Kuinka moni on jo huomannut

että tuo pöljempi viinamies on minun kirjoittamani?

:)

105

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin kyllä heti, ettei ole se entinen kirjoittaja kyseessä, mutta en osannut kyllä sinua epäillä.

      • Minua kannattaa aina epäillä.
        ;)


      • buddy-love kirjoitti:

        Minua kannattaa aina epäillä.
        ;)

        Olen itsekin joskus aikaisemmin provoillut täällä, mm. nimimerkeillä "oikea joulupukki", "aku ankka" ja "luova palstalainen" (kyseisellä nimimerkillä väänsin muunnoksia tunnetuista kappaleista). Kukaan ei koskaan veikannut yhdenkään niiden kohdalla että takana olisin minä, mutta kerran kyllä hymyilytti kun joku syytteli muistaakseni Perttiä (tai jotain vastaavaa mieskirjoittajaa) "oikeaksi joulupukiksi".


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Olen itsekin joskus aikaisemmin provoillut täällä, mm. nimimerkeillä "oikea joulupukki", "aku ankka" ja "luova palstalainen" (kyseisellä nimimerkillä väänsin muunnoksia tunnetuista kappaleista). Kukaan ei koskaan veikannut yhdenkään niiden kohdalla että takana olisin minä, mutta kerran kyllä hymyilytti kun joku syytteli muistaakseni Perttiä (tai jotain vastaavaa mieskirjoittajaa) "oikeaksi joulupukiksi".

        Harvemmin kirjoitan väärällä nikillä, mutta tuo alkuperäisen viinamiehen tylsyys alkoi rasittaa minua, joten päätin hiukan laajentaa hänen elämänaluettaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Harvemmin kirjoitan väärällä nikillä, mutta tuo alkuperäisen viinamiehen tylsyys alkoi rasittaa minua, joten päätin hiukan laajentaa hänen elämänaluettaan.

        Mäkään en ole kyllä enää aikoihin provoillut, en tiedä olisiko ollut jopa vuosi tai pari edelliskerrasta. Ei sitä kauhean kauaa jaksa, ja jutut alkavat toistaa itseään liikaa jos väkisin yrittää.

        Viimeisin mitä noista käytin oli joko oikea joulupukki tai luova palstalainen, jos oikein muistan niin ehkä se luova palstalainen. Ja viimeiset viestit olivat muunnokset Fazerin mainosbiisistä ja Leevi and the Leavingsin Pohjois-Karjalasta ("Pohjois-Transylvania").


    • Ai se rekkautunut Viinamies, joka tuli tänne yks päivä? Se, joka sanoi, että aikoo tehdä parannuksen. Sääkö se olit?

      • Mä luulen että myös ne tämän päivän rekkautumattomat viinamies-viestit ovat hänen käsistään, koska ovat sentyylisiä mitä alkuperäinen viinamies ei ikinä sanoisi/myöntäisi.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mä luulen että myös ne tämän päivän rekkautumattomat viinamies-viestit ovat hänen käsistään, koska ovat sentyylisiä mitä alkuperäinen viinamies ei ikinä sanoisi/myöntäisi.

        Joskus olen havainnut sellaisia viinamiesviestejä, ettei alkuperäinen Viinamies olisi niitä kirjoittanut, mutta ihan kaikkia en tunnista onko oikean vai valetyypin juttuja, tosin oikea Viinamies allekirjoittaa aina tekstinsä tuolla nimimerkillään.


      • Parannustyyppi ei ollut minun, mutta tuo rappioversio on.


      • buddy-love kirjoitti:

        Parannustyyppi ei ollut minun, mutta tuo rappioversio on.

        Jep. Ja sitten tähän jotain höpinää perään, ettei teksti katoa bittiavaruuteen.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Joskus olen havainnut sellaisia viinamiesviestejä, ettei alkuperäinen Viinamies olisi niitä kirjoittanut, mutta ihan kaikkia en tunnista onko oikean vai valetyypin juttuja, tosin oikea Viinamies allekirjoittaa aina tekstinsä tuolla nimimerkillään.

        "tosin oikea Viinamies allekirjoittaa aina tekstinsä tuolla nimimerkillään."

        Kuinka voit tietää vättämäsi seikan???


      • Anonyymi kirjoitti:

        "tosin oikea Viinamies allekirjoittaa aina tekstinsä tuolla nimimerkillään."

        Kuinka voit tietää vättämäsi seikan???

        En voikaan varmasti, mutta ainakin niiden juttujen alla oln yleensä nimimerkki, jossa Viinamies sanoo, että mies löytää naisen vain juomalla ja baarista ja raitis mies ei perusta perhettä.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        En voikaan varmasti, mutta ainakin niiden juttujen alla oln yleensä nimimerkki, jossa Viinamies sanoo, että mies löytää naisen vain juomalla ja baarista ja raitis mies ei perusta perhettä.

        Ovatko ne totta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "tosin oikea Viinamies allekirjoittaa aina tekstinsä tuolla nimimerkillään."

        Kuinka voit tietää vättämäsi seikan???

        Tosin olen myös välillä epäillyt sellaistakin, että Viinamies ei ole yksi ja sama tyyppi, että tuon nimimerkin takana on useampi henkilö. Siis ensinnäkin oikea Viinamies ja sitten noita valetyyppejä. Ja joskushan samantyyyppisiä tekstejä on myös ilman mitään nimimerkkiä ja kerran oli jopa rekisteröity nimimerkki. Oikealla Viinamiehellä, jos nyt on oikea aina sekään, on yleensä vain ne samta jutut eli vain baareissa juomalla mies voi löytää naisen ja nainen miehen ja ettei raitis mies saa naista. Ja jutut ilmestyy yleensä, kun viikonloppu lähestyy tai viikonloppuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ne totta?

        Ai se, että vain baareista voi löytää parisuhteen. Ei. Mutta ovatko ne ihan aina oikean Viinamiehen kirjoittamia? Sitähän ei voi 100% varmaksi todistaa.


    • En nyt huomannut vasta nyt aloituksen😅 sähellän täällä aloituksien kanssa linkitkin unohtuin. Plääh. Huolettaa viinamiehen elo.

      • Ei alkuperäinen viinamies oikeasti käytä juurikaan alkoholia ja se on hänellä selvästi vain rooli.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei alkuperäinen viinamies oikeasti käytä juurikaan alkoholia ja se on hänellä selvästi vain rooli.

        Niin muistaakseni on joskus kertonut ettei juo viinaa. Kunhan vaan hauskuttaa porukkaa täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin muistaakseni on joskus kertonut ettei juo viinaa. Kunhan vaan hauskuttaa porukkaa täällä.

        En ole tuollaista koskaan lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin muistaakseni on joskus kertonut ettei juo viinaa. Kunhan vaan hauskuttaa porukkaa täällä.

        Hänkö vitsailee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänkö vitsailee?

        Ei se kyllä tuollainen mikään vitsi ole minustakaan ihmiset on niin menevät tuollaiseen massana mukaan varsinkin jos altiutta tehdä kun tarpeeksi hokevat hyväksi.


    • Aploodit! 😊👏
      Erittäin vakuuttavaa tekstiä. Olin huomaavinani siellä eri vivahteita, mutta en muuten kiinnittänyt niihin viesteihin sen kummempaa huomiota. Loistosuoritus.

      Oletko sinä joku Mensan jäsen, kun osaat imitoida noin mallikkaasti?

      😂

      • Voe tokkiinsa, myöhän oomma tiällä ihan kaekessa kaekan taettavia.

        :)


      • buddy-love kirjoitti:

        Voe tokkiinsa, myöhän oomma tiällä ihan kaekessa kaekan taettavia.

        :)

        Savolaisteeskentelijänikään ei oikolue kunnolla, joten korjaus: ""kaeken".


      • buddy-love kirjoitti:

        Voe tokkiinsa, myöhän oomma tiällä ihan kaekessa kaekan taettavia.

        :)

        Kuka sinä olet ja mitä olet tehnyt palstalla murjottavalle buddy-lovelle? Onko se taas kakkukoomassa?

        😂😁😂


      • buddy-love kirjoitti:

        Savolaisteeskentelijänikään ei oikolue kunnolla, joten korjaus: ""kaeken".

        Savolaisten jutuissa vastuu siirtyy aina kuulijalle/ lukijalle. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kuka sinä olet ja mitä olet tehnyt palstalla murjottavalle buddy-lovelle? Onko se taas kakkukoomassa?

        😂😁😂

        Olen vain ylitylsistynyt ja se ilmenee ajoittain näinkin.
        Tosin söin juuri pullaa ja ennen sitä keksejä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen vain ylitylsistynyt ja se ilmenee ajoittain näinkin.
        Tosin söin juuri pullaa ja ennen sitä keksejä.

        Arvasin, sokerihumala tekee tepposia. 😃

        Mikäli olet Mensan tietoviisas jäsen, voit hakeutua The Prometheus Society:n jäseneksi. Sinne otetaan vain 2% Mensan huippuviisaista älyköistä. Onko entuudestaan tuttu järjestö?
        http://prometheussociety.org/wp/


      • tosi.typy kirjoitti:

        Arvasin, sokerihumala tekee tepposia. 😃

        Mikäli olet Mensan tietoviisas jäsen, voit hakeutua The Prometheus Society:n jäseneksi. Sinne otetaan vain 2% Mensan huippuviisaista älyköistä. Onko entuudestaan tuttu järjestö?
        http://prometheussociety.org/wp/

        Olen perehtynyt noihin kerhoihin, mutta en kykene arvostamaan niitä, sillä älyn mittaaminen on paljon monimutkaisempaa kuin ne luulevat (äly on helpompi tunnistaa kuin mitata). Muutenkin ne älykkyystestit, jotka ovat aikarajoittamattomia ovat noiden käyttämiä paremmin toimivia, mutta niissäkään ei kyetä pääsemään eroon siitä, että testin laatijan kulttuuritausta kääntää testin suosimaan saman kulttuuritaustan testattavia (olen kerran nähnyt testin, jossa pärjätäkseen piti olla perillä Andersenin satuhahmoista ja sen piti muka olla kulttuuritaustan suhteen neutraali).


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen perehtynyt noihin kerhoihin, mutta en kykene arvostamaan niitä, sillä älyn mittaaminen on paljon monimutkaisempaa kuin ne luulevat (äly on helpompi tunnistaa kuin mitata). Muutenkin ne älykkyystestit, jotka ovat aikarajoittamattomia ovat noiden käyttämiä paremmin toimivia, mutta niissäkään ei kyetä pääsemään eroon siitä, että testin laatijan kulttuuritausta kääntää testin suosimaan saman kulttuuritaustan testattavia (olen kerran nähnyt testin, jossa pärjätäkseen piti olla perillä Andersenin satuhahmoista ja sen piti muka olla kulttuuritaustan suhteen neutraali).

        (ja sitten tietysti tuossa on sekin, että aikarajoitetut testit soveltuvat minulle heikosti, sillä minulla on jonkin asteinen ADD, eli eksyn miettimään testauksessa sekalaista sen ulkopuolelta ja myös neuraattisesti epäilen omia vastauksiani ja etsin vaihtoehtoisia oikeita vastauksia (Mensan testeissä on aika usein muitakin logiikkaan soveltuvia vaihtoehtoja kuin juuri se jonka ne ovat päättäneet olevan oikea ja se ärsyttää minua, sillä se osoittaa huolimattomuutta ja ylimielisyyttä.)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Savolaisten jutuissa vastuu siirtyy aina kuulijalle/ lukijalle. 😊

        Suattaa olla.
        (ja tuohan niillä yleensä jatkuu ääneen sanomattomana "vuan suattaa olla olemattakin)

        ((exäni oli savolainen, vaikka väitti olevansa pohjoiskarjalainen))


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen perehtynyt noihin kerhoihin, mutta en kykene arvostamaan niitä, sillä älyn mittaaminen on paljon monimutkaisempaa kuin ne luulevat (äly on helpompi tunnistaa kuin mitata). Muutenkin ne älykkyystestit, jotka ovat aikarajoittamattomia ovat noiden käyttämiä paremmin toimivia, mutta niissäkään ei kyetä pääsemään eroon siitä, että testin laatijan kulttuuritausta kääntää testin suosimaan saman kulttuuritaustan testattavia (olen kerran nähnyt testin, jossa pärjätäkseen piti olla perillä Andersenin satuhahmoista ja sen piti muka olla kulttuuritaustan suhteen neutraali).

        Oolrait. Olet hyvin perillä näistä kerhoista.
        Ajattelin vaan vinkata, jos sattuu kiinnostamaan.
        Mikään testi ei tietenkään ole aukoton. Aina löytyy parantamisen varaa, myös älyä on monenlaista, eikä kaikki välttämättä tule testeissä esiin.


      • buddy-love kirjoitti:

        (ja sitten tietysti tuossa on sekin, että aikarajoitetut testit soveltuvat minulle heikosti, sillä minulla on jonkin asteinen ADD, eli eksyn miettimään testauksessa sekalaista sen ulkopuolelta ja myös neuraattisesti epäilen omia vastauksiani ja etsin vaihtoehtoisia oikeita vastauksia (Mensan testeissä on aika usein muitakin logiikkaan soveltuvia vaihtoehtoja kuin juuri se jonka ne ovat päättäneet olevan oikea ja se ärsyttää minua, sillä se osoittaa huolimattomuutta ja ylimielisyyttä.)

        En ole ollut tietoinen sinun ADD:n oireista. Keskittyminen on varmasti vaikeaa, jos ajatus lähtee vaeltamaan omille teilleen.
        Onko sinulla tarvetta ylianalysoida kaikki asiat, jopa omat vastauksesi, moneen kertaan? Oletko epävarma omissa vastauksissasi ja onko sinulla tarvetta tarkistaa vastaukset useaan kertaan?
        Ärsyynnytkö/ turhaudutko helposti?


      • tosi.typy kirjoitti:

        En ole ollut tietoinen sinun ADD:n oireista. Keskittyminen on varmasti vaikeaa, jos ajatus lähtee vaeltamaan omille teilleen.
        Onko sinulla tarvetta ylianalysoida kaikki asiat, jopa omat vastauksesi, moneen kertaan? Oletko epävarma omissa vastauksissasi ja onko sinulla tarvetta tarkistaa vastaukset useaan kertaan?
        Ärsyynnytkö/ turhaudutko helposti?

        Turhaudun, mutten juuri ärsyynny (paitsi vähän ja joihinkin asioihin).
        Ei se ADD:ni ole mitenkään merkittävä asia ja siitä on myös hyötyä, sillä koska kyllästyn nopeasti, niin olen perillä hyvin monista asioista (ja siitä on töissä suunnattomasti hyötyä, sillä se mitä teemme vaatii ymmärrystä monilta alueilta (yleensä pintapuolinen riittää), eikä työkaverillani ole sitä, joten minä hoidan töissä tuon. Lähinnä haitta on siinä, että teen pakollisia asioita viime tingassa, kun ahdistun tarpeeksi aikarajan lähetymisestä.
        Ja kyllä, analysoin kaiken perin pohjin ja olen tyytyväinen vasta kun ymmärrän aiheen kaikilta mahdollisilta puolilta (ja oma toimintani ja olemuksenikin on tuon rajauksen sisällä).
        Enkä ole varsinaisesti epävarma vastauksistani, mutta tarkastan ne silti ja varsinkin siksi, etten ole tehnyt virheitä koska en lukenut kysymyksiä huolellisesti.


      • buddy-love kirjoitti:

        Turhaudun, mutten juuri ärsyynny (paitsi vähän ja joihinkin asioihin).
        Ei se ADD:ni ole mitenkään merkittävä asia ja siitä on myös hyötyä, sillä koska kyllästyn nopeasti, niin olen perillä hyvin monista asioista (ja siitä on töissä suunnattomasti hyötyä, sillä se mitä teemme vaatii ymmärrystä monilta alueilta (yleensä pintapuolinen riittää), eikä työkaverillani ole sitä, joten minä hoidan töissä tuon. Lähinnä haitta on siinä, että teen pakollisia asioita viime tingassa, kun ahdistun tarpeeksi aikarajan lähetymisestä.
        Ja kyllä, analysoin kaiken perin pohjin ja olen tyytyväinen vasta kun ymmärrän aiheen kaikilta mahdollisilta puolilta (ja oma toimintani ja olemuksenikin on tuon rajauksen sisällä).
        Enkä ole varsinaisesti epävarma vastauksistani, mutta tarkastan ne silti ja varsinkin siksi, etten ole tehnyt virheitä koska en lukenut kysymyksiä huolellisesti.

        Kiitos, tämä selkeyttää jo paljon. Tuo viime tingassa asioihin tarttuminen varmasti lisää ahdistusta ja stressiä. Ei ihme, että sinulla on nukkumisvaikeuksia ja univelkaa, jotka osaltaan taas kuormittavat ja lisäävät stressiä. Tuo on vaikea oravanpyörä.

        Olisi hyvä, jos pystyisit keskustelemaan ongelmistasi vaikka terapeutin kanssa ja sitä kautta saisit apua, tai ainakin vinkkejä "solmukohtiin".

        Toivottavasti ymmärrät, en puutu yksityisasioihisi, annan vain hyväntahtoisen vinkin. Minulla on tapana neuvoa, vaikka neuvojani ei edes kaivata. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos, tämä selkeyttää jo paljon. Tuo viime tingassa asioihin tarttuminen varmasti lisää ahdistusta ja stressiä. Ei ihme, että sinulla on nukkumisvaikeuksia ja univelkaa, jotka osaltaan taas kuormittavat ja lisäävät stressiä. Tuo on vaikea oravanpyörä.

        Olisi hyvä, jos pystyisit keskustelemaan ongelmistasi vaikka terapeutin kanssa ja sitä kautta saisit apua, tai ainakin vinkkejä "solmukohtiin".

        Toivottavasti ymmärrät, en puutu yksityisasioihisi, annan vain hyväntahtoisen vinkin. Minulla on tapana neuvoa, vaikka neuvojani ei edes kaivata. 😊

        Ei ole terapiajuttu tämä vaan pelkästään kemiaa.
        Lisko halusi, että testaan asiaan lääkitystä ja niin teinkin.
        Toimii siten, että kykenen tekemään tylsiä asioita, kuten päiväkausia tilastoanalyysia satojen tuhansien alkioiden joukoilla ja Exceliä käyttäen, joka menee tukkoon noin laajoissa aineistoissa, mutta silti pidin sitä tavattoman mielenkiintoisena. Noita projekteja on onneksi harvoin, mutta niiden varalta pitäisi oikeastaan hankkia tuore resepti (nyt juon paljon teetä ja se toimii samaan suuntaan, mutta lievemmin).
        Ja epäsäännöllinen vuorokausirytminikin liittyy siihen kemiaan (nyt kun olen itsekseni, niin se on ongelma, mutta jos en olisi, niin rytmi muuttuisi normaalimmaksi).


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei ole terapiajuttu tämä vaan pelkästään kemiaa.
        Lisko halusi, että testaan asiaan lääkitystä ja niin teinkin.
        Toimii siten, että kykenen tekemään tylsiä asioita, kuten päiväkausia tilastoanalyysia satojen tuhansien alkioiden joukoilla ja Exceliä käyttäen, joka menee tukkoon noin laajoissa aineistoissa, mutta silti pidin sitä tavattoman mielenkiintoisena. Noita projekteja on onneksi harvoin, mutta niiden varalta pitäisi oikeastaan hankkia tuore resepti (nyt juon paljon teetä ja se toimii samaan suuntaan, mutta lievemmin).
        Ja epäsäännöllinen vuorokausirytminikin liittyy siihen kemiaan (nyt kun olen itsekseni, niin se on ongelma, mutta jos en olisi, niin rytmi muuttuisi normaalimmaksi).

        Vahva tee saattaa laittaa vatsan sekaisin, ainakin itsellä, jos juon liian vahvaa teetä liian usein. Suosittelen hankkimaan sen reseptin. Kaiken varalta.
        Saattaisi helpottaa myös migreenikohtauksia?

        On hienoa, että tunnet itsesi, toimintamallisi ja kuinka pitää asioita hallinnassa. Tunnistat oireet, niiden kärjistymisen ja "laukaisumekanismin".
        Epäsäännöllistä vuorokausirytmiä voit yrittää muuttaa hieman säännöllisemmäksi. Jo pienillä muutoksilla on mahdollista saada helpotusta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Vahva tee saattaa laittaa vatsan sekaisin, ainakin itsellä, jos juon liian vahvaa teetä liian usein. Suosittelen hankkimaan sen reseptin. Kaiken varalta.
        Saattaisi helpottaa myös migreenikohtauksia?

        On hienoa, että tunnet itsesi, toimintamallisi ja kuinka pitää asioita hallinnassa. Tunnistat oireet, niiden kärjistymisen ja "laukaisumekanismin".
        Epäsäännöllistä vuorokausirytmiä voit yrittää muuttaa hieman säännöllisemmäksi. Jo pienillä muutoksilla on mahdollista saada helpotusta.

        Vihreä tee ei ärsytä vatsaa niin selvästi kuin musta.
        Vuorokausirytmi ja se miten olen nukkunut, ovat selvin syy migrenipäiviini.
        Mutta jos ei vain nukuta, niin nukkuminen on hankalaa (käytän joskus melatoniinia, ja sillä saan kyllä unen alkuun, mutta yleensä herään kolmen tunnin kuluttua ja sitten menee pari tunita ennen kuin nukkuminen onnistuu.
        Ei tässä suurempia ongelmia ole, sillä aikatauluni ovat useimpina päivinä hyvin joustavia ja vain toisinaan on ulkoa määrätty aikataulu.


      • buddy-love kirjoitti:

        Vihreä tee ei ärsytä vatsaa niin selvästi kuin musta.
        Vuorokausirytmi ja se miten olen nukkunut, ovat selvin syy migrenipäiviini.
        Mutta jos ei vain nukuta, niin nukkuminen on hankalaa (käytän joskus melatoniinia, ja sillä saan kyllä unen alkuun, mutta yleensä herään kolmen tunnin kuluttua ja sitten menee pari tunita ennen kuin nukkuminen onnistuu.
        Ei tässä suurempia ongelmia ole, sillä aikatauluni ovat useimpina päivinä hyvin joustavia ja vain toisinaan on ulkoa määrätty aikataulu.

        Itse en pysty käyttämään melatoniinia ollenkaan. Näen aivan järkyttäviä painajaisia. Melatoniini laittaa minut aivan omituiselle unitasolle.
        Melatoniinin käytön jälkeen en tunne olevani levännyt, eikä uni ole palauttavaa. Päinvastoin. Olen herkkä, väsynyt ja ärsytyskynnys on matalalla. Melatoniini ei vaan sovi kaikille.
        En käytä sitä enää, mielummin valvon. Uudelleen nukahtaminen on vaikeaa.
        Unettomana ei kannata pyöriä sängyssä, vaan tehdä välillä jotain. Hetken päästä voi uudelleen koittaa saada unen päästä kiinni. Joskus aamuyöt menee vaan pyörimiseksi. Sille ei vaan voi mitään.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse en pysty käyttämään melatoniinia ollenkaan. Näen aivan järkyttäviä painajaisia. Melatoniini laittaa minut aivan omituiselle unitasolle.
        Melatoniinin käytön jälkeen en tunne olevani levännyt, eikä uni ole palauttavaa. Päinvastoin. Olen herkkä, väsynyt ja ärsytyskynnys on matalalla. Melatoniini ei vaan sovi kaikille.
        En käytä sitä enää, mielummin valvon. Uudelleen nukahtaminen on vaikeaa.
        Unettomana ei kannata pyöriä sängyssä, vaan tehdä välillä jotain. Hetken päästä voi uudelleen koittaa saada unen päästä kiinni. Joskus aamuyöt menee vaan pyörimiseksi. Sille ei vaan voi mitään.

        Melatoniini aiheuttaa minullakin toisinaan mielenkiintoisia unia, mutta ne eivät ole painajaisia, vaan lähinnä dekkareita ja melkein valmista elokuvaa. Pitäisi joskus kirjoittaa niitä ylös, mutta aamulla on vaikea muistaa koko juonta.


      • buddy-love kirjoitti:

        Melatoniini aiheuttaa minullakin toisinaan mielenkiintoisia unia, mutta ne eivät ole painajaisia, vaan lähinnä dekkareita ja melkein valmista elokuvaa. Pitäisi joskus kirjoittaa niitä ylös, mutta aamulla on vaikea muistaa koko juonta.

        Itse en ole niiden painajaisten jälkeen siinä tilassa, että pystyisin kirjoittamaan yhtään mitään. Ainakin yksi asia on varma, kauhuelokuvien käsikirjoittajaa minusta ei tule.
        Siksi en saisi seurata uutisia kovinkaan paljoa. Ne tulevat uniin ja aiheuttavat pienoista paniikkia.
        Olen usein joutunut hillitsemään uutisvyöryä ja jätän uutiset pariksi päiväksi katsomatta/ lukematta. Niin on parasta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse en ole niiden painajaisten jälkeen siinä tilassa, että pystyisin kirjoittamaan yhtään mitään. Ainakin yksi asia on varma, kauhuelokuvien käsikirjoittajaa minusta ei tule.
        Siksi en saisi seurata uutisia kovinkaan paljoa. Ne tulevat uniin ja aiheuttavat pienoista paniikkia.
        Olen usein joutunut hillitsemään uutisvyöryä ja jätän uutiset pariksi päiväksi katsomatta/ lukematta. Niin on parasta.

        Töiden takia seuraan itse uutisia lähes jatkuvasti, mutta niistä ei ole itselleni unihaittaa.
        Seuraan myös niitä kanavia, joista toimittajat kokoavat materiaalinsa, mutta niistäkään ei mitään tule uniini. En siis näe painajaisia juuri koskaan ja useimmiten uneni ovat melko tylsiä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Töiden takia seuraan itse uutisia lähes jatkuvasti, mutta niistä ei ole itselleni unihaittaa.
        Seuraan myös niitä kanavia, joista toimittajat kokoavat materiaalinsa, mutta niistäkään ei mitään tule uniini. En siis näe painajaisia juuri koskaan ja useimmiten uneni ovat melko tylsiä.

        Jotkut uutiset ahdistavat (ei kaikki). Tunnemaailma saattaa tulla painajaisina takaisin uniin. Varsinkin uutisvideot, joissa on sotaa, tuhoa ja ihmiskärsimyksiä. Siksi on hyvä pitää tarpeeksi usein uutistaukoja.
        Välipäivinä katselen vaikka kissavideoita. Se on terapeuttista.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Jotkut uutiset ahdistavat (ei kaikki). Tunnemaailma saattaa tulla painajaisina takaisin uniin. Varsinkin uutisvideot, joissa on sotaa, tuhoa ja ihmiskärsimyksiä. Siksi on hyvä pitää tarpeeksi usein uutistaukoja.
        Välipäivinä katselen vaikka kissavideoita. Se on terapeuttista.

        Ukrainasta on tullut aika ikäviä videoita nettiin ja ne hiukan häiritsevät itseänikin, mutta uniini ei silti siirry mitään. Ilmeisesti maailma on niin kaukana peitonalusestani, ettei painajaisille ole siksi sijaa siellä.
        Youtube dokumentteja ja opetusjuttuja katson itse jatkuvasti. Fysiikkaa, kemiaa ja joskus matematiikkaakin. Kone ja sähkötekniikkaa, sekä lääketiedettä. Sekalaisia tiedejuttuja ja muuta mitä mielenkiintoista kone sattuu ehdottamaan. Olen kouluttanut sen valikoimaan itselleni sopivia videoita aika hyvin, eli minulle ei tule sitä merkityksetöntä roskaa, joka tulee silloin ensimmäisenä näkyville , jos kone ei tunnista minua ("testataan kaupan kaikki limut" ym.).


      • buddy-love kirjoitti:

        Ukrainasta on tullut aika ikäviä videoita nettiin ja ne hiukan häiritsevät itseänikin, mutta uniini ei silti siirry mitään. Ilmeisesti maailma on niin kaukana peitonalusestani, ettei painajaisille ole siksi sijaa siellä.
        Youtube dokumentteja ja opetusjuttuja katson itse jatkuvasti. Fysiikkaa, kemiaa ja joskus matematiikkaakin. Kone ja sähkötekniikkaa, sekä lääketiedettä. Sekalaisia tiedejuttuja ja muuta mitä mielenkiintoista kone sattuu ehdottamaan. Olen kouluttanut sen valikoimaan itselleni sopivia videoita aika hyvin, eli minulle ei tule sitä merkityksetöntä roskaa, joka tulee silloin ensimmäisenä näkyville , jos kone ei tunnista minua ("testataan kaupan kaikki limut" ym.).

        Totta, mm. niitä Ukrainan videoita yritän olla katsomatta. Ne aiheuttavat ahdistusta.
        Youtubessa olen myös rajannut mielenkiinnon kohteet. On huonoja sisällöntuottajia, jotka olen kokonaan hylännyt tarjonnasta. En kuulu niihin, jotka uskollisesti tilaavat kanavaa, vaan katson ja peukutan, jos sisältö on laadukasta.
        Saatan palata katsomaan saman toimitsijan uusia videoita, jos siellä on jotain mielenkiintoista. Algoritmi muistaa tämän ja tarjoaa samankaltaista sisältöä. Valitsen tarjonnasta parhaimmat.
        En ole uskollinen katsoja. Jos menee tylsäksi, vaihdan kanavaa/ videoita nopeasti.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Totta, mm. niitä Ukrainan videoita yritän olla katsomatta. Ne aiheuttavat ahdistusta.
        Youtubessa olen myös rajannut mielenkiinnon kohteet. On huonoja sisällöntuottajia, jotka olen kokonaan hylännyt tarjonnasta. En kuulu niihin, jotka uskollisesti tilaavat kanavaa, vaan katson ja peukutan, jos sisältö on laadukasta.
        Saatan palata katsomaan saman toimitsijan uusia videoita, jos siellä on jotain mielenkiintoista. Algoritmi muistaa tämän ja tarjoaa samankaltaista sisältöä. Valitsen tarjonnasta parhaimmat.
        En ole uskollinen katsoja. Jos menee tylsäksi, vaihdan kanavaa/ videoita nopeasti.

        Arvostan tätä kanavaa ja katson nuo kaikki:
        https://www.youtube.com/watch?v=7UkXJsF8_so




      • buddy-love kirjoitti:

        Arvostan tätä kanavaa ja katson nuo kaikki:
        https://www.youtube.com/watch?v=7UkXJsF8_so

        Tuo koneellinen kvanttilaskenta menee yli hilseen. Tämä on aihealue, josta en tajuan mitään.

        Ymmärsin sen verran, että nuo koneet/ prosessorit ovat herkkiä ja tiedemiehet kehittelevät uusia, ohjelmoitavia prosessoreja jatkuvasti. Siellä kiinalaiset ovat taas kehityksessä edellä. Ovatko heidän tuloksensa luotettavia? Se jää nähtäväksi.

        IBM on myös onnistuneesti saanut kehiteltyä Isid- mallin, joka mielestäni on hyvin monimutkainen ja tekninen sanasto (taas kerran) menee yli hilseen.
        Tuotekehittelyssä on mukana myös IONQ ja Quantinuum, niiden Ion Traps koneet ovat hitaampia työstää ja prosessorit jäähtyvät hitaammin.

        Onko tässä sepustuksessa mitään järkeä, vai menikö aivan metsään?

        Nyt spoilasin sinulle puolet tuosta videosta, saat itse katsoa loput. 😃


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo koneellinen kvanttilaskenta menee yli hilseen. Tämä on aihealue, josta en tajuan mitään.

        Ymmärsin sen verran, että nuo koneet/ prosessorit ovat herkkiä ja tiedemiehet kehittelevät uusia, ohjelmoitavia prosessoreja jatkuvasti. Siellä kiinalaiset ovat taas kehityksessä edellä. Ovatko heidän tuloksensa luotettavia? Se jää nähtäväksi.

        IBM on myös onnistuneesti saanut kehiteltyä Isid- mallin, joka mielestäni on hyvin monimutkainen ja tekninen sanasto (taas kerran) menee yli hilseen.
        Tuotekehittelyssä on mukana myös IONQ ja Quantinuum, niiden Ion Traps koneet ovat hitaampia työstää ja prosessorit jäähtyvät hitaammin.

        Onko tässä sepustuksessa mitään järkeä, vai menikö aivan metsään?

        Nyt spoilasin sinulle puolet tuosta videosta, saat itse katsoa loput. 😃

        En itsekään ole tuosta puolesta vielä hyvin perillä. Kyllä noista jossain vaiheessa tulee käyttökelpoisia tietokoneita, mutta kehitystä tarvitaan vielä paljon. Se, että niillä voi purkaa viestien salausta tuo alalle rahaa, sillä valtioilla on tarve vakoilla toisiaan.
        Hyvin herkkiähän nuo ovat ja pienetkin häiriöt sotkevat tuloksia (ja se jäöähdytyksen tarve nostaa kustannuksia ja haittaa käyttökelpoisuutta).
        Veikkaan, että lopullinen laite on hyvin erilainen, kuin nuo mitä nyt tutkivat, mutta perustuu johonkin noista tutkimuslinjoista. Ennustan, että useamman kuin kahden fotonin lomittuminen voi auttaa häiriöiden poistossa (kolme fotonia on jo saatu lomittumaan).

        Mutta nyt alan olla hiukan uninen ja menen nukkumaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        En itsekään ole tuosta puolesta vielä hyvin perillä. Kyllä noista jossain vaiheessa tulee käyttökelpoisia tietokoneita, mutta kehitystä tarvitaan vielä paljon. Se, että niillä voi purkaa viestien salausta tuo alalle rahaa, sillä valtioilla on tarve vakoilla toisiaan.
        Hyvin herkkiähän nuo ovat ja pienetkin häiriöt sotkevat tuloksia (ja se jäöähdytyksen tarve nostaa kustannuksia ja haittaa käyttökelpoisuutta).
        Veikkaan, että lopullinen laite on hyvin erilainen, kuin nuo mitä nyt tutkivat, mutta perustuu johonkin noista tutkimuslinjoista. Ennustan, että useamman kuin kahden fotonin lomittuminen voi auttaa häiriöiden poistossa (kolme fotonia on jo saatu lomittumaan).

        Mutta nyt alan olla hiukan uninen ja menen nukkumaan.

        Nuku hyvin.

        öitä! 😴


      • buddy-love kirjoitti:

        En itsekään ole tuosta puolesta vielä hyvin perillä. Kyllä noista jossain vaiheessa tulee käyttökelpoisia tietokoneita, mutta kehitystä tarvitaan vielä paljon. Se, että niillä voi purkaa viestien salausta tuo alalle rahaa, sillä valtioilla on tarve vakoilla toisiaan.
        Hyvin herkkiähän nuo ovat ja pienetkin häiriöt sotkevat tuloksia (ja se jäöähdytyksen tarve nostaa kustannuksia ja haittaa käyttökelpoisuutta).
        Veikkaan, että lopullinen laite on hyvin erilainen, kuin nuo mitä nyt tutkivat, mutta perustuu johonkin noista tutkimuslinjoista. Ennustan, että useamman kuin kahden fotonin lomittuminen voi auttaa häiriöiden poistossa (kolme fotonia on jo saatu lomittumaan).

        Mutta nyt alan olla hiukan uninen ja menen nukkumaan.

        Salaukseen pitää kehittää jokin ihan uusi menetelmä, koska suuriin lukuihin perustuvat murretaan välittömästi. Ja ehkä viestin esitystavaksi pitää valita jotain muuta kuin helposti bitteinä esitettävät muodot. Esim. enkelikeramiikka. Viestin lähettäjä dreijaa savikipon, joka sisältää viestin merkityksen ja vastaanottaja nauttii kiposta teetä ja välittömästi intuitiolla ja enkeleiden avulla ymmärtää merkityksen. Lomittuneet fotonit ja navajot ovat voimattomia enkelikeramiikan kanssa.


      • scrg kirjoitti:

        Salaukseen pitää kehittää jokin ihan uusi menetelmä, koska suuriin lukuihin perustuvat murretaan välittömästi. Ja ehkä viestin esitystavaksi pitää valita jotain muuta kuin helposti bitteinä esitettävät muodot. Esim. enkelikeramiikka. Viestin lähettäjä dreijaa savikipon, joka sisältää viestin merkityksen ja vastaanottaja nauttii kiposta teetä ja välittömästi intuitiolla ja enkeleiden avulla ymmärtää merkityksen. Lomittuneet fotonit ja navajot ovat voimattomia enkelikeramiikan kanssa.

        On jo testattu lomittuneiden fotonien käyttöä viestinnässä ja se toimii siten, ettei kukaan ulkopuolinen pääse viestiin käsiksi, vaikkei siinä olisi edes salausta mukana.
        Viesti ei siis välity vastaanottajalle jos joku yrittää lukea sitä välissä ja viestin siirto lopetetaan heti kun yksikin kirjain jää välille.


      • buddy-love kirjoitti:

        On jo testattu lomittuneiden fotonien käyttöä viestinnässä ja se toimii siten, ettei kukaan ulkopuolinen pääse viestiin käsiksi, vaikkei siinä olisi edes salausta mukana.
        Viesti ei siis välity vastaanottajalle jos joku yrittää lukea sitä välissä ja viestin siirto lopetetaan heti kun yksikin kirjain jää välille.

        Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.

        Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.


      • scrg kirjoitti:

        Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.

        Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.

        Puhutteko suomi24 kautta täällä minulta jää viestejä näkymättä mutta näkyvät osa. Ihan kuin täällä on tehty peilejä näistä vaan julkaistaa jota halutaan julkaista.


      • scrg kirjoitti:

        Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.

        Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.

        Sitten minun perässäni on haukkumassa perässäni todennäköisesti miespuolinen koska se tietynlainen ego näkyy viesteistä minua jatkuvasti pilkkaa ja viimeksi toi esiin sukupuolen miesominaisuuksista. Selkeästi jokin halu mustamaalata kaiken mitä sanon.


      • scrg kirjoitti:

        Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.

        Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.

        Kyseisen ihmisen jos ilmoittaisin eteenpäin tavallisena kansalaisena tietojani ei todenäköisesti salata tämmöistä ihmistä kohtaan sitä ei halua elämäänsä vielä siihen sotkemaan jo onnellista suhdetta jossa on vain hienosääntöjä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Puhutteko suomi24 kautta täällä minulta jää viestejä näkymättä mutta näkyvät osa. Ihan kuin täällä on tehty peilejä näistä vaan julkaistaa jota halutaan julkaista.

        Ei koske suomi24:sta. Ihan teoreettista kuvittelua tulevaisuuden kvanttitekniikoista ja niiden vaikutuksesta salaukseen.


      • scrg kirjoitti:

        Ei koske suomi24:sta. Ihan teoreettista kuvittelua tulevaisuuden kvanttitekniikoista ja niiden vaikutuksesta salaukseen.

        Ok tuli vaan mieleen tuo miksi kaikki viestit ei näy ja eikä ole poistettu. Jännä juttu.


      • scrg kirjoitti:

        Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.

        Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.

        Todennäköisesti "man in the middle" ei toimi, mutta en ole tarkemmin katsonut miten ne sen kokeensa tekivät. Eivät kuitenkaan siinä kokeen tiivistelmässä maininneet tuota vaaraa mahdolliseksi.
        (pitäisi kaivaa se varsinainen julkaisu esille)


      • valtakunta kirjoitti:

        Ok tuli vaan mieleen tuo miksi kaikki viestit ei näy ja eikä ole poistettu. Jännä juttu.

        Todennäköisesti serverissä on jotain pielessä, tai sivuston koodi on kehnosti ohjelmoitu.
        (ilmeisesti tämä systeemi hakee edelleen jokaisen viestin tietokannasta erikseen ja muodostaa viestiketjun jokaiselle lataajalle erikseen (jossa ei ole mitään järkeä, sillä se syö serverin tehoa ihan turhaan))
        (((joskus vuosia sitten pistin ylläpidolle postia, että ne muuttaisivat systeeminsä sellaiseksi, että vestiketju muodostetaan valmiiksi ja tehdään uudelleen vain silloin kun siihen tulee muutoksia, mutta ilmeisesti eivät ole edes harkinneet sitä)))



      • tosi.typy kirjoitti:

        Olen mielenkiinnolla seurannut tiedeohjelmia. Neil deGrasse Tyson on astrofyysikko, joka osaa selittää tieteellisiä asioita selkokielellä.
        Avaruus on kiehtova maailmankaikkeus.

        https://youtu.be/IIGhZqYAMHY?si=iZzHVd4S_Yp8LW4Z

        https://en.wikipedia.org/wiki/Neil_deGrasse_Tyson

        Selittää kyllä hyvin ja yksinkertaisesti, mutta hän on lähinnä suunnattu amerikkalaiselle keskivertokiinnostuneelle, joten ei mene asioissa riittävän pitkälle.

        Tuossa videossa hänellä saattaa myös olla virhe, sillä ei ole täysin varmaa ettei avaruus alkaisi jossain vaiheessa taas supistua ja sekin on epäselvää, laajeneeko maailmankaikkeus koko tilavuudessaan, vai satummeko vain olemaan paikassa jossa tapahtuu laajentumista.
        Supistumisen puolesta voisi todistaa, että todennäköisesti on havaittu jälkiä mustista aukoista, jotka ovat selvästi tunnettua maailmankaikkeutta vanhempia ja siten olisivat kotoisin tätä maailmankaikkeutta edeltävästä maailmankaikkeudesta (ehkä).

        Maailmankaikkeuden ikä on nyt muuttunut epäselväksi, sillä Jamed Webb-teleskoopin kuvissa on näkynyt yllättävän iäkkäitä galakseja.

        Teoriat saattavat siis muuttua lähiaikoina paljonkin



      • buddy-love kirjoitti:

        Selittää kyllä hyvin ja yksinkertaisesti, mutta hän on lähinnä suunnattu amerikkalaiselle keskivertokiinnostuneelle, joten ei mene asioissa riittävän pitkälle.

        Tuossa videossa hänellä saattaa myös olla virhe, sillä ei ole täysin varmaa ettei avaruus alkaisi jossain vaiheessa taas supistua ja sekin on epäselvää, laajeneeko maailmankaikkeus koko tilavuudessaan, vai satummeko vain olemaan paikassa jossa tapahtuu laajentumista.
        Supistumisen puolesta voisi todistaa, että todennäköisesti on havaittu jälkiä mustista aukoista, jotka ovat selvästi tunnettua maailmankaikkeutta vanhempia ja siten olisivat kotoisin tätä maailmankaikkeutta edeltävästä maailmankaikkeudesta (ehkä).

        Maailmankaikkeuden ikä on nyt muuttunut epäselväksi, sillä Jamed Webb-teleskoopin kuvissa on näkynyt yllättävän iäkkäitä galakseja.

        Teoriat saattavat siis muuttua lähiaikoina paljonkin

        Itseä kiinnostaa Voyager teleskooppi, joka on ollut avaruudessa jo vuosikymmeniä (tai niitä on oikeastaan 2).
        Ne toimivat edelleen ja niiden materiaalit ovat hyvässä kunnossa. Ei ole tapahtunut pahempaa kulumista ja syöpymistä. Siellä ne seikkailevat maailmankaikkeuden keskellä ja lähettävät raporttia maahan. On tuo tekniikka vaan ihmeellistä.

        Olen siirtynyt jo tuohon seuraavaan videoon. Siellä tutkitaan mustia aukkoja. Mielenkiintoista.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Lisää huimia avaruusvideoita.

        ""Neil deGrasse Tyson: "We just Detected THIS Inside A Black Hole & It's TERRIFYING" ""
        https://youtu.be/FbP_NoKEdXQ?si=NigU8ZPf1LTCOdp4

        Tuossa oli muutamia asioita, jotka eivät olleet tulleet minulle aiemmin vastaan
        Kiitos.

        Olen miettinyt mustia aukkoja siltä kannalta, että tavallaan ne eivät ole täältä katsottuna olemassa, sillä niissä aika kulkee niin hitaasti, etteivät ne ole vielä ehtineet muodostua. Jostain syystä tuota ei ilmeisesti käsitellä missään.

        Pimeän aineen suhteen olen miettinyt sitä, että se saattaa sijaita meistä erillisellä aika-akselilla ja se estää kaiken muun vuorovaikutuksen sen kanssa, paitsi gravitaation.

        Aikamatkailun olen ajatellut mahdolliseksi siten, että jos tarkastelemme nykyistä maailmankaikkeuttamme yhtä ulottuvuutta siinä olevia ylempää, niin on helppo nähdä, että maailmankaikkeudella on rajapinta ja tuota rajapintaa vasten kalvoksi puristumalla voisi olla mahdollista päästä mihin aikaan tahansa tai ylittää valonnopeus jos liikutaan paikassa.
        Tuo siis perustuu siihen, että teoreettisesti, jos ajattelisimme maailmankaikkeutemme donitsin muotoiseksi ja kiristäisimme köyttä donitsin sisällä sen reikää ympäröiden, niin tuon köyden pitäisi kyetä ohittamaan keskireikä ilman, että sitä voidaan havaita ja ainut keino tuohon on se, että köysi levittäytyy kalvoksi maailmankaikkeuden reunaa vasten ja kiertää keskireiän maailmankaikkeuden takakautta ja kokoaa itsensä normaaliin muotoon reiän ohitettuaan.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itseä kiinnostaa Voyager teleskooppi, joka on ollut avaruudessa jo vuosikymmeniä (tai niitä on oikeastaan 2).
        Ne toimivat edelleen ja niiden materiaalit ovat hyvässä kunnossa. Ei ole tapahtunut pahempaa kulumista ja syöpymistä. Siellä ne seikkailevat maailmankaikkeuden keskellä ja lähettävät raporttia maahan. On tuo tekniikka vaan ihmeellistä.

        Olen siirtynyt jo tuohon seuraavaan videoon. Siellä tutkitaan mustia aukkoja. Mielenkiintoista.

        Tämä on mielenkiintoinen:

        https://www.youtube.com/watch?v=lgwrRn1uHkg


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuossa oli muutamia asioita, jotka eivät olleet tulleet minulle aiemmin vastaan
        Kiitos.

        Olen miettinyt mustia aukkoja siltä kannalta, että tavallaan ne eivät ole täältä katsottuna olemassa, sillä niissä aika kulkee niin hitaasti, etteivät ne ole vielä ehtineet muodostua. Jostain syystä tuota ei ilmeisesti käsitellä missään.

        Pimeän aineen suhteen olen miettinyt sitä, että se saattaa sijaita meistä erillisellä aika-akselilla ja se estää kaiken muun vuorovaikutuksen sen kanssa, paitsi gravitaation.

        Aikamatkailun olen ajatellut mahdolliseksi siten, että jos tarkastelemme nykyistä maailmankaikkeuttamme yhtä ulottuvuutta siinä olevia ylempää, niin on helppo nähdä, että maailmankaikkeudella on rajapinta ja tuota rajapintaa vasten kalvoksi puristumalla voisi olla mahdollista päästä mihin aikaan tahansa tai ylittää valonnopeus jos liikutaan paikassa.
        Tuo siis perustuu siihen, että teoreettisesti, jos ajattelisimme maailmankaikkeutemme donitsin muotoiseksi ja kiristäisimme köyttä donitsin sisällä sen reikää ympäröiden, niin tuon köyden pitäisi kyetä ohittamaan keskireikä ilman, että sitä voidaan havaita ja ainut keino tuohon on se, että köysi levittäytyy kalvoksi maailmankaikkeuden reunaa vasten ja kiertää keskireiän maailmankaikkeuden takakautta ja kokoaa itsensä normaaliin muotoon reiän ohitettuaan.

        Mustat aukot ja niiden tutkimukset ovat kiehtovaa katsottavaa. Huipputehokkaat teleskoopit ja instrumentit auttavat tiedemiehiä tutkimaan mustien aukkojen mysteeriä ja pimeää ainetta.
        Ymmärtääkseni mustia aukkoja on ainakin kahdenlaisia. Paikallaan olevat mustat aukot ja kaasupilvien peittämät, pyörivät mustat aukot.
        Videolla spekuloitiin, kuinka kaksi mustaa aukkoa voisi muodostaa "sillan" maailmojen välillä ja näin avaisi yhteyden uuteen maailmankaikkeuteen.
        Siellä myös arveltiin mustien aukojen syntyvän massiivisten planeettojen romahduksesta (supernova).
        Ajatuksia herättävä video.

        Lyhytvideossa NdGT on sanonut aikamatkailusta, että ehkä joskus pystyisimme aikamatkustamaan tulevaisuuteen, mutta menneisyyteen emme, se ei olisi mahdollista.
        https://www.youtube.com/shorts/WsC0McxBjDQ


      • tosi.typy kirjoitti:

        Mustat aukot ja niiden tutkimukset ovat kiehtovaa katsottavaa. Huipputehokkaat teleskoopit ja instrumentit auttavat tiedemiehiä tutkimaan mustien aukkojen mysteeriä ja pimeää ainetta.
        Ymmärtääkseni mustia aukkoja on ainakin kahdenlaisia. Paikallaan olevat mustat aukot ja kaasupilvien peittämät, pyörivät mustat aukot.
        Videolla spekuloitiin, kuinka kaksi mustaa aukkoa voisi muodostaa "sillan" maailmojen välillä ja näin avaisi yhteyden uuteen maailmankaikkeuteen.
        Siellä myös arveltiin mustien aukojen syntyvän massiivisten planeettojen romahduksesta (supernova).
        Ajatuksia herättävä video.

        Lyhytvideossa NdGT on sanonut aikamatkailusta, että ehkä joskus pystyisimme aikamatkustamaan tulevaisuuteen, mutta menneisyyteen emme, se ei olisi mahdollista.
        https://www.youtube.com/shorts/WsC0McxBjDQ

        Tuossa hän tekee sen virheen, että olettaa menneisyyteen matkustamalla olevan vaikutuksia sen hetkiseen nykyisyyteen ja siitä seuraavaan tulevaisuuteen.
        Tuo vaatisi olemassa olevan aikajanan tuhoutumisen ja korvautumisen uudella, mutta se on mahdotonta, sillä on vain yksi tulevaisuus ja menneisyys.
        Siis menneisyyteen matkustamalla saa aikaan juuri sen tulevaisuuden josta lähti ja kaikki mitä siellä menneisyydessä tekee tai on tekemättä oli jo tehty siinä lähtöhetken menneisyydessä.

        Jostain syystä noilla on lähes aina vaikeuksia ymmärtää tuo ja siksi ne väittävät noin.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tämä on mielenkiintoinen:

        https://www.youtube.com/watch?v=lgwrRn1uHkg

        Tekoälyrobotit, uhka vai mahdollisuus?

        Näen tuossa paljon hyvää, mutta ei pidä tuudittautua siihen, ettei ne joskus kääntyisi ihmistä vastaan.
        Miten pitää niiden kehitys kurissa ja samalla hyötyä roboteista, ihmiskunna hyväksi, ei tuhoksi?
        Tekoälyrobottien kehittely on huippuluokkaa, mutta turvallisuuteen pitää panostaa. Koska ne opiskelee ihmistä ja käyttäytimismalleja koko ajan, tuo saattaa koitua vaaralliseksi.

        Nuo kuitenkin toimii käskyillä, päivityksillä ja asetuksilla. Niitä voidaan hakkeroida ja ne voidaan muuttaa tuhoisiksi taistelukoneiksi.

        Tuotekehittelyä on ehdottomasti jatkettava ja parannettava! Turvallisuus edellä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuossa hän tekee sen virheen, että olettaa menneisyyteen matkustamalla olevan vaikutuksia sen hetkiseen nykyisyyteen ja siitä seuraavaan tulevaisuuteen.
        Tuo vaatisi olemassa olevan aikajanan tuhoutumisen ja korvautumisen uudella, mutta se on mahdotonta, sillä on vain yksi tulevaisuus ja menneisyys.
        Siis menneisyyteen matkustamalla saa aikaan juuri sen tulevaisuuden josta lähti ja kaikki mitä siellä menneisyydessä tekee tai on tekemättä oli jo tehty siinä lähtöhetken menneisyydessä.

        Jostain syystä noilla on lähes aina vaikeuksia ymmärtää tuo ja siksi ne väittävät noin.

        Ei olisi oikein, että menneisyyttä ja asioita pääsisi manipuloimaan ja muuttamaan. Hän mainitsi jotain Einsteinin aikamatkailun teoriasta. Sitä en oikein ymmärtänyt, mikä vinoutuma/ poikkeus siinä oikein on? Oliko Einsteinkin sitä mieltä, ettei aikajanaa voi ylittää, tai tuhota?

        Jos menneisyyteen voisi matkustaa, mitään muuttamatta, se olisi kyllä kiehtovaa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tekoälyrobotit, uhka vai mahdollisuus?

        Näen tuossa paljon hyvää, mutta ei pidä tuudittautua siihen, ettei ne joskus kääntyisi ihmistä vastaan.
        Miten pitää niiden kehitys kurissa ja samalla hyötyä roboteista, ihmiskunna hyväksi, ei tuhoksi?
        Tekoälyrobottien kehittely on huippuluokkaa, mutta turvallisuuteen pitää panostaa. Koska ne opiskelee ihmistä ja käyttäytimismalleja koko ajan, tuo saattaa koitua vaaralliseksi.

        Nuo kuitenkin toimii käskyillä, päivityksillä ja asetuksilla. Niitä voidaan hakkeroida ja ne voidaan muuttaa tuhoisiksi taistelukoneiksi.

        Tuotekehittelyä on ehdottomasti jatkettava ja parannettava! Turvallisuus edellä.

        Nykyisissä tekoälykehitelmissä on se puoli, ettei niillä ole varsinaisesti omaa motivaatiota mihinkään, eli jos ei tule mitään herätettä, niin vastekin puuttuu.
        Vasta jos tekoälyllä olisi jokin oma päämäärä ja motivaatio toteuttaa se, kannattaa olla huolissaan.

        Siis nykyiset tekstiä ja puhetta tuottavat tekoälyt perustavat vastauksensa valtavasta tekstiaineistosta muodostettuihin tilastollisiin todennäköisyyksiin ja kun niille lähettää jonkin kysymyksen, ne etsivät siihen tilastollisesti parhaiten sopivan vastauksen (joka ei välttämättä ole lähellekään oikeata vastausta, jos aineisto on siltä osin kehno tai täysin väärässä).


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tekoälyrobotit, uhka vai mahdollisuus?

        Näen tuossa paljon hyvää, mutta ei pidä tuudittautua siihen, ettei ne joskus kääntyisi ihmistä vastaan.
        Miten pitää niiden kehitys kurissa ja samalla hyötyä roboteista, ihmiskunna hyväksi, ei tuhoksi?
        Tekoälyrobottien kehittely on huippuluokkaa, mutta turvallisuuteen pitää panostaa. Koska ne opiskelee ihmistä ja käyttäytimismalleja koko ajan, tuo saattaa koitua vaaralliseksi.

        Nuo kuitenkin toimii käskyillä, päivityksillä ja asetuksilla. Niitä voidaan hakkeroida ja ne voidaan muuttaa tuhoisiksi taistelukoneiksi.

        Tuotekehittelyä on ehdottomasti jatkettava ja parannettava! Turvallisuus edellä.

        Mutta tietysti noiden väärinkäyttö on mahdollista, eikä sitä käytännössä voi täysin edes estää.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ei olisi oikein, että menneisyyttä ja asioita pääsisi manipuloimaan ja muuttamaan. Hän mainitsi jotain Einsteinin aikamatkailun teoriasta. Sitä en oikein ymmärtänyt, mikä vinoutuma/ poikkeus siinä oikein on? Oliko Einsteinkin sitä mieltä, ettei aikajanaa voi ylittää, tai tuhota?

        Jos menneisyyteen voisi matkustaa, mitään muuttamatta, se olisi kyllä kiehtovaa.

        Olen lukenut sen mitä hän tuosta on sanonut, mutten muista asiaa kovinkaan tarkasti.

        On kuitenkin esitetty ajatus madonreikä-tyyppisestä aikakoneesta, jossa sen aukot sijaitsevat lähellä toisiaan. Alussa henkilö vain siirtyisi reiän kautta paikasta toiseen, mutta jos madonreiän toinen pää saadaan liikkeeseen lähelle valonnopeutta ja käytetään sitä lenkillä jossain lriittävän kaukana, niin kotiin palattuaan se on eri ajassa kuin lähtiessään. Tuon jälkeen madonreiän kautta voi siirtyä ajassa molempiin suuntiin.

        (mutta sen madonreiän teko on toistaiseksi mahdotonta ja voi olla pysyvästikin, sillä nykyinen teoria ennustaa sen romahtavan niin herkästi, ettei sitä voi käyttää (muistelen)).


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen lukenut sen mitä hän tuosta on sanonut, mutten muista asiaa kovinkaan tarkasti.

        On kuitenkin esitetty ajatus madonreikä-tyyppisestä aikakoneesta, jossa sen aukot sijaitsevat lähellä toisiaan. Alussa henkilö vain siirtyisi reiän kautta paikasta toiseen, mutta jos madonreiän toinen pää saadaan liikkeeseen lähelle valonnopeutta ja käytetään sitä lenkillä jossain lriittävän kaukana, niin kotiin palattuaan se on eri ajassa kuin lähtiessään. Tuon jälkeen madonreiän kautta voi siirtyä ajassa molempiin suuntiin.

        (mutta sen madonreiän teko on toistaiseksi mahdotonta ja voi olla pysyvästikin, sillä nykyinen teoria ennustaa sen romahtavan niin herkästi, ettei sitä voi käyttää (muistelen)).

        Kiitos selvityksestä, Tuota madonreikä teoriaa on hieman vaikea hahmottaa, vaikka olihan siitä tuolla videolla alustavasti kommenttia. Ehkä joku päivä jaksan paneutua siihen aiheeseen hieman paremmin?

        Väsyttää. Lähden jäähylle,
        Hyvää yötä sinne.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos selvityksestä, Tuota madonreikä teoriaa on hieman vaikea hahmottaa, vaikka olihan siitä tuolla videolla alustavasti kommenttia. Ehkä joku päivä jaksan paneutua siihen aiheeseen hieman paremmin?

        Väsyttää. Lähden jäähylle,
        Hyvää yötä sinne.

        Öitä.
        Minunkin pitäisi nukkua, mutta ei onnistu ihan vielä.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos selvityksestä, Tuota madonreikä teoriaa on hieman vaikea hahmottaa, vaikka olihan siitä tuolla videolla alustavasti kommenttia. Ehkä joku päivä jaksan paneutua siihen aiheeseen hieman paremmin?

        Väsyttää. Lähden jäähylle,
        Hyvää yötä sinne.

        Hyvää yötä 😴


    • Anonyymi

      Huomasin siitä että ei toista sitä yhtä ja samaa aina ja iankaikkisesti aamen.

      • Juuri tuohon kyllästyin.


    • =neuroottisesti

      (pitäisi oikolukea, mutten malta)

    • Anonyymi

      Miten sait viinamies kopioitua pyttyloven Nikin, ihan aidon näköinen.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Baariin ei siis tartte mennä juomaan, jotta voi löytää kumppanin?

    • Anonyymi

      Mikä juttu tää on?

    • Anonyymi

      Juuri viinamies teki uuden aloituksen ja hokee sitä samaa.

    • Minusta viinamiehen aloituksissa on huumoriarvo. Enimmäkseen se tulee sitä kautta, että osa porukasta kimpaantuu niistä. Kun hyvin helppoa olisi ihmisen vain ohittaa tai ignoorata kuten lontoolainen sanoisi.

    • Anonyymi

      Eipä ole tullut edes ajateltua, kenen kirjoittamia ne ovat! Vähiten ehkä sua oisin epäillyt! Mutt joo, kyllä joskus otan kantaa, kun täyttä puuta/heinää noille urpoille uskotellaan! Kyllä mäkin joskus viihteellä käyn, saatan lasillisen tai ehkä toisenkin kurkkuuni kumota; mutt juokaa viinaa! Se on vain kapakoitsijan; rahallinen etu!

      Aika heikolta näyttää ett oikeita suhteita noin solmittaisiin, korkeintaan kahden alkoholisoituneen! Mä ainakin kierrän kaikki juopot hyvin kaukaa, jos mahdollista!
      Enkä mä oikein tiedä ällöttävämpää tapaa herätä kuin "vanhalle viinalle" haisevan äijän vierestä! Eipä ole viimeisten lähes 4 vuoden aikana, siitä tarvinnut kärsiä!
      trollikka

      • Anonyymi

        Todisteita viinamiestä vastaan on tämäkin kommentti.


      • Sunnuntaina oli kaupan kassajonossa eräs, josta haistoi jo kaukaa, että baarireissulla oli aikaa kulutettu. Melkein sen tason löyhkä, että olisi pitänyt vaihtaa kassaa, mutta muilla kassoilla oli pitkät jonot.


    • Anonyymi

      Laitoin nimittäjän tekemään jälleen nimiä palstalaisista, näin se muodosti niitä nyt:

      Te-by-te
      Vii-xe
      Pass-mus
      Ta-ta
      Na-vii
      Ta-es-li
      Xe-mus-pa
      Si-ta
      Ka-by
      Dis-xe
      Ses-pals
      Norp-ka-ster
      Lay-lan-mi
      Mik-nel
      Pir-by
      Norp-ka
      Prin-hy-man

      Yhdisteli palstalaisten nimistä erilaisia, muutamia aivan hyviä kuin esim. Disxe?
      Tai Miknel..

    • Anonyymi

      aaggh ääh, mulla puuttuu tietokannasta kokonaan a-no-nyy-mi, SIIS kokonaan, paha moka pitää lisätä voi tulla hauskempia yhdistelmiä vieläkin...

    • Anonyymi

      Viinamies on minun alkuperäinen juttu t. Aitoviinamies

      • Anonyymi

        Älkää uskoko tuota valeviinamiestä.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää uskoko tuota valeviinamiestä.

        t. viinamies

        Sua ei kukaan usko.


    • Anonyymi

      Viinanainen on paras.

    • Anonyymi

      Minä olen aito viinamies mutta 3-4 tyyppiä matkii minua täällä.

      T: viinamies

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa, sillä sinä et ole se aito.

        t. viinamies


    • Anonyymi

      Nauroin sille neidin käsilaukkuun oksentamiselle. Ajattelin uutta käsilaukkuani ja yhtä kertaa kun pöytäseurueessa oksennettiin juomalasiin. Ei se ollut ollenkaan hauskaa, vaan järkytys ja huoli pahoinvoivan terveydentilasta, vaikka hän olikin hieman juopunut.

      Pidin silti niitä humoristisina, toisin kuin olen ajatellut sinusta. Tuot aina mieleen isäni, joka ollut elämäni suurin moralisti alkoholin käytössä, koska kärsi migreenistä, eikä voinut sitä muillekaan sallia, paitsi sitten joskus vanhempana, kun se ei enää häntä vaivannut.

      • Anonyymi

        Siis kirjoitustasi, en sitä oksentamista oikeassa tilanteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kirjoitustasi, en sitä oksentamista oikeassa tilanteessa.

        Eräässä paikallislehdessä on ollut 70-luvulla ilmoitus:
        "Hävinnyt Juhannuksena tanssilavalla käsilaukku, jossa mm. oksennus.
        Löytöpalkkio".

        :)

        (enkä minä ole moralisti, vaan kuulun paheksuvaistoon)
        ;)

        ((tänään olen paheksunut tihkuista säätä, sillä oli ulkohommia))


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Eräässä paikallislehdessä on ollut 70-luvulla ilmoitus:
        "Hävinnyt Juhannuksena tanssilavalla käsilaukku, jossa mm. oksennus.
        Löytöpalkkio".

        :)

        (enkä minä ole moralisti, vaan kuulun paheksuvaistoon)
        ;)

        ((tänään olen paheksunut tihkuista säätä, sillä oli ulkohommia))

        Osuukoko tuohon mukaan jopa jotain omakohtaista? 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osuukoko tuohon mukaan jopa jotain omakohtaista? 🤭

        Ei yhtään, mutta ilmoitus on oikeasti julkaistu ja siinä oli tanssilavan nimikin, mutta en muista sitä. Saattoi olla Virroilla.

        Jaa mutta sikäli omakohtaista on, että kun olin kerran kuskina, niin eräs päätti oksentaa avaamalla vauhdissa autoni ikkunan ja koko auton kylki oli sotkussa, eikä sisätilakaan säilynyt ihan puhtaaana. Eikä se edes siivonnut sitä, vaan meni suoraan nukkumaan. Sellainen tyyppi, joka nauroi omille vitseilleen ja niille vitseille ei nauranut kukaan muu. Joskus vuosia myöhemmin tajusi, ettei olekaan paikkakunnan hauskin ja muuttui vakavaksi. Oli kerran kunnallisvaaliehdokkaana ja vaalien jälkeen tilannetta tietämättä kysyin, että kuka muu häntä äänesti. Poistui sanomatta mitään ja jälkikäteen kuulin, että oli saanut kolme ääntä, joista kaksi vanhemmitaan, eikä edes oma tyttöystävä äänestänyt häntä. :)


    • Ei kyllä olisi tullut mieleen.. kiva kun sinäkin aktivoiduit.😃

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1625
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1303
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1228
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      149
      1004
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe