvikupillisen ja herkkupalan tai käväisemme välillä syömässä jossain kivassa rantaravintolassa ennen toisiin puuhiin siirtymistä.
        Huvittaa, vaan ne kiukkuiset ilmeet niiltä, jotka
        ovat syöneet mahansa rintoja suuremmiksi ja vyötärönsä hartioita leveämmiksi.
        En minä sitä ruokaa ole heihin ahtanut! Ihan itse pettyessään miehiinsä,
        työhönsä, lapsiinsa, itseensä nyt lopuksi uimahallissa itsensä paljastaessaan!
        :-DDD

        Nyt sinulle tulee tajunnan räjäyttävä tietoisku: en ole missään vaiheessa sanonut olevani läski. Kiinnitin vain huomiota mielisairaaseen tekstiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työtön, kun leskipäivällä täällä kiukkuasi purat?
        Vai eläkeläinen, jolla ei ole muuta tekemistä?
        Minä naputtelen tässä odotellen sateen loppua, että pääsee ulos.

        Ihmisillä on muitakin syitä olla keskipäivällä koneen ääressä kuin työttömyys. Mutta kysymykseesi vastatakseni: ei en ole työtön ja asiahan ei periaatteessa sinulle kuuluisi.
        Arvaa kiinnostaako mitä tuollainen ihminen tekee päivisin? Ei tippaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on muitakin syitä olla keskipäivällä koneen ääressä kuin työttömyys. Mutta kysymykseesi vastatakseni: ei en ole työtön ja asiahan ei periaatteessa sinulle kuuluisi.
        Arvaa kiinnostaako mitä tuollainen ihminen tekee päivisin? Ei tippaakaan.

        Olet täällä varmasti katsomassa koulutetun aloittajan hienoja ilmauksia tyytyväisyydestään omiin mittoihinsa ja miten hän on siinä onnistunut vielä keski-ikäisenä! Todella hieno saavutus ja mikä henkevä rohkaisu meille muille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täällä varmasti katsomassa koulutetun aloittajan hienoja ilmauksia tyytyväisyydestään omiin mittoihinsa ja miten hän on siinä onnistunut vielä keski-ikäisenä! Todella hieno saavutus ja mikä henkevä rohkaisu meille muille!

        Keski-ikäisellä akan rutjakkeella ei ole enää markkina-arvoa niin on aivan samantekevää onko hän mittoihinsa kuinka tyytyväinen. Ja kuten arvata saattaa niin edustaa tyypillistä suomalaista naisvartaloa, tasapaksua pötkylää. Kyllä siinä kreikkalaisella veistoksella riittää kadehdittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keski-ikäisellä akan rutjakkeella ei ole enää markkina-arvoa niin on aivan samantekevää onko hän mittoihinsa kuinka tyytyväinen. Ja kuten arvata saattaa niin edustaa tyypillistä suomalaista naisvartaloa, tasapaksua pötkylää. Kyllä siinä kreikkalaisella veistoksella riittää kadehdittavaa.

        Mutta keski-ikäisenä on kullan arvoista olla iloinen omista muodoistaan,
        kun niillä ei ole enää markkinoilla arvoa ja joutuu niitä kantamaan.
        Jotkut jopa työntämään ja vetämään!
        Minä olen kiitollinen jopa siitä, että olen suhteellisen terve!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on muitakin syitä olla keskipäivällä koneen ääressä kuin työttömyys. Mutta kysymykseesi vastatakseni: ei en ole työtön ja asiahan ei periaatteessa sinulle kuuluisi.
        Arvaa kiinnostaako mitä tuollainen ihminen tekee päivisin? Ei tippaakaan.

        Valitettavasti täällä on muitakin kuin sinä kommentoimassa!
        Vaikka SINÄ olet tietysti foorumin napa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulle tulee tajunnan räjäyttävä tietoisku: en ole missään vaiheessa sanonut olevani läski. Kiinnitin vain huomiota mielisairaaseen tekstiisi.

        Missä ohtaa mainitsin SINUT?
        Luehan tarkemmin, niin huomaat minun yleistävän ja
        sen näet monikko muodosta.:-)
        Olethan koulutuksen saanut keski-ikäinen nainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta keski-ikäisenä on kullan arvoista olla iloinen omista muodoistaan,
        kun niillä ei ole enää markkinoilla arvoa ja joutuu niitä kantamaan.
        Jotkut jopa työntämään ja vetämään!
        Minä olen kiitollinen jopa siitä, että olen suhteellisen terve!

        No sekin on samantekevää miten suhtaudut itseesi, koska et ole kiinnostava ihminen. Päinvastoin, asenteesi on teennäinen ja vaikutat olevan itseäsi täynnä.
        Onneksi on meitä nuorempia kovakuntoisia, joiden ei ole koskaan tarvinnut edes laihduttaa. Siinä on sinulle sitä terveyttä.
        Hyvää loppu elämää. Sinulla onkin jo toinen jalka haudassa.
        Enää en aikaani sinuun tuhlaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sekin on samantekevää miten suhtaudut itseesi, koska et ole kiinnostava ihminen. Päinvastoin, asenteesi on teennäinen ja vaikutat olevan itseäsi täynnä.
        Onneksi on meitä nuorempia kovakuntoisia, joiden ei ole koskaan tarvinnut edes laihduttaa. Siinä on sinulle sitä terveyttä.
        Hyvää loppu elämää. Sinulla onkin jo toinen jalka haudassa.
        Enää en aikaani sinuun tuhlaa.

        Hienoa, että löysit taas uuden asian, millä huonoa itsetuntoasi kohentaa -
        olet nuorempi minua - noin niinkuin vertaillaksesi!
        Jopa oikein "nuorempi kovakuntoinen"!
        Ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa! Hienoa!
        Etpä ole tuhlannut muihinkaan kuin aikaasi!
        Kiitos, että kävit viihdyttämässä minua.
        Hyvää jatkoa sinulle muiden kanssa!


    • Anonyymi

      Melkoinen pontso sinä olet. Kannattaisi ryhtyä liikkumaan oikein toden teolla tai kohta et kelpaa muille puhumattakaan että kelpaisit itsellesi. Onneksi kuitenkin äitisi hyväksyy sinut aina sellaisena kuin olet ja sillä toki pääsee jo pitkälle.

      • Anonyymi

        Sinun sanoillasi ei ole merkitystä. Tyypillinen lihakseton kuntoliikkuja.


      • Anonyymi

        Varsinkin, kun äippä keittää hyvää soppaa, mitä on kiva syödä yöllä.
        Se on rakkautta molemmin puolin!


    • Anonyymi

      Laihdutus ja laihdutus, miksi ei koskaan LIHOTUS..

    • Anonyymi

      "Aloittajahan on hyvin koulutettu, keski-ikäinen, älykkäästi itseään ilmaiseva nainen."

      No ei nyt varsinaisesti noinkaan. Avauksessa on syytä epäillä oikeastaan vähän kaikkea. Varsinkaan hän ei ole opiskellut mitään ravintotieteitä, sen verran lapsellisesti hän keskustelee ja kirjoittaa aiheesta.

      Itse epäilen avauksen olevan ihan vaan provo tai yksinkertaisen ihmisen tekemä, jolla kirjallinen ilmaisutaito on täysin hukassa.

      • Anonyymi

        Epäilen, että vastauksesi on ihan vaan provo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, että vastauksesi on ihan vaan provo...

        Siis kuten avauskin, tarkoitat?


      • Anonyymi

        Halutti vähän härnätä.;-)
        Keski-ikäinen, koulutettu nainen:-D
        Odottaa sellaiselta hiukan "kypsempää" itsensä kehumista!
        Tunnen helpotusta, kun joku voi olla itseensä tyytyväinen -
        koossa, missä tahansa, mutta minusta aloittajan ilmaisu
        oli kilpailuhenkistä itsensä korottamista!
        Tuollaista asenteensa ilmaisua hyväksyy teinitytöiltä,
        jotka ovat juuri puhkeamassa kukoistukseensa,
        mutta "koulutettu, keski-ikäinen nainen" ;-DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, että vastauksesi on ihan vaan provo...

        "Todella hieno saavutus ja mikä henkevä rohkaisu meille muille!"

        Kiitos sinulle ystävällisistä sanoistasi, sinut on tunnistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Todella hieno saavutus ja mikä henkevä rohkaisu meille muille!"

        Kiitos sinulle ystävällisistä sanoistasi, sinut on tunnistettu.

        Ole hyvä sanoistani! On tervettä olla tyytyväinen itseensä -
        jos on osoittanut arvostusta kehoaan kohtaan ravitsemalla
        sitä mahdollisuuksiensa mukaan ja liikkumalla kohtuullisesti.

        Minä en jaksa noudattaa arvostavaa toimintaa joka päivä,
        kaikkina vuoden aikoina, vaikka olisi siihen mahdollisuus.
        Sitten on riemusta humalassa, kun on onnistnut pudottamaan
        kesän kuluessa pimeänä vuodenaikana keräämänsä mössöt!
        On niin paljon mukavampi olo 5kg kevyempänä, kun
        saa ottaa kauniit vaatteensa esille ja ne istuvat taas!

        Jokaisella on se oma painonsa, missä viihtyy, riippuen
        luustosta, vartalon mallista, lihaksien kunnosta...
        Siihen kannattaa nähdä vaivaa ja harjoittaa itsehillintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä sanoistani! On tervettä olla tyytyväinen itseensä -
        jos on osoittanut arvostusta kehoaan kohtaan ravitsemalla
        sitä mahdollisuuksiensa mukaan ja liikkumalla kohtuullisesti.

        Minä en jaksa noudattaa arvostavaa toimintaa joka päivä,
        kaikkina vuoden aikoina, vaikka olisi siihen mahdollisuus.
        Sitten on riemusta humalassa, kun on onnistnut pudottamaan
        kesän kuluessa pimeänä vuodenaikana keräämänsä mössöt!
        On niin paljon mukavampi olo 5kg kevyempänä, kun
        saa ottaa kauniit vaatteensa esille ja ne istuvat taas!

        Jokaisella on se oma painonsa, missä viihtyy, riippuen
        luustosta, vartalon mallista, lihaksien kunnosta...
        Siihen kannattaa nähdä vaivaa ja harjoittaa itsehillintää.

        eli jos vaatteet ei istu niin ne on rumia. Just voisko ostaa sitten kauniita ja isompia vaatteita jotaka istuu kuin pieniä ja rumia vaatteita jotka ei mahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli jos vaatteet ei istu niin ne on rumia. Just voisko ostaa sitten kauniita ja isompia vaatteita jotaka istuu kuin pieniä ja rumia vaatteita jotka ei mahdu.

        Kukahan tämän on koheltanut kaikkine kirjoitusvirheineen? ;-DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halutti vähän härnätä.;-)
        Keski-ikäinen, koulutettu nainen:-D
        Odottaa sellaiselta hiukan "kypsempää" itsensä kehumista!
        Tunnen helpotusta, kun joku voi olla itseensä tyytyväinen -
        koossa, missä tahansa, mutta minusta aloittajan ilmaisu
        oli kilpailuhenkistä itsensä korottamista!
        Tuollaista asenteensa ilmaisua hyväksyy teinitytöiltä,
        jotka ovat juuri puhkeamassa kukoistukseensa,
        mutta "koulutettu, keski-ikäinen nainen" ;-DDD

        Minua rohkaisi sellaiset kirjoitukset, joissa henkilö kertoi omasta ruokailuistaan. Siitä sain jopa ideaa omaan ruokailuuni. Olen ostanut proteiinijauhetta, enkä tiedä, mihin sitä käyttäisin. Joku laittoi rahkan sekaan. Hyvä. Kokeilen tuota.
        Miksi ihmeessä joku luulee, että kun ihminen ikääntyy ja vyötärö leviää, niin kaikki on ohi. Sitävarten on dieetti, jossa me skarppaamme toinen toisiamme. Minäkin olen saanut taas lenkkeilystä kiinni. Laskin tänään, että juuri se auttaa, ettei liho. Jos ei liiku, niin lihakset vähenevät ja läskiä tulee tilalle. Säilymme elinvoimaisina ja terveinä, kun harrastamme dieettiä ja liikuntaa. Kolesteroliarvot pysyvät matalina ja verenpaine alhaisena, puhumattakaan sokeriarvoista, kun vältämme makeaa.


    • Anonyymi

      Olen myös harkinnut noita Youtube-videoita tai jotakin jumppaa kotona uinnin lisäksi. Aika usein huomaan, että kaikki poikkeava herättää närästystä ja suomalaiset olisivat kaikessa rehellisyydessä mukavampi, jos oppisivat suhtautumaan kannustavammin.

      Olen ymmärtänyt, että keski-ikäinen on yli 40-vuotias.

      Kiinnostuin ruuasta ja ravitsemuksesta ollessani 5-vuotias, joten tiedän aiheesta aika paljon...Uusin kiinnostukseni on psykologia liittyen ruokaan. Olen huomannut, että salliminen on osa laihtumista ja pienet muutokset ovat riittäviä. Myös tietoisuus omasta ruokailusta on tärkeää. Kyseessä on kuitenkin elämäntapamuutos, jota tulisi noudattaa päivittäin.

      Nyt sorruin ostamaan mysliä ja makeaa jogurttia, mutta onhan se parempi valinta kuin karkki tai berliininmunkki. Onnittelin itseäni aiheesta, koska suunta on parempi.

      Elämäntilanteeni on melko raskas, koska teen kahta asiantuntijatyötä, mutta ensi vuonna helpottaa...

    • Anonyymi

      Avaajan asenteen ilmaisun voisi hyväksyä teinitytöiltä, jotka ovat juuri puhkeamassa kukoistukseensa, mutta että oikein koulutettu, keski-ikäinen nainen. Salli mun nauraa ja nauran.

      Avaajalla taitaa olla liikaa mölyä päässä, joka häiritsee omaa ajattelemista ja ymmärtämistä omin avuin. Hyvää päivän jatkoa. En lue vastaisuudessa enää tätä pelleilyketjua.

      • Anonyymi

        Hyvä, koska sinun kohdalla tosiaan pohdin, että älykkyytesi on alle keskiarvon. Minusta on ihan supermielenkiintoista kuulla muiden ihmisten omaa ajattelua ja kokemuksia.

        Kahvipöydässäkin tykkään keskustella asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, koska sinun kohdalla tosiaan pohdin, että älykkyytesi on alle keskiarvon. Minusta on ihan supermielenkiintoista kuulla muiden ihmisten omaa ajattelua ja kokemuksia.

        Kahvipöydässäkin tykkään keskustella asioista.

        Hyvin nähty, en todellakaan ole mikään ruudinkeksijä itse. Olemmeko kuitenkin kanssasi yhtä mieltä siitä, että myös avaajan älykkyys on alle keskiarvon? Olemme siitä samaa mieltä, eikö niin?

        Avaajan asenteen ilmaisun voisi hyväksyä teinitytöiltä, jotka ovat juuri puhkeamassa kukoistukseensa, mutta että oikein koulutettu, keski-ikäinen nainen. Ihan silkkaa pelleilyä. Avaajalla taitaa olla liikaa mölyä päässä, joka häiritsee omaa ajattelemista ja ymmärtämistä omin avuin.


    • Anonyymi

      Aloittajalta hyvä kommentti: 2023-10-13 20:34:51!
      Näkee sen hyvän koulutuksen tuoman kilpailuhengen.
      Samoin kerskailun verraten itseään +70-vuotiaisiin 36-vuotiaana -
      joka EI ole keski-ikäinen - ja vielä "kovan kunnon"! ;-DDD
      Siinä asennetta aikuiselle naiselle!

      Minä kiitin aikoinani isovanhempiani ja vanhempiani, että
      sain elää itsenäisessä maassa heidän ansiostaan!
      Nämä nykyajan "alle keski-ikäiset" sylkevät ikäihmisten päälle,
      jotka ovat rakentaneet yhteiskunnan, jossa heillä on hyvä ravinto,
      mahdollisuus valita koulutus, minkä kykenevät ja
      voivat elää terveinä yli 100-vuotiaiksi!

      • Anonyymi

        Sama hupakko toivotti hyvää loppuelämää: "Sinulla onkin jo toinen jalka haudassa. Enää en aikaani sinuun tuhlaa."

        Luonteeltaan siis tasapainoinen ja ystävällinen, hieno trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama hupakko toivotti hyvää loppuelämää: "Sinulla onkin jo toinen jalka haudassa. Enää en aikaani sinuun tuhlaa."

        Luonteeltaan siis tasapainoinen ja ystävällinen, hieno trolli.

        Hupakko on jo 5-vuotiaasta ollut hyvin tietoinen ravinnon merkityksestä.
        Omien sanojensa mukaan. Ollut varmaan nenä kirjoissa ja lukenut.
        Mahtoi olla vaikeaa olla äitinä neiti Nenäkkäälle, kun nyt noin pahasti muistuttaa tulevasta lepopaikasta kuin me, hänen äitinsä ikäiset, joutaisimme jo pois ärsyttämästä.

        Kuka Hupakolle sitten sitä soppaa keittää, että hän voi yöllä nousta syömään
        lukujensa välillä, että kova kunto säilyy? Hänellä kun on kaksi johtavaa työtä!
        Äitinsä keittämää kertomansa mukaan ja paljosta muustakin varmasti äiti vielä huolehtii. Veisi nyt edes kukkia äidille kiitokseksi - ei tekisi lovea tuloihin!
        Ei meillä vanhemmilla - äideillä ja isillä - ole paljon arvoa lasten elämässä,
        kun oppivat omilla jaloillaan seisomaan.
        Vasta kun siitä tyhjentyneestä paikasta tuulee kylmästi.
        Sitten tulee tippa silmään.

        Yhteiskunnan kilpailuhenki opettaa kerskailemaan omista kyvyistään, koulutuksestaan, työpakoistaan ja pitämään visusti kaikki tieto itsellään.
        Vielä vähättelemään toisien työpanosta ja toistamaan toisten antamaa tietoa kuin omaansa. Se sama tyyli näkyy niin rumana poliitikkojen "yhteistyössä",
        ei vain vaalien aikana, vaan kaikessa, mistä tulisi yhdessä päättää.

        Mutta mehän nämä lapset olemme kasvattaneet ja heille pedanneet.
        Kiittämättömyys on lapsilta tuleva palkka!


    • Anonyymi

      Tämä on aika negatiivinen ketju. Itsekin olen taipuvainen negatiivisuuteen, joten saanko liittyä joukkoonne? Minulla ei tosin nyt tähän hätään ole vielä yhtään ilkeyttä, annatteko anteeksi?

      • Anonyymi

        Kannattaisi lukea keskustelun säännöt ihan aluksi. Sen jälkeen voit tehdä vapaasti päätöksesi, mutta toivottavasti pysyt poissa aikuisten jutuista.

        Jos joku avaa sydäntään täällä äärimmäisen typerästi ja jatkaa samaa kaavaa, on täysin selvää, että ei voi selvitä asiassa kuivin jaloin.

        Sitä saa mitä tilaa, myöskin provoilijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi lukea keskustelun säännöt ihan aluksi. Sen jälkeen voit tehdä vapaasti päätöksesi, mutta toivottavasti pysyt poissa aikuisten jutuista.

        Jos joku avaa sydäntään täällä äärimmäisen typerästi ja jatkaa samaa kaavaa, on täysin selvää, että ei voi selvitä asiassa kuivin jaloin.

        Sitä saa mitä tilaa, myöskin provoilijat.

        Onko sinun aivan pakko ladata kaikki peliin, jos joku provoilee. Otat nämä keskustelut hirveän tosissasi. Epäsuhta intensiivisen kirjoitustyylin ja foorumin luonteen välillä on suuri. Sinun energiallasi olisi käyttöä työelämässäkin. Kykenet keskittymään tarkasti suurella tarmolla yksityiskohtiin ja väittelemään älykkäästi ...mutta tämä ei ole sellainen palsta. Tarvitset omia kykyjäsi vastaavaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun aivan pakko ladata kaikki peliin, jos joku provoilee. Otat nämä keskustelut hirveän tosissasi. Epäsuhta intensiivisen kirjoitustyylin ja foorumin luonteen välillä on suuri. Sinun energiallasi olisi käyttöä työelämässäkin. Kykenet keskittymään tarkasti suurella tarmolla yksityiskohtiin ja väittelemään älykkäästi ...mutta tämä ei ole sellainen palsta. Tarvitset omia kykyjäsi vastaavaa työtä.

        Et siis ymmärrä, milloin joku provoilee? Sinä tarvitset itsellesi poikaystävän, monilla muilla ikäisilläsi sellainen jo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä, milloin joku provoilee? Sinä tarvitset itsellesi poikaystävän, monilla muilla ikäisilläsi sellainen jo on.

        Oletko joku miespuolinen lääkäri, joka suosittelee poikaystävää yleislääkkeenä elämän ongelmiin?


    • Anonyymi

      Ilmeisesti joku on halunnut kirjoittaa minunkin puolesta avauksia ja on kyllä totta, että tämä viestiketju on ajat sitten menettänyt alkuperäisen tarkoituksen. Ehkä viisas neuvo olikin olla välittämättä.

      -Aloittaja

      • Anonyymi

        Aloittajalle terveisiä: montako kertaa olet todellisuudessa kiittänyt
        vanhempiasi saamistasi mahdollisuuksista koulutukseen ja hyvinvointiin?
        Se ruuan valmistus vie aikaa ja voimia, saati varoja monella tavalla -
        todennäköisesti jo eläkeiässä olevalta äidiltäsi.
        Ei se kukkakimppu edes veisi paljolti vaivaa ja kuluja sinulta,
        mutta ilahduttaisi äitiäsi - muutenkin kuin pakollisena äitienpäivänä!
        Jos sinä olet valveutunut jo 5-vuotiaana, niin se johtui valistuneista vanhemmistasi!
        Ei se muna opeta kanaa, vaikka muna niin kuvitteleekin!


      • Anonyymi

        Avaaja, oletko joku miespuolinen lääkäri, joka suosittelee poikaystävää yleislääkkeenä elämän ongelmiin?


      • Anonyymi

        Mikä se alkuperäinen tarkoituksesi sitten oli, herättää huomiota vai ärsyttää?

        Kerroit että olet painoosi nähden täyteläinen, kerro lisää siitä. Se oli avauksessasi kiinnostavin osuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se alkuperäinen tarkoituksesi sitten oli, herättää huomiota vai ärsyttää?

        Kerroit että olet painoosi nähden täyteläinen, kerro lisää siitä. Se oli avauksessasi kiinnostavin osuus.

        Aloittajan elämä on juuri nyt hiukan "raskasta kahden asiantuntijan työn" kanssa.
        Suosittelen tosiaan poikaystävää helpottamaan elämän raskautta.
        Voisitte lämmittää yhdessä äidin valmistamaa soppaa -
        yöllisen "helpotuksen huokauksen" jälkeen. ;-D
        Älkää unohtako elävää kynttilää palamaan ja musiikki hiljaisena!
        Naapurit haluavat nukkua raskaan työpäivänsä jälkeen.
        Kai niiltä työpaikoilta löytyy joku sopiva mies,
        joka haluaa tulla ALISTETUKSI ja varmaan pikku piiska
        siihen rasvoittuneeseen pepaan - saisi oman mamin miehen mieleen. ;-D
        Aloittaja on oikein kehittynyt tässä alistamisessa, mitä
        varmasti harjoittaa myös ASIANTUNTIJANA kahdessa työssään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle terveisiä: montako kertaa olet todellisuudessa kiittänyt
        vanhempiasi saamistasi mahdollisuuksista koulutukseen ja hyvinvointiin?
        Se ruuan valmistus vie aikaa ja voimia, saati varoja monella tavalla -
        todennäköisesti jo eläkeiässä olevalta äidiltäsi.
        Ei se kukkakimppu edes veisi paljolti vaivaa ja kuluja sinulta,
        mutta ilahduttaisi äitiäsi - muutenkin kuin pakollisena äitienpäivänä!
        Jos sinä olet valveutunut jo 5-vuotiaana, niin se johtui valistuneista vanhemmistasi!
        Ei se muna opeta kanaa, vaikka muna niin kuvitteleekin!

        Kiitos, kun muistutit tästäkin. Annan hänelle rahaa (pieni eläke) ja autan häntä monissa asioissa. En ota mitään itsestään selvyytenä. Hän nyt tykkää minua enemmän laittaa ruokaa, kun on aikaa.

        Jos jotakin ärsyttää tapani kommunikoida, niin se on sitten kuulijan ongelma. En ole loukkaava, joten en näe tarvetta muuttaa sitä. Ehkä voisin olla vähemmän tarkka, mutta toisaalta sosiaalinen media on täynnä muita tarkempia naisia.

        Itse koetan kiinnittää muissa ihmisissä myönteisiin asioihin huomiota ja ymmärtää heitä edes vähän, vaikka arvot olisivat erilaiset. Käytännössä tämä kuitenkin toimii vain vähän aikaa ja sitten haluaa olla vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan elämä on juuri nyt hiukan "raskasta kahden asiantuntijan työn" kanssa.
        Suosittelen tosiaan poikaystävää helpottamaan elämän raskautta.
        Voisitte lämmittää yhdessä äidin valmistamaa soppaa -
        yöllisen "helpotuksen huokauksen" jälkeen. ;-D
        Älkää unohtako elävää kynttilää palamaan ja musiikki hiljaisena!
        Naapurit haluavat nukkua raskaan työpäivänsä jälkeen.
        Kai niiltä työpaikoilta löytyy joku sopiva mies,
        joka haluaa tulla ALISTETUKSI ja varmaan pikku piiska
        siihen rasvoittuneeseen pepaan - saisi oman mamin miehen mieleen. ;-D
        Aloittaja on oikein kehittynyt tässä alistamisessa, mitä
        varmasti harjoittaa myös ASIANTUNTIJANA kahdessa työssään!

        Ihmistuntemuksesi on huono. Olen alistuva ja neuvotteleva. Itsenäinen kuitenkin ajattelun suhteen. Nyt olen lomalla, niin olen ehtinyt kirjoittamaan enemmän myös täällä. Argumentointi taito kehittyy keskustelemalla erilaisten ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun muistutit tästäkin. Annan hänelle rahaa (pieni eläke) ja autan häntä monissa asioissa. En ota mitään itsestään selvyytenä. Hän nyt tykkää minua enemmän laittaa ruokaa, kun on aikaa.

        Jos jotakin ärsyttää tapani kommunikoida, niin se on sitten kuulijan ongelma. En ole loukkaava, joten en näe tarvetta muuttaa sitä. Ehkä voisin olla vähemmän tarkka, mutta toisaalta sosiaalinen media on täynnä muita tarkempia naisia.

        Itse koetan kiinnittää muissa ihmisissä myönteisiin asioihin huomiota ja ymmärtää heitä edes vähän, vaikka arvot olisivat erilaiset. Käytännössä tämä kuitenkin toimii vain vähän aikaa ja sitten haluaa olla vapaa.

        Olen iloinen puolestasi, jos muistat vanhempiasi heidän eläessään.
        Ne sanomatta jääneet kiitokset ja pienet huomaavaisuuden osoitukset,
        jotka jäävät sanomatta ja tekemättä tulevat kalvamaan mieltä vanhempien näyttämöltä poistuttua. Kokemusta on ja sinä säästyt siltä.
        Varmasti annat rahaa ja se saa äitisi sekä helpottuneeksi, että pahoille mielin,
        koska hän on varmasti antanut panoksensa yhteiskunnalle, eikä ne eläkkeet vastaa enää sitä, mitä tulisi.
        Mitä sinä tänne tulit uudestaan mieltäsi pahoittamaan?
        Lupasithan jättää minut oman onneni nojaan "jalka haudassa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistuntemuksesi on huono. Olen alistuva ja neuvotteleva. Itsenäinen kuitenkin ajattelun suhteen. Nyt olen lomalla, niin olen ehtinyt kirjoittamaan enemmän myös täällä. Argumentointi taito kehittyy keskustelemalla erilaisten ihmisten kanssa.

        Hienoa, että sinulla on syyslomaa!
        Se lomakausi olisi hyvä jakaa pitkin vuotta.
        Nyt on raikkaita ilmoja ilman liukkautta ja olisi hyvä, jos
        pääsisit hiukan enemmän kuntopoluille vaikka HIITtailemaan.
        Se herättää kehon omat endorfiinit ja sitä tulee iloiselle mielelle.
        Power Walkia käytän meditointiin, kun ajatus juoksee keskittyneemmin.
        Mutta senhän sinä tiedät paremmin kuin minä.
        Halusin vain jakaa siitä sinulle, mitä pidän itse hyvänä.
        Jätän nyt ilkeilyt tähän.
        Hyvää syksyn jatkoa sinulle rakastavan äitisi ja kiinnostavan työsi parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että sinulla on syyslomaa!
        Se lomakausi olisi hyvä jakaa pitkin vuotta.
        Nyt on raikkaita ilmoja ilman liukkautta ja olisi hyvä, jos
        pääsisit hiukan enemmän kuntopoluille vaikka HIITtailemaan.
        Se herättää kehon omat endorfiinit ja sitä tulee iloiselle mielelle.
        Power Walkia käytän meditointiin, kun ajatus juoksee keskittyneemmin.
        Mutta senhän sinä tiedät paremmin kuin minä.
        Halusin vain jakaa siitä sinulle, mitä pidän itse hyvänä.
        Jätän nyt ilkeilyt tähän.
        Hyvää syksyn jatkoa sinulle rakastavan äitisi ja kiinnostavan työsi parissa.

        En minä ole pahoittanut mieltäni, vaan korjasin sinun virhekäsityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole pahoittanut mieltäni, vaan korjasin sinun virhekäsityksiä.

        Oletko avaaja? Mikä avauksen tarkoitus oli?


    • Anonyymi

      Sinulla, joka olet lukenut ravitsemustiedettä,
      olisi varmasti paljon neuvoja toisillekin jakaa.
      Sitä arvostetaan tällä foorumilla ja täällä on
      monia, jotka lukevat viimeisimpiä tutkimuksia
      myös englannin kielisistä lähteistä.
      Heidän kanssaan voisit harjoitella myös argumentointia.

      Suosittelen myös, että luet omat kommenttisi tällä avauksella.
      Objektiivisesti ja minkälaisia tunteita ne ovat herättäneet.
      Tästä hyvin kieroutuneeksi menneestä keskustelustakin
      voi hyötyä juuri siinä mielessä, että näkee,
      miten "toisten varpaille" astuminen satuttaa.
      Voisit hyötyä siitä myös työsuhteissasi.
      Minä tein niin ja se oli kiinnostavaa;-)

      Aloittaisit sitten uuden avauksen ja saisit monia
      terveyden kohentamisesta kiinnostuneita, jotka
      lukevat valveutuneesti ja jakavat siitä sivistyneesti;-D

      • Anonyymi

        Tai sitten omaa tulkintaa voi laajentaa. Työssäni olen diplomaattinen ja kaikkien kanssa samaa mieltä. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka argumentoisi niin, että se ei harmittaisi toista. Sitä kun näkee itsessään väkisinkin huonoja puolia itsessään tajutessaan, että oma kokemusmaailma ei olekaan totta.

        Esimerkiksi sinun avauksesi on hyvin subjektiivinen ja toisaalta en usko, että ihminen voi edes viestiä kovinkaan objektiivisesti. Se nosti minussa puolustuskannan.

        Eräs kollegani kuvaili emotionaalisesti herkkää tyttöä lapselliseksi. Olin asiasta täysin eri mieltä ja mietin väkisinkin, että tuo nainen on hankala eikä osaa esittää asioita rakentavalla tavalla. Sen sijaan, että olisin jäänyt tähän tulkintaan, niin keskityn häneen hyviin puoliin.

        On totta, että suurin osa keskustelumppaneistani on valmistunut huippuarvosanoin yliopistoista ja heidän kanssaan on tottunut hieman haastavampaan keskusteluun. Miksi olen täällä, niin minua kiinnostaa jo työni takia, mitä suurin osa ihmisistä ajattelee. Ole vapaa oma itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten omaa tulkintaa voi laajentaa. Työssäni olen diplomaattinen ja kaikkien kanssa samaa mieltä. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka argumentoisi niin, että se ei harmittaisi toista. Sitä kun näkee itsessään väkisinkin huonoja puolia itsessään tajutessaan, että oma kokemusmaailma ei olekaan totta.

        Esimerkiksi sinun avauksesi on hyvin subjektiivinen ja toisaalta en usko, että ihminen voi edes viestiä kovinkaan objektiivisesti. Se nosti minussa puolustuskannan.

        Eräs kollegani kuvaili emotionaalisesti herkkää tyttöä lapselliseksi. Olin asiasta täysin eri mieltä ja mietin väkisinkin, että tuo nainen on hankala eikä osaa esittää asioita rakentavalla tavalla. Sen sijaan, että olisin jäänyt tähän tulkintaan, niin keskityn häneen hyviin puoliin.

        On totta, että suurin osa keskustelumppaneistani on valmistunut huippuarvosanoin yliopistoista ja heidän kanssaan on tottunut hieman haastavampaan keskusteluun. Miksi olen täällä, niin minua kiinnostaa jo työni takia, mitä suurin osa ihmisistä ajattelee. Ole vapaa oma itsesi.

        > On totta, että suurin osa keskustelumppaneistani on valmistunut huippuarvosanoin yliopistoista ja heidän kanssaan on tottunut hieman haastavampaan keskusteluun.

        Hienoa, vai että oikein huippuarvosanoin - et sitten itse halunnut kuulua tuohon samaan seuraan? Täällä et ole kyennyt kovin hyvään ulosantiin tavallisten ihmisten kanssa, joten ehkä sosiaalinen älysi on heikolla tasolla fiksuista tuttavistasi huolimatta.

        Kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten omaa tulkintaa voi laajentaa. Työssäni olen diplomaattinen ja kaikkien kanssa samaa mieltä. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka argumentoisi niin, että se ei harmittaisi toista. Sitä kun näkee itsessään väkisinkin huonoja puolia itsessään tajutessaan, että oma kokemusmaailma ei olekaan totta.

        Esimerkiksi sinun avauksesi on hyvin subjektiivinen ja toisaalta en usko, että ihminen voi edes viestiä kovinkaan objektiivisesti. Se nosti minussa puolustuskannan.

        Eräs kollegani kuvaili emotionaalisesti herkkää tyttöä lapselliseksi. Olin asiasta täysin eri mieltä ja mietin väkisinkin, että tuo nainen on hankala eikä osaa esittää asioita rakentavalla tavalla. Sen sijaan, että olisin jäänyt tähän tulkintaan, niin keskityn häneen hyviin puoliin.

        On totta, että suurin osa keskustelumppaneistani on valmistunut huippuarvosanoin yliopistoista ja heidän kanssaan on tottunut hieman haastavampaan keskusteluun. Miksi olen täällä, niin minua kiinnostaa jo työni takia, mitä suurin osa ihmisistä ajattelee. Ole vapaa oma itsesi.

        Oliko täällä joku muukin, joka ärsyyntyi aloittajan subjektivisuuteen?
        Kehui olleensa kiinnostunut ravintotieteistä lapsesta asti.
        Oli varmasti paljolta tiedon ansiosta kyennyt huolehtimaan kehostaan.
        Voin hyvin ymmärtää aloittajaa, että on tyytyväinen vartaloonsa.
        Vain se muutama kg 65kg:stä kun saa karistettua niin hienoa!
        Se, mikä sai minussa pikku pirullisuuden esille, oli se hänen
        omahyväisyytensä ja tyypillinen oman tietonsa salaaminen.

        Tämä on keskustelufoorumi, missä 90%:tla on ongelmia painonsa kanssa.
        Kun tänne lyöttäytyy seuraan, odottaa jokaisen kantavan kortensa kekoon.
        Ei vain ilkkua kilpailuhenkisesti, "mitä minulla on ja mikä minä olen!"
        Varsinkin, kun on kaksi johtavaa työtä, niin tulisi olla kykyä keskustella
        naisten kanssa, kun todennäköisesti työpaikat koostuvat enimmäkseen naisista!

        Mitä sinun kykyihisi olla samaa mieltä kaikkien kanssa tulee, niin
        halu kuunnella toisen näkökantaa on aina avartavaa.

        "Olen halukas kuolemaan mielipiteidesi oikeuden puolesta,
        mutta en ole samaa mieltä kanssasi!" sanoi eräs valistunut V.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten omaa tulkintaa voi laajentaa. Työssäni olen diplomaattinen ja kaikkien kanssa samaa mieltä. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka argumentoisi niin, että se ei harmittaisi toista. Sitä kun näkee itsessään väkisinkin huonoja puolia itsessään tajutessaan, että oma kokemusmaailma ei olekaan totta.

        Esimerkiksi sinun avauksesi on hyvin subjektiivinen ja toisaalta en usko, että ihminen voi edes viestiä kovinkaan objektiivisesti. Se nosti minussa puolustuskannan.

        Eräs kollegani kuvaili emotionaalisesti herkkää tyttöä lapselliseksi. Olin asiasta täysin eri mieltä ja mietin väkisinkin, että tuo nainen on hankala eikä osaa esittää asioita rakentavalla tavalla. Sen sijaan, että olisin jäänyt tähän tulkintaan, niin keskityn häneen hyviin puoliin.

        On totta, että suurin osa keskustelumppaneistani on valmistunut huippuarvosanoin yliopistoista ja heidän kanssaan on tottunut hieman haastavampaan keskusteluun. Miksi olen täällä, niin minua kiinnostaa jo työni takia, mitä suurin osa ihmisistä ajattelee. Ole vapaa oma itsesi.

        Oliko täällä joku muukin, joka ärsyyntyi aloittajan subjektivisuuteen?
        Kehui olleensa kiinnostunut ravintotieteistä lapsesta asti.
        Oli varmasti paljolta tiedon ansiosta kyennyt huolehtimaan kehostaan.
        Voin hyvin ymmärtää aloittajaa, että on tyytyväinen vartaloonsa.
        Vain se muutama kg 65kg:stä kun saa karistettua niin hienoa!
        Se, mikä sai minussa pikku pirullisuuden esille, oli se hänen
        omahyväisyytensä ja tyypillinen oman tietonsa salaaminen.

        Tämä on keskustelufoorumi, missä 90%:tla on ongelmia painonsa kanssa.
        Kun tänne lyöttäytyy seuraan, odottaa jokaisen kantavan kortensa kekoon.
        Ei vain ilkkua kilpailuhenkisesti, "mitä minulla on ja mikä minä olen!"
        Varsinkin, kun on kaksi johtavaa työtä, niin tulisi olla kykyä keskustella
        naisten kanssa, kun todennäköisesti työpaikat koostuvat enimmäkseen naisista!

        Mitä sinun kykyihisi olla samaa mieltä kaikkien kanssa tulee, niin
        halu kuunnella toisen näkökantaa on aina avartavaa.

        "Olen halukas kuolemaan mielipiteidesi oikeuden puolesta,
        mutta en ole samaa mieltä kanssasi!" sanoi eräs valistunut
        ranskalainen filosofi V.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko täällä joku muukin, joka ärsyyntyi aloittajan subjektivisuuteen?
        Kehui olleensa kiinnostunut ravintotieteistä lapsesta asti.
        Oli varmasti paljolta tiedon ansiosta kyennyt huolehtimaan kehostaan.
        Voin hyvin ymmärtää aloittajaa, että on tyytyväinen vartaloonsa.
        Vain se muutama kg 65kg:stä kun saa karistettua niin hienoa!
        Se, mikä sai minussa pikku pirullisuuden esille, oli se hänen
        omahyväisyytensä ja tyypillinen oman tietonsa salaaminen.

        Tämä on keskustelufoorumi, missä 90%:tla on ongelmia painonsa kanssa.
        Kun tänne lyöttäytyy seuraan, odottaa jokaisen kantavan kortensa kekoon.
        Ei vain ilkkua kilpailuhenkisesti, "mitä minulla on ja mikä minä olen!"
        Varsinkin, kun on kaksi johtavaa työtä, niin tulisi olla kykyä keskustella
        naisten kanssa, kun todennäköisesti työpaikat koostuvat enimmäkseen naisista!

        Mitä sinun kykyihisi olla samaa mieltä kaikkien kanssa tulee, niin
        halu kuunnella toisen näkökantaa on aina avartavaa.

        "Olen halukas kuolemaan mielipiteidesi oikeuden puolesta,
        mutta en ole samaa mieltä kanssasi!" sanoi eräs valistunut
        ranskalainen filosofi V.

        Sorry taas kahden kommentin lähettelystä!
        Ensimmäisellä kerralla, siinä oli joku virhe ja
        kun korjasin vähän ilmaisuja, niin molemmat
        tulivat esille! Koneenikin oikuttelee. :-(


    • Anonyymi

      "Kun tänne lyöttäytyy seuraan, odottaa jokaisen kantavan kortensa kekoon."

      Periaatteessa hienoa näin, mutta käytännössä jotain ihan muuta eli ihan kuin oikeassakin elämässä.

      Onko korsi keossa? Osa johtaa, osa myötäilee, osa tekee, osa on tekemättä, osa kipuilee ja osalle asiat ovat vain selviytymiskamppailua. Osa tunteen ylemmyyttä, osa tuntee alemmuutta ja osa löytää vertaisiaan. Kun korsi kannetaan kekoon, osan mielestä se on väärä, huono tai väärässä paikassa. Osa nostaa tuon huonon korren pois tuomatta mitään tilalle, osa tyytyy sitä huonoa kortta vain katselemaan, osa tyytyy sitä siirtämään ja osa löytää sille huonolle korrelle oikeasti paremman ja hyvän paikan.

      On olemassa henkilöitä, jotka vievät huoneessa ollessaan sieltä kaiken hapen sitä kuitenkaan itse huomaamatta. Olisi helppo sanoa, että kun otat jotakin, anna jotakin tilalle. Mutta kaikille ja kaikkialla asiat eivät vaan toimi niin, ja täälläkin kuka tahansa voi olla mitä tahansa.

      • Anonyymi

        Kiitti tästä "korsi kekoon"-analyysistä! :-)
        Kopioin joitakin ajatuksia siitä päiväkirjaani, kun
        tarvitsen niitä huomenna, kun "kannan korteni kekoon".
        Tiedän ihan tarkkaan, mitä minun korteni asennosta tullaan tykkäämään.
        Osa haluaa rohkaista minua, mutta pakotetaan salaamaan se,
        mikäli haluaa kuulua hierarkian kermaan - edes mukana myötäilijänä.
        Osa tulee pilkaamaan korttani ja kun ei muuta keksi heti ärsyyntyessään,
        niin alkaa pilkata ulkonäköäni! Ei suinkaan selkäni takana, vaan edessä!
        Eihän se virnistely energiaani madalla, ellen olen tietoinen heidän
        yhteisestä halveksunnastaan - ja päätöksestään pitää minut seuran
        ulkopuolella, koska minulla ei ollut sosiaaliseen elämään vaadittuja
        tapoja kumartaa syvään, lirkutella, räpytellä silmäripsiä ihastuneesti.
        En ole paljastanut heille, että olen kiitollinen heille,
        heidän asettaessaan minut "kirkon eteiseen jalkapuuhun" häpeämään.
        En nimittäin halua kuulua siihen kuppikuntaan mukana myötäillen!
        Passiivista aggressiota ja haluttomuutta yhteistyöhön minulta.
        Jalkapuussa minulla on aikaa ajatella rauhassa ja tarkkailla porukkaa...
        Säälittää vain ne, jotka tuntevat myötätuntoa minua kohtaan ohi mennessään.

        Aloittaja mainitsi kiinnostuksensa "psykologiaan liittyen ruokaan". 16/10 19:03
        Minulla on useita motivoivia "Elämäntapa suunnitelma"- kurssikirjoja.
        Selvähän se, että meidän syödä puputtamiseemme vaikuttavat eri haasteet.
        Työ, perhesuhteet, ystävät ja tuttavat, vapaa-ajan harrastukset.
        Minusta on todella vaativaa pysyä mukana yhteiskunnan muutoksissa.
        Avuttomuus saa minut ottamaan "haarukan ja veitsen esille ja
        kaivamaan hautaa", että toinenkin jalka saisi tilaa.

        Anonyymi 2023-10-16 19:03:07 teki hyvän huomion sinusta.
        Mitä teet työksesi ja miksi uhraat aikaasi täällä yksinkertaisten
        ihmisten purkaessa turhautumistaan jaksaakseen pitää edes
        "nenänpäänsä vedenpinnan yläpuolella"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti tästä "korsi kekoon"-analyysistä! :-)
        Kopioin joitakin ajatuksia siitä päiväkirjaani, kun
        tarvitsen niitä huomenna, kun "kannan korteni kekoon".
        Tiedän ihan tarkkaan, mitä minun korteni asennosta tullaan tykkäämään.
        Osa haluaa rohkaista minua, mutta pakotetaan salaamaan se,
        mikäli haluaa kuulua hierarkian kermaan - edes mukana myötäilijänä.
        Osa tulee pilkaamaan korttani ja kun ei muuta keksi heti ärsyyntyessään,
        niin alkaa pilkata ulkonäköäni! Ei suinkaan selkäni takana, vaan edessä!
        Eihän se virnistely energiaani madalla, ellen olen tietoinen heidän
        yhteisestä halveksunnastaan - ja päätöksestään pitää minut seuran
        ulkopuolella, koska minulla ei ollut sosiaaliseen elämään vaadittuja
        tapoja kumartaa syvään, lirkutella, räpytellä silmäripsiä ihastuneesti.
        En ole paljastanut heille, että olen kiitollinen heille,
        heidän asettaessaan minut "kirkon eteiseen jalkapuuhun" häpeämään.
        En nimittäin halua kuulua siihen kuppikuntaan mukana myötäillen!
        Passiivista aggressiota ja haluttomuutta yhteistyöhön minulta.
        Jalkapuussa minulla on aikaa ajatella rauhassa ja tarkkailla porukkaa...
        Säälittää vain ne, jotka tuntevat myötätuntoa minua kohtaan ohi mennessään.

        Aloittaja mainitsi kiinnostuksensa "psykologiaan liittyen ruokaan". 16/10 19:03
        Minulla on useita motivoivia "Elämäntapa suunnitelma"- kurssikirjoja.
        Selvähän se, että meidän syödä puputtamiseemme vaikuttavat eri haasteet.
        Työ, perhesuhteet, ystävät ja tuttavat, vapaa-ajan harrastukset.
        Minusta on todella vaativaa pysyä mukana yhteiskunnan muutoksissa.
        Avuttomuus saa minut ottamaan "haarukan ja veitsen esille ja
        kaivamaan hautaa", että toinenkin jalka saisi tilaa.

        Anonyymi 2023-10-16 19:03:07 teki hyvän huomion sinusta.
        Mitä teet työksesi ja miksi uhraat aikaasi täällä yksinkertaisten
        ihmisten purkaessa turhautumistaan jaksaakseen pitää edes
        "nenänpäänsä vedenpinnan yläpuolella"?

        Tietenkin siksi että minä yritän auttaa sinua ja muita joilla on kovasti vaikeaa elämässään kun joutuvat kipuilemaan jatkuvasti painonsa kanssa. Ammattiltani olen tällä erää ammattiauttaja, personal trainer sekä mikrotukihenkilö, mutta minulla on paljon erilaisia koulutuksia koska tässä nykyajassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Aikaisemmassa maailmassa jokainen oli syntymästä kuolemaansa saakka sitä yhtä ja samaa asiaa joten parempaan suuntaan on menty tässä maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin siksi että minä yritän auttaa sinua ja muita joilla on kovasti vaikeaa elämässään kun joutuvat kipuilemaan jatkuvasti painonsa kanssa. Ammattiltani olen tällä erää ammattiauttaja, personal trainer sekä mikrotukihenkilö, mutta minulla on paljon erilaisia koulutuksia koska tässä nykyajassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Aikaisemmassa maailmassa jokainen oli syntymästä kuolemaansa saakka sitä yhtä ja samaa asiaa joten parempaan suuntaan on menty tässä maassa.

        Kun velat on maksettu, aion vähentää työvuoroja. Sitten rupean nauttimaan elämästä. Tapaan ystäviä ja tapaan enemmän sukulaisia. Rupean urheilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin siksi että minä yritän auttaa sinua ja muita joilla on kovasti vaikeaa elämässään kun joutuvat kipuilemaan jatkuvasti painonsa kanssa. Ammattiltani olen tällä erää ammattiauttaja, personal trainer sekä mikrotukihenkilö, mutta minulla on paljon erilaisia koulutuksia koska tässä nykyajassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Aikaisemmassa maailmassa jokainen oli syntymästä kuolemaansa saakka sitä yhtä ja samaa asiaa joten parempaan suuntaan on menty tässä maassa.

        A-haa! Olet siis henkinen "Laupias samarialainen" , joka
        ohi kulkiessaan laastaroi Elämän tiellä kolhiutuneita
        kanssamatkustajia.

        Se tuo mieleeni Robin Sharman neuvon kirjastaan:
        "Munkki, joka myi ferrarinsa".
        Hän painottaa toisten auttamisen tärkeyttä kaikessa.
        Kun saamme jotain arvokasta esim. tietoa ja taitoa, se
        on lähetettävä edelleen, toisia hyödyttämään.

        R.S. on hyviä videoita You Tubessa.
        Ajattelen miten periaate HIIT- ja TABATA-liikunnassa
        soveltuu myös toimintaan: intensiivinen keskittyminen ja
        sitten 50% ajasta lepoon, jolloin soveltaa oppimaansa.

        Sehän on tarkoitus myös yougassa: liikkeen jälkeen
        lepoa, jolloin tulee tietoiseksi sen vaikutuksesta kehosta.

        Sanotaan, että opettaja ilmestyy, kun oppilas on vastaanottavainen.

        Minustakin on hienoa, että voimme kehittää uusia kykyjä ja
        erilaisia taitoja elämämme aikana - kaikista kulttuureista.
        Tunnen itseni henkisesti kuolleeksi, elävänä haudatuksi,
        ellen saa oppia, omia jotain uutta koko ajan.
        Mutta se, mikä sopii minulle, ei sovi kaikille muille.
        Valita aika oppimiseen on myös tärkeää.

        Ikävää vain, että sellaista "tiedon nokkimista"
        ilman yhteiskunnan hyväksymää, kallista,
        korkeampaa koulutusta paperein ei arvosteta.

        Covid19 opetti useammille digitaalisten mahdollisuuksien
        antoisuutta ja hyödyntämistä kodin rauhasta.
        En ymmärrä, että vanhanaikaisia kouluja ja
        koulunpenkillä istumista vielä vaaditaan!
        Esim. Australiassa oppilaita opetetaan digitaalisesti jo vuosia.

        Jo Aino Sibelius opetti tyttärensä ylioppilaiksi ja samoin
        minulle omat vanhempani ovat olleet parhaita opettajiani!
        Siinä arvokkainta perintöä, mitä voi saada!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A-haa! Olet siis henkinen "Laupias samarialainen" , joka
        ohi kulkiessaan laastaroi Elämän tiellä kolhiutuneita
        kanssamatkustajia.

        Se tuo mieleeni Robin Sharman neuvon kirjastaan:
        "Munkki, joka myi ferrarinsa".
        Hän painottaa toisten auttamisen tärkeyttä kaikessa.
        Kun saamme jotain arvokasta esim. tietoa ja taitoa, se
        on lähetettävä edelleen, toisia hyödyttämään.

        R.S. on hyviä videoita You Tubessa.
        Ajattelen miten periaate HIIT- ja TABATA-liikunnassa
        soveltuu myös toimintaan: intensiivinen keskittyminen ja
        sitten 50% ajasta lepoon, jolloin soveltaa oppimaansa.

        Sehän on tarkoitus myös yougassa: liikkeen jälkeen
        lepoa, jolloin tulee tietoiseksi sen vaikutuksesta kehosta.

        Sanotaan, että opettaja ilmestyy, kun oppilas on vastaanottavainen.

        Minustakin on hienoa, että voimme kehittää uusia kykyjä ja
        erilaisia taitoja elämämme aikana - kaikista kulttuureista.
        Tunnen itseni henkisesti kuolleeksi, elävänä haudatuksi,
        ellen saa oppia, omia jotain uutta koko ajan.
        Mutta se, mikä sopii minulle, ei sovi kaikille muille.
        Valita aika oppimiseen on myös tärkeää.

        Ikävää vain, että sellaista "tiedon nokkimista"
        ilman yhteiskunnan hyväksymää, kallista,
        korkeampaa koulutusta paperein ei arvosteta.

        Covid19 opetti useammille digitaalisten mahdollisuuksien
        antoisuutta ja hyödyntämistä kodin rauhasta.
        En ymmärrä, että vanhanaikaisia kouluja ja
        koulunpenkillä istumista vielä vaaditaan!
        Esim. Australiassa oppilaita opetetaan digitaalisesti jo vuosia.

        Jo Aino Sibelius opetti tyttärensä ylioppilaiksi ja samoin
        minulle omat vanhempani ovat olleet parhaita opettajiani!
        Siinä arvokkainta perintöä, mitä voi saada!

        Kummasti vain hyvinvoinnistaan huolta pitävät naiset
        eivät monetkaan halua mitään plastiikka-parannuksia.
        Karita Tykkä on ollut tapetilla ja miesten hampaissa:
        ei ole rintoja, eikä huulia!
        Voi kamalaa, että kehtaa existeeraa!
        Vastaavat ovat niiiin tyytyväisiä olemassaoloonsa!


    • Anonyymi

      Maailmassa olisi puolet vähemmän katkeruutta ja pahaa tahtoa, jos kaikilla naisilla olisi nuori sonni.

      • Anonyymi

        Niin tai edes poikaystävä. Sonnit kuuluvat maatiloille eikä kaikki naiset voi asua maatiloilla.

        Osa naisista haluaisi valita tyttöystävän ja siten maatiloilla lehmän. Se on 2023 ok.


      • Anonyymi

        Olet varmasti kiitollinen niistä "arabialaisista oriista",
        jotka ovat tupsahtaneet Pohjois-maihin helpottamaan
        miesten velvollisuukisia huomioida naisia.
        Saatte keskittyä pelaamiseenne ja harrastuksiinne.


    • Anonyymi

      Olen nuoruudessani kuunnellut enemmän muiden mielipiteitä, mutta turhauduin jossain vaiheessa siihen yksipuolisuuteen keskusteluissa. En salaa tietoani, mutta jotkin asiat ovat muodostuneet minulle ajan mittaan itsestäänselvyyksiksi.

      On totta, että suurin osa ystävistäni on miehiä ja kaikilla on yhteistä samankaltaiset arvot. Olen ammatiltani opettaja ja tulen joidenkin kanssa erinomaisesti toimeen. Joidenkin kanssa on vaikeaa, koska tapa ja tyyli kommunikoida on syyttävä/hyökkäävä. Täällä nimenomaan lukemassa anonyymisti ihmisten mielipiteitä, koska kehitän omaa ajatteluani.

      Mitä tulee sosiaalisiin taitoihini, niin tulen toimeen hieman erilaisten ihmisten kanssa, joille massassa liikkuminen ei ole tyypillistä. Minulla oli nuoruudessa enemmän naispuolisia ystäviä, joiden kanssa oli vaikeaa juuri ulosannin takia. Päivä oli yhtä draamaa ja ihmisten erilaisuuden arvostelua sekä liian pitkälle tehtyjä johtopäätöksiä. Useimmiten empatian puute väritti yhteisymmärrystä ja haluttomuus puhua faktoista.

      Edelleen olen sitä mieltä, että jokaisen ajattelua värittää subjektiivisuus ja eri sanavalinnat aiheuttaa eri tunnekokemuksen riippuen ympäristöstä, jossa on kasvanut. Minua välillä huvittaa nämä ihmiset, jotka väittävät olevansa täysin rationaalisia. Tähän mennessä en ole tavannut yhtään. Voin kuitenkin elämänkokemuksen kautta aavistaa, että mistä toisen ajatus johtuu.

    • Anonyymi

      Lainataan tähän Massiivikalorihöpöttäjän tekstiä.

      "Itse hiihdän ja laihdutan päivässä 23 tuntia mikä tekee kuukaudessa 490 tuntia. En ehdi mennä töihin koska pitää syödä Hedelmätoffeeta ja LAIHTUA. Tällä KARKKIMÄÄRÄLLÄ olen laihtunut kaloreilla 96378 67 kiloa kuukaudessa koska Hedelmätoffeeta ei sisällä yhtään lihottavia kaloreita vaan vain ENERKIAA. Niin laihdun koko ajan vaikken laihdutakaan. Hinkattu lihomista ENNALTA EHKÄISEVÄ ja LAIHDUTTAVA vaikutus voi olla vuodessa jopa 650mentä kiloa."

      Harvoin asioista kerrotaan noin selväsanaisesti. Asiat ovat juuri sillä tavalla kuin en näyttävät olevan. Massiivikalorihöpöttäjän näkemykset varmuudella helpottavat myös avaajan visioimaan tulevaisuuttaan, koska vain harvat tohtivat uskottavasti kertoa ennalta ehkäisevän tavan estävän lihomista 650nellä kilolla. Se jos mikä on kovasti merkittävää näinä epävarmoina aikoina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3085
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2452
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2237
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2015
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1092
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe